Rosberg vette át a vezetést az időmérő előtt
2016. november 12. 13:49
A péntekihez képest drámaian megváltozott időjárás fogadta a csapatokat Interlagosban a Brazil Nagydíj szombati szabadedzésén. A 30 fokos hőséget 18-19 fok váltotta fel, ráadásul a korábbi esőtől a pálya is nedves, és csak 22-25 fokos volt. Az aszfalt azonban hamar felszáradva alkalmassá vált a slick gumikhoz, így a hétvége legjobb köridejei születhettek meg.
A Mercedesek eleinte hosszabb etapokat teljesítettek a lágy gumikkal, de a végén, amikor ők is lebonyolították az időmérő-szimulációjukat, bevették magukat az első sorba.
Ezúttal Nico Rosberg bizonyult a gyorsabbnak, aki két jobb kört is teljesített Lewis Hamiltonnál, és vele ellentétben javítani tudott a másodikban.
Ám a különbség így is csupán 93 ezredmásodperc volt közöttük.
A rövid interlagosi körben közel férkőzött hozzájuk a Ferrari: Sebastian Vettel mindössze 2 tizeddel volt lassabb Rosbergnél, és a hűvös időben hozzá hasonlóan Kimi Räikkönen is megelőzte a Red Bullokat. A Williamsek ismét gyorsabbnak bizonyultak a Force Indiáknál, Fernando Alonso pedig megszerezte az ígéretes 10. helyet.
A McLarennél azonban nem lehetnek nyugodtak, mert elképzelhető, hogy egy hiba miatt ki kell majd cserélni a sebességváltót Alonso autójában,
ami 5 rajthelyes hátrasorolással járna, Jenson Button pedig lerobbant az edzés végén.
A változékony körülmények ellenére csak kisebb incidensek történtek: Hamilton kétszer is lesodródott a 4-es kanyarnál, amikor még nedves volt az aszfalt, egyszer pedig dupla sárga zászlókat lengettek egy esernyő miatt, amelyet az egyik tribünről a pályára fújt a szél. Räikkönen kis híján elütött pár, a bokszbejáratnál gyülekező fotóst, akiket nem vett észre a pályában ott lévő függőleges törés miatt.
A szabadedzés eredménye ugyanakkor nem feltétlenül jelent bármit is, mert a délután 5-kor kezdődő időmérőre esőt jósolnak az előrejelzések.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Szép napot mindenkinek! Ami azt illeti, Interlagosban nem túl szép: nedves, nyálkás idő van, az éjszakai esőtől vizes a pálya. Ez persze senkit nem érhet meglepetésként, mert az előrejelzések ezzel voltak tele, de a pénteki hőséghez képest nagy fordulat. A tegnapi adatokat a csapatok kidobhatják az ablakon.
Mint a szabadedzésekről írt elemzésünkből kiderül, a Mercedes fölénye elég nagy ahhoz, hogy ha száraz lenne a pálya, Rosberg legalább a 2. helyet simán megszerezhesse. Esőben viszont bármi megtörténhet, megkeveredhet a pakli - de ez Hamiltonnak sem feltétlenül jó, mert hiába megy jól vizen, ilyenkor semmi nem borítékolható.
Új bizonyítékokra hivatkozva megpróbálták felülvizsgáltatni Vettel mexikói büntetését, de a sportfelügyelők a tegnap esti telekonferencia után visszadobták a beadványukat, mondván, nincs semmiféle új bizonyíték. A Ferrari a minden csapat számára elérhető GPS-adatokat próbálta annak tekinteni, meg azt a szabályt, amely szerint a versenyigazgatónak jogában állt volna saját hatáskörében a pozíciója átadására utasítani Verstappent a kanyar levágása miatt. A csapat azonban tegnap ez ellen az ítélet ellen is fellebbezett, úgyhogy az ügynek nincs vége.
Tegnap 30-32 volt, az aszfalt pedig 50 fok fölé melegedett, nmost viszont csak 23 fokos. Az előbb még szemetelő eső mostanra elállt, de bármikor újra eleredhet.
