Hamilton taktikai győzelmet aratott Mexikóban, de még nem világbajnok
2019. október 27. 19:53
Rögtön a rajt jelentős izgalmakat tartogatott az első rajtkockától az első kanyarig tartó több mint 800 méteres sprinttel a Mexikói Nagydíjon, a szabadedzéseken tapasztalt jelentős mértékű gumikopás pedig az azutáni eseményekre is ígért érdekes dolgokat. A szélárnyékcsatát a Max Verstappen büntetése után az első rajtsort kisajátító Ferrarik nyerték, a második rajtkockából induló Sebastian Vettel nem tudta támadni az élről rajtoló Charles Leclerc-t, helyette Lewis Hamiltonnal szemben védekezett, aki egy kicsit le is szaladt a fűre a célegyenesben.
A meleg pillanatok azonban csak ezután következtek az ötszörös világbajnoknak, aki a kettes kanyar előtt megcsúszott és összekoccant az őt jobbról igen agresszíven támadó Max Verstappennel, aminek következtében mindketten kénytelenek voltak átvágni a füves bukótéren, Verstappen négy helyet veszítve a nyolcadik pozícióban zárta az első kört, miközben Hamilton örülhetett, hogy nem találta telibe a kettes kanyarba előtte beforduló Vettelt.
Az ötszörös világbajnok is bukott két pozíciót, így az ötödik helyről rajtoló Alex Albon a két Ferrari mögött találta magát, a sorrend Leclerc, Vettel, Albon, Sainz, Hamilton, Norris, Bottas, Verstappen, Kvjat és Gasly volt az első tízben. Hamilton rövid úton lelépte a McLaren spanyolját, Bottas viszont nem bírt a másik narancssárga autóval, amit Verstappen igyekezett kihasználni, és a stadionrészen bevetődött a finn pilóta mellé,
a Mercedes első szárnya azonban kivágta a Red Bull jobb hátsó kerekét. Verstappen nem kapott azonnal defektet, Bottas a célegyenesben visszaelőzte, a gumija csak ezután adta meg magát,
így kénytelen volt majdnem egy teljes kört megtenni a defektes kerékkel, hogy a bokszban megkapja a kemény gumikat és visszaálljon a mezőny végére.
Miután kicsit lenyugodtak a kedélyek, elkezdődött a vonatozás, Bottas megelőzte Norrist, így az első ötös elkezdett elszakadni, a versenyzők azonban nem forszírozták az előzési pozícióba kerülést, helyette mindenki próbálta pátyolgatni az alacsony tapadás mellett könnyen szemcsésedő abroncsokat. A kerékcserét Albon kezdte a harmadik helyről meglepően korán, a 14. körben, és mivel közepes gumikat kapott, azonnal nyilvánvalóvá vált, hogy két kiállásos taktikát követ. Az élen autózó Leclerc egy körrel később követte a thai pilótát és szintén sárga oldalfalú Pirelliket kapott,
ezután azonban kezdett kirajzolódni, hogy a Red Bull és a Ferrari ezen döntése nem volt a legjobb,
a két Mercedesnek ugyanis esze ágában sem volt kijönni a bokszba és a vezetést megöröklő Vettel is tovább hajtott.
Hamiltont végül a 23. körben hívták ki, az ötszörös világbajnok pedig miután a kemény gumikon visszatért a pályára,
intenzív panaszkodásba kezdett amiatt, hogy szerinte túl korai volt a kerékcseréje, és az egykiállásos stratégiával így nem fogja végigbírni a 71 körös versenyt.
Az ekkor Vettel mögött a második helyen haladó Bottas 13 körrel később követte Hamiltont a bokszba, egy körrel ezután pedig a közepes keveréket a finnhez hasonlóan remekül életben tartó négyszeres világbajnok is meglátogatta a szerelőit. Mindketten kemény gumit kaptak, elköteleződve az egyetlen kerékcsere mellett.
A kérdés ekkor az volt, hogy Hamilton gumijai végigbírják-e azok után, hogy az első helyen haladó, még egyszer mindenképp kiálló Leclerc eltűnt előle, vagy Vettel a 14 körrel frissebb Pirelliken levadássza őt.
