Eső áztatta a Hungaroring aszfaltját a 35. F1-es Magyar Nagydíj második szabadedzése alkalmából, sokáig úgy tűnt, ezzel lényegében el is marad a délutáni, 90 perces gyakorlás. A heves esőzés már a tréning előtt, a végül leállított F3-as időmérő során megkezdődött, de a világbajnokság mezőnye végül időben megkapta a zöld jelzést.
Ez viszont nem jelentette azt, hogy a pilóták rögtön éltek is a lehetőséggel, hiszen a szabályok szerint fejenként mindössze három extrém esőgumi szettel kell beérniük a hétvége során, ezért óvatosan gazdálkodva kell dolgozniuk, számítva a szombaton és vasárnap várható égi áldásra.
A csendet Pierre Gasly törte meg, aki a Honda szenzorhibája miatt az egész első szabadedzést a bokszban töltötte. A francia pilóta először egy installációs kört tett meg annak érdekében, hogy ellenőrizze az erőforrás megfelelő működését. Nem nyugodhatott meg, amikor az edzés vége felé újra próbálkozott, arról számolt be a rádión, hogy égett szagot érez az autó hátulja felől.
Gasly után is várni kellett, hogy megélénküljön a forgalom, de a gyenge ausztriai időmérős eredmény után a Racing Pointnál kihasználták az alkalmat, hogy adatot gyűjtsenek esős körülmények között. Sergio Pérez és Lance Stroll mért köröket is teljesített, de inkább visszatértek a bokszba, miután Pérez megjárta a sikánnál a kavicságyat is.
Kimi Räikkönen is ismerkedett a pályával, miután az első szabadedzést kihagyta a helyére beugró Robert Kubica javára. A finn pilóta hosszabb etapokat is megtett, majd a mérnökének elmagyarázta, hogy felesleges erőltetni a körözést, mert több kör után sem tudja felmelegíteni a fékeket és a gumikat.
Az edzés derekán a két Renault intermediate gumikkal próbálkozott, de Esteban Ocon és Daniel Ricciardo is gyorsan feladta a kísérletezést. Később felajánlották ezt az opciót Carlos Sainznak is, de mérnöke úgy vélte, túlságosan nedves a pálya az átmeneti esőgumi használatához. Ettől függetlenül a két Mercedes, a két Ferrari és a két Red Bull is kipróbálta a zöld csíkos gumikat.
Vettel az utolsó 10 perchez közelítve abszolút leggyorsabb volt az intermediate-ekkel az 1-es szektorban, a 12-es kanyarban viszont kicsúszott, nem sokkal később Stroll azt jelentette, hogy az átmeneti abroncsokkal túlságosan gyenge a tapadás, Leclerc pedig arra panaszkodott, hogy nagyon könnyen megcsúszik a Ferrari hátulja.
Az utolsó percben Max Verstappen is futott mért kört esőgumikkal, de Vettel eredményét megközelíteni sem tudta. Lewis Hamilton ekkor már nem volt a pályán, a brit pilóta bő 5 perccel a vége előtt kiszállt az autóból, és mért kört nélkül zárta a szabadedzést.
Ezzel nincs egyedül, a 20 pilótából mindössze 13-an teljesítettek mért kört, és a többiek számára is valószínűleg csak akkor bizonyul majd hasznosnak a délutáni szabadedzés, ha a hétvége további részére is megmarad az esős időjárás. Amennyiben nem, a péntek délutáni versenyszimulációk elmaradása rengeteg kérdést nyitva hagy a folytatásra nézve.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik a 35. Magyar Nagydíj második szabadedzése, amit a szokásoknak megfelelően élőben közvetítünk. A Hungaroringen jelenleg szakad az eső, a Forma-3-as időmérőt félbe is kellett szakítani. Emiatt nem biztos, hogy sok autót láthatunk majd a pályán.
Ahogyan az alábbi képből is látszik, az edzés elején nem a slick gumikat fogják feltenni a csapatok. Innentől kezdve pedig kérdésessé válik, hogy egyáltalán van-e értelme kimenni a pályára, kockáztatva egy esetleges autótörést.
Ugyan a futamot csak két nap múlva rendezik, de ha már ilyen az időjárás, akkor érdemes feleleveníteni az eddigi esős futamokat. 2006-ban és 2011-ben Jenson Button, míg 2014-ben Daniel Ricciardo győzött a zord körülmények között. Az alábbi grafikán a 2011-es viadal alakulása látható.
Az első szabadedzésen a Mercedes brutális fölényt mutatott, Lewis Hamilton kemény gumikon verte meg a mezőnyt. Az eredmény az alábbi képen látható, míg összefoglalónkat az azalatti linkre kattintva olvashatja.
