AUSTIN, TX - OCTOBER 21: Second place qualifier Sebastian Vettel of Germany and Ferrari and third place qualifier Valtteri Bottas of Finland and Mercedes GP in parc ferme during qualifying for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 21, 2017 in Austin, Texas. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Bár a Ferrarit szombatra gatyába rázták a pénteki küszködés után, a német versenyző a szél miatt nehezen érzett rá a ritmusra az időmérő elején. Tudta, hogy az utolsó körében muszáj lesz nagyot dobnia.
Az USA Nagydíj időmérőjének utolsó perceiben Sebastian Vettelen nagy volt a nyomás: ha nem javít, könnyen az 5. rajtkockában találhatta volna magát, amivel hozzásegíthette volna riválisát, Lewis Hamiltont, hogy tegyen egy nagy lépést negyedik vb-címe felé. Egyetlen köre maradt, de az váratlanul jól sikerült, és a pálya harmadik szektorában abszolút legjobb részidőt futva nemcsak az addig előtte lévő Kimi Räikkönent, hanem Valtteri Bottast is megelőzte, elhódítva a 2. helyet.
A végeredménnyel nagyon elégedett vagyok, de a szél miatt egy kicsit nehezen éreztem rá a ritmusra. A végén, amikor igazán számított, azért összejött – mondta Vettel.
Fontos volt, hogy bekerüljek az első sorba, mert a versenytempónk szerintem kifejezetten erős. Az időmérőkön egész évben le voltunk maradva kissé."
Vettel – akinek a szeptemberi Olasz Nagydíj óta nem volt sima versenye – hozzátette, hogy főleg a pálya első és második szektorának a határán akadtak gondjai.
„A 8-as kanyar bejáratánál küszködtem egy kicsit, a szél ott egész nap elég trükkös volt – magyarázta. – Délelőtt minden jól ment, délután viszont valahogy rosszul kezdődött a dolog. A Q3-ban megtett első köröm elég gyatrán sikerült, ezért tudtam, hogy utána muszáj lesz teljesítenem. Különben akár a 6. helyen találhattam volna magam, úgyhogy épp jókor húztam elő a kalapból azt a kört."
A Ferrari nagyot fordított ahhoz képest, hogy a péntekjük zűrzavarosan alakult: Vettel egyszer kicsúszott, aztán az autója elejét egy műszaki probléma miatt „nyúlósnak" érezte.
Szombatra ezért teljesen újat építettek neki egy másik kasztni köré, amihez a szerelőknek ugyancsak igyekezniük kellett.
„A csapat fantasztikus volt. A szerelőknek az utóbbi pár hétvégén rengeteg teendőjük akadt, és a kasztnicseréhez most még az éjszakai munkastopot sem kellett megszegniük. Egy ilyen nagy munkának mindig vannak veszélyei, de azt hiszem, megint rekordidő alatt végeztek – méltatta őket Vettel. – Az eredmény sokkal szorosabban alakult, mint vártuk, és ha az autónk holnap ugyanígy viselkedik majd, az jó lesz."
Räikkönen a Q2-ben és a Q3 elején még gyorsabb volt a csapattársánál, a végén, amikor igazán számított, viszont kikapott tőle. Ha egy hajszállal jobb kört fut, két hellyel előrébb kerülhetett volna, ugyanis
Daniel Ricciardo mögé ezredmásodperccel azonos idővel sorolták, és Bottastól is mindössze 9 ezreddel kapott ki. Így a nem túl elkőkelő 5. kockából kell majd rajtolnia.
„Azt hiszem, az időmérő eléggé rendben volt – jelentette ki ennek ellenére. – Az autónk jobban viselkedett, mint a hétvége korábbi részében. A pálya legtöbb pontján elégedett voltam vele, bár akadt pár kanyar, ahol nehezen tudtam elfordulni. Az utolsó három kifejezetten jó volt, az előttük lévő dupla balosban viszont mi küszködtünk a leginkább, ott sok időt vesztettünk."
„Ettől eltekintve szerintem erős volt a tempónk. Kellemesebb lenne előrébbről indulni, de az autóval elégedett vagyok."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!