A második szabadedzést is az élen zárta Valtteri Bottas, miután 1:36.256-tal a leggyorsabbnak bizonyult lágy gumikkal. A Mercedes pilótája bő 3 tizedmásodperccel múlta felül csapattársát, Lewis Hamiltont, aki néhány századdal bizonyult jobbnak Charles Leclerc-nél, de a 4. helyezett Sebastian Vettel sem volt sokkal lemaradva.
Bottas előnyének egy része betudható annak, hogy a finn pilóta új, továbbfejlesztett erőforrást használhat a hétvégén, míg Hamilton sokat futott edzésmotorral megy. Ettől függetlenül nem lehet felhőtlen Bottas öröme, mert az edzés utolsó harmadában nekiment Romain Grosjean autójának, ezért piros zászlóval meg kellett szakítani a versenyszimulációkat.
A Mercedest gyorsan megjavították, Grosjean autóján viszont új padlólemezre is szükség volt, így a fennmaradó 12 percre már nem tért vissza a pályára. Bottasnak nem ez volt az egyetlen megingása, Sebastian Vettel délutáni balesetének helyszínén, a 19-es kanyarnál ő is látványosan megcsúszott, de elkerülte az ütközést a szalagkorláttal. Ellentétben Charles Leclerc-rel, aki koccant a fallal.
Leclerc önerőből vissza tudott térni a bokszba és szerencséjére nem sérült meg az autója, így mindössze egy lágy gumiszettet veszített el a hibájával.
Az ominózus kanyarnál Antonio Giovinazzi is megpördült, ő nem a kijáratnál futott rá a kerékvetőre, hanem a csúcspontnál csúszott meg, de ő is elkerülte a falat és némi forgolódás után folytatni tudta az útját. Az est leszálltával romlott a pálya tapadása, ez további vezetői hibákat eredményezett, de nagyobb bajba senki sem került.
A változó pályahőmérsékletek természetesen a köridőket is befolyásolták, úgy tűnt, a pilóták hiába váltanak lágy gumikra, nem tudnak jelentősen gyorsabbak lenni az edzés elején, még naplemente idején futott eredményeiknél. A hosszabb etapokon úgy tűnt, erős a gumikopás, ami két bokszkiállásos taktikát vetít majd előre a versenyen.
Az egykörös tempó terén világos sorminta rajzolódott ki, a két Mercedest a két Ferrari és a két Red Bull követte,
a „B liga” legjobbja ezúttal is Romain Grosjean lett ezúttal a 7. helyen, de századokra volt tőle Sergio Pérez és a Toro Rosso két pilótája is. A 10. helyen Pierre Gasly szerepelt, aki a hétvégén megerősítheti a 6. helyét az egyéni pontversenyben a McLarennél versenyző Carlos Sainz-cal szemben.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes délutánt kívánunk Kedves Olvasóinknak az Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítése kapcsán. Nálunk (legalábbis Budapesten) sincs kifejezetten világos, de a Közel-Keleten az edzés során beesteledik, így végre reprezentatív körülmények közepette gyakorolhat a mezőny az időmérőre és a futamra.
Egy Renault elfüstölt, egy Ferrari (kicsit) összetört, ez az első tréning távirati stílusú összefoglalója. A részleteket a tudósításunkból tudhatják meg!
Az F1 jogtulajdonosa bejelentette, hogy jövő márciustól önálló parfümkollekciót dobnak piacra.
Valtteri Bottas kishíján a falnak ütközött, amikor az első szabadedzés során megcsúszott az olajon, ami Daniel Ricciardo autójából került a pályára...
... a tréning végén Sebastian Vettel nem volt ilyen szerencsés, ő megpördült és a szalagkorlátnak csapódott.
Abu-Dzabiban természetesen nem kell esőtől tartani, sőt, a naplemente sem fenyegető hír, inkább olyan fejlemény, ami ezúttal kedvez a csapatoknak.
Günther Steiner csapatfőnök elárulta, csatasorba állítják a versenyhétvégéken is használható szimulátorukat Pietro Fittipaldival a volán mögött. A Dallarával közösen fejlesztett rendszert jövőre akarják bevetni, de már az Abu-dzabi Nagydíj alatt kipróbálják, hogy rendesen működik-e.
Abu-Dzabiban 2009 óta rendeznek F1-es nagydíjat. Bár már nem ez a legújabb helyszín, továbbra is az egyik legszebb, még akkor is, ha a sportág szívétől távol helyezkedik el.
Abu-Dzabiban vasárnaptól csütörtökig tartanak a munkanapok, péntek és szombat szabadnap. Ehhez képest a lelátókon csak lézengenek a nézők, bár az ottani kereseteket ismerve lehetséges, hogy mindenki a VIP-ban hűsöl.
A német pilóta a bal hátsó kerekével a szalagkorlátnak ütközött az első szabadedzés végén. A Ferrari elővigyázatosságból kicseréli a sebességváltót az autójában, de megússzák a büntetést, mert egy másik használt példányt kap. Ugyanez a helyzet Ricciardo erőforrásával is.
Räikkönen az első, aki kihajt a bokszutcai alagútból, és megkezdi a második szabadedzést. Az Alfa Romeóra közepes keverékű gumikat szereltek.
Az első szabadedzést az élen záró Valtteri Bottas volt a leggyorsabb a tavalyi második tréningen 1:37.236-tal. Honfitársa, Kimi Räikkönen egyelőre 1:39.990-nél jár.
A korábbi kétszeres F1-es és WEC-világbajnok is feltűnt az F1-es szezonzárón a McLaren uniformisát viselve. A spanyol pilóta valószínűleg a vállalat bahreini tulajdonosaival egyeztet a hétvégén.
Közepes és kemény keverékű gumik kerültek eddig az autókra, Magnussen egyelőre sárga jelzésű abroncsokkal hajtva vezet, az élpilóták közül Leclerc és Hamilton keményekkel megy, Bottas és Verstappen közepesekkel.
A dán pilóta jelentette, hogy valami meglazult az autóján a válla környékén, a biztonsági öve rendben van, de elővigyázatosságból a csapat visszahívta őt a bokszba. Közben Lleclerc, Pérez és Stroll is megelőzte őt.
A brit pilóta az első szabadedzésen a motorjára panaszkodott, most jelentette a rádión, hogy nem a legjobbak a leváltásai. Mérnöke azt ígérte, hogy megnézik a helyzetet, majd a brit pilóta kissé túlcsúszott az egyik rázókövön a 3-as szektorban.
Max Verstappen 1:37.145-tel átvette a vezetést Bottastól, ezzel már gyorsabb a finn pilóta tavalyi eredményénél. Leclerc a 3. helyezett keményekkel, Albon a 4. helyen szintén közepeseket használ.
Megjavították a Ferrarit és a Renault-t, a német pilóta és korábbi csapattársa is megkezdhette a második szabadedzést. Mindketten közepes keverékű gumikkal mennek.
A Mercedes pilótáját nemrég tájékoztatták Leclerc eredményéről, Hamilton nehéznek tartotta a feladatot, hogy megelőzze a monacói versenyzőt, de végül 0,022 másodperccel gyorsabbnak bizonyult a Ferrarinál.
A dán pilóta visszatérhetett a pályára, miközben egyre többen hagyják el azt vezetői hibák miatt. Csökkennek a hőmérsékletek, ezért könnyebb elmérni a féktávokat. Nemrég Sainz, Giovinazzi és Bottas is megjárta a bukóteret.
A német pilóta közepes keverékű gumikkal egyelőre 0,927 másodperces hátrányban van, mérnöke arról kérdezte, hogy melyik kereket érinti a vibráció, ebből kiderült, hogy ez lehet a lemaradás egyik oka. Vettel azt válaszolta, hogy mindenhol ráz az autó.
A szokásosnál korábban, már 28 perc elteltével megjelent Leclerc a lágy gumikkal. Nemsokára kiderül, mennyit akar megmutatni a Ferrari a tempójából. Russell már 6 kört megtett ezekkel az abroncsokkal, de a Williams-pilótának a továbbjutás a cél a Q1-ből.
A monacói pilóta nem pördült meg, de mindkét jobb oldali kerekével nekiment a szalagkorlátnak. A rázókövön csúszott meg, pedig nem volt jó körön, felesleges volt sietnie.
Bottas, Hamilton és Vettel is megkapta a piros jelzésű gumikat. Leclerc egyelőre természetesen a bokszban vesztegel, de azt mondta a rádión, hogy szerinte nem sérült meg az autója.
A Mercedes is táncolni kezdett pont ott, ahol Lecler nekiment a szalagkorlátnak, de a finn pilóta megúszta. Bottas és Hamilton az élre állt lágyakkal, 1:36.256 a legjobb idő, Hamilton 0,3 másodpercet, Vettel és Verstappen 0,8 másodpercet kap, bár a holland versenyző még nem volt kint a pályán.
A Red Bull pilótája nem futott tiszta kört, csak a 3-as szektorban tudott egyéni legjobb eredményt elérni, így egyelőre 0,555 másodperces hátránnyal a 3. helyezett.
A monacói pilóta felvezető körön volt, amikor Hamilton utolérte, próbált lehúzódni, de a Mercedes versenyzője így is inkább feladta a körét. Leclerc két abszolút leggyorsabb szektorral kezdett.
A monacói fiatal is futott mért kört lágyakkal, az első két szektorban gyorsabb is volt a Mercedeseknél, a kör végére azonban 0,386 másodperces lemaradást szedett össze. A különbség Hamiltonhoz képest mindössze 0,008 másodperc.
A problémás szalagkorlátnál pördült meg az Alfa Romeo versenyzője is, hasonlóan járt, mint Sebastian Vettel, de lényeges különbség, hogy az ő autója nem sérült meg.
A Mercedesnél és a Ferrarinál egyelőre kevesebb kört tettek meg a Red Bull autói, mivel mindkét pilótánál ez a helyzet, lehetséges, hogy a beállításokkal variálnak vagy spórolnak a futásteljesítménnyel.
A német pilóta kapott egy új lágy szettet, a német pilóta két egyéni legjobb szektorral a 2. végén még vezetett, de a 3-as szektorban ő is összeszedett bő 4 tizedmásodperes hátrányt, így még mindig Leclerc mögött halad, a 4. helyen.
Az első szabadedzésen Grosjean volt a "B liga" legjobbja a 6. helyen, a francia pilóta most is a 7. helyezett, a három élcsapat pilótái mögött. Magnussen egyelőre nem találja a ritmust, csak a 14. helyezett.
Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi egyelőre mindössze a 17-18. pozíciót tartja 2,159 és 2,208 másodperces hátránnyal. Mivel a két eredmény szinte azonos, úgy tűnik, az Alfa Romeo nincs formában egyelőre.
Bottas messziről bevetődött Grosjean mellé, aki valószínűleg nem látta és egyáltalán nem számított rá. Kemény csattanás volt, versenyen biztosan büntetést érne. Ez most is lehetséges, de Bottas már egyébként is az utolsó helyről rajtol majd.
A Bottas-Grosjean baleset törmelékei miatt leállították a második szabadedzést, takarítani kell a pályát. A visszajátszás szerint Grosjean többször is belenézett a tükörbe, de aztán befordult, mint aki nem számít előzésre. Bottas is azt jelentette a rádión, hogy ellenfele nem hagyott neki helyet.
Nem csupán a Mercedes és a Haas bosszankodhat pilótáik balesete miatt, a többi istálló is kénytelen volt megszakítani a versenyszimulációt a piros zászló miatt. Ez senkinek sem kedvez.
Magyar idő szerint 15:18-kor újraindul a szabadedzés, így 12 perce marad a mezőnynek, hogy kihozzanak még valamit a mai pályaidőből.
Nagy a forgalom, így kérdéses, hogy mire mennek a pilóták az utolsó néhány perc során, de megpróbálnak tiszta köröket futni. Vettel lágyakkal, Verstappen közepesekkel ment ki.
Vettel nemrég érdeklődött, hogy hol talál magának rést a forgalomban, meg is találta, de ennek az volt az ára, hogy Verstappen felzárkózott mögé. Ő is elégedetlenkedni kezdett, ezért kénytelen volt lemaradni ellenfele mögött. 6 perccel a leintés előtt Bottas is visszatért a pályára lágy gumikkal.
A Renault pilótája ki is csúszott a bukótérbe, de vissza tudott jönni. Ez most inkább váltóhibának tűnt, mint a motor problémájának.
Az utolsó percekben nem változott a sorrend, így Valtteri Bottas zárta az élen a második szabadedzést csapattársa, Lewis Hamilton, a két Ferrari és a két Red Bull előtt.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!