Räikkönen keményebb gumikon is verte Hamiltont kedden
2017. február 28. 08:58
Folytatódott a Mercedes és a Ferrari szárnyalása, valamint a McLaren küszködése a 2017-es előszezon második tesztnapján, kedden. Annak ellenére Kimi Räikkönen zárt a legjobb idővel, hogy egy fokozattal keményebb gumikat használt, mint a 23 ezredmásodperccel mögötte végző Lewis Hamilton.
Az időeredményeket nemcsak azért nehéz összehasonlítani, mert a Ferrarin a lágy, míg a Mercedesen a szuperlágy gumik voltak, hanem azért is, mert az üzemanyagszintek ismeretlenek. Hamilton ugyan biztos lehetett volna egy kicsit gyorsabb, a harmadik szektorban ugyanis kb. 3 tizedmásodpercet vesztett a korábbi részidejéhez képest, de a Ferrari számára mindenképpen biztató, hogy nem kellett erőlködniük a jó időeredményekhez.
Látszólag egy évvel ezelőtt is így kezdték a teszteket, akkor azonban a Mercedesnél lágyabb gumikkal kerültek az élre, míg most rendre ők használják a keményebbeket.
Räikkönen még a lágyakat is csak délután vetette be, egymás után sok rövid etapot futva, Hamilton viszont már délelőtt megkapta a szuperlágyakat. A finn ennek ellenére máris 1,8 másodperccel gyorsabb volt, mint a tavalyi tesztelés két hete alatt a két fokozattal lágyabb ultralágy Pirellikkel.
A Mercedes köridőben ugyan elmaradt kissé a Ferraritól, a körök számát tekintve viszont megint nem talált legyőzőre. Hamilton és az őt délután leváltó Valtteri Bottas együtt 168 kört, azaz 782 km-t tett meg, sőt a finn lebonyolította az év első versenyszimulációját is – igaz, mind a négy etapban a lágy keverékű Pirelliket használta közben, ami egy éles futamon nem lenne szabályos. A pálya mellől figyelő szakértők nem voltak egyértelműen elégedettek a Mercedes viselkedésével, és Bottas kis híján meg is pördült egyszer.
A hétfői szenzor- és akkumulátorproblémák után a Red Bull valamelyest magára talált, s bár Max Verstappen a délelőtt jelentős részét a garázsban töltötte, végül 89 kört teljesített. A lágy gumikon 1,2 másodperccel elmaradt Räikkönen idejétől, de így is elégedetten szállt ki az RB13 pilótafülkéjéből.
Jók a benyomásaim. Rengeteg kört teljesítettünk, és ez volt a célunk, hogy letesztelhessük az alkatrészeket
– mondta.
A Red Bull formájával kapcsolatban óvatosan fogalmazott, de megjegyezte, hogy az új generációs autókat a kanyarokban élvezetesebb lett vezetni. „A kigyorsításokon sokkal nagyobb a tapadás – magyarázta. – Tavaly nehéz volt rátalálni arra a kompromisszumra, hogy a kanyarokból is jól tudjunk kigyorsítani, de ezekkel az autókkal és a szélesebb gumikkal jóval könnyebb."
A 4. helyre, alig 4 ezreddel Verstappen mögé Kevin Magnussen tornázta fel magát a Haasszal, ő azonban a szuperlágy Pirelliken érte el a legjobb eredményét. Mindazonáltal a versenyzők közül a legtöbb, 118 kört is ő zavarta le a Circuit de Catalunyán.
A Force Indiának szintén tűrhető napja volt. Esteban Ocon sokáig a 3. helyen tanyázott, mígnem késő délután Verstappen és Magnussen felkapaszkodtak elé a tabellán. Noha az ebédszünet előtt vesztett egy kis időt olajszivárgás miatt, a csapat szépen haladt, és kipróbálta a szuperlágy, a lágy és a közepes gumikat is.
Ez volt az első élményem egy új generációs autóval, és azt kell mondanom, igazi fenevad:
a tempós kanyarokban lenyűgözően megy, ráadásul a lassúakban is jobb lett, úgyhogy jelentős előrelépést képvisel" – áradozott Ocon.
A Toro Rosso folytatta az ismerkedést a Mercedesre feltűnően hasonlító autójával, az STR12-vel. Carlos Sainzot ma Danyiil Kvjat váltotta, aki kezdetben aerod inamikai adatokat gyűjtött és néhány alapvetőnek számító tesztet bonyolított le, aztán foglalkozott a gumikkal és a mechanikai beállításokkal is. Az ebédszünet után vesztett egy kis időt, de úgy vélte, emiatt egy teszten felesleges aggódni.
„Normális, hogy ilyenkor elővigyázatosságból elvégzünk pár vizsgálatot, mielőtt visszatérünk a pályára – mondta Kvjat. – Az STR12-ről szerzett első benyomásaim pozitívak. Gyors, ugyanakkor még mindenképpen dolgoznunk kell azon, hogy működőképesebbé tegyük ezt a csomagot."
A Renault délelőtt alkatrészekre várt, ezért az RS17 a garázsban maradt, Jolyon Palmer azonban délután ráléphetett a gázra, és megtehetett 53 kört.
„Ma későn kezdtünk, mégis sikerült foglalkoznunk a kasztni beállításaival, valamint gyűjtöttünk adatokat a motorról, és Jolyonnak is lehetősége nyílt az ismerkedésre az RS17-tel – fejtegette a motorért felelős technikai igazgató, Rémi Taffin. – Elégedettek voltunk az autó működésével. Ami a hajtásláncot illeti, minden jel pozitív volt. A következő napokban szeretnénk nagyobb távolságokat teljesíteni."
A Saubernek „kihívásokkal teli" napja volt, a délelőttöt ugyanis a tavalyi Ferrari motorral kapcsolatos gondok miatt gyakorlatilag elvesztegették. A sérült Pascal Wehrleint helyettesítő tesztpilóta, Antonio Giovanazzi így csak délután állhatott rendesen munkába, végül azonban egész sok, 67 kört tölthetett a pályán.
A McLaren újabb katasztrofális napot zárt. Miután Fernando Alonso hétfőn 29 kört tudott teljesíteni, és egy konstrukciós hibából eredő olajszivárgás miatt ki kellett cserélni a motorját, kedden délelőtt a csapat egyelőre beazonosítatlan, szintén a motorra visszavezethető problémába ütközött, ezért újabb cserére kényszerült. A művelet értelemszerűen órákat vett igénybe, így Vandoorne csak egy órával a teszt leintése előtt térhetett vissza pályára, és összesen 40 körrel zárt.
