Füstölt, de gyors a Mercedes, a Ferrari robbant le elsőként a teszten
2020. február 21. 08:46
Az első két tesztnapnál kalandosabban alakultak a pénteki események Barcelonában, ahol a csapatok lezárták az F1-es előszezoni felkészülés első felét. A délelőtt legnagyobb eseménye kétségkívül Sebastian Vettel motorhibája volt, az addig 40 kört teljesítő négyszeres világbajnok alatt fél 11 után pár perccel mondta be az unalmast a Ferrari, a csapat hivatalos tájékoztatása szerint motorhiba miatt.
A hibás erőforrást visszaküldték Maranellóba vizsgálatra, és egy újat szereltek a kocsiba, Vettel ezért délelőtt 2 és fél óráig nem is körözött. Komoly időkiesés ez a maranellóiaknak, akik a teszten elsőként csalogatták elő valódi hiba miatt a piros zászlót, hiszen az Alfa Romeo csütörtöki leállása az üzemanyag szándékos kifogyasztása miatt történt.
Ami az élmezőny másik két tagját illeti, a Mercedes ezúttal nem a körök számában, hanem a köridőben tűnt ki, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton a C5, azaz a leglágyabb keveréken érte el legjobb eredményét. Az ebédszünet előtti utolsó órában a finn 1:15.732-es időt repesztett, amivel toronymagasan megelőzött mindenkit, a délelőttöt a 2. helyen záró Esteban Ocon már 1,4 másodpercet kapott, de a körébe délután belehibázó Hamilton sem tudott 7 tizeden belül kerülni csapattársához képest.
Bottas köre nagyjából fél másodperccel gyorsabb a tavalyi tesztelés legjobb idejénél, amelyet Vettel autózott az utolsó napon, és csak 3 tizeddel marad el a tavalyi Spanyol Nagydíj pole pozíciós idejétől, amelyet szintén Bottas ért el.
„Jó teszt volt, háromszor fél napot töltöttem az autóban, nyilván ez még nem sok. Félúton vagyunk a tesztelésben, de eddig jó érzéseim vannak, nincsenek nagy egyensúlygondok az autóval vagy problémák a viselkedésével” – értékelt a finn.
Úgy érzem, hogy minden nap előreléptünk, hiszen bár nem voltak komoly gondjaink, mindig van mit javítani, finomhangolni kell az egyensúlyt különböző sebességek és kanyartípusok mellett.
Ebben egyre jobbak és jobbak lettünk, a mai délelőtt végére már meglehetősen jó érzés volt vezetni. Az olyan kisebb gondok, mint a tegnapi, a tesztelés része, összességében azonban minden elég jól ment."
A Red Bullnál nem a köridőre mentek, Max Verstappen 1:17.6-os ideje a délelőtti 5. helyre volt elég, helyette versenyszimulációt teljesített a holland, így az ebédszünet előtt ő tette meg a legtöbb, szám szerint 86 kört. Rövid időre a garázsba is kényszerült, amikor a reggel folyamán túl agresszívan vette be a 7-es kanyart és a kerékvető utáni lassító borda megrongálta a kocsit.
„Egyelőre nem hajszoltuk az autót, csak arról szóltak a napok, hogy gyűjtsük a kilométereket és megbizonyosodjunk a megbízhatóságról – mondta Verstappen. – Eddig elégedett vagyok, nyilván sok részletre rájövünk még az autóval kapcsolatban, erre alapozva folytathatjuk a munkát a jövő héten. Sok újdonságot át kell majd még nézni."
A délelőtt másik piros zászlós megszakítását Nicholas Latifi hozta össze, aki reggel hosszasan várakozott, a Williamsnél ugyanis rendbe kellett hozni egy meghibásodott szenzort, amihez a padlólemezt is levették. Később 44 körig jutott a kanadai, 12 óra után pár perccel azonban lerobbant a célegyenesben.
A középmezőny csapatai közül a Renault volt a leggyorsabb és a legszorgalmasabb is, Ocon 76 kört ment.
„Nagyon rendben volt a mai nap, igencsak örülök ennek. Tegnap küszködtünk egy kissé az autóval, az aerodinamikán is dolgoztunk, és nem tudtuk pontosan, hol is tartunk, de ma az autó ismét magára talált és jó érzetet adott.
Jó tudni, hogy milyen irányba induljunk a további etapokra, úgyhogy javulás várható
– nyilatkozta Ocon. – A mai nap világosan megmutatta, hogy melyek a fejlesztendő területek. Ez még csak tesztelés, úgyhogy nem sokat jelent, de jó érzés a 2. helyen lenni, és remélhetőleg a jövőben is megtartjuk majd ezt a pozíciót. Az autó nagyon gyors, egyszerűen repül a pályán, a legtöbb kanyar padlógázas, ami szenzációs érzés. A legtöbb körrekordot meg fogjuk dönteni. Ez a legjobb autó, amit valaha vezettem."
A délutáni 4 órás etapra, ami egyben az eheti teszt utolsó felvonása is volt, több csapat is versenyzőt váltott, a Mercedesbe Lewis Hamilton, a Red Bullba Alex Albon, a McLarenbe Lando Norris, a Renault-ba Daniel Ricciardo, a Haasba Kevin Magnussen, az Alpha Tauriba pedig Pierre Gasly ült be.
A dán pilóta pályafutása nem volt hosszú, mindössze 4 kör után a 2-es szektorban megpördült és a védősávnak ütközött, ezzel újabb piros zászlós időszakot provokált. Ráadásul, a Haas úgy döntött, ma meg sem javítják az autót, így idejekorán, nem sokkal 15 óra után be is fejezték az eheti tesztelést.
Vettel délután is időt vesztett műszaki probléma miatt, de végül így is megtett 100 kört. Ez volt az első teljes napja az SF1000-ben, amelytől mindenki azt várja, hogy jobban fog idomulni a négyszeres világbajnok vezetési stílusához. Mattia Binotto megerősítette, hogy figyelembe vették a tervezésnél ezt is, de nem koncentráltak kizárólag Vettelre. „Egyértelműen ez volt a cél, meg is próbáltuk, szerintem viszont majd csak a jövő héten vagy a szezon későbbi részében ítéljük meg, hogy milyen lett az autó – nyilatkozta Binotto. – A cél az volt, hogy mindkét versenyzőnek nagyobb magabiztosságot adjunk az autóban, beleértve Sebet is."
