Felemás eredménnyel kezdett a Ferrari a Bahreini Nagydíj első szabadedzésén. Sebastian Vettel magabiztos teljesítménnyel a leggyorsabbnak bizonyult az SF70H-val, Kimi Räikkönen alatt viszont már a 90 perces tréning korai szakaszában elfüstölt az autó a turbó túlmelegedése miatt.
Vettel és Räikkönen a többieknél kicsit később kezdte meg a mért körök teljesítését, az ellenfelekhez hasonlóan közepes keverékű gumikon. Ekkor még a Mercedesek voltak az élen, és ők hosszabb etapokat is teljesítettek ezekkel az abroncsokkal, de a lágy gumik leginkább a Ferrarin keltek életre, amikor Vettel odacsapott a lovak közé, és 1:32.697-tel megszerezte az 1. helyet.
Érdekes azonban, hogy Vettel köre lassabb volt Nico Rosberg tavalyi 1:32.294-es eredményénél, így a sorrendet érdemes fenntartásokkal kezelni. Annál is inkább, mert a vasárnapi futam a naplemente után, este zajlik majd, amikor a hőmérsékletek a mainál jóval alacsonyabbak lesznek.
Több csapat is flow-viz festékkel az autóján vagy aerodinamikai mérőkerettel felszerelve kezdte meg a tréninget,
ami ezúttal kettős funkciót is betöltött, hiszen az istállóknak lehetőséget biztosított, hogy már a jövő heti tesztre is készüljenek, amit ugyanitt rendeznek majd. A Red Bull is adatgyűjtéssel kezdett, majd lágy gumikkal ők zárkóztak fel Vettel mögé.
Bár Max Verstappennek volt egy apró kicsúszása, a holland tinédzser odaért a 3. helyre Daniel Ricciardo mögé, a legnagyobb feltűnést azonban a Force India és a Williams pilótái keltették, hiszen a Mercedes motor erejét és a magas végsebességeket kihasználva Sergio Pérez, Felipe Massa, Lance Stroll és Esteban Ocon következett.
A Williams öröme azonban nem lehet teljes,
mert az edzés végén elromlottak a fékek Massa autóján, ezért a brazil pilóta kicsúszott a pályáról, de vissza tudta vinni autóját a bokszba. A meglepően jól szereplő Stroll közben a tapadás hiányára panaszkodott. Mögöttük újabb furcsa eredmény született, egy edzés végi körrel Fernando Alonso orozta el a 8. helyet.
A McLarennek ettől függetlenül nem ment simán az edzés. Nagyon kevés kört tettek meg, sokáig állítgattak a beállításokon, majd Stoffel Vandoorne autója szinte rögtön lerobbant az ERS hibája miatt. Ezzel viszont egyelőre véget is ért a műszaki hibák sora,
mindössze néhány apróbb kicsúszás szolgáltatott izgalmat az edzés során.
Nico Hülkenberg még az elején, később Verstappen és Danyiil Kvjat is kiszélesítette a pályát, és Valtteri Bottas is feltűnően csúszkált még közepes keverékű gumikkal. Ezek nem igazán működtek a Mercedeseken, Bottas és Hamilton is küszködött velük, de az autójuk életre kelt, amikor ők is feltették a lágy keverékű abroncsokat.
A szuperlágyak egyelőre mindenkinél váratnak magukra.
A Mercedes tehát egyáltalán nem mutatta meg, hogy mire képes, és a Ferraritól is várható még gyorsabb kör, bár Vettel ezúttal is másfél másodperccel gyorsabb volt a 4. helyezett Péreznél, aki az üldözők leggyorsabb tagja volt. Az viszont mindenképpen furcsa, hogy az autók a vártnál magasabb hőmérsékletek ellenére is lassabbak voltak, mint tavaly ilyenkor.
Üdvözöljük kedves olvasóinkat a Bahreini Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk a futamelőzetesünket!
Noha Valtteri Bottas tagadja ezt, az első két hétvége alapján úgy tűnik, hogy csak Sebastian Vettel lehet az idén Lewis Hamilton kihívója. Utánajártunk, hogy Kínában melyikük, hol volt gyorsabb.
Továbbra is lehet videózni a bokszutcában, ennek köszönhetően a Force India szemszögéből nézhetünk körbe.
Bármilyen furcsa is, az első szabadedzés sivatagi forrósága nem tükrözi a verseny körülményeit, hiszen ismét éjszakai versenyt futnak majd a pilóták vasárnap. Akkor már jóval hűvösebb időjárás várja majd őket.
Zöld flow-vis festékkel fújták be Alonso autójának első szárnyát, és már ki is küldték a pályára. A mezőny nagy része kigurult egy installációs körre.
Aero-mérőkeretet szereltek Verstappen autójára. A többieknél egyelőre nem látható semmilyen furcsaság az autókon.