A McLaren a két nap alatt csupán 321 km-t tett meg, míg a Mercedes 1490-et, és már a Ferrari is átlépte az 1000-et.
Nem hozott szerencsét a kedd a Williamsnek sem: az újonc Lance Stroll délelőtt kicsúszott a 9-es kanyarnál, s bár az incidens önmagában ártalmatlan volt, a kavicságyban letört egy darab az FW40 első vezetőszárnyáról, és az autó alkatrészhiány miatt a nap hátralévő részében a garázsba kényszerült. Mivel Angliából kell hozzá alkatrészeket hozatni, a Williams programja várhatóan szerdán is csúszni fog.
„A második etapomban épp csak kezdtem ráérezni az autóra, amikor elfogyott a tapadás, és elvesztettem fölötte az irányítást – mondta Stroll. – Kicsit megpördülve bukdácsoltam át a kavicságyon, és visszatértem a garázsba, ahol kiderült, hogy az első szárnyról letört az egyik elem, több pedig nincs belőle. Ez sajnálatos, véget is vetett a napunknak. Ez van."
A tesztelés Barcelonában csütörtökig folytatódik.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Kellemes délelőttöt kívánunk, nemsokára kezdődik az idei második F1-es tesztnap! Íme a mai felállás:
Mercedes - Lewis Hamilton (délelőtt), Valtteri Bottas (délután)
Red Bull - Max Verstappen
Ferrari - Kimi Raikkonen
Force India - Esteban Ocon
Williams - Lance Stroll
McLaren - Stoffel Vandoorne
Toro Rosso - Daniil Kvyat
Haas - Kevin Magnussen
Renault - Jolyon Palmer
Sauber - Antonio Giovinazzi
Hamiltonnál senki sem ment körbe gyorsabban, de Vettel és a Ferrari tempója is ígéretes volt. Massa bizonyította, hogy van még helye az idei mezőnyben. A McLaren viszont újabb kínos napon van túl.
A múlt hét során az összes idei F1-es autót bemutatták a csapatok, bár a Mercedes például már tegnap is látványos változáson ment keresztül a kéményes cápauszony megjelenésével.
---- separator ----voting-content-type:e032998a-8ed6-4b07-959a-8831b90102a4---- separator ----Még a McLaren is elismerte, hogy a kétszeres világbajnok "nem volt boldog" a műszaki hibával elvesztegetett nap láttán. Ő maga azt mondta, elkeseredett és szomorú küszködés folytatása miatt.
Kimi Räikkönen hajtott ki elsőként, majd a williamses Lance Stroll követte, de a Saubernél vendégeskedő Antonio Giovinazzi is megkezdte a munkát. Max Verstappen, Kevin Magnussen, Stoffel Vandoorne is kilátogatott.
Gargafc Photoshoppal eltávolította a sokak által nem kedvelt cápauszonyokat a hétfői fényképekről. Némelyik autó így igazán retrós látványt nyújt, de ez az idén valószínűleg fikció marad.
A háromszoros világbajnok megjelenésével most már csak Danyiil Kvjat, Jolyon Palmer, és Esteban Ocon (Force India) megjelenésére várunk. A silverstone-i istálló a tegnapi délutánt kihagyta, egyelőre nem tudni, hogy sikerült-e orvosolni a kipufogórendszer problémáját.
Vandoorne a bokszbejáratnál megállt az MCL32-vel, de a szerelők kifutottak érte, és visszatolták a bokszba. Nem kellett elővenni a piros zászlót.
A Mercedes pilótája 1:30.705-tel kezdett a 13 fokos aszfalton, közepes keverékű gumikkal. Már a mai 4. körénél jár, tegnap Bottas 79-ig jutott az ebédszünetig. Rajta kívül most csak Stroll van kint a pályán.
A tehetséges Tatiana Calderón csatlakozott az istállóhoz, elsősorban a szimulátorban számítanak a munkájára, de a versenyekre is elutazik a csapattal. Azt egyelőre nem tudni, hogy tesztlehetőséget is kap-e. Ha igen, ő lesz az első nő, aki 2015 és Susie Wolff óta F1-es autót vezethet.
Egyre jobb időket teljesít Hamilton, a 6. körében már 1:26.834-nél járt, ami még természetesen alaposan elmarad a hétfői eredményektől. A többiek most a bokszban üldögélnek.
Egy kisebb kerítést felszereltek az autójukra aerodinamikai mérések elvégzése érdekében.
Hamilton visszatért a bokszba, és közben feltűnt egy fénykép is, gyaníthatóan az installációs körének kezdetéről. A Mercedes is adatrögzítéssel kezdett, ehhez az alap konfigurációt használták: nincs kéményes uszony, de T-szárny van, ami jobban megnézve oldalanként két terelőlapot tartalmaz.
Legalábbis hivatalosan, hiszen a kanadai újonc tavaly már számos pályán, köztük a Hungaroringen is tesztelt titokban, egy felségjelzés nélküli, 2014-es Williamsszel.
A Liberty Media a csütörtöki teszt végéig megengedte a csapatoknak, hogy videókat készítsenek a közösségi oldalakra. A többség általában a bokszból ki-, és oda behajtó autókat rögzítette telefonokkal, de a Red Bull összehozott egy hangulatos klipet a hétfői napról.
A dán pilóta az egyetlen a mezőnyben, akire rögtön két teljes napnyi tesztelést rábíznak. A többi csapat váltogatja a versenyzőit, a Haas viszont rögtön két napra beültette új szerzeményét.
A kanadai újonc közepes keverékkel 1:28.946-ot futott, ez 2,1 másodperccel lassabb Hamiltonnál, aki most éppen a bokszban van, de nemrég felkerültek az autójára a lágy gumik. Stroll közben 1:27.263-ra javított, ez már csak 4 tizeddel van Hamilton mögött.
1:26.450-nel most a Williams újonca a listavezető, 9. körében 0,384 másodpercet vert Hamiltonra. Még csak ők ketten teljesítettek mért kört.
Stroll nemrég 1:26:040-re javított, majd megállt a pályán. Mindenki más a bokszban várakozott. Egyelőre nem tudni, mi történt vele, a Williams hétfőn jól teljesített Massa alatt, és több, mint 100 kört megtett.
A Sky Sports szerint Stroll megpördült, ha tényleg így történt, valószínűleg rekord gyorsasággal távolították el az autóját. Az időmérés azt jelzi, hogy a Williams ismét a bokszban van.
A pálya Twitter-csatornája arról adott hírt, hogy a Williams pilótája a 9-es kanyarban megforgott, de önállóan vissza tudott evickélni a bokszba. Az F1Today szerint "furcsa" megpördülés volt, mert a Williams a szervizúton állt, menetiránnyal szemben a 9-es kanyar kijáratánál, de keréknyomokat nem lehetett látni.
A Red Bull tinédzsere 1:25.626-tal és lágy gumikkal átvette a vezetést Strolltól, majd 1:24.794-re javította a legjobb körét. Kvjat egy ismerkedő körrel feliratkozott a 4. helyre. Most épp csak ők ketten vannak a pályán.
1. Verstappen (Red Bull RB13) 1:24.794 - 8 kör
2. Stroll (Williams FW40) 1:26.040 - 12 kör
3. Hamilton (Mercedes W08) 1:26.834 - 8 kör
4. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:28.616 - 10 kör
5. Vandoorne (McLaren MCL32) idő nélkül - 7 kör
6. Räikkönen (Ferrari SF70H) idő nélkül - 5 kör
7. Magnussen (Haas VF-17) idő nélkül - 5 kör
8. Giovinazzi (Sauber C36) idő nélkül - 2 kör
9. Palmer (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
10. Ocon (Force India VJM10) idő nélkül - 0 kör
A háromszoros világbajnok a mai 10. körét kezdi, miközben a Force India és a Renault ma még nem lépett pályára. A silverstone-i istálló tegnap a kipufogórendszerrel küszködött, állítólag az éjjel is dolgoztak, és nemrég azt ígérték, hogy hamarosan elkészülnek a javításokkal. A Renault-ról ma még nem érkezett hír, viszont a McLaren is változtatott a tegnap problémás olajteknőn, azonban Vandoorne 7 megtett kör után továbbra is a bokszban várakozik.
...ahogy éppen bekötik a biztonsági övét.
1:24.026-tal ismét az Ezüstnyíl áll az élen, lágy gumikon. Verstappen visszaszorult a 3. helyre szintén lágy gumikkal, mert Räikkönen közepes keverékű abroncsokkal, 1:24.610-zel beugrott a 2. helyre, közepes abroncsokkal. Eddig ugyanaz történik, mint tegnap, csak most még természetesen gyengébbek az idők, és kicsit nagyobbak a különbségek.
A 2007-es világbajnok közepes keverékű gumikon is odacsapott Hamiltonnak, 1:23.718-ra javított, és 3 tizedmásodperces előnybe került. Egyéni legjobb időt ért el az 1-es és 3-as szektorban, középen pedig ő volt a leggyorsabb.
Az NBC Sports szúrta ki, hogy Ron Dennis, a McLaren korábbi vezérigazgatója a brit védelmi minisztérium tanácsadói testületének tagja lett, erről Sir Michael Fallon főtitkár számolt be egy beszédében. Dennis az innovációért felelős, négyfős testület munkájába kapcsolódik be annak érdekében, hogy a britek fenntartsák az előnyeiket a jövő hadviselésében. Dennis egy közleményben azt mondta, "semmi más nem lehet fontosabb, mint nemzetünk biztonsága."
Hangulatos videót készített a Mercedes az éjszakai műszakban dolgozó szerelőikről. A 15 fős kontingens nappal alszik, és éjjel él, SEAT bérautóval közlekednek, és akkor térnek nyugovóra, amikor Lewis Hamilton éppen megérkezik a pályára.
1:24.366-tal igyekszik Hamilton után, de továbbra is a 3. helyen maradt, majd visszatért a bokszba. Közben a Renault azt ígérte, hogy nemsokára pályára lépnek, akadt még teendőjük az éjszakai változtatások után.
Több ismert F1-es újságíró, köztük James Allen és Andrew Benson is aggályosnak tartja, hogy a csapatok kiskaput találtak a szabályokban, és a T-szárnyakkal, valamint a cápauszonyokkal kísérleteznek.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hétfőn azt mondta, ők megpróbálták betiltatni az uszonyokat, és 2018-ra ez még napirenden is maradt, az F1 Fanatic blog szerzője pedig azt latolgatta, hogy biztonsági okokra hivatkozva véget lehetne vetni az uszonyok használatának.
1:21.766-ra módosította a mai legjobbját, ez mindössze 1 ezredmásodpercre van a tegnapi leggyorsabb körétől. Most látványosan nagy, 1,9 másodperces előnyben van Räikkönen előtt.
Teljesítette mai első mért körét Stoffel Vandoorne is a bukdácsoló McLarennel, 1:27.564-gyel az 5. helyen áll.
Vandoorne újabb kört teljesített, most a mai 11. fordulójánál jár. Javított kissé 1:26.766-nál jár, de továbbra is csak az 5. helyezett.
A látványos fotó még tegnap készült, Sebastian Vettellel a volán mögött.
Még mindig a közepes keverékű gumikkal megy, 1:23.359-nél jár, ez 1,593 másodperccel lassabb Hamilton lágy gumis idejénél, ami csak 1 ezredre van az eddigi abszolút legjobb tesztkörtől. A mért köre után a Ferrari pilótája bement a bokszba, Hamilton kijött, és Vandoorne is köröz még.
A Force India fiatal francia pilótája is lehetőséget kap, miután megjavították a tegnap dél körül elromlott autót. Az összesített futásteljesítmény terén hasonlóan állnak, mint a McLaren.
A Force India is munkához látott, miután tegnap délután, éjszaka, és ma délelőtt is dolgoztak az új autójuk megjavításán. Esteban Ocon egy installációs kört teljesített, aztán visszatért a bokszba. Kvjat idő közben 1:26.161-re javított, és megelőzte Vandoorne-t az 5. helyen.
1. Hamilton (Mercedes W08) 1:21.766 - 32 kör
2. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:23.359 - 18 kör
3. Verstappen (Red Bull RB13) 1:24.366 - 19 kör
4. Stroll (Williams FW40) 1:26.040 - 12 kör
5. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:26.161 - 16 kör
6. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:26.204 - 22 kör
7. Magnussen (Haas VF-17) idő nélkül - 5 kör
8. Giovinazzi (Sauber C36) idő nélkül - 2 kör
9. Ocon (Force India VJM10) idő nélkül - 1 kör
10. Palmer (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
Twitter-csatornájuk szerint Vandoorne éppen megbeszéli a tapasztalatait a mérnökökkel. Lehet, hogy egy ideig megint távol marad a pályától, ellentétben Oconnal, ő most teljesítette első mért körét, és 1:26.091-gyel az 5. helyre ugrott.
A két egykori F3-as rivális lassan az F1-ben is egymásra talál. Legutóbbi körével Ocon 0,122 másodpercre megközelítette a 3. helyezett Verstappent. A dolog szépséghibája, hogy ő lágy gumikkal megy, Verstappen pedig jóval korábban, hűvösebb aszfalton, közepes gumikat használt.
Hétfői adatok alapján Ricciardo és a Red Bull szerepelt a traffipax-lista élén a Renault-motoros autóval. Túl korai még következtetést levonni, de a paddockban többen is úgy vélik, hogy Adrian Newey célja a légellenállás kordában tartása, és az erőforrás teljesítmény-hátrányának kompenzálása volt.
Szocsi 2025-ig meghosszabbította a szerződését az F1-es Orosz Nagydíjra, adta hírül a Motorsport.com. Az eredeti megállapodás 2020-ig szólt, ezt további 5 évvel toldották meg, már Chase Carey irányítása alatt. A szervezők képviselője szerint elképzelhető, hogy éjszakai versenyt rendeznek, de ez csak akkor valósulhat meg, ha orosz cégek szállíthatják ehhez az infrastruktúrát. A jogtulajdonos és a pálya továbbra is egyeztet főszponzor bevonásáról, de erről nem árultak el részleteket.
Kisütött a nap, és rögtön 3 fokot emelkedett a pálya hőmérséklete, ami most 20 fok, de még így is sokkal hűvösebb, mint tegnap. Akkor 32 fok körül volt a csúcs.
Talán a hűvösebb aszfalt, talán az eltérő programok miatt ma több az üresjárat a pályán. A körtáblázatot ezúttal is Lewis Hamilton vezeti, de sanszos, hogy ma nem fog annyit menni, mint tegnap.
Most viszont hosszú szünet, és a beállítások megváltoztatása után Magnussen megtörte a csendet.
Egy szurkoló lencsevégre kapta Lance Stroll délelőtti megpördülését. Stroll pont akkor szállt el a Williamsszel, amikor nagyobb tempóra kapcsolt, azóta nem is nagyon lépett pályára.
Két Ferrari-motoros autó is javított az eddigi ereményein: Kimi Räikkönen 1:22.831-gyel, még mindig kemény gumikon 1,065 másodpercre megközelítette Lewis Hamiltont, Kevin Magnussen pedig 1:25.138-cal az 5. helyre ugrott, mindössze 11 körrel a neve mellett.
A McLaren pilótája még mindig a 8. helyen áll, az utolsó azok között, akik már futottak mért kört, de legalább ma már 26-ször körbement a pályán. A Toro Rossónál közben Kvjat balaklaváját igazgatják.
Meglepő probléma ütötte fel a fejét a Saubernél: motort kell cserélni az autóban, pedig Antonio Giovinazzi ma még csak 2 kört tett meg, és a csapat maradt a tavalyi erőforrásnál, mert azt várták, hogy az majd megbízható lesz.
A pálya már 24 fokos, a levegő 15. A napsütés jót tesz a körülményeknek, de látszólag nem befolyásolja a csapatok programjét. Hamilton, Räikkönen, Ocon és Kvjat van éppen a pályán.
Két órával ezelőtt írták a Twitteren, hogy nemsokára eljön Jolyon Palmer ideje, és pályára léphet az RS17-essel. Az ebédidőig már csak 70 percük maradt, és nyoma sincs a sárga-fekete autónak.
Sokáig csupán Lewis Hamilton rótta a köröket Barcelonában, de nemrég csatlakozott hozzá Kevin Magnussen, majd Max Verstappen is kilátogatott. Hamilton hosszabb etapot fut, összesen 46 körnél jár ma.
1. Hamilton (Mercedes W08) 1:21.766 - 47 kör
2. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:22.831 - 29 kör
3. Verstappen (Red Bull RB13) 1:24.366 - 21 kör
4. Ocon (Force India VJM10) 1:24.488 - 12 kör
5. Magnussen (Haas VF-17) 1:24.935 - 19 kör
6. Stroll (Williams FW40) 1:26.040 - 12 kör
7. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:26.161 - 27 kör
8. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:26.204 - 29 kör
9. Giovinazzi (Sauber C36) idő nélkül - 2 kör
10. Palmer (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
A mezőnyben most valószínűleg mindenki azt kívánja, bárcsak igazi lenne ez a videó:
A Mercedes motorja viszont annyira nem lassult le, hogy Ocon felugrott a 3. helyre Räikkönen mögé, lágy gumikkal. A hátránya Hamiltonhoz képest 1,414 másodperc.
Úgy tűnik, a Honda konstrukciós hibája állhat a háttérben, ami nem túl biztató. Erről részletesen itt írtunk.
A veterán pilóta az Autosportnak elárulta, nem szerződött le a Jaguarral a Formula E-be, mielőtt kiderült, hogy az idén mégis marad az F1-ben, de tárgyalt az autógyártóval. Messzire nem kellett mennie, mert a Jaguar Formula E-csapatát a Williams Advanced Engineering működteti.
A Red Bull pilótája 1:23.627-et ért el lágy gumikkal, de még mindig bő 4 tizedmásodperccel Ocon Force Indiája mögött van. Az első négyből megint csak Räikkönen érte el a legjobb eredményét közepes keverékkel, Magnussen a következő, aki hasonló taktikát követ, ő az 5. helyezett.
Az idei autójuk az RB13-as kapcsán dacolnak a 13-as számmal kapcsolatos babonákkal, és minden hiedelemmel, ami rontást hozhat, bár tegnap a fekete macskás tweetekkel nem volt szerencséjük. Most a Toro Rosso is melegíteni kezdett, noha ők még csak az STR12-nél tartanak, de kiosztották nekik a 13-as garázst.
Két abszolút leggyorsabb szektoridőt ért el, majd a 3-as szektorban inkább lassított Hamilton, így nem dőlt meg az eddigi legjobb idő. Nick Chester, a Renault technikai igazgatója közben az Autosportnak elmondta, a délelőtti kiesésük tervezett, mert éjszaka új alkatrészek érkeztek, ezeket szerelték fel az autóra. Még az ebédidő előtt pálya akarnak lépni, és délután mozgalmas időszakra készülnek.
Eddig 2020-ig volt szerződésük. Ennek azért van különös jelentősége, mert már nem Bernie Ecclestone-nal, hanem a Liberty Mediával tárgyalták le a feltételeket. Bővebben itt írtunk a hosszabbításról.
Gary Anderson, az Autosport technikai szakértője szemügyre vette az élmezőny autóit a bokszutcában. A Jordan korábbi mérnöke úgy véli, a Red Bull karosszériájának felületén semmilyen trükk sincs, ezért újabb alkatrészek érkezésére lehet számítani. A Mercedesnél az oldaldobozok előtti légterelőket fejlesztené, a Ferrarinál a diffúzort, a Red Bullnál mindkettőt.
Legutóbbi köre 1:23.212, ez még mindig 32 ezreddel lassabb Ocon legjobb eredményénél, marad a 4. helyezett. Hamilton közben már 59 kört teljesített, és visszatért a bokszba. Az eddigi utolsó előtti etapjának köreit az Autosport jegyezte fel:
Felvezető; 1:21.7; 1:28.2; 1:23.1; 1:23.5; 1:23.0; 1:26.2; 1:23.5; 1:23.2; 1:24.5; 1:24.4; 1:24.9; 1:24.5; 1:24.6; 1:24.8; Levezető
Az erőforrás veszített a teljesítményéből, de még nem tudják, hogy miért, ismerte el a Honda. Kicserélik a motort Vandoorne autójában, hogy jobban megvizsgálhassák azt. A McLarentől a születésnapján kirúgott Magnussen közben a Haas autójával az 5. helyen igyekszik, 1:23.523-at ért el legutóbb.
Másfél nap alatt két Honda motor ment tönkre a McLarenben, amikor alapvetően négyet lehetne elhasználni az egész szezon során. Az autó teljesítményéről valószínűleg még nekik sincs fogalmuk, mert örülnek, ha néhány etapot képes befejezni az MCL32. Nehéz látni, hogy mi lesz ebből akár csak az európai szezonra.
Felkerültek a piros jelzésű szuperlágy gumik a Mercedesre, és Hamilton új heti rekordot autózott, 1:20.983-mal. Ennél azonban jóval több van még a csomagban, mert a 3. szektorban egyáltalán nem javította meg a korábbi legjobbját. Közben Ocon is faragott az eredményéből. 1:23.045-tel még mindig a 3. helyezett, lágy gumival.
Tegnap csak egy volt, ma már ez a második alkalom, hogy megszakítják a tesztet. Kvjat vagy Ocon állt meg, előbbi pont az előző körében futott 1:25.012-t, ami a 6. helyre elég.
A Force India pilótája állt meg a 10-es kanyarnál, az F1Today szerint Ocon félrehúzódott, műszaki hibája lehet, és már megkezdődött a műszaki mentés. 10 perc maradt az ebédszünetig, talán egy időmérős etap még belefér.
Bár most pont egy Mercedes-motoros autó miatt áll a teszt - egyelőre ismeretlen eredetű hiba lépett fel -, de a Renault-nál is vakarhatják a fejüket, mert a Red Bull tegnap küszködött az erőforrással és az akkumulátorral, a Toro Rosso egyelőre lassúnak tűnik, a gyári Renault pedig egész délelőtt a bokszban maradt.
A sorrend 13:00-kor
1. Hamilton (Mercedes W08) 1:20.983 - 64 kör
2. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:22.831 - 47 kör
3. Ocon (Force India VJM10) 1:23.045 - 27 kör
4. Verstappen (Red Bull RB13) 1:23.212 - 29 kör
5. Magnussen (Haas VF-17) 1:23.523 - 32 kör
6. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:25.012 - 44 kör
7. Stroll (Williams FW40) 1:26.040 - 12 kör
8. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:26.204 - 29 kör
9. Giovinazzi (Sauber C36) idő nélkül - 2 kör
10. Palmer (Renault RS17) idő nélkül - 0 kör
11. Bottas (Mercedes W08) idő nélkül - 0 kör
Az időkeretet aztán váratlanul megtoldották 5 perccel, Hamilton, Verstappen, Magnussen, Giovinazzi, és ma először Jolyon Palmer is pályára lépett.
Az ebédszünet előtti ráadásban csak Magnussen tudott javítani, de többen is kihajtottak a pályára, így a körszámok tovább emelkedtek. Motorcsere után Giovinazzi 3 kört teljesített, és Palmer is megtett egy ellenőrző kört.
1. Hamilton (Mercedes W08) 1:20.983 - 66 kör
2. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:22.831 - 47 kör
3. Ocon (Force India VJM10) 1:23.045 - 27 kör
4. Magnussen (Haas VF-17) 1:23.200 - 36 kör
5. Verstappen (Red Bull RB13) 1:23.212 - 31 kör
6. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:25.012 - 44 kör
7. Stroll (Williams FW40) 1:26.040 - 12 kör
8. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:26.204 - 29 kör
9. Giovinazzi (Sauber C36) idő nélkül - 5 kör
10. Palmer (Renault RS17) idő nélkül - 1 kör
11. Bottas (Mercedes W08) idő nélkül - 0 kör
Lewis Hamilton zárta az élen a keddi tesztnap délelőtti szakaszát Mercedesszel, a szuperlágy gumival futott 1:20.983-nak köszönhetően. Ez most az idei teszt abszolút legjobb köre is, de várhatóan tovább javul majd az eredmény, mert Hamilton a 3. szektorban biztosan hagyott még időt. A Ferrari továbbra is a közepes keverékű abronccsal dolgozik, Kimi Räikkönen hozta az ideiglenes 2. helyet.
Sokáig kellett várni a Force India felbukkanására, délelőtt is dolgoztak még a tegnapi kipufogóhiba kijavításán, de Esteban Ocon később a 3. helyre jött fel lágy gumikkal, igaz, az ebédszünet előtt lerobbant az autója, és a csapat még vizsgálja, hogy mi történt vele. A piros zászló miatt 5 perccel kitolták a délelőtti szakasz végét, ekkor Kevin Magnussen feljött a 4. helyre a Haas Ferrarival.
Két Renault-motoros autó, a Red Bull és a Toro Rosso következett Max Verstappennel és Danyiil Kvjattal, de 1,8 másodperces különbség alakult ki köztük, amit részben indokol, hogy az olasz autón közepes keverékű gumik voltak. Utánuk Lance Strollt regisztrálták, aki a nap első piros zászlóját okozta, amikor megpördült a 9-es kanyarban, de egyben visszavitte autóját a szerelőkhöz.
Rossz napja van a McLarennek, a Saubernek és a Renault-nak. Megint ki kellett cserélni a Honda motort Stoffel Vandoorne autójában, és meglepetésre, ugyanerre a sorsra jutott Antonio Giovinazzi Sauberje is, amiben a tavalyi, megbízhatónak vélt Ferrari motor mondta fel a szolgálatot. A Renault az egész délelőttöt a garázsban töltötte, éjszaka érkezett alkatrészeket szereltek fel.
