Az interlagosi időmérő mindhárom szakaszában Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak a Red Bull színeiben, így magabiztos teljesítménnyel megszerezte a pole pozíciót a vasárnapi Brazil Nagydíjra. Ez a harmadik alkalom, hogy Verstappen és egyben a Honda hibrid erőforrása az élen zárja az időmérőt, de csak a második eset, hogy a holland pilóta meg is tarthatja az pozícióját.
A tréning nagy kérdése az volt, hogy a Mercedes és a Ferrari mennyire tudja fokozni a tempót az utolsó harmadra, de már az első Q3-as mért körök során kiderült, hogy az Ezüstnyilak ezúttal nem rúgnak labdába a pole pozícióért vívott csatában, és a Ferrarik sem tudnak elég gyorsak lenni az egyenesben, képtelenek voltak kompenzálni a középső szektorban összeszedett hátrányukat.
„Az autó igen jól működött – összegzett Verstappen. – A pálya hőmérséklete ingadozott, ehhez alkalmazkodnunk kellett, de az autó már a Q1 elejétől szinte repült, és nagyon élvezetes volt vezetni, úgyhogy nagyon boldog vagyok a pole pozícióval. [Az első mért körön] megpróbáltam egy másik ívet, de akkor a pálya még melegebb volt, az autó kissé túlkormányzottá vált – mondta.
A második köröm szerencsére egy kicsit jobban sikerült, úgyhogy minden rendben volt.”
Verstappen a mexikói időmérőhöz hasonlóan egy olyan pályán ért el rajtelsőséget, ami a tengerszinthez képest a szokásosnál magasabban fekszik, de nem csupán a motorja működött jól, ő is hagyományosan sikeres Interlagosban. Tavaly vezette a versenyt, amikor összeakadt a lekörözött Esteban Oconnal, most megjegyezte, ezúttal megpróbálja az élen befejezni a versenyt.
Vettel a Q3-ban eleinte mindössze 0,008 másodperccel volt lassabb Verstappennél, de a holland pilótával ellentétben nem tudott javítani a második próbálkozása alkalmával. „Akadt egy kis megingásom a az utolsó etap utolsó kanyarjának kijáratánál, de Max javítani tudott az eredményén, úgyhogy ez a pole pozíció az övé” – mondta sportszerűen a német pilóta.
A Ferrari versenyzője elégedett volt a 2. rajtkockával, de úgy vélte, nehéz dolga lesz, mert a Red Bull és a Mercedes jobban kezeli a gumikat, ennek ellenére kijelentette, „okkal” ért oda az első sorba.
A Scuderia szempontjából nem jó hír, hogy Charles Leclerc kikapott a csapattársától, sőt Hamiltontól is, mivel motorcsere miatt tízhelyes rajtbüntetést kap, így a monacói pilóta csak a 14. helyről kezdheti majd a futamot, igaz, közepes keverékű gumikkal, ellentétben az első 10 helyezett többi tagjával, akik lágyakkal kvalifikáltak a Q2-ben.
„Gratulálok Maxnak, nagyszerű kört ment – nyilatkozta a 3. helyezett Hamilton. – Eléggé versenyképesnek tűntünk a harmadik szabadedzésen, aztán az időmérőn vagy a többiek jöttek fel, vagy mi estünk vissza. Örülök, hogy ketté tudtam választani a Ferrarikat, mivel ez mindig nehéz. Azt hiszem, egyszerűen nem volt annyi motorerőnk, mint a Ferrarinak és a Red Bullnak.
Mindent beleadtam, az utolsó köröm volt a legjobb az egész időmérőn.”
Az élmezőny két leggyengébb láncszeme ezúttal Valtteri Bottas és Alexander Albon lett, de Leclerc büntetése révén ők is odaértek a 4-5. helyre. A „B liga” legjobbja a szintén Honda-motort használó Pierre Gasly lett a Toro Rossóval, a francia pilóta szoros csatában verte Romain Grosjeant, Kimi Räikkönent és Kevin Magnussent, utóbbi csak egy etapot ment a Q3-ban.
Nem lehet büszke a Renault az időmérő eredményére: Carlos Sainz már a Q1-ben, mért idő nélkül kiesett motorhiba miatt, majd a két gyári autó is búcsúzott a Q2-ben a 12-14. helyen, és Lando Norris is lemaradt a harmadik harmadról, a 11. helyezett lett, de Leclerc büntetése után az ötödik sorból kezdhet, szabad gumiválasztással.
Újabb lépést tett a teljes kiütés felé Robert Kubica,
miután az idén 20. alkalommal is kikapott csapattársától, George Russelltől az időmérőn, és nem lehet boldog Danyiil Kvjat sem, mert míg Gasly a 6. helyről indulhat majd Leclerc büntetése révén, az orosz versenyző már a Q1-ben kiesett a 16. helyen, beékelődve a Racing Point két pilótája, Sergio Pérez és Lance Stroll közé.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Brazil Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Izgalmas egy óra vár ránk, hiszen a harmadik szabadedzés alapján úgy tűnik, Lewis Hamilton, Max Verstappen és a két Ferrari-pilóta egyike is a leggyorsabb lehet ma, igaz, a Scuderia versenyzői közül csak Sebastian Vettel szerezheti meg a pole pozíciót, miután Charles Leclerc motorcsere miatt büntetést kapott.
"Nem volt szép", ahogy Sergio Pérez feltartotta Romain Grosjeant a harmadik szabadedzés során, állapították meg a Brazil Nagydíj sportfelügyelői, de úgy vélték, egyik pilóta sem került hátrányba, és nem volt veszélyes sem az eset, ezért nem hoztak ítéletet.
Christian Horner ma 46 esztendős, pilótái és csapattársai tortával köszöntötték a harmadik szabadedzés előtt. A brit szakember a Sky Sportsnak később azt mondta, a pole pozíció lenne a legszebb ajándék, de úgy vélte, tortával sem rossz kezdeni a napot.
---- separator ----gallery-content-type:11969e7f-4692-4d1f-9a62-28512d19a1ab---- separator ----Az F1 legismertebb és legsikeresebb csapatát, a Scuderia Ferrari 1929. november 16-án jegyezték be. A legendás istálló tiszteletére mellékletet állítottunk össze a Ferrari kezdeteiről és pilótáiról.
A 10 csapatból 8-nál már eldőlt, hogy melyik pilóta győzte le a másikat az időmérők összesítésében, de a Ferrarinál és a McLarennél nem született még döntés. A Scuderiánál Charles Leclerc 10:8-ra vezet Sebastian Vettellel szemben (vagyis ma lezárhatja a presztízs csatát), a wokingi istállónál Carlos Sainz 10:9-re megy Lando Norrisszal szemben. A különbséget az okozza, hogy az összesítésben csak azok az időmérők szerepelnek, amelyek esetében egyik pilótát sem hátráltatta műszaki hiba.
A brit pilóta 2019. július 27-e, a Német Nagydíj óta nem szerzett rajtelsőséget, csapattársa, Valtteri Bottas két héttel ezelőtt, az USA-ban szállította a Mercedes első pole pozícióját a hockenheimi hétvége óta.
Pályafutása 100. F1-es nagydíjára készül a Ferrari színeiben Sebastian Vettel. Érdekesség, hogy ez már a 101. időmérője lesz vörösben, de a 2016-os Bahreini Nagydíjon az autója elfüstölt a felvezető körön, így a négyszeres világbajnok nem tudott elrajtolni.
Eső nem várható, viszont a levegő csak 20, a pálya 36 fokos. A szélirány folyamatosan változik, ez kellemetlen a pilóták számára, a szurkolókat viszont nem zavarja.
A sereghajtó Robert Kubica hajtott ki elsőként a Q1-ben, természetesen lágy gumikkal, de egy installációs kör után vissza is tért a szerelőkhöz. Csapattársa, George Russell váltotta őt a pályán.
Az interlagosi kör az egyik legrövidebb a szezon során, így a pilóták várhatnak, a 18 perc alatt bőven akad lehetőségük, hogy bebiztosítsák a helyüket a továbbjutók között. Egyelőre csak Russell halad a pályán.
Hirtelen megélénkült a forgalom, eddig az összes pilóta lágy gumikkal hajtott a pályára, még a két Ferrari is.
A német pilóta 1:08.556-ot futott, a monacói 0,036 másodperccel lassabbnak bizonyult nála, aztán jött Albon és 1:08.503-mal átvette tőlük a vezetést.
A spanyol pilóta mérnökének jelentett problémát, azt a választ kapta, hogy térjen vissza a bokszba, ha tud. Sainz egyelőre nem futott mért kört.
Verstappen 1:18.242-t futott, ami komoly fegyvertény Albonnal szemben, főleg, hogy a forgalom miatt nem volt tiszta a köre. Hamilton a Mercedesszel elsőre csak az 5. helyre ért oda, Bottas is csak a 6. helyezett, de természetesen ezekkel a körökkel is simán továbbjutnak.
Sainz vissza tudta vinni a McLarent a garázsba, viszont nincs még mért köre, ha 5 percen belül nem találnak megoldást, akkor a spanyol versenyző a mezőny végén ragad.
Nico Hülkenberg pályafutása egyetlen rajtelsőségét Interlagosban szerezte az F1-ben, most viszont kiesőhelyen áll Stroll, Russell, Kubica és Sainz előtt.
Nem sikerült időben megjavítani az autóját, Sainz mért kör nélkül kiesik a Q1-ben, ezzel az utolsó helyről kezdheti majd a Brazil Nagydíjat.
A finn pilóta a 14. helyen mindössze 0,044 másodperccel volt gyorsabb a 16. helyen már kieső Danyiil Kvjatnál. Az orosz pilóta mellett Sainz búcsúja nem menetrendszerű.
16. Danyiil Kvjat
17. Lance Stroll
18. George Russell
19. Robert Kubica
20. Carlos Sainz
George Russell 20:0-ra vezet Robert Kubica ellen az időmérős párharcban, ha a lengyel pilóta Abu-Dzabiban is vereséget szenved, ugyanúgy jár, mint tavaly Stoffel Vandoorne, akit Fernando Alonso nullázott le 21 alkalommal.
Bottas és Hamilton autója is a garázsban áll még, de a melegítő paplanokat szokatlan módon már levették az autókról, és hűtik is a kerekeket a szerelők.
Mindkét Ezüstnyíl lágy gumikkal kezdi meg a Q2-t, ami azt jelenti, hogy a piros jelzésű keverékkel kívánnak rajtolni vasárnap.
Nem meglepő a Ferrari döntése, mivel Leclerc büntetést kap, így a középmezőnyből indulva logikus választás a hosszabb élettartamú közepes keverék.
A Ferrari a többieknél később engedte ki Vettelt, így ő az utolsó, aki megkezdi a mért körét. A mércét Max Verstappen jelenti, aki 1:07.503-mal most a leggyorsabb lágy gumikon Leclerc közepes gumis 1:07.888-a előtt. Hamilton, Albon, Bottas a további sorrend, szintén lágyakkal.
A német pilóta a 3. helyre ért oda 1:18.050-nel, lágy gumikon. Nem kiemelkedően jó eredmény, de a továbbjutáshoz simán elég lesz.
Räikkönent közben kiengedték Norris elé a bokszutcában, de nem lett belőle baleset.
Rövid a pálya, de akkor is szokatlan látvány, hogy a 7. helyezett Grosjean 1:08.705-tel várja a hajrát, a 15. helyezett Hülkenberg pedig 1:09.088-cal.
Mindössze 0,011 másodperc kellett volna ahhoz, hogy Lando Norris beférjen a legjobb 10 közé, de a McLaren-Renault pilótája csak a 11. helyezett lett, és kiesett a két gyári Renault is. Antonio Giovinazzi az utolsó mért körében megpördült, ezért dupla sárga zászlót lengettek.
11. Lando Norris
12. Daniel Ricciardo
13. Antonio Giovinazzi
14. Nico Hülkenberg
15. Sergio Pérez
A leggyorsabb körét azonban közepesekkel futotta, így az első 10 pilóta között ő az egyetlen, aki sárga jelzésű gumikkal kezdheti majd a versenyt, igaz, csak a középmezőnyből a motorcsere miatti tízhelyes rajtbüntetése után.
A levegő továbbra is 20 fokos, de 31 fokosra hűlt az aszfalt hőmérséklete a Q1 előtt mért 36-ról. Ez a Mercedesnek kedvezhet.
Senki sem akar elsőként menni, úgyhogy amíg nem történik semmi, megosztunk egy nézői panorámaképet.
Mivel Leclerc mindenképpen büntetést kap, adná magát, hogy a monacói pilóta húzza meg Vettelt a pole pozíció érdekében a hosszú, padlógázas szakaszon, de az első etapra a német pilóta ment ki előrébb.
Max Verstappen vezet az első mért körök után 1:07.623-mal, az előnye mindössze 0,008 másodperc, de a középső szektorban nagy hibát vétett, és lecsúszott a fűre, sok időt vesztve.
Sebastian Vettel gyorsabb egyelőre Charles Leclerc-nél és a két Mercedesnél is, Lewis Hamilton hátránya 0,238 másodperc, Valtteri Bottasé 0,251. A további sorrend: Albon, Grosjean, Räikkönen, Gasly, Magnussen, utóbbi egyelőre nem futott mért kört.
A holland pilóta a második próbálkozása során is javítani tudott, így 1:07.508-cal ő bizonyult a leggyorsabbnak a Brazil Nagydíj időmérőjén. A 2. helyet Sebastian Vettel, a 3-at Lewis Hamilton szerezte meg. Charles Leclerc csak a 4. lett, ráadásul tízhelyes rajtbüntetést kap, így előreléphet egy pozíciót Valtteri Bottas, Alexander Albon, Pierre Gasly, Romain Grosjean, Kimi Räikkönen és Kevin Magnussen is.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!