Leclerc és Vettel verte Bottast, Hamilton és Verstappen a falnak ment
2019. június 07. 19:50
Az első szabadedzés összképét teljesen felforgatva a Ferrari pilótái zárták az élen a Kanadai Nagydíj második szabadedzését. Charles Leclerc és Sebastian Vettel az időmérő szimulációk alkalmával jobb kört futott Valtteri Bottasnál, ezzel az élen zárták a szabadedzést, de a hétvége további alakulása szempontjából természetesen ezúttal is a hosszabb etapokon nyújtott teljesítmény lesz a döntő.
E téren Lewis Hamilton és Max Verstappen egyelőre maximum a csapattársaik által gyűjtött adatokra támaszkodhat, mert féltáv körül mindketten a falhoz csapták az autóikat. Hamilton balesete volt súlyosabb, a 2-es szektorban keményen ütközött a betonfallal, majd bő fél kört sérült autóval kellett megtennie.
A Mercedesnél úgy döntöttek, hogy az autó egész hátulját újjáépítik, ezért a brit pilóta mindössze 8 körrel a háta mögött kénytelen volt feladni az edzést, és csak a 6. helyen zárt, bár ennek nincs nagy jelentősége, ahogy Verstappen 13. helyének sincs, ellentétben a holland pilóta bizarr balesetével, ami Pierre Gasly mögött, feltehetőleg a turbulencia miatt történt.
Verstappen a jobb első kerekével ütközött a falnak, de ő is vissza tudott araszolni a szerelőihez.
A versenyszimulációk során megnövekedő forgalomban több kisebb-nagyobb incidens is előfordult: Romain Grosjean és Lance Stroll koccant a pályán, Robert Kubica és Alexander Albon nagy szerencsével került el egy bokszutcai balesetet, és Valtteri Bottas autójáról is törmelékek váltak le a hátsó egyenesben.
A mezőnyben lényegében mindenki küszködött a gumik hőmérséklete és kopása miatt, természetesen leginkább a piros jelzésű lágyak esetében. Akadtak pilóták, akik már 3-4 kör után arra panaszkodtak, hogy a lágyak a hátsó tengelyeken már nem tapadnak, de Vettel 22 kört megtett a lágyakkal, Leclerc pedig 29-et a közepesekkel, míg
Bottas leghosszabb etapja 27 kör volt a kemény keverékkel.
Az egykörös tempó terén nagy feltűnést keltett Carlos Sainz eredménye, mivel a spanyol pilóta mindössze 0,376 másodperccel bizonyult lassabbnak Leclercnél, de körülbelül 3-4 körrel kevesebb üzemanyag lehetett az autójában.
Sainz ezzel majdnem 7 tizedet vert csapattársára, Lando Norrisra, ekkora különbség csak a két Haas és a két Alfa Romeo között alakult ki, de Antonio Giovinazzi a tréning nagy részét kihagyta sebességváltó-csere miatt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes péntek estét kívánunk Kedves Olvasóinknak, nemsokára indul a Kanadai Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítése. Az elsőt Lewis Hamilton zárta az élen, az események összefoglalását alább olvashatják.
A nap során többször frissülő galériánkba már megérkeztek az első képek Kanadából.
---- separator ----gallery-content-type:d8aef04c-0d50-4572-80cf-2f243845f7ea---- separator ----A helyes választ úgy összegezhetnénk, hogy "attól függ", ennél bővebb magyarázattal Bereznay Dániel, az F1 hivatalos esport-pilótája szolgál.
Andrew Benson, a BBC tudósítója a Mercedestől megtudta, hogy az üzemanyag-ellátó rendszerben egy olyan alkatrész romlott el, ami nem az új erőforrás része, ezért nem aggódnak Valtteri Bottas új motorja miatt. Gond nélkül részt vehetnek a második szabadedzésen.
Már az első szabadedzésen megjelent az élővilág a pályán.
A por miatt csúszós az aszfalt, a Montrealban először versenyző Antonio Giovinazzi pórul is járt az első szabadedzésen.
A német pilóta és az autója is megúszta bántódás nélkül a megpördülést a hajtűkanyarban.