Balra a 2017-es Toro Rosso STR12, jobbra a Mercedes W08 látható. Így trollkodik a Red Bull a Mercedes ellen?
A Williamsnél nincs elég pótalkatrész, hogy megjavítsák az FW40-et Stroll délelőtti kicsúszása után, ezért ma már nem lépnek pályára. A kanadai újonc a 12. körében pördült meg a 9-es kanyarban, és keresztben átcsúszott a kavicságyon. Az autó a saját lábán visszatért ugyan a bokszba, de valószínűleg a szárnyak vagy a padlólemez megsérült rajta. Ez azt jelenti, hogy Stroll a rá eső 4 tesztnapból egyet gyakorlatilag elveszített.
A Scuderia nem kommunikált az első tesztnap után, és a képviselőik interjúkat sem adtak. Kedden a La Gazzetta dello Sport és a La Repubblica is bírálta a csapatot a teljes hallgatás miatt. A döntést állítólag személyesen Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója hozta meg.
Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke azt mondta, bizonyos alkatrészeket vissza kell küldeniük a gyárba, és azok csak holnap "valamikor" érkeznek vissza a pályára. A csapat által kiadott közleményben Stroll egy szót sem szólt arról, hogy megpördült, és ezért nem tudja folytatni a munkát, csupán azt ismételgette, hogy még nagyon a felkészülés elején járnak, és csak később tud véleményt formálni az autóról.
A bokszkijáratnál zöldre váltott a lámpa, de egyelőre senki nem töri magát, hogy kimenjen. De mégis! Giovanazzi Sauberje az első fecske. Továbbra is kissé felhős az idő, a levegő 16, az aszfalt 22 fokos. Tegnap ilyenkor 27 is volt.
Ma délelőtt vezetett Hamilton, és délután kerül sorra új csapattársa. Vajon Bottas megpróbálja-e megdönteni Hamilton idejét? A teszt nem erről szól, de azért nem árt korán tisztázni, ki az úr a háznál...
Miközben Giovanazzi kint volt, egy pillanatra előkerültek a piros zászlók, de feleslegesen: a Sauber önerőből visszaért a bokszba, úgyhogy a lámpa rögtön vissza is váltott zöldre.
Miután Palmer az egész délelőttöt a garázsban töltötte, most végre megjelent a pályán, sőt 1:27.212 alatt az első mért körét is teljesítette az idei autójával. A közepes gumikat használja, lesz mit behoznia, az biztos.
Továbbra is csak ő körözget, 1:26.810-es idejével már megközelítette Vandoorne-t. A Renault egyébként azt állította, az RS17 azért vesztegelt a garázsban délelőtt, mert az előző este érkezett új alkatrészeket szerelték fel rá. Na, most Bottas is tiszteletét teszi a pályán.
Az első ideje 1:26.177, a lágy gumikon. Érdekes, hogy míg tavaly ilyenkor a Mercedes be sem vetett a közepesnél lágyabb keveréket az első teszthéten, most szinte csak ezzel mennek, sőt Hamilton ugye délelőtt a szuperlággyal érte el a legjobbját. Ezúttal a Ferrari tart ki a közepes Pirellik mellett. Vajon ez önbizalomra vall a részükről? Lehet.
Már megelőzte Strollt is, aki nem lesz képes visszavágni, mert a délelőtti, egyébként ártalmatlan kicsúszása miatt a Williams alkatrészhiánnyal küzd, úgyhogy mára véget ért számukra a tesztnap. Palmer 10 kör után beállt a bokszba, míg Räikkönen kihajtott a garázsból - ismét a közepes gumikon.
A finn ma kisebb rosszulléttel küszködik, de ez nem akadályozta meg abban, hogy 1:22.012-es idejével 1 mp-re közelítse meg Hamiltont. Viszont bocsánat, tévedtünk: a Ferrari a lágy gumira váltott, Räikkönen ezt az eredményét már azzal érte el. Vettel tegnap a közepessel is jobbat tudott ennél, 1:21.878-at.
Közben az Autosport azt írja, Mario Illien, a korábban a Mercedes F1-es motorjait is építő Ilmor egyik alapítója már nem vesz részt a Renault fejlesztéseiben. A francia cégnél elismerték, hogy a tavaly tett előrelépésükben jelentős szerepe volt, de most igyekeznek minél kevesebb munkát kiszervezni, ezért tőle is elbúcsúztak.
6 kört töltött a pályán a lágy gumikon, több 1:22-es köre is volt. Most Magnussen van kint a Haasszal.
Na jó, ez persze csak vicc, de a Red Bull ezen élcelődik: szerintük azért vág ilyen fancsali képet, mert már beöltözött az overalljába is, amikor rájött, hogy elfelejtett alsóneműt húzni. Természetesen tűzállót!
Egymás mögött vannak a pályán. Közben Räikkönen újra felbukkant a Ferrarival.
A szabálymódosítások ezekre is kiterjedtek: előrébb kezdődhetnek, és magasabbak lehetnek a tavalyinál, így sokkal nagyobb leszorítóerőt képesek generálni. Nem véletlen, hogy a csapatok a bemutatókon eltakarták vagy kamu elemekkel helyettesítették őket, de most láthatjuk az igaziakat is. Ezekről a képekről nem olyan könnyű kivenni a formájukat, de támpontnak azért elmennek. Íme a Ferrarié és a Force Indiáé:
Már megint hoppácska! 1:21.198-as ideje lágy gumikon a hét eddigi legjobbja, csak 0,215 mp-vel marad el Hamilton szuperlágyas eredményétől. Ugyanezen a keveréken a Mercedes tegnap fél másodperccel gyengébb időt tudott, pedig akkor kicsit melegebb volt az aszfalt. Viszont ez Räikkönentől egy egész rövid, sprintszerű etap volt, és Hamilton a délelőtti köre utolsó szektorában elmaradt korábbi önmagától is.
Ez durva: már a második napon belevágnak egybe. A táblája szerint Bottasnak még 63 köre van hátra, a Spanyol Nagydíj amúgy 66 körös. Nemcsak a gumik viselkedését lesz érdemes figyelemmel követni, hanem azt is, hogy ő maga mennyire bírja a fizikai terhelést a durvább oldalerők mellett.
Ezen a videón látszik a Mercedes kétfedeles T-szárnya:
Egyszóval felhős, de kellemes:
Ötórányi tesztelés után így fest a tabella. Az ebédszünet óta a Renault és a Sauber is aktivizálta magát, Bottas belekezdett egy versenyszimulációba, a Ferrari bevetette a lágy gumikat, a McLarennek és a Red Bullnak viszont nem láttuk nyomát.
