Verstappen legyőzte Hamiltont, Vettel óriásit mentett Malajziában
2017. október 01. 08:42
Max Verstappen erőből megnyerte az utolsó Malajziai Nagydíjat, röviddel a rajt után megelőzve a pole-ból rajtoló Lewis Hamiltont, aki azonban a 2. helyen befutva is újabb 6 ponttal növelte a világbajnoki előnyét Sebastian Vettellel szemben. A Ferrari versenyzője a szombati motorhibája miatt a mezőny végéről rajtolt, s bár felkapaszkodott a 4. helyre, Daniel Ricciardót nem sikerült megelőznie, mert a végén spórolnia kellett a benzinnel.
Kimi Räikkönennek pedig esélye sem volt pontokat rabolnia Hamiltontól, műszaki problémák miatt ugyanis el sem tudott indulni.
A verseny tragikusan kezdődött, és ugyanúgy végződött a Ferrari számára, amikor Vettel a leintést követően, már a levezető körben ütközött Lance Stroll-lal, és az autója ettől ripityára tört: akár a váltója is megsérülhetett, ami a jövő hétvégén, Szuzukában öt rajthelyes hátrasorolást vonhat maga után. A német kihúzódott az egyik kanyar külső ívére, de Stroll belső kamerájából – amit a futam alatt nem mutattak – látszott, hogy a Williams újonca szintén elkezdte jobbra kormányozni az autóját.
Kívülre mentem, hogy felszedjek egy kis gumit, de szerintem Lance nem figyelt, nem látta, hogy ott vagyok, és ő is ki akart húzódni ugyanoda"
– mondta kínjában nevetve Vettel, aki utána a Ferrari kormányát magával cipelve felült Pascal Wehrlein Sauberjére, és elfuvaroztatta magát a Parc Ferméig. Az egyébként magabiztos versenyzéssel a 8. helyen végző Stroll még szemlátomást kissé sokkhatás alatt állt a kamerák elé, és csak annyit jegyzett meg: „Én csupán lassan vissza akartam menni a bokszba. Borzasztóan furcsa incidens volt, egyikünk részéről sem szándékos."
A sportfelügyelők is így gondolták, ezért egyik félre sem szabtak ki semmilyen büntetést.
Bár a korábbi eső miatt a rajtrács páratlan oldala nedvesebbnek tűnt, Hamilton – kihasználva, hogy Räikkönen problémája miatt egyedül indulhatott az első sorból – a startnál simán megtartotta a vezetést, miközben Bottas az 5. kockából kilőve átvágott a pálya bal oldalára, és az első két kanyar vonalvezetéséből profitálva megelőzte Ricciardót.
Hamiltonnak a Q3-ban futott szenzációs körét leszámítva a Mercedes egész hétvégén lassabb volt a Ferrarinál és a Red Bullnál, ezért nem volt meglepetés, hogy a vb éllovasa nem tudta lerázni az üldözőjét. Amikor Verstappen a 4. körben elszánt támadást indított ellene, nem is védekezett ellene túl keményen.
El kellett döntenem, hogy mennyit kockáztassak. Neki semmi vesztenivalója nem volt, nekem annál több"
– ismerte el kissé letörve Hamilton, aki egyre jobban lemaradt a Red Bulltól, és 20. körben már 9 másodperccel járt Verstappen mögött. Az egyedüli mázlija az volt, hogy Ricciardo hosszú időre beragadt a sokkal lassabb Bottas mögé. Mire az ausztrál a 9. körben, egy több kanyaron át tartó csikicsukiban elment a Mercedes mellett, a hátránya már túl nagy volt Hamiltonhoz képest, semhogy behozhassa.
Ráadásul a Red Bull 3 körrel tovább kint hagyta Ricciardót a pályán, amivel további értékes másodperceket vesztett a 27. körben kereket cserélő vetélytársával szemben, és a végén már inkább Vettel ellen kellett védekeznie, ezért még jobban lemaradt. „A rajtnál úgy látszott, a Mercedes küszködik – mondta az ausztrál. – Bottast megpróbáltam mihamarabb levadászni, de ügyesen védekezett. Seb a végén nagyon gyorsan utolért, ezért azt hittem, na, most aztán nehéz dolgom lesz, végül azonban csak egy komoly támadást tudott indítani ellenem, utána leráztam."
