Kanadai győzelmével Vettel visszaállt a vb élére
2018. június 10. 19:44
Megszakította négy verseny óta tartó győzelem nélküli sorozatát Sebastian Vettel és Kanadában visszakormányozta a Ferrarit az élre, ráadásul visszavette a vezetést is a világbajnokságban, mivel az egész hétvégén szenvedő Lewis Hamilton 5.-ként ért célba, az élmezőny külön ligájában csak Kimi Räikkönent megelőzve.
Az élbolyban ők ketten voltak azok, aki a rajtpozíciójukhoz képest hátrébb végeztek, Daniel Ricciardo a Ferrarit a rajtnál, a Mercedest a kerékcserék egyetlen fordulójánál előzte meg. Az ausztrál a saját boxkiállása előtt magasabb sebességi fokozatba kapcsolt, és talán önerőből is átugrotta volna,
de Hamiltontól segítséget is kapott: a britnek a boxutca kijáratánál össze kellett szednie a megcsúszó autót.
Hamilton kínját tovább fokozta, hogy a Mercedes elszámolta a motor hűtésigényét, ezért a V6-os túlmelegedett a verseny első felében, amin részben úgy segítettek, hogy a boxkiállásánál extra nyílásokat vágtak a borításra.
A rajtnál Vettel simán megtartotta az 1. helyet, Valtteri Bottasnak azonban keményen kellett kapaszkodnia a 2.-ba, Max Verstappen ugyanis az első kanyarnál bebújt mellé. A következő forduló viszont a Mercedesnek kedvezett, amely megtartotta a pozíciót, és innentől nem is történt változás a dobogós helyeken.
Vettel gyorsan meglógott üldözőitől több másodpercre és az előnyét stabilan őrizte egy rövid időszakot leszámítva. A lassabb autókat utolérve Bottas 3 másodpercre megközelítette az 55. kör tájékán,
de pont amikor akár izgalmassá válhatott volna a vadászat, a finn lecsúszott a pályáról a célegyenes végén, amivel visszaállt az eredeti, nagyjából kétszer ekkora különbség.
Utóbb kiderült, hogy a tabellán a 3. helyet visszafoglaló Bottas valószínűleg amúgy sem indíthatott volna komoly rohamot a győzelemért, mert a leintést követő sajtótájékoztatón elismerte, hogy fogytán volt az üzemanyaga. "Ez volt a maximum – mondta. – A pole-ból indulva talán más lett volna a helyzet."
Az 1. körtől kezdve gyorsabbnak tűnt [a Ferrari], irányították a versenyt.
A kockás zászlót a kelleténél egy körrel hamarabb meglengették, de Vettel végül rendesen megszerezte F1-es pályafutása 50. győzelmét és az elsőt a Ferrarinak a montreali pályán 2004 óta. Maurizio Arrivabane, a Ferrari csapatfőnöke nem akarja, hogy a csapat fejébe szálljon a siker.
"A Red Bull és a Mercedes nagyon erős, érdekes bajnokság lesz. Továbbra is két lábbal kell a földön járnunk és leszegett fejjel dolgozni" – jelentette ki a Sky Sportsnak.
Összességében nem sokat befolyásolt a futamon, hogy a Red Bullok a Ferrarikkal és a Mercedesekkel ellentétben nem az ultra-, hanem a hiperlágy gumin rajtoltak. Verstappen azt mondta, a 16. körre, a boxkiállása idejére teljesen elfogytak az abroncsai, de Hamiltonnal egyszerre érkezett a depóba, és Ricciardo gumijaiban is maradt annyi szufla, hogy egy körrel később kiállva Hamilton elé térjen vissza.
Verstappen az utolsó körökben rámászott Bottasra, de előzni nem tudott. "A szuperlágy gumin nagyon jó tempót mentünk, folyamatosan csökkentettem a lemaradást. Az utolsó körökben igazán ütőképesek voltunk" – tette hozzá. Ricciardo azt mondta, kiegyezett a 4. hellyel.
Megtettük, amit lehetett ezzel a stratégiával, úgyhogy boldog vagyok"
– nyilatkozta.
