Valtteri Bottas délelőtti elsősége után a finn pilóta eredményénél gyengébb, 1:16.883-as köridővel Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén. A Mercedes pilótája lényegében megtartotta a különbséget a Red Bullhoz képest, hiszen a 3. helyezett Max Verstappen ezúttal is 0,821 másodperces hátrányba került a listavezetőhöz képest.
A Mercedes egykörös tempója ezúttal is külön kategóriát képviselt a többiekhez képest, azonban a címvédőnél nem lehetnek nyugodtak, mert Bottas már néhány kör után arról számolt be, hogy elkoptak az autóján a kemény keverékű gumik, ami a későbbiekben biztosan problémát okozhat majd a számára.
Panaszkodott az abroncsokra George Russell, a Williams pilótája is, aki visszakapta az autóját Roy Nissany-tól, de egyelőre még Nicholas Latifivel sem tudta tartani a lépést, és csak az utolsó helyezett lett csapattársa mögött, majdnem fél másodperccel lassabb körrel, amit a fékekkel bajlódó, 17. helyezett Kimi Räikkönen futott.
Szokatlan sorrend alakult ki a képzeletbeli pontszerző helyeken is,
mivel a 4. helyezett Daniel Ricciardo alig maradt el Verstappentől a lágy gumis tempó terén, mögötte pedig Romain Grosjean gyorsabbnak bizonyult a Ferrariknál, ami a Scuderia idei gyenge versenyképessége ismeretében is irreális helyzet. Charles Leclerc 1,2 másodperccel volt lassabb Hamiltonnál, ez Verstappenhez viszonyítva ígéretes eredmény.
Az első szabadedzéssel ellentétben Sebastian Vettel ismét nem tudta hozni Leclerc tempóját, bár a német pilóta 12. helyezése abból a szempontból csalóka, hogy mindössze alig 3 tizedmásodperc különbség alakult ki köztük, ide azonban öt pilóta is befért, Carlos Sainz, Sergio Pérez, Esteban Ocon, Pierre Gasly és Lance Stroll révén.
Vettelhez hasonlóan folytatódik Alexander Albon vesszőfutása is, a thai pilóta az első tréninghez hasonlóan dupla akkora hátrányba került a Mercedesekhez képest, mint csapattársa, Max Verstappen, és 1,6 másodperces lemaradással csak a 13. helyezett lett, ami tét nélküli szabadedzésen is szerény szereplés.
Az első tréningen látottakhoz hasonlóan ezúttal sem történt veszélyes pályaelhagyás. Az utolsó negyedóra során Bottas kiszélesítette a pályát és némi kavicsot hordott fel, de a versenyirányítás nem állította le az edzést, Sainzot viszont figyelmeztették, hogy a 3-as szektorban csak akkor haladjon a régi nyomvonalon, ha másként nem tud kitérni a mögötte érkezők útjából.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik a Spanyol Nagydíj második szabadedzése, aminek eseményeit nálunk percről percre figyelemmel kísérhetik. Az első gyakorláson a Mercedes nagy fölénnyel végzett az élen, az összefoglalót az alábbi linken olvashatják.
Sebastian Vettel vélhetően rögtön pályára fog gurulni a második szabadedzésen, legalábbis az alábbi képek erre engednek következtetni. A német pilóta az 5. helyen fejezte be a délelőtti programmot.
A Ferrari legandás alapítója 1988. augusztus 14-én, vagyis napra pontosan 32 éve halt meg. Az alábbi képen a Commendatore Niki Laudával és Luca di Montezemolóval látható.
Pár perccel ezelőtt Albert Fabrega újságíró arról számolt be a Twitteren, hogy Lewis Hamilton akkor maradna a Mercedesnél, ha Toto Wolff sem távozna az idény végén. A brackley-iek csapatfőnöke azonban a hírek szerint még nem döntötte el, hogy mit fog tenni.
Az első szabadedzésről készült fotókat az alábbi képre kattintva tudja megtekinteni. A galéria folyamatosan frissül, így a második szabadedzés alatt is érdemes lesz megnézni az új képeket.
---- separator ----gallery-content-type:8b43f7c3-2ccc-481b-8ca7-d7417e9613ba---- separator ----Az első szabadedzésen a Williams fejlesztőpilótája, a pályafutását Magyarországon kezdő Roy Nissany vezette George Russell autóját, így a brit pilóta csak most fog először autóba ülni a hétvégén.
A levegő 30 fok, ami 2-vel magasabb a délelőttihez képest, a pályáé azonban jelentősen emelkedett, így az aszfalt hőmérséklete már 48 fokos.
Elindult a szabadedzés, de egyelőre még senki nincs a pályán. A pár perccel ezelőtt még az autóban ülő Vettel kiszállt a kocsiból.
3 és fél perc elteltével Lando Norris az, aki megtöri a csendet és pályára gördül a McLarennel. Giovinazzi követi őt, a brit versenyzőhöz hasonlóan közepes gumikon.
Többen is kimentek, a gumiválasztás azonban változatos. Räikkönen, Latifi és Magnussen a közepes, míg Ocon, Grosjean és Russell a kemény mellett tették le a voksukat.
A McLaren pilótája 1:19.260 másodpercet autózott, 3 tizeddel megelőzve Magnussent. Időközben a két Ferrari és Racing Point, valamint Sainz is kijött.
Egyelőre csak az egyik Mercedes kezdte meg a körözést, Hamilton még a garázsban tartózkodik. A két Ferrari már rendelkezik idővel, de ezek csak bemelegítő körök voltak.
A Ferrari pilótája átvette a vezetést, 45 ezreddel megelőzve Bottast. Igaz, utóbbi a kemény keverékeken futaotta meg idejét, vagyis eggyel lágyabb abroncsokon, mint a monacói versenyző.
A brit pilóta közepesekkel érkezett meg, és rögtön három lila szektort autózott, amivel több mint 1 másodperccel átvette a vezetést. Előnye azonban csökkent, miután Bottas javítani tudott, így jelenleg már csak 6 tizeddel áll az élen.
A holland pilóta volt az utolsó, aki feliratkozott az eredményjelzőre, és mindjárt a 2. legjobb időt autózta. A közepeseken elért eredménye viszont még így is 4 tizeddel elmarad Hamiltonétól.
Legalábbis Bottas autóján, aki ezt jelentette a rádión. Ennek következtében a finn pilóta visszatért a bokszba, azóta pedig nem láthattuk újra a pályán.
Persze még csak a gyakorlás első harmadában járunk, de azért érdemes megnézni, hogy Albon most is több mint 1 másodperccel van lemaradva csapattársától ugyanazokon a gumikon. A thai pilótának össze kell kapnia magát ahhoz, hogy ezúttal jó eredményt érjen el az időmérőn.
Pár pillanatig csak Norris és Ocon körözött az aszfaltcsíkon, de néhány másodperccel ezelőtt Bottas visszatért. A Mercedes versenyzője az első, aki a mostani gyakorláson felrakta a lágy gumikat.
Ahogyan az várható volt, a finn pilóta a lágy gumikon megelőzte csapattársát. A legjobb idő így jelenleg 1:17.170, ami még mindig elmarad az első gyakorlás leggyorsabb körétől.
Főleg a mezőny második felében tették fel néhányan a piros oldalfalú abroncsokat, de az imént Hamilton is azokon jött ki. Meglátjuk, hogy a hatszoros világbajnok mit tud kezdeni Bottas körével az időközben 50 fokra felmelegedő aszfaltcsíkon.
Nem meglepő módon a lágyaknak köszönhetően javulnak a köridők. Sainz feljött a 3. helyre, őt pedig a két Racing Point követi. Verstappen visszaesett a 6. pozícióba, de ő még nem tette fel a leglágyabb gumikat.
A brit pilóta 287 ezreddel előzte meg csapattársát. Grosjean feljött közvetlenül a két Mercedes mögé, amiből talán lehet arra következtetni, hogy a Haasnak valamelyest sikerült előrelépnie.
Ugyan Daniel Ricciardónak pár másodperccel ezelőtt sikerült 1 másodpercen belüli időt autózni Hamiltonhoz képest, de a Mercedes előnye így is hatalmasnak tűnik egy körön. A Ferrarik időközben szintén lágyra váltottak, amivel Leclerc az 5. helyen áll, de Vettel csupán a 11. pozíciót fogalja el.
Az idény eddigi hétvégéin Oconnak általában elég nagy volt a lemaradása Ricciardóhoz képest. A Sky Sports közvetítésében azonban Nico Rosberg kijelentette, a francia pilótának nem tett jót a tavalyi kihagyás, ezért időt kell neki adni.
Verstappen is feltette a lágy gumikat, és így feljött a 3. pozícióba. A holland pilóta lemaradása azonban több mint 8 tized Hamiltonhoz képest, míg Ricciardót csupán másfél tizeddel előzi meg.
Féltáv után megfigyelhető, hogy több istállónál is óriási a differencia csapaton belül. Verstappen, Ricciardo, Grosjean és Sainz is legalább 3 tizeddel veri csapattársát.
Legalábbis a Mercedesnél mindenképpen, hiszen Bottas már 1:22-es időket autózik. Vélhetően lassan a többiek is átállnak a hosszú etapra, úgyhogy a jelenlegi állás nagyjából véglegesnek tekinthető.
A finn pilóta rádión közölte, hogy a fékek hirtelen sokkal rosszabbak lettek. Az Alfa Romeo egyébként délelőtt és most is stabilan előzi a Williamset, így talán a hinwiliek is előre tudtak lépni valamelyest.
Mivel a végeredmény már nem nagyon fog változni, kijelenthetjük, hogy a hétvége eddigi legnagyobb meglepetése Romain Grosjean és a Haas teljesítménye. A francia pilóta délelőtt a 6. helyen végzett, most pedig az 5. pozícióban áll. Persze a beállításokat egyik autónál sem ismerjük, de ez mindenképpen jó jel az amerikai istálló számára.
A finn pilóta befejezte első etapját a lágyakkal, és ezúttal a keményeken fog próbálkozni. A futam kimenetelének szempontjából fontos lehet, hogy a fehér oldalfalú abroncsok hány kört bírnak ki a Mercedesen.
A mexikói és a finn pilóta már a 11. körét teljesíti a lágyakon, ami az eddigi leghosszabb etap. Hamilton időközen szintén kereket cserélt, de csapattársával ellentétben ő a közepeseket tette fel.
A friss közepes gumikon a brit pilóta legutóbb 1:22.390-et autózott, amivel 1.3 másodperccel megelőzte a hasonló fázisban tartó Vettelt. Ezeken a keverékeken egyébként Giovinazzi a legkitartóbb, aki már a 12. körét teljesíti.
A Racing Point koronavírusból felépülő pilótája 14 körön keresztül hajtotta a lágy gumikat, most pedig keményekre váltott.A közvetítésben látszott, hogy csapattársának, Lance Strollnak nagyon rosszul sikerült a kerékcseréje, mivel a bal első nem ment fel rögtön.
A Mercedes versenyzője már nem először ad hangot nemtetszésének a kemény abroncsokat illetően. Most például kijelentette, hogy egyáltalán nincsen tapadásuk, ami sokkoló. Russell szintén elégedetlen, a 8. körén elmondta, hogy olyan, mintha jégen menne.
A finn pilóta, mintha csak bizonyítani akarná igazát kisodródott a pályáról a harmadik szektorban. Ennek ellenére Bottas továbbra is a pályán, és már a 14. körénél tart a kemény keverékű gumikon.
A francia pilóta arra panaszkodik, hogy erőt vesztett. Egyelőre nem tudni, mi a gond, de a fedélzeti kamerából nem volt valami biztató a motor hangja. A szerelők betolták a garázsba, hogy alaposabban megvizsgálják a problémát.
A finn pilóta 16 kört tett meg a számára borzasztóan működő kemény gumikon, de most kimehetett a bokszba. A Mercedest betolták a garázsba, így kérdés, hogy a hátralévő 4 és fél percben láthatjuk-e még a pályán.
Leclerc-nek és Vettelnek is nagyot kellett fékeznie, hogy ne lépjék túl a bokszban előírt sebességhatárt. A monacói pilótát múlt héten 200 euróra büntették, mert túl gyorsan hajtott ezen a szakaszon.
A keményekkel ellentétben a sárga oldalfalú abroncsok egyelőre hatékonyabbnak tűnnek. Erre utal Magnussen rádióüzenete, miszerint a gumik eléggé konzisztensek, valamint az a tény, hogy Hamilton 16 kört tett meg ezeken a keverékeken.
Leintették a második szabadedzést, aminek végeredménye már jóval korábban kialakult. Az élen Hamilton végzett, 287 ezreddel megelőzve Bottast, és 821-gyel Verstappent. Mára köszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a pilóták nyilatkozataival. Élő közvetítéssel legközelebb a holnap délben kezdődő harmadik szabadedzés előtt jelentkezünk.