Miután Leclerc és a harmadik helyről Albon is kiment kemény gumiért, az élen a Hamilton, Vettel, Bottas, Leclerc, Albon ötös állt, ahelyett azonban, hogy a Hamiltonra 2 másodpercnyire felzárkózó Vettel támadásait nézhettük volna, Bottas került vészjóslóan közel a némethez, miközben hozzá rohamosan közeledett a mindannyiuknál frissebb abroncsokon haladó, a második kerékcseréjénél jó négy másodpercet bukó Leclerc.
Jó 25 körrel a futam vége előtt bizonyára sokan kezdték dörzsölni a tenyerüket Hamilton-Vettel csatát vizionálva, az azonban a verseny végéig nem érkezett meg, Vettel DRS-távolságon belül sem tudott kerülni a korábban feleslegesen panaszkodó, a gumijaiból rengeteg tartalékot előhívni képes Hamiltonhoz,
és bár Bottas egy másodperc körüli távolságból nézte a Ferrari hátsó szárnyát, a második helyért sem alakult ki valódi csata,
miként a harmadikért sem, Leclerc kezdeti rohamos felzárkózása egy idő után ugyanis megtorpant. Az óriási Ferrari-Mercedes ütközet helyett így Ferrari-Mercedes vonatozást nézhettünk a végéig, a leggyorsabb kört Leclerc futotta meg.
Ami a további sorrendet illeti, a hatodik helyen az egy ponton a 20. helyen a mezőnyt tisztes távolból követő Max Verstappen zárt 47 másodperccel lemaradva csapattársától, a hetedik a hazai hős, a 11. helyről az előle indulókkal szemben taktikai előnyben levő Sergio Pérez lett, míg a nyolcadik helyre a kemény gumikon rajtoló, azokkal 50 kört megtévő Daniel Ricciardo ért oda. Az ausztrál mögötti pozíciókat egy utolsó körös ütközés befolyásolta, a kilencedik helyen haladó Nico Hülkenberget az utolsó kör utolsó előtti kanyarjában kilökte Danyiil Kvjat, aki azonban nem sokáig tarthatta meg az így szerzett pozíciót, 10 másodperces büntetést kapott ugyanis a Renault pilótájának megtorpedózásáért, amivel visszaesett a 11. helyre. Hülkenberg így sem lehet teljesen boldog, mert csak a 10. helyre lépett előre az eredetileg általa birtokolt 9. pozíció helyett, ami így Pierre Gaslyé lett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes estét és izgalmas versenyt kívánunk Kedves Olvasóinknak a Mexikói Nagydíj alkalmából! Már az időmérőre sem lehetett panasz, jó hosszú éjszakánk volt az utolsó pillanatokban történt események miatt.
Taktikai szempontból mindenképpen érdekesnek ígérkezik a verseny, hiszen előre annyit lehet csak tudni, hogy a lágy gumikat kerüli majd, aki csak teheti, de nem tudni, hogy egy vagy két kiállással teljesítik-e a futamot azok, akik közepes (vagy esetleg kemény) keverékű gumikon indulnak. A Pirelli kettőt valószínűsít.
Ezt jelzi, hogy nem maradt új szettjük a piros jelzésű abroncsból. A Mercedesnél igen, de ez szinte biztos, hogy csak Safety Car esetén jöhet majd szóba vagy a futam végén, ha a leggyorsabb körre hajtanak majd, mert egy mért kör után drasztikusan visszaesik a lágyak teljesítménye.
Albert Fabrega, a Fox Sports elemzője szerint sokan leküzdötték a vírusos megbetegedést, ami szombaton tizedelte a csapatok személyzetét és Pierre Gasly is jobban van, miután kétséges volt a részvétele a harmadik szabadedzésen.
A Ferrari hidraulikus alkatrészeket és vezérlő elektornikát cserélt Charles Leclerc sebességváltójában, de a monacói pilóta megtarthatja a pole pozícióját.
Az F1 közleményben jelentette be, hogy a Mexikói Nagydíj lesz az első igazi bevetése a gumikopást jelző grafikáknak, amelyeket már a Japán Nagydíjon is lehetett látni, de a Mercedes szerint nem adott pontos képet, a Pirelli pedig félrevezetőnek nevezte azokat.
Lewis Hamilton az idén először meccslabdához jut, ha 14 ponttal többet szerez Valtteri Bottasnál, akkor már a csapattársa sem veheti el tőle az idei világbajnoki címet, ami a brit pilóta pályafutása hatodik világbajnoki címe lesz lehet.