Legalábbis Charles Leclerc a második legnagyobbb végsebességet produkálta az első szabadedzésen. Ugyanakkor a Hungaroringen sokkal inkább a leszorítóerő kerül előtérbe. Az eső miatt azonban nem valószínű, hogy ma délután közelebb kerülünk a megoldáshoz.
Még mindig áll a víz a pályán, de próbálnak minél alkalmasabb körülményeket teremteni a száguldásra.
Az eső miatt természetesen nem beszélhetünk meleg időjárásról. A pálya hőmérséklete 20, míg a levegőé 16 fok. Ennek ellenére Daniel Ricciardo beült az autójába.
Elindult a második szabadedzés, de egyelőre senki nem gurult ki a garázsból, sőt, sokan még az autóba sem szálltak be.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke elmondta, a körülmények most közel sem ideálisak, de bízik benne, hogy később ez megváltozik, és a mezőnynek lesz értelme pályára lépnie.
Pierre Gasly az első, aki kimerészkedett az aszfaltcsíkra. A francia pilóta extrém esőgumin próbálkozik.
Hiába a kék oldalfalú abroncsok, az Alpha Tauri versenyzője rengetegszer megcsúszott. Nem meglepő, hogy a kör végén vissza is ment a bokszba, és betolták a garázsba. Gaslynak ez volt az első köre a hétvégén, hiszen az első szabadedzésen egyáltalán nem tudott kimenni.
Délelőtt a Kimi Räikkönent helyettesítő Robert Kubicáé volt a leglátványosabb megmozdulás. A lengyel pilóta ezúttal már nem kap szerepet, hiszen 2007 világbajnoka visszaülhetett az autóba.
A pár perccel ezelőtt még sisakot sem viselő Sebastian Vettel már beült az autóba, látszólag indulásra kész. Kérdés, hogy a négyszeres világbajnok valóban kimegy-e a pályára. Bottas egyelőre baseball sapkában beszélget csapatával.
Romain Grosjean a csütörtöki sajtótájékoztatón aggódott a Haas jövőjéért. Günther Steiner csapatfőnök szerint a francia pilóta hibázott azzal, hogy az istálló nevében beszélt. Részletek az alábbi cikkben:
A mexikói pilóta is esős gumikat használ, és Gaslyval ellentétben nem megy vissza a kivezető kör végén. Eközben az Alpha Tauri pilótája már át is öltözött.
Nem mintha bármilyen jelentősége lenne, de rögzítsük a tényt, hogy 1:43.862 másodperces kört futott. Eközben rádión közlik vele, hogy a gumik még mindig hidegek.
Ezúttal 1:42.470-es időt autózott, a következő körében viszont kicsúszott a pályáról.
Miközben Pérezt begurítják a garázsba, csapattársa, Stroll és Räikkönen voltak azok, akik a körülmények ellenére pályára léptek.
A kanadai pilóta csak 1:46.445-öt tudott, ami több mint 3 másodperccel rosszabb, mint csapattársa ideje. Räikkönen köre nem releváns, több mint 10 másodperccel volt lassabb Péreznél.
Ugyan javított, de még mindig csak 1:49-es időnél tart. Stroll viszont átvette a vezetést, igaz, csak 9 századdal csapattársa előtt.
A kanadai versenyző egy kicsit megúszott a vízen. Komolyabb baj persze nem történt, simán vissza tudott jönni a pályára.
Eddig tartott a próbálkozásuk. Mindkét pilóta 5 kört tett meg, ami az eddigi legtöbb a második szabadedzésen. Stroll emellett vezeti a táblázatot.
Ugyan nem a pályán láthatjuk a hatszoros világbajnokot, de a közösségi médiában bejegyzést tett közzé. Ebben leírta, hogy a Hungaroringen esik az eső és hideg van.
Persze a Forma-1-ben megszokott, hogy az autók szikrákat hánynak, ahogyan érintkeznek az aszfalttal, de az első szabadedzésen ez különösen látványosra sikeredett.
Esteban Ocon az ötödik versenyző, aki a második szabadedzésen kiment a pályára. A Renault pilótája ráadásul intermediate abroncsokat tett fel.
A francia versenyző nem volt sokáig a pályán, egészen pontosan egy kört tett meg. Jelenleg mindenki a garázsban tartózkodik.
Biztató jelek a McLaren garázsából, ugyanis Lando Norris és Carlos Sainz is felvette a sisakját. A wokingiak talán kimerészkednek a pályára.
Egyellőre a McLarenekre még várni kell, de egy jövőbeli McLaren-pilóta már a pályán van. Daniel Rcciardo csapattársához hasonlóan a zöld oldalfalú kerekeken van kint.
