Verstappené lett az akár pole pozíciót érő második edzés Ausztriában
2020. július 10. 14:51
A szokottnál kicsit több izgalommal kecsegtetett a Stájer Nagydíj második szabadedzése annál, mint amivel egy átlagos második szabadedzés szokott, a szombatra jósolt ítéletidő miatt ugyanis könnyen lehet, hogy ennek a tréningnek a sorrendje fog dönteni a vasárnapi rajtsorrendről. Ehhez az kell, hogy szombaton egyáltalán ne tudjanak körözni a csapatok, valamint az időmérőt vasárnap délelőtt se tudják lebonyolítani.
Az edzés kezdete után még mindenki csak találgatott, hogy mennyiben változtatják meg a csapatok a szokásos forgatókönyvet, amely szerint az edzés második felében már csak megtankolt autóval köröznek a futamra készülve. Az első szűk negyed órában még semmi nem utalt arra, hogy nagy figyelmet szentelnének az egykörös tempónak, mindenki vagy kemény, vagy közepes keverékű gumin jött ki, később azonban beindult a tűzijáték.
Előbb azonban még jött egy hosszabb kényszerszünet, az első negyed óra végén ugyanis piros zászlóval félbe kellett szakítani az edzést, mert Daniel Ricciardo nagy sebességnél odacsapta a Renault-t az extragyors kilences kanyarban. Az autó háttal érkezett meg a gumifalba, az ausztrál pilóta szerencsére nem sérült meg.
A hosszabb leállás után az edzést 60 perccel a vége előtt indították újra, ekkor pedig már többen úgy döntöttek, hogy ideje feltenni a lágy keveréket és elkezdeni autózni az időmérős köröket.
Egy rövid időre Hamilton, majd Bottas állt az élre közepes Pirellin, de aztán jött a két Racing Point és a két McLaren, amelyek Pérez, Stroll, Norris, Sainz sorrendben jöttek be az első négy helyre lágy abroncsokon, Stroll idejét azonban törölték a pálya kiszélesítése miatt, így ő visszacsúszott a hatodik helyre. Pérez 1:04.087-tel vezetett, a két McLaren 9 tizedet kapott tőle.
A topcsapatok közül ekkor még csak Albon tette fel a lágy gumit, Pérezt azonban ő sem tudta megközelíteni, csak a harmadik pozícióba sorolt be, de rövidesen azt is elbukta, mert az ő idejét is törölték. Eközben Verstappen az autóval küzdött, azt jelentette a rádión, hogy kihagy az erőforrása. Mindez azonban nem gátolta meg abban a hollandot, hogy közepes gumin is bejöjjön másodiknak, 6 tizeddel Pérez mögé. Apró szépséghiba, hogy ő is szélesre futott, így ő sem tarthatta meg a körét, nem sokkal később viszont ment még egyet, azzal pedig már tényleg elfoglalhatta a második helyet.
Nem a Red Bullok percei voltak ezek, mindennek tetejébe pedig Albon még egy megforgást is bemutatott a hármas kanyarban. Szép lassan a többiek is elkezdték feltenni a lágy Pirelliket, Stroll még kopott gumin felzárkózott a harmadik helyre, Ocon viszont már új abroncsokon lett negyedik a két McLaren előtt.
Ami kisebb meglepetést okozott, hogy elsőre Bottas nem tudta megelőzni Pérezt, és lágy gumin csak a második időt autózta,
sőt, a mögötte már második lágy szettjén érkező Pérez tovább javított, 1:03.877-es idejével pedig fél másodpercre távolodott el a finntől. Az embernek az volt az érzése, hogy a Racing Point igazán komolyan veszi, hogy a második edzés határozhatja meg a rajtsorrendet, és mindent megtesz azért, hogy az élen zárjon.
Valószínűleg Sebastian Vettel is mindent megtett, a gyengécske Ferrarival azonban esélye sem volt erre, 1:04.7-es lágy gumis köre 8 tizeddel maradt el Pérez idejétől, ráadásul csak pár másodpercig tudhatta a magáénak, mielőtt elvették pályaszélesítés miatt. Ezzel szemben Leclerc-nek elsőre sikerült szabályos kört autóznia, 1:04.7-tel a hatodik helyre jött be.
