Hamilton beérte Schumachert, Vettel indul mellőle
2017. augusztus 26. 13:46
Lewis Hamilton indulhat az élről a vasárnapi Belga Nagydíjon, miután zsinórban három pályacsúcsot futva a leggyorsabbnak bizonyult a spái pályán. Hamilton elsősége ráadásul különleges, mert pályafutása során a 68. alkalommal volt ő a legjobb szombaton, ezzel a pole-pozíciók terén beérte az örökranglistát vezető Michael Schumachert.
Bár Hamilton a harmadik szabadedzésen a Ferrarik mögé szorult, az időmérőn mindig ő volt a legjobb, a Q1-ben, a Q2-ben, majd a Q3-ban is az élen végzett, ráadásul a második felvonásban már körrekordot is felállított. Ezt később megdöntötte, és végül 1:42.553-mal legyőzhetetlennek bizonyult, és a lehető legjobb helyről rajtolhat.
Hamilton teljesítményét ráadásul az is kiemeli, hogy utolsó mért köre előtt mérnöke arról tájékoztatta, hogy elromlott a gumihőmérsékletet jelző műszer, így az érzékeire kellett hagyatkoznia, mert a csapatnál sem tudták, hogy eléggé felmelegedtek-e az abroncsai. Ez végül nem okozott gondot, azt viszont sajnálatosnak nevezte a mérnöke, hogy Sebastian Vettel feljött mellé a 2. helyre.
Az egész időmérőn Kimi Räikkönen tűnt gyorsabbnak a Ferrarinál,
annak ellenére, hogy már a Q1 elején erős vibrációra panaszkodott. Úgy tűnt, hogy a Q2-ben ezt sikerült elhárítani, de a Q3-ban visszatért a probléma, és a rádión azt is elismerte, hogy elrontotta az utolsó mért körét, ezért inkább szélárnyékot adott Vettelnek, a német pilóta így bejutott Hamilton mellé a rajtrács első sorába.
Ez ellen Valtteri Bottas sem tudott mit tenni, a finn pilóta végig Hamilton árnyékában autózott az időmérőn, de az utolsó etap során megtorpanó Räikkönent meg tudta előzni. A harmadik sorba a két Red Bull állhat fel Max Verstappen-Daniel Ricciardo sorrendben, ők csupán a Q1-ben tudtak borsot törni a két élcsapat orra alá, de ez akkor természetesen még nem számított.
Jolyon Palmer majdnem meglepetést okozott,
hiszen a Q2-ben gyorsabb volt csapattársánál, de a Q3 legelején megszűnt az olajnyomás a sebességváltójában, és a csúszós folyadékból az aszfaltra is jutott. Verstappen többször is jelentette a problémát, de a versenyirányítás nem tett lépéseket. Végül Nico Hülkenberg odaért a 7. helyre Sergio Pérez és Esteban Ocon elé, míg Palmer kör nélkül a 10. helyről indulhat.
Mindössze 1 tizedmásodperc kellett volna, hogy Fernando Alonso bejusson a Q3-ba, de dühösen arról tájékoztatta a mérnökét, hogy erőtlen volt a motorja az utolsó próbálkozása során. Végül úgy is csak a 11. lett, hogy a 15. helyezett, de az utolsó helyre száműzött csapattársa szélárnyékot adott neki az 1-es szektorban.
Nagyon gyengén szerepeltek a Williamsek,
Felipe Massa tőle szokatlan módon a 16. helyen már a Q1-ben kiesett, ráadásul öthelyes rajtbüntetést is kap, de szerencséjére így járt a mögötte végző Sauber-duó, valamint Vandoorne is. Massa hátrasorolásából csapattársa, a 18. helyezett Lance Stroll profitálhat, de Massához hasonlóan ő is úgy vélte, hogy a Williamsnek fejlesztésekre van szüksége.
Köszöntjük Olvasóinkat a Belga Nagydíj időmérőjének élő közvetítésében! A Mercedesnek fekszik a pálya, de meglepetésre a Ferrari két autója volt a leggyorsabb a harmadik szabadedzésen.
Fernando Alonso megtartásában még mindig reménykednek a McLarennél, de a spanyol pilóta váratlan helyről kapott ajánlatot. Sebastian Vettel viszont nem megy sehova.
A versenyzőknek oda kell figyelniük a legendás Eau Rouge kanyarban, mert a domb tetején, a Raidillon levágásáért törölhetik majd a köridőiket. Spában a szokásosnál hosszabb a kör, ezért egy rontott próbálkozás még nagyobb veszteség lehet.
A hólyagosodás miatt nem kézenfekvő, hogy az ultralágy a leggyorsabb abroncs Spában, Hamilton pénteken a lágy gumikkal is meglepően jól ment. Ezeket használni kell majd a versenyen is, feltéve, hogy az száraz futam lesz, de erre sem lehet mérget venni.
Vettel szerint már tavaly is padlógázas volt a legendás Eau Rouge, de az új F1-es autókkal még tempósabb lett a pálya. A legnagyobb változás azonban pont nem itt, hanem a kanyargós, középső szektorban történt.
Pat Symonds, a Renault és a Williams korábbi technikai igazgatója, jelenleg a Sky Sports szakértője szimulációkat készített, és arra jutott, hogy a hétvégén és Monzában a Mercedes az esélyes, Szingapúrban, az USA-ban és Abu-Dzabiban a Ferrari, Malajziában, Mexikóban és Brazíliában pedig nehéz megjósolni, hogy melyik istálló nyer majd a kettő közül.
Napsütéses idő, és 18 ezer holland szurkoló fogadja a mezőnyt az időmérő kezdetén. Ez a szezon leghosszabb, és legszebb pályája.
Kimi Räikkönen tempóját látva a harmadik szabadedzésen teljesen biztossá vált, hogy bárki is szerzi meg a pole pozíciót, az egyben az új körrekorder is lesz Spában.
A Mercedes pilótája szuperlágy gumikkal kezdi a Q1-et, mögötte az egyik Force India halad, de a két Ferrari is kihajtott már a bokszból.
Úgy tűnt, előzni is megpróbál a buszmegálló előtt, de a Mercedes pilótája nem engedte el őt. Pérez ezután rögtön kiment a bokszba, lehetséges, hogy szándékosan csak egy installációs körre készült, mert lágy gumikon haladt.
Rádión jelentette, hogy szerinte az autó hátulja rázkódik. Ez nem jó ómen az időmérő elején, de még 14 perc van hátra a Q1-ből. Hamilton 1:44.316-tal kezdett, Bottas 1:44.773-mal, szintén szuperlágy gumikkal.
A 2-es és a 3-as szektorban is abszolút leggyorsabb volt, és 1:44.275-tel átvette a vezetést. Az előnye 0,041 másodperc, szuperlágy gumikkal. Räikkönen közben tovább rádiózik a mérnökével a vibrációról, de ő is képes volt 1:44.729-re, ami a 3. helyre elég Bottas előtt, aki elfékezte magát az előző körében a buszmegálló előtt.
Készletük van bőven, ők rendelték a legtöbbet, és Verstappen egyelőre 1:44.535-tel a 3. helyen áll, Ricciardo 1:45.114-gyel a 6. helyezett. Räikkönent visszahívták a bokszba, mert a csapat szerint elég jó a köre a továbbjutáshoz. A finn pilóta szerint már nem olyan erős a vibráció, de még mindig nem az igazi az autó.
A Mercedes pilótája 1:44.184 alatt ért körbe, ez 0,091 másodperccel gyorsabb Vettel körénél. A visszajátszás szerint ijesztően rázkódott a Mercedes a buszmegállóból kihajtva.
Az élmezőny minden tagja elég jó kört futott ahhoz, hogy simán a Q2 résztvevője lehessen, a maradék 3,5 percben már csak az alsóház tagjainak kell küzdenie azért, hogy folytathassák az edzést.
Legutóbbi körével a 11. helyre ugrott előre, Lance Stroll viszont biztosan kiesik, mert már kiszállt az autóból, és csak a 18. helyen áll. Csapattársa, Felipe Massa még küzd a folytatásért.
Igen kínos eredménnyel zárják a Belga Nagydíj időmérőjét, bár ez nem csoda, mert Felipe Massa eddig is esett-kelt a pályán.
