Már pénteken is roppant kiélezett volt a meccs a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull versenyzői között, az időmérőt megelőző utolsó gyakorláson pedig még kevesebb levegőt hagytak egymásnak a tabellán: az élen végző Max Verstappen és a 6. Kimi Räikkönen között csupán 4 tizedmásodperc volt a különbség, de ha csak az 5. Daniel Ricciardóig nézzük az eredményeket, 2,5 tized eltérésről beszélünk.
Ez szoros csatát vetít előre a hétvége további részére. Az edzést a Ferrarik és a Red Bullok a szuperlágy, a Mercedesek az ultralágy gumin nyitották, de később mindnyájan utóbbi típusra váltottak, és ekkor percenként cseréltek gazdát az egyes pozíciók.
Valtteri Bottas sokáig következetesen gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál, de kettejük versenyfutásában a brit nevetett utoljára. A Mercedes nem tudta megkaparintani az 1. helyet, az maradt a Red Bullnál, de ezúttal nem Ricciardo, hanem Verstappen révén, aki pénteken még messze járt az optimális beállításoktól.
1:17.113-mal állította fel az új pályacsúcsot, ehhez Hamilton és Vettel is közel került.
Bottas, Ricciardo, Räikkönen volt mögöttük a további sorrend.
A Force India és a Renault a jelek szerint külön meccset vívhat a maradék pontszerző helyekért, egyelőre előbbinél van némi előny. Mögöttük nagyobb a szakadék, a Williams és a McLaren nem tudta megközelíteni őket.
Az edzés csonka volt Pierre Gasly és Pascal Wehrlein számára:
az újabb problémát elszenvedő Gasly az első mért körében kénytelen volt félreállni az akkumulátor meghibásodása miatt,
míg Wehrlein csak több mint félórás késéssel lépett pályára, neki a hibrid rendszere rakoncátlankodott. Komolyabb vezetői hiba nem nagyon fordult elő, csupán a Renault pilótái vágtak át a füvön az első kanyarnál egy-egy alkalommal.
Köszöntjük kedves Olvasóinkat, a szombati, egyben a hétvégi utolsó szabadedzéssel folytatódik a program Mexikóban. Pénteken besűrűsödött az élmezőny, mint egy jól behabart főzelék, úgyhogy ha szerencsénk van, mindhárom élcsapat ringbe szállhat a győzelemért.
Hamilton egyvégtében 24(!) kört húzott le az ultralágy gumin a versenyszimuláción, egyébként saját hibájából eredően: a délutáni edzés első felében használhatatlanná tette azt a szuperlágy gumiszettjét egy megpördüléssel, amelyre egy kerékcserével átváltott volna, így jobb híján addig ment az ultralágyakon, amíg bírták. Hát, elég jól bírták, Hamilton a maratoni etap végén szinte ugyanolyan időkre volt képes, mint az elején. Gyorsabbnak tűnt Vettelnél, de elemzésünk rámutat, hogy Ricciardo még erősebb tempót diktált nála, bár az nem derült ki, hogy ő milyen sokáig lett volna képes erre.
Engedéllyel korán visszamehetett a szállodába a pályáról, kihagyva a versenyzői eligazítást is, mert fájt a hasa. Günther Steiner pénteken azonban azt mondta, nincs veszélyben a pilóta részvétele a hétvége további részében. "Már sokkal jobban érzi magát - nyilatkozta az edzések után az Autosportnak. - Azt akartuk, hogy visszamenjen a hotelbe pihenni, és ne fertőzzön meg másokat. A gyomra rendetlenkedik, de nincs láza vagy ilyesmi." A tréning előtt az FIA orvosai még megvizsgálták Magnussent, és újra autóba ülhet. Mexikóban amúgy nem ritkák a hasonló rosszullétek, egyszer Nigel Mansell is gyomorbántalmakkal versenyzett végig egy futamot.
Eddig nem volt elégedett a balansszal, bár ez a köridőin nem látszott. Azt mondta, már 2018-ra szánt alkatrészeket tesztelt, ezért tévedt el kicsit a beállítások sűrűjében. Most lesz lehetősége javítani, és tőle nem csak ezért, hanem azért is nagyobb aktivitást várhatunk, mert tegnap nem tudta teljesíteni a versenyszimulációját motorhiba miatt.
Az ősz Mexikóban is ősz, a levegő még csak 12, az aszfalt 25 fokos kora délelőtt, de a Nap hétágra süt.
Péntek délután mindkét pilótájukat érintette egy motorhiba, főleg Gaslyt, aki sok időt vesztett a garázsban. A Renault-nál Hülkenbergnél jelentkeztek hűtési problémák, neki is kimaradt a hosszú etap.
"Csak hét tizeddel maradtunk el a legjobb időtől, és két tizeddel Bottastól. Meglepően versenyképesek voltunk ezen a trükkös pályán" - értékelt a három élcsapat párosa mögött a 7. helyen végző Alonso. Talán már bánja a McLaren, hogy neki és Vandoorne-nak is komoly büntetéskupacot bevállalva beszerelt egy rakás új motorelemet, ami az időmérő után a mezőny végére süllyeszti majd őket. Előzetesen nem hitték, hogy erősek lehetnek Mexikóban, és a szezon utolsó két pályájára tartalékolva döntöttek a büntetések mellett.
A lelátón már jó a hangulat, a szurkolók természetesen elsősorban Pérezt buzdítják.
Azt mondta, összeszedett egy kis náthát az USA Nagydíj óta. A hűvös időt jelzi, hogy Toto Wolff és Niki Lauda nagykabátban beszélget a paddockban.
A Sauberek nyitják a sort, egyelőre csak egy installációs körre jöttek ki. Alonso megy tovább, lehet, hogy mért köre is lesz mindjárt.
Alonso és Vandoorne teljesítette első teljes körét, Gasly követi a példájukat. Vettel és Räikkönen is megjelent már.
Egy kis füstölés után a fiatal francia félrehúzódott a stadionrésznél, folytatódnak a megpróbáltatásai. "Motorhiba" - jelenti rádión. Pedig különösen fontos lett volna számára ez az egyórás gyakorlás...
A McLarenek az ultralágyakat használták, és egyelőre gyorsabbak a Ferrarinál, bár Räikkönennek lassítania kellett a sárga zászló miatt.
Hogy újraindítsa az autót a csapat utasításai alapján, egyelőre sikertelenül. Ezalatt mások sem tudnak gyakorolni.
Elnézést kértek Gaslytól, aki végül kiszáll az elromlott autóból. Gyötrelmes eddig a hétvégéje.
Aki a hátsó egyenesre vezető 10-es kanyart szélesre veszi, a két megadott pont között kell visszatérnie a pályára. Így az illető lendületet veszít.
1:18.925-rel vezet Sainz és Hülkenberg előtt, az idejét a szuperlágy gumin futotta.
Pérez és Ocon megelőzte Räikkönent, de Vettel aztán befurakodik közéjük, a keményebb szuperlágy abroncsokon. Hülkenberg kicsúszott az egyik kanyarnál a fűre.
1:18.081, de az ultralágy gumin, így nem mérvadó, hogy Vettelhez képest több mint 7 tizeddel gyorsabb. Räikkönen próbál javítani, ám óriási előtte a forgalom.
Úgy tűnik, kezdi visszanyerni a péntek délelőtti formáját, egy tizedet vert csapattársára. Azt mondta, rossz irányba indult el a beállításokkal a tegnap délutáni tréningen, ezért került akkor Hamilton mögé.
Verstappen is megjelent a szuperlágy gumin, és azokon 4 tizeddel gyorsabb Vettelnél. 1:18.214-es ideje 3. helyet ér neki. Sainz lemásolta Hülkenberg mutatványát, a célegyenes végén ő is a füvön gázolt át.
Bottas, Hamilton, Verstappen, Pérez, Vettel, Ocon, Sainz, Räikkönen, Hartley, Hülkenberg az első tíz helyen. A Ferrarik visszatértek a garázs melegébe.
Ezt Hartleynak mondták, kiegészítve azzal, hogy a célegyenesben szemből fúj a szél, a gyors kanyarok sorozatánál pedig hátulról. Bottas tovább gyorsult, 1:17.681.
Hamilton marad a 2. helyen, a hátránya 273 ezred Bottastól. Vettel az előbb a 4. helyre jött fel, Sainz meg az 5.-re.
Egy újabb kísérlettel még jobb időt préselt ki az ultralágy gumikból, már 1:17.537-nél jár. Hamiltonnál 3 tizeddel gyorsabb, a szuperlágy gumin köröző Verstappennél 5-tel.
Verstappenhez hasonlóan a piros oldalfalú Pirellikkel kezd, egyelőre 8., csapattársától közel 1 másodperccel lemaradva. Az élmezőny többi tagja visszatért a bokszba, bizonyára az időmérő-szimulációkra készülnek.
A Sauber nem kötötte az orrunkra, hogy pontosan mivel, csak azt írták, hogy pályára hajt, amint megoldották a gondokat. Még nincs mért köre.
Az ultralágy gumin javított a pozícióján, csapattársa, Sainz elé ugrott fel. A Sky Sports riportere úgy tudja, Wehrleinnak a hibrid rendszere hibásodott meg, Gaslynak pedig az akkumulátora.
A 2. helyre katapultált, 1:17.767. Bottas falatnyit tovább javított az etalonon, 1:17.496. Wehrlein közben kihajtott a pályára.
Megkapta az ultralágy gumikat, és 1:17.230-cal új csúcsot jegyzett. A sorrend tehát most Vettel, Bottas, Räikkönen, Hamilton, Verstappen, Ocon, Ricciardo, Sainz, Hülkenberg, Pérez.
Csupán 7 ezreddel verte, de új kézbe került az 1. hely. Mindjárt kiderül, Ricciardo mire képes...
Az egyik kanyart elrontotta, ezért nem tudott javítani, maradt az 5. helyen. Verstappen közben egy még gyorsabnak tűnő kört fut.
Rádión erről számolt be, miközben Verstappen 1:17.113-ra gyorsult. Szemmel láthatóan sikerült jó beállításokat találnia. Bottas felzárkózott Vettelre, 53 ezredes hátránnyal követi a Ferrarit.
Az új sorrend: Verstappen, Vettel, Bottas, Ricciardo, Räikkönen, Hamilton, Ocon, Sainz, Hülkenberg, Pérez. A 10. Pérez és a 11. Stroll között nagyobb, 4 tized a szakadék, a Force India és a Renault jónak tűnik a pontokra.
Hamilton előrelőtt a 2. helyre, 75 ezredre faragta le a hátrányát Verstappen mögött. Még kiélezettebb a helyzet az élen, mint pénteken, bár szokás szerint várható, hogy az időmérőn a Mercedes és a Ferrari el tud húzni a Red Bulltól.
Alonso 17., Vandoorne 18., de ők a rajtbüntetések tudatában biztos hanyagolják az időmérőre készülést, és több benzinnel köröznek.
Most ő vezeti az üldözőbolyt Ocon és a Renault-k előtt, majd következik Hartley a Toro Rossóval. Sainz gyorsabb Hülkenbergnél.
A célegyenesre fordító kanyarnál táncolni kezdett az autója a rázókövön, de sikerült megfognia. Nem jött volna jól neki egy baleset az időmérő előtt.
Jobban feltankolva, használt gumikon köröznek a pilóták, már nem várható mozgolódás a rangsorban. Az 1. Verstappen és a 6. Räikkönen között mindössze 4 tized a különbség.
Mármint magyar idő szerint, várjuk Önöket akkor is. Köszönjük a figyelmet! Nemsokára bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval.