Leclerc maradt az élen Monzában, de Hamilton ott loholt a sarkában
2019. szeptember 06. 14:52
A második gyakorlásnak – noha továbbra is borús volt az ég – már nem szakadó esőben vághattak neki a csapatok, akik igyekeztek kihasználni, hogy száraz a pálya, és a szokottnál jóval nagyobb elánnal vetették bele magukat a munkába. Az előrejelzések azt mutatták, hogy nem lesz sok idejük, Lewis Hamilton mérnöke az első negyed óra végére már esőt várt, ami meg is érkezett.
Az első percekben változatos gumitaktikát követtek, a közepes és a kemény keverék volt a sláger, az ötszörös világbajnok diktálta a tempót Vettel, Verstappen, Leclerc és Bottas előtt. Az élmezőnyből a Ferrarik tették fel elsőként a lágy Pirelliket, megpróbálva még a szemerkélő esőben futni egy időmérős kört, ami össze is jött nekik, Leclerc 1:20.978-cal átvette a vezetést, Vettel két tizeddel lassabb volt nála, miután forgalomba került és egyet hibázott is a körén.
A Mercedesek nem kapkodtak a lágy gumis körrel, pár perc után pedig már nem is tudtak volna kimenni, az eső intenzitása ugyanis fokozódott, mindenki a garázsban várta, hogy újra alkalmas legyen a pálya az érdemi munkára. Jó negyed órás malmozás következett, az FIA ezt kihasználva egy időre félbeszakította a tréninget, hogy a pályabírók letakaríthassák a felhordott kavicsokat az aszfaltról. Háromnegyed órával a tréning vége előtt aztán ismét beindult az élet,
elsőre úgy tűnt, hogy bár lehet slick gumin körözni, javítani senki nem fog tudni, ám elkezdtek javulni a körülmények, úgyhogy a Mercedesek is teljesíthettek időmérős kört,
nem is rosszat, Hamilton lila utolsó szektorral feljött a második helyre 68 ezredre Leclerc-től, miközben Bottas Vettel mögé sorolt be. A két Red Bull, különösen Verstappen is jó tempót ment, a holland csak 3 ezreddel maradt el Bottas körétől, Albont 3 tized választotta el tőle.
A tűzijáték után – noha az eső teljesen nem állt el – arra is volt lehetősége a csapatoknak, hogy rendes hosszú etapokat fussanak, amire a nap elején azért nem sokan számítottak. Hogy a körülmények nem voltak az igaziak, azt a rengeteg elfékezés mutatta, Leclerc, Hamilton és Bottas is rontott. A Red Bullok mögött Pierre Gasly, Romain Grosjean, Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat töltötte fel az első tizet.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Olasz Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Nemsokára ismét kigurulnak az autók a legendás monzai aszfaltcsíkra, hogy a lehető legtöbbet pótolják be a nagyrészt esőben zajló első szabadedzésen kiesett körökből. Az első gyakorlást Charles Leclerc zárta az élen, alább elolvashatják, hogy miként jött ez össze a Ferrari monacói pilótájának.
Az első edzésen sok szó esett a pilóták sisakjairól, Vettel retro dizájnt, Norris Rossi-festést, Albon pedig új gyártót használ. Íme egy újabb, az eddigiektől eltérő festés, Charles Leclerc is készült a Ferrari hazai futamára.
Csütörtök este változékonnyá vált az időjárás Milánó és Monza térségében, ennek következtében az első szabadedzés során is esett az eső. Ez általában lelombozó, de a gyönyörű környezetben fekvő pályán még így is remek képek születtek.
---- separator ----gallery-content-type:725bdb08-1c81-4e50-9cad-9c89a7da872d---- separator ----Jelenleg nem esik az eső és a pálya állapota sokat javult az elmúlt órák során, de a délelőtt során sok pilótát megtréfált a gyenge tapadás. Räikkönen, Pérez és Gasly megingása is piros zászlót vont maga után.
Az időjárásjelentések alapján arra lehetett számítani, hogy az első szabadedzés esős lesz, és arra is van sansz, hogy délután is esni fog, bár ennek valószínűsége percről percre csökken. Amennyiben a pilóták tudnak száraz pályán hosszú etapokat futni, az nagyon megkönnyíti a csapatok felkészülését a vasárnapi futamra.
A múlt hétvégéhez hasonlóan ismét több pilótának szerelnek be új erőforrás-alkatrészeket.
