A pénteki szabadedzések után nem sokan gondolták volna, hogy bárki képes lesz felvenni a versenyt a Mercedesekkel Silverstone-ban, a szombati szabadedzésen azonban a Ferrarik nemhogy felvették, de meg is előzték az Ezüstnyilakat, miközben a Red Bullok sem voltak messze, sőt, Valtteri Bottast mindketten lehagyták. A 60 perces gyakorláson látottak alapján szoros időmérőre van kilátás, amelybe akár még az időjárás is bekavarhat.
A szabadedzés elején a tegnapi edzésekkor látott semmitevés volt a jellemző, George Russell volt csupán az, aki úgy gondolta, hogy egyből nekivág a körözésnek. Sokáig a Williams pilótája sem élvezhette a tiszta pályát, megérkezett ugyanis az eső, ami hamar a bokszba kényszerítette a hazai közönség előtt versenyző újoncot.
Nemsokára előkerültek az intermediate abroncsok, többek között a Ferrarik és a Mercedesek is megtettek egy-egy kört a zöld olfalfalú Pirelliken,
mért kört azonban csak Bottas futott rajtuk. Az eső mennyisége nem volt elég a köztes esőgumikhoz, viszont annyira megnedvesítette az új aszfaltréteg tetejét, hogy a slickeket se lehessen rendesen munkára fogni.
Mindenki legnagyobb örömére az égi áldás nem tartott ki az edzés végig, féltáv után nem sokkal pedig már fel is lehetett tenni a száraz pályára való gumikat, amelyeken Hamiltoné volt az első mért kör, hamarosan azonban a teljes mezőny őrült szorgalommal özönlött a pályára, az ember csak úgy kapkodta a fejét.
Az első körök során Lewis Hamilton és Valtteri Bottas diktálta a tempót, a két Ferrari viszont már ekkor sem volt messze, sőt, a Red Bullok a kezdeti gyengélkedés után szintén elkezdték ostromolni a legjobb helyeket.
Az első etapot Hamilton zárta az élen Bottas, Verstappen és Gasly előtt, a két Ferrari ekkor az ötödik és a hatodik volt Charles Leclerc-Sebastian Vettel sorrendben. A hajrára felkerültek az időmérő-szimulációkhoz a friss lágy szettek, amelyeken a monacói villantott nem kicsit, noha az első mért körét az őt feltartó Danyiil Kvjat miatt félbe kellett hagynia,
második nekifutásra 1:25.905-öt repesztett, ami amellett, hogy a hétvége legjobb ideje, 13 ezred híján új pályacsúcs is lehetett volna.
Vettel szintén nem volt acélos az első gyorskörében, a másodikkal azonban ő is bement 1:26 alá, és csak 26 ezreddel volt lassab Leclerc-nél.
Úgy tűnt, hogy a Mercedes ekkor már nem tudja tartani a tempót a Ferrarival, Hamilton elsőre csak 1:26.131-et autózott, itt azonban nem állt meg, az edzés legvégéig folymatosan faragott le az idejéből, mígnem végül ő is bement 1:26 alá,
1:25.954-es köre mindössze 49 ezreddel maradt el Leclerc, 23 ezreddel Vettel körétől.
A szintén az utolsó pillanatokban javító Pierre Gasly lett a Ferrari mellett a tréning másik meglepetése, a francia ugyanis zsinórban harmadjára győzte le Verstappent, 1:26.118-as ideje pedig Leclerc-től is mindössze 2 tizedre volt, az első négyet tehát csak ennyi választotta el. Gaslyt Verstappen követte 1:26.440-nel, a holland az 1:26.456-tal záró Bottast még így is lehagyta. A finn pilótának volt egy hajmeresztő pillanata az utolsó percekben, Dannyiil Kvjat majdnem rápaszírozta őt a régi célegyenes falára, mert nem vette észre, hogy a Mercedes már mellette van.
A középmezőny legjobbja címet a McLaren újonca, Lando Norris érdemelte ki a hetedik hellyel, mögé a tegnap még gyengélkedő, mára szintén erőre kapó Renault-k soroltak be Nico Hülkenberg-Daniel Ricciardo sorrendben. Az első tizet Alex Albon zárta a Toro Rossóval.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Brit Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Pénteken a papírforma érvényesült, legalábbis a hosszú etapok terén, bár a Mercedes egy körön is az élre került a délutáni tréningen.
A szabadedzések eredményeire általában nem lehet vakon támaszkodni, de Lewis Hamilton pénteken annyira gyorsnak tűnt a hosszabb etapokon, hogy jó eséllyel küzdhet majd pályafutása hatodik győzelméért a Brit Nagydíjak történetében, ami új rekord lenne.
A Williams-csapat a hétvégén a csapat alapítója, Sir Frank Williams pályafutásának 50. szezonja előtt tiszteleg. A legendás csapatfőnök a hétvégén a helyszínen figyeli az istállója munkáját.
A pilóták már pénteken is küszködtek a gumik megfelelő hőmérsékletre melegítésével, ma, legalábbis a harmadik szabadedzésen azonban még nehezebb dolguk lehet, a levegő és az aszfalt is hidegebb ugyanis péntekhez képest, a páratartalom pedig magasabb. Talán esni is fog?
Akárcsak a tegnapi nap elején, most is a McLaren volt a leggyorsabb, Sainz helyett ezúttal azonban Norris hajtott ki elsőként a pályára, őt a két Renault, Albon és Grosjean követte.
A tegnapiakkal ellentétben ez a szabadedzés már csak 60 perces, ez az ötszörös világbajnok érkezésén is látszik, aki már 2 perccel a tréning elindulása után átsétált a motorhome-ból a garázsba.
Mindenkit visszatért a garázsba egy installációs kör után, kivéve George Russellt. Az újonc egy 1:37.9-es melegítő körrel állt az élre.
1:31.810-re javított Russell, de még ez is több mint egy másodperccel lassabb, mint a tegnapi legjobb köre. Jelenleg ő az egyedüli pilóta a pályán.
A pálya menti kijelzőkön megjelentek a digitális esőcseppek, ami a csúszós pályára figyelmeztet. Szemre egyelőre nem látszik, hogy nagyon esne, Russell mindenesetre 1:31.9-et ment harmadjára, egy tizeddel elmaradva a legjobb körétől.
Kubica is kijött, Russell új közepes gumijai helyett ő használt lágyakon, de egy kör után vissza is ment a bokszba, miután a fedélzeti kameráján esőcseppek jelentek meg.
Kettes szintű esőt jelentett neki a mérnöke rádión, a Williams újoncának is vissza kellett vennie a tempóból, szemre is óvatosan tért vissza a garázsba. A pálya alkalmatlanná vált a slickekhez.
A hátsó gumikban 21 psi-ról 22psi-re módosította a minimális guminyomást az olasz gyártó, mostantól ez alá az érték alá nem mehetnek be a csapatok.
Pontosabban köztes abroncson, Leclerc és Ricciardo is a zöld oldalfalú intermediate-eken hajtott ki a pályára.
Leclerc-nek és Ricciardónak is elég volt egy kör a nyálkás aszfalton, mindketten visszatértek a bokszba.
A Renault sérülést fedezett fel az ausztrál kasztniján a második edzés után, ezért a csere. Közben Ricciardo azt jelentette, hogy a pálya valóban nem lenne alkalmas a slick gumik használatára.
Hamilton és Bottas is próbára teszi az intereket, rajtuk kívül a két Williams is kint. Az ötszörös világbajnokot figyelmeztették, hogy az új aszfalt csúszós lehet itt-ott.
A mérnöke elküldte egy gyorskörre, hogy ellenőrizze az autó egyensúlyát, ha esetleg az időmérőn is ilyenek lesznek a körülmények, Hamilton a kört azonban nem fejezte be, helyette bejött lágy abroncsokért, amelyeket rátettek az autójára, majd inkább visszatolták a garázsba. Közben Sainz, Kvjat és Vettel is megjárta a páyát intereken, Bottas pedig bejött a második helyre Russell mögé.
Mért köre csak Russellnek, Bottasnak és Kubicának van féltávnál, de már ők sincsenek kint, ahogy senki más sincs. Egyelőre úgy tűnik, hogy senki nem szeretné elhasználni a limitált számú esőgumijait, hátha az időmérőn és a versenyen szükség lesz rájuk.
Hamilton és Hülkenberg is megjelent lágy abroncsokon, nézzük, mire lesznek képesek!
A Mercedes világbajnoka az első körében átvette a vezetést 1:28.988-cal, mögötte Hülkenberg áll 1:29.7-tel. Közben szinte a teljes mezőny kiözönlött a pályára slick gumin, kezdődhet az akció!