Ez jól jöhet a Ferrarinak és a Red Bullnak is. Egy mért körben tegnap délután egyik csapat sem igazán találta a helyét a pályán, a Williams gyorsabb volt náluk. A Red Bull ráadásul a hosszú etapokon sokkal hamarabb elhasználta a lágy gumikat, mint a többiek.
A két Ferrari hajt ki elsőként, mégpdig a rendes esőgumikon. Wehrlein az intermediate-eket választotta.
A lavinát a Mercedes indította el: az övék az első garázs, és a bokszbejáratnál lévő függőleges törés miatt a versenyzőik úgy érkeztek meg elé, hogy csak az utolsó pillanatban látták meg a szerelőiket, ami veszélyes volt. Emiatt az FIA beleegyezett, hogy 5 méterrel odébb tolják a kerékcserére kijelölt területüket, így azonban a Ferrarinak, a Red Bullnak és a Willamsnek is arrébb kellett költöznie pár méterrel.
Vettel arról számolt be a rádión, hogy sehol nem áll a víz. Már 13-an voltak kint, de mért kört senki nem tett meg, és sokan nem is készülnek a pályára: Ricciardo a garázsban mosolyog, Alonso McLarenje, amely tegnap az ERS hűtővizének szivárgása miatt megállt, még a bakon van.
"A pálya nagyon száraz, én slickeken is kimennén" - jelenti Hamilton. Ettől függetlenül Rosberg is a rendes esőgumikon teszi meg az ellenőrző körét, miután a bokszkijáratnál gyakorolta a rajtot. Még mindig csak 15-en voltak a pályán, legutóbb Button ment ki.
Még ez is: úgy tűnik, ki kell cserélni, ami 5 rajthelyes büntetést jelentene. Hamilton közben tényleg lágy slickeken ment ki a pályára, faképnél hagyva a bokszkijáratnál megint a rajtolást gyakorló csapattársát.
A lágy gumikon 1:20.910-zel kezdett, de ebben benne volt, hogy a 4-es kanyarnál elfékezte magát, és kirongyolt az aszfaltozott bukótérbe. Ha kavics lenne ott, az edzésének ennyi lett volna.
1:16.980-ra, de megint lement a pályáról ugyanott. Wehrlein is megkapta a lágy slickeket, míg Rosberg arról számolt be, hogy "száraz az aszfalt, de most elég erősen szemerkél az eső."
Elég hülye dolog, de a szél egy esernyőt fújt a páyára, ezért dupla sárg zászló volt érvényben. Bottas ettől függetlenül átvette a vezetést Hamiltontól egy 1:15.048-as körrel, szintén a lágy gumikon. Massa is megtett egy kört, de csak óvatosan.
1:13.848-ra javít, már nem vagyunk messze a tegnap délutáni 1:12-es időktől. Még mindig csak neki, Bottasnak és Hamiltonnak van ideje.
Elnézést, egy kis technikai gondunk volt, közben, már kilencen feliratkoztak a tabellára. Räikkönen 1:12.860-nal vezet, mögötte Ricciardo, Massa, Bottas, Verstappen, Palmer, Magnussen, Ocon és Wehrlein van. Sainznak azt mondják, a célegyenesben erősödik az eső.
Ő a közepes gumikat használta, akárcsak Verstappen, de 1 mp-vel lassabb volt Räikkönennél, aki most újabb 3 tizedet javított. Pérez felugrott a 4. helyre, a két Williams közé.
Ő most teljesítette az első mért körét, 6 tizeddel Räikkönen mögött fejezte be. Közben Hülkenberg és Verstappen is megelőzte Ricciardót.
Már csak 18 fok van, igaz, az aszfalt 25 fokosra "melegedett." Vettel a gyors köre után így is fut egy hűtőkört. A két Mercedes is visszatért a pályára.
A pálya elején a finn, a közepén a német ért el abszolút legjobb részidőt, a különbség 1 tizedre csökkent közöttük. Rosberg és Hamilton inkább hosszú etapot futnak a lágy gumikon, úgy tűnik.
A csapatok most elboldogulnak a slickekkel, de az idő nem marad ilyen tiszta délutánig az előrejelzések szerint. Alonso egyelőre megúszta váltócsere nélkül, és a közepes gumikon a 12. helyen kezdett. Vettel visszatért a bokszba, de csak áthaladt a bokszutcán.
Bő fél óra után így állunk: Räikkönen, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg, Massa, Pérez, Grosjean, Bottas, Magnussen, Sainz. A két Red Bull a közepes gumikon érte el a legjobbját, a többiek lágyakon.
12 kört tett meg ezzel a szett lágy Pirellivel, nincsenek túl jó állapotban, szemlátomást szemcsésedtek. Ő a 19., Rosberg a 18. helyen áll, mert hosszabb etapot tettek meg, nyilván magasabb üzemanyagszinttel. Már csak a két Saubernek nincs mért köre.
A csapat azt írja, Marcus Ericssonnak műszaki hibája van, ki kell cserélni a motorját. Kérdés, hogy ez az időmérőig sikerülni fog-e. Felipe Nasr telemetriáján is voltak aggasztó jelek, de őt most visszaküldték a pályára.
A lágy gumikon az élre repítette a Red Bullt, 1:12.287-es idővel. Ez csak 2 tizeddel jobb Räikkönenénél, aki most nincs a pályán. Magnussen felkapaszkodott az 5. helyre, megelőzve Hülkenberget.
Az elsőkkel, legalábbis erről számolt be az ausztrál, igaz, az első szektorban az imént abszolút legjobb részidőt ért el. Most Rosberg is megjelent a pályán egy új szett lágy gumival, lássuk, mire képes a Mercedes!
1:11.787-es kört ment, de Versrappen az első szektorban gyorsabb volt nála, végül 1:12.077-tel 2. lett, 2 tizedet verve az eddig vezető Ricciardóra. Button alulkormányzottságra panaszkodott közben. Hamilton még kivár, Palmer az imént ment egy jó kört, felzárkózott vele a 6. helyre, a Ferrarik mögé.
A két Renault közé kormányozta a Williamst, szintén egy új szett lágy gumin. Bottas gyorsabb volt, ő 5. lett Räikkönen mögött, aki most tért vissza a pályára.
Nem sokat, csak pár századot. Végre Hamilton is megtette az időmérő-szimulációját, de egyelőre lassabb volt Rosbergnél, igaz, össz-vissz 93 ezreddel. Egy hűtőkör után talán javíthat.
A Ferrari szerint csak elővigyázatosságból. Räikkönen viszont most teljesítette a gyors körét, az első és a harmadik szektorban abszolút leggyorsabb lett - de 0,287 mp-vel így is lemaradt Rosbergtől, úgyhogy a 3. helyre került. A Red Bullokat megelőzte.
Hamilton nem javított a 2. körében, úgyhogy így állunk: Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Verstappen, Ricciardo, Bottas, Vettel, Palmer, Massa, Alonso, Hülkenberg. Vettel csak most hajtott ki a bokszból, hogy nekivágjon az időmérő-szimulációnak.
A 4-es kanyarnál. Egyelőre a 15. helyen áll, Gutiérrez előtt.
Botrányszagú sztori kezd kibontakozni: Christian Horner a Sky közvetítésében megerősítette, hogy a Mercedes főnöke telefonon arról győzködte Verstappent, fogja vissza magát, és ne veszélyeztesse a világbajnoki esélyesek párharcát. Hm.
7 századdal volt gyorsabb Räikkönennél, 0,219 mp-re van Rosbergtől. Még jobb időt is mehetett volna, de a pálya végén ketten is feltartották. A Ferrarinak tényleg jót tett a hűvös.
Vettel a 2. körében nem javított, kivéve az első szektorban. Köszönjük a figyelmet! Rosberg nyert, mögötte Hamilton, Vettel, Räikkönen, Verstappen és Ricciardo végzett. Hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval, aztán délután 5-kor az időmérővel, amelyen az előrejezések szerint esni fog.