Max Verstappen és Pierre Gasly új belső égésű motort (ICE), turbót (TC), MGU-H-t, akkumulátort (ES), MGU-K-t és vezérlőelektronikát kap, Lando Norris új ICE-t, TC-t, MGU-H-t, ES-t és MGU-K-t. Ők hárman a mezőny végéről indulnak, Sebastian Vettel és Charles Leclerc viszont nem kap büntetést az új belső égésű motor, turbó és MGU-H bevetése miatt.
Megkezdődött a második szabadedzés, várhatóan nagy forgalom lesz a tréning elején, mert az FIA szerint 80% az eső érkezésének valószínűsége.
Néhány nedves volt van még a pályán, de az aszfalt teljesen alkalmas a slick gumik használatára. Nagy a szórás, hogy ki, milyen abroncsot kapott, a lágytól a keményig van minden, utóbbikat gyaníthatóan csak installációs körökre használják majd.
Hamilton jelezte a mérnökének, hogy senki sincs körülötte a pályán, így nem kap szélárnyékot. A két Ferrari közben egymáshoz közel megy, Vettel halad hátul kemény gumikon, Leclerc közepesekkel hajt.
Nem meglepetés, de fontos megjegyezni, hogy Räikkönen és Pérez is a pályán van, mindkettejük sérült autóját sikerült megjavítani az első szabadedzés után. Ez a Racing Pointnál volt nagyobb feladat.
A Red Bull thai pilótája a célegyenes végén átugratott a lassító bordákon, Ricciardo nem sokkal később a kavicságyat súrolta, így folytatta útját.
Felborult a szabadedzés programja, ahogy ezt várni lehetett, most futják a pilóták a hosszabb etapokat. Verstappennek azt mondták, 15-20 perc múlva jöhet az eső.
Hamilton vezet 1:21.972-vel, Vettel 0,303 másodperccel lassabb, Verstappen 0,371 másodpercet kap, Leclerc 0,475-tel van lemaradva, Bottas 0,552-vel. Közülük csak Leclerc nem közepes gumit használ.
Peter Bonnington szerint 5 percen belül már esni fog, sőt, a közönség már öltözködik is.
A Sky Sportsnak azt mondta, az Indy 500 még rendezetlen ügy a számára, és nem tetszik neki, hogy még mindig egy csapat a meghatározó erő, de úgy véli, 2021-től változhat a helyzet, és ez akár lehetőségeket is nyithat a visszatéréséhez, de elismerte, a 22 futam elég megterhelő.
Antonio Giovinazzi belső kameráján már esőcseppek láthatók, de mielőtt leszakad az ég, még a Ferrarik, Hülkenberg és Gasly is próbálkozik lágy gumikkal.
A monacói pilóta 1:20.978-at ért el, de az utolsó szektorban nem tudott gyorsabb lenni Hamilton korábbi eredményénél. Vettel is kapott lágy gumikat, de nem volt tiszta a köre, többször előznie kellett és lefutott a sóderba is, így 2 tizedet elvesztegetett.
A Ferrarik és a Red Bullok kimentek lágy gumikkal is, a Mercedesek viszont nem, ráadásul az eső egyre sűrűbben esik. A mezőny nagy része már lágyakat használ.
Albon belső kamerás felvételén már látszanak az esőcseppek, a szurkolók nyitják az ernyőket. Lehet, hogy eddig volt használható a pálya?
Most átmeneti időszak kezdődik, esik az eső, és a csapatoknak dönteniük kell, hogy kivárnak vagy a nedves pályát is megpróbálják-e használni, bár utóbbi esetben spórolniuk kell az intermediate gumikkal.
A Williams az idén nem lehet büszke a csapat teljesítményére, de a grove-i istálló az egyetlen, amelynek pilótái 2019-ben még nem estek ki versenyről.
Úgy tűnik, a Ferrari két szabadedzés-elsőséggel kezdi a monzai hétvégét és Charles Leclerc révén a Belga Nagydíjról is győzelemmel távoztak, de ettől függetlenül az idei szezon nem a várakozások szerint alakul. A közönséget ez mégsem lombozza le, a pálya körül több hatalmas Ferrari zászló is van.
Leállították az edzést, pályabírók szaladnak be, hogy lesöpörjék a sódert a pályáról, amit Kevin Magnussen hordott fel az első sikánnál. Ez jó időzítés, mert senki sem volt kint az aszfaltcsíkon.
A két Mercedes mellett Carlos Sainz, Sergio Pérez, Lance Stroll és Lando Norris nem ment délután lágy gumikkal. Ma már valószínűleg nem is fognak, mert esik az eső.
Többen kiszálltak és még csak az autójuk közelében sincsenek, Vettel viszont ül, és valószínűleg reménykedik, hogy még kimehet a pályára a második szabadedzés során.
A versenyirányítás szerint akár a DRS-t is lehet használni. Ehhez azonban először pilótákra lenne szükség a pályán, de lehetséges, hogy történik valami, mert felbőgtek a motorok a bokszutcában.
A két Haas vezette fel a sort, de rajtuk kívül a két Mercedes és Stroll is megindult, mindannyian lágy gumin vannak.
Egyelőre úgy tűnik, hogy igaza van, senki nem javít, Hamilton vissza is ment a garázsba.
A legtöbben nem tudnak gyorsulni, a kanadai viszont tudott, lágy gumin 1:22.706-ot ment, ezzel csapattársa előtt a 15. helyet foglalja el.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere jelentette a bokszutcából, hogy a McLarenről korábban a váltó is lekerült, már visszatették, de még mindig dolgoznak az autók. Optimista becslés szerint az újonc pilóta 10-15 perc múlva mehet ki újra.
Hamilton és Bottas is új lágyakon van kint, egyéni legjobb első szektor után azonban elvették a gázt. Csak nem esik?
Vettel jelenti a rádión, hogy szitálást észlelt, mire mérnöke közölte, hogy mostantól az edzés végéig ez lesz a helyzet. A Mercedesek újabb kört kezdtek, megint egyéni legjobb szektor villant fel Hamilton és Bottas neve mellett is.
Két egyéni legjobb és egy lila szektor után mindössze 68 ezreddel maradt el a monacóitól, miközben Bottas is javított, ő 1:21.347-tel Vettel mögött a negyedik.
Szemerkél az eső, de a jelek szerint ez még nem zavarja a csapatokat, a vörösök neki is láttak a hosszú etapoknak, Vettel használt közepes, Leclec pedig lágy gumin köröz.
A vörösök egykori pilótája még az esőszünet alatt kapott nagy tapsot és üdvrivalgást a közönségtől, meg is köszönte nekik.
A második edzés előtt Jody Scheckter hajtotta meg egykor versenyautóját, ső, a kocsit felkészítő szerelők is ugyanazok voltak, akik egykoron a dél-afrikai pilótával dolgoztak.
Ez így nem teljesen igaz, mert bár ahogy az várható volt, mindenki hosszú etapokat fut, Norris is megjelent és egy 1:23.561-es lágy gumis körrel bejött a két Williams elé. Ez volt az első gyorsköre a második edzésen.
Tíz körös abroncsokon van a monacói, Vettel 21 körös közepesen, Hamilton 16 körös közepesen, Bottas pedig 10 körös lágyon. Változatos a Ferrari és a Mercedes munkarendje.
Leclerc rákérdezett a mérnökénél, hogy minden rendben van-e az egyenesben, mert furcsa az autó viselkedése, mire azt a választ kapta, hogy igen, az adatok nem mutatnak semmi szokatlant.
Az első sikánban csúszott meg, keresztbe állt, Gaslynak résen kellett lennie, hogy ne menjen neki. Közben az FIA is figyelmeztette a monacóit, hogy az utolsó kanyarban nem futhat olyan szélesre, ahogyan most teszi.
A pálya nagy része száraz, Norris szerint csak a Parabolica és az előtte levő egyenes nem, az eső viszont ugyanúgy szemerkél, mint eddig. Leclerc megint rontott, és megint az első sikánban tette ezt.
Mindketten óriási elfékezést mutattak be a célegyenes végén, nem is tudták bevenni az első sikánt, továbbmentek egyenesen a bukótérbe.
Lepörgött az óra, a pilóták befejezték az aktuálisan gyorskörüket, szép lassan mindenki szállingózik vissza a garázsba. Hamilton a biztonság kedvéért még elfékezte az első sikánt, ez azonban nem változtatott semmin, Leclerc végzett az élen az ötszörös világbajnok előtt, akit Vettel és Bottas követett. Mára köszönjük a figyelmüket, várjuk Önöket holnap, 11:50-kor a harmadik szabadedzéssel. Viszontlátásra!