A Ferrari hibát hibára halmozott, Hamilton rajtol az élről
2018. október 06. 07:46
Végig lógott az eső lába a Japán Nagydíj időmérőjén, és miután a Q2 végén kicsit eleredt, a Q3-ra teljes erővel visszatért és annyira eláztatta a pályát, hogy az utolsó percekben már senki sem tudott javítani az idején.
Ezt a Ferrarinál bánhatják leginkább, ugyanis
a felvonás elején Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen egyaránt megcsúszott a Spoon kanyarban,
és nem kaptak lehetőséget a korrigálásra. A finn olcsóbban megúszta, ő 4. lett a Mercedes párosa és Max Verstappen mögött – utóbbi nem számított a Ferrari legyőzésére –, de Vettel csak a 9. helyről rajtolhat. "Nem ezt a pozíciót érdemeltük, de innen indulunk, aztán meglátjuk, mi lesz" – mondta a német szűkszavúan.
A Ferrari emellett azt a hibát is elkövette, hogy a Q3 elején intermediate gumival küldte ki a pilótáit (a Q2 végi eső miatt), miközben senki más nem tett így. A nem tervezett kerékcsere és az időveszteség terhe is hozzájárulhatott a versenyzők botlásához. Vettelnek a kvalifikáció elején is volt egy megpördülése a hajtűkanyarban.
Lewis Hamilton 3 tized előnnyel szerezte meg a pole pozíciót Valtteri Bottas előtt. "A csapat tökéletes munkát végzett, nagyon nehéz volt meghozni a jó döntést a Q3-ban, de tökéletesen reagáltak" – méltatta csapatát.
A Mercedesek ráadásul a lágy gumival rajtolnak a futamon, a Ferrarik a kevésbé tartós szuperlágyon.
A finn pilóta a Q2-ben megelőzte csapattársát, a döntő ütközetben azonban alulmaradt. "Nagyon nehéz volt nekem a harmadik szabadedzés, nem éreztem jól magam az autóban, de változtattunk az autón és magabiztosabb lettem. A Q3-ban nem sikerült tökéletesen a középső és az utolsó szektorom, vártam az újabb kört, de mindent összevetve nem rossz rajthely ez" – nyilatkozta Bottas.
A középmezőnyt Romain Grosjean vezette, haasos csapattársa, Kevin Magnussen nem jutott be a Q3-ba.
A Honda szép szombati eredménnyel zárt hazai környezetben,
Brendon Hartley és Pierre Gasly nem csak, hogy eljutott a harmadik felvonásba, ott a 6. és a 7. helyen végeztek.
A pénteken erős formát mutató Sauber ellenben bosszankodhat, mert egyik autókkal sem vettek részt a Q3-ban, Marcus Ericsson pedig össze is törte a sajátját az első percekben. A svéd azt mondta, a szél és a túl nagy tempó babrált ki vele az első szektorban lévő nyújtott balosban. A baleset miatt néhány percre az időmérőt is meg kellett szakítani.
Keserű szájízzel zárja a napot Daniel Ricciardo is, akinek a Red Bulljában ismét elromlott a motor, ezért csak a 15. helyet szerezte meg. "Ki vagyok akadva – mondta. – Az utolsó kanyarban, a körömre készülve éreztem, hogy elszállt az erő."
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Jó reggelt kívánunk kedves Olvasóinknak! 8 órakor kezdődik a Japán Nagydíj időmérője Szuzukában. A délelőtti (nálunk hajnali) edzésen megint Hamilton volt a leggyorsabb, de a Ferrari csökkentett a lemaradásán péntek óta.
Néhány napja még azon kellett izgulni, hogy elmossa-e az eső a pénteki és a szombati napot, de egyelőre kegyes az időjárás, a kvalifikáción sem várható komoly csapadék. Az utolsó tréningen volt egy kis zápor, ami átmenetileg a bokszba kényszerítette a csapatokat, de mindez nem okozott komoly fennakadást. Reméljük, az most sem lesz!
Mert a gyanú szerint nem lassított le eléggé Hülkenberg balesete után. Eddig úgy tűnt, nem fog változni a sorrend az időmérő után, ám ez megváltozhat, ha a franciát megbüntetik.
Apropó, Hülkenberg-baleset: a Renault igyekszik összerakni az autót, melyet a német az első szektorban tört össze. Még nem tudjuk, időben végeznek-e, de a balesetet megmutatjuk:
Jelentette a BBC tudósítója, Andrew Benson, aki szerint 60% esély van a csapadékra az időmérő során.
Úgy tűnik, ez volt az oka a tegnapi jelentős hátrányuknak. Délelőtt növelték a fordulatszámot, így férkőztek közelebb a Mercedeshez.
Vandoorne érkezett először a pályára, őt Grosjean követi.
Vandoorne-t a lágy keveréken küldték pályára – lehet, hogy csak egy ellenőrző körrel kezd. A többiek a legpuhább keveréken, a szuperlágyon nyitottak.
Nem működik a gumik hőmérsékletét mérő szenzora, a csapat megerősítette, hogy ők sem látják az adatokat. Ez megnehezíti Magnussen feladatát, érzésre kell megfelelő formába hozni a gumikat a gyorskörére.
És ebben a pillanatban Hamilton is kihajtott a pályára. A levegő és az aszfalt hőmérséklete majdnem egyforma, 27, illetve 28 fok, az ég borús.