A Renault ezúttal 169 körig jutott, ennél egyik csapat sem tett meg többet.
Ricciardo délután ugyan megállt a pályán, előcsalva a piros zászlókat, de csak egy elővigyázatosságból történt megállásról volt szó, hamarosan visszatérhetett, hogy bemutasson egy szép piruettet a 13-as kanyarban.
A Mercedes közben látványos füstfelhőt eresztett el, de az Ezüstnyíl megbízhatóságát ez nem befolyásolta, Hamilton simán feljött Bottas mögé az összesítésben, a körszám tekintetében pedig felül is múlta délelőttös csapattársát.
Szorgosak voltak a Racing Point és a McLaren szerelői is, Pérez etapja után Stroll kénytelen volt javításra várni, de a mexikói pilóta ettől függetlenül elégedett volt az istálló szereplésével, a wokingi csapatnál Norris szolgálata idején kellett igazítani a fékrendszeren. Ezzel együtt a McLaren ismét produktív napot zárt a maga 125 körével,
ráadásul szép csendben bevetette a tesztelés első nagyobb újítását, egy módosított első szárnyat.
Andreas Seidl csapatfőnök elégedetten értékelte az elmúlt három napot. „Nincs messze a 10-estől – felelte, amikor arról kérdezték, 10-es skálán milyen osztályzatot adna az istálló eheti szereplésére. – Először is nagyszerű volt látni a megbízhatóságot és azt, hogy sok kört meg tudtunk tenni.
Hosszú évek óta ez messze a legjobb kezdés a téli teszteken a McLaren számára."
„Ez nagy elégtétel, mert rengeteg energiát mozgósítottunk a télen, hogy eljussunk erre a pontra. Az autó az elvárások szerint viselkedik, folyamatosan hozunk új alkatrészeket, például ma egy új első szárnyat, ez is úgy működik, ahogy vártuk. Nagyon örülök, a feladatlistáról már most is kihúzhatunk pár tételt, de még mindig korán van és kemény munka vár ránk."
A nap során a mezőny 20 tagja közül összesen 16-an léptek pályára, az első hét folyamán minden versenyző, plusz Robert Kubica, az Alfa Romeo tesztpilótája is kipróbálhatta az autót. Az első hét tapasztalatait felhasználva jövő szerdán, 2020. február 26-án folytatódik a tesztelés.
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a barcelonai tesztelés harmadik, egyben eheti utolsó napján! A csapatok és pilóták a mai nappal zárják az első felvonását a kétszer háromnapos barcelonai gyakorlásnak, így mindenki megpróbál még olyan sok adatot gyűjteni az elkövetkező pár napban esedékes elemzésekhez, amennyit csak tud.
Miután az első nap kettős Mercedes-elsőséggel zárult, tegnap Kimi Räikkönen érte el a legjobb időt, mögötte Sergio Pérez és Daniel Ricciardo végzett. Egyértelműen kijelenthető, hogy a topcsapatok eddig nem voltak hajlandóak valós tempójuk felfedésére. Vajon ma végre azok lesznek?
Pontosabban az új kormányművükről, amely tegnap a riválisokat is igencsak meglepte. A csapat által DAS-nak keresztelt szerkezetről Sebastian Vettel is elmondta a véleményét, szerinte csodát azért nem kell várni tőle.
A második tesztnapon Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Alex Albon, Pierre Gasly, Romain Grosjean és Lando Norris is megkezdte az idei tesztelést, az alábbi képre kattintva nyíló tegnapi galériánkban róluk is találnak fotókat!
---- separator ----gallery-content-type:e6cac16c-e48e-4dd9-a5bd-c9fb4d4f66f7---- separator ----Az eheti utolsó tesztnapra több csapat, köztük a Red Bull is úgy döntött, hogy az eddigi gyakorlattal szakítva nem egy versenyzővel csinálja végig a napot, hanem az ebédszünetben pilótát cserél.
A mai felállások:
Mercedes: Valtteri Bottas, Lewis Hamilton,
Ferrari: Sebastian Vettel
Red Bull: Max Verstappen, Alexander Albon
McLaren: Carlos Sainz, Lando Norris
Renault: Esteban Ocon, Daniel Ricciardo
Haas: Romain Grosjean, Kevin Magnussen
Williams: Nicholas Latifi
Racing Point: Lance Stroll
Alfa Romeo: Antonio Giovinazzi
Alpha Tauri: Danyiil Kvjat, Pierre Gasly
Hivatalosan is elindult a mai tesztnap, a tízből nyolc csapat azonnal ki is hajtott a pályára.
Csütörtök reggel 9 fokos levegő és 11 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdték meg a körözést a versenyzők, most azonban csak 5 fok a levegő, 6 fok a pálya hőmérséklete. Ez könnyen megtréfálhatja a hideg gumikon a bokszból kihajtó pilótákat, Latifi már be is mutatott egy jókora megcsúszást az utolsó kanyarra fordulva.
A Ferrari első kerekei mögé mindkét oldalt hatalmas "kerítéseket" szereltek, amelyekkel az autó eleje mögötti légáramlást figyelik. Egyelőre a négyszeres világbajnoknak van csak ideje, 1:29.587-es eredménye azonban semmit nem mond, lévén a pálya több részén is egyenletes sebességre lassít az aerodinamikai mérések érdekében.
Az első két tesztnap során a Renault-t kivéve mindegyik csapatnak sikerült 100 kör fölé jutnia, a franciáknak ez tegnap nem jött össze. Ma hasonlóan sok munka vár a csapatokra, akik minél többen szeretnének kisajtolni az eheti utolsó tesztnapból.
Az Auto Motor und Sportnak Andreas Seidl csapatfőnök tegnap azt nyilatkozta, hogy a wokingi istálló ma vetheti be első idei fejlesztéseit. Kíváncsian várjuk, mik lesznek azok.
A bikások is remekül alkalmazzák az "emberi paravánt", a szerelők az autó elé állva takarják, ahogy a többiek nagy erőkkel dolgoznak a kocsi hátulján. Verstappen bent ül, így nagy késlekedésre nem kell számítani.
1:19.650-es köre C2-es gumin egyelőre nem egetrengető, de 7 fokos aszfalt mellett még nem is várható, hogy eddigi idejeiket döntögessék a versenyzők. A francia mögött Stroll, Vettel, Kvjat a sorrend, nekik van egyelőre mért idejük.
