Hamilton nyerte az év utolsó futamát, a többieknek esélye sem volt ellene
2019. december 01. 13:48
A Mercedes pénteki második szabadedzésen látott versenytempóját elnézve a fő kérdés az volt a 2019-es szezon utolsó versenye előtt, hogy képes lesz-e valaki megszorongatni a pole pozícióból induló Lewis Hamiltont, avagy a hatszoros világbajnok eltűnik a távolban, és vissza sem néz. Végül utóbbi történt, a Mercedes versenyzője tükörsima futamot teljesített, jól jött el a rajtnál, a második helyről induló Max Verstappen sem tudta támadni, ezután pedig a közelébe sem ért senki, a verseny végén ráadásul a leggyorsabb kört is megfutotta, így a maximálisan megszerezhető 26 ponttal zárta az idei évet.
Még ha az első helyért nem is volt csata, a dobogóért zajlott egy kis küzdelem. Ez rögtön a rajt utáni elkezdődött,
a harmadik helyről rajtoló Charles Leclerc a Ferrari egyenesbeli tempóját kihasználva elviharzott Verstappen mellett,
akit a topcsapatok pilótái közül egyedüliként a lágy keveréken rajtoló Sebastian Vettel is szorongatott, de végül nem tudott megelőzni. Közrejátszott ebben az is, hogy a 18. körig technikai hiba miatt senki sem használhatta az állítható hátsó szárnyat.
A DRS hiánya nem csak Vettelt, hanem a motor és egyéb erőforráselemek cseréje miatt az utolsó helyről rajtoló Valtteri Bottast is érzékenyen érintette. A finn pilóta néhány helyet már a rajtnál nyert, többek között Lance Stroll és Pierre Gasly első kanyarban történt ütközésének köszönhetően, állítható hátsó szárnnyal azonban minden bizonnyal gyorsabb lett volna az előrehaladása.
A kerékcserék előtt Hamilton, Leclerc, Verstappen, Vettel, Albon volt a sorrend az élmezőnyben, de csak egészen a 12. körig, a két Ferrari ekkor ugyanis egyszerre hajtott be a bokszba fehér oldalfalú Pirellikért, amire rá is fáztak.
A Mercedes által az idén többször is tökéletesen végrehajtott páros kerékcserét a Leclerc mögött érkező Vettelnél nem sikerült tökéletesen kivitelezni, mindkét bal oldali keréknél gondok adódtak,
a négyszeres világbajnok így az ideális 2,5 másodperc körüli idő helyett 7 másodpercet töltött álló helyzetben, amivel menthetetlenül lemaradt csapattársa mögött.
A Ferrarik kiállására Alex Albonnal reagált a Red Bull a következő körben, a thai-brit pilóta ezzel együtt nem előzte meg Vettelt. Az élen autózó Hamilton és Verstappen a Ferrarikkal és Albonnal ellentétben nem jött ki, mindketten megnyújtották az első etapjukat, utóbbi a 25., előbbi a 26. körben jött végül ki kemény gumikért. Ekkor már csak az időközben az élmezőnyre felérő Bottas nem cserélt a topcsapatok közül, amikor pedig letudta a kiállását, a hatodik helyre tért vissza, reális eséllyel arra, hogy Albont és Vettelt is elkapja.
Az élen eközben Verstappennek adódtak komoly gondjai a motorjával, több alkalommal is panaszáradatot zúdított mérnökére a rádióban, a bokszfalról azonban közölték, vele: nincs mit tenni, így kell végigcsinálnia a versenyt.
Mindez a tempóján viszont olyannyira nem látszott, hogy a frissebb gumikon előbb utolérte, majd a 32. körben megelőzte a szenvedő Leclerc-t, és visszavette tőle a második helyet,
majd ott is hagyta a monacóit. Végül egyik Ferrari sem tudta megcsinálni a versenyt egy kiállással, a 38. körben egy újabb dupla cserét iktattak be, Leclerc lágy, Vettel közepes szettet kapott. Előbbi megőrizte a harmadik helyét, utóbbi azonban visszaesett Bottas és Albon mögé.