1. Hamilton (Mercedes W08) 1:20.983 - 66 kör
2. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:21.198 - 58 kör
3. Ocon (Force India VJM10) 1:23.045 - 28 kör
4. Magnussen (Haas VF-17) 1:23.200 - 64 kör
5. Verstappen (Red Bull RB13) 1:23.212 - 31 kör
6. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:25.012 - 44 kör
7. Palmer (Renault RS17) 1:25.192 - 20 kör
8. Bottas (Mercedes W08) 1:25.207 - 25 kör
9. Stroll (Williams FW40) 1:26.040 - 12 kör
10. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:26.204 - 29 kör
11. Giovinazzi (Sauber C36) 1:26.976 - 19 kör
A pálya mellől figyelő Gary Anderson szerint a gumik kezdenek veszíteni a tapadásukból, a Mercedes hátulja nem ragad annyira az aszfalthoz, mint korábban - a 9-es kanyar bejáratánál lévő huppanók kibillentik az egyensúlyából (Stroll délelőtt itt csúszott ki). Bottas jelenleg 1:26-os köröket megy, és még 51 köre van hátra. Az alábbi kép korábban készült:
1:20.960-as kört futott a lágy gumikon, ezzel 23 ezredet vert Hamilton szuperlágyas idejére. Azonban ez is egy egész rövid sprint volt a Ferraritól, szóval lehet, hogy az üzemanyagszintek nagyon eltérőek voltak. Tavaly 1:22.765-tel szintén Räikkönen érte el a nyolc nap legjobb idejét Barcelonában, méghozzá az ultralágy Pirelliken. Úgy tűnik, a 3 min. másodperces gyorsulás simán meglesz.
Megkezdte a második etapját, ugyancsak lágy gumikon. Az idén a kerékcserék is nehezebbek lesznek - szó szerint, legalábbis a szerelők számára, akiknek nagyobb tömegű gumikat kell majd gyorsan mozgatniuk.
Eddig is ő állt a 3. helyen, de most bevetette a szuperlágy gumikat, és 6 tizedet lefaragott az előző idejéből - igaz, Räikkönentől így is 1,5 mp-vel elmarad. Most a finn is kint van, akárcsak honfitársa, Bottas, valamint Magnussen, sőt Verstappen is újra felbukkant a Red Bull-lal.
Verstappen ma még nem vitte túlzásba, csak 36 kört tett meg, de most talán ráléphet a gázra. Ha minden igaz, a lágy Pirelliket kapta meg.
Az vetett véget a Williams tesztnapjának, hogy a kanadai újonc a 9-es kanyarnál kipördült, s bár az incidens látszólag ártalmatlan volt, az alkatrészhiány végzetesnek bizonyult a csapat számára. „A második etapomban épp csak kezdtem ráérezni az autóra, amikor elfogyott a tapadás, és elvesztettem fölötte az irányítást – mondta Stroll. – Kicsit megpördülve bukdácsoltam át a kavicságyon, és visszatértem a garázsba, ahol kiderült, hogy az első szárnyról letört az egyik elem, több pedig nincs belőle. Ez sajnálatos, véget is vetett a napunknak. Ez van."
A kicsúszást egy néző videóra is vette:
Az előbb megint a lágy gumikon próbálkozott, és alig 2 tizeddel maradt el a legjobb idejétől - a pálya első szektorában viszont abszolút legjobb részidőt ért el. Közben Giovanazzi a Sauberrel megelőzte Strollt és Vandoorne-t, jóllehet, visszavágni egyikük sem tud.
Sort kerített a versenyszimuláció második kerékcseréjére, még mindig maradt a lágy gumiknál. A friss szetten 1:22.986-ra javította az egyéni legjobbját, ezzel hátrébb tolta a tabellán Verstappent. Most épp egyedül van a pályán, bár néhány perccel ezelőtt Palmer is lefaragott a saját idejéből.
Elrepült egy újabb óra, a McLaren sajnos még mindig nincs sehol, miközben a Mercedes az első idei versenyszimuláció végéhez közelít Bottasszal. Íme a tabella 2 órával a második tesztnap vége előtt:
1. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:20.960 - 76 kör
2. Hamilton (Mercedes W08) 1:20.983 - 66 kör
3. Verstappen (Red Bull RB13) 1:22.200 - 48 kör
4. Ocon (Force India VJM10) 1:22.509 - 43 kör
5. Bottas (Mercedes W08) 1:22.986 - 67 kör
6. Magnussen (Haas VF-17) 1:23.200 - 92 kör
7. Palmer (Renault RS17) 1:24.139 - 26 kör
8. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:25.012 - 44 kör
9. Giovinazzi (Sauber C36) 1:25.983 - 33 kör
10. Stroll (Williams FW40) 1:26.040 - 12 kör
11. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:26.204 - 29 kör
Ezen a képen látszik, milyen kifinomult a W08 kialakítása az oldaldoboz előtti részen, ahol a szabályok az idén a korábbinál sokkal nagyobb szabadságot kínáltak a tervezőknek. A Ferrari szintén különösen kreatívnak bizonyult az oldaldoboz és az első kerekek mögötti légterelők megformálásában.
Pont az előtt előzte meg Ocont, hogy kiírtuk az eredményeket, de még mindig 1,2 mp-el el van maradva Räikkönentől - ugyanolyan gumikon. Bottas közben 11 körrel a versenyszimulációjának vége előtt harmadszor is kereket cserélt, de érdekes módon megint a lágy Pirelliknél maradt. Vagyis végig ugyanazt a keveréket használta, ami persze egy éles futamon nem lenne szabályos.
A Twitteren azt írják, a teljes erőforrást kicserélték, Vandoorne nemsokára folytathatja a munkát végre. Így talán megtöri a 29-es átkot: Alonso tegnap ennyi kört tudott megtenni, és egyelőre Vandoorne is ennyinél áll.
Az Autosport pálya mellől figyelő szakírója, Edd Straw számol be mozzanatról: a Ferrari Saubernek kölcsönadott tesztpilótája túl agresszív volt a gázpedállal az utolsó kanyarban, de megfogta valahogy az autóját. Délelőtt csak 5 kört tett meg, de azóta rápakolt még 33-at.
Egy kis klip arról, ahogy a bájos festésű Toro Rosso elhagyja a garázst. Hogy a csapatok az idén miért videózhatnak a pályán, amit Ecclestone soha nem hagyott? Itt írtunk erről.
És Gary Anderson szerint a Mercedes szimulációja nem festett túl jól: az autó kezdetben, magas üzemanyagszinttel kifejezetten alulkormányzottnak tűnt, sokkal kevésbé mozgott jól a pályán, mint a Ferrari. Az összehasonlítás azonban nem fair, hiszen Räikkönen csupa rövid etapot teljesített, így az autója könnyebb volt.
Kvjatot délután eddig nem láttuk, de nemrég felbukkant, és elérte az 50. kört. A lágy gumikon 1:23.498-ra is javított, megelőzve Palmert. A Toro Rosso nagy feltűnést keltett azzal, hogy az autója nagyon hasonlít a Mercedeséhez, de szerintük ez csak véletlen egybeesés.
Az Autosport szerint kiadtak egy technikai direktívát a csapatoknak, amelyben részletezték, hogy milyen futóművek minősülnek szabálytalannak. Amelyiknél például a hasmagasság szabályzása össze van kötve a kormányművel vagy a fékrendszerrel, vagy amelyik képes automatikusan állítani az autó magasságát, mindenképpen illegális.
Ha felmerül a gyanú, hogy egy dizájn elsődlegesen aerodinamikai céllal született, és a csapat nem tudja bizonyítani az ellenkezőjét, betilthatják.
Az élcsapatok zöme ma már kifinomult hidraulikus felfüggesztéseket használ. A technológia terén a Mercedes jár az élen, de a Ferrari pár héttel ezelőtt kikérte az FIA álláspontját az ügyben, hogy egyértelmű legyen, mi számít megengedettnek. Ám bizonyos értelmezési szabadság így is maradt.
„Az FIA szerintem örül neki, hogy homályosak a szabályok, mert így a mozgatható aerodinamikai eszközökre hivatkozva szabadabban dönthetnek azokról a fejlesztésekről, amelyekről úgy ítélik, nem szolgálják a sport érdekeit – mondta a Renault technikai igazgatója, Bob Bell az RS17 múlt heti bemutatóján. – Ezt a kártyát a múltban már többször kijátszották, például ellenünk is az ellensúlyos lengéscsillapító kapcsán, és biztosra veszem, hogy a jövőben is ki fogják játszani. A sport szereplői azonban szeretnék tisztábban látni, hogy pontosan mit szabad és mit nem."
Nem csalás, nem ámítás: Vandoorne végre kigurulhatott a bokszból, bár egyelőre csak egy óvatos ellenőrző kör erejéig. "A 29 kör átkát" azonban így is megtörte.
Megkezdődött a keddi tesztnap utolsó órája. Kinek lesz meg a 100 kör? Így állunk:
1. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:20.960 - 92 kör
2. Hamilton (Mercedes W08) 1:20.983 - 66 kör
3. Verstappen (Red Bull RB13) 1:22.200 - 70 kör
4. Ocon (Force India VJM10) 1:22.509 - 60 kör
5. Bottas (Mercedes W08) 1:22.986 - 80 kör
6. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:23.081 - 59 kör
7. Magnussen (Haas VF-17) 1:23.200 - 92 kör
8. Palmer (Renault RS17) 1:24.139 - 43 kör
9. Giovinazzi (Sauber C36) 1:24.617 - 41 kör
10. Stroll (Williams FW40) 1:26.040 - 12 kör
11. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:26.204 - 31 kör
Most épp Verstappen, Ocon és Giovanazzi van kint.
Az Auto Motor und Sport arról számol be, hogy bár a McLaren MCL32 jó autónak tűnik, a Honda motor több szempontból sem méltó hozzá. Egyrészt két nap alatt már a harmadik egység került az autóba, és nem tudják, a kedd délelőtti hibát mi okozta, ráadásul az olajteknőt is teljesen újra kell majd tervezniük, a hétfői szivárgás után egyelőre csak vészmegoldásra futotta az erejükből. Másrészt az adatokból egyelőre az jön le, hogy hiába alakították át szinte a nulláról, a motor még aggasztóan gyenge is. Ezt az információt persze egy csipetnyi sóval kell fogadni, mert egyelőre valószínűleg egyik gyártó sem teketre fel igazán a teljesítményt.
És ehhez adalékként itt egy arról árulkodó pillanat, hogy bizony Bottasnak sem volt könnyű dolga a versenyszimulációja során:
Ő lehet az első, aki eléri, már 95-nél tart. És bevetette a szuperlágy gumikat, úgyhogy 1:22.795-re javított, amivel az 5. helyen áll. A tabellán mögötte lévő Bottas és Kvjat is a pályán van, sőt most Räikkönen is felbukkant.
Mármint a tabellán. A Mercedes pilótája nem tudott védekezni, mert a közepes gumik vannak az autóján, míg a Toro Rossón lágyak. És igen: Magnussen elérte a 100 kört! A csapatok közül ettől függetlenül is a Mercedes vezeti a km-listát, mert Hamilton és Bottas együtt 155 kört tett meg, már a tegnapinál is többet.
Vandoorne csak 5 kört tett meg, amióta végre visszatérhetett a pályára az újabb motorcserét követően. Közben a bokszban két kétszeres világbajnok csevegéssel üti el az időt:
Konkrétan 103-on. Most is a lágy gumikon van kint, és versenyben van a legtöbb megtett km-ért Magnussennel, akit a Haas megint a szuperlágyakon küldött vissza a pályára. Most nagy a forgalom, az utolsó húsz percben Verstappen, Ocon, Bottas, sőt az előbb emlegetett Vandoorne is beszállt a buliba.
A lágy gumikon 1:25.600-as időt ér el, amivel megelőzi a versenyből már délelőtt kiszállt Strollt. 4,640 mp-vel maradt el Räikkönentől... Most épp Verstappen, Magnussen, Ocon, Kvjat, Bottas és Giovanazzi körözget.
Közben elkészült a keddi galériánk is, az alábbi képre kattintva meg is nyílik:
Habár még van hátra 2 perc, ő abban már nem vesz részt. 68 kört tett meg ma.
117 körnél tart, míg Räikkönen 107-nél, Bottas pedig e pillanatban készül átlépni a 100-at... Végül a Red Bullnak is tisztességes napja volt, Versappen is 89 kör után gurult be a bokszba az imént.
Szóval Räikkönen volt a leggyorsabb, az egy fokozattal keményebb gumikkal is rávert Hamiltonra 2 századot, de ismét a Mercedes teljesítette a legtöbb kört, a McLaren pedig megint küszködött. Köszönjük az egész napos figyelmet! Messze azért ne menjenek: mindjárt jelentkezünk a részletes eredményekkel és aztán a csapatok reakcióival is.