Hamiltoné a pole, Vettel motorhiba miatt a végéről rajtol
2017. szeptember 30. 10:50
Meglepetésre Lewis Hamilton indulhat a pole pozícióból a magyar idő szerint vasárnap reggel zajló Malajziai Nagydíjon, miután Sebastian Vettel az erőforrás meghibásodása miatt nem tudott mért kört teljesíteni a Q1-ben, ezért az utolsó helyen zárt, és csak a mezőny végéről kezdheti majd meg a versenyt. Ez újabb súlyos csapás a világbajnoki reményeinek, és nagy esély Hamiltonnak.
A Mercedes pilótája 1:30.076-os körrel nagy előnyt szerzett a Q3 elején, és még az is belefért a számára, hogy az utolsó mért körén nem tudott javítani, hiszen Kimi Räikkönen csak megközelítette őt a végső próbálkozása során. A finn pilóta nagy lehetőséget kapott, hogy a pole-ért küzdjön, és holnap nyerjen, hiszen Vettel útjából aligha kell majd félreállnia.
A Red Bullok hozták az időmérőn tőlük elvárható teljesítményt, és kisajátították a második rajtsort. Max Verstappen látványos erőcsúsztatásokkal közlekedett, ennek eredményeként Daniel Ricciardo majdnem meg is előzte, de az ausztrál pilóta sem tudott gyorsulni a végén, Verstappen viszont igen, és a 20. születésnapját a 3. rajthellyel ünnepelheti.
Bottas ezúttal beleszürkült a mezőnybe,
a Q2-t még az élen zárta Räikkönen előtt, a Q3-ban azonban a második próbálkozásra is csak apró javulásra volt képes, ez azonban kevés volt az élmezőny többi tagja ellen. Ennek lehetséges oka, hogy a két Mercedes eltérő aerodinamikai csomagokat használt, a hírek szerint Hamilton visszaváltott korábbi fejlesztésekre, míg Bottas maradt az új alkatrészeknél.
A McLarennél Stoffel Vandoorne okozott meglepetést azzal, hogy gyorsabbnak bizonyult Fernando Alonsónál, és az élmezőnyön kívül csak Esteban Ocontól kapott ki, így a 7. helyről indulhat Nico Hülkenberg, Sergio Pérez és Fernando Alonso előtt. Mindkét Williams és mindkét Toro Rosso kiesett a Q2-ben, de az újonc Pierre Gasly mindössze 0,156 másodperccel kapott ki Carlos Sainztól.
A Q1 teljes leégés volt a Ferrari motorok szempontjából,
hiszen Vettelhez hasonlóan a két Haas és a két Sauber is búcsúzott, így a német pilótának az előzésekkel sem feltétlenül lesz könnyű dolga, bár a svájciak két autója még a tavalyi erőforrást használja, Vettel pedig az idei legújabb fejlesztést kapta. A négyszeres világbajnok kiesésétől eltekintve váratlan esemény vagy eredmény nem történt az időmérőn.
Köszöntjük Olvasóinkat a Malajziai Nagydíj időmérőjének élő közvetítésében! Ez az utolsó időmérő, amit Max Verstappen tinédzserként teljesít, csütörtökön azt mondta, hogy nem kívánja a tortát ilyen hőségben, de azért mégis csak kapott egyet.
Vettel autójában motort kellett cserélni, de csak a belső égésű motorból építenek be újat, a többi részegységből nem.
Félreértették egymást a szabadedzésen, ráadásul Palmer el is fékezte magát, mielőtt nekiment Verstappennek az utolsó kanyarban. A Renault első szárnya letört, és Verstappen is defektet kapott, de a büntetést elkerülték, mert az FIA szerint egyiküket sem lehet jobban hibáztatni a másiknál.
Az FIA közölte a csapatokkal, hogy az időmérőn és a rajtprocedúra előtti felvezető körök során a Safety Car vonalak közötti távot a versenyzők kötelesek legalább 1:54 alatt megtenni.
A jelenlegi mezőnyben Lewis Hamilton szerezte a legtöbb pole-t Malajziában, eddig négyszer indulhatott az élről Szepangban. Vettel és Alonso két-két elsőséget ért el.
Ezt is megvették a csődbe ment csapat gyárával együtt, és az MR02-es karosszéria átfestve, showcarként folytatja a pályafutását.
Esőtől egyelőre nem kell tartani, bár Malajziában ez bármikor megváltozhat.
Két perc múlva kezdődik a Q1, de Vettelnek egyelőre csak annyit kellene mennie, hogy továbbjusson a Q2-be. Az autót már levették a bakokról, de Vettel még nem ülhetett be.
Indul az időmérő, Wehrlein, Ericsson és Grosjean már kint is van. A többiek egyelőre nem sietnek, illetve, pont most hagyja el a bokszot Hamilton is, lágy gumikon.
A német pilóta is kihajtott a pályára az új motorral szerelt Ferrarival. Nem sok ideje maradt bejáratni, hiszen a Q2-ben valószínűleg ezt is a legmagasabb fokozatra kell majd kapcsolni.
A hátsó egyenesben hátszél fúj, a célegyenesben viszont ellenszél, így kicsit később lehet fékezni. A szél mindig alaposan befolyásolja az F1-es autók mozgását.
1:32.380-nal az élre állt, ez azonban nem meglepetés, mert előtte csak sereghajtók voltak kint. Aztán jött Räikkönen, és 1:32.277-tel átvette a helyét.
