Vettel kiesett, Hamilton óriási pontelőnyt szerzett a roncsderbin
2017. szeptember 17. 13:32
Lewis Hamiltonnak elképesztő mázlija volt az esővel és a rajtbalesettel a Szingapúri Nagydíjon, de utána mindkét kezével megragadta a lehetőséget, és mesteri győzelmet aratott a Mercedes egyik leggyengébb pályáján, 3-ról 28 pontra növelve az előnyét legfőbb riválisa, Sebastian Vettel előtt. A két Ferrari még az első kanyar előtt összeütközött egymással és Max Verstappennel, ami könnyen döntő fordulópontnak bizonyulhat a vb-ben.
Ahogy elkezdett esni az eső, tudtam, hol fogok végezni"
– állította Hamilton a dobogón, amelynek a tetejére 60. alkalommal állhatott fel. A meteorológiai előrejelzések száraz futamot ígértek, röviddel a kezdete előtt mégis újra zuhogni kezdett. A versenyigazgató, Charlie Whiting ezúttal nem habozott, és egy felvezető kört követően a vizes pályán is állórajttal indította el a Szingapúri Nagydíjat, amely az F1 történetének első éjszakai esős versenye lett.
Vettel, aki az időmérőn két szenzációs körrel csente el a pole-t az esélyesebbnek tűnő Red Bullok elől, közepesen rajtolt, ezért az első kanyar előtt elkezdett balra húzódni, hogy védje a belső ívet a kicsit jobban induló Verstappennel szemben. Csakhogy a 4. helyről startoló Kimi Raikkönen mindkettejüknél gyorsabban lőtt ki, és balról beszúrt a Red Bull mellé, így a hollandnak ott nem maradt helye, hogy reagáljon Vettel manőverére. Räikkönen először Verstappennek, majd a csapattársának csapódott, és lendületből kiütötték a balesetbe vétlenül belekeveredő Fernando Alonso McLarenjét is.
Vettel azt mondta, fogalma sem volt róla, hogy a másik Ferrari ott van a túloldalon. Verstappen ezt elfogadta, de nem tartotta elegendő mentségnek. „Ha a vb-címért küzdesz, nem szabadna ekkora rizikót vállalnod azzal, hogy így leszorítasz valakit – jelentette ki.
Nem hiszem, hogy ez sima versenybaleset volt. Elvégre három autót is kiütöttek a versenyből."
Daniel Ricciardo úgy érezte, jól járt a gyenge rajtjával. „Láttam az előttem kibontakozó káoszt. Valószínűleg mázlim volt, hogy rosszul indultam, mert különben belekeveredek én is – mutatott rá. – Úgy tűnt, három autó volt egy helyen, de azt nem tudom, ki hibázott." A sportfelügyelők vizsgálatot indítottak az incidens miatt, végül azonban senkit nem büntettek meg, mert egyik érintettjét sem tartották érte egyértelműen felelősnek.
Míg Verstappen és Räikkönen a helyszínen kiesett, Vettel és Alonso egyelőre folytatni tudta a küzdelmet. A McLaren spanyol versenyzője egy ideig a 12. helyen haladt, de miután a 7. körben mindkét Williams megelőzte, a rádióban azt mondta, a motorja nem húz rendesen, és „túl sok problémára" hivatkozva végleg behívták a bokszba. Pedig úgy érezte, „a dobogó garantált, sőt a győzelem is lehetséges" lett volna az ütközés nélkül. „Én álltam volna az élen, mert Hamilton az 1-es kanyarban mögöttem volt" – mondta.
Vettel még eddig sem jutott. Miután Räikkönen autója belé csapódott, a káoszt kihasználva jobbról rohamozó Hamilton támadását még sikerült visszavernie, de az 5-ös kanyar előtt megpördült, és a falnak csapódva összetörte Ferrariját. Bár először úgy tűnt, a vizes aszfalton túl nagy gázt adott,
valószínűleg a rajtbalesetben megrongálódott hűtőjéből szivárgó folyadék tette csúszóssá a hátsó kerekét.