A hajrára gyakorlatilag két fontosabb kérdés maradt: kibírja-e Verstappen alatt az autó, illetve Bottas utol tudja-e érni Leclerc-t. Utóbbira egy ideig úgy tűnt, nem lesz a válasz, a friss lágyakon a monacói ugyanis 8 másodperc fölé növelte a kettejük közti különbséget, az utolsó 10 körre azonban elkezdtek elfogyni a gumijai, Bottas pedig begyújtotta a rakétákat. Mindez végül arra volt elég, hogy 9 tizedmásodperccel Leclerc mögött érjen célba,
talán ha marad még egy kör, támadhatta volna a Ferrarit.
Az első helyen Lewis Hamilton sétakocsikázott be, idei 11. győzelmét aratva. Az autóból kiszállva köszönetet mondott a csapatának, elmondta, nem gondolta az év elején, hogy ilyen sikerekben lesz részük. Kiemelte, hogy a bajnoki címek megnyerése után is igyekeztek, hogy még többet kihozzanak a „műremeknek" tartott W10-esből, valamint méltatta Max Verstappen és Charles Leclerc teljesítményét.
„Sok új srác érkezett, a másodiktól a nyolcadik helyig csak hihetetlenül fiatal pilóták álltak a rajtrácson.
Nagyon büszke vagyok arra, hogy egy olyan időszakban versenyezhetek, amikor ilyen remek fiatalok jönnek
– mondta a futamgyőztes. – Ezek a srácok fenséges munkát végeznek, kiváltság itt lenni, és várom, hogy a jövőben további szoros csatákat vívjunk. Reméljük, jövőre közelebb leszünk egymáshoz."
Verstappen elégedett volt a második helyezéssel, amellyel bebiztosította harmadik helyét az összetettben.
„Akadt néhány probléma, de ezek nem befolyásolták [az eredményt]. Valami mást kellett csinálnunk, mint a Ferrari, a tempónk jó volt, de Lewis túl gyorsnak bizonyult – értékelt a Red Bull versenyzője. – Szép lezárása az évnek a [pontverseny] 3. helye. Mindannyian keményen dolgozunk, de jó egy kicsit megpihenni, a családdal és a barátokkal lenni, jövőre pedig erősebben visszatérni."
Aki az első hármasból a legkevésbé lehetett felszabadult, az Charles Leclerc, és nem csak azért, mert ő végzett a legrosszabb helyen, hanem inkább azért, mert nem volt biztos, hogy megtarthatja ezt a helyezést.
A Ferrari a verseny előtt elkövetett ugyanis egy szabálytalanságot, nem annyi üzemanyagot töltött Leclerc autójába, amennyit a jelentésében megjelölt az FIA-nak.
Christian Horner a rajt előtt azt mondta, meg lenne lepve, ha emiatt nem zárnák ki a 16-os rajtszámú Ferrarit. A felügyelők a verseny után tárgyalták az esetet, végül pedig 50 ezer eurós pénzbírságot osztottak ki a Ferrarinak, Leclerc így maradhatott a harmadik.
Ami a további helyezéseket illeti, Vettel még mentette a menthetőt, és az utolsó körben megelőzte Albont az ötödik helyért. A második Red Bull mögött Sergio Pérez végzett, így ő lett a középmezőny legjobbja, amihez a hajrában kellett megelőznie Lando Norrist. Az utolsó két pontszerző helyet Danyiil Kvjat és Carlos Sainz szerezte meg,
utóbbi az összetettben végzett a hatodik helyen, ami remek teljesítmény azt nézve, hogy tavaly hol tartott a McLaren.
A két Renault éppen, hogy lemaradt a pontszerzésről, Daniel Ricciardo a 11., a könnyen lehet, hogy élete utolsó Forma-1-es futamát teljesítő Nico Hülkenberg a 12. helyen végzett. Egy másik pilótát szinte biztosan utoljára láttunk Forma-1-es futamon részt venni, Robert Kubica ott zárta a szezont, ahol a legtöbb időt töltötte az idei évben, az utolsó helyen jött be.
Hamarosan jelentkezünk a bővebb összefoglalóval!
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj élő közvetítésében! Hosszú versenysorozat áll mögöttünk, de az utolsó ütközet még vár ránk. Noha az egyéni világbajnokság 3. helyén kívül nincs sok nyitott kérdés, reméljük, talán pont ez izgalmassá teszi a versenyt!
Lewis Hamilton és Valtteri Bottas zárta az élen a szombati időmérő edzést, de a finn pilótát a mezőny végére küldték motorcserék miatt, így az 1. és a 20. kockában is Ezüstnyíl rajtolhat majd.
Nico Hülkenberg és Robert Kubica nem lesz ott jövőre az F1-es rajtrácson, jó eséllyel mindketten pályafutásuk utolsó nagydíjára készülnek. A német versenyző 177. alkalommal áll rajthoz, lengyel ellenfele a 97. indulásra vár, ebből megnyerte a 2008-as Kanadai Nagydíjat.
Abu-Dzabiban a statisztikák szerint 20%-os a Safety Car megjelenésének valószínűsége, így kockázatos erre építeni a taktikát. Vettelnek és Bottasnak jól jöhet, ha a biztonsági autó a megfelelő pillanatban jelenik meg.
Az FIA technikai küldöttje, Jo Bauer jelentette a sportfelügyelőknek, hogy jelentős eltérést tapasztalt a Ferrari által lejelentett és a Leclerc autójába ténylegesen betöltött üzemanyag mennyisége között. Már a verseny előtt eldől az összetett 3. hely sorsa?
Elsőre furcsa, hogy az élmezőnyből egyedül Sebastian Vettel rajtol lágy gumikon, de a Pirelli előrejelzése szerint ez sem automatikusan rossz döntés.
Az élmezőnyben csak Bottasnak és Leclerc-nek maradt lágy gumija, de ezek valószínűleg csak extrém helyzetben kerülnek elő.
A 2007-es világbajnok minden idők 2. legrutinosabb pilótája lesz, miután elrajtol Abu-Dzabiban és 2020-ban megelőzheti a jelenlegi listavezető Rubens Barrichellót is a nagydíjrészvételek terén.
A korábbi kétszeres F1-es világbajnok Fernando Alonso a Sky Sports műsorában megerősítette, egyelőre a Dakar-ralira és a jövő évi Indy 500-ra összpontosít, de jövőre elgondolkodik azon, hogy 2021-re visszatérjen-e az F1-be.
Először tartott aukciót az RM Sotheby's, egyebek mellett Michael Schumacher Ferrari F2002-ese is kalapács alá került. A legendás autót 5,9 millió dollárért adták el.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta a rajtrácson a Sky Sportsnak, hogy a technikai szabályzat fekete-fehér, és megjegyezte, hogy a jelentés szerint Leclerc autójában "jelentős" eltérés mutatkozott a lejelentett és a betöltött üzemanyag mennyisége között, ezért nehezen tudja elképzelni, hogy Leclerc-t nem zárják ki a verseny után.
A Red Bullnál azt remélik, hogy Verstappen le tudja rajtolni Hamiltont, utána a Mercedes tempója és a kevés előzési pont miatt is arra számítanak, hogy nehéz lesz legyőzni Hamiltont. Verstappen a győzelemre és a világbajnoki 3. helyre is hajt. (Sky Sports)
A Sky Sports szerint Mattia Binotto azt mondta, még ők is értelmezik a helyzetet, egyelőre nem értik, hogy mi volt a probléma Charles Leclerc üzemanyag-mennyisége körül. Binotto élő adásban nem akart nyilatkozni.
A hőmérsékletek persze csökkennek majd, ahogy beesteledik Abu-Dzabiban.
Jean Todt, az FIA elnöke azt mondta a Sky Sportsnak, hogy szomorú a szezon Charlie Whiting és Anthoine Hubert halála miatt, de a versenyzés szempontjából úgy érzi, jól alakult az idény.
Amennyiben Lewis Hamilton nyer, 11 győzelemmel zárja a szezont, ezzel beállítja saját legjobb eredményét és a pontok terén új mércét állít.
Elindult a felvezető kör: Vettel, Norris, Ricciardo, Sainz, Hülkenberg és Giovinazzi indul lágyakon, Kvjat, Russell és Kubica keményeken, a többiek közepes keverékű gumikon kezdenek.
Az első hat sorrendje az első néhány kanyar során nem változott, de a hátsó egyenesben Leclerc faképnél hagyta Verstappent és Vettel is támadta őt.
A Mercedes pilótája 1,6 másodperces előnnyel vezet Leclerc előtt, Gasly visszaesett az utolsó helyre és ki kellett állnia a bokszba, mert az 1-es kanyarban összeakadt Stroll-lal. Bottas a 15. helyre jött fel.
A Mercedes pilótája 1:42.740-nel a leggyorsabb kört futotta, 1,9 másodpercre növelte az előnyét Leclerc előtt. A sportfelügyelők nem vizsgálják Gasly és Stroll ütközését. Lehet használni a DRS-t, ez segíthet a 14. helyezett Bottasnak.
A Mercedes pilótája 1:42.503-at futott, ezzel tovább növelte az előnyét a 2. helyezett Leclerc előtt.
Technikai hiba miatt megtiltották a DRS használatát, az FIA valószínűleg nem tudja betartatni a zónák használatát valamilyen szenzorhiba miatt. Ez Vettelnek és Bottasnak rossz hír.
A Mercedes pilótája feljött a 13. helyre Stroll megelőzésével. A kanadai pilóta a gumikkal küszködik, miután a rajtnál összeakadt Gaslyval.
Mozgás a középmezőnyben: Pérez menekül Bottas elől Magnussen megelőzésével, a Racing Point pilótája átvette a 10. helyet, miközben a finn versenyző kifékezte Giovinazzit, és a 12. helyre lépett.
Hamilton növeli az előnyét a Ferrarival szemben, de Leclerc-nek azt mondták, hogy az "A" tervet követik, ami valószínűleg az egykiállásos taktika. Verstappen 1,9 másodperccel halad mögötte, a Red Bull kijelzőjén hibás adatok jelennek meg a fordulatszámmal kapcsolatban.
Bottas megelőzte Magnussent és már a 11. helyezett, 29,4 másodperccel halad Hamilton mögött.
Lassan elvész Vettel előnye a lágy gumik használata révén, lehetséges, hogy az ő bokszkiállása láncreakciót indít majd az élmezőnyben. Leclerc-nek mondták, hogy nyomja, ahogy csak tudja, de 5,2 másodperc a hátránya Hamilton mögött.
A brit pilóta az elős az élmezőnyben, aki a bokszban járt, Giovinazzi is követte, mindkettejük kerékcseréje jól sikerült. Bottas utolérte Pérezt a 11. helyen.
Kanyarodás közben ráz az autója, arra kérte mérnökét, hogy ellenőrizzék a gumikat. Körönként átlagosan 0,3 másodperccel lassabb Hamiltonnál. Leclerc mérnöke azt mondta, az adatokban minden rendben lévőnek tűnik.
A finn pilóta egyelőre a 10. helyen halad, miután Norris kiállt előle a bokszba, de így is felzárkózik a középmezőny éléhez. A 6. helyen haladó ainz mindössze 4 másodperccel megy előtte.
Készenlétben állnak a Ferrari szerelői, hamarosan kerékcsere jöhet. A cél: visszaérni Sainz elé. Ez Leclerc-nél sima ügy lesz, Vettelnél még nem egyértelmű.
Újabb ellenfél tűnt el átmenetileg Bottas útjából, Ricciardo kemény kerekekre váltott, miközben a finn pilóta támadja Pérezt. A Renault kerékcseréje Sainz-ot is a bokszba csalhatja.
Leclerc és Vettel egymás után hajtott a bokszba, mindketten kemény keverékű gumikat kaptak, de Vettel autóján gond volt a bal első rögzítésével, ezért elhúzódott a munka.
Bottas közben DRS nélkül is megelőzte Pérezt.
Az elrontott kerékcsere miatt Vettel visszaesett a 8. helyre, rögtön el is fékezte magát, miközben megelőzte Pérezt. Várhatóan beragad Bottas mögé, de a szintén kemény gumikra váltó Albon csak mögé ért vissza.
Leclerc kerékcseréje után Hamilton és Verstappen állt az élre, mindkét pilóta meg tudja nyújtani az első etapját, ami később, a verseny végén jól jöhet. Leclerc 1:41.938-cal új leggyorsabb kört futott, 18,7 másodperc a hátránya a Red Bull mögött, 28 másodperc Hamiltonhoz képest.
Sokba fog kerülni az elrontott kerékcsere Vettel számára, Albonhoz hasonlóan beragadt Bottas mögé a 6. helyen. A Mercedest Hülkenberg tartja fel, ő egyelőre a 4. helyet tartja, és nem akar kiállni a bokszba.
Érdekes csatát vív Sebastian Vettel és Valtteri Bottas: a Mercedes pilótája nem nagyon védekezett, nem zárta le a belső ívet, hagyott helyet Vettelnek, de a Ferrari így sem volt elég gyors, hogy elmenjen mellette.
Visszakapcsolták a DRS-t, ez változtathat a helyzeten.
A Mercedes pilótája szinte azonnal faképnél hagyta renault-s ellenfelét és átvette az átmeneti 4. helyet, Vettel nem tudott előzni, és Albon is utolérte őt, majd Hülkenberg kerékcseréje révén ők is elindulhattak Bottas után.
A brit pilóta azt mondta, aggódik, hogy mi történik, ha bejön a Safety Car, neki pedig kemény gumikkal kell majd újra felvennie a tempót. Mérnöke azt mondta, ez nem gond, mert mindenki ugyanabban a cipőben jár majd vagy rosszabb helyzetben lesz, mint ő.
Mérnöke arra kérte a német pilótát, hogy változtasson a beállításokon. Vettel visszakérdezett, mérnöke viszont csak annyit mondott, hogy erre szükség van. Lehetséges, hogy spórolni kell az erőforrással, ami Monza óta üzemel az autóban.
Féltávhoz közelít az élmezőny a közepes keverékű gumikkal, Verstappen szerint kezd nehéz lenni a haladás a hátsó abroncsaival. Leclerc 3,2 másodpercre megközelítette őt.
Vettel szintén 3 másodpercre megy Bottas mögött sokkal újabb, kemény keverékű abroncsokkal.
A 15. helyért csatázik Kubica és Giovinazzi, össze is ütköztek, a sportfelügyelők vizsgálják az esetet. Ennél érdekesebb, hogy egyelőre nem kell takarítani a pályát a törmelék miatt, ami Hamiltonnak és főleg Verstappennek igen rossz hír.
A Sky Sports szerint azt mondták Bottasnak, hogy a verseny végén a 3. helyezett Leclerc-t is támadhatják majd, ez valószínűleg azt jelenti, hogy a Ferraritól két bokszkiállásra számítanak.
A holland pilóta szerencséje, hogy Kubica a pályán most jóval előrébb járt, mint ő, így nem ismétlődtek meg a szoros interlagosi pillanatok a bokszkiállás után. Verstappen kemény gumikra váltott, a 3. helyre jött vissza Leclerc mögé.
Mindössze 3,2 másodperc alatt végeztek Hamilton kerékcseréjével, de ez simán belefér, a Mercedes pilótája így is 6 másodperccel vezet a jóval kopottabb gumikat használó Leclerc előtt. Verstappen a motorjára panaszkodik, szerinte valami nincs rendben, új üzemmódot javasoltak neki.
Nyugalomra inti mérnöke Verstappent, aki nem érti, hogy hirtelen miért nem működik jól az erőforrása (túl erős motorféket érez). A sportfelügyelők közben úgy döntöttek, nem büntetik Kubicát és Giovinazzit az ütközés miatt.
A Mercedes pilótája 1:41.070-nel új leggyorsabb kört futott, 9,6 másodperccel vezet Leclerc előtt. Verstappen továbbra is panaszkodik az autójára, de 2,8 másodpercre csökkentette a lemaradását Leclerc mögött.
A finn pilóta is kemény keverékű gumikat kap, gyorsan végeztek a cserével, így visszaér Pérez elé. Vettelt és Albont is utolérheti még a maradék 25 kör alatt.
A Red Bull pilótája közben "segítséget" kér mérnökétől, hogy mit kezdjen a motorjával, de egyelőre nem kap választ.
Leclerc és Verstappen is DRS-sel ment a hátsó egyenesben, de a holland pilóta befért a Ferrari mellé. Leclerc megpróbált visszatámadni, de Verstappen résen volt, és megtartotta a 2. helyet. Bottas közben új pályacsúccsal a leggyorsabb, 1:40.953-at futott.
Verstappen továbbra is siránkozik a rádión az autója miatt, de mérnöke közölte vele, hogy nem tudnak mit kezdeni vele, ám így is elég gyorsnak tartják őt. Leclerc közben azt javasolja, hogy álljanak át a "C" tervre.
A Mercedes pilótája 5,5 másodpercre van a 4. helyezett Vetteltől és 3,7-re Albontól, Vettel morgott is nemrég, amikor a lekörözött Kubica mögé ért, mert a Williams pilótája több kanyaron keresztül haladt előtte.
Leclerc a 2. hely elvesztése után javasolta a "C" tervet, ami valószínűleg az egyetlen lágy gumiszett felrakását jelenti, erre még előnye is van, mert 22 másodperccel megy Vettel előtt. Valamiért mégsem lépik meg ezt a nyilvánvalónak tűnő húzást.
Pérez közben ki is ment kerékcserére, ő viszont ma először járt a bokszban. Kemény gumikat kapott 16 körre, a 12. helyre jött vissza, de lőtávolban van a közvetlen ellenfeleihez képest.
Leclerc lágy gumikat kapott, ezzel bebiztosítja a 3. helyét Albonnal és Bottasszal szemben (ha esetleg nem zárják ki), Vettel közepeseket kapott (nem volt neki lágyból új), a 6. helyre jött fel. Bottas megelőzte Albont.
Hamilton rajt-cél győzelem felé halad, 14 másodperc az előnye, Verstappen 28 mp-cel megy Leclerc előtt. Bottas 5,2-re van a Ferraritól, de Leclerc új gumikat használ, Albon 3,2-re van a Mercedestől, de körönként 1 másodpercet kap. Norris feljött a 6. helyre Vettel mögé, miután Kvjat kiállt a bokszba, a további sorrend Hülkenberg, Sainz, Pérez.
A spanyol pilóta javasolta a bokszkiállást, mert úgy érezte, hogy nem fog eljutni a verseny végéig a kemény gumikkal, amiket használt. Korábban elfékezte magát, ezért felborult a boksztaktikája. A 14. helyre esett vissza.
Bottasnak másik motor-üzemmódot javasoltak, és mérnöke azt mondta, még nincs vége a versenynek, mert visszaeshet a többiek tempója a végére. Ez optimistának tűnik, főleg, hogy Bottas most 1,3 másodpercet kap körönként.
Kvjat és Sainz után Ricciardo is kereket cserélt, a 7. helyezett Norris azonban marad egykiállásos taktikán. Itt még lehet csata a verseny végén.
Hamilton közben unatkozhat, mert abszolút leggyorsabb volt az 1-es szektorban.
A mexikói pilóta a többieknél sokkal később állt ki az egyetlen kerékcseréjére, szép manőverrel beszúrt Hülkenberg mellé és átvette tőle a 8. helyet. 2,3 másodperc a hátránya Norris mögött, a gumielőnyének köszönhetően elkaphatja a McLarent is.
Az orosz pilóta is szépen kifékezte a búcsúzó Hülkenberget, de a német pilóta még 9,6 másodperces előnnyel őrzi az utolsó pontszerző helyet. Stroll kiesett műszaki hiba miatt.
Gasly és Sainz egyelőre pontegyenlőséggel harcol az egyéni világbajnokság 6. helyéért. Ha így marad, Gasly végez előrébb, mert 2. lett Brazíliában, Sainz pedig csak a 3. helyen ért célba, ha viszont kizárják Leclerc-t, Sainz megörökli a 10. helyet, és ezzel 1 pontot, ami már felé billenti a mérleg nyelvét.
A finn pilótával mindent feltekertettek a Mercedesen, 6 másodpercről szinte rögtön 4,8-ra csökkent a különbség. Pérez közben támadja Norrist a 7. helyért.
Mérnöke szólt Leclerc-nek, hogy 4,4 másodperc a különbség (már csak 4), és arra számít, hogy ezzel a tempóval 2 körrel a leintés előtt éri utol a Mercedes a Ferrarit.
A Ferrari versenyzője átvette az 5. helyet a Red Bull pilótájától, közben Hamilton új pályacsúcsot futott 1:39.283-mal. Vettel panaszkodott, hogy Albon nekiment volna, ha nem vigyáz vele.
A hatszoros világbajnok idei 11. győzelmét aratta, új rekordot állított az adott szezon során megszerzett pontok terén. Hamilton a pole-ból végig vezetve, a leggyorsabb kört futva nyert.
Verstappen szép előzéssel, a motorgondok ellenére is 2. helyezett lett, Leclerc bejött a 3. helyen Bottas előtt, de technikai szabálytalanság miatt a sportfelügyelők vizsgálni fogják a verseny után. Viszontagságos verseny után Vettel az 5. helyen ért célba Albon előtt.
Az utolsó körben Pérez átvette a 7. helyet Norristól, Kvjat a 8. lett, Sainz pedig szintén a verseny végén megelőzte Hülkenberget, 1 pontjával letaszította a rajtnál balesetbe keveredő Gasly-t az egyéni pontverseny 6. helyéről.
Ezzel most megköszönjük a mai és az egész szezon során tartó figyelmüket, további összefoglalóval és hírekkel folytatjuk!