A Haas pilótája természetesen a fékeket szidja, Strollnál furcsa gumihőmérséklet-adatok jelennek meg, de a mérnöke azt mondta, hagyja figyelmen kívül.
Azt mondja, úgy érzi, nem működik a turbója. 11 perc maradt kezdeni valamit a Ferrarival, különben a mezőny végéről indulhat csak.
Még mindig lágy gumikkal megy,1:31.605-re javította a körét, ez most 0,654 másodperccel gyorsabb a finn pilótánál, akit Bottas követ, szintén lágy gumikkal, majd Ricciardo jön lágyakkal. Verstappen közben beugrott Räikkönen elé a 2. helyre.
Nem áll jól Vettel szénája, a visszajátszás szerint valami a felvezető köre során romlott el a Ferrarin, és a szerelők eléggé tanácstalanul állnak az autó körül. Bő 5 percük maradt.
A gumimelegítő paplanok is felkerültek az autóra. Vettelnek körülbelül 2 perc múlva ki kell hajtania a bokszból, hogy legalább egy mért kört megtehessen.
A német pilóta nem tud mért kört megtenni a Q1-ben, így csak az utolsó helyen zárja az időmérőt, és várhatóan a versenyt is csak a mezőny végéről kezdheti meg. Ezzel szinte biztosan annyi a világbajnoki reményeinek.
Vettel az utolsó helyen zárta az időmérőt, de a Q1 a Ferrari motoros autók számára általában nagy blamázs volt.
16. Romain Grosjean
17. Kevin Magnussen
18. Pascal Wehrlein
19. Marcus Ericsson
20. Sebastian Vettel (idő nélkül)
Pierre Gasly továbbjutott a Q2-be, ráadásul egyelőre Carlos Sainznál is gyorsabb volt, bár ennek egyelőre nincs jelentősége.
A Ferrari szóvivője egyelőre nem tudta megmondani, hogy mi romlott el Vettel autójában, de elárulta, ahogy a kamerák képén is lehetett látni, Vettel köszönetet mondott a szerelőknek, és biztosította őket arról, hogy az autójuk erős, és holnap megpróbálnak visszavágni.
1:30.926 alatt ért körbe lágy gumikkal, de Hamilton hátránya csak 0,83 másodperc, utánuk Bottas és Ricciardo következik. Verstappen is remek kört futott, csak 0,005 másodpercre van Räikkönentől.
Túlcsúszott a rázókövön, ezzel időt veszített, de valószínűleg ez nem a mért körén történt. A csúcssebességek terén Stroll vezet 326,2 km/órás tempóval.
Sajnálja, hogy nem tudott mért kört teljesíteni, mert úgy érezte, jó eredményre lett volna képes, de elismerte, hogy a műszaki hibák részei az autóversenynek. Csodának nevezte a Ferrari szerelőinek munkáját, és jó döntésnek tartotta, hogy elővigyázatosságból is motort cseréltek az autójában. Megspórolta ma a gumikat, ezért holnap megpróbál jó eredményt elérni.
Räikkönen és Verstappen még nincs kint a pályán, a többiek már igen. Különösen Carlos Sainznak kell sietnie, mert ő csak a 13. helyezett, és a Franz Tost a Sky Sports műsorában korábban Q3-as szereplést várt tőle.
Alonso és Sainz is forgalomra panaszkodott az utolsó etap során, a Toro Rosso pilótája ki is esett végül. Bottas 1:30.803-mal átvette a vezetést Räikkönentől, aki végül nem ment ki a pályára.
11. Felipe Massa
12. Jolyon Palmer
13. Lance Stroll
14. Carlos Sainz
15. Pierre Gasly
Kapott egy fejhallgatót is. Nemsokára kezdődik a Q3, addig íme a Q2 eredménye:
A német pilóta még soha sem nyert az F1-ben úgy, hogy nem az első három hely egyikéről indult, de James Allen szakújságíró szerint azt mondta, ha holnap lesz Safety Car, akár nyerhet is, ha nem, akkor az 5. helyig juthat el.
A jobb első gumi hőmérsékletét mérő szenzor nem működik. Erre Räikkönen kérdezett rá, de a mérnöke is megerősítette. A Ferrari pilótája a két Mercedes mögött halad a pályán.
1:30.076-ot futott, ez 0,232 másodperccel gyorsabb Räikkönennél, és fél másodperccel Ricciardónál. Bottas egyelőre gyengébb a Q2-es eredményénél, és Verstappen mögött csak az 5. helyezett.
Az egyenesre vezető jobbosban kétszer is megcsúszott, a kerékvetőn nem ment túl, de a kigyorsítás így sem volt ideális, Ricciardo ezért egyelőre előtte van. Hamiltonnál van valamilyen műszaki probléma, de a mérnöke szerint a bokszban meg tudják oldani.
Ő még nem volt kint, ezért egy etap alatt kell kiharcolnia a rajthelyét. A sorrend most: Hamilton, Räikkönen, Ricciardo, Verstappen, Bottas, Pérez, Ocon, Vandoorne, Alonso, Hülkenberg.
A brit pilóta a végén nem tudott javítani, Räikkönen viszont így is csak 0,045 másodpercre tudta megközelíteni őt. Verstappen megelőzte Ricciardót, és Bottas meglepetésre csak az 5. helyezett lett.