Az előrejelzések szerint vasárnapra még melegebb lehet, ezért érdekes, hogy mennyire lesznek hasznosak a mai hosszú etapos versenyszimulációk.
A brit licenccel működő, de kanadai kézben lévő csapat a Kanadai Nagydíjra nem vitt ajándéktárgyakat, az "ellátási probléma" miatt a Twitteren kértek elnézést. Lawrence Stroll, a csapat résztulajdonosa a divatiparban gazdagodott meg.
Kubica az első a pályán, ez érthető, hiszen neki most kezdődik a hétvége, miután az első szabadedzést a partvonalon töltötte Nicholas Latifi vendégszereplése miatt.
A lengyel pilóta 1:21.712-vel kezdett, pályán van már Sainz és Albon is. Ricciardo most öltözik be.
Még mindig közepes keverékű gumikkal haladnak a pilóták, Sainz átvette a vezetést 1:16.303-mal, Albon mindössze 0,015 másodperccel lassabb nála, Kubica továbbra is 1:19-nél tart.
A dán pilótát az erősödő szélre is figyelmeztetik, egyelőre az 5. helyen halad.
Vettel közepes keverékű gumikkal 1:14.036-tal az élre állt, de nem sokkal később jött Leclerc és szintén közepesekkel 1:14.009-re javította a legjobb eredményt.
Ricciardo közepesekkel, Hülkenberg keményekkel ment ki a pályára. Elég nagy most a forgalom, de úgy tűnik, egyelőre nem akadályozzák egymást a pilóták.
A Mercedes pilótája ismét demoralizáló tempót diktál, még akkor is, ha még nincs vége az edzésnek. Az első két, lassabb szektorban dinamikusan növelte az előnyét Leclerc előtt, és a hosszú egyenesben is meg tudta ezt tenni. Így alakult az előnye a három szektor során:
0,472
0,910
1,028
Gasly és Verstappen is kemény gumikkal van kint, ez az eredményeken is látszik, Verstappen egyelőre csak a 7. helyezett, de a hátránya csak bő 2 tized Vettel mögött.
A német pilóta még mindig közepesekkel feljön 0,682 másodperces hátránnyal a 3. helyre, aztán ahogy eddig ezen a hétvégén lenni szokott, jött Leclerc és 0,653 másodpercre megközelíti Hamiltont.
Az Alfa Romeo pilótája egyelőre nem lépett pályára a második szabadedzésen, miután az elsőn összetörte az autóját. Giovinazzi farral ment neki a falnak, lehetséges, hogy váltócserére van szükség.
A francia pilóta súrolta a falat, a hajtűben el is fékezte magát, és a rádión azt mondta, gyenge már a hátsó tapadás. Mindössze 4 kört tett meg ezzel a közepes szettel.
A brit pilóta Mercedesén jobb hátsó defekt látszik, de a felni is sérült, így biztos, hogy Hamilton nekiment a falnak. Mérnöke arra kéri, hogy lassan haladjon.
Az első és a hátsó futómű is nekiütközött a falnak, lehetséges, hogy a padlólemez és a sebességváltó is megsérült. Hamilton vissza tudott araszolni a bokszba.
Évente 1-2 alkalommal előfordul, hogy Hamilton elszámítja magát és összetöri az autóját, de jellemzően csak edzéseken. Egyelőre kérdéses, hogy ez a baleset visszaveti-e őt a hétvégén. A brit pilóta kiszállt az autóból, amíg a szerelők dolgoznak rajta.
Hamilton rá is fázott (a kép még a baleset előtt készült), Leclerc autója egyelőre egyben van.
A Mercedes pilótája 1:12.311-gyel átvette a vezetést, ez nem nagy meglepetés, az viszont annál inkább, hogy Vettel 1:12.251-et tudott, Leclerc egyelőre a 3. helyezett 0,122 másodperces hátránnyal. Valószínűleg most tekerték fel a Ferrarit.
A monacói pilóta egy hajszállal gyorsulni tudott, 1:12.177-tel az élre állt, vészesen megközelítve a falat az utolsó sikánból kifelé.
A Sky Sports riportere szerint egyre "meztelenebb" Hamilton autója. 46 perc van hátra a szabadedzésből, nemsokára jönnek a versenyszimulációk.
Lehet, hogy nem ússza meg az első szabadedzésen elszenvedett balesetét Antonio Giovinazzi, mert váltócserére lesz szüksége. Egyelőre nem világos, hogy edzés- vagy versenyváltó volt-e az autójában, ha az előző futamon is használt egység működött a baleset idején, akkor öthelyes rajtbüntetést fog kapni. Továbbra sincs mért köre a délutáni tréningen.
A holland pilóta épp mért körön volt lágy gumikkal, az utolsó sikán előtt utolérte Gaslyt, aki nem engedte el őt, és a kanyarból kifelé a jobb első kerekével nekiment a falnak. Feltehetőleg Gasly szélárnyéka miatt alulkormányzott lett az autója.
A spanyol pilóta 0,376 másodperces hátránnyal feljött a 4. helyre, ez pont félúton van Leclerc és Magnussen között. Ez még csak részeredmény, de figyelemre méltó tempó.
A Sky Sports szerint teljesen szétszedték Hamilton autójának hátulját, és valószínűleg a maradék 37 percben a brit pilóta már nem fog visszajönni a pályára. Jó hír viszont a számára, hogy az autójában egy edzésekre szánt sebességváltó működött, így ha az meg is sérült, büntetés nélkül kicserélhetik.
Elővigyázatosságból kicserélik Hamilton autójának komplett hátulját, írta a Mercedes a Twitteren.
Pár perccel ezelőtt megjegyeztük, hogy Sainz meglepően jó kört futott, és ezzel feljött a 4. helyre, közben Norris csak a 11. helyezett majdnem 7 tizedmásodperccel lemaradva Sainztól. Ez szokatlanul nagy különbség a két versenyző között, még akkor is, ha Norris először vezet ezen a nem könnyű pályán.
Így állnak a szektoridők terén az élen állók. A Mercedes a kanyargós szakaszon még mindig jobb a Ferrarinál.
A német versenyző 13 kör után visszament a bokszba, és közben a rádión azt mondta, a lágy gumik veszélyessé váltak. Erős gumikopást tapasztaltak Bottas autóján is és Magnussen is arra panaszkodott, hogy "borzalmas" a hátsó tapadás.
"A hátsók kezdenek leolvadni" - mondta a rádión, miközben a tempója 1 másodperccel visszaesett. Az üzenet felvételének pontos időpontját nem ismerjük, de Vettel 13. körénél nem később beszélgettek. Vettel azóta a 14-ben jár. Leclerc a közepes keverék túlmelegedésére is panaszkodik.
A négyszeres világbajnok az etapja 17. körében jár, ami a 70 körös táv ismeretében még mindig nem sok. Vasárnap melegebb várható, akkor még nehezebb lesz a gumik kezelése.
A kanadai pilóta a szélárnyékból kilépve megelőzte a franciát, Stroll a féktávon elkezdte kiszorítani Grosjeant, akinek nem igazán maradt helye. A kerekeik kissé össze is értek, Stroll befordult, Grosjean inkább átvágta a sikánt. A sportfelügyelők az edzés után megvizsgálják az esetet.
Az eset még pár perccel ezelőtt történt, Kubicát kiengedték a bokszból, de jött közben Albon. Szerencsére a Williams versenyzője észrevette, hogy ellenfele közeledik, és megvárta, amíg a Toro Rosso beáll a szerelőihez.
A Mercedesről a hátsó egyenesben váltak le törmelékek, az egyikre ráment Leclerc is. Egyelőre nem tudni, hogy Hamilton törmelékeire ment rá vagy az ő autójáról szakadtak-e le az alkatrészek.
Fordult a kocka a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén, a Ferrarik kicsivel, de gyorsabbak voltak Valtteri Bottasnál, Lewis Hamilton és Max Verstappen a falnak ütközött. Nemsokára összefoglaljuk az eseményeket és további hírekkel is jövünk. Köszönjük a figyelmet!