A két silvestone-i hétvége után a mezőny Barcelonába, a világbajnokság hatodik futamának helyszínére utazott. A délelőtti első szabadedzésen két változás volt a múlt heti mezőnyhöz képest:a betegségből felgyógyult Sergio Pérez visszatért, így visszavette helyét Nico Hülkenbergtől a Racing Pointnál, míg a Williamsnél a pályafutását Magyarországon kezdő fejlesztőpilóta, Roy Nissany vezette George Russell autóját, természetesen csak ideiglenesen.
A várakozásoknak megfelelően viszonylag meleg időjárási körülmények között zajló első gyakorláson a szokásos installációs körök után a két Ferrari futotta az első mért köröket, de látszott, hogy ez másodpercekkel elmarad a hétvégén várható legjobb időktől. Később Max Verstappen került az élre kemény keverékű gumikkal, majd Valtteri Bottas vette át a vezetést a közepesekkel.
A finn és a holland pilóta közé Daniel Ricciardo, Pérez, valamint Romain Grosjean is befért, mielőtt jött Lewis Hamilton, és amint tiszta volt előtte a pálya, 1:18.516 másodperccel került az élre, 59 ezreddel megelőzve csapattársát.
Féltávnál Pérez állt a 3., Verstappen pedig a 4. helyen, őket Stroll és a két Renault követte. A Ferrari addig nem sokat mutatott, hiszen Charles Leclerc a 9., Sebastian Vettel pedig mindössze a 15. pozíciót foglalta el.
Ezután a Mercedesek is feltették a lágy abroncsokat, aminek meg is lett az eredménye. Ezúttal Bottas volt hajszálnyival, egészen pontosan 39 ezreddel gyorsabb csapattársánál. A finn pilóta később arra panaszkodott, hogy egy madár eltalálta a sisakját.
Pár pillanatra a két Haas feljött közvetlenül a Mercedesek mögé, de utána helyreállt a világ rendje, és Verstappen szerezte meg a 3. pozíciót. A Ferrarik szintén javítottak, és felzárkóztak a holland pilóta mögé úgy, hogy Leclerc mindössze 11 ezreddel előzte meg Vettelt.
A gyakorlás végén már nem változott az élmezőny sorrendje, a Mercedes hatalmas fölénnyel, 939 ezreddel végzett az élen a mezőny előtt. A Ferrarik mögött Grosjean, Pérez, Alexander Albon, Kevin Magnussen, valamint Lance Stroll alkotta ez első tízet. A két Haas ennyire előkelő helyezése mindenképpen meglepetés, meglátjuk, hogy a hétvége további részében meg tudnak-e ragadni a középmezőnyben.
Ami a beugró Nissanyt illeti, a 20. helyen végzett, de mindössze 3 tizedet kapott csapattársától, Nicholas Latifitől. Ezzel együtt az izraeli pilóta szolgáltatta az edzés egyetlen látványos hibáját, amikor megpördült a harmadik szektorban.
A hétvége délután 3 órakor, a második szabadedzéssel folytatódik.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Spanyol Nagydíj első szabadedzése előtt! Úgy volt, hogy ez a verseny elmarad a koronavírus miatt, sőt, már tavalyi is épphogy bent maradt a 2020-as versenynaptárban, de végül a szokottnál jóval később, augusztus közepén megtartják. A forróság újabb izgalmakat tartogathat.
Hetek óta riogattak a Forma-1-ben azzal, hogy a pozitív koronavírus-tesztek miatt elmarad a barcelonai hétvége, de az F1 mezőnye végül megérkezett a helyszínre, és az idén már megszokottak szerint készül a nagydíjra.
---- separator ----gallery-content-type:b072b61b-5ac2-4917-a2e7-f85c7270a7ae---- separator ----A Racing Point pilótáját megfertőzte a koronavírus, ezért az előző két, silverstone-i hétvégét kénytelen volt kihagyni, de már negatív tesztet produkált, így visszakapja az autóját Nico Hülkenbergtől.