Hamilton ennek is köszönhetően megtartotta a 2. helyet, de elsősorban nem a Verstappentől elszenvedett vereség miatt keseredett el, hanem azért, mert úgy érezte, több pontot kellett volna vernie Vettelre.
Ahhoz képest, hogy az utolsó helyről rajtolt, ez számunkra nem túl fényes eredmény. Nyernünk kellett volna
– jelentette ki. – Az adataink viszont azt mutatták, hogy a Ferrarinál 8, a Red Bullnál 5-6 tizeddel voltunk lassabbak. A második etap vége felé kicsit jobb formába lendültünk, bár szerintem Max addigra már csak őrizgette az előnyét. Az autónknak néhány kanyarban komoly gondjai voltak."
Ez a csapattársával szemben a Mercedes új aerodinamikai csomagját használó Bottas tempóján különösen meglátszott: ő 15 hellyel Vettel elől indult, az 50. körre, mindkettejük egyetlen kerékcseréjén túl mégis 23,5 másodperccel haladt mögötte. Vettel már a 24. körben utolérte Bottast, akit a Mercedes kint tartott a pályán, hogy akadályozza kicsit Hamilton ellenfelét, ám ez csupán pár körig sikerült neki, mert a Ferrari a helyzetet kihasználva, a 28. körben bevágott elé a bokszban.
„Ez semmiképpen nem olyan hétvége volt, mint vártuk. Azt hittük, gyorsak leszünk itt, de már pénteken láttuk, hogy valami nem stimmel – ismerte el Bottas. – Valószínűleg a hőmérséklettel akadt gondunk. Csapatként nem sikerült a körülményekhez igazítanunk az autót, és rá kell jönnünk arra is, én miért vagyok ennyire lassú. Az önbizalmam nincs épp az egekben..."
A csapat főnöke, Toto Wolff szintén nem volt elragadtatva a Malajziai Nagydíjon nyújtott teljesítményüktől, és elismerte, hogy a Ferrarit sújtó balszerencse nélkül Hamilton aligha végezhetett volna az 5. helynél előrébb.
Nagyon le vagyok törve. Nem nézhetjük úgy, hogy pontokat mentettünk, mert egyszerűen túl lassúak voltunk a hétvégén
– kesergett. – A Ferrarihoz képest fél percet vesztettünk a versenyen, és ha Max végig úgy nyomja, ahogy a csövön kifér, valószínűleg ő is fél percet vert volna ránk. Nem értjük, egy olyan autó, amely sok pályán szupergyors, hogyan melegítheti túl a gumikat ennyire."
Miután Verstappen megelőzte Hamiltont, vissza sem nézett többé, a győzelme egy pillanatra sem forgott igazi veszélyben. A siker a legjobbkor jött számára, hiszen az előző tizennégy verseny feléről kiesett, és a Force Indiá-s Sergio Pérezzel azonos pontszámmal állt az egyéni összetett 6. helyén
„Az autónkat kapásból jónak éreztem, és láttam, hogy Lewis küszködik a hátsó gumik tapadásával a kigyorsítások során. Igyekeztem minél jobban kiaknázni az akkumulátorban tárolt energiát, és neki a világbajnokság miatt természetesen több vesztenivalója van, mint nekem, ezért az 1-es kanyarnál megtámadtam. Utána kedvem szerint diktálhattam a tempót – magyarázta a 20. születésnapját szombaton ünneplő holland, aki elismerte, hogy elfáradt a szepangi hőségben. – Az autóm hihetetlenül ment, mindig fokozni tudtam az iramot, amikor kellett. Kemény verseny volt."
Miután Vettel szombaton már a Q1-ben kiesett a turbó légcsövének hibája miatt, ezért az utolsó helyről kellett rajtolnia – cserébe „ingyen" kapott egy ötödik belső égésű motort, turbót és MGU-H-t –, Räikkönenre még rosszabb pillanatban, a verseny előtt csapott le a végzet.
