Bottas elcsente a pole-t Hamiltontól, a Ferrarik nagyon kikaptak
2018. szeptember 29. 13:49
Kisebb meglepetésre Valtteri Bottas szerezte meg a pole pozíciót a vasárnapi Orosz Nagydíjra csapattársa, Lewis Hamilton előtt. A finn pilóta az idei Osztrák Nagydíj után 2018-ban másodszor indulhat majd az élről, ez összesen pályafutása hatodik rajtelsősége. Eddigi három F1-es futamgyőzelméből az elsőt pont Szocsiban érte el 2017-ben.
Bottas az elmúlt hónapok során nem tudott kilépni a világbajnoki pontversenyt 40 pontos előnnyel vezető Hamilton árnyékából, és Szocsiban is úgy tűnt, hogy a brit pilóta fejlődött az előző évhez képest ezen a pályán, hiszen a második és a harmadik szabadedzésen is ő volt a leggyorsabb, majd a Q1-ben és a Q2-ben is ő diktálta a tempót.
A Q3-ban viszont fordult a kocka, Bottas már az első mért kör során 0,004 másodperces előnybe került Hamiltonnal szemben, majd tovább tudott javítani, így 1:31.387-tel, új pályacsúccsal az övé lett a rajtelsőség, miután Hamilton a nagyszerű első szektoridő után a pálya középső harmadában megcsúszott, ezért be sem fejezte a körét.
Nem tudom, mi történt, de jó érzés, nagyon boldog vagyok. A végén tudtam javítani, de ez csak az első lépés, fontos lesz megtartani ezt a helyet a rajt után, mivel hosszú az út az első kanyarig
– összegzett Bottas az időmérő után. A tavalyi győztes ezzel arra utalt, hogy a rajtnál előnyben lehetnek a hátrébb indulók, mert a szélárnyékot kihasználva legyorsulhatják az élről kezdőket, a Mercedes viszont védekezhet a támadások ellen azáltal, hogy Hamilton is elhozta a 2. helyet, így a két Ezüstnyíl Hamilton nagy örömére kisajátította az első rajtsort.
Az egyik Mercedes rajtelsősége nem forgott veszélyben, mivel a Ferrari az egész hétvégén hátrányban van velük szemben. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem talált semmit, amivel a pole pozícióra hajthattak volna, Vettel végül bő fél másodperces hátránnyal a 3. lett, Räikkönen pedig csak a 4. helyre ért oda.
Még nincs meg a tempónk, talán holnapra összeáll. Fontos volt, hogy közel maradjunk [a Mercedesekhez], holnap lényegesnek ígérkezik a gumikezelés
– mondta Vettel. – Tudtam, hogy fél másodpercet kell javulnom, de nem jött össze. Jó érzés vezetni az autót, ami jó előjel a futamra nézve. Emlékeztettem Valtterit, hogy mi történt tavaly, talán most fordítva is megtörténhet.” A Ferrari számára biztató lehet, hogy a Mercedeseknél általában jobban rajtolnak, és egyelőre csak négyből két futamot nyertek meg a pole-ból, igaz, eddig a Mercedesek veretlenek Oroszországban.
A Q1 eredményei alapján úgy tűnik, nagy szerencséje van a Ferrarinak azzal, hogy mindkét Red Bull a mezőny végére kerül motorcsere miatti rajtbüntetések következtében, hiszen az első harmadban ők is borsot törtek az olaszok orra alá. Max Verstappen és Daniel Ricciardo a Q1-ből még továbbjutott, utána viszont nem tettek meg mért kört.
A Q2 így nagyon furcsán alakult, mert a kieső pilóták egyetlen métert sem tettek meg.
A Red Bull pilótái és Pierre Gasly a rajtbüntetések miatt, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg pedig azért nem, mert a büntetések miatt mindenképpen előrelépnek a 11-12. helyre, a Q3-ba való továbbjutáshoz pedig ma nem voltak elég gyorsak.
Nem ez volt az egyetlen furcsaság a Q2-ben: a két élcsapat pilótái ultralágy gumikkal futották mért köreiket, így ők a lila abroncsokkal kezdhetik a futamot, mögöttük viszont az 5-10. helyről rajtolók csak hiperlágyakat kaphatnak. A biztonság kedvéért a két Mercedes és a két Ferrari is kiment a végén hiperlágyakkal, de nem futottak értékelhető köröket, nehogy ezekkel kelljen indulniuk.
A „B ligában” ismét érdekes küzdelem alakult ki,
hiszen az 5. helyezett Kevin Magnussent a Force India pilótája, Esteban Ocon és a sauberes Charles Leclerc követi, utánuk csapattársaik következnek Pérez, Grosjean, Ericsson sorrendben, utóbbi mindössze egy mért kört futott a Q3-ban.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Orosz Nagydíj időmérőjének élő közvetítésében! Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk figyelmükbe a harmadik szabadedzés krónikáját!
Instagram-oldalt indított Mészáros Sándor, az F+1 blog szerzője, így a friss bejegyzései mellett már fotókat is megoszt a közönséggel, ezúttal az Orosz Nagydíj helyszínéről.
A Haas már pénteken, a Toro Rosso pedig szombaton jelentette be, hogy Romain Grosjean, Kevin Magnussen és Danyiil Kvjat is tagja lesz a 2019-es mezőnynek. Mick Schumacher viszont várhatóan nem.
A Mercedes-pilótát gyakran elkapják kávéval a kezében, ez akár egy felhívás is lehet a táncra.
...csak a Mercedesnél nem. A Red Bullnál mindkét autót alaposan szétszedték, a Ferrarinál is dolgoznak a futómű beállításain, mivel a módosítások nem váltak be a harmadik szabadedzésen (Sky Sports).
Lewis Hamilton pályafutása 80. rajtelsőségét szerezheti meg Szocsiban, de lehet, hogy ez inkább árt majd a holnapi esélyeinek. Az Orosz Nagydíjon igen hosszú út vezet az 1-es kanyarig, ezért a szélárnyékot kihasználva előnybe kerülhetnek a második sorból indulók.
Délelőtt sötét felhők gyülekeztek a pálya fölött, de az eső nem fenyegeti az időmérőt.
Overallt visel, így elképzelhető, hogy megjelenik a Q1-ben, bár ennek nincs sok jelentősége, mert csapattársához, Max Verstappenhez, Fernando Alonsóhoz és a Toro Rosso pilótáihoz hasonlóan az utolsó rajthelyekről indulhat csak.
Lance Stroll kezdte meg elsőként az időmérőt, de nem sokkal később a két Haas és Szergej Szirotkin is pályára lépett, természetesen hiperlágy gumikkal.
Vettel és Räikkönen is hiperlágy gumikkal hajtott pályára, ahogy eddig mindenki más is, bár a Mercedesek még váratnak magukra.
Ez egyelőre nem meglepő, mivel a Mercedesek még csak a kivezető körükön vannak. Vettel 1:33.534-gyel kezdett, Räikkönen 1:33.800-zal, Magnussen 1:34.078-cal a 3. helyezett.
A finn pilóta hiperlággyal 1:33.170-et futott, vagyis 0,364 másodpercet vert Vettelre, Hamilton még gyorsabb volt az első két szektorban, aztán valamiért lelassult a harmadikban.
A számukra tét nélküli időmérőn is megmutatják magukat a Red Bull pilótái, Hamilton közben átvette a vezetést 1:32.825-tel, Bottas is javított 1:32.964-re, a Ferrarik Räikkönen-Vettel sorrendben követik őket 1:33.341-gyel és 1:33.476-tal.
Először Max Verstappen, aztán Daniel Ricciardo szerezte meg az ideiglenes 3. helyet, ez azonban csak jelképes, mert mindenképpen a mezőny végéről kell indulniuk. Hamilton 1:32.410-re gyorsult.
Szerencsére nem volt súlyos eset, Hartley autóját később ellenőrizték, és folytatja az időmérőt, egyelőre a 16. helyezett, kiesőhelyen van.
Az orosz versenyző elvétette az utolsó próbálkozását, de az autója legalább egyben maradt. Több pilóta, köztük Romain Grosjean utolsó körét is tönkretette. A kiesők:
16. Brendon Hartley
17. Fernando Alonso
18. Szergej Szirotkin
19. Stoffel Vandoorne
20. Lance Stroll
Félretették a hiperlágy gumikat, megpróbálnak a lila jelzésű ultralágy gumikkal bejutni a Q3-ba. A Ferrari ugyanígy spekulál, ők is mindkét autójukat ezzel küldték ki.
A brit pilóta az első, a finn a másik két szektorban volt a leggyorsabb, de így is Hamilton vezet 1:32.595-tel, Bottas eredménye 1:32.744. Vettel és Räikkönen nem tudott lemenni 1:33 alá.
Egyelőre úgy tűnik, csak a két Mercedes és a két Ferrari kap ultralágy gumikat, bárki is rajtol majd az 5-10. helyen, hiperlággyal kezd majd.
A Sauber pilótája egyelőre veri a Haas versenyzőit is, ugyanazzal a motorral. Van még idő javítani, úgyhogy változhat a sorrend, ráadásul a rajthelyek csak a Q3-ban dőlnek el.
Úgy tűnik, a német pilóta és csapattársa, Carlos Sainz is feladja a harcot a Q3-ért, várhatóan a 14-15. helyen kiesnek.
Mind a négy élpilóta pályára hajtott hiperlágy abroncsokkal. Erre a köridők alapján nincs szükségük, valószínűleg csak biztosítékként kezdenek meg egy-egy kört, de csak akkor fejezik be, ha bajba kerülnének az ultrákkal. Erre kevés az esély.
A két Red Bull pályára sem lépett, Pierre Gasly és a Renault pilótái sem küzdöttek a továbbjutásért.
11. Max Verstappen
12. Daniel Ricciardo
13. Pierre Gasly
14. Carlos Sainz
15. Nico Hülkenberg
Mögötte alaposan lemaradva Hamilton kezdte meg az első mért körét, a Ferrarik csak később következnek, de Ericsson kivételével mindenki pályára lépett.
Apró meglepetés, ami később akár komoly következményekkel is járhat: Bottas 1:31.528-cal a leggyorsabb volt az első Q3-as körben, 0,004 másodperccel kikapott tőle. Vettel és Räikkönen nem rúg labdába, bő 6 tizedmásodperc a hátrányuk. A vert mezőny legjobbja eddig Ocon és Leclerc, 1,8 másodperces lemaradással.
Ocon hajtott ki elsőként a bokszból a második mért körre, de Bottas a melegítő kör során megelőzte őt, így a Force India beékelődött a két Mercedes közé.
Az első etappal ellentétben Ericsson is pályára lépett, mindenki megpróbál mért kört teljesíteni a Q3-ban.
A finn pilóta új pályacsúccsal, 1:31.387-tel megszerezte a pole-t, miután a második mért körében Hamilton kicsúszott. A Ferrarik bő fél másodpercet kaptak Bottastól, de a második sor az övék Vettel-Räikkönen sorrendben.
Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval!