Míg Verstappen és Räikkönen a helyszínen kiesett, Vettel és Alonso egyelőre folytatni tudta a küzdelmet. A McLaren spanyol versenyzője egy ideig a 12. helyen haladt, de miután a 7. körben mindkét Williams megelőzte, a rádióban azt mondta, a motorja nem húz rendesen, és „túl sok problémára" hivatkozva végleg behívták a bokszba. Pedig úgy érezte, „a dobogó garantált, sőt a győzelem is lehetséges" lett volna az ütközés nélkül. „Én álltam volna az élen, mert Hamilton az 1-es kanyarban mögöttem volt" – mondta.
Vettel még eddig sem jutott. Miután Räikkönen autója belé csapódott, a káoszt kihasználva jobbról rohamozó Hamilton támadását még sikerült visszavernie, de az 5-ös kanyar előtt megpördült, és a falnak csapódva összetörte Ferrariját. Bár először úgy tűnt, a vizes aszfalton túl nagy gázt adott,
valószínűleg a rajtbalesetben megrongálódott hűtőjéből szivárgó folyadék tette csúszóssá a hátsó kerekét.
„Azt hiszem, az autóm már sérült volt – erősítette meg. – A hűtő összetört és elgörbült, ezért teljesen leesett a víznyomás. Nem ideális, ami történt, ugye? Nem vagyunk versenyben, és így nem tudjuk kihasználni a tempónkat. Igen, a futam hosszú, csakhogy a pálya rossz oldaláról kellett rajtolnunk, ami nem segített. Már nem tehetünk semmit, de biztosra veszem, hogy még adódnak majd lehetőségek."
Elképzelhető, de ezek után Vettelnek lesz szüksége kisebb fajta csodára a világbajnoki győzelemhez: a 20 pontos előnye öt forduló alatt 28 pontos hátrányba fordult, azaz 48 pontot vesztett Hamiltonhoz képest az Osztrák Nagydíj óta.
Hamilton azonnal lecsapott
Mivel a négy előle induló autóból három kiütötte egymást, aztán Vettel Ferrarija kicsúszott, a negyedik –Ricciardóé – pedig rosszul rajtolt, Hamilton a surranópályán simán az élre katapultálta Mercedesét. Ezzel máris megkapta azt a csodát, amelyre saját bevallása szerint szüksége volt, hogy versenyben legyen a Szingapúrban gyorsabbnak tűnő Red Bullok és Ferrarik ellen. Az eső eleve jól jött a Mercedesnek, és ő a vizes pályán szokás szerint ragyogóan vezetett.
A Safety Car-fázis után, amely a 4. körben ért véget, az intermediate gumikon 2-3 kör alatt 4 másodpercre növelte az előnyét Ricciardóval szemben.
A különbség aztán lassacskán 5 másodpercre nőtt közöttük, így amikor a 11. körben, Danyiil Kvjat kicsúszása miatt másodszor is bevetették a biztonsági autót, a Red Bull azonnal lecserélte az intereket egy új szettre Ricciardo autóján. A Mercedes nem merte megtenni ezt a lépést, mert ha rászánják magukat, az ausztrál bizonyára kint marad a pályán, megörökölve a vezetést.