Már a rajtrácsra menet érezte, hogy nincs töltőnyomás, és a problémát nem tudták orvosolni a start előtt, sőt később sem, így az autója végleg a garázsban maradt.
Pedig ha talpon marad, további értékes pontoktól foszthatta volna meg Hamiltont. „Lehetetlen megmondani, hogy nyerhettem-e volna, de abban biztos vagyok, hogy nagyon-nagyon gyors autónk volt" – mutatott rá Räikkönen, akinek Malajzia után már matematikailag sem maradt esélye a vb-címre. A Ferrari szóvivője még a futam közben úgy nyilatkozott, az első vizsgálatok szerint a szombati és a vasárnapi hiba hasonló lehetett.
Räikkönen kiesése miatt Vettel a versenyen teljesen magára volt utalva, nem reménykedhetett a csapattársa segítségében. Akárcsak a Sauber párosa, az éllovasokkal ellentétben ő is a lágy Pirelliken vágott neki a futamnak, és a rajtnál azonnal javított két pozíciót. Az első kör alatt többet előzött, a végén pedig már a 13. helyen haladó Jolyon Palmert is maga mögé utasította. Röviddel később elment a másik Renault, Nico Hülkenbergé mellett, de aztán Fernando Alonso McLarenjén fennakadt pár körre.
Azt végül a 9. körben gyűrte le. A következő áldozata a 9. helyezett Kevin Magnussen volt, ám addigra már 25 másodperccel haladt Verstappen mögött. Vettelnek ezután jól jött ki a lépés, mert akit utolért, mindig pont kiállt előle a bokszba, úgyhogy a saját ritmusában haladhatott. A 13. körben, Stoffel Vandoorne kerékcseréjének köszönhetően már 6. volt, és Hamiltont figyelmeztették a rádión, hogy a végén akár rá is veszélyt jelenthet.
Ez végül nem történt így, amiben jelentős szerepe volt Ricciardónak. Vettel Sergio Pérezt a 21. körben a pályán előzte meg, Bottas elé pedig a bokszban vágott be, aztán a szuperlágy gumikat a második etapban jól menedzselve 14 másodperces hátrányt dolgozott le a 3. helyen álló Red Bullhoz képest.
A 49. körben, a célegyenes végén megtámadta Ricciardót, aki azonban határozottan rácsapta az ajtót az első kanyar előtt.
Vettel utána lelassított, és az utolsó köreit feltűnően gyenge tempóban teljesítette – a Red Bull mögött túlmelegedhetett a motorja, és valószínűleg a benzinnel is spórolnia kellett. „Szerintem borzasztóan gyors az autónk, a verseny nagy részében a miénk volt a legjobb – mondta. – Ha az élről rajtolunk, nyertünk volna."
Ehelyett a Ferrari Szingapúr után Malajziában is elszalasztotta a lehetőséget, hogy a Mercedes megingását kihasználva Vettel értékes pontokat hozzon Hamiltonon. A hátránya öt fordulóval a szezon vége előtt 34 pontra nőtt – ezt már borzasztóan nehéz lesz ledolgoznia, ha nem is lehetetlen.
A középmezőnyben ádáz küzdelem folyt, különösen az után, hogy néhány versenyző korai kerékcseréje mindenkit túl hosszú második etapra kényszerített. A B-liga meccséből Sergio Pérez került ki győztesen, aki egész héten vírusfertőzéssel küzdött, ezért előre tudta, hogy szenvedős délután vár rá. Végül 6. lett, alig 22 másodperccel lemaradva Bottastól.
„Ez kellemes eredmény, de először is muszáj volt eljutnom a célig, ami az állapotomat tekintve nem volt egyértelmű – ismerte el. – Az jelentette a kulcsot, hogy sokáig életben tudtuk tartani a gumikat."
Mögötte, már körhátrányban Stoffel Vandoorne végzett, aki ezúttal gyorsabbnak bizonyult McLaren-es csapattársánál, Alonsónál.
Eddig ez volt a legjobb F1-es versenyem
– lelkendezett. – Egész hétvégén bíztunk az autóban, erős volt a tempónk, a 7. helyről rajtolni remek eredmény volt. Azt gondoltuk, nehéz lesz magunk mögött tartani a Force Indiákat és a Williamseket, de végül csak Pérez tudott elénk kerülni."