A Red Bull a munkálatok után C2-es gumin küldte ki a hollandot, aki első nekifutásra át is vette a vezetést 1:18.309-es körrel, mögé Sainz iratkozott fel 1:19.095-tel, utána Ocon jön 1:19.287-tel.
Ma van az utolsó munkanapja a rádiókért felelős Radnek, a csapat tegnap meg is köszönte a fáradozásait egy mindenki által aláírt elsőszárny-lappal.
1:18.032-re szorította le a lécet, majd egy 6 körös etap végén visszatért a garázsba. Vettel a mérőkeretes menete után egy időre kiszállt a Ferrariból, de az imént visszaült a kocsiba, hamarosan ő is újra a pályán lehet. Négy pilóta, Latifi, Grosjean, Bottas és Giovinazzi adós még mért körrel a délelőtt vezetők közül.
Andreas Seidl nem viccelt, tényleg bevet legalább egy újítást a McLaren, Sainz az imént begördült a garázs elé, a csapat pedig feltett az MCL35-ösre egy módosított első szárnyat flow-vis festékkel bekenve, most azzal köröz a spanyol.
C2-es gumi kezdett bele egy több körös etapba a négyszeres világbajnok, amelynek az elején 1:18.970-re javított, de még így is több mint 9 tizedre van az ugyanezen a keveréken elért idővel vezető Verstappen mögött.
Első köre a C2-es gumin a hatodik helyre volt elég, az ideje 1:21.760. Ma is csak megtankolva megy a finn?
A vörösök garázsában álló szerelők egy emberként figyelték Valtteri Bottas fedélzeti kamerás felvételét a monitoron, többen pedig a fejüket csóválták, látva, ahogy a finn a DAS-rendszert használja. Vajon most jöttek rá, hogy a Mercedes megint túljárt a csapatuk mérnökeinek eszén?
1:17.992-vel ő az első, aki ma bement 1:18 alá, amivel 4 századdal előzte meg Verstappent. Vettel is a pályán C2-es gumin, legutóbbi köre 1:21.811 volt.
Bottasnak az 5-ös kanyarban volt egy meleg pillanata, kitört a W11-es hátulja, ellenkormányzással sikerült megfognia a pálya széléig, mielőtt kicsúszott volna a kavicságyba.
Egészen pontosan 11 kört tett meg a Ferrari világbajnoka C2-es gumin, a következőképp alakultak az időeredményei:
Kivezető kör - 1:19.870 - 1:19.777 - 1:19.382 - 1:20.218 - 1:20.736 - 1:20.362 - 1:20.783 - 1:21.158 - 1:21.302 - 1:21.811 - 1:21.527 - Bevezető kör
Előbb a negyedik, majd a harmadik helyre ugrott előre a francia, aki 1:18.353-nál állította meg a stopper eddigi leggyorsabb körében, mindezt C2-es gumin.
Véget ért a mai tesztelés első órája, továbbra is Valtteri Bottas vezet, viszont csak 9 kört tett meg, ennél csak Grosjean és Latifi ment kevesebbet. A legszorgalmasabb Sebastian Vettel volt, 23 körig jutott az első órában.
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.992, 9 kör
2. Max Verstappen (Red Bull), 1:18.032, 17 kör
3. Esteban Ocon (Renault), 1:18.353, 21 kör
4. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.638, 15 kör
5. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.970, 23 kör
6. Lance Stroll (Racing Point), 1:19.459, 11 kör
7. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:20.239, 11 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:22.236, 5 kör
9. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:36.226, 11 kör
10. Nicholas Latifi (Williams), idő nélkül, 8 kör
C2-es gumin jött ki a holland, aki 1:17.636-tal visszavette az első helyet Bottastól. Ez az idő már csak nagyjából 1 tizeddel lassabb szerdai legjobbjánál.
Iménti etapját félbeszakítva Verstappen behajtott a bokszba, a szerelők pedig azonnal elhúzták a paravánokat a garázs előtt, hosszabb javításnak nézhetnek tehát elébe. A visszajátszás alapján a felfüggesztést rongálhatta meg a holland, amikor nagyon agresszívan átugratott a hetes kanyar külső részén elhelyezett fekvőrendőrökön.
A Mercedes-klónnak becézett Racing Pointtal még előnyben volt Verstappenhez képest a második mért ponton, az utolsó szektorban viszont 3 tizedet veszített, 1:17.991-es ideje a második helyre elég. C3-as gumit használt, tehát lágyabbat, mint Verstappen és Bottas.
Az első nap után Leclerc azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a tavaly egyenesbeli tempójával kitűnő Ferrarival 307 km/h-val a lista végén szerénykedett. Ma már biztosan előrébb lesznek a vörösök, jelenleg ugyanis Vettel vezet ebben a tekintetben 329 km/h-val, őt Stroll követi 317 km/h-val, majd Bottas következik 312-vel.
Nicholas Latifi az egyetlen, akinek 1 órával és 20 perccel a mai teszt kezdete után még nincs mért köre, egy ideig pedig nem is lesz, az FW43-as ugyanis bakokon pihen a garázsban, a szerelők pedig lázasan "legóznak" a kocsi alatt fekve.
Gondok azok valóban voltak, viszont hamarabb összerakták az autót, mint tippeltük, Nicholas Latifi az imént megjelent az aszfaltcsíkon. A kérdés, hogy elhárították-e a problémát, és elkezdheti-e az érdemi munkát a kanadai. A másik két csapat, amelyik lépéshátrányban van, az Alpha Tauri és a Haas, előbbi 14, utóbbi 12 körnél tart.
C3-as keverékkel jelent meg a pályán a Ferrari világbajnoka, 1:18.384-es körrel pedig feljött a hatodik helyre. Danyiil Kvjat még ennél is jobbat ment, első igazán gyors mai körével (1:18.179) a negyedik helyig lépett előre C3-ason.
A Renault franciája C3-as gumin zárkózott fel 142 ezredre Verstappenre, miután teljesített egy 1:17.778-as kört. Ami ennél is fontosabb a csapatnak, hogy már 30 kör fölött járnak, ezt eddig csak a Ferrari és a McLaren mondhatja el ma magáról.
Természetesen a harmadik napon is jelentkezünk folyamatosan frissülő galériával, amelybe belekerültek az első fotók a pénteki napról. Kattintásra nyílik!
