A Belga Nagydíj péntek délutáni edzése a szokásosnál lassabban indult be, mert a két tréning között esett és kicsit nedves lett a pálya, közel 10 percet kellett várni az első autó megjelenésére, amely Antonio Giovinazzié volt. Az első edzést a szivárgó hűtővíz miatt kihagyó pilótát hamarosan a többiek is követték és megélénkült a forgalom.
A gyakorlás első felében ugyanúgy Max Verstappen és a Mercedesek voltak a leggyorsabbak, mint délelőtt,
ezúttal a Red Bull diktálta az iramot.
A lágy gumikon teljesített időmérő-szimuláción sem lehetett utolérni Verstappent, aki 1:43.7-nél állította meg az órát.
Lewis Hamilton meglepetésre csak 3. lett 0,1, Valtteri Bottas pedig csak 6. 0,4 másodperces hátránnyal, bár a címvédő az utolsó kanyart elrontotta. Még váratlanabb, hogy a 2. pozíciót Daniel Ricciardo foglalta el az általában a középmezőnyhöz tartozó Renault-val – a sárga-fekete autók nagyon jól mentek a gyors részeken, és a több leszorítóerőt igénylő kanyargós szektorban sem vesztettek sok időt.
Az első nyolc helyezett fél másodpercen belül volt egymáshoz a szezon leghosszabb pályáján, ez ígéretes a hétvégére izgalmaira nézve. Alexander Albon ott volt a szeren, csupán négy tizedet kapott csapattársától, 4. lett Sergio Pérezt és Bottast megelőzve.
A Ferrari szenvedése folytatódott,
Charles Leclerc és Sebastian Vettel egész délután a rangsor második felében tanyázott, a német többször elrontotta a féktávokat is. Csupán a 15. és 17. helyen végeztek, a Williams és a Haas pilótáin kívül nem előztek meg mást.
A Haas páros csupán az utolsó fél órában tudott csatlakozni a korábbi meghibásodások megjavítása után (a Ferrari erőforrásával volt gond a hírek szerint), így tetemes hátrányba kerültek pénteken a többiekkel szemben.
A versenyszimulációkat több akadály is megzavarta: előbb a kiválóan szereplő Ricciardo autója robbant le és idézett elő VSC-fázist, majd néhány percre meg kellett állítani az edzést az egyik reklámtábla leszakadása miatt, amely belógott a pályára (az egyik betétprogramban pont nekiütköztek korábban). A hosszú etapok tanulságaival szombaton külön cikkben jelentkezünk.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Belga Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Délelőtt Valtteri Bottas kezdett az élen, a további részletekkel kapcsolatban ajánljuk az összefoglalónkat!
Csütörtökön még reklámtáblák árnyékában tisztelegtek a mezőny tagjai a tavalyi halálos balesetet szenvedett Anthoine Hubert emléke előtt, de péntekre a pálya ominózus pontjáról eltávolították a hirdetést.
Az F2 tájékoztatása szerint érvénytelen lett Dan Ticktum koronavírus-tesztje, ezért egy újabb teszt eredményéig a brit pilóta nem léphet be a pályára, és kénytelen kihagyni a mai edzéseket.
A nap folyamán többször is bővítjük a belgiumi képeinket tartalmazó galériát.
---- separator ----gallery-content-type:92cefe37-e707-4154-9074-663ec3577a7c---- separator ----Akik jártak már Spában, szinte biztosan azzal kezdik, hogy élőben a Raidillon kanyar sokkal meredekebb annál, amit a tévében látni. Ebből a szögből valamelyest átjön, hogy mennyire.
Noha a belgiumi helyszín a leghosszabb az F1-ben, az utolsó szektorban itt is előfordul, hogy a pilóták beragadnak egymás mögé. Gasly nem volt boldog az első szabadedzésen, amikor utolérte Norrist.