Ebben az is szerepet játszott, hogy Esteban Ocon már a rajtnál összeütközött Felipe Massával, ezért rögtön ki kellett állnia a bokszba, és utána is meglehetősen kusza versenye volt. Massa olcsóbban megúszta, majd a bokszban bevágott a csapattársa, Stroll elé, aki azonban röviddel később visszaelőzte őt, épp, miközben Vandoorne visszatért a pályára a kerékcseréje után.
A Williams így 6 ponttal gazdagodott Szepangban, és ezzel egy kis lélegzethez jutott a konstruktőri tabellán mögötte lévő Toro Rossóval és Renault-val szemben, amelyek nem tudtak pontot szerezni vasárnap.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük Olvasóinkat a Malajziai Nagydíj élő közvetítésében! A pontverseny éllovasa, Lewis Hamilton indul az élről, nagy riválisa, Sebastian Vettel viszont motorhiba miatt csak az utolsó kockába állhat fel. Hamiltonnak így nagyon komoly esélye van, hogy akár jelentősen növelje a már most is számottevő, 28 pontos előnyét.
Még sötétedés után is dolgoztak a Ferrari megjavításán, a hírek szerint egy elosztó ment tönkre, ami levegőt közvetített a kompresszorból belső égésű motor felé. A hiba meglepetésként érte a Ferrarit, mert az erőforrás hibátlanul működött a próbapadon, a Q1-ben romlott el először Vettel autójában.
Vettel megkapta az idei ötödik belső égésű motorját az ötödik turbót és MGU-H egységet, ami összesen 20 rajthelyes büntetést érne, de már így is az utolsó helyről indul, további büntetést nem kap ezért.
Hamilton, Räikkönen és a 4. helyről induló Ricciardo nyert már Szepangban, Verstappen is esélyes volt tavaly, végül csapattársa mögött ért célba a 2. helyen.
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Sky Sports műsorában azt mondta, a Williams négy pilótával is tárgyalhat. Név szerint Paul di Restát és Pascal Wehrleint említette, a másik kettő Felipe Massa és Robert Kubica. Wolff szerint neki és a Mercedesnek nincs beleszólása a döntésbe, de örülne, ha di Restára voksolnának a Williamsnél.
A 2012-es Abu-dzabi Nagydíjon is rajtbüntetést kapott, de szenzációsan versenyzett, és az autója is nagyszerű volt, ez is kellett ahhoz, hogy végül dobogóra állhasson.
Ez még jól jöhet neki a versenyen, bár a pálya egy korábbi zápor miatt még nedves és később is vihar várható.
A héten meglepetést okozva lemondott Marcin Budkowski, az FIA műszaki vezetője, és a pletykák szerint a Renault-hoz tart, mindössze három hónapos kényszerszabadsággal. Ez kiverte a biztosítékot a csapatoknál, mert Budkowski minden titkukról tud. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint jogi problémákat is okozhat, ha valamelyik csapat szellemi terméke Budkowski révén feltűnik jövőre a Renault-n. Cyril Abiteboul, a csapat vezetője megerősíteni és cáfolni sem akarta Budkowski leigazolását, de sportszerűséget ígért az ellenfeleknek, és rámutatott, hogy muszáj új lehetőségeket keresniük a stábjuk erősítéséhez, mert a csapatok magukhoz láncolták a szakembereiket.
Martin Brundle, a Sky Sports szakértője azt mondta, "úgy hallották", hogy Kimi Räikkönennek turbóproblémája van, de a finn pilóta megérkezett a rajtrácsra. Stoffel Vandoorne szerint slick gumikkal lehet majd rajtolni, de Lance Stroll elárulta, vannak még nedves foltok a pályán.
Elismerte, hogy a Q3-ban tegnap már nem teljesített a legjobban, mert elkapott egy vírust, és rázta a hideg. Nehéz versenye lesz.
Vagy mégis?
Fernando Alonso nemrég a Sky Sportsnak azt mondta, nekik jól jönne, ha ismét esni kezdene. Erre 50% esély van.