„Azt hiszem, az autóm már sérült volt – erősítette meg. – A hűtő összetört és elgörbült, ezért teljesen leesett a víznyomás. Nem ideális, ami történt, ugye? Nem vagyunk versenyben, és így nem tudjuk kihasználni a tempónkat. Igen, a futam hosszú, csakhogy a pálya rossz oldaláról kellett rajtolnunk, ami nem segített. Már nem tehetünk semmit, de biztosra veszem, hogy még adódnak majd lehetőségek."
Elképzelhető, de ezek után Vettelnek lesz szüksége kisebb fajta csodára a világbajnoki győzelemhez: a 20 pontos előnye öt forduló alatt 28 pontos hátrányba fordult, azaz 48 pontot vesztett Hamiltonhoz képest az Osztrák Nagydíj óta.
Mivel a négy előle induló autóból három kiütötte egymást, aztán Vettel Ferrarija kicsúszott, a negyedik –Ricciardóé – pedig rosszul rajtolt, Hamilton a surranópályán simán az élre katapultálta Mercedesét. Ezzel máris megkapta azt a csodát, amelyre saját bevallása szerint szüksége volt, hogy versenyben legyen a Szingapúrban gyorsabbnak tűnő Red Bullok és Ferrarik ellen. Az eső eleve jól jött a Mercedesnek, és ő a vizes pályán szokás szerint ragyogóan vezetett.
A Safety Car-fázis után, amely a 4. körben ért véget, az intermediate gumikon 2-3 kör alatt 4 másodpercre növelte az előnyét Ricciardóval szemben.
A különbség aztán lassacskán 5 másodpercre nőtt közöttük, így amikor a 11. körben, Danyiil Kvjat kicsúszása miatt másodszor is bevetették a biztonsági autót, a Red Bull azonnal lecserélte az intereket egy új szettre Ricciardo autóján. A Mercedes nem merte megtenni ezt a lépést, mert ha rászánják magukat, az ausztrál bizonyára kint marad a pályán, megörökölve a vezetést.
Bottas szintén nem szabadult meg az eredeti szett intermediate gumijától, amivel feljött a 6.-ról a 3. helyre, míg Ricciardo annak köszönhetően, hogy a mezőny nagy része kiállt a bokszba, 2. maradt. Az újraindítás után frissebb gumikon kezdhette üldözni Hamiltont, aki azonban ennek ellenére is rögtön megfutotta az addigi leggyorsabb kört, és a 24. körre már ismét 5 másodperccel vezetett a Red Bull előtt.
A pálya a sötétben meglepően lassan száradt, ezért nehéz volt megítélni, hogy mikor érdemes slickekre váltani.
Ezt elsőként Kevin Magnussen vállalta be, és hamarosan már mindenkinél gyorsabb is volt, ezzel kerékcsere-lavinát indítva el. Ricciardo a 28. körben állt be a bokszba egy szett ultralágy Pirelliért, míg Hamilton egy körrel később, de ez a köztük lévő távolságot érdemben nem befolyásolta.
A száraz pályán a Red Bull versenytempója ígérkezett jobbnak, ezért úgy tűnt, a küzdelem még nem dőlt el. A Mercedes a péntek esti szabadedzés hosszú etapjain 6-7 tizedmásodperccel lassabb volt, ám Ricciardo ezúttal nem tudott jelentősen közelebb kerülni Hamiltonhoz – bár, amint a főnöke, Christian Horner elárulta, a váltójában már a futam elején leesett az olajnyomás, ezért végig pátyolgatnia kellett, és ez a köridejeire is kihatott. „Különben jobban megszorongathattuk volna a Mercedest, de ma az eső miatt eleve mások voltak a körülmények, mint pénteken" – mondta Horner.
Ricciardo még egy lehetőséget kapott: a 38. körben Marcus Ericsson kipördülése miatt harmadszor is pályára küldték a Safety Cart, ami megint összehúzta a mezőnyt. Hamilton azonban az ezt követő újraindításnál újra meglépett a Red Bulltól, és az ausztrálnak már hátrafelé is figyelnie kellett, mert a száraz pályán Bottas magára talált.
