Átvette az irányítást a Red Bulltól Bakuban a Ferrari, ahol az utolsó szabadedzésen Sebastian Vettel diktálta a tempót és a gyakorlás nagy részében több tizedmásodperces előnnyel birtokolta az 1. helyet. Legközelebbi üldözője, Lewis Hamilton is csak 361 ezredre tudta megközelíteni, aki többszöri próbálkozásra futotta meg 1:43.452-es idejét. Ezzel pont megelőzte a másik ferrarist, Kimi Räikkönent.
Vezetői hibából ismét sok volt, Räikkönen például valószínűleg azért nem javított az idején az utolsó percekben, mert
egy kis megcsúszás után vadul meglovagolta a hátsó egyenesre vezető kanyar kerékvetőjét.
Hamilton szintén többször megtáncoltatta a Mercedes farát a kanyarokban, de az 5. helyen végző csapattársa, Valtteri Bottas még többet küszködött, számos alkalommal megjárta a bukótereket.
A pénteket uraló Red Bull hátrébb esett az erősorrendben,
bár a nyers tempójuk nem derült ki egyértelműen egy piros zászlós megszakítás következtében.
Erre Szergej Szirotkin balesete miatt volt szükség, aki néhány perccel a tréning vége előtt besokallt a 3-as kanyarban, és ahelyett, hogy kieresztette volna az autót a bukótérbe, megpróbált elfordulni, amivel leborotválta a Williams jobb oldalát a palánkon.
Az edzés újraindításakor már csak 3 perc volt hátra, Daniel Ricciardo és Max Verstappen így nem tudta optimálisan előkészíteni a gumikat az időmérő szimulációra, amit az élmezőny többi tagja már teljesített a piros zászló előtt. A holland elcsípte a 4. helyet, de a tumultusba kerülő Ricciardo be sem fejezte a körét, maradt 12. Az viszont árulkodó lehet, hogy az edzés korábbi szakaszában sem tudták tartani a lépést a Ferrarikkal.
Jól szerepelt a Force India és a Williams, e két csapat mindkét pilótája befért a legjobb tíz közé, ahogy Kevin Magnussen is. A hétvége negatív meglepetése egyelőre a Renault: Carlos Sainz és Nico Hülkenberg csak 16-17. lett az utolsó edzésen.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözlünk mindenkit! Délben zöldre vált a lámpa és megkezdődik az Azeri Nagydíj harmadik, utolsó, egy órás edzése. Az időjárás kezd megváltozni péntekhez képest, egy általában ritkán emlegetett tényező miatt: erősödik a szél, ami vasárnapra igen durvává válhat, az előrejelzések szerint 50-80 km/ó-s lökésekkel is támadhat Bakuban. Ez a féktávokon és a kanyarokban egyaránt problémát okozhat, jelentősen befolyásolja majd az autók viselkedését. Elképzelhető, hogy a hátsó egyenes alapból padlógázos törései közül néhány így már nem lesz az. Hartley szerint "a kör nagy részén védettek" lesznek a pilóták a széltők az épületek miatt, de közöttük is betörnek a légáramlatok.
Eddig nem a szél okozott problémákat, hanem az, hogy az egyenesekben sok autón lehűltek a gumik és a fékek. Az F1 hivatalos összeállítása a második tréning kicsúszásairól:
Legalábbis a pénteki nyers tempó és a versenyszimulációk alapján, utóbbiban Verstappen és Ricciardo vitte a prímet. A Ferrari talán jobban kíméli a gumikat, de a tempójuk elmaradt a Red Bullétól, bár Räikkönen nem aggódik. "A hosszú etap szerintem oké volt, a versenytempó jónak tűnik" – nyilatkozta. Vettel arra számított, hogy szombatra elvégzik a szükséges módosításokat, amivel jobbak lehetnek.
A borult égbolt alatt a levegő 24, az aszfalt 29 fokos. Mint említettük, nehéz a működési tartományban tartani a gumikat, és akinek nem sikerül, szemcsésedéstől fog szenvedni.
Sem egy körre, sem a hosszú etapokra nem tudták munkára fogni a gumikat, jelentősebb a hátrányuk a két vetélytárstól (Bottas és Hamilton 4-5. lett, 7 tized hátrányban Verstappentől). "Nem vagyunk elég gyorsak. A Red Bull mindenképpen előttünk van egy kissé" – ismerte el Hamilton. Bakuban nehéz egyszerre optimálisan felmelegíteni az első és a hátsó gumikat, a Mercedes vélhetően utóbbiakkal kínlódik, túlhevíthetik őket. Kíváncsian várjuk, megoldásra jutottak-e mára.
A délelőtti GP2-es versenyen az egyik autó motorja felrobbant, és a kör közepétől majdnem a végéig olajat folyatott az aszfaltra, aminek maradhattak nyomai. A pilótáknak nem árt figyelni erre.
Sorban érkeznek a versenyzők az ellenőrző körre, 6-an máris elkezdték a műszakot.
A 6 versenyző libasorban ment körbe, majd mindenki visszatért a depóba. Magnussen szerint koszosabb a pálya, mint tegnap volt.
Hülkenberg felállt a boxutca kijáratához, hogy egy próbarajttal vágjon bele a munkába, Ricciardo viszont kihagyta ezt a lépést, és egyből birtokba vette a pályát. A másik Red Bullban ülő Verstappen elvégzett egy próbarajtot.
Úgy látszik, ő nem siet. Räikkönen az ultralágy gumin jelent meg a pályán, Vettel is kijött.
1:46.147, az ultralágy keveréken. Tájékoztatják a szélirányról is az egyes kanyarokban.
Vettel 44.758-at, Räikkönen 45.075-öt futott. Vettel tegnap sokszor lecsúszott az ívről, az időmérő szimulációját is elrontotta, ma megpróbál jobban ráérezni az autóra.
Az egyik jobbosnál és az 1-es kanyarnál is hibázott a féktávon, utóbbi alkalommal a bukótérbe került. Valószínűleg a gumik hőfoka nem stimmelt. Mindjárt kiderül, csapattársa hogy boldogul.
1:43.877 a finntől, Hamilton Verstappent megelőzve sorolt be mögé. Hamiltonnak volt egy kis megcsúszása a körében.
Hartley sodródott le a 15-ös kanyarnál a menekülőútra, de vissza tudott tolatni, folytathatja a gyakorlást. A Toro Rossónak nem ízlik a bakui pálya, küszködnek a balansszal, visszaestek a Sauber és a Williams szintjére.
Egyre lejjebb szorítja a lécet, 1:43.176 az új etalon. Úgy tűnik, sokat javult a Ferrari. Hamilton ezt nem mondhatja el saját autójáról, az egyik kanyarnál megint kitört a fara.
A hátsó egyenesre vezető kanyarnál csúszott ki a bukótérbe. Stroll a 3-as kanyarnál tette meg ugyanezt, elég lassan jött vissza onnan.
Vettel a 2. Räikkönennel, a 3. Verstappennel és a 4. Hamiltonnal együtt visszatért a garázsba. Érdekes, hogy Stroll az 5. helyen megelőzi Bottast és Ricciardót.
Ezzel eggyel hátrébb taszítja Ricciardót. Megfordult a pénteki éllovas szerencséje és nem találja a ritmust?
Majdnem falhoz csapta a megbicsakló autót a hátsó egyenesre vezető 16-os kanyarnál, nem sok hiányzott a balesethez. Az élmezőny nagy része még mindig a boxban várakozik.
Nem sok pilótának volt a készletében két garnitúra ebből, Sainz speciel közéjük tartozik. A többiek tartalékolják a szuperlágy keveréket a versenyre, esetleg az időmérőre, ezért főleg az ultralágyat használták eddig.
Csapattársát, Pérezt előzte meg, a két Force India hátránya 1 másodperc az élen álló Vetteltől. Stroll még mindig 5., ez eddig szép teljesítmény tőle.
Ez már időmérő szimuláció lehet a Force Indiától, Pérez 760 ezredre faragja le a hátrányát és feljön a 3. helyre. Verstappen újra pályára hajtott.
Az első mért körét, bizonyára a gumik melegítésére koncentrált. Felbukkant Hamilton és a Ferrarik is, miközben Hülkenberg még egy hosszabb etapot tol a szuperlágy keveréken.
Marcin Budkowskit az FIA-tól igazolta le a Renault, ezért kaptak is hideget-meleget a nyakukba a riválisoktól. A szakember először jelent meg egy nagydíjon új csapatával, kicsit morcosan követi az eseményeket a garázsban.
Bottas a 2., Hamilton a 3. helyre jött föl, a hátrányuk 4, illetve 7 tized Vetteltől. Nem túl bíztató.
Valójában egy régebbi szett gumin köröz, nem időmérő szimulációra jött ki. 1:43.959-cel egyelőre 6. a tabellán.
Vettel 43.091-et, Räikkönen 43.493-at repesztett, a Mercedeseket hátrébb lökték a 3-4. helyekre. Nemsokára kiderül, a Red Bullnak lesz-e válasza erre a tempóra.
Egy hűtő-töltő kör után nekiveselkedett egy újabb sprintnek, és átvette a 3. helyet csapattársától. A 2. Räikkönent 60 ezredre megközelítette, de Vetteltől továbbra is messze van.
Az első két szektorban javított az egyéni legjobb részidején, de a kör végén hibázott, a hátsó egyenesre fordulva túl vadul lovagolta meg a kerékvetőt egy megcsúszás után, ezért elvette a gázról a lábát.
Övé a legjobb részidő a kör első harmadában és összességében 361 ezred hátránnyal felzárkózott Vettel mögé a tabellán, megelőzte Räikkönent.
Verstappen után itt a második autótörés a hétvégén: Szirotkin elmérte a 3-as számú jobbost és a kanyar kijáratánál leborotválta a Williams jobb oldalát. Megszakították az edzést, de az óra ketyeg tovább, 7 perc van hátra.
Szirotkin későn eszmélt, hogy túl nagy tempót vitt be a kanyarba, a kijáratnál már nem volt menekvés – a féktávon még lett volna lehetősége a bukótér felé kormányozni és megfordulni. Kérdés, lesz-e értelme újraindítani az edzést, a roncsot még most szállítják el, ráadásul takarítani és rendezni is kell.
Még a piros zászló előtt vette át a 6. helyet, de a Red Bullok adósak az időmérő szimulációval. Ricciardo a 12. helyen áll.
3 perc maradt, ebbe pont belefér még mindenkinek egy gyors kör. Elsősorban a Red Bullra vagyunk kíváncsiak.
Magnussen, Hülkenberg és természetesen Szirotkin kivételével mindenki pályára hajtott, Verstappen türelmetlenül rögtön meg is előzte az egyik McLarent, hogy elsőként érhessen a célvonalhoz.
Nem mennek mért kört, visszatértek a boxba. Verstappen viszont mindjárt körbeér...
Räikkönen mögött, Bottas előtt végzett, a hátránya 428 ezred Vetteltől. Ricciardo nem fejezte be a kört, marad a 12. helyen. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval, az időmérővel pedig 15 órától várjuk Önöket.