Úgy tűnt, megoldották a turbóhibát a rajtrácson, de az autót végül betolták a bokszutcába, így nem indulhat el a 2. rajtkockából. A Ferrari már a verseny előtt teljesen lenullázza magát.
Lewis Hamilton egyedül rajtol az első sorból, Sebastian Vettel pedig abszolút utolsó, de még ő is jobban járt Kimi Räikkönennél, akit a 2. helyről betoltak a garázsba.
Ricciardo elsősorban Räikkönen tempójától tartott száraz pályán, Hamiltont verhetőnek tartotta. Lekerültek a gumimelegítő paplanok a rajtrácson, de a Ferrarin még mindig dolgoznak a bokszban.
A Sky Sports riportere szerint a Ferrari nem tud elrajtolni időben, a kamera képe alapján eléggé tanácstalanok a szerelők. Elindult a felvezető kör.
Ez nem meglepetés, tovább akar kint lenni a többieknél. A verseny vége felé nagyon jól jönne neki a Safety Car megjelenése.
A finn pilóta feljött Verstappen mögé a 3. helyre, sőt még őt is támadni tudta a 2. helyért. Vettel a 17. helyre ugrott előre, Wehrleint és Ericssont előzte meg, plusz a bokszban rostokoló Räikkönent.
Agresszívan támadja a lassabb autókat, közben már a 12. helyre is feljött, és hamarosan várhatóan Alonsót is lenyomja. Grosjean közben artikulálatlanul üvöltözik.
Valószínűleg lassú defektet kapott, lágy gumikat kapott, így Vettel újabb helyet nyert, de beragadt Alonso mögé a 11. helyen. Verstappen 1:37.792-vel a leggyorsabb volt, 6 tizeden belül üldözte Hamiltont. Verstappent figyelmeztették, hogy sáros a 15-ös kanyar külső íve.
Újabb leggyorsabb kört futott 1:37.062-vel, majd a DRS-t is használva megelőzte az Ezüstnyilat. Ricciardo közben Bottast támadja a 3. helyért.
Kétszer is jelezte már, hogy leforog a motorja az egyenesben, először azt mondták neki, hogy majd elmúlik, de egyelőre nem ez a helyzet. Vettel még mindig Alonso mögött küszködik a 11. helyen.
A holland pilóta 1:36.867-tel újabb leggyorsabb kört teljesített, már 1,3 másodperc az előnye. Räikkönen hivatalosan is feladta a versenyt, Ocon sérült első szárnnyal közlekedik, és a visszajátszás szerint a rajtnál majdnem összeakadt Pérezzel, aki meglökte a Williams egyik autóját. Grosjeant a rajt után leszorították a 3-as kanyarban.
A Ferrari versenyzője is nézelődik, de a Honda motor most van olyan erős, hogy a DRS-sel megtámogatott McLaren ellen már nehéz dolga van. Alonso a 9. helyezett Magnussen után igyekszik, a Haas pilótája is nagyszerűen rajtolt.
A Red Bull élen álló pilótája 1:36.863-mal majd 1:36.661-gyel újabb leggyorsabb köröket ért el, már 2,5 másodperc az előnye, miközben Ricciardo továbbra sem bír Bottasszal. Pérez megelőzte Vandoorne-t az 5. helyért.
Sportszerű küzdelmet vívtak, pont elegendő helyet hagytak egymásnak. Ricciardo kívülről támadta Bottast az 1-es kanyarban, a 2-esben belülre került, de végül csak a 4-asban tudott elmenni. Vettel is megelőze Alonsót, és szinte rögtön lenyomta Magnussent is, így a 9. helyen halad 25 másodperccel Verstappen mögött.
Lágy gumikra váltott, miután a rádión azt mondta, "vicces" érzése van az első tengely viselkedése miatt. A csapat az adatokban nem talált kivetnivalót.
A kijelzőjén megjelent egy üzenet, hogy hűtse az autóját. Korábban arra kérte a csapat, hogy a bokszkiállás után nagyon igyekezzen. Egyelőre Magnussen mögött az utolsó helyen áll.