Esett az eső az első szabadedzés óta, valószínűleg egyelőre nem lesz szükség intermediate gumikra, de körrekordokra sem kell számítani. Vajon jön még az égi áldásból?
Megkezdődött a szabadedzés, de többen is még sisak nélkül sétálgatnak a garázsokban. Remélhetőleg hamarosan valaki akcióba is lép.
Mindkét Haas lerobbant az első szabadedzésen, és Günther Steiner csapatfőnök a Sky Sportsnak arra utalt, hogy az egyik autó javításával hamarabb elkészülnek, mint a másikkal, de nem árulta el, hogy melyik pilóta léphet pályára elsőként.
A Sky Sports riportere, Karun Chandhok szerint teljesen száraz a pálya a célegyenesben, ezért nem érti, hogy a mezőny miért nem kezdi meg az edzést. Leclerc már beült az autóba, Ricciardo most öltözködik.
Nem sokkal a második szabadedzés előtt az F1 megerősítette, hogy a második bahreini versenyt a szupergyors külső körön rendezik majd meg.
Antonio Giovinazzi az első, aki pályára lép, az olasz versenyző szivárgó hűtővíz miatt lényegében kihagyta az első tréninget, úgyhogy most van mit pótolnia.
Chandhok korábbi megfigyelését alátámasztva Giovinazzi elsőre remekül boldogul slick gumikkal, közepes keverékű abroncsokat kapott.
Giovinazzi futott egy mért kört, az 1:49.716 természetesen nem kiemelkedően jó, de elsőre ezzel semmi baj nincs. Räikkönen is pályára lépett, a hátsó szárnyán flow-vis festék van, a rádión pedig vibrációra panaszkodik.
Csapattársával ellentétben Räikkönen nem közepes, hanem kemény keverékű gumikon van kint, 1:46.402-re javított, ami jelentős ugrás Giovinazzi óvatos első köréhez képest. Ocon és Ricciardo is megjelent a pályán.
Norris a rádión jelentette, hogy gond van a motorjával, sok a gyújtáshiba és lecsökkent a teljesítmény is, mérnöke aggódva kérte, hogy másik üzemmódot válasszon és bicegjen vissza a bokszba.
Most Bottas lépett pályára közepesekkel, Hamilton pedig kemény gumikkal. Leclerc és Vettel már mért kört is futott, sőt, a német pilóta a La Source-ban még ki is csúszott.
Bottas 1:44.658-cal az élre állt, Hamilton az első szektorban még tudta vele tartani a lépést, de utána lemaradt, és csak a 3. helyre ért oda. A visszajátszás szerint használta a DAS-t.
A holland pilóta 1:44.354-gyel átvette a vezetést, a középső szektorban nagyon gyors volt, így a buszmegállóból kifelé még egy kis hiba is belefért. Közben a két Racing Point feljött szorosan Bottas mögé, Stroll mindössze 0,02 másodpercre van Bottastól.
A német pilóta ismét alaposan elfékezte magát a célegyenes végén, ezúttal nem csúszott ki, de Vettel ismét bizonytalan a féktávon.
A brit pilóta fokozta a tempót, kemény gumikon is 1:44.652-t futott, ami a 2. helyre elég, és mindössze 2 tizeddel gyengébb Verstappen közepes gumis eredményénél.
Úgy tűnik, nem volt vészes Norris motorhibája, feljött a 7. helyre, miután mérnöke részletes tanácsokat adott neki, hogy melyik kanyart melyik sebességi fokozattal vegye.
Még csak a szabadedzéseknél járunk, ezért ebből nem lehet következtetést levonni, de egyelőre mindkét Racing Point versenyképesnek tűnik, és Alexander Albon is az élmezőny közelében van, legalábbis nem fenyegetné kiesés, ha most az időmérőnél tartanánk.
A szokottnál hamarabb letudja a mezőny az időmérő szimulációkat. Hamilton 1:43.840-nel a leggyorsabb, Albon egyelőre 1:44.134-gyel befér a 2. helyre Pérez (1:44.137) Bottas elé (1:44.162). Az 5. helyre egyelőre Ocon ért oda, az első szektorban abszolút leggyorsabb volt.
1:43.744-gyel Verstappen állt az élre, 0,048 másodpercet vert Ricciardóra, Hamiltonra 0,096-ot. Ez egyelőre érdekesen alakul.
Az első szabadedzésen még lehetett azt gondolni, hogy a Ferrari a többiektől eltérő programot fut, most viszont mindenki időmérő szimulációkat teljesít és az olasz autók katasztrofálisan mennek. Lassúak és ismét láthatóan küzdeni kell velük, nem meglepő, hogy Leclerc csak a 14. helyezett, Vettel pedig a 16. helyen áll. Ő csak Latifit tudja megelőzni, mert a két Haas még nem futott mért kört.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában azt mondta, nem számított arra, hogy Max Verstappen az élen áll majd az időmérő szimulációk után, de úgy vélte, Hamilton 3 tizedet bent hagyott a körében a buszmegállóból való kigyorsítás során.
Az ő autója készült el hamarabb a délelőtti motorhiba után, Magnussen rögtön időmérős körrel kezd. Vajon beéri a gyári Ferrarikat?
Nem sokkal később Grosjean is pályára lépett, szintén lágy gumikkal.
Az első és a harmadik szektorban a Renault pilótái a leggyorsabbak.
Daniel Ricciardo autója lelassult, majd az ausztrál pilóta leparkolt a Kemmel-egyenesben. Az egyik megnyitásnál van, így várhatóan nem kell leállítani a szabadedzést, bár elég nagy a tempó a pálya adott pontján. A VSC lett a megoldás.
Vagy nem akarták megmondani Oconnak a rádión. A visszajátszás alapján valószínűleg az adatokban láttak valamit, ezért kérték Ricciardót, hogy álljon félre.
A Mercedes pilótája a bokszból kifelé haladva gázadásnál alaposan megcsúszott, korrigált, de közben áthajtott a záróvonalon. Ez normális esetben súlyos büntetést eredményez, de lehet, hogy megkegyelmeznek neki.
A holland pilóta a rádión jelentette, hogy a lágy gumikon gyorsan vibrációt tapasztal, korábban a Ferrarinál is hasonló jelenségre figyeltek fel, de az olaszoknál nem ez az egyetlen probléma.
12 perccel a vége előtt leállították a második szabadedzést, az 1-es kanyarból kifelé a külső íven reklámtáblák váltak le és dőltek az aszfaltra. A pályamunkások gyorsan a szalagkorlát mögé dobták a paneleket.
Gyorsan el lehetett hárítani a problémét, így 9 perc még a mezőny rendelkezésére áll. Többen is a bokszutca végén várakozva várták, hogy ismét pályára léphessenek.
Az edzés elején alig voltak autók a pályán, de a végén az utolsó perceket mindenki igyekszik kihasználni, most a legjobb a pálya állapota. Ennek ellenére újabb időmérős próbálkozások nincsenek, mindenki a versenyszimulációk befejezésén dolgozik.
Az eső miatt nem kifogástalan állapotú pálya ellenére Max Verstappen 1:43.744-es köre majd 4 tizeddel jobb Charles Leclerc tavalyi 1:44.123-as eredményénél, de ismét meg kell jegyezni, hogy ezúttal lágyabb abroncsokat használ a mezőny.
A holland pilóta befejezte a mai utolsó körét, de a rádión jelentette, hogy kigyorsításkor mintha visszafogná a turbó az autót. Ettől függetlenül ma ő bizonyult a leggyorsabbnak.
Három különböző csapat pilótája zárt az első három helyen három különböző motorral: Verstappen, Ricciardo és Hamilton az élen, lesz mit kibogozni a továbbiak során! Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk további hírekkel!