---- separator ----gallery-content-type:73e0fa64-663d-44ea-a2d5-b4a214530cb4---- separator ----A négyszeres világbajnok előcsalogatta az idei tesztelés második piros zászlóját, miután a 12-es kanyar mellett leparkolta az SF1000-est.
Tegnap az Alfa Romeo szándékosan kifogyasztotta az üzemanyagot Kimi Räikkönen autójából, a fedélzeti kamera hangja alapján a Ferrari viszont műszaki hibát szenvedett el, a hátsó egyenesben elment az erő a motorból, Vettel pedig 3 kanyarral később inkább megállt az autóval.
A négyszeres világbajnok viselkedése is arra utal, hogy itt bizony valami elromlott.
A pályabírók segítségével ponyvákkal takarják minden oldalról az SF1000-est, nehogy a pálya melletti fotósok lekaphassanak pár fontos részletet, amint a trélerre teszik az autót.
40 kört tett meg Vettel mielőtt megállt alatta az autó, őt Ocon követi 33-mal, majd követketik Sainz 32-vel. Az SF1000 mentése továbbra is zajlik, még a trélerre sem tették fel az azóta letakart kocsit.
Jól hallani, ahogy a 9-es és 10-es kanyar között "kihúzzák a konnektorból" az autót, majd Vettel nem sokkal később leparkolja azt. Időközben az SF1000 felkerült a trélerre, lassan elkezdik visszaszállítani a bokszba.
A Ferrarit visszavitték a bokszutcába, így minden akadály elhárult a folytatás előtt, Verstappenen, Vettelen és Kvjaton kívül mindenki kihajtott a pályára.
Hamilton szerdai legjobbját hajszállal megdöntve 1:16.863-ra szorította le a lécet a finn C3-as gumin. Csapattárs tegnapelőtt 1:16.976-ot ment, jóllehet, ő a C2-es, keményebb keveréket használta. Ezzel Bottasé eddig az idei tesztelés leggyorsabb köre.
Féltávhoz érkezett a délelőtti tesztelés, 2 óra van hátra az ebédszünetig, mind a 10 csapatnak van már ideje, Bottas vezet a teszt eddigi legjobb körével.
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:16.863, 24 kör
2. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.636, 19 kör
3. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.657, 24 kör
4. Esteban Ocon (Renault), 1:17.778, 38 kör
5. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:18.042, 23 kör
6. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.384, 40 kör
7. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.409, 37 kör
8. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.533, 27 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:18.749, 27 kör
10. Nicholas Latifi (Williams), 1:19.472, 17 kör
Jó úton volt idejének megjavítása felé az orosz, egyéni legjobb első szektort ment, a gyors kilences kanyar kijáratán azonban agresszívan átugratott a rázókövön, majd inkább elvette a gázt.
1:16.674 az új legjobb, miután a finn egy leggyorsabb középső szektor segítségével tovább faragott a teszt eddigi legjobb idején. Továbbra is C3-as gumik vannak a Mercedesen.
Nekivágott egy újabb gyorskörnek azután, hogy megfutotta a teszt eddigi legjobb idejét, az első szektorban egyéni legjobbat ment, utána azonban veszített, de így is jó volt egy 1:16.851-es időre. Nem rossz.
Még korábban, Vettel Ferrarijának lerobbanása előtt történt az eset, Kvjat gyorskörön volt, amikor utolérte Grosjeant, aki szerinte nem hagyott neki elég helyet a 3-as bejáratánál. Az orosz lelassított és heves gesztikulálással adta tudtára nemtetszését a franciának.
Rossz hír a vörösök rajongóinak, a Ferrari megerősítette, hogy motorhiba okozta a leállást, az okokat Maranellóban fogják kivizsgálni, most új motort szerelnek az SF1000-be, amelyet a délelőtt során már nem látunk a pályán, legkorábban 14 órakor folytatják a körözést.
Újra a pályán Verstappen, aki korábban megrongálta az RB16-ot a hetes kanyar kerékvetőjén. C2-es gumikon megy, az idők alapján rendesen meg van tankolva. Nem úgy a Racing Point, amellyel Lance Stroll lila első és egyéni legjobb második, illetve harmadik szektort autózva 2 tizedet javtított, 1:17.442-vel áll a második helyen.
Az orosz az első, aki ma feltette a C4-es gumit, leszámítva Latifit, aki reggel azokon hajtott ki a bokszból. Előre is jött a második helyre az Alpha Tauri versenyzője, 1:17.427-es ideje 15 ezreddel volt jobb Stroll legjobbjánál.
Új fotókkal bővült folyamatosan frissülő képgalériánk a mai tesztnapról. Kattintásra nyílik!
---- separator ----gallery-content-type:73e0fa64-663d-44ea-a2d5-b4a214530cb4---- separator ----Lila első szektort autózott C3-as gumin a finn, de nem tudott javítani 1:16.674-es idején, viszont így is bement 1:17 alá, 1:16-975-tel zárta a legutóbbi körét.
Nem csak az autót, de a személyzetet érintő forradalmi megoldásokban is az élen jár a Mercedes, Andrew Shovlin vezető versenymérnök mostantól például úgy telefonálhat munka közben, hogy ahhoz nem kell használnia a kezét. Lenyűgöző!
Jó másfél tizedet faragott eddigi idején a C2-es gumival a spanyol, 1:18.274-gyel áll most a hetedik helyen, tehát átugrotta Vettelt. A fedélzeti kamerás felvételeken jól látszott, hogy végig a határon ment, több kanyarban is aprókat kellett korrigálnia. Persze sem az üzemanyagmennyiséget, sem a motorbeállításokat nem ismerjük.
1:18.380-at ment a francia C3-as gumin, így 4 ezreddel sikerült megelőznie a Ferrari világbajnokát, aki így már csak a kilencedik, egyedül Latifi van mögötte a Williamsszel.
Bottas javított is vele, noha talán nem annyit, mint várható lett volna a C4-es keveréktől. Már 1:16.417-tel vezet a korábbi 1:16.674 helyett, mögötte 1 másodperccel lemaradva Kvjat a második, aki szintén C4-en érte el a legjobb idejét. Második nekifutásra nem javított Bottas, 1:16.827-et ment.
