Talán a szokottnál is nagyobb várakozás előzte meg a harmadik szabadedzést, a Ferrari ugyanis hatalmas hátrányban volt pénteken a Mercedeshez képest, ami mindenkit összezavart. Hogy csak altattak-e a vörösök, vagy valóban nehéz hétvége elé néznek, arra alighanem választ kaphattunk az időmérő előtti utolsó tréningen, amelyet óriási előnnyel húzott be a Mercedes, miközben Vettel és Räikkönen hat tizeden belülre sem tudott kerülni az élen záró Hamiltonhoz képest.
Kissé álmoskásan kezdődött az edzés, Hamilton például csak 10 perc elteltével jelent meg a garázsban, miközben a Ferrarik már kint rótták a köröket. Vettel erősen kezdett a hiperlágyakon és Räikkönennel elfoglalta az első két helyet. Láthattunk már nagy feltámadást a Ferraritól péntekről szombatra,
a maranellóiak rendszeresen egész éjszakán át tesztelnek a szimulátorban, ez a feladat pedig most a Toro Rossóhoz 2019-re visszatérő Danyiil Kvjatnak jutott.
A Ferrari uralma egészen addig tartott, amíg meg nem jelent a két Mercedes, előbb Bottas, majd Hamilton állt az élre. A vörösök hátránya ekkor még nem volt akkora, bár a több mint 3 tizedes lemaradás így is jelentősnek mondható.
Amint Vettel és Räikkönen visszatért a boxba, a csapat nekiállt, hogy módosítson mindkettejük autójának hátsó felfüggesztésén.
A változtatások szemre nem hozták meg a várt eredményt, az edzés második felében esedékes időmérő-szimulációk ugyanis nem a Ferrari szájíze szerint alakultak. Vettel hibázott az első mért körében, és bár később javított, a közelébe sem ért Hamilton időközben megfutott 1:33.067-es pályacsúcsának. Hamilton mögé Bottas zárkózott fel két és fél tizedre, míg Vettelt csapattársa követte a negyedi helyen két századmásodperces hátrányban.
Nem elég, hogy reménytelenül lassúnak tűntek a Mercedeshez képest, a Ferrari az edzés végén még egy kínos bakival is tetézte gondjait. Mindkét autójukat ki szerették volna még engedni egy körre,
Vettel előtt azonban az utolsó pillanatban pirosra váltott a boxutca végén levő lámpa, nagy szükség volt a négyszeres világbajnok figyelmességére, hogy ne hajtson át a piroson, ami büntetéssel járt volna.
Eközben Räikkönen a garázsból készült kihajtani, amikor mérnöke a fülére szólt, hogy állítsa le az autót, mert vége az edzésnek. Mivel a boxutcában tolatni tilos, Vettelnek ki kellett szállnia az autóból, hogy azt a pályabírók visszatolhassák a Ferrari garázsa elé.
Hátrébb a megszokott sorminta rajzolódott ki, a Ferrarikat a két Red Bull követte Max Verstappen-Daniel Ricciardo sorrendben, a holland annak ellenére, hogy az edzés elején látványosan küzdött az autójával, több mint 4 tizedet adott csapattársának.
A Toro Rossók visszaestek péntekhez képest, Pierre Gasly a 12. helyen, Brendon Hartley a 16 helyen zárt, mivel a Honda mindkettejük autójába visszatette a régebbi specifikációjú motort
a továbbra sem tökéletes új verzió helyett. A sort a két McLaren zárta, Fernando Alonso csupán a 20. helyen végzett.
Kicsúszások nem, főként mindössze kisebb pályaelhagyások tarkították a tréninget, valamint egy rázósabb pillanat is, amikor Daniel Ricciardo a célegyenes belső oldalán autózott igencsak lassan, miközben Vettel kihajtott a boxból, gyakorlatilag ugyanott. Ricciardónak félre kellett rántania a kormányt, hogy elkerülje az ütközést.
Percről percre tudosításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Orosz Nagydíj 3. szabadedzésének élő közvetítésében! A nap nagy kérdése, hogy magára talál-e a Ferrari, avagy a Mercedes átmenti a pénteken látott tempóját az időmérőre és a versenyre? Ráhangolódásként elolvashatják esélylatolgatásunkat a hétvége további részére.