Sebastian Vettel és Charles Leclerc is az extrém esőgumikat használja. A közvetítésben látszott, hogy a monacói pilóta nagyon csúszkál.
A német versenyző 1:44.912-t autózott, majdnem 1 másodperccel megelőzve csapattársát. Eközben Norris és Kvjat is a pályán, mindketten kék oldalfalú abroncsokkal.
Legalábbis időben, helyezést tekintve ugyanis semmi nem változott. Vettelnek már csupán 7 tized a lemaradása. Norris az 5. pozíciót szerezte meg.
Giovinazzi és Grosjean is bemutatkozik, legalábbis ami a délutánt illeti, rajtuk kívül Räikkönen is visszajött. A két Ferrari és Norris azonban bement a bokszba.
Persze nem most, hiszen a Ferrari jelenleg erre nem alkalmas. A négyszeres világbajnok inkább a jövőjével kapcsolatban nyilatkozta ezt a Sky Sportsnak, vagyis mindenképpen versenyképes autóban szeretné folytatni pályafutását. Ezzel együtt a döntést még nem hozta meg.
Ebben a pillanatban kilenc versenyző rendelkezik mért körrel, de ez a szám vélhetően növekedni fog. Valtteri Bottas például nemrég ment ki a pályára. Időközben Vettel átvette a vezetést, közel 2 másodperc az előnye Pérez előtt.
A Mercedes pilótája két tuzeddel maradt el Vettel 1:0.464-es idejétől. Räikkönen eközben kicsúszott a pályáról.
Új képek találhatóak a mai napról készített galériánkban, amit a képre kattintva érhet el.
---- separator ----gallery-content-type:f6a15590-3767-4f24-85c6-7eacd7dcf97f---- separator ----Ráadásul csapattársával ellentétben intermediate abroncsokon. Rajta kívül Sainz is a pályán van, aki a 3. legjobb időt futotta, méghozzá esőgumikon.
Még mindig nem született meg az első mért kör intermediate gumikon, mivel a két Renault után Hamiltonnak is csak egy kivezető körre futotta. Latifi kiment a pályára, rajta kívül csak Sainz köröz az aszfaltcsíkon.
Russell már a tizenhetedik, aki kimerészkedett, egyedül a két Red Bull és Magnussen nem tette még ezt meg. Ugyanakkor ideje csak 11 pilótának van, a többiek csupán egy kivezető kört teljesítettek.
A tabella első két helyén álló versenyző interrel próbálkozik. Kérdés, hogy ők átmennek-e kétszer egymás után a rajt-cél vonalon, ugyanis ez kell a mért kör teljesítéséhez. Rajtuk kívül Leclerc is a zöld oldalfalú abroncsokon van kint.
Bottas a kivezető köre után visszament a bokszba, de Vettel és Leclerc is végigcsinált egy mért kört. Legjobbjuktól azonban elmaradtak.
Vettel lila első szektort autózott, de utána kicsúszott. Csapattársa a motorfékre panaszkodik, szerinte furcsán viselkedik. Verstappen bő tíz perccel a vége előtt gördült pályára.
A Red Bull pilótája visszament a bokszba. Gasly viszont feliratkozott az eredményjelzőre, a 12-ből jelenleg a 10. pozícióban áll.
Legalább egy installációs körre mindenki pályára lépett. Albon rögtön vissza is ment, Magnussen pedig most teljesíti kivezető körét. Hamilton viszont kiszállt, őt már vélhetően nem láthatjuk a mai napon.
5 perccel a vége előtt egyre többen mennek vissza a bokszba. Jelenleg csupán hárman köröznek, köztük Räikkönen, aki megúszott és kicsúszott a pályáról.
Már azt lehetett hinni, hogy elfogy a mezőny, de többen visszajöttek. Többek között Verstappen, akinek még mindig nincs mért köre. A holland pilóta csapattársához hasonlóan esőgumikon próbálkozik.
Kevesebb mint fél perccel a vége előtt Verstappen feliratkozott a tabellára. A holland pilóta 1:42.820-szal a 7., de a lassításban látható volt, hogy egy megcsúszást kellett korrigálnia.
Leintették a második szabadedzést. A végén még Albon autózhatott volna mért kört, de a thai pilóta úgy döntött, hogy bemegy a bokszba. Ezzel eldőlt, hogy mindössze 13 pilóta iratkozott fel az eredményjelzőre.
Bár az eső miatt valószínűleg semennyire nem mérvadó az eremdény, a Ferrari-szurkolóknak apró reményt adhat Vettel első helye. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, tartsanak velünk holnap is a délben kezdődő harmadik szabadedzésen, valamint a 3-kor kezdődő időmérőn!