Rosberg délután átvette a vezetést Austinban
2016. október 21. 20:53
Nico Rosberg átvette a vezetést az USA Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén csapattársától, Lewis Hamiltontól, aki az időmérő-szimulációk során nemcsak tőle, hanem Daniel Ricciardótól is lemaradt.
A napsütéses, de kissé szeles időben rendezett tréning meglehetősen eseménytelen volt, csupán néhány ártatlan kicsúszás történt közben, és egyszer meg kellett szakítani a Romain Grosjean Haasáról letört, a pályára került alkatrészek miatt. Rosberg már tíz perc után az élre állt, akkor még a lágy gumikon,
a legjobb kört az edzés elején mégis Hamilton futotta, aki annak ellenére csak 3 tizeddel volt lassabb a csapattársánál, hogy a közepes Pirellik voltak az autóján.
Ez a különbség azonban akkor is megmaradt közöttük, amikor mindketten a szuperlágy gumikra váltottak. A leggyorsabb keverék nem tűnt könnyen kezelhetőnek, Kimi Räikkönen le is sodródott vele a pályáról, ezért nem javított a korábbi idején, és Max Verstappen időmérő-szimulációja sem sikerült jól. Ricciardónak viszont sikerült beférkőznie a két Mercedes közé, miután mindössze 0,194 másodperccel bizonyult lassabbnak Rosbergnél.
A Ferrarik vetették be elsőként a szuperlágy gumikat, amikor a pálya talán még kevésbé jó állapotban volt,
de Vettel 8 tizedes hátránya így sem tűnt biztatónak. A két Force India ugyanakkor jó tempót diktált, Nico Hülkenberg és Sergio Pérez a 6-7. helyet szerezte meg. A szuzukai küszködés után ismét bejutott a legjobb tíz közé a McLaren is.
A hosszú etapokon a csapatok szokás szerint változatosan sakkoztak a gumikkal, de a Red Bull mind a szuperlágy, mind a lágy gumikon ígéretesen gyors volt. A csapatok versenyszimulációját azonban megzavarta a már említett megszakítás, amely miatt pár percre mindenkinek vissza kellett térnie a bokszba fél órával az edzés vége előtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Jó estét mindenkinek! Austinban már lement az első szabadedzés, továbbra is szép az idő a Circuit of the Americas környékén. Magyar idő szerint este 9-kor kezdődik az akció, szokás szerint élőben beszámolunk mindenről, ami a pályán történik.
Miután farmernek öltözött, azzá is változott. Óriási arc, tegnap texasi akcentussal adott interjút, és állati jól csinálta. Érdemes megnézni. Még szerencse, hogy inszeminálnia nem kellett...
Délelőtt ő volt a leggyorsabb, az edzés elején a szuperlágy, aztán az edzés közepén a lágy gumikon is 3 tizedet vert Rosbergre. Max Verstappen került a legközelebb hozzájuk, de ő is 2 másodperccel lemaradt - igaz, a közepes keverékű gumikon futotta a legjobb körét. Vettel Ferrarijáról le akart szakadni az egyik tükör, vezetés közben fognia kellett.
Pascal Wehrlein, aki délelőtt átadta az autóját Jordan Kingnek, a közepes gumikon hajt ki, őt követi a két Haas és a két Ferrari is. Közben Cyril Abiteboul Christian Hornerrel beszélget a bokszban.
A lágy gumikon 1:40.848-as kört futott, 1,4 másodpercet verve Gutiérrezre, aki a közepes gumikat használja.
Vicces: úgy tűnik, a versenyen érzik magukat, Alonso kanyarokon keresztül hiába próbálta megelőzni a kivezető körén a gumikat előkészítő Ferrarit. Räikkönen utána az élre állt, de Vettel 38 ezreddel jobb, 1:38.892-es eredményt ért el. Mindketten a lágy gumikat használják.
Ő a közepes gumikon 1,7 mp-t kapott a Ferrariktól, de Kvjat gyorsan megelőzte a lágy Pirellikkel. Räikkönen a második gyors körében abszolút legjobb részidőt ért el a pálya elején, aztán bement a bokszba.
Ő is a lágy gumikat használta, 1:38.082-es időt ért el. Ezzel 0,459 mp-t vert a 2. helyet az előbb elfoglaló Verstappenre, és 0,8-at a korábban vezető Vettelre. Hamilton autóján a közepes Pirellik vannak, de az első szektorban így is gyorsabb volt mindenkinél. Végül 3 tizeddel lemaradt Rosbergtől, már ő a 2.
Szűk negyedóra után már a két Mercedes, a két Red Bull és a két Ferrari foglalja el az első hat helyet. Így állunk: Rosberg, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Kvkat, Massa, Pérez, Magnussen, Grosjean. A két Sauber még nem járt a pályán.
Nagy mázlija volt, mert a bal hátsó kereke az aszfalton maradt, így ki tudott tolatni a kavicságyból. A Manor hátulja egyszerűen megadta magát a 18-as kanyarban.
Ezzel feljön a 3. helyre. Mindketten 4 tizedel lassabbak Rosbergnél, és csak másféllel Hamiltonnál, de ő a közepes gumikon érte el az eredményét, míg a Red Bullok a lágyakon.
Ez elég korai, úgy látszik, máris nekifut egy idpmérő-szimulációnak. Button közben feljött a 9. helyre, de még a lágy Pirelliken.
Több helyen lecsúszott az ideális ívről, többek között a 19-es kanyarban is. Csak a középső szektorban ért el egyéni legjobb részidőt, abszolútat pedig sehol. Maradt az 5. helyen, Vettel mögött, aki most kezdte a körét...
Ő jobban boldogult a szuperlágyakon, az utolsó szektorban mindenkinél jobb, az első kettőben pedig egyéni legjobb részidőt ért el. 96 ezreddel így is lassabb volt, mint Rosberg a lágyakon, és csak 2 tizeddel ment gyorsabban, mint Hamilton a közepes gumikon. Hm.
0,426 másodperces hátránnyal foglalja el a helyet a szuperlágy gumikon. Most mindenki megkezdte az időmérő-szimulációját, jönnek a Red Bullok és Rosberg is. Vettel a második gyors körében javít 1 tizedet az első szektorban...
Az első szektorban 4 tizedet adott Vettelnek, 8 századdal mégis kikapott tőle. Ricciardo viszont gyorsabbnak tűnik...
Konkrétan 8 tizeddel volt gyorsbb a szuperlágy gumikon, mint Vettel. Az első szektorban lemaradt a Red Bulloktól, de a következő kettőben jobb részidőt ment. Viszont Ricciardo remek kört ment, 0,194 mp-re megközelítette Rosberget!
Eddig ő nyújtott a meggyőzőbb teljesítményt, de az időmérő-szimulációja nem sikerült olyan jól, mint a csapattársáé. Ezúttal ő volt 3 tizeddel lassabb, így elmaradt Ricciardótól is. Érdekes. A szuperlágy gumik elég trükkösnek tűnnek.
Még csak 35 perc telt el, de az élmezőny már befejezte az időmérő-szimulációit. Így állunk: Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Vettel, Verstappen, Hülkenberg, Räikkönen, Sainz, Bottas, Kvjat, Massa, Palmer, Ocon, Gutiérrez. A McLarenek még nem vetették be a szuperlágy Pirelliket.
Vettel ugyan a 4. helyen áll, Verstappen előtt, de Rosbergnél 8, és még Ricciardónál is 6 tizeddel lassabb volt, Räikkönen pedig nem is javított a szuperlág gumikkal. Ki is csúszott, és az autó viselkedésére panaszkodott.
A 10. helyen áll vele, Sainz mögött, bár a gyors első szektor egyik balosában négy kerékkel elhagyta a pályát. Nasr is egész gyors volt, ő Bottast megelőzve a 11. most.
Sőt, még Räikkönent is megelőzve a 8. helyre repíti a McLarent. Úgy tűnik, igaza lesz Buttonnak, aki azt mondta, az első szektorok hasonlósága ellenére a csapat itt nem lesz annyira elveszve, mint Szuzukában. Szerinte erre az a magyarázat, hogy az autójuk a hosszú kanyarokat nem szereti, a gyors terhelésváltásokat viszont igen, és a féktávokon talán a legjobb az egész mezőnyben. Apopó, Button: közben ő foglalta el a 8. helyet, 9 századdal gyorsabb volt Alonsónál.
Ez lett az időmérő-szimulációk vége, a legjobb idején várhatóan már senki nem fog javítani: Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Vettel, Verstappen, Hülkenberg, Pérez, Button, Alonso, Räikkönen, Sainz, Magnussen, Nasr, Bottas, Kvjat.
Rosberg, Ricciardo és Hamilton a szuperlágy, Vettel a lágy gumival vágott neki az első hosszú etapjának. Rosberg és Ricciardo hasonló, 1:42.7-es illetve 1:42.9-es körrel kezdett.
1:42.746-os körrel kezdte az etapját a szuperlágy gumikon, ez a Mercedesével összemérhető. Rosberg viszont máris visszalassult 1:43.7-re, míg Ricciardo tartja az 1:42-es tempót. Egyelőre úgy tűnik, a Mercedes hamarabb elhasználja a gumikat. Ez ígéretes a Red Bullnak.
Letört alkatrész volt a pályán, egy sportbírónak kellett beszaladnia érte. Emiatt mindenkinek meg kellett szakítania a hosszú etapját, ami nem túl kellemes, mert közben lehűlnek a gumik.
A Ferrari legalábbis azt írja a Twitreren, hogy az ő Williamséről szakadt le az a valami. Közben már megadták a zöld jelzést, még 31 perc van hátra. Szabadedzésen nem áll a stopper a megszakítások miatt.
Megint az egyik Ferrari keveredett bele, most Vettel próbálta hiába megelőzni Kvjatot. A visszajátszásból úgy tűnik, mégsem Bottas, hanem Grosjean autójáról tört le valami az előbb.
A legtöbben ugyanazokkal a gumikkal tértek vissza a pályára, mint amelyeket a megszakítás előtt használtak, de Hülkenberg a közepesekre váltott.
Ő érte el a hosszú etapok legjobb idejét eddig, 1:42.106-os idővel kezdett a szuperlágy gumikon. Közben Rosberg visszatért a bokszba, és a lágy keverékre váltott.
Így javítottak a versenyzők a lágyról a szuperlágy gumira váltva:
ROS 1:38.082 => 1:37.358
RIC 1:38.529 => 1:37.552
VES 1:38.541 => 1:38.258
VET 1:38.892 => 1:38.178
KVY 1:40.260 => 1:39.202
BUT 1:40.573 => 1:38.713
Elég nagynak tűnik a szórás, de a szuperlágy kb. 1 másodperccel tűnik gyorsabbnak a lágynál.
Ő nem a lágy, hanem a közepes gumikon teljesíti a második hosszú etapját, és azt mondja, az autója rázkódik ezen a szetten. Már az edzés elején is ez volt a problémája vele. Ricciardp a lágy Pirellikre váltott, Palmer pedig megpördült a 8-as kanyarnál.
Új a belső égésű motor, a turbó, az MGU-H és az MGU-K is a Mercedesében. Ezeket menetrend szerint kapta meg, Hamilton még korábbiakat használ a Sky szerint.
Arról számol be a rádión, hogy a bal elsőjének annyi. Nem csoda, 18 kört teljesített ezzel a szett szuperlággyal. Most beállt a bokszba egy lágy garnitúráért.
Óriási a forgalom, Verstappen ki is tárgyalja a rádión, hogy mihez kezdjen az előtte kolbászoló Räikkönennel. Rosberg "furcsa túlkormányzottságról" számolt be.
Be is ment a bokszba, miután 22 kört húzott le azzal a lágy szettel. A rádión is megállapította, hogy nem maradt belőlük semmi a végére. Ez tanulságos. Már megint alkatrészek vannak a pályán, úgy tűnik, Gutiérrez autójáról estek le.
Most kicsit visszalassult, de az előbb még 1:42.199-es kört ment a lágy Pirelliken. A Red Bull formája ígéretes.
Az utolsó 5 percre még megkapta a korábbi szettjét, már 7 kör van bennük. Azért így is kifejezetten gyorsan, 1:42.149-es körrel indította az etapját. Ez persze rövid lesz.
Rosberg ternmészetesen maradt az élen Ricciardo és Hamilton előtt, míg Sainz búcsúzóul még megpördült. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk az eredményekkel és az összefoglalóval is...