A délelőtti edzésen 1-2-vel zárt a Mercedes, délután azonban Sebastian Vettel vitte a prímet a Ferrarival, akit Lewis Hamilton is csak 187 ezredre tudott megközelíteni, miután a nem túl jó első gyorskörét követően a lágy gumijaiban maradt elég szufla a javításhoz.
A tréning elején Kimi Räikkönen gyorsabb volt csapattársánál a közepes abroncson,
de amikor megkapta a hétvégén elérhető legpuhább keveréket, lecsúszott az ívről az utolsó kanyarnál, és a legjobb idejét a második kísérletével jegyezte; Vettelnél fél másodperccel volt lassabb.
A Red Bull nem tudott labdába rúgni, Daniel Ricciardo a 4. Räikkönentől is 2,5 tizedet kapott. Az ausztrál radásul egyszemélyes hadseregként gyűjtötte a kilométereket a csapatnak, mivel
Max Verstappen már a második körében kiszállt a játékból.
A délelőtti műszaki hiba után a kemény gumin hajtott pályára, de a régi célegyenesre fordulva, a Luffield kanyarból kigyorsítva megcsúszott a Red Bull hátulja és nem tudta megfogni, a palánkba forgott. Megsérült a jobb hátsó kereke, számára így ért véget az edzés igen korán. Mások megúszták a kicsúszásokat és megpördüléseket, ezekből viszonylag kevés volt.
Pierre Gasly sem hajthatta végre a versenyszimulációt, ő egy óra után parkolta le a Toro Rossóját, miután elromlott az erőforrása. A Hondánál az utóbbi időben elszaporodtak az ilyen problémák.
A középmezőnyben szoros küzdelemre van kilátás a hétvégére, mivel pénteken a 6. Fernando Alonso és a 18. Brendon Hartley között bő 1 másodperc volt a különbség, ha hasonlóan alakul a folytatás, a Q1-ben és a Q2-ben nüanszok dönthetnek kiesésről és továbbjutásról. Romain Grosjean nem lépett pályára a második edzésen, mert a délelőtti balesetét követően ki kell cserélni a kasztniját.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes délutánt kívánunk kedves Olvasóinknak, 15 órától folytatódik a Brit Nagydíj pénteki programja. Egyelőre a Mercedes formája a legbiztatóbb, de természetesen a délutáni idők és a versenyszimulációk eredményei mérvadóbbak lesznek.
1992 világbajnoka úgy gondolta Twitteren, honfitársa uralni fogja a hétvége hátralevő részét is. Lehet benne valami, Hamilton délelőtt Bottasra is több mint 3 tizedet vert, és 2014 óta mindig nyert Silverstone-ban.
Jó a hangulat a nézőtéren:
Grosjean elfelejtette manuálisan lekapcsolni a DRS-t a célegyenes végi új zónánál, és ahogy elfordította a kormányt a gyors jobbosban, megpördülve a falnak ütközött. Kiderült, hogy a Haas nem tudja megjavítani az autót délutánra. "Ki kell cserélnünk a kasztnit, [Grosjean] nem fog részt venni a második tréningen" – jelentette ki Günther Steiner csapatfőnök. Pedig a múlt héten úgy tűnt, a francia pilóta visszatérhet a rendes kerékvágásba, Ausztriában nagyszerűen vezetve véget vetett idei pontaszályának.
Magnussennek, holott úgy érezte, a dán kétszer is szándékosan rálegyezett az első edzésen. Ez volt a jelenetsor:
Ki kellett cserélni azt, amivel délelőtt körözött. Ezért nem jár büntetés, mert nem azt használta, amit az időmérőn és a versenyen kell. Néhány perc múlva kezdődik az edzés, addig is ajánljuk figyelmükbe galériánkat legjobb képeinkkel! Nekünk a Ferrari és a piros emeletes busz párosítása a kedvencünk.
---- separator ----gallery-content-type:2bfc3242-ff03-40dc-9556-a177b3871ed8---- separator ----51 fok a hőmérséklete, a levegőé 26. A Pirelli megint a vékonyabb futófelületű gumikat hozta el, amelyeken a Mercedesnek kettőből kettő az idei mérlege a versenyek és győzelmek tekintetében. A lágy, a középkemény és a kemény keveréket lehet használni.
Eltelt 3 perc, és még egy autó sem gurult pályára. Grosjeané természetesen nem is fog, nála nagy a nyugalom a garázsban, csak a kasztni egy kis szelete áll a bakon.
Csak most sétál át a garázsba a paddockon keresztül, ahol aláírta egy kisfiú sapkáját. Az ő megjelenésére még biztos várni kell egy darabig.
Vandoorne panaszkodott az erőhiányra, amire azt felelték neki, hogy ez a motor hőmérsékletével áll összefüggésben, próbálja meg csökkenteni.
9-en futottak eddig mért kört, 1:31-es idővel a Sauber fiatalja áll az élen. Hülkenberg és Szirotkin kivételével mindenki a közepes gumit használja, ők ketten a keményen mennek.
1:29.664 a finntől, nem meglepető módon mindegyik szektorban a leggyorsabb volt. A Sky szerint Verstappen nemsokára pályára hajthat az új váltóval.
Hamilton és Bottas hiányzik már csak a pályára lépők listájáról, no meg persze Grosjean. Vettel a 2. helyen nyitott 29.842-vel.
Mert a kemény gumin vezet, a mezőnyben ugyanakkor a közepes keménységű a legnépszerűbb. Alonso visszatért a depóba.
A jobb hátsó kerekét kitörte az ütközésben, amit az okozott, hogy a régi célegyenesre fordulva, a Luffieldből kigyorsítva megindult a Red Bull fara és nem tudta kirántani a forgásból.
A takarítás idejére piros zászló lépett érvénybe. Nem volt nagy becsapódás, de Verstappen napjának vége a pályán. Főnöke, Christian Horner pont élő adásban beszélt a Sky Sportsnak, amikor meglátta, mi történt. "Áú. Később folytatjuk" – mondta.
Másodpercekkel Verstappen balesete előtt, Räikkönen 28.591-re, csapattársa 28.856-ra. Ricciardo 1 másodperces hátrányban követi őket.
A daruskocsi ezekben a pillanatokban tolat le az autóval, nemsokára folytatódhat a tréning. Sokan már a volán mögött ülve várják a szabad jelzést.
Ricciardo veszi birtokba először újra Silverstone aszfaltcsíkját, a közepes gumin. Megjelent Hamilton és Bottas is.
Fél másodperc hátránnyal Räikkönen mögött, Bottas újabb fél másodperccel lemaradva követi a 4. helyen.
Nem jöttek vissza a pályára a megszakítás óta, lehet, hogy legközelebb már a lágy gumin jelentkeznek időmérő szimulációval.
A gyors Becketts kijáratánál lecsúszva rodeózott a füvön, a padlólemezét megrongálhatta a kalandban. Leclerc a 6-os kanyarnál fordult kicsit szélesen.
Ez a magyarázata annak, miért ennyivel lassabb Hamiltonnál. Ricciardo közben megelőzte és átvette tőle a 4. helyet.
Csak 66 ezredmásodpercet javított a legjobb idején a lágy gumival, mert az utolsó kanyarnál lecsúszott az ívről. Vettel még nem jön az időmérős szimulációra.
A finn 1:28.0-ra javított, de a német 27.5-öt húzott elő a kalapból. A fáziskésés még mindig megvan a Mercedesszel, Hamiltonék egyelőre a garázsban várakoznak.
A közvetítésben megmutatták a kevésbé jártas nézőknek, hogy mire való a DRS, és hogy néz ki működés közben. Hamilton az egyik körében például nem merte nyitott hátsó szárnnyal bevenni az első kanyart.
357 ezred hátránnyal a 2. helyet foglalta el. Hamilton most fogja megkezdeni a gyorskörét.
Mindegyik szektorban 2 tizeddel lassabb volt Vettelnél, csak a 4. helyre sorolt be, tehát Bottast sem előzte meg.
856 ezred a lemaradása Vetteltől, Hamiltontól is 261. A középmezőny viszont irtó messze van tőle, a 6. Oconnál 1 másodperccel gyorsabb.
Többen már a versenyszimulációra készülődhetnek a boxban, ezt az edzést bizonyára Vettel zárja az élen Bottas, Räikkönen és Hamilton előtt. Ricciardo nekivágott még egy gyorskörnek, nem javított.
Maradt elég tartalék a lágy gumijában ahhoz, hogy feljöjjön a 2. helyre, a hátrányát 187 ezredre csökkentette. Hülkenberg a 6. pozíciót foglalta el Ocon előtt
Biztonságos helyre kormányozta a Toro Rossót, valamilyen műszaki hibát szenvedett. Ha jól értjük, az erőforrással van gond, ezen a téren elszaporodtak a problémák a csapatnál az elmúlt versenyeken.
Vettel a közepes, Räikkönen a lágy keveréken kezdte meg a versenyszimulációt. A különbségek alapján a Ferrari és a Mercedes ezúttal magabiztosan juthat be a Q3-ba és rajtolhat el a második legpuhább abroncson.
A 6-os kanyarnál nem tudott befordulni rendesen, csak a bukótérben. Bottas használt lágy gumin folytatja a gyakorlást.
Ő a Beckett kijáratánál vitte le az aszfaltról a kerekeket. A mezőny nagy része a lágy gumin köröz, Vettel az egyetlen kivétel.
A többség viszont továbbra is a lágyakat preferálja. Most nincs sok látványosság, mindenki gyűjti a kilométereket.
A Sauber pilótája élt át egy megforgást nagy sebességnél, a tágas bukótér megmentette.
Ha kérdezik, miért nem szerepelnek köridővel a listán: Grosjean kasztniját ki kell cserélni a délelőtti baleset után, ezért nem vett részt ezen az edzésen, Verstappen pedig a második körében csúszott a palánkba.
A 6. Alonso és a 18. Hartley között bő 1 másodperc a különbség, a Q1-ben és a Q2-ben nüanszok dönthetnek kiesésről és továbbjutásról.
Most már Räikkönen, Ricciardo és Hamilton is a közepes keveréken vezet, Bottas pedig a keményen.
Vettel maradt az élen Hamilton előtt. Köszönjük a figyelmet! Holnap reggel olvashatják esélylatolgató elemzésünket az edzésnapról, a harmadik edzés délben kezdődik.