A szombati nap híre, legalábbis eddig, hogy a Toro Rosso bejelentette Danyiil Kvjat visszatérését a 2019-es szezonra. A Red Bull fiókcsapata mindezt stílusosan az Orosz Nagydíjon tette. Kérdés, meghálálja-e a jelenleg még a Ferrari alkalmazásában álló Kvjat az újra belé fektetett bizalmat?
Habár elégedettek voltak a pénteken látottakkal, a motor integrációja és kalibrációja terén van még mit javítaniuk, ezért a japánok mindkét Toro Rossóba visszateszik a korábbi specifikációjú motort, és remélik, hogy Szuzukára visszatérhetnek az új változathoz.
Ma nem fogadta napsütés a csapatokat, mint tegnap, de azért nincs hideg, a levegő hőmérséklete 23,4 fok, az aszfalté 31,9 fok.
Fernando Alonso az első a pályán, őt Charles Leclerc követte a Sauberben.
Méghozzá a Ferrarinál a maranellói szimulátorban. Ez is mutatja, hogy a vörösök megbíznak az oroszban, akinek nagy érdeme lesz abban, ha Vettelék feljavulnak az időmérőre és a futamra.
Az orosz 1:37.704 alatt ért körbe, mögötte Alonso a második 1:37.713-mal. A két Ferrari és a két Mercedes egyelőre még a boxban.
A spanyol hiperlágy gumikat használva 1:37.466-ra javított, mögötte Szirotkin és Stroll a sorrend ultralágyakon.
Vettel és Räikköen is kihajtott a pályára, a két Mercedes azonban továbbra is kivár.
A Mercedes négyszeres világbajnoka szokás szerint nem kapkodta el, már 10 perce megy az edzés, mikor besétál a garázsba.
A finn első gyorskörében 1:35.074-et ment, a hiperlágy gumik vannak az autóján.
Nem tartott sokáig Räikkönen elsősége, csapattársa 1:33.859-es idővel letaszította őt az élről. Vettel is a hiperlágyakat használja, 1,215 másodperccel volt gyorsabb a finnél.
Továbbra is a boxban a Mercedes világbajnoka, de legalább már elfoglalta helyét az autóban.
Kevesebb mint 5 tizedre megközelítette Vettelt 1:34.343-as körével. Vettel is újabb kört ment, lila utolsó szektort futott, de az idejét nem tornázta lejjebb.
A Mercedes finnje szétválasztotta a két Ferrarit hiperlágy gumikon, és mindössze 82 ezreddel maradt el Vetteltől, ideje 1:33.941.
Hamilton mellett csak a két Force India nem járt még egyáltalán a pályán.
Közel húsz perc telt el az edzésből, mire a Mercedes világbajnoka először kihajtott az aszfaltcsíkra a hiperlágy keveréken.
Minimálisan, 5 századdal volt csak gyorsabb Vettelnél, miközben lila első szektort futott. Ideje 1:33.809.
Rögtön az első mért körében lila első szektort futott, de ezután időt veszített, Bottas és Vettel mögé jött be 1:33.919-cel. Hátránya alig több mint egy tized csapattársa mögött.
Legalábbis ami az első szektort illeti, abban ugyanis megfutotta az edzés legjobb idejét, a kör végén azonban feltartotta őt Brendon Hartley. Bottas mindössze annyit mondott a rádióba: "traffic."
Bernie Ecclestone, az F1 korábbi ügyvezetője is tiszteletét teszi Szocsiban, vélhetően a későbbiekben néhány rá jellemző nyilatkozatot is hallhatunk majd tőle.
Az új etalon 1:33.664, amellyel a Mercedes világbajnoka 145 ezreddel előzte meg csapattársát. Közben a Red Bullok is megjöttek, Ricciardo a hiperlágyakon az ötödik 1,471 másodperccel Hamilton mögött.
A francia Stoffel Vandoorne-ra panaszkodott a rádión, miután a McLaren nem állt félre az útjából.
A Red Bull hollandja igencsak elrontotta első mért körét, több kanyar kijáratán is lecsúszott a kerékvetőn túlra, majd akkorát hibázott, hogy a bukótérből kellett összeszednie az autót.
Másfél tizedet faragott le az idejéből, ami immár 1:33.496. Ezzel 313 ezreddel előzi Bottast, 363 ezreddel Vettelt.
Mérnöke szólt rá a rádión, hogy figyeljen oda a fehér vonalra az utolsó kanyarban. A pilóták előszeretettel szélesítik ki ott a pályát, amelyre lehet, hogy az időmérőn már nem lesz lehetőségük.
Ted Kravitz, a Sky Sports boxutcai riportere jelenti, mindkét Ferrarinak változtatnak a hátsó felfüggesztésén. Az edzés végén kiderülhet, mennyit javít ez a helyzeten.
Sergio Pérez az ötödik helyen áll jelenleg, noha hátránya tetemes, 1,6 másodperc Hamilton mögött. Eközben Ocon két hellyel mögötte a hetedik, őket Ricciardo Red Bullja választja szét.
Azt mondta, fölösleges tovább köröznie a hiperlágyakon, ezért inkább bejön a boxba. Egyelőre csak a 9. helyen áll, kicsit több mint egy tizeddel Ricciardo mögött.
Na persze nem az időeredményeket tekintve, hanem a végsebesség terén. Szirotkin vezet, Stroll a harmadik. Feltűnő, hogy a két Ferrari nincs az első tízben, miközben Hamilton az ötödik, Bottas a második.
Vettel és Bottas hajtott ki a pályára új hiperlágyakon, hamarosan kiderül, mit tudnak az élcsapatok az időmérőre készülve.
Kétszer is, először a négyes kanyarban csúszott le a bukótérbe, majd később újra, ezért elvette a gázt.
Miközben a pilóták az időmérőre készülnek, megtekinthetik folyamatosan frissülő galériánkat az Orosz Nagydíj szombati napjáról.
---- separator ----gallery-content-type:60c07707-a4ae-43ce-9c17-e87c73d83659---- separator ----A Mercedes finnje 175 ezredet adott Hamiltonnak, és 1:33.321-es idővel átvette a vezetést.
1:33.067 a leggyorsabb kör, ami abszolút pályacsúcs, 254 ezreddel előzte meg Bottast.
Nagy nehezen össze tudott rakni egy mért kört, de több mint 1 másodperccel elmaradt Hamilton idejétől, és korábbi saját leggyorsabb körénél is lassab volt.
A finnek elsőre összejött az időmérős kör a hiperlágyakon, 1:33.851-gyel fel is jött a harmadik helyre, hátránya azonban tetemes, 784 ezred Hamilton mögött.
Lila első szektorában egy tizeddel gyorsabban kezdett Hamiltonnál, a kör végére azonban nagyon visszaesett, végül 6 tizeddel maradt el a Mercedes pilótájától, de így is visszaelőzte Räikkönent.
Jó körön volt, a második mért ponton egy tizednél is kisebb volt a lemaradása Hamiltonhoz képest, az utolsó két kanyarban azonban utolért egy Force Indiát. Ideje 1:33.688.
A hetes kanyarban csúszott szélesre akárcsak Räikkönen. Addig nem volt rossz körön, az első mért ponton néhány ezreddel gyorsabb volt az addigi legjobbjánál.
A kezdeti nehézségek után Ricciardo és Verstappen elfoglalta helyét a két Mercedes és a két Ferrari mögött, utóbbi hátránya 870 ezred, előbbié már 1,327 másodperc Hamilton mögött.
A Red Bull a célegyenes belső oldalán poroszkált, amikor a Ferrari kihajtott a boxból. Ricciardónak félre kellett rántania a kormányt.
Minden bizonnyal elszámolta magát a Ferrari, és azt hitte, Vettel még időben elvégezhet egy próbarajtot, de közben leintették az edzést, Vettelnek így ki kellett szállnia és a pályabírók segítségével visszatolni az autót. Hamilton és Bottas maradt az élen, tartsanak velünk a délután 14 órakor kezdődő időmérő edzésen is, a viszontlátásra!