Ez a mai nagyszerű kármentésnek bizonyult. Mázlink volt, de most az autónk is sokkal jobban működött
– mondta a finn, aki elismerte, hogy az esőben nem tudott elég gyors lenni. – Még rengeteg futam maradt, sok lehetőségem lesz. A következő célpontom Sebastian."
Ricciardo végül simán megtartotta a 2. helyet, Hamiltonon azonban nem talált fogást. Amikor a versenyt a kétórás időlimit után, az eredeti versenytávhoz képest 3 körrel korábban leintették, 4,5 másodperccel a Mercedes mögött szelte át a célvonalat. „Csak megnyerni nem tudom ezt az istenverte nagydíjat! – utalt arra, hogy zsinórban harmadszor lett 2. Szingapúrban. – Ma nem volt meg a pénteki tempóelőnyünk a Mercedesszel szemben. Kicsit csalódott vagyok, hogy lecsúsztam a győzelemről, de hálás vagyok az újabb dobogóért."
Hamilton dráma nélkül, a vezetést végig magabiztosan kézben tartva szerezte meg a győzelmet, hétmérföldes lépést téve negyedik vb-címe felé, hiszen a Mercedes számára több ilyen gyenge pálya az idén már nem lesz. „Elképesztőek ezek a pontok. Tegnap szenvedtünk, ezért fogalmam sem volt, ma mire számítsak – ismerte el. – Ami a Ferrarikkal történt a rajtnál, azzal óriási szerencsém volt. Hálás vagyok érte. Ma áldás volt rajtam, az biztos, sokat nyertem az incidenssel. A Ferrari számára nagy balszerencse volt, nekünk viszont csodálatos."
A 4. helyen, Bottas mögött Carlos Sainz ért célba a Toro Rossóval, és így pályafutása eddigi legjobb eredményét érte el, miután a mezőnyből egyedüliként nem ultralágy, hanem szuperlágy slickeken teljesítette az utolsó etapját.
Sokáig 2018-as csapattársa, Nico Hülkenberg tűnt esélyesnek erre a pozícióra, sőt a második Safety Car-fázisig úgy látszott, akár a dobogón is végezhet majd az egész hétvégén gyors Renault-val. Csakhogy először a kelleténél egy körrel később kapta meg a második szett intermediate-jét, amivel hátraesett Sainz és a versenyt a régi gumikon folytató Bottas mögé, később pedig ki kellett állnia a bokszba, hogy feltöltsék az autójában a pneumatikát. Egy pontot még így is szerezhetett volna, de aztán műszaki problémák miatt feladta a küzdelmet.
Ezzel új rekordot állított fel: 129 nagydíj után még egyetlen dobogós helye sincs.
A korábbi csúcsot Adrian Sutil tartotta.
A középmezőnyben meglehetősen eseménydús, adok-kapokkal teli versenyen az 5. helyre Sergio Pérez hozta be a Force Indiát, maga mögött tartva Jolyon Palmert és Stoffel Vandoorne-t, aki 6 ponttal vigasztalta a McLarent. Palmer eredménye révén a Renault Hülkenberg kiesése ellenére is megelőzte a Haast a konstruktőri összetettben, miután Kevin Magnussen hiába mutatott be hősies előzéseket, az MGU-K-val kapcsolatos probléma következtében kiesett.
A Williams számláját csak Lance Stroll gazdagította 4 ponttal, mert Felipe Massát a verseny elején túl sokáig hagyták kint a pályán rendes esőgumikon. A csapat előnye így 7 pontra csökkent a Toro Rossóval szemben, amikor még hat forduló van hátra a szezonból.
Köszöntjük Olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj élő közvetítésében! Esik az eső a helyszínen, állítólag csak negyedórával a rajt előtt fog elállni, és utána is elképzelhető, hogy égi áldás érkezik. Még nem volt esős verseny Szingapúrban. A felvétel még korábban készült, de így is látható, hogy mekkora zivatar is érkezhet.
