A hétvégén először a Mercedesek diktálják a tempót a Brit Nagydíj során. A harmadik szabadedzésen Valtteri Bottas és Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak, de Max Verstappen a vártnál és az eddig tapasztaltaknál jóval közelebb tudott kerülni az idei évre feketére fényezett autókhoz.
Szombatra megérkezett a jósolt lehűlés, a levegő és az aszfalt hőmérséklete is jelentősen visszaesett a pénteki adatokhoz képest és változott a szélirány is, ez elősegítette, hogy reprezentatívabb eredmények alakuljanak ki a már téttel járó időmérő edzés előtt.
A Red Bull szempontjából felemásan alakult a tréning, mert bár Verstappen jól szerepelt, Alexander Albon ismét balszerencsés volt. Az autóján elektromos hibát észleltek az edzés elején, ezért mindössze az utolsó 14 perc során léphetett pályára. Verstappen sem siette el, vélhetően elővigyázatosságból ő is a bokszban töltötte a tréning első felét, utána viszont
a Mercedesek mögött a 3. leggyorsabb versenyzőnek bizonyult.
A Red Bullnál rengeteget dolgoznak a szerelők a hétvégén, pénteken Albon összetört autóját javították, szombatra pedig új alkatrészek érkeztek a gyárból, miután az első edzésnapon a barcelonai specifikációt használták egy újabb első szárnnyal. Nagy munkában voltak a Renault szakemberei is, Daniel Ricciardo autójának vázán hajszálrepedést fedeztek fel, ezért a kötelező pihenőidő rovására új karosszériát építettek fel az ausztrál pilótának.
A Ferrari és különösen Sebastian Vettel számára is folytatódott a mostoha időszak. A köridők tekintetében az eredményeik kevésbé alakultak kínosan, mint pénteken, de a Ferrarik továbbra is láthatóan nehezen vezethetők, és a négyszeres világbajnok ismét jelezte, hogy gond van a fékpedáljával, ezért az edzés második felében személyesen figyelte, hogy mit csinálnak a szerelők az autójával.
Charles Leclerc ugyan odaért a 6. helyre, de a hátránya majdnem 1 másodpercre nőtt, Vettel pedig csak a 14. helyre került, még az edzést nagyrészt kihagyó Albon is megelőzte az utolsó percekben, bár a thai pilóta is csupán a 13. pozíciót érte el.
Érdekesen alakult a helyzet a Racing Pointnál is: sokáig úgy tűnt, hogy Nico Hülkenberg szombatra behozta Lance Stroll tempóját, de a kanadai pilóta a tréning végén feljött a 4. helyre, míg Hülkenberg a 9. helyezett lett, de csökkent a lemaradása csapattársához képest.
A szerényebb szombati eredmények után javultak a McLarenek.
A csapatnál megerősítették, hogy beváltak a fejlesztések, ezt Carlos Sainz 5. helye is alátámasztotta (bár a hátránya számottevő a Mercedesekhez képest) és Lando Norris is a 7. helyezett lett, szorosan Leclerc és Ricciardo közé ékelődve.
Az Alpha Tauri pilótapáros a 10-11. helyet érdemelte ki Pierre Gasly és Danyiil Kvjat révén, így lehetséges, hogy az időmérőn is esélyük nyílik a Q3-ra, ehhez azonban mindenképpen kell, hogy a nagyobb istállók közül valaki a vártnál gyengébb eredményt érjen el.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Brit Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! A mai napra nyoma sincs a tegnapi hőségnek, a levegő hőmérséklete a délelőtt folyamán a 20 fokot sem érte el, így kis túlzással egy teljesen másik pályán kell körözniük a csapatoknak. A hamarosan kezdődő harmadik szabadedzés arról fog szólni, hogy kinek sikerül a legjobban alkalmazkodnia a megváltozott körülményekhez.
A Hungaroringen a Red Bull, most pedig a Renault volt az, amelyik kihasználta évi két jokeréből az elsőt, és a kötelező takarodó után is a garázsban dolgozott. Ennek oka, hogy Daniel Ricciardo kasztniján hajszálrepedést fedeztek fel, az ausztrál pilóta így új kasztnit kapott a folytatásra.
A mai nap programját a Forma-3-as mezőny első versenye nyitotta, a 20 körös futam pedig biztonsági autó mögött ért véget, miután Olli Caldwell autójának teljes hátulját lebontotta a megforgó Tridentet kikerülni már nem tudó Lukas Dunner. Íme a végeredmény:
Mindkét Alpha Tauri új váltóval kezdi meg a mai napot az előző hétvégéhez képest, ami Danyiil Kvjat esetében 5 helyes hátrasorolást jelent az időmérő edzésen elért eredményéhez képest. Pierre Gasly ugyanakkor nem kap büntetést, mivel nem fejezte be a Magyar Nagydíjat, így szabadon cserélhet.