Átalakították az első szárnyat, a padlólemezt, a hátsó szárnyat, a futóművet és az oldaldobozokat is. Vajon ez elég lesz ahhoz, hogy megelőzzék a Mercedest?
Közepes keverékekkel 1:38.985-öt ért el, de egyszer kiszélesítette a pályát, és volt egy elfékezése is. Az aszfalt egyelőre nagyon poros.
1:38.843-ra gyorsult, és a következő körével már 1:38 alá is juthatott volna, de végül inkább a bokszba hajtott. Egyelőre csak neki van mért köre, de most Valtteri Bottas is elkezd egyet. A Mercedes a felvezető körön látványosan csúszkált.
Végig csúszkálta első mért körét a Mercedes pilótája. Bottas 1:39.757-tel kezdett közepes keverékű gumikon. Ezek természetesen még nem mérvadó eredmények, de furcsa volt a Mercedest ennyire idegesnek látni.
Paul di Resta, a Sky Sports szakértője felhívta a figyelmet arra, hogy a jövő héten itt maradnak a csapatok tesztelni, és hasonló időjárási körülményekre számíthatnak, mint most. Elképzelhető, hogy a most gyűjtött adatokat hazaküldik, és néhány nap múlva már ezek függvényében módosított alkatrészeket és beállításokat használnak majd.
Lewis Hamilton 1:38.112-vel, Bottas 1:38.246-tal legyűrte Ricciardo eddigi 1:38.843-as körét, de a Red Bull már ismét a pályán van, használt közepes gumikkal.
A Red Bull versenyzője is javított, 1:38.448-nál jár, de a bokszkiállása előtt ennél gyorsabb is tudott volna lenni. Most a mezőny újonca, Lance Stroll vágott neki egy körnek.
A két Mercedes növelte az előnyét: Hamilton 1:37.355-nél, Bottas 35.473-nál jár, Stroll egyelőre még Ricciardo 1:38.072-es körénél is majdnem fél másodperccel lassabb.
A csapatok hagyományosan az európai szezon kezdetére, Barcelonára szokták ütemezni az első komolyabb fejlesztéseiket logisztikai okokból, és az összehasonlítást is segíti, hogy télen ott tesztelt a mezőny. Pat Symonds, a Sky Sports szakértője azonban úgy véli, a Ferrari újításai arra utalnak, hogy az idén már hamarabb megindul a csata a mérnökök között. Ez abból is következik, hogy a csapatok autói különböző területeken kiforratlanok, mivel az FIA szigorított a szélcsatorna felhasználásának feltételein, ezért a csapatok kénytelenek voltak bizonyos területekre nagyobb, másokra kisebb figyelmet fordítani.
A Ferrari kivárt az edzés elején, de végre Vettel is megmutatta magát: 1:36.934-gyel kezdett, ez még jó 2 tizedmásodperccel lassabb Hamilton eddigi legjobbjánál. A további sorrend Bottas, Massa, Pérez, Ricciardo, Stroll, Alonso, Grosjean, Ocon.
Verstappen a 11. helyen kezdett, de az ő autóját is befújták flow-viz festékkel, ráadásul forgalomba is került. A Red Bull célja most nem a köridőrekord felállítása volt.
A kanadai pilóta arra panaszkodik, hogy felvillan a kormányán a Safety Car-jelzés. Közben Sainz átvette a vezetést lágy gumikkal, 1:36.079-es körrel. Ő az első, aki leváltotta a közepes keveréket.
A gyári Mercedes és a Ferrari viszont még nem.
Bottas átvette a vezetést 1:35.002-vel, ez bő 1 másodperccel gyorsabb Sainz körénél. A Mercedes a lágy gumikon láthatóan otthonosabban mozgott. Közben Räikkönen még mindig csak a közepes gumikkal próbálkozik, de így is egész jó körön van.
A 3-4. helyre is odaérhetett volna, de végül továbbra is csak az utolsó. Elvette a lábát a pedálról az utolsó szektorban. Vettel is visszatért a pályára, használt közepes gumikkal.
Lágy gumikkal 1:34.636-ra javította a legjobb kört, 0.366 másodpercet vert Bottas szintén lágy gumikkal futott idejére.
Az első kellemetlen meglepetés a szezon során: kékes füst szállt fel a Ferrariból és Räikkönen kénytelen volt félreállni a pályán. Ez biztosan motorhiba.
Mérnöke szólt Räikkönennek, hogy lassítson, és hajtson vissza a bokszba az autóval, de ez már nem sikerült. Räikkönen kénytelen gyalog visszatérni a csapathoz.
Egy ideig nem látunk most Ferrarit a pályán, mert Räikkönen sisakkal a fején baktat vissza a bokszba - bár most felvette egy robogós - Vettel pedig kiszállt az autóból, és sisak nélkül magyaráz a munkatársainak.
Räikkönen hagyományosan sikeres a bahreini pályán, eddig 8 alkalommal állt dobogóra, de egy ilyen műszaki hiba soha sem tesz jót egy pilóta felkészülésének. A Mercedesek egyelőre a leggyorsabbak.
A Mercedes pilótája továbbra is lágy gumikkal hajt, de valószínűleg megtankolták az autóját, mert a legutóbbi körei során nem tudott javítani az eddigi legjobbján.
Önmagáért beszél, valami nagyon elromlott a Ferrarin. Räikkönen viszont már előtte sem volt gyors, így elképzelhető, hogy a Ferrari már számított a műszaki hibára.
A Sky Sports úgy tudja, hogy valamilyen együttműködés alakul a Mercedes és a Honda között. Több változatról spekulálnak, elképzelhetőnek tartják azt is, hogy Andy Cowell átigazol a McLarenhez, de valószínűbbnek tűnik, hogy a Mercedes valamilyen partneri viszony keretében segíteni fog a Hondának, hogy felzárkózhassanak. Állítólag az is csak idő kérdése, hogy a Sauber bejelentse, Honda motorokra váltanak 2018-tól.
Így sétált vissza Räikkönen a bokszba, miután lerobbant alatta a Ferrari.
Pérez rákapcsolt, 1:34.095-re faragta le a legjobb köridőt, mögötte Massa 1:34.246-tal, és Stroll a 3. 1:32.322-vel. Mögöttük Grosjean, Hamilton és Massa, mindannyian lágy gumikkal.
Vettel is visszatért a pályára, ő is lágy gumikat kapott.
Működnek a lágy gumik a Ferrarin is, a Scuderia pilótája majdnem 1,4 másodpercet javított az eddigi legjobb időn, 1:32.697-tel átvette a vezetést.
Közben jó hír a Räikkönen szurkolóknak, hogy a finn pilóta autója néhány perccel ezelőtt visszaért a bokszba, így a Ferrari szerelői elkezdhetnek dolgozni rajta.
A Red Bullokra is felkerültek a lágy gumik, és Ricciardo kerek 4 tizedmásodperccel lassabb körrel kezdett Vettel mögött. Verstappen is igyekszik, de ő egyelőre gyengébb körön van.
Alonso és Vandoorne sokáig az autó közelében sem volt, de most ismét a pályán vannak. Vandoorne a 11. helyezett, Alonso a 17. helyen jár, de a körét még közepes keverékkel érte el. Sokáig várakoztak a beállítások módosítása miatt.
Túlmelegedett a turbó a Ferrarin, ezt a csapat közölte. Közben sajnos Vandoorne sem jutott messzire, félreállt a pályán, műszaki hiba miatt.
Kedélyesen csevegnek a riválisnál. Vajon Ecclestone milyen váratlan húzással hozakodik elő a hétvégén?
Használt lágy gumikkal próbálkozik, de a 2-es szektor végén már 1 másodperccel lassabb volt. A Mercedes sajátos taktikát követ, az edzés elején hosszabb etapot teljesítettek közepes gumikkal, majd sokáig változtattak a beállításokon.
Közben a Ferrarinál már dolgoznak Räikkönen autóján.
A Mercedes pilótája még mindig lágy gumikon fut, de visszacsúszott a 10. helyre, és már a 8. helyezett Alonso is gyorsabb nála. Van még idő egy időmérő szimulációra.
Dolgos edzésük van, de Pérez egyelőre a 4. helyezett, Ocon pedig a 7. pozícióban áll.
Vissza tudott jönni, de csak araszol visszafelé a pályán. Nemrég Hülkenberg és Verstappen is kiszélesítette az aszfaltcsíkot, de ők megúszták. Massánál ezt a gumiszettet biztosan le kell cserélni.
Massa a rádión azt mondta, a fékek "teljesen elszálltak", és ezt a visszajátszás is megerősíti. A Williams sűrű füstfelhőben pördült meg, majd visszaaraszolt a bokszba.
Valamilyen folyadék távozott a rendszerből a McLaren Hondán, Vandoorne ezért állt félre a pálya szélén. Stroll közben kiabálva a tapadás hiányára panaszkodott, Ocon pedig Wehrleinre, aki feltartotta őt a pályán.
A többieknek is már csak kevesebb, mint 40 másodperc áll rendelkezésükre.
A Ferrari versenyzője nagy előnnyel verte a két Red Bullt, míg a Mercedesek csak a középmezőnyben végeztek, de gyaníthatóan eltérő taktikát követnek. Köszönjük a figyelmet, hamarosan jelentkezünk szöveges összefoglalónkkal is!