A német pilóta fel is jött a 8. helyre, mert Massa kiállt a bokszba lágy gumikért. Verstappen 1:36.474-gyel továbbra is a leggyorsabb, de Hamilton is tudott 481-et az előző körben. A rádión azt mondták neki, hogy Vettel a verseny végén még veszélyes lehet.
A Ferrari még egy előzést megspórolt, Verstappen 1:36.246-tal megint a leggyorsabb kört futotta, Ricciardo is közelít Hamiltonhoz. A bokszkiállás után Stroll keményen támadta Massát a 13. helyért, de nem tudott előzni.
A Ferrari az előző körben abszolút leggyorsabb volt az 1-es szektorban, most szabad előtte a pálya. Körönként fél másodperccel gyorsabb az előtte haladó, 5. helyezett Péreznél.
Verstappen előnye 7,2 másodperc Hamilton és 12,7 Ricciardo előtt. Vettel hátránya 30 másodperc, Ricciardo kezd küszködni a gumikkal.
Még 4 másodpercre van Péreztől, de egyéni legjobb köröket fut. Bottas is látótávolságban van hozzá képest, nagyjából fél célegyenesnyi a különbség, a tempójuk hasonló.
A különbség már csak másfél másodperc Pérezhez képest, és az előző körben Vettel több, mint 1 másodpercet hozott rajta. Verstappen mögött 30,7 másodperc a lemaradása, ez most nem nő számottevően.
A DRS segítségével Vettel már felzárkózott Pérez mögé, de elfékezte magát a célegyenes előtt. A rádión azt mondta, a gumik bírják még, és a csapat is bíztatta, hogy mindent beleadhat. Hamilton rákapcsolt, most pont egy kerékcserényi az előnye Vettel előtt.
A dupla DRS segített a Ferrarinak, az 1-es kanyarnál simán megelőzte a Force Indiát, utána még egy kicsit védekeznie kellett, de átvette az 5. helyet. Önerőből Vettel körülbelül eddig tud eljutni, most már egy szerencsés Safety Car kellene neki, hogy előrébb jusson. Bottas viszont aggódhat még, mert a Ferrarira később lágy gumit is lehet majd szerelni.
És körönként 1 másodperccel gyorsabb. A lágy gumik kezdenek kikészülni a Mercedesen, különösen Hamilton jobb hátsója kezd lerongyolódni.
Bottas valószínűleg mindent megtesz majd, hogy feltartsa Vettelt, és ha a német pilóta meg tudja előzni őt, gyaníthatóan vele kísérleteznek majd, hogy megismerjék a gumik működését a Mercedesen.
Egyelőre nem talál fogást a Mercedesen, de már keményen támad. Ocon összeütközött Sainz-cal, de tudták folytatni a versenyt.
Lágy gumikat kap 29 körre, és pont visszaér Bottas elé, aki még mindig feltartja Vettelt.
Megkapta a szuperlágy gumikat, valószínűleg megpróbálnak Bottas elé vágni, hogy Vettel továbbra is üres pályán száguldhasson. Verstappen is volt kint, ő lágy gumikat kapott, Ricciardo etapját a rádióüzenet alapján meghosszabbítják.
Rövid távon bevált, amit a Ferrari akart, kérdés, hogy a módosított taktika később mire lesz elegendő. A sportfelügyelők nem vizsgálják Ocon és Sainz balesetét, a rádión természetesen mindkét fél a másikat hibáztatta.
Új szuperlágy gumikkal és alacsonyabb üzemanyagszinttel 1:34.500-zal új leggyorsabb kört ért el, de az élmezőny is jól megy a lágyakkal. Sainz motorhiba miatt kiállt a bokszba, Ocont most Massa szorította le.
1:34.433-at tudott, Bottas lágyakkal 1:36.121-et. Vettel hátránya 32 másodperc Verstappen mögött, és 14-re van Ricciardótól.
Ricciardónál viszont csak körönként fél másodperccel gyorsabb, és Verstappenen sem tud számottevően hozni. Alonso közben összeakadt Magnussennel, megelőzte, de a rádión egymást ócsárolják.
Az előző körökben ez nem sikerült, most 1:34.371-gyel újra az övé a leggyorsabb kör. 1,2 másodperccel gyorsabb Hamiltonnál.