Ocon és Stroll is kijött a C4-es abroncson, előbbi fel is ugrott a második helyre 1:17.102-vel, a Racing Point pedig bejött mögé 1:17.338-cal. Ocon második nekifutásra nem tudott javítani, 1:17.942 alatt ért körbe.
Latifi 1:19.004-re javított C3-as gumin a Williamsszel, de ahogy átment a célvonalon, megállt alatta az autó, félrehúzódott a bokszutca kijáratához. Füstölög is az FW43-as hátulja.
A tavalyi Spanyol Nagydíj 1:15.406-os, pont általa elért pole pozíciós idejétől sem sokkal maradt el a Mercedes finnje, aki közvetlenül Latifi megállása után, még a piros zászlók megjelenése előtt C5-ös gumin repesztett egy 1:15.732-es kört, amivel jelenleg toronymagasan vezet. A címvédő elkezdte megnézni, hogy mit tud a W11-es.
Ez az állás jelenleg, mielőtt várhatóan az utolsó 45 percre folytatódik az ebédszünet előtti körözés.
Bottas, Verstappen és Giovinazzi jött ki rögtön, csak a finn van lágy gumin, Verstappen C2-est, Giovinazzi C3-ast használ.
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a maranellóiak végig kímélő üzemmódban használták a V6-ost, ami ha így van, még meglepőbb a műszaki hiba, valamint az is, hogy nem sokkal a megállása előtt Vettel 329 km/h-t ért el a célegyenesben, amivel toronymagasan vezet a csúcssebességek terén.
Rosszul írtuk az előbb, nem lágyakon, hanem C3-as gumin jött ki a finn, akinek első köre 1:19.306 volt, a Mercedes a jelek szerint tehát befejezte az időmérős etapokat.
Az Auto Motor und Sport megkérdezte tőle, hogy mi volt a gond, mire ő annyir felelt: „Hosszabb szünet lesz, a problémáról kérdezzék a csapatot, én nem tudom, mi a hivatalos verzió.” Nos, a hivatalos verzió motorhiba.
Két biztonsági őr vizslatja a garázsok fölötti teraszt a Mercedes boksza elől. Reggel valaki egy üdítős dobozt hajított be a bokszutcába ugyanitt. Valakinek talán nem tetszik, hogy ezúttal is a címvédő tűnik a legerősebbnek?
Nyolckörös etapot ment a C3-as gumin a finn, igencsak következetes köröket futva. Mutatjuk az idejeit: Kivezető kör - 1:22.699 - 1:19.306 - 1:19.548 - 1:19.751 - 1:19.895 - 1:20.066 - 1:19.970 - 1:19.941 - Bevezető kör
Általában a bikások azok, akik az élen járnak a kerékcserék gyorsasáságt tekintve, ez a kiállás, amit most bemutattak Verstappen autóján, azonban inkább egy F2-es csapatéhoz hasonlított, ott ugyanis jóval kevesebben cserélhetnek kereket. Hiába, ha nincs elég ember a feladatra, a legjobbaknak sem megy ugyanúgy.
Bottas, Verstappen és Giovinazzi szorgoskodik a pályán, a finn autózza a leggyorsabb köröket, az imént 1:19.451-et ment, a Red Bull és az Alfa 1:20 fölött cirkál, bár az olasz most benézett 1:20 alá.
Ocon 76 kört tett meg, amivel jelenleg az élen áll körszámban, a hátralevő negyed órában pedig már nem is jön ki, a csapat elkezdte átállítani Ricciardóra az RS20-at.
Az utolsó percekre még mindenki megpróbál pár km-t hozzátenni az eddigiekhez, sokaknak ezek az utolsó körei ezen a héten, hiszen több csapat is pilótát cserél délutánra. Jelenleg csak Bottas, Ocon, Vettel és Latifi nincs a pályán, a Ferrari, a Williams műszaki hiba, a Renault pedig beállításváltoztatás miatt vesztegel a garázsban.
Verstappen elérte menetközben a 80 kört, amivel megelőzte az eddig vezető Ocont. Ezzel a bikások meg is nyerték ezt a "versenyt", hiszen a hátralevő időben akkor sem tudná utolérni őket senki, ha Verstappen most a bokszba hajtana.
Verstappen, Kvjat és Sainz köröznek jelenleg, mindhárman C2-es gumin jóval 1:20 fölött. Csendesen csorognak le az ebédszünet előtti utolsó percek.
Leintették a pénteki tesztnap első felét, négy óra után a C5-ös gumit egyedüliként kipróbáló Valtteri Bottas vezet Ocon és Stroll előtt. A nap eddigi legnagyobb vesztese a Ferrari, amely motorhiba miatt két és fél órát bukott el a tesztből. Ne menjenek sehova, élő közvetítésünk az ebédszünetben is folytatódik!
Az állás 4 óra után:
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:15.732, 65 kör
2. Esteban Ocon (Renault), 1:17.102, 76 kör
3. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.338, 52 kör
4. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:17.427, 63 kör
5. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.636, 86 kör
6. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.035, 65 kör
7. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.274, 76 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:18.380, 48 kör
9. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.384, 40 kör
10. Nicholas Latifi (Williams), 1:19.004, 44 kör
Az eddigi években megszokhattuk, hogy a Honda szándékosan nem is akarja a büntetlenül elhasználható 3 belső égésű motorral végigcsinálni az adott évet, hogy több fejlesztési lépcsőt beiktatva eredjen a rivális gyártók nyomába. Az AMuS értesülései szerint az idén azonban már nem terveznek ilyesmit, legfeljebb a Toro Rossóval próbálnak meg előre kalkuláltan négy motor felhasználásával végigmenni 2020-on, de azt is csak akkor, ha megéri a büntetést a bevetendő fejlesztés nagysága.
Vagy feltekerték a Ferrari-motort az autójában, vagy valakitől kapott egy jó kis szélárnyékot a francia, aki 331 km/h-val átvette Vetteltől az első helyet a végsebességek listáján még az ebédszünet kezdete előtt.
A vörösöknek motort kell cserélni, miután Vettel alatt fél 11-kor megállt az SF1000. A hibás erőforrást visszaküldik Maranellóba, jelenleg pedig egy újat szerelnek a kocsiba. Kérdés, végeznek-e 14 óráig, amikor folytatódik a mai teszt.
Újabb adag fotóval bővült folyamatosan frissülő mai képgalériánk, amelyben már többek között a gondterhelt Sebastian Vettelről is láthatnak képet. Kattintásra nyílik!
---- separator ----gallery-content-type:73e0fa64-663d-44ea-a2d5-b4a214530cb4---- separator ----A Mercedes DAS néven elhíresült kormányrendszere biztosan nem lesz hosszú életű, ugyanis kiderült, az FIA 2021-től betiltja a megoldást. Jelnleg a paddock legfőbb témája, hogy a brackley-i istálló autóinak kormányát nemcsak a szokásos módon lehet mozgatni, hanem előre-hátra is.
Kiderült azonban, hogy a Mercedes már hónapokkal ezelőtt egyeztetett az FIA-val, és a Nemzetközi Autmobil Szövetség 2020-ra ugyan engedélyezte az újítást, a jövő évi szabálykönyvet viszont már úgy alkotta meg, hogy ezt ne lehessen használni.
Alan Permane, a Renault sportigazgatója kijelentette, a csapat még nem látja át, hogy a Mercedes új kormányrendszere pontosan milyen előnyökkel jár. Erre vélhetően még minden rivális próbál rájönni.
A Mercedes W11-es silverstone-i bejáratásán azt nyilatkozta a hatszoros világbajnok, hogy Toto Wolff csapatfőnökkel abban maradtak, majd ha befejezi téli pihenőjét, akkor kezdenek el a 2020 végén lejáró szerződésének meghosszabbításáról tárgyalni. Most Barcelonában viszont elárulta, egyelőre nem szeretne ezzel foglalkozni, amikor pedig majd eljön az ideje, az F1 utáni jövőjét is mérlegelni fogja.
Elindult a délutáni etap, egyelőre mindenki a bokszban, nem sietik el a csapatok.
A levegő hőmérséklete 18 fokira kúszott fel, a jelenlegi körülmények állnak a legközelebb az ideálishoz.
Giovinazzi az első, aki a pályára gurult. Az olasz pilóta C2-es gumikkal megy, a köridők alapján versenyszimulációba fogott bele.
A brit pllóta tegnap kétféle fejvédőt is használt, kérdés, hogy ma melyiket fogja viselni.
Giovinazzit leszámítva továbbra sincs autó a pályán. Az olasz versenyző vélhetően hosszú etapon van, így egyelőre közelébe sem ért az eddigi legjobb körének.
A Ferrarinak sikerült kicserélnie a motort Sebastian Vettel autójában. A német pilóta az imént gurult a pályára, és úgy tűnik, kinn is marad. Rajta és Giovinazzin kívül Ricciardo és Gasly köröznek.
A Renault ma nem bukott el sok időt azzal, hogy az autót átállítsa a másik pilótára. Daniel Ricciardo már ki is ment a pályára, jelenleg C3-as gumin köröz.
Magnussen kicsúszott a 7-es kanyarban, emiatt összességében a negyedik, a mai napon a harmadik alkalommal lengették meg a piros zászlót. A Haas pilótája azt jelentette a rádión, hogy jobb hátsó defektet kapott, emiatt pördült meg. Az autó nem kapott nagy ütést, vélhetően nincs súlyos sérülés.
Magnussen autóját még csak most tették fel a trélerre, így a zöld zászlóra még biztosan várni kell pár percet.
A kivezető körét leszámítva Magnussen két kört tudott befejezni, mielőtt defektet kapott és falnak ütközött. A dán pilóta 1:19.709-es és 1:20. 854-es köröket autózott a C5-ös gumikon.
Jake Boxall-Legge, az Autosport szakírója kiszúrta, hogy Latifi jelenleg a Williams vendéglátó egységében tartózkodik, így a következő percekben még biztosan nem láthatjuk.
Ismét újraindult a tesztelés, Hamilton, Vettel, Gasly és Giovinazzi rögtön pályára is gurult. A hatszoros világbajnok már a piros zászló előtt is kiment, de nem tudott mért időt autózni.
Hamilton 1:18.198-as kört autózott a C4-es gumikon, ezzel feljött a 8. pozícióba. A 10-es kanyarból történő kigyorsítás után azonban füst jött ki a Mercedesből.
Csupán Albon és Giovinazzi köröznek, mindketten hosszú etapon vannak. Hamilton és Gasly a bokszba hajtottak, a brit pilóta továbbra is a 8. helyen áll.
Lando Norris a mai napon először gurult pályára, a McLaren versenyzője C2-es gumival köröz. Emlékeztetőül, csapattársa, Carlos Sainz 1:18.274-es kört autózott. Persze nem garantált, hogy ugyanazt a programot futják.
Eltelt az első óra a délutáni műszakból, az első hat helyen olyan versenyzők állnak, akik délelőtt is vezettek, a délután csatlakozók közül Albon volt eddig a leggyorsabb a Red Bull-lal.
Az állás 3 órával a teszt vége előtt.
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:15.732, 65 kör
2. Esteban Ocon (Renault), 1:17.102, 76 kör
3. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.338, 52 kör
4. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:17.427, 63 kör
5. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.636, 86 kör
6. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.035, 92 kör
7. Alex Albon (Red Bull), 1:18.154, 12 kör
8. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.198, 8 kör
9. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.274, 76 kör
10. Romain Grosjean (Haas), 1:18.380, 48 kör
11. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.384, 49 kör
12. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:18.768, 12 kör
13. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.856, 9 kör
10. Nicholas Latifi (Williams), 1:19.004, 44 kör
15. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.709, 4 kör
16. Lando Norris (McLaren), idő nélkül, 1 kör
A maranellóiak szerelői a már megszokott módon eltakarják Vettel autóját. Eközben Hamilton ismét kigurult a pályára, a korábbiakhoz hasonlóan ezúttal is C4-es abroncsokon.
A Mercedes versenyzője 1:17.332-es időt autózott. A brit pilóta látványosan vezeti a kocsit, az egyik körében farolva jött ki az utolsó sikánból.
Valamivel több mint 2 tizedet javított az idején a C3-as gumin köröző hatszoros világbajnok, 1:17.111-gyel továbbra is a harmadik, levezető köre végén behajtott a bokszba.
A Racing Pointot még nem láttuk délután, Lance Stroll autóján lázas munka folyik a garázsban. Délelőtt 52 kört tett meg.