A mexikói pilóta 2018-ra is aláírt a Force Indiához, de ezzel ő is szabaddá válik a szezon végén, és várhatóan ő is beszáll majd az élcsapatok üléseiért zajló küzdelembe.
A Motorsport.com úgy tudja, hogy Kubica tesztlehetőséget kap a Williamstől a Malajziai vagy a Japán Nagydíj pénteki napján, egy európai helyszínen, egy korábbi F1-es autóval. A Canal+ ezzel szemben arról számolt be, hogy Kubica Brazíliában, Lance Stroll oldalán tesztelhet majd.
Az eső felboríthatja a taktikákat, de ha nem így történik, akkor egy kiállás várható. Ekkor jól jöhet, hogy Lewis Hamiltonnak maradt egy új lágy szettje.
A Motorsport.com értesülése szerint 2018-tól az Aston Martin Red Bull Racing név is feltűnik az F1-ben, vagyis az autógyártó a csapat főszponzora lesz, ez azonban egyelőre a Renault motorokat nem érinti. Christian Horner nem kommentálta a hírt.
Az eső valószínűsége csökken, de még mindig nem lehet kizárni, hogy esős verseny lesz, legalább részben.
Ricciardo a versenyzői parádén viccelődött is, az ideálisnak azt tartaná, ha a 2. helyről induló Verstappen kiütné Vettelt az élről. Az előző 9 itteni versenyből 7 alkalommal a pole pozíciót megszerző pilóta nyert.
A Sky Sports tegnap arról számolt be, hogy a Mercedes erre a hétvégére visszatehette az autóiba a kevésbé erős, harmadik erőforrásukat. Ezen a pályán egyébként sem érne sokat a legújabb, legerősebb specifikáció. Az FIA-nál azt mondják, a Ferrari sem cserélt ki semmit Vettel autóján a szombati koccanása után.
Bernd Mayländer, a Safety Car pilótája a Sky Sportsnak azt mondta, most mindenhol száraz a pálya, még a hidak alatt is. Az FIA-nál nem árulták el, mit mond az előrejelzés.
A Sky Sportsnak azt mondta, reméli, az eső nem zavarja meg a mai versenyt. Korábban még nem rendeztek esős futamot villanyfény alatt. Grosjean még tegnap fejezte ki aggodalmát az esős látási viszonyok miatt.
A Sauber pilótája a 3-as és a 8-as kanyarnál tapasztalt nedves foltokat. Az utolsó helyről indulhat, itt is zárta az időmérőt, plusz váltócsere miatt öthelyes büntetést is kapott.
A Twitteren a versenyigazgatás üzenetére hivatkoznak, 100%-ra tették az eső valószínűségét, és a McLaren is arról írt, hogy még mindig 29 fok a levegő hőmérséklete, de jön az eső.
Damon Hill posztolt képet a Sky Sports riporteréről, Simon Lazenby-ről.
Ez a legrosszabb forgatókönyv a csapatok szempontjából, hiszen dönteni kell arról, hogy milyen gumival induljanak. Mark Webber, a Channel 4 szakértője szerint most kezdődik a pánik a mezőnyben.
Ez magyarra lefordítva hivatalosan is megerősíti, hogy esik az eső Szingapúrban. A BBC szerint a zápor legalább fél órás lesz. Niki Lauda a Sky Sportsnak azt mondta, az eső teljesen megváltoztatja az erőviszonyokat, és a Mercedesnek is kedvez.
Egy újabb időjárás-jelentés szerint 15-20 percig mérsékelten erős eső várható Szingapúrban.
Az eső és a valószínűsíthető Safety Car fázisok miatt várhatóan a 2 órás időhatár vet majd véget a futamnak, ami papíron 61 körös lenne.
Az első 6 pilóta intermediate-eket választott, hátrébb viszont vannak teljes esős gumik is az autókon, például Alonso McLarenjén.
Az időmérőhöz hasonlóan ezúttal is Kvjat autójával van gond, de ő is el tud jönni a rajtrácsról. Nagy vízfüggönyt húznak az autók maguk mögött, nagyon látványos a közvetítés.
Ezt a közvetítés felirata is megerősíti. Ilyen még nem volt, kíváncsian várhatjuk, hogy mi történik a következő 2 óra során. Hamarosan rajtol a Szingapúri Nagydíj!
Ezek a versenyirányításnak szóló üzenetek. Úgy tűnik, elengedik a mezőnyt Safety Car nélkül, de az eddigi futamok alapján biztos, hogy később még látjuk a biztonsági autót.
Vettel és Verstappen nem rajtolt jól, összeakadtak Räikkönennel, Vettel autója is összetört és első szárny nélkül az utolsó helyre esett vissza. Hamilton vezet.
Hamilton vezeti a versenyt, Vettel az utolsó helyen áll, a brit pilóta ezzel hatalmas előnybe kerülhet a világbajnoki pontversenyben.
A visszajátszás szerint Vettel egy nedves folton csúszhatott meg az élen, úgy tűnt, senki sem volt körülötte. Orral nekiment a falnak, és csak a mezőny végén tudta folytatni a versenyt. Az autók a bokszutcán hajtanak végig, takarításra van szükség.
Nem ért vissza a bokszba, a sportbírók az összetört autóját is kénytelenek eltávolítani. Ez már most Hamilton nagy napja.
Hamilton vezet Ricciardo, Hülkenberg, Pérez, Bottas, Palmer, Vandoorne, Ocon, Sainz és Magnussen előtt. Alonso hatalmas szerencsével valahogy átvészelte a rajtbalesetet, egyelőre a 12. helyen halad. 17-en maradtak versenyben, Räikkönen, Verstappen és Vettel adta fel a futamot.
Teljesen más íven ment, mint Hamilton, lehetséges, hogy ő pont ráhajtott egy nedvesebb foltra vagy pocsolyára, és az is lehet, hogy a rajtbaleset miatt megsérült az autója, de előtte úgy tűnt, hogy a Ferrari stabilan elfordult. Vettel állítólag bocsánatot kért a csapatától a rádión.
Egy Ferrari-szurkoló kisfiú levette az esőkabátját az egyik lelátón. 15 perc telt el a rajt óta, és a kör végén a Safety Car is távozik.
Hülkenberg és Pérez a 3-4. helyen esőgumival hajt, és az 5. helyezett Palmer is, aki megelőzte Bottast az 1-es kanyarnál.
Az előnye 2 másodperc Ricciardo előtt, a Red Bull pilótája is ennyire szakadt el Hülkenbergtől, Pérez viszont csak további 1 másodpercre van. Bottast támadni kezdi Vandoorne a 6. helyért.
2:05.121-et futott a Mercedes pilótája, és a Sky Sports riportere szerint elállt az eső, ez rossz hír Hülkenbergnek, Péreznek és Palmernek a 3-5. helyen.
A hátránya viszont növekszik, már 4,4 másodpercre van Hamiltontól, bár Hülkenberget is lerázta már 3,8-ra. Hamilton 2:04.687-tel továbbra is a leggyorsabb.
Hatalmas sérülés éktelenkedik Alonso autóján, a kétszeres világbajnok elengedte a Williams versenyzőit és csak a 14. helyen halad. Megkérdezte a mérnökét, hogy mit gondolnak, érdemes-e folytatni, de azt a választ kapta, hogy a csapat nem kap adatokat az autóról.
2:04.425-re javította a legjobb köridőt, 8 tizedet vert Ricciardóra. A háromszoros világbajnok nagyon érzi ezeket a körülményeket.
Mindössze a 9. helyezett Carlos Sainz próbálja támadni a 8. helyen lévő Ocont, miközben Alonso visszaesett az utolsó helyre, és a csapattal úgy döntöttek, hogy feladja a versenyt. A többiek szépen haladnak egymás után.
Szép manőver volt, de vigyáztak egymásra, a Toro Rosso pilótája feljött a 8. helyre. Hamilton a Sky Sports szerint az első gumik szemcsésedésére panaszkodik.
2:03.954-et futott, ez 1,2 másodperccel jobb volt Ricciardónál. Vettel visszaért a paddockba, hamarosan valószínűleg nyilatkozni fog.
5,3 másodperccel vezet Ricciardo, és 16 másodperccel Hülkenberg előtt. Pérez hátránya már 22 másodperc, Palmer 25-re, Bottas 26-ra van.
Orral a gumifalba fúródott, ismét pályán a biztonsági autó! Vezetői hiba volt, bocsánatot is kért. A féktávon blokkoltak a kerekei, de nem engedte ki a bukótérbe.
Újabb intermediate szettet kapott, Pérez és Ocon is így döntött. Hamilton nem jött ki ,így Hülkenberg a 2. helyen halad.
Ricciardo mindössze Hülkenberggel szemben vesztett egy helyet, vagyis a 3. helyre jött vissza. A hátránya eltűnik Hamiltonhoz képest, de új abroncsokat kapott.
Hülkenberget és Palmert is kihívták a bokszba, így Ricciardo visszakapta a 2. helyet Hamilton mögött. Bottas a 3. helyen van, Sainz, Hülkenberg, Pérez, Palmer, Stroll, Vandoorne és Massa között. Ők ketten kissé össze is akadtak, de megúszták.
Jeff Gordon és Toto Wolff együtt nézik a versenyt, Gordon korábban a Haas pilótáival is fotózkodott. Még mindig dolgoznak a pálya helyreállításán.
Massa, Wehrlein és Ericsson tart ki az esős gumi mellett a 10-13-15. helyen. A Sky Sports szerint Hamilton nem érti, hogy miért nem cseréltek ők is kereket, de mérnöke megnyugtatta.
1 másodperccel vezet Ricciardo előtt, miután addig idegesítette Ricciardót, hogy az ausztrál pilóta meg is előzte őt, még mielőtt a Safety Car távozott volna.
Úgy tűnik, javultak a látási viszonyok, de a pálya továbbra is csúszós, különösen a két Renault küszködik az intermediate gumikon. Ők nemrég cseréltek esős abroncsokról. Hamilton 2:02.612-vel új leggyorsabb kört futott.
Elvesztette a 10. helyet Grosjeannal szemben és Ocon is támadta, mielőtt Magnussen megelőzte őt. Az esős gumik leszerepeltek a Williamsen.
2:01.989 a legfrissebb eredménye, közben Massa nagy csatát vívott Magnussennel, de ennek az eredménye, hogy Ocon is megelőzi őt.
2:01.715 a legfrissebb eredménye, Ricciardo erre nem tud mit lépni, már 2,7 másodperc a hátránya. Massa pont ennyi idő alatt kapott új gumikat a Williamstől, és az utolsó helyre jött vissza.
Legutóbb 2:01.352-t futott, Ricciardónak annyiból bejött az új gumi, hogy körönként kevesebbet kap Hamiltontól, de 3-4 tized így is megvan. 3 másodperc a hátránya.
A slick gumik egyelőre nem jöhetnek szóba. A Red Bullnál nagyon igyekeznek, de Hamilton tempójára egyelőre nincs válaszuk. Legutóbb 2:01.100-at futott az Ezüstnyíllal.
Erről a rádión számolt be, de közben Ricciardo is teljesített egy abszolút legjobb középsző szektort. A leggyorsabb kör mégis Hamiltoné, 2:00.985-tel.
A brit pilóta még mindig 2 percen kívül van, pontosan 2:00.797-et futott. Ricciardo majdnem 1 másodpercet kapott tőle. Massa visszaelőzte Wehrleint, aki még mindig esős gumikon megy, az utolsó helyen.
Egy rádióüzenet szerint már nem kell tartani újabb záportól, most már csak az a kérdés, hogy mikor váltanak a pilóták slick gumikra. Ez kulcsfontosségú lehet, azok a csapatok vannak előnyben, akiknek még van két autójuk. Például a Mercedes.