18 kör van hátra, és most körönként 1 másodperccel gyorsabb a Mercedesnél, persze, még útban van Ricciardo is, körülbelül 8 másodperccel Vettel előtt.
Keményem megelőzte a célegyenesben az egymással csatázó Palmert és Magnussent, aztán a Renault és a Haas összeakadt, Palmer meg is pördült. Vettel 1:34.311-gyel újra a leggyorsabb.
1:34.218 az új leggyorsabb kör Vetteltől, 7 másodpercre van Ricciardótól, egyelőre körönként 1-et hoz a Red Bullon.
Vettel lehet az első, de ehhez Ricciardót még meg kell előznie. A tempóját látva ez lehetséges, még mindig körönként 9 tizedet ad a Red Bullnak.
1:34.080-at futott a Ferrari, Ricciardo 484-et, ehhez az is kellett, hogy lekörözéskor használhatta a DRS-t.
Az ausztrál pilóta tudomásul vette. A Renault lekörözése után a Ferrari ismét sokat hozott a Red Bullon, de Vettel tempója az előző körök során 8 tizedmásodpercet romlott.
2,2 másodperc a különbség köztük, Vettel az előző körben 1,38-at hozott Ricciardón. Egyre többször kell lekörözniük, ez legutóbb Vettelnek jött ki jobban.
A célegyenes végén 0,8 másodpercre csökkent a különbség, de a kanyargós szakaszon 1,1-re nőtt. Vettelnek 1 alá kell kerülnie, hogy a kör végén használhassa a DRS-t.
Ricciardo okosan menedzseli a távolságot, ráadásul Alonso kiszúrt Vettellel a lekörözés terén, ezért a Ferrari le is maradt a Red Bull mögött. Ez nem volt szép tőle.
"Ez most komoly? Ennél többet néztem ki belőled" - ironizált a rádión, mert Alonso direkt feltartotta. A 49. kör elején Vettel ismét utolérte Ricciardót és támadni is kezdte, de nem volt elég helye.
Most nincs támadási helyzetben, ráadásul megint egy lekörözött, Ocon is beszorult közéjük. Nem lesz könnyű dolga, főleg, ha elkezd melegedni a motorja a szélárnyékban.
1,6 másodpercre nőtt a hátránya Ricciardo mögött, lehetséges, hogy visszahűti az autót egy utolsó nagy roham előtt. Az idő Ricciardónak dolgozik.
A hátránya 2,8 másodpercre nőtt a Red Bull mögött, és már csak 4 kör van hátra. Ebből aligha lesz előzés, még újabb támadás sem.
Több, mint 9 másodperccel vezet Hamilton előtt, aki szintén magabiztosan halad Ricciardo és Vettel előtt. A Mercedes pilótája fog a legjobban járni így.
A holland pilóta tegnap az időmérő után azt mondta, pályafutása legnagyobb sikere még mindig a gokart-világbajnoki cím, mert a tavalyi Spanyol Nagydíj megnyeréséhez nagy szerencse kellett, ő pedig szeretne önerőből is nyerni.
Pályafutása második, az idei első győzelmét érte el, kényelmes előnnyel ért célba Lewis Hamilton előtt. Daniel Ricciardo bejött a 3. helyre, Sebastian Vettel a 20. helyről indulva a 4. lett, de nem tudta megtörni a statisztikát, és nem ő lett az első pilóta, aki a top 10-en kívülről rajtolva felér a dobogóra.
A rádióüzenete alapján a Stroll torpedózta meg. A hátsó futómű kiszakadt az autójából. Wehrlein viszi vissza Vettelt a bokszba, ahogy Mansell tette Sennával.
A Ferrari hátulja alaposan összetört, nem lenne meglepő, ha a sebességváltó is megsérült volna. Ha azt ki kell cserélni, Vettel a jövő héten is rajtbüntetéssel számolhat. Érdekesség, hogy magával vitte a kormánykereket, pedig a szabályok előírják, hogy azt az autóban kell hagyni.
Kína óta először állhat dobogóra, és rögtön a legfelső fokra. Mi ezzel megköszönjük a figyelmet, hamarosan jövünk a részletes összefoglalóval és az eredményekkel!