Kék ég és közel 50 fokos pályahőmérséklet fogadta a csapatokat az általában tavasszal megtartott Spanyol Nagydíj időmérő edzésén. A barcelonai pályát minden istálló és pilóta betéve ismeri, ezért túl nagy meglepetésekre egyiküknek sem kellett számítania, az ilyen meleg időjárás azonban mindenképpen olyan tényező, amelyhez nem szokhattak hozzá a téli teszteken.
Hogy mindez mennyire befolyásolja az erőviszonyokat (nagyjából semennyire), arról a három szabadedzésen már kaphattunk némi képet, így ahhoz igen optimistának kellett lenni, hogy valaki ne a két Mercedest vizionálja az első két helyre.
A Q1-et a két Williams kezdte meg, az ezen a hétvégén eddig csapattársához a szokottnál közelebb levő Nicholas Latifi vezetett is egy ideig, de hamarosan jöttek a nagyágyúk, és ellopták a show-t a grove-i kiscsapattól. Kivétel nélkül mindenki a lágy gumikon kezdett, a két Mercedes pedig gyorsan elfogalta az első két helyet Hamilton-Bottas sorrendben, a finnt azonban hamarosan mindkét Racing Point elválasztotta a hatszoros világbajnoktól. Bottas mögött tőle 2 ezreddel elmaradva Verstappen következett, aki „egy kicsit furcsának" érezte az autóját.
A továbbjutás kérdése természetesen nem az imént említettek között dőlt el, nem lehetett azonban minden toppilóta nyugodt, hiszen
mondhatni szokás szerint Vettelt és Albont már az első szakaszban a kiesés réme fenyegette. A négyszeres világbajnok az első körök után csupán a 12. helyen állt (Leclerc közel 4 tizeddel jobb körrel a hetedik volt),
kevesebb mint 3 tizedre a már kiesést jelentő 16. helytől, de a 10. helyezett Albonnak is volt miért aggódnia. Lando Norris sem remekelt a McLarennel: csak a 11. időt autózta, miközben Sainz csupán 4 tizedes hátrányban Hamiltontól a hatodik volt.
A pálya rohamos javulásától tartva a két Racing Pointot kivéve mindenki kijött elkoptatni mégy egy szett lágy gumit a Q1-ben, amelyből végül a két Haas, a két Williams, és a korábban a kerékvetőn átugrató, autóját vélhetően megrongáló Antonio Giovinazzi esett ki. Szinte biztos, hogy a szezon előtt nem gondolta volna, hogy így lesz, de
Kimi Räikkönen a hatodik versenyen először tudta kiverekedni magát a Q1-ből az idén.
Az élen Hamilton zárta az első szakaszt, miután 1:16.872-re javított, mögötte Pérez (úgy, hogy nem jött ki a végén) végzett Verstappen, Bottas, Leclerc, Stroll, Gasly, Albon, Sainz és Vettel előtt. Az első tízen kívül végző Renault-knak, valamint Lando Norrisnak és Danyiil Kvjatnak mindenképpen fel kellett kötnie a nadrágját a Q2-re.
A második szakasz rögtön egy kisebb meglepetéssel indult: senki nem kísérelte meg a közepes gumin a továbbjutást, minden pilóta a lágy abroncsokon jött ki.
Ennek oka, hogy a kemény gumit pénteken mindenki nagyon rossznak találta, így az egy kerékcserét a legtöbben elvetették a versenyre.
Az első komolyabb ütésváltást Hamilton nyerte Bottasszal szemben, de csak hajszállal, 139 ezreddel előzte meg a finnt 1:16.013-as körével. A címvédő istálló mögötti űrben szokás szerint Verstappen lebegett (5 tizedet kapott Hamiltontól), míg a Red Bull mögé Sainz, a rádiózása alapján „borzasztó" kört autózó Leclerc és a két Racing Point ért oda. Vettel több mint 4 tizedre csapattárástól csak a 11. volt.
Az utolsó rohamban az élen álló hármas már nem vett részt, ahogyan Sebastian Vettel sem a Q3-ban, miután hiába javított az idején,
végül csak a 11. helyen zárta a Q2-t. Csupán 2 ezreddel maradt le Lando Norris már továbbjutást érő idejétől.
Mögötte Kvjat, Ricciardo, Räikkönen és Ocon esett még ki, a Renault tehát igencsak várakozáson alul szerepelt. A két Mercedest és Verstappent úgy sem tudta senki legyűrni, hogy ők a garázsból figyelték az eseményeket, a holland mögött Stroll, Gasly, Sainz, Pérez, Leclerc, Albon és Norris végzett.
A Q3 elején jött a mondhatni már szokássá váló veszélyes kiengedés, ezúttal a Red Bull küldte be Albont Hamilton útjába, de szerencsére nem lett baj a dologból.
A maximumra tekert Mercedes-motorok ezután pedig tették a dolgukat, Hamilton 1:15.584-es időt repesztett velük, Bottas azonban ott loholt a sarkában és csak 59 ezreddel maradt le.
Mögéjük 7 tizedes hátrányban Verstappen tudhatta magáénak az ideiglenes harmadik helyett, míg tőle 3 tizedre a két Racing Point következett Pérez-Stroll sorrendben. A rózsaszín autók mögött újabb szakadék tátongott, a hatodik helytől lefelé Norris, Leclerc, Albon, Sainz és Gasly volt az állás.
Az utolsó körökben Hamilton aztán nem volt képes javítani az idején, de szerencséjére a középső szektor után még vezető Bottas sem, így a hatszoros világbajnok örülhetett. Mögöttük Verstappen sem ment jobb időt, de megtartotta a harmadik helyét Pérez és Stroll előtt. Albon a végén feljött a hatodik helyre Sainzot és Norrist megelőzve, miközben Leclerc csak a 9. helyen zárt a Ferrarival. A 10. pozícióban Pierre Gasly végzett.
„Először vagyok itt ilyen melegben Barcelonában. Fizikálisan kemény, még soha nem voltunk itt ilyen gyorsak, nagy erők hatnak a testünkre” – értékelt a hatszoros világbajnok.
Próbáltuk menedzselni a gumikat, de még a lassú felvezető körrel is nagyon felmelegedtek.
Az első köröm jó volt, szerencsére az is elég volt. Tegnap este tíz óráig itt voltam a srácokkal, hogy átnézzük az adatokat és megtaláljuk, hogy hol javulhatunk a versenyre, mert a Red Bullok nagyon gyorsak lesznek."
„Tudtam, hogy szoros lesz a csata Lewisszal, mert mindig az. Ma egész nap szenvedtem a harmadik szektorban. Egyre jobb és jobb lett, de nem eléggé.
Szerintem a rajt lesz a legjobb esélyem, megpróbálok elsőként érni az első kanyarba”
– fogadkozott Bottas.
„Jelenleg ez a maximum. Remélem, hogy a versenyen közelebb kerülhetünk a Mercedesekhez, a pénteki hosszú etapok nem tűntek rossznak. Tudom, hogy nagyon nehéz itt előzni, de mindent meg fogunk tenni, hogy megnehezítsük a dolgukat” – összegzett a harmadik helyről induló Verstappen.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik a Spanyol Nagydíj időmérője, aminek legnagyobb kérdése, hogy ezúttal Lewis Hamiltonnak vagy Valtteri Bottasnak jön ki jobban a lépés. A pole pozícióért várhatóan ők ketten fognak csatázni, ha mégsem, az hatalmas meglepetés lenne.Tartsanak velünk!
A hatszoros világbajnok másfél tizedmásodperccel előzte meg csapattársát a harmadik szabadedzésen. Az összefoglalót az alábbi linken olvashatják.
A sportfelügyelők úgy döntöttek, hogy Esteban Ocon és Kevin Magnussen sem kap büntetést a harmadik szabadedzésen történt incidensért, aminek következtében a francia pilóta balesetet szenvedett. A két versenyző utána meg is beszélte egymással a történteket.
Napra pontosan 16 évvel ezelőtt Michael Schumacher és Rubens Barrichello révén a Ferrari kettős győzelmet aratott a Hungaroringen. Az eredmény azt jelentette, hogy a következő, Belga Nagydíjon már az egyéni és a konstruktőri vb-t is bebiztosíthatták, ami aztán meg is történt. Érdekesség, hogy a német pilóta pályafutása során ötödször, egyben utoljára érte el azt, hogy a pole-ból indulva minden körben vezetett, és a verseny leggyorsabb körét is megfutotta.
Értesülések szerint az imolai futam után az F1 Isztambulba látogat, hogy aztán két különböző bahreini vonalvezetésen versenyezzen a mezőny. A szezonzáró ez alapján a szokásoknak megfelelően Abu-Dzabiban lenne.
Elindult a Q1, Latifi lágyakon gurul ki a bokszból.
A többiek nem sietik el, eddig csupán Latifi és Russell gurult ki a pályára. Utóbbi szintén a lágy keverékeken próbálkozik.
Kisebb meglepetésre Latifi jobban kezd csapattársánál. Russell 329 ezreddel marad el a kanadai pilóta 1:19.231-es idejénél.
Hamilton, Bottas és Verstappen is pályára gördült, az első három pozíciót vélhetően ők fogják megszerezni. Rajtuk kívül is egyre jobban benépesül a pálya, és egyelőre mindenki a piros oldalfalú abroncsokat használja.
A brit pilóta 376 ezreddel előzi Bottast, aki viszont csupán 2-vel van Verstappen előtt. A két Mercedes közé ráadásul Pérez és Stroll is befért. Leclerc a 7., Vettel a 11. pozíciót foglalja el.
Legalábbis ami a kiesőket illeti, hiszen a két Haas és a két Alfa Romeo mellett jelen állás szerint Latifi esne ki. Grosjean egyelőre nem tudja megismételni a tegnapi teljesítményét.
A sportfelügyelők a verseny után vizsgálják a 2-es kanyarban történt esetet. Eközben Giovinazzi kéri, hogy vizsgálják meg a padlólemezét, mert valószínűleg megsérült, amikor lesodródott a pályáró.
A Ferrari pilótája csupán a 12. helyen áll, és mindössze 245 ezreddel előzi meg a 16. pozíciót elfoglaló Grosjeant. A négyszeres világbajnoknak vélhetően szüksége lesz a jobb köridőre ahhoz, hogy ne vérezzen el már a Q1-ben.
A német pilóta nagy veszélyben volt, de sikerült javítania, így a 10. helyen jutott tovább. Hamilton 1:16.872-vel végzett az élen, mögötte Pérez, Verstappen, Bottas és Leclerc egészítik ki az első ötöt. Az utolsó három csapat közül mostt Räikkönen úszta meg a kiesést.
A Q1 kiesői:
16. Kevin Magnussen
17. Romain Grosjean
18. George Russell
19. Nicholas Latifi
20. Antonio Giovinazzi
A finn pilóta először élte túl a Q1-et a 2020-as idény során. Íme a részletes végeredmény:
A két Mercedes rögtön ki is ment a pályára. Úgy tűnik, nem próbálnak meg közepeseken továbbjutni, mert Hamilton és Bottas autóján is a lágy keverékek vannak.
A mezőny kivétel nélkül a lágy abroncsokat tette fel, vagyis senki nem próbál meg közepes gumikon továbbjutni.
A Q2 első mért körei után Hamilton 1:16.013 foglalta el az 1. helyet, 139 ezreddel Bottas és 505-tel Verstappen előtt. Sainz a 4., Leclerc az 5., Vettel csupán a 11. pozícióban kezd.
A mexikói pilóta lila első szektort autózott, de aztán többször is korrigálnia kellett, aminek következtében ideje csak a 6. helyre elég. Jelenleg csupán Räikkönen a pályán, aki egyelőre az utolsó, 15. helyen áll.
A négyszeres világbajnok egyelőre csak a 11., ami nem elég a továbbjutáshoz. Lemaradása 4 tizedmásdoperc Leclerc-hez képest, ami jelentős. A lassításokból kiderült, hogy gyorskörén egy kicsit lesodródott a pályáról.
Ők nyilvánvalóan nincsenek veszélyben. A többiek azonban mind kijöttek, hogy javítsanak eddigi legjobb idejükön. Jelenleg Vettel, Ocon, Gasly, Kvjat és Räikkönen áll kieső helyen.
Vége a Q2-nek, a kieső helyen állók közül egyedül Gasly tudott kikerülni onnan, aki végül az 5. egjobb időt autózta a Q2-ben. Vettel ugyan javított, de nem tudta elkerülni a kiesést, mint ahogyan a két Renault sem. Az időmérő második szakaszában Hamilton 1:16.013-mal végzett az élen.
A Q2 kiesői:
11. Sebastian Vettel
12. Danyiil Kvjat
13. Daniel Ricciardo
14. Kimi Räikkönen
15. Esteban Ocon
A 9. Albont mindössze 35 ezred választotta el a 13. Ricciardótól, Vettel pedig csupán 2 ezreddel maradt el Norristól. A négyszeres világbajnok zsinórban harmadszor vérzik el a Q2-ben. Íme a részletes végeredmény:
Elindult a Q3, Stroll és Pérez már a bokszkijáratnál várakozott, utánuk a két Mercedes gurult pályára. Természetesen mindenki lágy keverékeken van, itt már nem érdemes spórolni és taktikázni sem.
A lassításokból kiderült, hogy Verstappent közvetlenül Hamilton elé engedték ki a Red Bullnál. A brit pilóta félre is rántotta a kormányt.
Az első ütésváltásból Hamilton jött ki jobban, aki 1:15.584-es idejével 59 ezredet adott Bottasnak. Verstappen már 7 tizedes lemaradásban van, mögötte Pérez, Stroll, Norris, Leclerc, Albon, Sainz és Gasly a sorrend.
Legalábbis ami a Spanyol Nagydíj időmérőjét illeti. Most viszont nagyon jó esélye van rá, hiszen előnye több mint 2 és fél tized Pérezzel szemben.
Lassan mindenki kijön a második mért körére, pár perc múlva pedig már ismerni fogjuk a holnapi Spanyol Nagydíj előzetes rajtrácsát.
Annak ellenére, hogy a hatszoros világbajnok nagyon elrontotta a második mért körét, maradt az élen, mive Bottas sem tudott javítani. Verstappen szintén nem gyorsult, de megőrizte 3. helyét.
Az időmérő végeredménye:
1. Lewis Hamilton
2. Valtteri Bottas
3. Max Verstappen
4. Sergio Pérez
5. Lance Stroll
6. Alexander Albon
7. Carlos Sainz
8. Lando Norris
9. Charles Leclerc
10. Pierre Gasly
A brit pilóta ezzel tovább növelte a rekordot. Mi a részletes végeredménnyel búcsúzunk, tartsanak velünk a holnap 15:10-kor kezdődő futamon is! Nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a pilóták nyilatkozataival.