A két pilóta tizedre azonos ideje arra engedett következtetni, hogy az autóban nincs több.
Nehéz volt elhinni azonban, hogy a Mercedesben sincs több, Bottas után ugyanis Hamilton sem tudott a Racing Pontok közelébe érni, miután első körét elrontotta, a másodikkal 7 tizedet kapott a mexikóitól, és csak a hatodik helyre sorolt be. Eközben Stroll feljött másodiknak, teljessé téve a virtuális Racing Point első sort.
Max Verstappen lehetett volna az első, aki lerombolja a silverstone-i gárda örömét, mert miután feltették neki is a lágy gumit, egy tizedes hátránnyal feljött másodiknak, de sokakhoz hasonlóan ő is kiszélesítette az utolsó két kanyar valamelyikét (ő éppen a tizest), ezért törölték az idejét.
Valtteri Bottasét viszont nem, az első, kissé halovány próbálkozása után a finn már összerakott egy tiszta kört, 1:03.703-mal pedig át is vette az első helyet.
Hamilton is elhasznált egy második lágy szettet, de 7 tizeddel lassan volt csapattársánál, és maradt az ötödik helyen.
A tűzijátéknak azonban nem volt vége, hiszen a Red Bull is biztosra ment egy esetlegesen megszerezhető pole-ért, és újra kiküldte Verstappent, akinek ezúttal ha hajszállal is, de sikerült a pálya határain belül maradnia, és 1:03.660-as idővel átvenni a vezetést. Mindössze 43 ezreddel előzte meg Bottast.
Erre az időre pedig már senkinek sem volt válasza, Hamilton még javított egy kicsit, de maradt a hatodik, az utolsó 45 percre pedig mindenki megkezdte a szokásos megtankolt körös etapokat a versenyre, úgyhogy a sorrend számottevően már nem változott.
Amennyiben a szombati napot elmossa az eső, és nem lesz időmérő vasárnap sem, Verstappen kezdheti meg az élről a Stájer Nagydíjat, mellőle Bottas indulhat, míg a második sorban a két Racing Point lenne. A nagy vesztes pedig, akárcsak egy hete, most is a két Ferrari lehet, Leclerc mindössze a kilencedik lett, Vettel pedig a 16. helyen zárt, a mért kört futók közül csak a két Haast és Latifit előzte meg, miután a legjobb köridejét törölték.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Hamarosan indul a Forma-1-es Stájer Nagydíj második szabadedzése. Az első gyakorláson Sergio Pérez végzett az élen, de sok csapat, köztük a Mercedes egyáltalán nem tette fel a lágy abroncsokat. Összefoglalónkat a délelőtti programról az alábbi linken olvashatják.
Lando Norrisé a hétvége első rajtbüntetése. A McLaren pilótája az időmérőn elért pozíciójánál három hellyel hátrébb fog indulni, mivel az első szabadedzésen sárga zászló alatt előzött. Amennyire jól alakult számára az előző hétvége, annyira rosszul kezdi a mostanit.
Mivel holnapra heves esőzést jósolnak, ezért elképzelhető, hogy a kvalifikációt vasárnap délelőttre halasztják. Amennyiben akkor sem sikerül megrendezni, akkor a második szabadedzés végeredménye határozza meg a rajtrácsot. Érdemes tehát ilyen szemmel is figyelni az eseményeket.
Az első szabadedzés elején az F1 hivatalos platformjain nyilvánosságra hozták, hogy szeptember 13-án Mugellóba, két héttel később pedig Szocsiba látogat a mezőny. Előbbi története során először rendezhet Forma-1-es futamot, utóbbi pedig akár nézőket is fogadhat.
Ahogyan azt már megszokhatták, ezúttal is remek képek készültek a pályán zajló eseményekről. Frissülő galériánk az alábbi képre kattintva nyílik meg.
---- separator ----gallery-content-type:3ad63ce4-addb-44ff-98eb-e2c7be9fee06---- separator ----A tervezett időpontnál 5 perccel később kezdődik a második szabadedzés, mivel az F3-asok gyakorlását több piros zászló is megszakította
Christian Horner a Sky Sports műsorában elárulta, a Red Bullnál több beállítással próbálkoztak az első szabadedzésen. Ez lehetett az oka, hogy Alexander Albon folyamatosan küszködött délelőtt, de a brit szakember bízik benne, hogy ez délutánra megszűnik.
Némi késéssel ugyan, de elindult a második szabadedzés. Grosjean és Giovinazzi máris kiment a pályára.
A Pirelli szerint a levegő hőmérséklete 34, míg a pályáé 52 fok. Azonban az olasz gumigyártó is kiemelei, hogy ez holnapra könnyen megváltozhat.
Néhány pilótának máris van mért ideje, amonacói pilóta 1:06.163 másodperccel áll az élen, közepes gumikon.
Leclerc nem sokáig állt az élen, előbb Kvjat, majd Räikkönen is megelőzte. Az Alpha Tauri pilótája ráadásul kemény keverékekkel autózta 1:06.116 másodperces idejét.
Sebastian Vettel csupán a 9. időt autózta a közepes abroncsokon, több mint 1 másodperccel elmaradva Kvjattól. Eközben Albon is kijött a pályára.
Előbb Carlos Sainz, majd Sergio Pérez, végül Lance Stroll került az élre, mindhárman sárga oldalfalú gumit használtak. A kanadai pilóta 1:05.456 másodperces időt autózott.
Daniel Ricciardo a gumifalban kötött ki. A Renault pilótája a 9-es kanyarban szenvedett balesetet, miután elvesztette az autó hátulját.
Elsőre úgy nézett ki, hogy az ausztrál versenyző sántít, de valószínű, hogy csak a talaj miatt járt nehezebben. Mindenesetre beült a medical carba.
A hatszoros világbajnok ugyan már teljesített mért kört, de idejét törölték, mert négy kerékkel elhagyta a pályát. Albon szintén feliratkozott a listára, jelenleg a 3. helyen áll.
Jelenleg a két Racing Point foglalja el az első két helyet. A piros zászló előtt Pérez még megelőzte Strollt, így ebben a pillanatban ő rendelkezik a legjobb, 1:05.296 másodperces idővel.
Ismét elindult az edzés, de egyelőre mindeki a bokszban tartózkodik.
Hamilton az első, aki visszament a pályára, és ezúttal Bottas és Verstappen is kint van, akik még szintén nem rendelkeznek mért idővel.
Hamiltoon azonnal az élre ugrott, de utána többen is megelőzték, jelenleg Pérez vezeti a mezőnyt. Igaz, a két Mercedes közepes gumikat használt, a többiek pedig lágyat.
A holland pilóta arra panaszkodott, hogy harmadik és negyedik fokozatban erőt veszít. A csapat azonnal behívta, de már újra kint van a pályán.
A Red Bull pilótája a 3. legjobb időt autózta, de idejét törölték, mert négy kerékkel elhagyta a pályát. Ennek következtében visszaesett a 10. pozícióba.
Verstappen feljött a 2. helyre, de egyrészt jócskán le volt maradva Péreztől, másrészt az ő idejét is törölték. A holland pilóta lágy gumikkal autózott.
Alexander Albon a 3-as kanyarban megforgott, ami miatt sárga zászlót lengettek. Komolyabb baj azonban nem történt, a thai versenyző tovább tudott menni.
Max Verstappent Bottas lassította a gyorskörén. A Red Bull pilótája vaknak nevezte riválisát, és számonkérte a Mercedest, hogy miért nem szólnak neki. Ennek ellenére feljött a 2. helyre, de közel fél másodperccel van elmaradva Péreztől.
Daniel Ricciardót elszállították az orvosi központba, de a vizsgálat után teljesen egészségesnek találták, így elhagyhatta azt.
Felkerült a Mercedesre a lágy gumi, de Bottas csak a 2. helyre tudott feljönni, Pérez pedig tovább javított. Vettel az 5. lenne, de körét neki is törölték.
Bottas után Hamiltont is kiküldték a lágyakon, és egy törölt kör után csupán 1:04.610 másodpercet autózott, amivel csupán a 6. helyet foglalja el. Stroll feljött a 2. helyre.
A brit pilótát figyelmeztetik, hogy azonnal menjen vissza egy alapbeállításra. A McLaren versenyzője azóta be is ment a bokszba, jelenleg a 6. helyen áll. Időközben Verstappen visszavette a 2. helyet.
Vettel kicsúszott a pályáról, a Ferrari pedig megsérülhetett. A négyszeres világbajnok jelenleg a bokszutcában tartózkodik. Verstappen körét elvették, úgyhogy mégsem a 2., hanem a 7. helyen áll.
Hosszú idő után nem Pérez áll az élen, hiszen a Mercedes pilótája 1:03.703 másodperces körrel a Racing Point elé került. Hamilton csak most kezdte meg a mért körét.
A brit pilóta csupán az 5. időt autózta, vagyis Bottas és a két Racing Point mellett még Sainz is előtte van. Verstappen újra kint van a pályán, és ismét megpróbálkozhat azzal, hogy egy szabályos kört fusson.
Mindössze 43 ezreddel, de Verstappen átveszi a vezetést Bottas előtt, és úgy néz ki, ezúttal meg is tarthatja körét. A Red Bull versenyzőjében ráadásul maradt is némi idő, mivel az első szektorban nem futotta meg saját maga legjobbját.
Vélhetően a két Racing Point már nem fog javítani, mivel a jelek szerint már a versenyszimulációnál tartanak. Pérez a lágy, míg Stroll a közepes abroncsokat hajtja.
Daniel Ricciardónak szerencsére nem esett baja, és a kivizsgálás után már vissza is térhetett a Renault-hoz, hogy a csapattal megbeszélje a történteket.
Legalábbis akik a pályán vannak, ami ebben a pillanatban kilenc főt jelent. Bottas már a 6. körénél tart a lágy keveréken, legutóbbi körében 1:09.478 másodpercet autózott. Hamilton jelenleg a bokszban tartózkodik.
A szerelők az autó elején dolgoztak, de nem tudni, hogy pontosan mit kellett javítani. A Sky Sports műsorában azt pedzegetik, hogy lehet, hogy a DAS rendszerrel van probléma.
A mexikói pilóta arra panaszkodott a rádióban, hogy szerinte elkoptak az abroncsok. A mexikói pilóta végül 15 kört tett meg a lágy gumikkal, mielőtt kiállt volna a bokszba.
Albon ismét hibázott, ezúttal a 8-as kanyarban csúszott ki. Nagyobb baj ebből sem történt, hiszen a thai-brit versenyző vissza tudott jönni, így nem volt szükség az edzés újbóli megszakítására.
A mezőnyből Stroll köröz a leghosszabb ideje, a Racing Point pilótája már a 19. körénél tart a közepes gumikon. Legutóbb 1:09.912 másodpercet autózott.
A holland pilóta arra kérte a csapatot, hogy ellenőrizzék a leváltásokat, mert túlságosan keménynek érzi. Nem sokkal később be is fejezte etapját, és kiállt a bokszba.
Időközben Hamilton is újrakezdte a körözést, miután hosszú időt töltött a bokszban. A brit pilóta autójára lágy abroncsokat tettek fel, jelenleg a 4. körénél tart.
5 perccel a vége előtt George Russell a 15. pozíciót foglalja el a Williamsszel, így eggyel megelőzi Sebastian Vettelt. A német pilóta vélhetően már nem is fog javítani, inkább a versenyszimulációra megy rá a hátralévő időben.
Kockás zászló, leintették a második szabadedzést. Némi meglepetésre Verstappen végzett az élen, őt Bottas, majd a két Racing Point követi. Hamilton csak a 6., míg a két Ferrari továbbra is szenved, főleg Vettel, aki a végén feltartotta Latifit.
A versenyzők még rajtgyakorlatokat végeznek, mi viszont elköszönünk. Köszönjük mai figyelmüket, holnap pedig ismét tartsanak velünk a déltől kezdődő 3. szabadedzésen, és az időmérőn, amennyiben megrendezik!