Megúszta az esőt az F1 mezőnye a Brazil Nagydíj második szabadedzésén, az erősödő és változó irányból fújó szél azonban megnehezítette a pilóták dolgát. Rendszeresek voltak az elfékezések és a kisebb-nagyobb vezetői hibák is, ezek közül Nico Hülkenberg követte el a legnagyobbat. A német pilóta az edzés elején összetörte a Renault-t, ezért néhány percre piros zászló volt érvényben.
Hülkenberg balesete nem múlt el következmények nélkül, Sebastian Vettel majdnem az edzés feléig panaszkodott arra, hogy a pilótafülkében valami lötyög, többszöri átvizsgálás után a Ferrarinál arra jutottak, hogy a Renault-ról válhatott le egy darab, ami bejutott Vettel pilótafülkéjébe. A német pilótát ez azonban a köridők terén nem igazán vetette vissza.
Az edzés elején Kimi Räikkönen kezdte diktálni a tempót lágy gumikkal, de az 1. helyet nem sokáig élvezhette, mivel az élmezőny többi tagja is megérkezett, ő viszont szuperlágy gumikkal később nem futott elég jó kört. A kezdeményezést Hülkenberg balesete idején Vettel ragadta magához, de az újraindítás után a két Mercedes bizonyult a leggyorsabbnak az egykörös tempó terén.
Valtteri Bottas 1:08.846-tal a leggyorsabbnak bizonyult, de mindössze 0,003 másodperccel verte Lewis Hamiltont. Ez Bottas első szabadedzés-elsősége a 2017-es Olasz Nagydíj óta.
A brit pilóta az első mért körét pont Hülkenberg balesetekor kezdte volna, de később csapattársa nyomába eredhetett. A második félidő során panaszkodott arra, hogy valami nem stimmel az autójával, de a mérnöke szerint a hosszabb etapok során is jó köröket futott. Vettelnél lágy és szuperlágy gumikkal is hólyagosodást tapasztaltak. Egy körön a 3. leggyorsabb volt.
A két Mercedes és Vettel egy körön hasonló tempóra volt képes, 0,073 másodperc választotta el őket, utánuk a két Red Bull következett Daniel Ricciardo és Max Verstappen révén. A holland pilóta csak 43 perccel az edzés vége előtt hajtott ki a pályára, mivel el kellett hárítani egy olajszivárgást, ami már a Mexikói Nagydíjon is felbukkant.
Műszaki hiba hátráltatta a McLaren pilótáját, Stoffel Vandoorne-t is, a belga versenyző ezért az utolsó bő negyedóráról távol maradt.
A forgalom több pilótával is kiszúrt, Räikkönen az egyik Mercedesre panaszkodott, majd Carlos Sainz és Romain Grosjean majdnem összeütközött a célegyenes végén, pont ott, ahol később Bottas is elfékezte magát, és kishíján eltalálta Sergio Pérez autóját. Grosjean egy körön így is a „B liga” legjobbja lett, még épp 1 másodpercen belül az egykörös tempót diktáló Bottastól.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Brazil Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk az összefoglalónkat az első tréningről!
Erről, és a mai eseményekről is gyűjtünk képeket a rendszeresen frissülő galériánkban!
---- separator ----gallery-content-type:f15886e1-17e5-4fa2-bce5-1db7b9ccde79---- separator ----A Brazil Nagydíj apropóján bejelentették, hogy a McLarenhez hasonlóan a Haas is brazil tesztpilótát igazolt, Pietro Fittipaldi azonban vezetheti is majd az autót.
Ráadásul további három évig a mostani beszállító, a Carbon látja el a mezőnyt, jelentette be a Liberty Media.
Az F1 TV élő képein úgy tűnik, az eső egyelőre nem érkezett meg a pálya térségébe, korábban 60%-os valószínűséget jósoltak neki.
Az F1 korábbi ügyvezetőjének a Brazil Nagydíj szinte hazai pálya, a felesége helyi, ráadásul egy kávéültetvényük is van.
A legfrissebb előrejelzések szerint csak 40% az égi áldás megérkezésének valószínűsége. A pályától északra kialakult néhány zápor.
Erősebben fúj a szél, az F1-es autók egyik legnagyobb ellensége. A felhők is megsokasodtak a pálya fölött.
Ricciardo öltözik, a Sky Sports szerint azonban Verstappen autóját darabokra szedték a garázsban. Egyelőre nem tudni, hogy mi a baj. Ricciardo turbócsere miatt öthelyes rajtbüntetést kap.
A Ferrari pilótája közepes keverékű gumikkal ment ki, Hülkenberg és Alonso is így tett, Vandoorne, Sainz, Grosjean és Szirotkin lágyakkal, utóbbi használtakkal látogatott ki.
Ez nem meglepetés, hiszen az élmezőnyből egyelőre csak ő futott mért kört, de már Vettel is kiment a pályára lágy abroncsokkal. Räikkönen 1:10.587-tel kezdett.
Már az első szabadedzésen szivárgott belőle az olaj, sőt Christian Horner szerint már a mexikói futamon is tapasztalták az olajfogyást. Horner a Sky Sportsnak megerősítette azt is, hogy azért kell Ricciardo autóján turbót cserélni, mert a mexikói sportbírók (vagy technikai mentők) porral oltót fújtak a kipufogócsőbe, de nem hibáztatta őket.
Lágy gumikkal bő fél másodpercet adott a csapattársának, ahogy ez ilyenkor elvárható. 1:09.990 a mostani legjobb kör, de Hamilton is megjelent a pályán lággyal, Bottas pedig közepessel. Räikkönen etapjának vége, elsőre 7 kört ment, ebből 5 mért kör volt.
Hülkenberg csúnyán összetörte a Renault-t az utolsó szektorban, a célegyenes felé kigyorsítva a fűre futott, majd a szalagkorlát állította meg az autóját.
Bottas közepessel és Ricciardo lágy gumival átmenetileg megelőzte Vettelt, de a német pilóta abszolút legjobb 1-es szektorral visszaszerezte az 1. helyet 1:09.565-tel. Azt már nem tudjuk meg, hogy második próbálkozásra mi futotta volna a Mercedestől és a Red Bulltól, Hamilton mért körére sem maradt idő, egyelőre.
"Valami lötyög a lábaim között az egyértelmű dolgokon kívül" - mondta. Korábban arra panaszkodott, hogy jobbra húz az autója.
Az edzés közben újraindult.
Az ausztrál pilóta az idén nyolcszor esett ki, pont annyi alkalommal, ahányszor Hamilton is feladta a versenyt az elmúlt 5 év során.
A finn pilóta megkapta a szuperlágy gumikat, de nem volt tiszta köre, azonban így is vezet 1:09.508-cal. Vettel továbbra is 2. helyezett, Hamilton feljött a 3. pozícióba lágy gumikkal.
Horner korábban félórára becsülte a kiesését, ebből már 27 eltelt. Már csak ő nem lépett pályára a második szabadedzés során.
Az Ezüstnyíl pilótája 1:09.245-re gyorsult, de Vettel és Bottas is megkapta a szuperlágy gumikat, így hamarosan ismét változhat a sorrend.
A német pilóta 1:08.919-cel az élre állt, szuperlágyakkal, aztán jött Bottas 1:08.846-tal. Tavaly is ők küzdöttek a győzelemért, most persze még messze vagyunk ettől.
A változó széljárás és a kanyargós középső szektor miatt is sok az elfékezés a mezőnyben. Ez most nem jár komolyabb következményekkel, de az időmérőn döntő lehet.
Vettel ezt jelentette a rádión, majd kiszállt az autóból. Szerelők állják körbe a Ferrarit.
Úgy tűnik, a holland pilóta az edzés második felében ismét autóba ülhet. Vettel is visszaült, de még mindig turkálnak a szerelők a Ferrariban.
Lágy gumikat kapott, a Sky Sports szerint a Ferrarinál arra gyanakodnak, hogy Hülkenberg autójáról tört le egy alkatrész, és az jutott be a pilótafülkébe.
43 perccel az edzés vége előtt a Red Bull pilótája is csatlakozik a mezőnyhöz, lágy gumikkal. A bokszkijáratnál rögtön majdnem összeakadt Vettellel, aki rajtot gyakorolt.
A holland pilóta egyelőre 8 tizedmásodperces hátránnyal a 6. helyezett, de az autóját valószínűleg megtankolták, és nem használja a DRS-t sem.
A Ferrari versenyzője forgalomba keveredett, és ezt nem kifejezetten lelkesen adta mérnöke tudtára. Használt szuperlágy gumikon fut. Sainznak közben szóltak, hogy esőcseppek jelenhetnek meg, Magnussennek azt mondták, hogy csak nagyon gyenge eső jön.
A Red Bull pilótája gyorsított programot hajt végre, a lágy után a szuperlágy gumikat is felrakták az autójára. Az utolsó szektorban utolérte Lance Strollt, de nehezére esett az előzés. Valamiért továbbra sem használja a DRS-t, így egyelőre csak 1:09.339-re futotta tőle. "Ez erősen kompromisszumos volt."
Vettel épp Grosjeant előzte meg, Räikkönen nemrég Hamiltont érte utol. Nehéz lesz olvasni a köridőkből.
Az előző kiállás során cserélték le a lágy abroncsokat szuperlágyakra. A többieknél egyelőre nem látni hasonló elváltozásokat, de Vettelnél a szuperlágy is ezt a tünetet produkálja.
A rádión azt mondta, hogy valami nem jó az autójával, de mérnöke szerint az idők nem rosszak, így a brit pilóta halad tovább az útján.
A mérnöke annyit mondott neki a rádión, hogy valami problémájuk van. 17 perc van hátra, úgyhogy ez lehet, hogy a belga pilóta számára az edzés végét jelenti.
Kihívták kereket cserélni, ekkor azt mondta, hogy a hátsó gumik nem működnek az autóján. Vettel nem panaszkodik (vagy nem halljuk), de ismét hólyagosodnak az abroncsai.
A Haas pilótája nem akarta elengedni a mögötte érkező Renault-t a célegyenes végén, Sainz keményen beszúrt mellé, Grosjean nem akart tágítani, de a végén jobb belátásra tért.
Ahogy ez a második szabadedzéseken lenni szokott, a hosszú etapok miatt a sorrend már nem változott a tréning végén sem, mindössze Magnussen küszködött a leváló visszapillantó tükrével.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!