Sokat lehet bukni a rossz időzítéssel, ráadásul azt is figyelembe kell venni, hogy 27 másodpercbe kerül egy kerékcsere, vagyis Hamilton és Ricciardo is forgalomba jönne vissza. Hülkenbergnek azt mondják, hogy Safety Car esetén száraz gumikra váltanának, de ő vitatkozott ezzel, mert még sok a nedves folt.
Ő a mezőny kísérleti nyula, ultralágy gumikat kap, és a 13. helyre jön vissza. Massa is követi a bokszba, ugyanez a taktika, ő a 14. helyezett.
1:59.952-t futott, de még mindig intermediate gumikkal megy. Magnussen egyelőre nem gyors az ultralággyal.
A Mercedes természetesen jobb autó, de úgy tűnik, az intermediate gumik még mindig jobbak az ultralágyaknál. Ráadásul, Hamilton nem is cserélt kereket, így a kopott gumik lehet, hogy pont passzolnak a pálya állapotához.
Massa úgy véli, eljött a slick gumik ideje, Magnussen is egyéni legjobb kört teljesített. Hamilton meg abszolút leggyorsabbat, 1:59.350-nel.
Sainz szuperlágy gumit kap, Vandoorne ultralágyakat, Grosjean és Ocon is kiáll ultralágyakért, nem változik a sorrendjük. Magnussené a leggyorsabb kör 1:58.659-cel, ultrával.
1:58.469 a leggyorsabb kör Hamiltontól, erre Ricciardo, Bottas, Hülkenberg és Pérez is kiáll kereket cserélni, ezzel Palmer ideiglenesen a 2. helyre ugrik.
1:57.446-ot ért el a dán pilóta, Hamilton is kiállt végül az élről, és oda is tért vissza. Ricciardo továbbra is a 2. helyezett, Bottas visszaszerezte a 3-at, miután Palmer is kiállt a bokszba.
Az előnye 12 másodpercre nőtt Ricciardo előtt, bár ez most csökkenhet, mert a Red Bull abroncsai már melegebbek. Ricciardo időt vesztegetett el Palmer mögé beragadva. Vandoorne 1:54.376-tal a leggyorsabb, és utolérte Palmert, a 7. helyért csatáznak.
A Renault pilótája 1:53.649-cel a leggyorsabb volt, Vandoorne keményen támadja Palmert a 7. helyért, Ricciardo 8,66 másodpercre csökkentette a hátrányát.
Egymásnak adják a kilincset a versenyzők, folyamatosan javítják meg egymás legjobb köreit. Most Massán a sor, 1:51.834-gyel.
Nemrég még 2:00 körül jártak a pilóták, Ricciardo már 1:50.994-gyel igyekszik Hamilton után, de még mindig 9 másodperc a hátránya. Pérez támadni kezdte Sainzot, aki a mezőnyben egyedüliként szuperlágy gumival megy.
Most kezdenek működni a gumik a Mercedesen, 1:49.453-at futott vele Hamilton, de Ricciardo is csak ezredeket kapott tőle. Az esőben nem látszik a Red Bull világverő tempója, és a felszáradó pályán is csak tartani tudják a lépést Hamiltonnal.
Nem a hátrányából, hanem a leggyorsabb körből. 1:49.018-ra gyorsult, közben egy felirat rámutat, hogy ha így intik le a versenyt. Vettel hátránya nagyobb lesz Hamilton mögött, mint az előnye Bottas előtt.
Egyelőre csak az F1 weboldalán, de megtekinthető már a felvétel.
Pedig Räikkönen és Vettel már az 1. körben lenullázta az esélyeit, sőt lehet, hogy az egész idei világbajnokságot.
1:47.249-et ért el, 10 másodperc az előnye Ricciardo előtt. Bottas az előbb hatalmasat fékezett, de megúszta, és folytathatja a versenyt.
Az Anderson-hídon akadt el, ez a pálya egyik legszűkebb szakasza, Hamilton alig tudta kikerülni. Itt nem kérdés, hogy a Safety Carra van szükség. Massa a bokszban járt, újabb ultralágy szettet kapott.
Nem érti, hogy erre miért van szükség, pedig ezt igazán láthatta volna, akár a saját szemével is. Hülkenberg a bokszban, de nem tervezett a látogatása, a hidraulikus rendszerével lehet gond. A 9. helyre esett vissza, Ocon és Magnussen is kiállt mögötte kereket cserélni.
Ha itt nem kell Safety Car, akkor mikor? Később azt mondja, túl lassú a biztonsági autó, és nem tudja tartani a gumihőmérsékleteket.
Biztosan nem tudja teljesíteni a mezőny a távot, már csak 28 perc van hátra.
Ricciardónak most lenne még esélye, hogy megfogja Hamiltont, de a brit pilóta megint lelépett tőle. Az előnye már most 9 tizedmásodperc, Bottas a 3. Sainz, Pérez, Palmer, Vandoorne, Stroll, Grosjean és Hülkenberg előtt.
Az újraindítás után rögtön másfél másodpercet vert a Red Bullra, és a 43. körben az első két szektorban a leggyorsabb volt, és új legjobb kört is futott 1:47.133-mal. Az előnye már most több, mint 4 másodperc.
Az előző körében csak 1:49.533-at ért el, ráadásul az egyik szektorban sem volt gyors, Ricciardo viszont 1:46.999-et futott, ez az új leggyorsabb kör. A különbség 2 másodpercre apadt.
1:46.389-et futott, ez új leggyorsabb kör. Az előző körben valószínűleg szándékosan ment lassabban, a mérnökével arról diskurálnak, hogy nem szabad hagyni, hogy a mezőny széthúzódjon, és valaki (Ricciardo) visszaesés nélkül kereket cserélhessen. Hamilton azt mondta, ő nem érti ezt a taktikát, és nem is kényelmes így vezetni, ezért a mérnöke engedte, hadd menjen, ahogy tud.
1:45.656-ot futott legutóbb, ez most a leggyorsabb kör, 2,8 másodperc az előnye Ricciardo előtt. 14 perc van hátra, ez körülbelül 8 kör.
Végleg kiállt a bokszba, az autója megadta magát. A 10. helyen haladt, de ezúttal sem állhat dobogóra. Ő a legrutinosabb pilóta az F1 történetében, aki nem ért eddig a legjobb 3 közé.
A spanyol pilóta szuperlágy gumikkal is tartja a 4. helyet, ráadásul most Pérez sem lohol a nyakán. Bottas elkapására esélye sincs, de így is elérheti pályafutása eddigi legjobb eredményét. Magnussen is kiesik az MGU-H hiába miatt. Hamilton 1:45.426-tal a leggyorsabb.
Hamilton 3,1 másodperccel vezet Ricciardo előtt, ő 3,5-tel van Bottas előtt. Ha váratlan esemény nem történik, itt nagy csata már nem lesz.
Hamilton 4,5 másodpercre növelte az előnyét, Bottas viszont már csak 2-re van Ricciardo mögött. Nem lesz ideje támadást indítani. Pérez a rádión azt mondta, az utolsó körben még megpróbálná elorozni a 4. helyet Sainztól.
1:45.405 alatt ért körbe, de kicsit későn ébredt, és így is csak bő 1 tizedet vert Ricciardóra. Két és fél kör van hátra az időhatárig, de utána még menniük kell egyet.
1:45.008-cal tovább faragta a leggyorsabb kört, és 1:56-tal a verseny vége előtt megkezdte az 56. körét. Ennyit még pont nem spórolhat. Hamilton köre új pályacsúcs a versenyen.
Az 5. helyről rajtolva is már a 3. kanyarban vezette a mezőnyt, és magabiztosan megnyerte a versenyt. Hatalmas lépést tett pályafutása negyedik világbajnoki címe felé, mert Sebastian Vettel nullázott, így az előnye 28 pontra nőtt az összetettben. Daniel Ricciardo lett a 2. helyezett, Bottas pedig a 3. helyen ért célba.