Már a pénteki szabadedzéseken látszott, hogy a Mercedesnek nehezebb dolga lesz a lassú Hungaroringen, mint az előző néhány versenynek otthont adó gyors pályákon, és ők maguk is elismerték, hogy küszködtek a Magyar Nagydíj első napján. A korábbi hétvégéken többször is láthattuk, hogy a visszafogottabb kezdés után a Mercedes szombaton villantott, ezúttal azonban elmaradt a feltámadás: a délelőtti szabadedzésen fantasztikus tempót diktáló Ferrari az időmérőn is tarolt,
Sebastian Vettel látszólag könnyedén szerezte meg a pole pozíciót csapattársa, Kimi Räikkönen előtt.
Ahogy az várható volt, az időmérő edzésen is megdőlt az eddigi körrekord, Vettel 1:16.276-os idővel állította fel az új csúcsot. Räikkönent 163 ezreddel előzte meg, a harmadik helyezett Valtteri Bottasnak több mint 2 tizedet adott, Lewis Hamilton lemaradása pedig már majdnem fél másodperc volt a negyedik helyen. Noha az időmérőn kiemelkedett a mezőnyből, Vettel nem akart elbizakodottan nyilatkozni az edzés után.
A mai pole pozícióval még nem nyertünk meg semmit, az igazi feladat holnap vár ránk
- nyilatkozta a német, aki azért örülni is tudott az idei második pole-jának. - Az autóm egész nap hihetetlenül jól működött. Nagyot léptünk előre, és élveztem a vezetést, amúgy is szeretem ezt a pályát."
Vettel célja természetesen a vasárnapi győzelem, de óvatosan várja a rajtot, szerinte idén többször is bebizonyosodott, hogy senki nem lehet biztos a dolgában a leintés előtt. Csapattársa némileg csalódottan nyilatkozott az edzés után -
Räikkönen a pozíciójával ugyan elégedett volt, de úgy érezte, többet is ki lehetett volna hozni az autójából.
"Kicsit csalódott vagyok, mert jól éreztem magam az autómban, mégsem tudtam gyorsabb kört futni - mondta. - Összességében persze elégedettek lehetünk az edzéssel, és az időmérőre az én autómon is sikerült javítanunk a szabadedzésekhez képest."
A Mercedesek közül Bottas végzett előrébb annak ellenére, hogy az időmérő második etapját Hamilton nyerte - ekkor még arra lehetett számítani, hogy a brit harcban lehet a pole pozícióért. A Q3-ban futott első mért körét azonban elrontotta, leszaladt a pályáról a 4-es kanyarban, és Toto Wolff szerint ez negatív hatással volt az utolsó körére is, amely majdnem 2 tizeddel lassabb volt a csapattársáénál.
"Nem ez volt az eddigi legsimább hétvégénk - ismerte el a háromszoros világbajnok. - Tudtuk, hogy a Ferrari gyors, a délelőtti gyakorlás után tisztában voltunk vele, mire képesek.
Szerintem a szabadedzésekhez képest még jól is teljesítettünk.
A versenyen nehéz dolgunk lesz, mert a pályán nem lehet előzni, valószínűleg csak vonatkozni fogunk. A rajt éppen ezért nagyon fontos lesz."
A pénteki szabadedzéseket uraló Red Bull végül nem tudott beleszólni a pole-ért zajló küzdelembe, Max Verstappen és Daniel Ricciardo több mint fél másodperces lemaradással végeztek az 5. és 6. helyen. A pénteken némileg küszködő holland így is elégedett volt az eredményével, elmondása szerint
nem is számítottak rá, hogy legyőzhetik a Ferrarit vagy a Mercedest.
"Sokkal jobbnak éreztem az autómat, mint pénteken, rengeteg változtattunk rajta az időmérőre. Szerencsére minden módosítással jól jártunk" - nyilatkozta.
A renault-s Nico Hülkenberg megint remekelt, a 7. helyre hozta be az autóját, de csak a 12.-ről indulhat, mert váltócsere miatt 5 hellyel hátrább sorolják. Ezzel előrébb kerülnek a McLarenek, amelyek várakozásuknak megfelelően jól szerepeltek a motorerőt kevésbé igénylő Hungaroringen. A 36. születésnapját szombaton ünneplő Fernando Alonso a 7., Stoffel Vandoorne pedig a 8. helyről várhatja a rajtot. "Tudtuk, hogy ezen a pályán versenyképesebbek leszünk. Persze
a három élcsapat tempója elérhetetlen számunkra, de számítottunk rá, hogy a 7-8. helyekért küzdhetünk"
- mondta a spanyol, aki szerint a McLaren mindkét versenyzője pontot szerezhet vasárnap.
Az időmérő egyik negatív meglepetése a Force India gyenge szereplése volt, egyik autójukkal sem jutottak be a Q3-ba. Sergio Pérez már az első etapban majdnem kiesett, ezredre azonos köridőt futott a 17. helyen búcsúzó Kevin Magnussennel, de mivel a mexikói érte el előbb a köridőt, őt engedték tovább. A mexikói a csapattársától is kikapott az időmérőn, csak a 14. helyen végzett, miközben Esteban Ocon 14. lett. "Nem éreztem különösebb problémát az autómmal, egyszerűen erre volt elég a tempónk" - mondta a francia.
Az időmérőn egy váratlan beugró is szerephez jutott: mivel Felipe Massa péntek óta rosszul érzi magát, a Williams a pilótával és az orvosokkal együtt úgy döntött, nem indítja a brazilt a hétvége hátralévő részében.
A Williamsbe a korábbi F1-es pilóta, a jelenleg a DTM-ben versenyző Paul di Resta ülhetett be,
aki először vezetett 2017-es autót. Ehhez képest nem rossz eredmény, hogy a sauberes Marcus Ericssont sikerült legyőznie.
"Három és fél éve nem vezettem a Forma-1-ben, azon kívül, hogy egyszer megtettem 10 kört egy 2014-es autóval - magyarázta a skót. - Ennek ellenére úgy érzem, hamar felvettem a ritmust, és fokozatosan javulni tudtam. Sokkal többet tudtam volna kihozni az autómból, ha több időt tölthetek a pályán, de ebben a helyzetben ez volt a maximum, amit tehettem."
Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Magyar Nagydíj időmérő edzése, amely a szabadedzések alapján komoly izgalmakat tartogathat. A Mercedes a három gyakorlásból egyszer sem végzett a harmadik helynél előrébb - pénteken Daniel Ricciardo uralta az edzéseket, délelőtt és délután is megfutotta a leggyorsabb kört, szombat délelőtt pedig a Ferrari vette át a vezetést. Vettel majdnem másfél másodperccel javította meg az eddigi körrekordot, miközben fél másodpercet vert saját csapattársára, 9 tizedet pedig a mercedeses Bottas idejére. A Mercedes gyakran csak az időmérőn mutatja meg a valódi tempóját, ezúttal viszont valóban úgy tűnik, hogy elvehetik tőlük a pole pozíciót.
A pénteki szabadedzések után rosszullétre panaszkodott, ezért kórházban is kivizsgálták. Szombat délelőtt még autóba ült a szabadedzésen, de továbbra is rosszul érezte magát, ezért a hétvége hátralévő részében nem ülhet autóba. Paul di Resta fogja helyettesíteni az időmérőn a versenyen, a skót pilóta 2013 óta először indulhat Forma-1-es futamon.
Ez persze nem meglepő a Magyar Nagydíj hétvégéjén. A levegő 27, a pálya pedig 57 fokos. Süt a nap, eső nem várható az időmérő idejére.
Úgy vág neki az időmérőnek, hogy még soha nem vezette a Williams idei autóját. Claire Williams úgy nyilatkozott, érthető, hogy a skót kissé idegesen várja a kihívást, de szerintük a többéves F1-es tapasztalattal rendelkező pilóta volt a legjobb választás Massa pótlására. Érdekesség, hogy az 1982-es imolai verseny óta először fordul elő, hogy nem lesz brazil pilóta egy F1-es versenyen.
A mezőny nagy része már a pályán, mindenki a szuperlágy gumikkal vágott neki az időmérőnek.
1:17.905-ös körrel nyitott, ez egyelőre még majdnem egy másodperccel lassabb Vettel délelőtti idejénél. Bőven van még ideje a javításra, közben pedig a Ferrarik is megkezdték az első mért körüket.
Egyelőre Räikkönen a gyorsabb, 1:17.382-es idővel vette át a vezetést. Vettel majdnem 3 tizedes lemaradással követi, a két Mercedes lemaradása már több mint fél másodperc.
Mindkét Ferrari-pilóta javított, ezúttal Vettel köre sikerült jobban. 1:17.244-es körrel vezet, Räikkönen 120 ezreddel marad el tőle. A pénteki edzéseket uraló Ricciardo egyelőre a 4. helyen áll, a Ferrarik és Hamilton mögött.
A Ferrarik és a Mercedesek most nincsenek a pályán, a középmezőnyben azonban nagy csaták zajlanak, folyamatosan változik a sorrend. A jelenlegi állás alapján kiesne Grosjean, Ericsson, Wehrlein, Di Resta és Magnussen.
1:17.266-os kört futott, 2 századra megközelítette Vettel Ferrariját. A másik Red Bull-lal Ricciardo az 5. helyen áll.
Az autójával most ismerkedő Di Restától ez nem is meglepő, de egyelőre Stroll is csak a 17. helyen áll. Magnussen az előbb előrelépett a 14. helyre, de azóta visszaesett a potenciális kiesők közé.
Ilyet is ritkán látunk: a két McLarennek nem kell küzdenie a továbbjutásért, ezért ki sem hajtottak a pályára az utolsó percekben. Alonso a 8., Vandoorne a 9. legjobb időt futotta meg az időmérő első etapjában.
Az edzés utolsó percében elvesztette az uralmát a Toro Rosso felett, a 4-es kanyarban nagy tempónál indult meg az autója hátulja. Kicsúszott a bukótérbe, de sikerült önerőből visszatérnie a bokszba.
Kiesett Magnussen, Stroll, Wehrlein, Di Resta és Ericsson, a váratlanul beugró skót pilóta tehát megverte a Sauber svéd versenyzőjét. Ez szép teljesítmény, hiszen korábban egyetlen kört sem teljesített új generációs Forma-1-es autóval.
Úgy esett ki, hogy ezredre pontosan megegyezett a körideje a 16. helyen továbbjutó Pérezével. A szabályok kimondják, hogy hasonló esetben a körét korábban megfutó pilótát rangsorolják előrébb.
A sorrend a mezőny első felében: Vettel, Verstappen, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Hülkenberg, Alonso, Vandoorne, Palmer.
Most is a szuperlágy gumikon hajtottak ki a versenyzők, a Mercedesek már az első mért körüket futják.
Már a Q2-ben megvan az új pályacsúcs, és ebből várhatóan még jócskán fognak faragni. Vettel 1:16.802-es idővel vezet, Hamilton majdnem 4 tizeddel marad el tőle. A brit köre azonban nem volt tiszta, többször is hibázott, a Mercedesben még több van ennél.
A holland feljött a 2. helyre, bő 2 tizeddel marad el Vettel mögött. Ricciardo egyelőre a 6. helyen áll, majdnem 9 tizedes lemaradással.
4 perc van hátra, az élmezőnyből valószínűleg már nem is fog mindenki kihajtani. Palmernek, Sainznak, Kvjatnak, Grosjeannak és Péreznek viszont igyekeznie kell, ők kiesnének a jelenlegi idejükkel.
Valószínűleg továbbjutnának az eddigi legjobb körükkel is, de szeretnének javítani, mindketten kihajtottak a pályára. A középmezőny is így tesz, a Ferrarik és a Red Bullok viszont a bokszban maradtak.
Megmutatta, hogy a Mercedesszel is számolni kell a pole pozícióért zajló küzdelemben. 1:16.693-as kört futott, ez a hétvége eddigi legjobb köre, 1 tizeddel előzte meg Vettelt.
Ez a Q2 legnagyobb meglepetése. A kiesők sorrendje: Palmer, Ocon, Kvjat, Pérez, Grosjean. A két McLaren simán bejutott a Q3-ba, a 9. helyezett Vandoorne 4 tizeddel előzte meg a kieső Palmert.
A német remek formában vezet mostanában, ezt a hungaroringi időmérőn is bizonyítja. A 6. helyen zárta a Q2-t, megelőzte Ricciardót is. Az edzés után azonban 5 hellyel hátrébb sorolják majd, amiért idő előtt váltót kellett cserélni az autójában.
Hamilton, Vettel, Verstappen, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Ricciardo, Alonso, Vandoorne, Sainz.
Már nem kell sokat várni, hogy kiderüljön, ki indulhat a pole-ból a vasárnapi Magyar Nagydíjon. A Ferrarik és a Mercedesek rögtön ki is hajtottak a pályára.
Tizedeket faragott az eddigi rekordból, 1:16.276-os idővel vezeti a Q3-at az első körök után. A második helyen Bottas áll, 355 ezredes lemaradással, mögötte Ricciardo, Räikkönen, Hülkenberg a sorrend. Hamilton megszakította a mért körét, mert a 4-es kanyarban lecsúszott a pályáról, a bukótérből kellett visszatérnie.
Köztük a sorrend: Vettel, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Hülkenberg, Alonso, Vandoorne. A pilóták közben kezdenek kihajtani a pályára, hamarosan megkezdődnek az utolsó próbálkozások, és az is kiderül, mire képes Hamilton.
Az első mért köre 4 tizeddel lassabb volt Vettelénél, és a csapattársát sem tudta megelőzni. Még van ideje egy újabb próbálkozásra.
Nem véletlenül taroltak a délelőtti edzésen is, ezen a pályán a Ferrari a leggyorsabb egy körön. Vettel 1:16.276-os körrel szerezte meg a pole pozíciót, Räikkönen 168 ezredes lemaradással lett második.
A Q3 végső sorrendje: Vettel, Räikkönen, Bottas, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg, Alonso, Vandoorne, Sainz. Ne feledjük azonban, hogy Hülkenberget 5 hellyel hátrébb fogják sorolni.
Másfél tizedet kapott Bottastól is. A Red Bull végül nem tudott beszállni a pole-ért zajló küzdelembe, az 5. helyen már több mint fél másodperc volt Verstappen lemaradása.