Vettel és Norris új karosszériát kapott, mert a csapataik nem tudtak rájönni, hogy mi okozza a várakozásoktól elmaradó szereplésüket. Vettelnél találtak egy repedést a vázon, Sainznál pedig a hűtéssel volt probléma. Magnussen autóját teljesen újjáépítették, de nem találtak problémát.
A Honda tájékoztatása szerint Kvjat autójába is bekerül az idei második erőforrás, ezzel közös nevezőre kerül a többi hondás pilótával. Gasly új vezérlőelektronikát kapott.
A Hungaroringen megszokottakat idézik a hőmérsékletek. Vajon a Mercedes rájön a forróságban tapasztalható problémáik gyökerére?
Stroll, Vettel, Giovinazzi, Grosjean és Leclerc rögtön pályára lépett, ezek persze még csak installációs körök.
Az F2-ben versenyző Roy Nissany is pályára lépett a Williams volánja mögött. Az izraeli versenyző hazája színeiben versenyez, de pályafutását Magyarországon kezdte meg.
A Ferrari német versenyzője 1:24.910-zel az első, aki mért kört futott. Leclerc közben aerodinamikai mérőkeretet cipel.
A négyszeres világbajnok 1:22.879-re javított, de Valtteri Bottas tavaly 1:17.951-gyel kezdett az első szabadedzésen, úgyhogy ez még nem komoly idő.
A Forma-1-ben a gumik uralták a szóbeszédet az elmúlt hetek során, először a defektek, majd a vártnál izgalmasabb verseny miatt. Silverstone után azonban ismét egy fokkal keményebb keverékeket kapott a mezőny, úgyhogy most kevésbé küszködnek majd a csapatok a beállításokkal.
Verstappenhez hasonlóan egyelőre Hamilton sem öltözött be, baseball sapkát viselve azonban beült az autóba és a kormányt próbálgatta, lehetséges, hogy változtattak az üléspozícióján.
A csapatok kiválóan ismerik a barcelonai pályát, ezért nem meglepő, hogy egyelőre nem sietnek kifelé. Ocon most ugyan kihajtott, de előtte percekig csak várakoztak és még most is sokan ácsorognak sisak nélkül.
Továbbra sincs sok mért kör az edzésen, de Verstappen 1:19.574-gyel már gyorsulni kezdett. Aztán jött Bottas, és ő már 1:18.575-nél tart.
A kanadai pilóta jelentette a csapatának, hogy a megszokottabbnál forróbb az ülése, azt mondta, hogy nem aggasztó a helyzet, de melegebbet érez a szokásosnál.
Szerelők vették körül az Alpha Taurit, az első szárnyat levették, úgy tűnik, az első futóművön vagy a pedálok állásán dolgoznak. Kvjat egyelőre csak egy installációs kört tett meg.
A betegség után visszatért Pérez a pályára, egyelőre 1:19.781-gyel az 5. helyezett. Összesen 16 pilóta futott eddig mért kört.
A brit pilóta közepes keverékű gumikkal az utolsó szektor előtt utolérte Strollt, aki lágyakkal volt kint, a kanadai pilóta nem akarta elengedni ellenfelét, ezért Hamilton engedett és inkább visszament a bokszba.
A Mercedes pilótája először közepesekkel volt kint, most kemény gumikkal próbálkozik, de nem talált magának üres részt a pályán. Mérnöke szerint az 5-ös kanyarban elfékezés, a 10-es kanyarban pedig a féktávon vesztett időt Verstappenhez képest (ez még egy korábbi üzenet lehetett, Verstappen azóta visszaesett a 7. helyre). Aztán futott egy 1:19.147-et, ami bő fél másodperccel lassabb Bottasnál.
A kanadai pilóta nem hagyja magát az utolsó szektorban, senkit sem hajlandó elengedni, aki esetleg akadályozná a mért körét. Ez érthető, de előbb-utóbb szólni fognak mások akadályozása miatt.
A Mercedes pilótája 1:18.516-tal az élre állt, de mindössze 0,057 másodpercet adott csapattársának. Pérez közben 1:18.674-gyel feljött a 3. helyre, Verstappen pedig 1:19.047-tel a 4. helyezett úgy, hogy nem látja a kijelzőjén a referencia köridejét.