Kevin Magnussen 4 kört tudott megtenni ma, a csapat úgy döntött, hogy nem siet a sérülések kijavításával, mert akkor is csak nagyjából az utolsó fél órára tudnák kiküldeni az autót. Helyette elkezdik a felkészülést a jövő hét szerdán kezdődő második felvonásra.
A versenyzők közül az olasz, a csapatok közül pedig az Alfa Romeo lépte át először a 100 körös határt, noha több istálló is öles léptekkel közeledik ehhez. Giovinazzi 102 körnél tart, de éppen a garázsban ban, jelenleg csak Ricciardo és Norris köröz.
Közel másfél órát bukott el a silverstone-i istálló a műszaki hiba elhárításával, de Stroll újra a pályán, ránézésre sikerült összerakni a kocsit. Az is erre utal, hogy nem tért vissza a bokszba, hanem rögtön el is ment egy mért körre.
A brit pilóta tovább javított, ezúttal 1:17.091-es kört autózott, és feljött a 2. helyre csapattársa mögé. Bottastól azonban még 1.3 másodperccel van elmaradva, de a hatszoros világbajnok egyelőre eltérő beállításokkal megy.
A McLaren versenyzője ismét kigurult a pályára, méghozzá C1-es gumikon. A brit pilóta jelenleg az utolsó, 16. helyen áll, de eddig inkább a versenytempóval kapcsolatosan gyűjtött adatokat.
Az ausztrál pilóta rendkívül hosszú, 22 körös etapon van a második legkeményebb keveréken. Legutóbb 1:23.710-es időt autózott.
Véget ért az ausztrál pilóta rendkívül hosszú etapja, de a kerékcsere után máris újra a pályára gurult. Ezúttal a közepes gumikat nyüstöli.
A hatszoros világbajnok ideiglenesen befejezte a körözést, a Mercedes szerelői pedig a garázsba tolták a W11-est. A brit versenyző továbbra is a második, kíváncsian várjuk, hogy a későbbiekben erőlteti-e Bottas megelőzését.
Nem pihent sokat, a 35 esztendős pilóta ismét kigurult az aszfaltcsíkra, ezúttal is C3-as abroncsokon.
A hatszoros világbajnok 1:16.642-es körrel közelítette meg Bottas délelőtti idejét.
Idősebb Carlos Sainz is Barcelonában tartózkodik, a friss Dakar-győztes a McLaren bokszfaláról figyeli az eseményeket. Az MCL35-össel ezúttal nem a fia, hanem Lando Norris körözget a pályán.
Egyetlen komoly változás történt csak az utóbbi egy órában: Lewis Hamilton feljött a második helyre a Mercedesszel, így akárcsak tegnapelőtt, most is a két Mercedes-pilóta áll az élen. A körszámokat tekintve toronymagasan Giovinazzi vezet, a csapatok között azonban más a helyzet, ott a Renault az első 123-mal. Ez mindenképpen dicséretes a franciáktól, akik tegnap egyedüliként nem jutottak 100 kör fölé a mezőnyből.
Az állás az utolsó két óra előtt:
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:15.732, 65 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.642, 30 kör
3. Esteban Ocon (Renault), 1:17.102, 76 kör
4. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.338, 69 kör
5. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:17.427, 63 kör
6. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.636, 86 kör
7. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.035, 120 kör
8. Alex Albon (Red Bull), 1:18.154, 29 kör
9. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:18.768, 37 kör
10. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.274, 76 kör
11. Romain Grosjean (Haas), 1:18.380, 48 kör
12. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.384, 58 kör
13. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.856, 47 kör
14. Nicholas Latifi (Williams), 1:19.004, 44 kör
15. Lando Norris (McLaren), 1:19.008, 22 kör
16. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.709, 4 kör
A négyszeres világbajnok hosszú szünet után gurult újra a pályára. Jelnleg csupán a 12. pozícióban tartózkodik, kérdés, hogy a Ferrarinál akarnak-e ezen javítani.
Nem alakult jól a Haas mai napja, Kevin Magnussen a délutáni szakasz elején defektet kapott, és a falnak ütközött. A Red Bullnál fel is vetették, hogy Günther Steiner csapatfőnök már a Drive to Survive harmadik évadára készül, és lehet, hogy új káromkodásokon töri a fejét.
Sebastian Vettel az első négy körében a következő köridőket futotta: 1:18.743 - 1:19.353 - 1:19.815 - 1:20.770. Ez alapján kijelenthető, hogy a Ferrari továbbra el van maradva a riválisaihoz képest.
A brit pilóta ezúttal C4-es gumikon gurult a pályára, de egyelőre nemhogy csapattársát, de saját eddigi legjobbját sem tudta túlszárnyalni. Utóbbi akár sikerülhetett volna, de a 10-es kanyarban megcsúszott. Jelnleg töltőkörön van, lehet, hogy újra megpróbálkozik a javítással.
A brit pilóta ezúttal 1:17.224-es kört autózott. Könnyen lehet, hogy ezzel a szettel ennyi volt, legalábbis ami a javítást illeti. Rajta kívül csak Giovinazzi, Gasly, valaint Ricciardo körözget a pályán.
Vettel kiszállt a Ferrariból, felvette a sapkáját és elsétált. A Ferrarinál készülődtek, könnyen lehet, hogy ez megint egy nagyobb szerelés lesz. Bő másfél óra van hátra, kérdés, hogy ma még látatjuk-e a német pilótát.
Ricciardóval rádión közölték, hogy már nem kell annyira erős szélre számítani, mint a korábbiakban. Az ausztrál piótát arra is kérték, hogy változtasson a beállításokon. Rajta kívül csak Gasly van a pályán, mindenki más a bokszban tartózkodik.
A kanadai pilóta 22 körös etapon van túl, a csapata "hosszú" idő után köszönthette újra.
A hatszoros világbajnok autójára a C5-ös gumikat tették fel, és a második szektor végéig viszonylag jól állt, hiszen csupán 1 tizedes hátrányban volt Bottashoz képest. A 13-as kanyarban viszont újra megcsúszott, így csak minimálisan tudott javítani. A következő körben visszament a bokszba.
Az ausztrál pilóta ismét hosszú etapot fut a C2-es gumikkal. Már 24. körnél tart, korábban vélhetően csak a gumikopás miatt esett vissza.
Ricciardo nem tudta befejezni a hosszú etapját, ugyanis autója megállt. A fedélzeti kamera alapján egyértelműen motorhibára lehet következtetni. Ez a negyedik megszakítás a mai napon.
A motor meghibásodása előtt a Renault egyértelműen a versenytempóra ment rá, hiszen az ausztrál pilóta három alkalommal is igen hosszú etapot autózott. A francia istállónak nyilvánvalóan rosszul jön a malőr, de vélhetően így sem telt haszontalanul a délután.
Az RS20-ast már feltették a trélerre, ami elszállította azt. Pár perccel korábban Ricciardo arcán látszott, hogy nem boldog az újabb hiba miatt.
Újraindult a teszt, Hamilton, Stroll, Albon és Norris rögtön pályára is gurult.
A brit versenyző ezúttal C3-as gumikkal gurult ki a pályára, és csupán 1:24.886-ot autózott. Eközben Vettel is újra a pályán.
Vajon lesz, aki bevállal egy gyorskört C5-ös gumin, ahogy tette azt Lewis Hamilton? Egyelőre a két Mercedes vezet, ha így marad, megismétlődik a szerdai eredmény az első két helyen, csak felcserélt sorrendben.
Az állás az utolsó órára fordulva:
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:15.732, 65 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.516, 43 kör
3. Esteban Ocon (Renault), 1:17.102, 76 kör
4. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.338, 88 kör
5. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:17.427, 63 kör
6. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.636, 86 kör
7. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:17.936, 132 kör
8. Alex Albon (Red Bull), 1:18.154, 39 kör
9. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:18.213, 56 kör
10. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.274, 76 kör
11. Romain Grosjean (Haas), 1:18.380, 48 kör
12. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.384, 68 kör
13. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.856, 78 kör
14. Nicholas Latifi (Williams), 1:19.004, 44 kör
15. Lando Norris (McLaren), 1:19.008, 30 kör
16. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.709, 4 kör
Carlos Sainz elégedetten tweetelt az elmúlt három napról. A spanyol pilóta szerint rengeteg adatot gyűjtöttek, amit meg tudnak vizsgálni jövő hét szerdáig, amikor is a tesztelés második része kezdődik.
A Williams elkészült a munkálatokkal, így Nicholas Latifi az utolsó órára pályára tudott gurulni. Eközben Guiiovinazzi C4-es gumikkal feljött a 6. helyre, amivel megelőzte a délelőtt futó Max Verstappent.
Sergio Pérez az F1 TV-nek beszélt az első hét tapasztalatairól. A mexikói pilóta szerint az volt a legfontosabb, hogy minél több kört teljesítsenek, jövő héten pedig a most nyert adatok alapján kell változtatni a beállításokon. Pérez hozzátette, bízik benne, hogy jó döntést hoztak, amikor az autó tervezésénél jelentős mértékben a tavalyi Mercedes koncepcióját követték.
Úgy néz ki, az austrál versenyző vissza tud ülni a Renault-ba, legalábbis a képek erre utalnak. Jelenleg 78 körnél tart, a hátralévő időben ezt még valamelyest növelheti.
George Russell Sainzhoz és Pérezhez hasonlóan azok közé tartozik, akik erre a hétre már minden kötelezettségüket teljesítették. A brit pilóta nem az eddigieket értékelte, hanem megkérdezte követőit, melyik sisakfestését kedvelik jobban.
A Racing Point versenyzője jelnleg 102 körnél tart, rajta kívül csak Giovinazzi lépte át a 100-at. Igaz, az olasz pilóta valamivel többször, 139-szer szelte át a rajt-cél vonalat.
A McLarennél éppen a kerékcsere-gyakorlatot végeztek, amikor felfedzték, hogy a jobb első keréknél hiba van a fékrendszerben. A szerelők rögtön szét is szedték az autót, és orvosolták a problémát.
Újabb fotókkal bővült a galériánk, a képre kattntva tudják megtekinteni.
---- separator ----gallery-content-type:73e0fa64-663d-44ea-a2d5-b4a214530cb4---- separator ----Pontosabban az eleje. Persze mindez nem véletlen, az Alfa Romeóra ugyanis rengeteg flow-vis festéket tettek.
Az ausztrrál versenyző vissza tudott menni a pályára, de nem sokkal később meg is pördült. Visszatérése óta csupán 5 kört tett meg, így jelenleg 82-nál tart.
A brit pillóta 11, míg riválisa 10 körnél tart a C2-es keveréken. Összességében 65, illetve 89 alkalommal értek körbe.
Az ausztrál pilóta C4-es keveréken futott 1:17.574-es időt, amivel megelőzte egykori csapattársát, Max Verstappent.
„Rendkívül elégedettek vagyunk azzal, amit eddig elértünk" – írta a Twitteren, és hozzátette, jövő héten ugyanott kell folytatniuk.
Hamilton ismét kijött, de a Mercedesen C2-es gumik vannak, amivel nem lehet megközelíteni a finn versenyző idejét. Vettel is befejezte a hosszú etapot, de a kerékcsere után azonnal vissza is ment.
A francia versenyző a végére felrakta a lágy abroncsokat, elképzelhető, hogy még fog javítani. Ezenkívül viszont nem valószínű, hogy bármi is változik, legalábbis ami a végeredményt illeti.
Leintették az eheti utolsó tesztnapot is, a mezőny túl van a felkészülés felén, legközelebb jövő hét szerdától péntekig köröznek a csapatok Barcelonában. Kedves Olvasóinknak köszönjük a háromnapos figyelmet, de messzire ne menjenek, hamarosan jövünk a mai nap összefoglalójával, amelyet folyamatosan frissítünk a versenyzők reakcióival!
A 3. nap végeredménye:
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:15.732, 65 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.516, 73 kör
3. Esteban Ocon (Renault), 1:17.102, 76 kör
4. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.338, 116 kör
5. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:17.427, 63 kör
6. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:17.469, 152 kör
7. Daniel Ricciardo (Renault), 1:17.574, 93 kör
8. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.636, 86 kör
9. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:17.783, 59 kör
10. Alex Albon (Red Bull), 1:18.154, 83 kör
11. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.274, 76 kör
12. Romain Grosjean (Haas), 1:18.380, 48 kör
13. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.384, 100 kör
14. Lando Norris (McLaren), 1:18.454, 49 kör
15. Nicholas Latifi (Williams), 1:19.004, 72 kör
16. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.709, 4 kör