Rövid ideig Bottas állt az élen 1:27.524-gyel, de aztán jött a Ferrari monacói pilótája és 78 ezredet vert az idejére. Vettel is körbeért, a 3. helyre jött be 1:27.840-nel. Mindannyian lágy gumikon vannak.
Furcsa hangokat hall valahonnan a turbó felől, amikor elveszi a lábát a gázról. Közben Hamilton visszavette a vezetést 1:26.746-tal, ami csak 2 századdal lassabb, mint amivel tavaly megnyerte a 3. szabdedzést.
1:27.2-re gyorsult a finn, Hamilton idejét azonban nem tudta megközelíteni. Annál inkább Leclerc, aki 1:26.925-tel 179 ezreddel Hamilton mögött bejött a második helyre.
Elsőre nem ment jó kört, másodikra viszont 2 századdal bejött Leclerc mögé a harmadik helyre, ideje 1:26.945.
Megdöntötte a tavalyi 3. edzés legjobb körét és 1:26.458-cal átvette a vezetést a finn, ideje 288 ezreddel volt jobb Hamiltonénál. Eközben Verstappen Red Bullja igen alacsonyra van engedve, csak úgy szórja a szikrákat nagyjából az összes kanyarban.
Megfutotta a leggyorsabb első szektort a Renault ausztrálja, végül pedig az ötödik helyre jött be a Ferrarik és a Mercedesek mögé.
Eddig nem villogtak, Verstappen azonban összehozott egy 1:26.654-es kört, amivel bejött a második helyre. Gasly 4 tizedre van tőle a hetedik helyen.
Nem hagyja magát az ötszörös világbajnok, 1:26.338-cal letaszította Bottast az első helyről. Eközben Gasly felzárkózott Verstappenre, mindössze négy századdal van a csapattársa mögött a negyedik helyen.
Most elcsendesedett a pálya, csak hárman vannak kint. Hamarosan jönnek a friss gumis időmérős körök, úgyhogy a tűzijátéknak még nincs vége.
Kijött új lágy gumin a monacói, de alighogy elkezdte a gyorskörét, Danyiil Kvjat feltartotta, mire Leclerc inkább félbeszakította a kört.
1:26.700-zat ment a német az időmérő-szimulációs körében, de csak Leclerc-t tudta átugrani, a két Red Bullt és a két Mercedest nem.
1:25.905-tel csupán 13 ezreddel maradt el Hamilton tavalyi időmérőn elért körrekordjától, ezt az időt pedig az ötszörös világbajnok sem tudta megdönteni. csak 1:26.131-et ment, amivel a második.
A régi célegyenesben a finn belülről akart elmenni az orosz mellett, majd mikor mellé ért, Kvjat elkezdte előzni Leclerc, ezzel kis híján nekinyomva a Mercedest a szalagkorlátnak. Bottas elvette a gázt, így tudta kivédeni az ütközést.
26 ezreddel feljött Leclerc mögé, szintén 1:26 alatt. Bottas nem tudta megelőzni Hamiltont, 1:26.456-tal a negyedik.
Komolyat hibázott a Luffield kanyarban azután, hogy egyéni legjobb első szektort ment. Kitört az autója hátulja, éppen, hogy meg tudta fogni a kavicságy előtt.
1:26.072-vel viszont még mindig nincs 1:26-os idő alatt, rádión pedig azt mondta, az autóban szerinte nincs több.Verstappen megelőzte Bottast, 1:26.440-nel bejött a negyedik helyre.
A Luffieldból kifelé befékezett, hogy lelassítson Sainz mellé, amiért a spanyol korábban feltartotta. Sainz egyből feltette a kezét, hogy elnézést kérjen, miközben a csapattal közölte, hogy nem szóltak neki a dán érkezéséről.
Újabb javítás az ötszörös világbajnoktól, 1:25.954-gyel 49 ezredre megközelítette Leclerc-t, ami elképesztően kis különbség. Eközben Gasly lenyomta Verstappent, mindössze 2 tizedre Leclerc-től megkaparintotta a negyedik helyet.
Ha ilyen szoros lesz az időmérő, akkor nem lehet okunk panaszra. Az utolsó szabadedzést Charles Leclerc zárta az élen Vettel, Hamilton, Gasly, Verstappen és Bottas előtt. Az első tíz további sorrendje: Norris, Hülkenberg, Ricciardo, Albon. Hamarosan jövünk a szöveges összefoglalóval, 14:50-től pedig az időmérő edzéssel. Viszontlátásra!