16. Felipe Massa
17. Danyiil Kvjat
18. Lance Stroll
19. Marcus Ericsson
20. Pascal Wehrlein
Ennyivel elintézte Massa, hogy a Mercedes motorral hajtott Williamsszel kizuhant az időmérőről. A Sky Sports szerint Lance Stroll autójáról letört egy szárnyvéglap, ez néhány tizedet ronthatott a tempóján.
Ez elsősorban az ultralágy gumiknak köszönhetően, de a most kezdődő Q2-ben már változik majd a helyzet, mert Hamilton is a leggyorsabb keverékkel megy ki a pályára.
Nem taktikázik az élmezőny, mindenki ultralágy gumikkal ment ki. Hamiltonnak szóltak, hogy lehet, hogy ezzel az abronccsal fog majd rajtolni, és emlékeztették a pálya határaira is.
Azt mondja, már nem olyan rossz a helyzet, mint volt, de még mindig nincs rendben. A mérnöke azt mondja, hogy ezt az edzést így kell teljesíteniük. A Ferrari ettől függetlenül gyors, Hamilton 1:43.539-cel vezet, Räikkönen 1:43.700-zal a 2. helyezett, mögötte Bottas jön 1:43.826-tal, Verstappen 1:43.940-nel, majd Vettel 1:43.987-tel következik Ricciardo előtt, ő 1:44.224-et tudott.
Éjszaka újrafestették a piros csík egy részét a bokszutcában, Hamiltonnak most azt mondta a mérnöke, hogy a lehető legközelebb menjen a szerelőkhöz a gyors sávban, és minél kevesebbet haladjon a piros csíkon. Már a harmadik szabadedzésen is beszennyezte a festék az abroncsokat.
A brit pilóta teljesítménye hagy némi kívánnivalót az idei szezon során is, de a Renault sem lehet büszke arra, hogy Palmer alatt minden hétvégén elromlik az autó. Most is tolni kell befelé a Renault-t, ami ráadásul a piros festéket is felszedte az aszfaltról.
Hamilton újabb etapra indul a pályán, pedig erre az eredmény alapján semmi szüksége nincs. Bottas is követi a példáját.
Egy perccel a Q2 vége előtt Vandoorne adott szélárnyékot Alonsónak a Kemmel egyenesben, neki viszont már nem lesz ideje, hogy ideális kört autózhasson. Egyelőre a 15. helyen van, és ki fog esni.
Az aktuális legjobb kör 1:42.927, Bottas is feljött 1:43.249-re. Alonso az utolsó pillanatban kiesett.
11. Fernando Alonso
12. Romain Grosjean
13. Kevin Magnussen
14. Carlos Sainz
15. Stoffel Vandoorne
A sorrend is megváltozik majd a leintés után.
Mögötte Hamilton, Vettel és Bottas a sorrend a pályán, a Les Combes kombinációt kezdik éppen.
A Q2 végén a kuplunghibát még megjavították, most viszont a 3-as szektorban elfüstölt az autó. Sárga zászlók voltak érvényben, az élmezőny még nem ért oda, mire megszűnt a veszély.
A Mercedes pilótája 1:42.907-et teljesített, Räikkönen, Bottas és Vettel a további sorrend, mögöttük Verstappen és Ricciardo jön. Palmernek szóltak, hogy megszűnt az olajnyomás a sebességváltójában, a folyadék pedig valószínűleg a pályára került, mert Verstappen jelentette a rádión, hogy olaj van az aszfalton.
Hamilton viszont panaszkodott erre. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szerint a Ferrarinál a kerékkulcsot kellett cserélni, hogy pontosabb rögzíthessék a keréktárcsát.
Most nem akarja a legvégére hagyni, bár úgy tűnik, van egy szűk 3 tizedmásodperces előnye, amire eddig nincs másnak válasza.
1:42.553-mal Hamilton bődületes pályacsúcsot autózott, de Vettel az utolsó pillanatban 1:42.795-tel feljött a 2. helyre Bottas és Räikkönen elé, aki elrontotta az utolsó próbálkozását, de a vibrációra is panaszkodott. Verstappen és Ricciardo indulhat a harmadik sorból.