Nem az Ezüstnyilak a győzelem elsőszámú esélyesei, de könnyen lehet, hogy az egyik Mercedes-pilóta megszerzi ma a márka F1-es történetének 100. nagydíjgyőzelmét. Érdekesség, hogy Lewis Hamilton a mai futammal a legtöbb versenyt teljesítő pilótává válik a Mercedesnél, megelőzve Nico Rosberget, Valtteri Bottas pedig feljön a 3. helyre, Michael Schumacher elé.
Szombaton nem Charles Leclerc volt a leggyorsabb, de a Ferrari pilótája megszerezte a pole pozíciót, ezzel az idén a hetedik alkalommal indulhat az élről. Ez legutoljára 2004-ben sikerült Michael Schumachernek a Ferrari színeiben.
Ritka látvány az ilyen népünnepély egy órával a rajt előtt.
Pénteken 92 ezer, szombaton 115 ezer, ma pedig feltételezhetően ennél is több néző látogatott ki a versenyre, aminek a jövője a közelmúltig nem volt rendezett.
A Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában még mindig azt magyarázta, hogy Max Verstappen nem látta a sárga zászlót, a kormányon meg nem jelentek meg a jelzések, mert Valtteri Bottas balesete tönkretette a jeladókat, de a brit szakember szerint lehet, hogy jobb is a 4. helyről rajtolni, mert szerinte a pole-ból a Ferrarik "legyilkolták volna" a holland pilótát.
Charles Leclerc a Sky Sports műsorában azt mondta, most nem kötöttek megállapodást Sebastian Vettellel, és arra számít, hogy nehéz dolga lesz az 1. hely megvédése terén. Vettel nemrég azt nyilatkozta Jenson Buttonnak, hogy a verseny előtti megbeszélésük sokkal rövidebb volt, mint Szocsiban.
A Sky Sportsnak szűkszavúan azt mondta, túllépett a szombati büntetésén, és hosszú versenyre számít, amelyen sok lehetősége nyílik majd.
Sebastian Vettel is úgy vélte, nem biztos, hogy a rajtnál kell döntésre vinni a dolgot Charles Leclerc-rel, mert "utána is sok kör lesz".
Ellátogatott a Mexikói Nagydíjra Rubens Barrichello és Juan-Pablo Montoya is. 2001 és 2006 között egymás ellen is versenyeztek az F1-ben.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere vette észre, hogy olajcseppek vannak Alex Albon autóján, a thai pilóta valószínűleg a rajtrács felé vezető körében szedte össze a szennyeződést.
Noha az már biztos, hogy az egyik Mercedes-pilóta nyeri az egyéni világbajnokságot, a 3. helyért még nagy csata jöhet Charles Leclerc (223 pont), Sebastian Vettel és Max Verstappen (212-212 pont) között.
A 7-10. helyről induló pilóták a szabályok szerint kötelesek a Q2-ben használt (ezúttal) lágy abroncsokkal rajtolni, rajtuk kívül mindenki a közepeseket választotta, kivéve Daniel Ricciardo, ő a 13. helyről keményekkel indul, várhatóan ő fog utolsóként kereket cserélni.
Elindult a felvezető kör.
Vettel nem indult túl jól, de Leclerc-rel ügyesen helyezkedtek, és megtartották az első két helyet. Albon feljött a 3. helyre, miután Verstappen összeakadt Hamiltonnal, Bottas is visszaesett. VSC-t léptettek életbe.
A visszajátszás szerint a 2-es kanyarból kifelé Vettel hozzáért Leclerc kerekéhez az első szárnyával, összeakadt Hamilton és Verstappen is. A két Ferrari vezet Albon, Sainz, Hamilton, Norris, Bottas, Verstappen, Kvjat és Gasly előtt.
Törmeléket kellett eltakarítani a pályáról, a versenyigazgató szinte rögtön megengedte a DRS használatát is.
A Mercedes pilótája megkezdte a felzárkózást, a 4. helyre lépett, és üldözőbe vette Albont. Norris közben feltartja a 7. helyezett Bottast.
A sportfelügyelők nem vizsgálják a koccanásokat a rajt után.
A Mercedes pilótája nagy léptekkel üldözi ALbont, közben Bottas visszaeett Verstappen mögé, miután a holland pilóta beszúrt mellé a stadionban, de Bottas visszaelőzte őt a célegyenesben.
Verstappent az ág is húzza, defektet kapott és szinte egy teljes kört három kerékkel kell teljesítenie, hogy visszaérjen a szerelőihez. Kemény keverékű gumikkal folytatja a futamot.
A Red Bull pilótája 2,8 másodpercre követi Leclerc-t, Hamilton felzárkózott mögé, de valószínűleg senki sem nyomja igazán, vigyáznak az abroncsokra. Kivéve Bottast, aki az előző körök során mindkét MdLarent maga mögé utasította, és jelentős hátránnyal megy Hamilton után az 5. helyen. Bottast a fékek hűtésére kérték, de szabad előtte a pálya, így e téren könnyebb dolga lesz.
Verstappen nyomni kezdte a kemény gumikkal a defektje után, az övé a leggyorsabb kör, és egy ideig még igyekezhet, mert 24 másodperc a hátránya a 19. helyezett Grosjean mögött. Nagyon kellene neki egy igazi Safety Car, hogy újra versenybe kerüljön.
Az idei futamokon általában azt szokhattuk meg, hogy a két Williams-pilóta mindenkinél sokkal lassabb, ezúttal viszont a Haas versenyzői is lecsúsztak a szintjükre.
Először Gasly, majd egy körrel később Kvjat is kereket cserélt, kemény gumikkal a 18-19. helyen folytatják a versenyt. Ricciardo szintén keményekkel a 9. helyen halad.
Kvjat kiállása előtt Pérez megelőzte őt a pályán, és feljött a 8. helyre.
A thai pilóta 1 másodpercen belülre megközelítette Vettelt, de Hamilton nem ment vele. Lehet, hogy a Red Bull óvja a legjobban a gumikat az élmezőnyben?
A McLaren pilótájának autóján keményekre cserélték a lágy gumikat, de a jobb első kereket nem rögzítették rendesen, ezért Norris azonnal félreállt a bokszutca végén. A szerelők kénytelenek visszatolni az autót, ezzel a brit pilóta futama lényegében teljesen tönkremegy.
A Red Bull biztosan legalább két bokszkiállással tervez, mert váratlanul korán kihívták Albont a bokszba, és újabb közepes szettet adtak neki.
Ezzel szinte teljesen egyszerre azt mondta Bottasnak a mérnöke, hogy az élmezőnyben mindenkitől egy kiállásra számítanak.
A monacói pilóta az élről kiállt kereket cserélni, ő is közepes keverékű gumikat kapott, simán visszajött Albon elé, aki először kénytelen volt visszaelőzni Sainzot. A Ferrarinál el akarták kerülni, hogy a Red Bull eléjük vágjon.
"Fontos ez az etap" - mondta Leclerc mérnöke, majd Leclerc a leggyorsabb kört futotta 1:20.446-tal. Egyelőre 6-7 tizeddel gyorsabb körönként Vettelnél, Hamiltonnál és Bottasnál, a hátránya 16,6 másodperc.
Feltehetőleg mindkét pilóta egykiállásos taktikával megy, ezért fontos, hogy Hamilton 1,9 másodperces távolságból követi a Ferrarit, és szóltak neki, hogy melegednek a fékjei. Ez azt jelenti, hogy a pályán aligha lesz ebből támadás.
Az Alfa Romeo szerelői nem tudták rögzíteni a jobb hátsó kereket, ami le is vált a tengelyről, amikor az olasz pilóta gázt adott. Szerencsére gyorsan megállt és senki sem sérült meg.
A Mercedes pilótája az egykiállásos taktikát követve kemény keverékű gumikat kapott, a bokszban megelőzte Albont, ráadásul a Red Bull versenyzője egyszer még ki fog állni.
Verstappen közben összeakadt Magnussennel, de a sportfelügyelők nem vizsgálják az esetet.
Furcsa döntés a Ferraritól, a pályán hagyták Vettelt. Mérnöke arra kérte, hogy váltson át bokszutcai üzemmódra, ő pedig azt felelte, hogy talán el kellene engedni Hamiltont. Sejti az autóban ülve is, hogy nem érne vissza a Mercedes elé.
A Ferrarinak kényes döntést kell meghoznia: ha bíznak abban, hogy Leclerc két kiállással is nyerni tud, akkor hagyni kell, hadd menjen, ha viszont nem tartják ezt valószínűnek, Leclerc-nek fel kellene tartania Hamiltont, hogy Vettel némi előnyhöz jusson.
Mérnöke arra kérte a monacóit, hogy siessen, de Leclerc már küszködik a gumikkal.
A rádión azt mondta, szerinte túl korán cseréltek kereket az autóján. Hamilton egyelőre 17 másodperces hátrányban van Vettelhez képest, körönként 0,6 tizedet hoz a Ferrarin, de attól tart, hogy Vettel nagyon gyors lesz új gumikon, amikor visszatér a kerékcsere után.
A holland pilóta megelőzte Hülkenberget és Sainzot, így feljött a 10. helyre, azonban egyszer még ki kell állnia a bokszba, mert az abroncsai aligha bírják ki a futam végéig. Igaz, valószínűleg egykori csapattársa is ebben a cipőben jár, akit közben a Renault pilótája is maga mögé utasított.
Az előző körök során Hamilton is visszalassult az 1:21-es köridő-tartományba, a hátránya 18 másodpercre nőtt Vettelhez képest. A Ferrari pilótája aligha tud visszatérni az élre a kerékcseréje után, de lehet, hogy képes lesz visszaelőzni a Mercedest a DRS-sel és újabb gumikkal.
James Vowles is megszólalt Lewis Hamilton csapatrádióján, annyit mondott, "meg tudod csinálni". A Mercedes bokszfalán úgy érzik, most nem ők a győzelem esélyesei.
Az élen álló pilóta utolérte a 12-13. helyen csatázó Gaslyt és Sainzot, és majdnem nekiment a McLarennek, amikor a spanyol pilóta megpróbált lehúzódni előle. 1,6 másodpercet veszített ezzel.
Lehetséges, hogy tervezték, de az is, hogy ők nem akartak beragadni Sainz mögé, ez mondjuk annyira nem jött be, mert a spanyol pilóta is a bokszba hajtott a Mercedes előtt. Bottas kemény gumikat kapott, és várhatóan elmegy a célig.
A Ferrari pilótája kemény gumikat kapott, ő is el akar menni a verseny végéig. A 4. helyre jött vissza, de Leclerc és Albon kiáll még egyszer az 1. és a 3. helyről. Kérdés, hogy beragad-e a Red Bull mögé, és a verseny végéig utoléri-e Hamiltont, akinek már most viseltesek a hátsó abroncsai.
A német pilóta 1:19.817-tel igyekszik ellenfelei után, Hamilton 6,5 másodperccel megy előtte, és egyelőre körönként 1 másodperccel lassabb a Ferrarinál.
Igen kopottnak tűnnek Hamilton hátsó abroncsai, de Ricciardo a rajt óta eddig 42 kört ment megtankolt autóval kemény gumikon, Verstappen pedig 35-nél jár, ráadásul igen harcosan vezeti a Red Bullt.
A monacói pilóta panaszkodott a mérnökének, hogy az első kerekei a halálukon vannak, kihívták, de a jobb hátsó lecserélése nem ment zökkenőmentesen, így körülbelül 4 másodpercet veszített, és visszaesett Bottas mögé az 5. helyre.
A Red Bull is elvégezte a második bokszkiállást a thai pilóta autójával, Leclerchez hasonlóan kemény gumikat kapott az utolsó 26 körre. Vettel 3,2 másodperces hátránnyal 2. helyezett Hamilton mögött.
A monacói pilóta 1:19.527-tel a leggyorsabb kört teljesítette, bő 9 másodperc a hátránya Bottas mögött. Vettel 3 másodpercen belül követi Hamiltont.
A német pilóta a lekörözések közepette 2,1 másodpercre feljött Hamilton mögé, kérdés, hogy ez a nem túl jelentős tempóelőny megmarad-e, ha még közelebb kerül a Mercedeshez. Az a probléma a szempontjából, hogy Bottas még nála is gyorsabb körönként fél másodperccel, és csak 1,8 másodperccel megy a Ferrari mögött.
Jelenleg a Red Bull pilótájáé a bónuszpont, 1:19.325-tel igyekszik, de 9 másodper a hátránya Leclerc mögött. Ricciardo közben még mindig az első etapját teljesíti, a 49. körét elnézve valószínűleg lágyra próbál majd váltani, amikor teljesíti a kötelező kerékcseréjét.
Vettel az előző körök során nem tudott közelebb kerülni Hamiltonhoz, de az is lehet, hogy csak vár, amíg még jobban elhasználódnak a gumik a Mercedesen.
Ricciardo az 50. kör végén kiállt kereket cserélni, közepesekkel folytatja a küzdelmet a verseny végéig a 8. helyen. Norris feladta a versenyt a bokszban.
A Mercedes pilótája 1:20.109-et futott, Vettel 1:20.108-at. Ennyi volt vajon a Ferrariban mára?
1:19.232-vel a Ferrari pilótája a leggyorsabb, az AWS prognózisa szerint 6 kör múlva utolérheti Bottast, de erre azért egyelőre nem fogadnánk.
A német pilótának nem jött ki jól az egyik Williams lekörözése, Bottas teljesen utolérte és a DRS segítségével próbál támadási helyzetbe kerülni, de amíg marad gumi a Ferrarin, szinte lehetetlen lesz megelőzni Vettelt a csúcssebességének köszönhetően.
Vettel nem tud közelíteni Hamiltonhoz, Bottas sem igazán tudja őt támadni, miközben Leclerc 3 másodpercen belül száguld a finn pilótához képest.
Bottasnak ismét szóltak, hogy álljon ki Vettel szélárnyékából, de a közvetítés alapján nem igazán hallgatott a mérnökére. Leclerc 1,6 másodpercre csökkentette a hátrányát.
A monacói pilóta 1 másodpercet vesztett, mert kicsúszott egy elfékezés után, de még van 10 köre, hogy támadást indítson ottas ellen, viszont a hátránya ismét 3 másodperc.
Egyéni legjobb körökkel halad tovább az első három helyezett, de Hamilton 2,8 másodperces előnye birtokában már a győzelem esélyese.
Ricciardo kicsúszott, és Pérez megelőzte őt, átvette a 7. helyet.
Lehet, hogy a Ferrari pilótája indít egy rohamot az utolsó körök során, de még mindig 8 tizedmásodpercre van a DRS távolságtól is. Hamilton megkapta a maximális teljesítményszintet a védekezéshez.
Beállt a 2,5 másodperces különbség Hamilton és Vettel között, Bottas 1,5 másodpercre van a Ferraritól, Leclerc pedig 3,4-re a Mercedestől.
A Red Bull pilótája az 5. körben váltott kemény gumikra egy defekt után és most egyéni legjobb kört futott, nem úgy néz ki, hogy még egyszer kereket akarna cserélni. Feljött a 6. helyre úgy, hogy a 6. körben még az utolsó előtti helytől is bő 20 másodpercre volt.
Az élmezőnynél keményebb csata ígérkezik a 7. helyért, Pérez kénytelen védekezni Ricciardo ellen, aki nemrég csúszott ki előle. A küzdelem fontos a konstruktőri világbajnokság 5. helyéért folytatott versenyben is.
A Renault pilótája igyekezne, de nincs elég közel egy komoly támadáshoz sem. Az élen közben Bottas úgy tűnik, megelégedik a 3. hellyel és Vettel sincs lőtávolban Hamilton mögött.
A brit pilóta addig aggodalmaskodott, hogy megint a mérnökeinek lett igaza, jól időzített kerékcseréjével megelőzte Vettelt a bokszban, és ki sem engedte a kezéből a vezetést a célig.
Csapattársa, Bottas lett a 3. helyezett, így Hamilton további lépést tett hatodik világbajnoki címe felé, de azt legkorábban a jövő hétvégén, Austinban nyerheti meg. Leclerc a pole pozíció után csak a 4. helyezett lett Albon előtt, Verstappen szenzációs vezetéssel a 6. helyet mentette a defektje után.
Pérez megtartotta a 7. helyet Ricciardo előtt, Kvjat az utolsó métereken kilökte maga elől Hülkenberget, és átvette a 9. helyet Gasly előtt. A sportfelügyelők vizsgálják az esetet.
Köszönjük a figyelmet, nemsokára jelentkezünk bővebb összefoglalóval és további hírekkel!