1:29.0-val állt az élre csapattársa előtt. Grosjean és Leclerc áll mögöttük.
Az idejével 3,5 tizedet vert rá, és a sikánnál el is ment mellette. Az újabb körre készülő Vettel elegánsan félrehúzódott, nem úgy, mint tegnap Gasly.
A német megforgott a hajtűkanyarban, de nem ezért, hanem Ericsson balesete miatt szakították meg az edzést.
Ericsson az emelkedőn lévő gyors balosban, az első szektor végén dobta el a Saubert, amely csúnyán összetört.
Természetesen még a piros zászló előtt, tehát részt tud venni az időmérőn. Ericsson túl messzire kiengedte az autót a pálya jobb oldalára, a bukótérben pedig már nem tudott mit csinálni és előbb a kocsi jobb hátuljával, majd elejével csapódott a palánknak.
Gyorsan ment a romeltakarítás, jár a taps a szuzukai beavatkozó bíróknak. A Renault-k érkeztek meg először a bokszutca kijáratához, ami érthető, mert csak nekik, illetve Péreznek nincs még mért köre.
A három élcsapat versenyzői nem jöttek ki újra a pályára, de az eredmények alapján nem kizárt, hogy az 5. Räikkönen és/vagy a 6. Ricciardo elővigyázatosságból még ki fog.
Majdnem olyat, mint Ricciardo, és 7 tizeddel gyorsabb a középmezőny következő tagjánál. Bánhatja, ha megbüntetik az edzésen elkövetett kihágásért.
Még lehet egy lövése. Rajta kívül Vandoorne, Stroll, Szirotkin és Ericsson tanyázik kieső pozícióban, utóbbi már nem javíthat a baleset miatt.
A 10. Péreztől lefelé mindenki jön még egy körre (Ericsson kivételével).
Látszanak a kamerán az esőcseppek. Vajon ez ellehetetleníti, hogy bárki is javítson az idején?
Az utolsó percben záporoztak a jobbnál jobb köridők. A kavarodás végén Hülkenberg, Szirotkin, Alonso, Vandoorne, Ericsson búcsúzik a Q1-ben, a rajtrácson ebben a sorrendben állnak majd fel.
Azt nyilatkozta, ez, illetve az okozta a balesetét, hogy túl gyorsan ment.
Gyorsan benépesült a pálya. Räikkönen megelőzte Hamiltont, hogy ne akadályozza a gumimelegítésben.
Vagyis a tartósabb keverékkel fognak rajtolni, ha továbbjutnak a Q3-ba. A Ferrarikon a szuperlágy keverék van.
Vettelnek és Räikkönennek nincs válasza a jobban tapadó abroncsokkal sem, előbbi hátránya 3, utóbbié 6 tized Bottastól. Hamilton 30 ezredre közelítette meg csapattársát.
Az erősebb, de sérülékenyebb "C" Renault motorral körözött – idáig. Elszállt a hajtása, visszagurult a bokszba mért kör nélkül.
Ocon ismét gyorsabb Péreznél, a két fiatal, Gasly és Leclerc áll még továbbjutó helyen.
Ezzel bajba kerülhetnek a Toro Rossók, mert a 9. Gasly és a 10. Hartley még nem jött ki a bokszból. 4 perc maradt a Q2-ből.
Nem kell aggódnia a továbbjutásért a legjobb időt jegyző finnek, de valamiért újra megjelent a pályán egy rövid időre.
Egyre csúszósabb a pálya, Leclerc meg is pördült az első Degnerben. Szépen fogta meg a 360 fokos piruettet bemutató autót. Úgy tűnik, ő, Magnussen, Sainz, Stroll és Ricciardo búcsúzik a Q2-ben.
"Hogy lehetett, hogy ezt nem láttuk előre, a többiek meg igen?" – kérdezte rádión, hogy több riválisa hamarabb ment ki a pályára az eső megérkezése előtt. Vége a Q2-nek, a kissé nedves aszfalton izgalmas lehet a döntő felvonás.
Lehangoltan nyilatkozott az újabb műszaki hiba után. Csak annyit érzett, hogy elszállt a motorereje az utolsó kanyarnál.
Miközben megkezdődött a Q3.
Vettelen és Räikkönen kívül mindenki szuperlágy gumival hajtott pályára, ők intereken. Vettel azonnal érezte is, hogy ez rossz választás volt. Borulhat az ütemtervük...
1:27.760 Hamilton ideje, 3 tizeddel előzi meg csapattársát. Verstappent pedig 1,3 másodperccel.
Mindketten a Spoon kanyarnál csúsztak meg, miután az egyik kereküket a rázókőre helyezték. A finn csak 4, a német 9.
Újabb adag érkezik, miközben a versenyzők az utolsó gyorskörükre készülnek a Q3 végén.
A Toro Rossóval Hartley a 6., Gasly a 7. helyen áll, megelőzik a Force Indiákat is.
Hamilton és Räikkönen is kicsúszott a gyors első kanyarnál, itt már aligha fog változni a sorrend.
Vettel az eső miatt nem tud előrelépni a 9. helyről, hiába próbálkozik. A korábbi kicsúszása, valamint a Ferrari korábbi gumiválasztás is hatalmas hiba volt.
Hamilton és Bottas indulhat az első rajtsorból, Verstappen megelőzte Räikkönent. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval.