Az ötszörös világbajnok is bukott két pozíciót, így az ötödik helyről rajtoló Alex Albon a két Ferrari mögött találta magát, a sorrend Leclerc, Vettel, Albon, Sainz, Hamilton, Norris, Bottas, Verstappen, Kvjat és Gasly volt az első tízben. Hamilton rövid úton lelépte a McLaren spanyolját, Bottas viszont nem bírt a másik narancssárga autóval, amit Verstappen igyekezett kihasználni, és a stadionrészen bevetődött a finn pilóta mellé,
a Mercedes első szárnya azonban kivágta a Red Bull jobb hátsó kerekét. Verstappen nem kapott azonnal defektet, Bottas a célegyenesben visszaelőzte, a gumija csak ezután adta meg magát,
így kénytelen volt majdnem egy teljes kört megtenni a defektes kerékkel, hogy a bokszban megkapja a kemény gumikat és visszaálljon a mezőny végére.
Miután kicsit lenyugodtak a kedélyek, elkezdődött a vonatozás, Bottas megelőzte Norrist, így az első ötös elkezdett elszakadni, a versenyzők azonban nem forszírozták az előzési pozícióba kerülést, helyette mindenki próbálta pátyolgatni az alacsony tapadás mellett könnyen szemcsésedő abroncsokat. A kerékcserét Albon kezdte a harmadik helyről meglepően korán, a 14. körben, és mivel közepes gumikat kapott, azonnal nyilvánvalóvá vált, hogy két kiállásos taktikát követ. Az élen autózó Leclerc egy körrel később követte a thai pilótát és szintén sárga oldalfalú Pirelliket kapott,
ezután azonban kezdett kirajzolódni, hogy a Red Bull és a Ferrari ezen döntése nem volt a legjobb,
a két Mercedesnek ugyanis esze ágában sem volt kijönni a bokszba és a vezetést megöröklő Vettel is tovább hajtott.