Vettel nagyot rajtolt, Hamilton visszaelőzte, a vb nyitva maradt
2017. október 22. 20:31
Lewis Hamilton idei kilencedik győzelmét aratva 66 pontra növelte az előnyét Sebastian Vettellel szemben, a Mercedes pedig zsinórban negyedszer is konstruktőri világbajnok lett az elmúlt évek egyik legparádésabb versenyén, az élmenők között is kerék kerék elleni csatákat és lenyűgöző stratégiai macska-egér játékot hozó USA Nagydíjon. Amely még a leintés után sem volt mentes az izgalmaktól: Max Verstappen hiába verekedte fel magát a 3. helyre egy szemtelen előzéssel az utolsó körben, megbüntették, mert négy kerékkel elhagyta a pályát, ezért a dobogóra legalsó fokára, a csapattársa mellé végül nem ő, hanem Kimi Räikkönen állhatott fel.
Verstappen egyike volt annak a négy versenyzőnek, akit motorcsere miatt hátrébb soroltak. Ezért a 16. helyről kellett rajtolnia, de azonnal elkezdett feljebb kapaszkodni, és a másik Red Bullt vezető Daniel Ricciardo kieséséből is profitálva, két kiállásos stratégiával visszatornázta magát a Ferrarik és Valtteri Bottas Mercedese közé.
Pár kanyarral a leintés előtt még csak 4. volt, de Räikkönen a közelgő veszélyt látva hiába zárta előtte az ívet, Verstappen belül egyszerűen levágta a pályát, és négy kerékkel a rázókövön elhúzott a Ferrari mellett.
Az ünneplésre várva még ő beszélgetett Vettelel, lelkesen ecsetelve neki a manőverét, a sportfelügyelők azonban a szabálytalannak ítélt előzés miatt 5 másodpercet hozzáadtak az idejéhez, ezért pezsgőzni már nem volt alkalma.
„Az ilyen döntések tönkreteszik a sportot. Mindannyian izgalmas versenyekre vágyunk, nem ilyen szőrszálhasogató ítéletekre" – dühöngött a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko, jóllehet, a külső kameraállásból egyértelmű volt, hogy ha nem megy le a pályáról, Verstappen nem tudta volna megelőzni Räikkönent.
„Mindenki mindenhol szélesen fordul, köztük én is – erősködött a holland. – A 9-es és a 19-es kanyarban simán kisodródhatunk, senki nem szól egy árva szót sem. Ugyanezt csinálta Bottas is: amikor megtámadtam, a pályán kívül fordult, és onnan lendületet véve előttem tudott maradni. Előnyhöz jutott, mégsem tettek ellene semmit."
Verstappen arra az esetre célzott, amikor az 53. körben nagy csatában ment el a Mercedes finn versenyzője mellett, ez azonban csak egyike volt az USA Nagydíj számtalan látványos jelenetének. Az első mindjárt a rajtnál jött el: bár Hamilton is ugyanolyan jól indult el, Vettel a kigyorsítás során kissé elhúzott a Mercedestől, és a domb tetején, az első kanyarban belülről elment mellette, átvéve tőle a vezetést.
Ám Vettelnek a pénteki szabadedzéseken nem volt alkalma hosszú etapokat teljesíteni, és hamar világossá vált, hogy a Ferrarinak a meleg aszfalt ellenére nincs meg a szokásos előnye az ultralágy gumikon. Hamilton rátapadt világbajnoki riválisára, miközben az üldözőiktől gyorsan elhúztak, és a 6. körben, a DRS segítségével viszonylag simán elment mellette.
„Nyugodt maradtam, mert a múltból tudtam, hogy ezen a pályán lehet előzni – mondta. – Nagyon jó móka volt felzárkózni hozzá, aztán az a manőver a 12-es kanyarnál eldöntötte a dolgot, ugyanúgy, mint 2012-ben.
Kicsit meglepődtem, hogy Sebastian nem védekezett keményebben..."
Miután a belső ívet nem sikerült időben levédenie, Vettel a széles pályát kihasználva kívülről próbált lendületet venni, de hiába: Hamilton rálépett a gázra, és körönként pár tizedet verve rá egyre nagyobb előnyt épített ki. A 16. körben, amikor a Ferrari rászánta magát, hogy megszabaduljon az ultralágy gumiktól, már 5,1 másodperc volt közöttük a különbség.
„A rajtnál még biztatónak tűnt a helyzetünk. Megelőztem Lewist, de elég hamar rá kellett jönnünk, hogy nem tudjuk tartani vele a lépést, szóval gratulálok neki – mondta a német. – Nem volt ebben semmi rejtély, csak annyi, hogy a Mercedes egyszerűen gyorsabb volt nálunk. Ma nem tudtuk hozni a tempójukat, ezt kénytelenek vagyunk elismerni."
A Ferrari azonban nem adta fel, és végig agresszíven taktikázva megpróbált nyomást gyakorolni az ellenfelére. Vettel a 16. körben egy friss szett lágy gumira váltott, és mivel a bokszból tiszta pályára, 9 másodperccel a már az 5. helyen álló Verstappen mögé tért vissza, elkezdhette szórni az abszolút legjobb részidőket.
A Mercedes későn kapcsolt, és először Bottast hívta be kereket cserélni, így mire 2 körrel később Hamilton is sorra került, a bokszból kihajtva közvetlenül Vettel mellett találta magát.
Ha a Ferrari versenyzője két kanyarral korábban nem fordul túl szélesen, veszítve egy-két tizedmásodpercet, talán megint elé kerülhetett volna.
De nem így történt, és Hamilton a második etapban ugyanúgy elkezdett meglépni tőle, mint az elsőben. A 23. körben megelőzte az átmenetileg vezető, csak később kereket cserélő Verstappent is, míg Vettelnek lassan hátrafelé kellett figyelnie, mert a lágy Pirelliken nem igazán találta a ritmust, Bottas és Räikkönen is gyorsabb volt nála. Ezért, bár papíron az egy kiállásos stratégia ígérkezett hatékonyabbnak, a 38. körben a Ferrari másodszor is behívta őt a bokszba, és feltett az autójára egy szett szuperlágy gumit. Még épp jókor léptek ahhoz, hogy Verstappen előtt maradjon, aki egy körrel korábban ugyanígy tett.
Ez a húzás elsőre talán érthetetlennek tűnhetett, de kifejezetten szemfülesnek bizonyult.
Évek óta ez volt az első alkalom, hogy a legjobb stratégia nem volt egyértelmű
– mutatott rá a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff. – A Ferrari sokkal közelebb is kerülhetett volna hozzánk, és nekünk nem voltak megbízható adataink arról, hogy a lágy gumik kibírják-e végig." Hát, kibírták – de csak Hamilton autóján...
Vettel 17 másodperccel a 3. helyezett Räikkönen mögött folytatta a versenyt, és a friss Pirellik előnyét kihasználva, a Red Bull-lal a sarkában azonnal megkezdte a felzárkózást csapattársához, aki közben Bottast támadta vadul. Ő a 42. körben sikerrel is járt: megelőzte honfitársát, és kb. 10 másodperces távolságból üldözőbe vette az élen álló Hamiltont.
Bottas előnye Vettellel és Verstappennel szemben rohamosan csökkent.
Az 50. körben már csupán 1 másodperccel volt a Ferrari előtt, és Vettel a következőben az utóbbi évek egyik legemlékezetesebb előzését mutatta be rajta,
az első kanyar külső ívén, a Mercedes és az éppen lekörözésre váró Stoffel Vandoorne közötti szűk résen át erőszakolva előre Ferrariját. Ijesztő, de szemet gyönyörködtető jelenet volt.
Bottas megpróbáltatásai ezzel nem értek véget, 2 körrel később ugyanis Verstappen is bedarálta őt egy erőszakos, több kanyaron át tartó csiki-csukival, ezért a Mercedes a biztonság kedvéért másodszor is kereket cserélt az autóján, hiszen már nem maradt vesztenivalója, az 5. helynél hátrébb úgysem csúszott. Ez azonban egy újabb verseny volt, amelyen nem tudta tartani a lépést Hamiltonnal, és közben még a gumikat is gyorsabban elhasználta.
Az, hogy a 16. helyről rajtoló Verstappen előtte végzett a Red Bull-lal, aligha fog jót tenni amúgy is romokban heverő önbizalmának.
Mivel a szépségdíjas előzése révén a csapattársa mögött találta magát, aki készséggel félreállt előle, Vettel az utolsó körökre ismét a 2. volt Hamilton mögött. Világbajnoki ellenfele 11 másodperccel haladt előtte, őt tehát már úgysem tudta elkapni, úgyhogy a végén legalább szélárnyékot próbált adni a Verstappen ellen védekező Räikkönennek.
„Az autóm végig remekül ment, csak az utolsó körökben spórolnom kellett a benzinnel" – árulta el a finn, aki még a holland 5 másodperces büntetése ellenére is mindössze 1 másodperces előnnyel szerezte meg a 3. helyet, mert az utolsó métereken egészen elvette a gázt. – Borzasztóan dühös voltam, amikor azt hittem, csak 4. lettem, de aztán Maxszel történt valami."
Mivel az előnye 66 pontra nőtt, Hamiltont a jövő hétvégén, Mexikóban csak akkor nem koronázzák negyedszer is világbajnokká, ha Vettel legalább 17 ponttal többet szerez nála, amire elhanyagolhatóan kevés az esély. A Mercedes versenyzőjének a fennmaradó három futamon elég 9 pontot gyűjtenie ahhoz, hogy az övé legyen a vb-cím.
„Ez eddig hihetetlen év volt. Nem gondoltam, hogy ma ennyivel gyorsabbak leszünk Sebastiannál, de az autóm egyszerűen fantasztikusan ment – mondta. – Maradt még három verseny, mindet meg lehet nyerni. Hajtsunk rá, srácok!"
Abban, hogy Verstappen kis híján fel tudta tornázni magát a dobogóra, szerepe volt Ricciardo balszerencséjének is. A Red Bull ausztrál versenyzője a 15. körben, motorhiba miatt feladta a küzdelmet, pedig a verseny elején rámenősen próbált fogást találni Bottas Mercedesén, miközben a rajtnál átmenetileg Esteban Ocon mögé visszaeső Räikkönen is rájuk tapadt.
Ocon kitartó versenyzéssel a 6. lett végül, maga mögött tartva a Renault-nál egy nagyszerű 7. helyezéssel bemutatkozó Carlos Sainzot, aki a 34. körben az év egyik legszebb manőverével került Sergio Pérez elé, több kanyaron át makacsul kívülről, belülről kerülgetve a Force Indiát, mire sikerült megelőznie.
Pérez korábban a csapattársa tempójára panaszkodott a rádión, azt kérve, hogy engedjék elé, de utóbb lemaradt tőle és Sainztól. Alternatív, az első kiállását extrém későre halasztó stratégiájával Felipe Massa összekapart 2 pontot a Williamsnek, míg Danyiil Kvjat az 1 pontot érő 10. hellyel tért vissza a Toro Rossóhoz, ahonnan két futammal ezelőtt félreállították Pierre Gasly kedvéért. Csapattársának, az eggyel többször kereket cserélő, újonc Brendon Hartley-nak a 13. helyre futotta élete első nagydíján.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! Az idény hajrájában járunk, az USA Nagydíjjal megkezdődik, illetve már meg is kezdődött a Forma-1 három futamot felölelő amerikai turnéja. Ezután már csak Mexikó és Brazília, valamint Abu-Dzabi marad a programban.
Két éve itt lett világbajnok, miután Nico Rosberg egy széllökés miatt megcsúszott, és elvesztette az 1. helyet a futamon. Összeszedtük, milyen eredmények esetén lehet világbajnok ezen a hétvégén, a lényeg, hogy neki nyernie kellene, Vettelnek meg a 6. helyig hátra kellene csúsznia. A többi változat erősen teoretikusnak hangzik.
A jó edzésformát átmentette az időmérőre, magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót. Vettel az utolsó pillanatban bevágott Bottas elé, Ricciardo és Räikkönen ezredre azonos időt jegyzett, de ebben a sorrendben fognak elrajtolni. Vettel nem számított rá, hogy ilyen közel került Hamiltonhoz, a versentempóját viszont erősnek érzi.
"Ott többet szenvedtem - jelentette ki. - Azt valamiért nehezebbnek találtam az edzéseken. Bajlódtam a fékerővel, sokszor blokkoltam a kerekeket. Nem éreztem rá, gyakran vesztettem sok időt a két leghosszabb kanyarban, a 13-asban és a 15-ösben." Jónak érezte az utolsó próbálkozását a Q3-ban, de nem tudott javítani az idején.
Hatan kaptak büntetést: négyen új motorelemek, ketten feltartás miatt. Strollnak későn szólt a Williams, hogy nagy lendülettel érkezik mögötte Grosjean, Magnussent meg félretájékoztatta a Haas.
Tényleg adnak a körítésre: párosával vonulnak be a csapattárs pilóták a kijelölt zónába, miközben a hangosbemondón bemutatja őket a szpíker, röviden összefoglalva karrierjüket és megadva esetleges becenevüket.
A sprinter legenda fogja leinteni a futamot. Hamilton megautóztatta őt a verseny előtt, és Ocon is boldogan készített egy szelfit vele.
A szpíker bemutatása mellé minden pilótának jár egy videofelvétel is a kivetítőkön, és Ricciardo nem hazudtolta meg magát a forgatáson: pózolt, vigyorgott, mókázott. Most Vettel van soron. A versenyzők egy katonai sorfal mellett érkeznek meg a közös zónába.
Tudjuk, hogy Vettelnek nem maradt sok esélye, de tíz éve Räikkönen hasonlóan kilátástalan helyzetből fordított a szezon végén, és szerezte meg a Ferrari máig utolsó versenyzői vb-címét.
Mindenkit bemutattak, jön a himnusz, aztán a repülők. Bill Clinton is a célegyenesben hallgatja.
Az 5 helyes hátrasorolásából 30 lett, miután a Honda felfedezett egy problémát a kipufogógáz energiáját hasznosító MGU-H-ban, és beszereltek neki egy újat, ahogy MGU-K-ból, turbóból és motorból is.
A beszámolók szerint vigyorogva a levegőbe csapott az öklével, amikor megtudta, hogy így is legyőzte csapattársát. Igaz, Verstappen hiába használhatta a Renault továbbfejlesztett V6-osát, több hibát elkövetett. "Különböző motorspecifikációkkal mentünk? Nem is tudtam" - mondta Ricciardo. Mexikóban büntetés árán valószínűleg ő is megkapja a frissített motort, jóllehet, a jelenlegi keretével elvileg kihúzhatná a szezon végéig. "Szeretném azt mondani, hogy nem így lesz, de jelen állás szerint valószínűbb (a büntetés)", mint hogy nem kapok" - nyilatkozta.
Mindent, nyilván: a pályát, a csapatokat, és azt, hogy milyen nagyszerű, hogy a rendezvény összekovácsolt rengeteg különböző embert. A Sky Sportsnak nyilatkozva azt mondta, a Forma-1 igazi csapatsport.
Ragyog a Nap, a levegő 25. az aszfalt 35 fokos. A szél alábbhagyott szombat óta. Pár perc múlva rajt.
13-an választották ezt az első etapra, igaz, a Q3-ba jutóknak nem is volt választása. Verstappenről tudni lehetett, hogy a piros oldalfalú szuperlágy keveréken fog indulni.
A verseny 56 körös lesz, ez nem számít bele a távba. Bolt sikeresen megadta a jelet a felvezető körre.
Azt nem láttuk, melyik csapatból garázsából, de a helyszínen követi az eseményeket. A mezőny visszaért az utolsó kanyarokhoz, mindjárt rajt...
Jobban indult a Mercedesnél, és a belső íven már az élen fordult el az első kanyarban. Bottas és Ricciardo megtartotta a helyét.
A hátsó egyenes végén Alonso megelőzte Sainzot. Ocon még a rajtnál keveredett Räikkönen elé, a Force India áll az 5. helyen.
Úgy tűnt, az ausztrál kifékezi a finnt az 1-es kanyarnál, de Bottas nem hagyta magát, és a sodrós kanyarokban gyönyörű csatában megtartotta a 3. helyet. Verstappen a 13. pozícióban zárta az 1. kört.
Bottas már több mint 3 másodperccel köeveti csapattársát, aztán jön Ricciardo, Räikkönen, Ocon, Alonso, Sainz, Massa, Pérez. Räikkönen tehát visszaelőzte Ocont.
Pérezt szorította ki a pontszerző helyekről. Hülkenberg és Wehrlein máris megjárta a bokszot.
Bottas és Ricciardo csatája jól jön neki, be tud szállni ő is. Verstappen közben újabb helyet lépett előre, már 9. Massa megelőzésével.
Leparkolt a Renault garázsánál, egész hétvégén tartó szenvedése ezzel véget ért.
A hátsó egyenesben a DRS segítségével elhúzott a Ferrari mellett és az élre állt.
Magnussennel koccant korábban, és a Sauber pilótája kiesett ennek következtében. A sportfelügyelők vizsgálták az esetet, de nem szabtak ki büntetést.
Áthámozta magát Sainzon és Alonsón, 8 másodpercre halad az 5. Räikkönentől. Ocon áll még közöttük.
De ha ez lenne a végeredmény, még nem lenne világbajnok. Továbbra is Bottas a 3., nyomában Ricciardóval és Räikkönennel. Verstappen megelőzte Ocont, Alonso 8., Sainz 9., Massa 10.
Egyetlen kör alatt. Vettel előnye 4 másodperc Bottas előtt, akitől kicsit leszakadt Ricciardo, talán tudatosan, hogy óvja a gumikat. Stroll átváltott a lágy gumikra, vélhetően megpróbálja egyetlen kiállással letudni a távot.
"Gyerünk" - adta ki a parancsot a Red Bullnak, Bottas lehet az áldozata. Ezt persze a Mercedesnél is hallhatták, de a kör végén csak Ricciardo jelent meg a bokszban.
Ez meglepő volt, nem teljesen értjük, miért ért vizsgálatot a látványos 2. körös Bottas-Ricciardo csata. Mindenesetre egyikőjüknek sem jár büntetés érte.
Hamiltont 4,2 másodperccel követi, Bottas viszont csak 2,8-ra van tőle, és közelít. Ez annyiban mindenképp érdekes, hogy az ultralágy gumi általában a Ferrarinak fekszik jobban. Ricciardo a friss szuperlágy gumin megelőzte Sainzot.
Újabb kerékcserék történtek. A Renault elárulta, hogy Hülkenberg kiesését az olajnyomás csökkenése okozta.
A verseny elején a 4. helyen haladt, és a dobogóért támadt, de ebből nem lesz semmi: félrehúzódott valamilyen műszaki hiba miatt. Vettel megérkezett első kerékcseréjére.
Az egyik kanyarból kijövet elfogyott az erő a Ricciardo Red Bulljában. Vettel megkapta a lágy gumikat, lehet, hogy többször nem fog kiállni. Bottas esetleges elévágási kísérletét hárította az időzítéssel a Ferrari.
Bottast 8, Räikkönent 10 másodperccel előzi meg. Vettel Verstappen mögé, az 5. pozícióba tért vissza. Jelen pillanatban a McLaren mindkét pilótája pontszerző helyen áll.
Az előző kör végén Bottas, aztán Hamilton is érkezett egy kis szervizre. Bottas Vettel mögé tért vissza, jelenleg Räikkönen az élen.
A Mercedes bizonyára kiszámolta, de Hamilton épphogy Vettel elé érkezett vissza a pályára, aki sokat hozott rajta az utóbbi percekben. Most persze Hamiltonnál lesz a frissebb gumik előnye.
"Hogy közelített meg ennyire?" - kérdezte, miután meglátta, hogy a nyakára esett Vettel. A bokszkiállások előtt még több mint 6 másodperc volt az előnye, most csak 2.
Az élen álló holland szuperlágy gumijai még bírják, és útban lehet Hamiltonnak. Räikkönen közben letudta a bokszkiállását.
Ismét 1., a további sorrend: Verstappen, Vettel, Bottas, Räikkönen, Massa, Ocon, Alonso, Pérez, Vandoorne.
Ő is a lágy gumit kapta meg. Hamilton 3,6 másodpercre leszakította Vettelt, akit 5-tel követ Bottas.
Alonso behajtott a garázsba, miután észlelte, hogy baj van a motorjával. Most is tovaszálltak a pontszerzésről szőtt álmai...
Hamilton, Vettel, Bottas és Räikkönen között egyelőre nincs csata, néhány másodpercre autóznak egymástól. Az 5. Verstappen viszont csak 16 másodpercre van Hamiltontól, és 6-ra Räikkönentől.
Ocon 6., Pérez 7., őket Sainz, Kvjat és Grosjean követi. Az újonc Hartley nem utolsó, a sauberes Ericsson előtt megy.
Az 56 körből 32 már lement, Hamilton előnye 5,3 másodperc Vettel és 7,8 Bottas előtt. Úgy néz ki, lerombolja Vettel maradék esélyeit is.
Valószínűleg a benzinre utaltak, amikor közölték Pérezzel, hogy "menedzsmentre van szüksége." Pérez azt kérte, Ocon engedje el, és visszaadja a pozíciót neki később, ha muszáj, de menekülni akar Sainz elől. "Jobb tempót is tudnék" - mondta. Azt felelte neki a mérnöke, hogy Ocon is spórol, azért tartja fel.
Fél másodpercre lefaragta a hátrányát, a tét a 3. hely. Verstappent is húzza magával.
Szenzációs, amit első renault-s hétvégéjén művel az autóban, már 7. Pérez megelőzésével. Kicsit hátrébb Massa közelít rohamtempóban a 10. Grosjean felé.
Räikkönen lassan rányomja Bottast Vettelre, 2 másodperc a különbség a Ferrari és a Mercedes között. De Räikkönen tűnik most a leggyorsabbnak, bár egyelőre nem talál fogást Bottason. Verstappennel meglépte a kerékcserét a Red Bull, egy frissebb szett szuperlággyal támadhat a futam végéig.
Sikerült Verstappen előtt tartani, de visszaesett a 4. helyre. Räikkönen tovább kergeti Bottast.
Ennyi választja el Vettelt és Verstappent Räikkönentől. Még 17 kör van a célig. Hamilton előnye 9 másodperc az élen.
Ez érett, Massa feljött a 10. helyre. Räikkönen a DRS-sel sem tudta megelőzni Bottast.
Hamilton, Bottas, Räikkönen, Vettel, Verstappen, Ocon, Sainz, Pérez, Kvjat, Massa. Kvjat visszatérése is megsüvegelendő, bár lehet, hogy a frissebb gumin száguldó Massával szemben még pozíciót fog veszteni.
Körök óta egyre közelebb került Bottashoz a hátsó egyenes végén, és most ki tudta fékezni. Szépen versenyez ma a 2007-es világbajnok. Vettel 10 másodperces hátrányból üldözi Bottast.
Miközben 7 másodpercre megközelítette Bottast, kicsit leszakította a Red Bullt. Utolérheti a Mercedest, és ha megelőzi, nem kizárt, hogy Räikkönennek el kell majd engednie.
Ocon 6., Sainz 7., Pérez 8., Kvjat 9., Massa 10. Massa lemaradása kicsit több, mint 2 másodperc Kvjat mögött.
A német lekörözött másokat, és Ericsson megpróbálta kihasználni ezt, de ahelyett, hogy rendesen kifékezte volna Magnussent az 1-es kanyarnál, kiforgatta. A dán folytatni tudta a versenyt.
A 6. helyet próbálja elvenni tőle, Ocon egyelőre jól védekezik. A sportfelügyelők vizsgálták az előbbi Magnussen-Ericsson ütközést, és ki is osztottak egy 5 másodperces időbüntetést utóbbinak.
6 köre van, hogy visszaverekedje magát a dobogóra. A DRS és a frissebb gumik segíthetik.
Az 1-es kanyarnál előzött a külső íven, szép manőver volt. Bottast már Verstappen támadja.
Várható volt, hogy Räikkönen nem tanúsít ellenállást csapattársával szemben. Hamilton közben simán vezet, már 14 másodperc az előnye, Vettel ebből valamennyit még el fog tüntetni a célig. Verstappen berepült Bottas elé a hátsó egyenes végén, és átvette a 4. helyet.
Ezzel a 9. pozícióba lépett. Verstappen még megpróbálja megtámadni Räikkönent, a tét a dobogó. Még 2 kör maradt a célig.
Meglátjuk, tud-e kezdeni valamit Räikkönen Ferrarijával a hátralévő kevés időben. Nem biztos, hogy a frissebb gumik elegek lesznek.
Hamilton kényelmesen nyert Vettel előtt, Räikkönen azonban az utolsó körben leszorult a dobogóról, mert Verstappen egy újabb zseniális manőverrel megelőzte az elnyújtott jobbosban. Ne feledjük, a mezőny második feléből indulva kapaszkodott fel a 3. helyre.
Bottas lett az 5., Ocon a 6., Sainz a 7., vagyis Ocon kibekkelte a spanyol támadását. Pérez, Massa és Kvjat szerzett még pontot.
Kicsattanó boldogsággal közölte csapatával rádión, hogy nagyon élvezte a versenyt. A jutalma a 3. hely.
Jött a feketeleves: 5 másodperces időbüntetést kapott, amiért a pálya elhagyásával előzte meg Räikkönent. Lehet, hogy a dobogóra felállhat, de a 3. hely Räikkönené lesz.