Vettel nyerte a kanadai időmérőt, Hamilton formán kívül volt
2018. június 09. 19:51
Michael Schumacher 2001-es pole pozíciója óta először indulhat az élről Ferrari-pilóta a Kanadai Nagydíjon, miután Sebastian Vettel pályacsúccsal megszerezte pályafutása 54. rajtelsőségét. A német pilóta szoros versenyben, kevesebb mint 1 tizedmásodperces előnnyel verte az időmérőre nagyot fejlődő Valtteri Bottast és a Q3-ra kissé visszaeső Max Verstappent.
A hétvége során a Q1-ben fordult elő először, hogy nem a Red Bull pilótái voltak a leggyorsabbak, de ez a Q2-ben ismét megváltozott, az autójával kissé küszködő Daniel Ricciardo először akkor futott pályacsúcsot hiperlágy gumikkal. Velük ellentétben a Ferrari és a Mercedes pilótái ultralágy abroncsokkal teljesítették leggyorsabb köreiket, így ők holnap ezekkel rajtolnak.
Lewis Hamilton szombati vesszőfutása már a Q2-ben elkezdődött, kissé elfékezte magát a versenyre szánt ultralágyakkal, majd a Q3-ban is hibázott mindkét gyorsköre alatt. A hajtűkanyar volt Hamilton mumusa, állóra fékezte a kerekét, majd a kigyorsításkor is túlkormányzott volt az autója, így a 3-as szektorban sok időt vesztett. Ennek is köszönhetően meglepetésre csak a 4. lett.
Kimi Räikkönen még ennyire sem lehet elégedett,
hiszen a Q3-ig megint tartotta a lépést Vettellel, de az utolsó mért körében a fűre hajtott, így végül Vettel, Bottas, Verstappen és Hamilton mögött csak az 5. helyezett lett, Ricciardót megelőzve. A szabadedzéseken remek eredményeket elérő Red Bullok visszaesésére lehetett számítani, de Verstappen 3. pozíciója így is figyelemre méltó eredmény.
A Q3 maradék pozícióit a Renault-k és a Force Indiák foglalhatják el, testvériesen megosztoztak a helyeken, hiszen Nico Hülkenberg legyőzte Esteban Ocont, Carlos Sainz pedig Sergio Pérezzel bánt el. Kínos eredmény, hogy egy McLaren sem jutott be a Q3-ba, sőt a Q2-ben a leggyengébb, 14-15. helyen búcsúztak.
Felemás időmérőt zárt a Haas, hiszen Romain Grosjean autójában szó szerint néhány méter után, még a boxutcában felrobbant a Ferrari-motor,
így a francia pilóta azonnal kiesett és csak az utolsó helyről indulhat majd, Kevin Magnussen viszont a 11. lett, így ő az első azok közül, akik szabadon választhatnak gumit a vasárnapi futamra. A kettősség jellemezte a Toro Rosso eredményeit is, hiszen Pierre Gasly autójában nem működött megfelelően a Honda-motor, így a 16. helyen kiesett, az állását féltő Brendon Hartley viszont a 12. lett.
Ha van csapat, ami egyáltalán nem lehet büszke a szombati napjára, az megint a Williams lett, hiszen mindkét versenyzőjük simán kiesett a Q1-ben. A 17. helyezett Lance Strollnak és a 18. Szergej Szirotkinnak még a motorhibás Gasly ellen sem volt esélye, mindössze a rögtön kieső Grosjeant és a fallal randevúzó Marcus Ericssont tudták legyűrni.
Ericsson hajmeresztő pillanatokat élt át,
mert először a falat súrolta, aztán pár méterrel később majdnem nekiment az egyik Red Bullnak. Vettelnek is voltak nehéz pillanatai, amikor versenytempóban több araszoló pilótát is utolért a hátsó egyenesben a Q2 végén és szlalomozva sem tudta kikerülni őket. Kénytelen volt a boxba hajtani, de szerencséjére az a kör nem számított a továbbjutás szempontjából.