Már csak az orosz pilótának nincs mért köre, de ez várhatóan gyorsan megváltozik, mert lágy gumikkal küldték ki a pályára. Ebből időmérő-szimuláció lehet.
A német pilóta eddig 14 kört tett meg, ennél csak a két McLaren ment többet, viszont a Ferrari versenyzője továbbra is csak a vert mezőnyben, a 16. helyen szerepel. Ennek az első szabadedzésen nincs nagy jelentősége, de Ricciardo erre nemrég azt mondta, hogy egy szabadedzésen is jobban néz ki egy szebb eredmény, mint egy gyengébb.
A finn pilóta 1:16.785-re gyorsult, ez már jobb a tavalyi első szabadedzésen elért eredményénél, Hamilton 1:16.824-re gyorsult úgy, hogy vibrációt jelzett az első kerekektől. Az előrelépés elsősorban annak köszönhető, hogy a Mercedesekre felkerültek a lágy gumik és sanszos, hogy üzemanyagból is keveset vittek.
Kvjat autója után Gaslyén is dolgozni kezdtek a szerelők, az első futóműnél munkálkodnak. A francia pilóta egyelőre a 17. helyezezett, mindössze 9 körrel, nála kevesebbet csak csapattársa ment eddig.
Roy Nissany az első, aki miatt sárga zászlót kellett lengetni a 3-as szektorban, de az izraeli pilóta vissza tudott térni a pályára. A tempója egyelőre nem veszélyesen lassú, 3 tizedet kap Latifitől, de a két Williams így is utolsó.
A két Mercedes vezet, mögöttük Verstappen szintén lágy gumikkal egyelőre 0,939 másodperces hátránnyal szerepel, lényegében minden szektorban ugyanannyit, 2-3 tizedet kap az élen álló Bottastól. Leclerc és Vettel egyelőre a 4-5. helyezett, a hátrányuk 1,1 másodperc, ami előrelépésnek tűnik a versenyképességüket terén. Albon továbbra is szenved, csak a 17. helyezett, pedig már ő is kapott lágy gumikat.
Mérnöke arra kérte, hogy lassuljon le és térjen vissza a bokszba, valami műszaki probléma merült fel a Red Bullnál.
Leclerc és Vettel között mindössze 0,011 másodperc a különbség, ilyen szoros már rég volt a két pilóta közötti küzdelem. A pálya elején Vettel gyorsabb 2 tizeddel, középen Leclerc ugyanennyivel.
Lehetséges, hogy a Mercedes egyelőre nem lőtte el a puskaporát, Bottast újra kiküldték a pályára lágy gumikkal. 18 perc van hátra.
A finn pilóta a rádión jelentette, hogy majdnem elütött egy maradat, de csak a szárnyát érintette.
A thai pilóta 1,8 másodpercet kap Bottastól, ez kétszer annyi, mint Verstappen hátránya, és csak a 8. helyre elegendő. A rádión azt mondta, hogy jónak érzi az autó balanszát, de az egyenesben a Red Bull túl lassú.
Apró hiba a Mercedes pilótájától, a lassú 3-as szektorban alulkormányzottá vált az autója, és kiszélesítette a pályát. Folytatni tudta az útját, javítani viszont nem tudott egyelőre.
A Williams tehetséges pilótája parkolópályára került ezen az edzésen, mert Roy Nissany kapott tesztlehetőséget a helyén. Russell ezért beállt a szerelők közé és ő tartotta a nyalókát a bokszkiállásnál.
A tavalyi nyitánynál jóval gyorsabb körökkel Bottas és Hamilton zárta az élen az első barcelonai szabadedzést, Verstappen hátránya már bő 0,9 másodperc lett. Leclerc és Vettel révén a vártnál jobban kezdett a Ferrari, de egyelőre nem tudni, milyen programokat futottak a csapatok.
Elsőre lefutottnak tűnhet a helyzet, de a hosszabb etapokon ismét érdekesen alakulhatnak az eredmények a gumik állóképessége miatt. Erről a második szabadedzésen többet megtudunk majd, addig köszönjük a figyelmet!