A verseny egy látványos balesettel kezdődött, ami miatt folytatódott az idei hagyomány, és 4 körre szükség volt a Safety Car-ra: Lance Stroll megcsúszott az ívelt padlógázos 5-ös kanyarnál és rátolta a falra a bal oldalán lopakodó, tehetetlen Hartley-t, a Toro Rosso majdnem fel is borult. "Fej-fej mellett haladtunk, amikor elindult alattam az autó. Megfogtam, de már túl késő volt" – mondta Stroll.
Rajtuk kívül a 300. versenyén rajthoz álló Fernando Alonso esett még ki, műszaki hiba következtében.
Ha kibírja a McLaren a távot, 1 pontot hazavihetett volna, mert egy elévágással sikerült megelőznie Charles Leclerc Sauberjét, aki végül az utolsó pontszerző helyet elcsípte.
A 7-8. helyeken a Renault-k futottak be, miután Esteban Ocon kerékcseréje dadogott, ezért a francia pilóta két pozíciót vesztett a boxkiállások során. Csapattársánál, Sergio Péreznél még így is jobban járt, akit a Safety Cart követő újraindításnál kipöccintett Carlos Sainz, és a bukótérből visszatérve a mezőny hátsó felében találta magát, ahonnan később sem lépett előre a pontszerzők közé.
Sainz szerint Pérez túl merész manőverre válalkozott, a mexikói viszont a Renault versenyzőjét hibáztatta.
Percről percre közvetítésünk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Mi legalábbis bízunk ebben! Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Kanadai Nagydíj utolsó felvonása, a futam élő közvetítésében! A versenyt 40 éve rendezik Montrealban, az eddigi emlékezetes pillanatokból összeállítottunk ízelítőnek egy kis válogatást.
Ebből háromszor nem tudott elrajtolni, de ő így is Kanadában ünnepli pályafutása 300. F1-es versenyét. Galériában gyűjtöttük össze F1-es pályafutása emlékezetes pillanatait.
---- separator ----gallery-content-type:ca4903ca-0ba1-4a21-94b6-b355e2f85768---- separator ----Nem állíthatjuk, hogy az előző, Monacói Nagydíj minden idők legfordulatosabb versenye volt (sőt), ennél a mai futam biztosan jobb lesz. Ettől még talán érdemes visszatekinteni a két héttel ezelőtti Monacói GP-re egy rövid klip erejéig.
Vettel rajtol az élről a Ferrarival, a Scuderia 2001 óta először szerezte meg a pole pozíciót, mögötte a mercedeses Bottas és a Red Bull pilótája, Max Verstappen következik. Vajon a leintésre is megmarad a sokszínű dobogó?
Az ultralágyakon rajtoló Mercedes- és Ferrari-pilóták egy kiállással teljesítenének egy ideális futamot, ez azonban Kanadában nem túl valószínű. Az edzéseken Charles Leclerc tette meg a leghosszabb etapot, 33 kört ment szuperlágy gumikkal, Marcus Ericsson és Brendon Hartley egyaránt 27-27 kört bírt az ultralággyal és a hiperlággyal is. A futam 70 körös lesz.
A Safety Car miatti taktikaváltásokra is készültek az élcsapatok, mindenkinél maradt elég gumi két boxkiállásra is. Nagy kérdés, hogy az abroncsokra mikor és milyen elosztásban lesz szükség.
A Pirelli ezúttal is kiszámolta, hogy szerintük mi lenne a leggyorsabb taktika a versenyen, még ha ezek nem is valószínű, hogy megvalósulnak. Ők egyszer cserélnének kereket, hiperlággyal indulva 15 kört futnának, majd szuperlággyal mennének végig. A Red Bull ezt elméletileg megpróbálhatná. Van egy alternatív egykiállásos megoldás is, ultralággyal 20-25 kört kell menni, aztán jöhet a szuperlágy a végéig. Ez a Mercedes és a Ferrari választása lehet.
Erős kopás esetén kétszer kell kiállni, hiperlággyal egyenként két 10 körös etapra lenne szükség, aztán a szuperlágyat javasolják.
Gilles Villeneuve 1978-ban szerezte meg pályafutása első nagydíjgyőzelmét hazai pályán, Montrealban. Az idei futam előtt fia, az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve tehetett meg tiszteletkört édesapja Ferrari 312 T3-asával.
Bottas kissé bosszús volt, mert lecsúszott a pole pozícióról. A Sky Sportsnak kijelentette, „nagyon valószínű", hogy az övé lett volna az első rajtkocka, ha a Mercedes beveti a Kanadára időzített továbbfejlesztett motorját, ez azonban a következő, Francia Nagydíjra csúszott.
A Bajnokok Fala az idei hétvégén még csak egy kisebb „áldozatot" szedett, amikor Lance Stroll egy koccanás miatt defektet kapott, de a többi palánk ezúttal is kiszúrt a versenyzőkkel. A leginkább látványos felvételek Marcus Ericsson hibájának köszönhetők.
A Kanadai Nagydíjtól a korábbiaknál hamarabb kizavarják a pilótákat a rajtrácsra, hogy többet legyenek ott a közönség előtt és a VIP-k között. Martin Brundle, a Sky Sports szakértője szerint az eredmény az lett, hogy a pilóták kiparkolnak az autóikkal, majd gyorsan eltűnnek a garázsokban.
Mára kissé csökkentek a hőmérsékletek, ez jól jöhet a Red Bullnak, hogy életben tartsák a hiperlágy abroncsaikat.
"Más a stratégiánk, majd meglátjuk, hogy beválik-e - nyilatkozta Max Verstappen a Sky Sportsnak. - Ma hűvösebb is van, ez még többet segíthet nekünk. Remélhetőleg jól rajtolunk majd, mert az autónk remek. A futamon is sok minden történhet itt. Tudnunk kell majd reagálni és mindig nyitottnak kell lennünk azzal kapcsolatban, hogy mit érhetünk el."
Az 1996-os világbajnok szerint Kanadában mindig történik valami, ezért még nem írja le a Montrealban kiemelkedően sikeres honfitársát. Hamilton azt mondta a Sky Sportsnak, jó rajtot vár a Ferrariktól, a Red Bulloktól nem annyira, de reméli, hogy Verstappen felkavarja majd előtte az állóvizet.
Grosjean szombati motorhibája után minden Ferrari motor intercoolerét megvizsgálták. A Sky Sports szerint Vettel autójában minden rendben van, de Räikkönenét ki kell cserélni, különben nem tudja teljesíteni a versenyt.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak megerősítette, hogy Verstappen "ráhajthat" az ellenfeleire, nem kell visszafognia magát az idei balesetei után. A csatorna szakértői a hétvégén többször megemlítették, hogy ezúttal csak Verstappen edzője kísérte a holland pilótát, a családját és a baráti körét távol tartják tőle.
Az előző 16 futamból mindössze hetet nyertek meg a pole pozícióból indulva, a mai rajtelső, Sebastian Vettel is bukott már el versenyt az élről. Vajon ma megszerzi idei harmadik győzelmét?
A 2016-os világbajnok szerint lehetetlen előre megmondani, hogy ki kerülhet ki győztesen a mai küzdelemből. Még a 6. helyről induló Daniel Ricciardót is esélyesnek tartja, már csak azért is, mert 2014-ben pont onnan indulva szerezte meg pályafutása első győzelmét.
Montreal a közönség és a pilóták körében is közkedvelt, idén is teltház előtt versenyez a mezőny Hamarosan indul a felvezető kör!
Szóltak Hamiltonnak, hogy a 2. helyről (pont előle) induló Bottas rajtkockája előtt hűtőfolyadék került az aszfaltra, ügyelniük kell majd erre a rajtnál.
Minden pilóta el tudta hagyni a rajtrácsot, egyelőre Räikkönen autója is rendeltetésszerűen üzemel.
A Ferrari pilótája magabiztosan indult, Verstappen támadta Bottast, de a sorrend változatlan maradt. Az első kanyarokat megúszta a mezőny, utána Hartley és Stroll csúnyán összeütközött.
Hartley autója egy pillanatra a levegőbe emelkedett, de ő és Stroll is megúszta az ijesztő balesetet. Ericsson és Vandoorne kiment a boxba, a Sauber és a McLaren pilótája is szuperlágy gumikat kapott.
Kívülről próbálta előzni Strollt, talán még éppen lett volna elég hely a számára, de Stroll a rádióüzenete szerint defektet kapott, ezért keresztbe kezdett csúszni és felkente a falra Hartley autóját.
Romeltakarítás folyik, munkagép van a bukótérben, így mindenképpen szükséges a Safety Car, de a kör végén már behívják. Az első 4 helyezett sorrendje változatlan a rajt óta, Ricciardo viszont megelőzte Räikkönent.
A célegyenes végén összeakadt Sainz autójával, kiszáguldott a bukótérbe, de folytatni tudta a versenyt, ám visszaesett a 13. helyre. Vettel magabiztosan vezet.
Ez volt az első éles versenykör, Vettel 1:16.945-öt futott és bő 4 tizedet adott Bottasnak, így az előnye másfél másodperc. A sportfelügyelők vizsgálták a rajtbalesetet, bár mindkét érintett kiesett. Végül, nem hoztak ítéletet.
Az előző köre 1:16.315 alatt ért véget, közben Sainz és Pérez egymást okolja a koccanásért, a sportfelügyelők vizsgálják az esetet.
Vettel 1:15.816-ra gyorsult, Bottas közben csak 1 másodperccel halad Verstappen előtt, de ez a holland pilótának valószínűleg nem elég, mert a hiperlágy gumikra kitalált taktikája miatt minél gyorsabban előznie kellene.
Alonso a célegyenesben támadta Leclerc-t, de egyelőre esélye sem volt arra, hogy kívülről megkerülje a Saubert. Alonso továbbra is hajszolja őt.
Az előző körökben nem jött össze Vettelnek az új leggyorsabb kör, de a szektorokban futja az abszolút legjobb részeredményeket. Az előnye már 3,3 másodperc, miközben Pérezt kihozta a Force India és szuperlágy gumikat adtak neki.
Az új legjobb versenykör a mai futamon 1:15.475. Vettel már bő 3,5 másodperccel vezet Bottas előtt, aki lerázta Verstappent, az ottani különbség 2 másodperc. Alonso továbbra sem bír Leclerc-rel a 11. helyen, és Hülkenberg is beragadt a 7. helyezett Ocon mögé.
...azzal, hogy a Force India másik pilótája is szuperlágy gumimkra váltott. Ez nagyon korai, ráadásul egy Safety Car csúnyán elbánhat velük.
A sportfelügyelők nem szabtak ki büntetést az újraindítás utáni baleset miatt, pedig Pérez a rádión kizáratta volna Sainz-ot. Vettel 1:15.349-cel új leggyorsabb kört futott és 4 másodperccel vezet. A Red Bull szerint Bottas a gumik túlmelegedésével küzd.
A Mercedes pilótája is futott egy abszolút legjobb középső szektoridőt és egyéni legjobb körrel igyekszik Vettel után. Most hasonló a tempójuk, de Vettel 4,5 másodperccel vezet.
A Mercedes pilóta 10 másodperces hátrányban van Vettel mögött a 4. helyen, egyelőre nincs igazán a versenyben. Ricciardo is lassan támadni kezdi és Räikkönen sincs sokkal mögöttük.
Az F1 jogtulajdonosa nagyon szeretne a verseny főszponzorának kedvében járni, ezért digitális vörös csillagokkal szórták tele a pályát a tévéközvetítésben.
A Red Bull pilótája esetében ez tervezett, a hiperlágy gumikat le kellett váltani, Hamiltonnál viszont meglepően korán megszabadultak az ultralágyaktól. Hamiltont majdnem megelőzte Leclerc a 7. helyen, de megúszta. Vettelé a leggyorsabb kör 1:15.210-zel.
A Red Bull pilótája egy körrel tovább maradt a pályán és Hamilton elé, sőt nem sokkal Verstappen mögé jött vissza. Szuperlággyal folytatja.
Ricciardónak jól jött, hogy Hamilton megcsúszott a boxból kifelé menet.
Ez attól is függ, hogy lesz-e még egy Safety Car és pontosan mikor. Vettelnek azt mondták, hogy átálltak a B tervre, bármit is jelentsen ez. A tempója még mindig jó, Verstappen 6 tizeddel lassabb nála az új szuperlágyakon.
Mindketten kereket cseréltek, ebből Alonso jött ki jobban. Bottast megnyugtatták, hogy még mindig gyorsabbak azoknál a pilótáknál, akik már kereket cseréltek. Vettel enyhén elfékezte magát a hajtűkanyarban.
Bottashoz hasonlóan a Ferrari élen álló pilótájának is szóltak, hogy még jobb a tempójuk azoknál, akik már kereket cseréltek. Ez Räikkönenről nem mondható el, nála legutóbb Verstappen, Ricciardo és Hamilton is tempósabban ment.
Gasly mostanáig, a 24. körig bírta hiperlágy gumikkal.
Egy visszajátszás szerint Vettel alaposan állóra fékezte a jobb első kerekét. Az előnye 3,4 másodpercre csökkent, pont akkor, amikor Nico Rosberg azt mondta, már honfitársa a verseny "masszív" esélyese.
Az előnye csak 13 másodperc Verstappen előtt, de a Sky Sports szerint Hamiltonnak szóltak, hogy Räikkönen veszélyes rá, így a két Red Bull és Hamilton valószínűleg biztosan megáll még egyszer.
Mérnöke szólt Ricciardónak, hogy maradjon Verstappen szélárnyékában, ez segíthet védekezni Hamilton ellen. A gond az, hogy Ricciardo hátránya 2,6 másodperc, az előnye viszont csak 1,9 másodperc.
A Sky Sports szerint a Mercedesnél elszámolták a hűtésigényt, ezért a motor nem működik megfelelően. A kerékcserénél próbálták nagyítani a hűtőnyílást, de most beragadtak a két Red Bull mögé. Ha így maradna a sorrend, Vettel visszavenné a vezetést a pontversenyben.
A német pilóta 1:15.099-re gyorsult, az előnye azonban befagyott 3,5 másodperc környékén Bottasszal szemben. A lekörözések is befolyásolják a tempóját. Grosjean feltartja Ocont a 9. helyért.
Mérnöke elmagyarázta neki, hogy az erőforrás-probléma (a hűtéssel kapcsolatos gond) miatt volt erre szükség. Peter Bonnington szerint javult a helyzet, "legalábbis egy kissé."
Martin Brundle, a Sky Sports szakértője kiemelte, hogy Räikkönen 18 másodperccel van Vettel mögött és elgondolkodott, hogy vajon megtartják-e őt a Ferrarinál. Arra nem tért ki, hogy a finn pilóta motorja ezen a futamon gyengébb Vettelénél.
Szuperlágy gumikat kapott és szorosan, de a Mercedes mögé ért vissza. Ennek a Ferrarinál valószínűleg most nem örülnek. Hamilton közben azt mondta a rádión, hogy megtesz mindent, amit tud. Nem lehetett pontosan érteni, valószínűleg hajszolni próbálták.
A német pilóta odacsapott a lovak közé (és Bottas is lassult kissé), így a különbség ismét 6,3 másodperc. Ők már biztosan meg tudják csinálni egy cserével a versenyt.
Az új leggyorsabb kör Kimi Räikkönen nevéhez fűződik, 1:15.026-tal, szuperlágy gumikon. DRS-távolságon belül van Hamiltonhoz képest.
A 14. helyezett Sergio Pérezt kellett volna levadásznia, de inkább behívták kereket cserélni. Simán visszajött Verstappen elé, az előnye 4,1 másodperc. Szuperlágyakkal megy tovább.
Nem kifejezetten gyors, 2,7 másodperces a csere, de így is gond nélkül visszaér Bottas elé. Az élmezőny a 9. helyezett Grosjean kivételével volt már kint a boxban, most a Safety Car sem tud igazán belenyúlni a sorrendbe.
Az ő szuperlágy abroncsai már üzemmelegek, 1:14.512-re javította a mai leggyorsabb kört. A különbség ennek megfelelően 5,7 másodpercre csökkent Vettel mögött.
A kerékcsere utáni második körében 1:14.568-at ért el, ez századokkal volt csak gyengébb Bottas eddigi abszolút leggyorsabb körénél. A következő alkalommal már 1:14.163-ra javult, úgy tűnik, van tartalék a Ferrariban. A különbség 5,9 másodperc.
A négyszeres világbajnok 2,5 másodpercre növelte az előnyét egyéni leggyorsabb körrel.
Lelassított a hátsó egyenesben, miután mérnöke közölte vele, hogy fel kell adják a versenyt. Zak Brown nem boldog, Alonso mérnöke elnézést kért. Ez zsinórban Alonso második kiesése.
A német pilóta köridői hullámoznak, az előnye most 5,1 másodperc. Hamilton nemrég alaposan elfékezte magát.
A rajtbalesettől eltekintve eddig nem sok váratlan esemény történt a Kanadai Nagydíjon, Christian Horner a Sky Sportsnak azt mondta, ez a "túl konzervatív" gumiknak köszönhető és annak, hogy egy kerékcserével is teljesíthető a verseny.
Lehet, hogy a Ferrarit sem járatják csúcsra már és abban reménykednek, hogy Hamilton még egyszer kereket cserél, de egyelőre nem úgy néz ki. A finn pilóta hátránya már 4,8 másodperc a hűtéssel küszködő Mercedes mögött.
Ennyit bírt az utolsó helyről az ultralágy gumikkal, a 12. helyre jött vissza a 11. helyről induló csapattársa, Magnussen elé. Szuperlágyat kapott ő is, a hiperekben ezek szerint nem bíznak.
A boxkiállás előtt Ocon leszorította a fűre, szerencséjére pont behívták új abroncsokért.
A finn pilóta elsőként lement 1:14 alá és 1:13.992-vel siet a Ferrari után. A hátránya 4,3 másodperc. Leclerc-nek szóltak, hogy pontszerző helyen halad, ebben Alonso kiesése is sokat segített neki. A McLaren a túlmelegedő kipufogó miatt állt meg.
A 3,5 másodperces különbség azonban még mindig nem elég ahhoz, hogy izgalmak alakuljanak ki, de a különbség dinamikusan csökken.
A lekörözések hátráltatták a Ferrari pilótáját, de úgy tűnt, Bottas jobban kezeli ezt a helyzetet. Egészen addig, amíg ő is utol nem érte a két Renault-t, a különbség ekkor megint 5,6 másodpercre nőtt.
Agresszívan próbálta legyűrni a két lekörözött Renault-t, de a 2-es/3-as kanyarban besokallt, állóra fékezte az autóját a füvön és ismét csak a két sárga autó mögött folytathatta az útját. Leírva ez kevésbé tűnik veszélyes helyzetnek, de az volt.
A Ferrari pilótája megszabadult a lekörözött Renault-któl és most egy ideig nyugta lehet. Rögtön futott is egy új leggyorsabb kört.
Néhány körrel ezelőtt 3 másodpercre csökkent az előnye, néhány kilométer alatt 8,1-re növelte ismét a különbséget Bottasszal szemben. Már csak 10 kört kell kibírnia.
Mérnöke megmondta neki, hogy mely kapcsolókat kell átállítania, de Hamilton nem értett a szóból és továbbra is próbálja levadászni Ricciardót. DRS-en belül van. A hetedik versenyét futó motorjának bő 7 kört kell kibírnia.
Nincs közvetlen veszélyben Ricciardo miatt, ezért inkább Bottas nyomába eredt 1:13.864-es körével.
A Mercedesnél bíznak abban, hogy Hamilton motorja kibírja a tervezett élettartamának utolsó néhány körét is és harcba küldték Ricciardo ellen. A lekörözések segíthetnek neki.
A hajtűben és az utolsó sikánból kifelé is megcsúszott az autója. Mintha a hátsó kerekeinek nyomásával sem lenne minden rendben.
Sokkal öregebbek az abroncsai, mégis 6-7 tizeddel gyorsabb a Mercedesnél. Bottas még mindig DRS-távolságon kívül van.
Vettel azonban kiszúrta és hajtott tovább. Ricciardo 1:13.835-tel megfutotta a verseny leggyorsabb körét.
Kisebb zavar alakult ki a verseny végén, ez majdnem lehetővé tette Verstappennek, hogy befogja Bottast, aki mindössze 0,117 másodperccel kapott ki a Mercedes pilótájától.
A továbbiakban sem volt változás, Ricciardo, Hamilton, Räikkönen, Hülkenberg, Sainz, Ocon, Leclerc a pontszerzők további sorrendje.
Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval!