Lewis Hamilton és a Mercedes maradt az élen az idénynyitó Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén is, de az ötszörös világbajnokot árnyékként követte csapattársa, Valtteri Bottas. A többiekről ez nem mondható el, hiszen az Ezüstnyilat vezető brit pilóta 0,8 másodperccel verte legközelebbi riválisát, a Red Bullt vezető Max Verstappent.
Ennyiből azt is hihetnénk, hogy borítékolható a Mercedes fölénye a hétvége során, azonban a Red Bullok és a Ferrarik is visszafogott tempóban közlekedtek, mindössze néhány századdal voltak gyorsabbak a 6. helyezett Kimi Räikkönennél, aki reálisnak tűnő, 0,972 másodperces hátrányt szedett össze a Mercedeshez képest.
Verstappen és az edzés legvégén motorgonddal küzdő Pierre Gasly ráadásul az általános protokolltól eltérve az edzés utolsó perceire időzítette az időmérő-szimulációt, addig a mezőnyben egyedüliként a sárga jelzésű közepes keverékkel szerepeltek a köridőtáblázaton. A pálya állapotának javulása magyarázhatja a döntésüket, ahogy a Ferrari szereplésének is ez lehet az egyik oka.
A Mercedes ellenfelei ráadásul nem gyorsultak annyit, amennyit a közepes és a lágy abroncs közötti tempókülönbség indokolna,
így bár nem zárható ki, hogy az Ezüstnyilak diktálják a tempót Melbourne-ben, a Ferraritól és a Red Bulltól is jobb eredmények várhatók a továbbiakban. Az erős szél és a továbbra is gyenge tapadású pálya sokak életét megkeserítette: Az első tréningen balesetet szenvedett Alexander Albon kétszer is megpördült, de Räikkönen, Vettel, Giovinazzi, Russell és Leclerc is megjárta a pálya szélét.
A Ferrari fiatal igazolása a 4-es kanyar rázókövén forgott meg, de szerencséjére és lélekjelenlétének köszönhetően a falat elkerülte, ahogy a többiek is megúszták a komolyabb baleseteket, így a Charlie Whiting helyére beugró versenyigazgatónak, Michael Masinak sem volt komolyabb feladata a második tréning alkalmával.
Nico Hülkenberg után a második edzésen Daniel Ricciardónak is meggyűlt a baja a Renault-val,
a csapat műszaki hibát hárított el a tréning elején, ezért a helyiek kedvence csak késéssel tudta megkezdeni a gyakorlást, de végül 8. lett kevesebb mint 1 tizeddel lemaradva a „B liga” legjobbjától, Räikkönentől. Érdekesség, hogy Leclerc mindössze a 9. helyezett lett a Ferrarival, Lance Stroll pedig előrébb végzett, mint rutinosabb csapattársa, Sergio Pérez.
A Williams továbbra is bő 1,7 másodperccel lassabb még a McLarentől is, így egyértelműnek tűnik, hogy a brit istálló a leggyengébb tagja az idei mezőnynek, de a hátrányuk csökkent a Mercedeshez képest, így az legalább nem fenyegeti őket, hogy az időmérőn nem jutnak be a 107%-os időhatáron belülre.
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az idénynyitó Ausztrál Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Még mindig korán van, de már a második szabadedzés kezdődik, igyekszünk sok érdekes részlettel szolgálni.
Az előző évek során és a tesztek alatt látottak alapján nem meglepő, hogy a Mercedesek és a Ferrarik kezdtek az élen az első szabadedzésen, az árnyalatnyi időkülönbségek azonban ismét izgalmassá teszik a szezonkezdetet.
A nap során többször is frissítjük galériánkat a legjobb képekkel Melbourne-ből.
---- separator ----gallery-content-type:110141d7-107b-4bf8-aac6-b68527988ec4---- separator ----A Mercedes pilótája harcias kedvvel kezdte az első szabadedzést, de a 3-as szektorban megcsípte a füvet, kicsúszott, majd a visszafordulás során is majdnem összetörte az autóját. Furcsa hiba volt egy élcsapat pilótájától.
A Mercedes mellett a Ferrari is fekete szalaggal emlékezik Charlie Whitingra, az F1 legendás versenyigazgatójára, aki tüdőembólia következtében csütörtökön halt meg Melbourne-ben. A Haas az autó orrkúpján matricával tiszteleg.
A tavalyi bukdácsolást folytatva az első szabadedzésen is használhatatlannak bizonyult az F1 előfizetéses online tévéje, de az ügyfélszolgálat szerint a második tréningre orvosolták a gondokat. Nos, az androidos app még nem működik.
Romain Grosjean az első a pályán a sárga jelzésű abroncsokkal, a többiek között sokan vannak, akik még csak öltöznek, Bottas még a sisakot sem viselte.
1:25.634-gyel kezd a Haas pilótája, a kör során a differenciálmű állítására kérték, azt mondták neki, hogy így lesz olyan, amilyennek várják az autó viselkedését.
A Ferrari pilótája kemény gumikat kapott, elsőre bő egy másodperccel elmaradt Grosjean eredményétől, bár a francia pilóta közepesekkel ment. Az F1 TV időmérésében láthatók a miniszektorok eredményei is, volt, ahol Leclerc volt a leggyorsabb, de ez is kevés volt.
A Red Bull pilótája 1:25.401-gyel az élre állt, bő 2 tizedet vert Grosjean eredményére szintén sárga jelű gumikkal, közben Kimi Räikkönen kiszélesítette a pályát az 1-es kanyarnál.
A 20 pilóta közül már 13-nak van mért köre, talán nem meglepő, de a két Williams áll az utolsó két helyen. Magnussen diktálja a tempót a Haas volánja mögött.
A Ferrari pilótája Räikkönenhez hasonlóan az 1-es kanyar féktávjánál számította el magát. Közben valamit igen nagy lendülettel javítanak Ricciardo autóján, az ausztrál pilótának nincs még köre a délután.
Az Alfa Romeo pilótája az 5. helyezett volt a svájci Alfával, aztán jött Verstappen és átvette a vezetést. Hamilton is abszolút legjobb 1-es szektort futott.
Először Hamilton javította meg a korábbi legjobb köridőt 1:23.582-vel, majd jött Bottas is 1:23.879-cel, a 3. helyezett továbbra is Verstappen.
Előkerült Hülkenberg is, aki az első tréninget kénytelen volt kihagyni, elektromos hiba miatt.
A különbség hasonló, 0,233 másodperces maradt, de Hamilton és Bottas is javítani tudott, a leggyorsabb kör most 1:23.206.
Előkerült Ricciardo is a javítások után.
Leclerc egyelőre csak a 14. helyezett, Vettel pedig csak a 17. a sorrendben, miközben Hamilton 1:23.140-re gyorsult, az előnye már majdnem 3 tized Bottas előtt.
Ez még csak részeredmény, ráadáasul folyamatosan változik, de íme az első 10 helyezett állása 30 perc után:
Hamilton, Bottas, Verstappen, Magnussen, Kvjat, Gasly, Albon, Grosjean, Hülkenberg, Räikkönen.
Leclerc és Vettel is megkapta a hétvégi leglágyabb kerekeket, de a Mercedesek tempójával egyelőre nem tudtak mit kezdeni. A német pilóta a 4. helyre jött fel, Leclerc csak a 8. helyezett, Räikkönen az Alfával tartja az 5. pozíciót.
Ezúttal a 3-as kanyarban sokallt be, kissé levágta a füvet, de az autója egyben maradt, miután a szerelői összerakták a második szabadedzésre.
A finn pilóta is megkapta a piros gumikat, 1:22.648-cal átvette a vezetést, pedig elfékezés és rosszul sikerült kigyorsítás is volt a körében. Hamilton és Vettel most van melegítő körön, de elég nagy forgalomba kerültek.
A brit pilóta 1:22.600-val ismét az élre állt, Bottas 00,48 másodperccel áll mögötte, Vettel továbbra is csak a 4. helyezett a két Mercedes és Gasly mögött.
Két pilóta kivételével mindenki a piros jelzésű lágy abroncsokkal futotta már a legjobb mért körét, ez nem meglepő, hiszen a második szabadedzés második felében már a hosszabb etapokra terelődik a csapatok figyelme. A két kivételes versenyző Verstappen és Sainz.
A második szabadedzés elején az ügyfélszolgálat azt írta, hogy elhárultak a hibák, de később ismét elismerték, hogy gond van a netes F1 tévé működésével.
A C2-es (fehér) és a C3-as (sárga) között 0,5 másodperces, a C3-as és a C4-es (piros) között akár körönként 1 másodperces tempókülönbség is lehet Melbourne-ben. Ezt az élmezőny köridői egyelőre nem tükrözik.
Most a bokszutca bejárata előtti éles balosban tette ki a fűre a Toro Rossót, megpördülés lett belőle, de folytatni tudta az útját.
A Sky Sports szerint Hamilton azt jelentette, hogy a jobb első fékje "üvegesedik", Vettel kapcsán pedig a korábbi F1-es pilóta, Karun Chandhok azt gyanítja, hogy a Ferrari a pálya állapotának javulására vár a gyors körrel.
A Red Bull pilótája 1:23.400-ra gyorsult, ez kereken 8 tizeddel gyengébb Hamilton eredményénél, de immáron ő is a piros jelzésű gumit kapta. Nem sokkal előtte Giovinazzi megpördült a bokszbejárat előtt, és Hülkenberg is alaposan elfékezte magát ugyanott.
A pilóták egymást érik a pályán, különösen az utolsó szektorban, mielőtt kigyorsítanának a mért körre. Russell is megjárta a pálya szélét.
A Ferrari pilótája sem úszta meg látványos hiba nélkül a második szabadedzést, a 3-as kanyarból még jól kijött, de a 4-esnél rátette az autót a kerékverőre, és azonnal megpördült rajta. Résen volt, így elkerülte, hogy a falnak menjen, és kisvártatva vissza tudott fordulni a pályán.
Hamilton és Bottas tempójára nem volt válasza a Red Bullnak és a Ferrarinak sem, de gyanúsan közel voltak az alfás Räikkönen eredményéhez, így valószínűleg holnap még mindkét autótól többet lehet majd várni. Az utolsó pillanatokban Gasly arra panaszkodott, hogy erőtlen a motorja, de vissza tudott evickélni a bokszba.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet a közvetítésben, de nemsokára jövünk részletes eredményekkel, összefoglalóval és további hírekkel!