A leintés után Vettel elárulta, hogy pénteken súrolta a falat, és köszönetet mondott a szerelőinek a javításért. Nem tagadta, hogy tegnap még nem volt elégedett az autójával, ma viszont már életre kelt, hihetetlennek nevezte a teljesítményt, és úgy érezte, egyre gyorsabb lett.
Az utolsó köröm során elkövettem egy kisebb hibát, egyébként szerintem lett volna még benne, de így is szenzációs volt”
– lelkesedett. Bottas már nem volt ennyire boldog, „bosszantónak” nevezte, hogy közel került a Ferrarihoz, de kikapott Vetteltől, a rajtpozíciója viszont optimistává tette a vasárnapi futamra nézve. Verstappen ismét kiemelte, hogy a csúcssebesség terén maradnak le, de így is elégedett volt a hétvége alakulásával.
„Számunkra nagyszerű a 3. helyezés és úgy gondolom, a versenyen is nagyon jól szerepelhetünk. Szerintem megvan a tempónk ahhoz, hogy megvívjunk a Ferrarival és a Mercedesszel. Előnyt jelent, hogy a lágyabb abroncsokkal rajtolunk, mert ez egy eléggé csúszós pálya. Versenyképesek leszünk.”
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Kanadai Nagydíj időmérő edzésének percről percre közvetítésében! Max Verstappen eddig kiváló formában van, mindhárom szabadedzésen ő bizonyult a leggyorsabbnak.
Egy mormota lett a Kanadai Nagydíj kabalafigurája, még azelőtt, hogy Romain Grosjean elgázolt egy szegény állatot a pénteki második szabadedzésen.
Szerencsére a baleset után sincs harag. Vroum (magyarul kb. Brumm) és Grosjean barátságosan megölelték egymást.
Gerstl Péter 71 éves volt, üzlettársa, Frank Tamás 2012-es haláláig a háttérből vett részt a Magyar Nagydíj jegyértékesítésében az Ostermann nevű cégük révén, azóta a Hungaroring alelnökeként a nemzetközi kapcsolatokat gondozta.
A mezőny tagjai mindig áradoznak a montreali hangulatról és nem is véletlenül: ismét népes közönség látogatott ki a Kanadai Nagydíj helyszínére.
A Sky Sports szerint a Kanadai Nagydíj helyszínén erősödnek a szóbeszédek, hogy a Red Bull a Renault helyett inkább a Hondát választaná motorszállítónak a következő évekre. A bejelentés várhatóan az Osztrák Nagydíjig megtörténik.
Ennél jobbat valószínűleg kívánni sem lehet egy F1-es nagydíjhétvégére. Gyönyörű látképek érkeztek Kanadából.
---- separator ----gallery-content-type:e6f54f50-0fd9-4ecc-ae9b-737daaea43f5---- separator ----A kétszeres világbajnokot csütörtök óta ünneplik, de a rossz nyelvek szerint ez nem is igazán a 300. futama, mert három alkalommal nem rajtolt el. A Sky Sportsnak azt mondta, számára ez a 300. indulás akárhogy is volt, mert ő minden nagydíjhétvégére tisztességesen felkészült függetlenül attól, hogy elrajtolt-e.
Ez eddig nem a finn pilóta hétvégéje, Lewis Hamilton meggyőzőbben szerepelt nála. Paul di Resta, a Sky Sports szakértője szerint ha Bottas nem szedi össze magát, könnyen a 3. sorban találhatja magát.
A harmadik szabadedzésen műszaki hiba adódott a Ferrarival, de Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szerint megoldották a problémákat a Scuderiánál.
Hanem Vettelt, mögötte pedig szerinte Verstappen és Hamilton zárja majd az időmérőt. Vajon igaza lesz a Sky Sports szakértőjének? Nemsokára kiderül!
Kevin Magnussen volt az első pilóta, aki kihajtott a pályára, csapattársa, Romain Grosjean ugyanezt nem tudta megtenni, mert a Ferrari motor hatalmas füstöt eregetve már a boxutcában megadta magát!
Grosjean autójából valószínűleg olaj folyt a boxutca aszfaltjára, de az edzés zavartalanul megy tovább. Kevin Magnussen kezdett az élen a másik Haasszal, de kint van már Sebastian Vettel is a pályán. Mindenki hiperlággyal kezd.
A Ferrari motor már a harmadik szabadedzésen sem működött zavartalanul, mindent kicseréltek benne, amit csak büntetés nélkül ki lehetett. Ez nem bizonyult elegendőnek.
Sainz autójában elővigyázatosságból turbót cseréltek az időmérő előtt, mert törmeléket találtak benne.
A Ferrarik az élre álltak, Räikkönen 1:12.050-nel, Vettel 110-zel, Hamilton viszont csak most, 7 perccel a zöld zászló után hajtott a pályára.
Leclerc nemrég elfékezte magát a 2-es kanyarnál, de folytatni tudta az útját.
Hamilton majdnem kicsúszott a fűre, Ricciardo is nagyon közel ment a falhoz, Ericsson neki is ment, miközben az egyik Red Bullt próbálta kikerülni.
Továbbra is mindenki hiperlággyal megy.
"Körülbelül 3-3,5 tizedet veszítünk az egyenesben a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest" - árulta el Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak.
A Ferrari erőforrásai uralják a traffipax-lista élét. Találós kérdés, melyik gyártó erőforrásai nem szerepelnek rajta?
Íme Ericsson korábbi akciója, a falnak ütközött, aztán majdnem nekiment a Red Bullnak is. A rádión azt jelentette, hogy sérült az autója, így szinte biztosan ki fog esni a 19. helyen.
Hamarosan véget ér a Q1, várjuk véleményüket Facebook-bejegyzésünk alatt!
Ennek nem fognak örülni a Red Bullnál, még akkor sem, ha Brendon Hartley a 8. helyen zárta a Q1-et. Alonso is veszélyben volt, ő azonban végül továbbment a Q2-be.
16. Pierre Gasly
17. Lance Stroll
18. Szergej Szirotkin
19. Marcus Ericsson
20. Romain Grosjean
Ez azonban most nem sokat számít. Vajon a végén is ők nevetnek majd? A pálya állapota az utolsó utáni pillanatig javulni fog, így várhatóan csak a Q3 legvégén derül majd ki a rajtsorrend.
Kulcsfontosságú szakaszhoz érkeztünk, alaposan befolyásolja majd a holnapi taktikákat, hogy a pilóták milyen gumikkal jutnak be a Q3-ba, ha bejutnak egyáltalán. A Ferrarik és a Mercedesek egyelőre ultralággyal próbálkoznak, Magnussen és Leclerc hiperlággyal, de a Sauber pilótájának már csak használt maradt.
Verstappen és Ricciardo is hiperlággyal kezdi a Q2-t, így ők várhatóan ezzel az abronccsal kezdenek holnap. Ők kezelik a legjobban ezt a keveréket, így tőlük a legkevésbé meglepő ez a húzás. A Mercedesnél korábban aggódtak, hogy ultralággyal is tovább tudnak-e jutni a Q2-ből, de Hamilton egy csúnya elfékezéssel együtt is csak 2 tizedet kapott Bottastól, aki egyelőre vezet.
Ez nem meglepetés, hiszen a Mercedesek és a Ferrarik ultrával mennek. Az viszont már annál inkább, hogy Ricciardo így is csak a 6. helyezett. Christian Horner azt mondta a Sky Sportsnak, hogy az ausztrál pilóta a kanyarcsúcspont és a kigyorsítás környékén küszködik a fordulókban.
Mivel a szokásosnál gyorsabban körbeér a mezőny, az edzés elején sem siettek kifelé és most is van idő egy kis szusszanásra. Nem sok, főleg a kiesőzóna számára: Magnussen, Hartley, Vandoorne, Alonso és Leclerc van veszélyben.
Mindenki visszatért a pályára hiperlágy gumimkkal, de ez csak biztonsági játék volt, senki sem javított az élmezőny pilótái közül, nehogy ezekkel kelljen elrajtolni holnap.
A hátsó egyenesben, mért körön vagy' féltucat autót ért utol, mindannyian arra vártak, hogy egy kis tér alakuljon ki előttük a gyorskörük kezdetén. Vettelnek esélye sem volt befejezni a körét, majd a rádión nevetségesnek nevezte a történteket.
Lehet, hogy a Renault motor nem a legjobb a mezőnyben, de a McLaren szempontjából akkor is kínos, hogy az autóik simán kizuhantak a Q2-ben.
11. Kevin Magnussen
12. Brendon Hartley
13. Charles Leclerc
14. Fernando Alonso
15. Stoffel Vandoorne
Helyreállt a hétvégi "rend" a Q2 végén, Ricciardo is összerakott egy jó kört és átvette a vezetést Verstappen előtt.
Bottas és Hamilton rögtön ki is hajtott, Räikkönen nem sokkal később követte őket. A többiek még várnak.
Bottas volt az első pilóta, aki lement 1:11 alá a hétvégén, de Vettel 1:10.776-tal rálicitált, abszolút legjobb idővel a 2-es szektorban. Räikkönen egyelőre a 3. helyezett, Hamilton a 4. helyen tart, mivel elfékezte magát a hajtűben és ezért a kigyorsítása sem sikerült jól a hosszú egyenesre.
A Red Bullok most kezdik a mért köreiket.
Verstappen és Ricciardo sem bírt Vettellel, sőt Bottas és Räikkönen is gyorsabb náluk egyelőre. A Red Bullnál számítottak arra, hogy a Ferrari és a Mercedes feltekeri a motorjait a Q3-ra, így is történt. Verstappen egyelőre a 4. helyezett, Ricciardo a 6. helyen tart Hamilton mögött, de tőle még várható egy jobb kör. Christian Horner szerint is "valami különlegesnek" kell történnie, hogy a következő próbálkozással előrébb tudjanak lépni.
A finn pilóta egyelőre 1:11.095-tel a 3. helyezett, mögötte Max Verstappen 1:11.096-ot ért el. Ez azért papíron még bőven megfordítható helyzet. Az ideiglenes pole egyelőre Vettelé.
A német pilóta új pályacsúccsal 1:10.764-gyel megszerezte a pole pozíciót, miután Kimi Räikkönen a 3-as kanyarból kifelé a fűre hajtott és elvesztette az esélyét a javításra. Végül Bottas, Verstappen és Hamilton is elé került, bár a brit pilóta nem tudott javítani, mert megint elfékezte magát a hajtűkanyarban, Ricciardo maradt a 6. helyezett Hülkenberg, Ocon, Sainz és Pérez előtt.
Ezzel most meg is köszönjük a figyelmet, de nemsokára jövünk az összefoglalóval és a további hírekkel!
"Tegnap csevegtünk egy kicsit egy pohár bor és egy pohár víz fölött - mondta Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője a Sky Sportsnak Fernando Alonso jövőjéről. - Még mindig nagyon vágyakozik a vezetésre. A Forma-1-es menetrend eléggé megterhelő, elég régóta csinálja már, úgyhogy nem tudom, hogy eldöntötte-e már, hogy mivel akar jövőre versenyezni. Abban eléggé biztos vagyok, hogy McLaren lesz, bármelyik [kategóriában] is. Ő egy olyan ember, akit nem kell nyomás alá helyezni, csak néhány lehetőséget fel kell vázolni neki és levonja majd a saját következtetését. Szerintem a nyári szünet környékén tudni fogjuk, mi a fő csapásirány."