A tegnapi nagy sietség (15 perccel az első edzés előtt kapott zöld utat Hülkenberg) során a Racing Pointnak még nem volt ideje, hogy a dizájnt is a német pilótához igazítsa, mostanra ez azonban megtörtént, többek között a csapat konténerén is felváltotta a beugró Hülkenberg portréja Pérez arcképét.
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, Lando Norris hajtott ki elsőként a pályára, őt Grosjean követte.
Tegnap délután 35 fok volt, az aszfalt hőmérséklete pedig 50 fokig kúszott. Ezzel szemben most a levegő hőmérséklete 15, az aszfalté 20 fokkal kevesebb.
A Red Bull szerelői ismét remekeltek, sikerült ugyanis kasztnicsere nélkül kijavítani a tegnapi bukás során keletkezett sérüléseket a kocsin, és még csak túlórázniuk sem kellett.
Az előrejelzések szerint 60% az esély rá, hogy esni fog a harmadik tréningen. Ennek ellenére a csapatok nem sietnek, egyelőre senkinek nincs mért köre.
Van mit bepótolnia a Ferrari négyszeres világbajnokának, miután a tegnapi első edzést teljes egészében elbukta az intercooler hibája miatt, majd a második gyakorláson a pedál cseréje miatt veszített időt. 1:29.562-vel kezdett közepes gumin, ami 7 tizeddel lassabb tegnapi legjobbjánál.
4 tizedet adott Vettelnek és 1:29.161-gyel már az Alfa Romeo világbajnoka vezet, jóllehet, ő a lágy gumikon köröz.
1:28.879 az új legjobb idő, Vettel ezzel visszavette az első helyet, tegnapi idejétől (ami csak a 18. helyre volt elég a második edzésen) azonban 19 ezreddel még így is elmarad.
A Vettelhez hasonlóan közepes keveréken köröző Sainz áll már a tabella tetején 1:28.539-cel, amivel 3 és fél tizedet vert a németre.
Katasztrofálisan alakul a thai-brit pilóta hétvégéje. Miután tegnap összetörte az autót, a csapat összerakta, Albon beült, majd miután beindították, valamilyen problémát találtak, így azonnal ki is szállították az RB16-ból. Az autót körbekerítették, Christian Horner pedig megerősítette, hogy elektromos problémáról van szó.
Stroll tegnapi 1:27.2-es körétől ugyan még messze vannak, de Sainz már 1:28.261-nél tart, mögé pedig Räikkönen jött fel 1:28.454-gyel. Vettel a harmadik, Norris a negyedik. Jelenleg négyüknek van mért köre.
1:27.136-ot ment a finn lágy gumin, mögé Leclerc jött be 472 ezredes hátránnyal szintén lágyakon. Hamiltonnak közben nem tetszenek a piros oldalfalú Pirellik, vibrációt tapasztal.
Vibráció ide vagy oda, a hatszoros világbajnok 1:26.825-tel átvette a vezetést a lágy keveréken, 3 tizedet adva csapattársának. A tavalyi harmadik szabadedzés legjobbjától ugyanakkor még messze van, 2019-ben Leclerc zárta az élen az FP3-at 1:25.905-tel. Vettel közben meglátogatta a bukóteret az első szektorban.
Már 1:26.568 a mai nap és egyben a hétvége legjobbja, a hatszoros világbajnok így már 568 ezreddel veri Bottast. A harmadik helyre Leclerc elé a közepes gumit használó Gasly jött be az Alpha Taurival, az ő hátránya már több mint 8 tized Hamilton mögött.
Stroll a hatodik, Hülkenberg a tizedik helyen tanyázik egy-egy lágy gumis kör után, utóbbi a közepest használó McLareneket sem tudta legyűrni, míg Stroll előtt ott van Ocon az ötödik helyen. Hülkenberg szempontjából viszont pozitívum, hogy csak két és fél tizeddel ment lassabb kört csapattársánál.
1:26.526-tal 42 ezreddel megelőzte Hamiltont a finn, miközben Verstappen első mai mért körével a harmadik helyre jött be lágyakon, hátránya 8 tized Bottas mögött.
Második körével Hülkenberg is előrejött, már ő a negyedik, Stroll azonban nem tudott javítani, mert nagyot hibázott az első szektorban.
Strollnak is sikerült javítania és átvette a negyedik helyet csapattársától, habár csak 5 századdal ment jobb kört nála. Most a két rózsaszín autó áll a negyedik és az ötödik helyen.
Csak nem hagyta, hogy Bottas sokáig első legyen, 1:26.332-es körrel visszavette az első helyet, 2 tizeddel megjavítva csapattársa körét.
Noha a helyezésén nem javított, legutóbbi körével lényegesen közelebb került az élen álló kettőshöz, Hamiltonhoz képest 256 ezred, Bottashoz képest mindössze 6 század a hátránya.
Mostanáig a mezőny utolsó harmadában tanyázott, lágy gumis körével azonban feljött az ötödik helyre a négyszeres világbajnok, hátránya azonban 9 tized Hamiltonhoz képest. Leclerc is kijött friss lágyakon, de nagyot hibázott az első szektorban, így elengedte ezt a körét.
A második mért ponton mindössze 1 ezred volt a lemaradása Hamiltonhoz képest, az utolsó szektorban azonban összeszedett 4 tizedet, amivel feljött a negyedik helyre. Nem sokáig maradt azonban ott, Carlos Sainz ugyanis egy tizeddel jobb kört ment nála.
Nagyon megingott alatta a kocsi a gyors Becketts-ben, de sikerült korrigálnia, és csak egy kicsit csúszott le a fűre a kanyar kijáratán.
Friss lágyakon jött ki, lila első szektor után azonban a Becketts-ben alatta is beszitált az autó, ami után inkább elvette a gázt.
A finnek azonban összejött, ami Hamiltonnak nem, 1:25.873-mal közel 5 tizeddel javította meg csapattársa idejét. Ez a kör nem mellesleg már Leclerc tavalyi, 1:25.9-es idejénél is jobb.
Albon autóját közben megjavította a Red Bull, így a thai-brit pilóta az utolsó 14 percre kijöhetett az aszfaltcsíkra.
Egészen pontosan a pedálokkal, valami ugyanis Vettel jelentése szerint ismét elszabadult a fékpedál környékén.
A holland egy rövid időre átvette a második helyet, miután 3 tizedre megközelítette Bottast, Hamilton azonban gyorsan visszaelőzte, csapattársa idejétől azonban 2 tizeddel elmaradt.
Albon első mért körét közben elvették pályaszélesítés miatt.
Mintha csak a tegnapi felvételeket látnánk, Vettel és a szerelők ugyanúgy kukucskálnak be az autó orrán levő lyukon, amelyen át a pedálokat lehet állítani. A négyszeres világbajnok most visszaült a Ferrariba.
De csak egy keveset, hogy már csak 138 ezred legyen a hátránya Bottashoz képest. Közben Hülkenberg elrontotta első friss lágy gumis körét, miután elfékezte a Village kanyart.
Verstappen azt jelentette a rádión, hogy továbbra sincs hátsó tapadása, és ugyanazzal a problémával küzd, mint eddig.
Miután sokan javítottak lágy gumikon, a két rózsaszín autó kikerült az első tízből, de csak mostanáig. Stroll a negyedik, Hülkenberg a kilencedik jelenleg, Otmar Szafnauer csapatfőnöknek azonban nem tetszett, amit látott. Nem is csoda, hiszen előbbi hátránya 7 tized, utóbbié 1 másodperc Bottas mögött.
Nem csoda, hogy csak a 12. időt autózta új lágyakon, hiszen az edzés nagy részét ki kellett hagynia. Vettelt így is megelőzte, a Ferrari közvetlenül mögötte, a 13. pozícióban tanyázik.
Csapattársa, Antonio Giovinazzi tartotta őt fel az utolsó sikán előtt, mire a finn néhány kisípolt szó kíséretében adta a csapat tudtára, hogy meglehetősen amatőr dolog, ha még csapaton belül sem tudják megoldani, hogy a két autó ne tartsa fel egymást.
A Hangar egyenesben érte utol a Racing Point a Ferrarit, amely vélhetően megtankolt autós etapot futott és egy másik autó szélárnyékát használta ki, majd pont akkor húzódott át a pálya bal oldalára, amikor Hülkenberg meg akarta előzni.
Időközben letelt a 60 perc és leintették a harmadik szabadedzést, amelyet Valtteri Bottas zárt az élen a Mercedesszel 1:25.873-as körrel. A finn mögött Lewis Hamilton végzett 138 ezredes hátrányban, míg őt Max Verstappen követte a Red Bull-lal.
A további sorrend: Stroll, Sainz, Leclerc, Norris, Ricciardo, Hülkenberg, Gasly, Kvjat, Ocon, Albon, Vettel, Grosjean, Russell, Giovinazzi, Magnussen, Räikkönen, Latifi
Mostanra köszönjük a figyelmet, tarstanak velünk 14 óra 50 perctől is a Brit Nagydíj időmérő edzéséről szóló élő közvetítésünkben!