Két baleset árnyékában Bottas maradt az élen Mugellóban

Események

F1 Grand Prix of Tuscany - Practice
SCARPERIA, ITALY - SEPTEMBER 11: Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Tuscany at Mugello Circuit on September 11, 2020 in Scarperia, Italy. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Csak kis előnnyel szerezték meg az első két helyet a Mercedesek Max Verstappen előtt a Toszkán Nagydíj péntek délutáni edzésén, amelyet kétszer is meg kellett szakítani balesetek miatt. Charles Leclerc nem tudta megismételni a délelőtti jó teljesítményt a Ferrarival.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül34 bejegyzés

A Toszkán Nagydíj péntek délutáni edzése mozgalmasabb volt a délelőttinél, megtörtént az első baleset is Mugellóban Lando Norris révén. A McLaren versenyzője az időmérős sprintek elején csapta orral falhoz az autóját, miután az egyik kanyart szélesre vette és a hátsó kerekekkel megcsípte a füvet.

A piros zászlós megszakítás előtt egy darabig Valtteri Bottas vezette a rangsort 2,5 tizeddel megelőzve Max Verstappent, de Lewis Hamilton 3. helyére az volt a magyarázat, hogy a duóval ellentétben nem a közepes, hanem a kemény gumit használta. Őt követte Norris a Racing Pointok előtt, ám az említett baleset folytán nem tarthatta a pozícióját. Kicsit később Hamilton megelőzte azért Verstappent.

A lágy abroncson Bottas 1:17 alá vitte a szintidőt, Hamilton 2, Verstappen 2,5 tizeddel volt lassabb nála, ez biztató az izgalmakra nézve.

Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, Lirim Zendelli, Dennis Hauger
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, nézők
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, nézők
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Nicholas Latifi, Williams, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alex Albon, Red Bull, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen, Ferrari, Haas
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Toszkán Nagydíj,
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Esteban Ocon, Renault
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Williams Racing motorhome, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Racing Point, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Simon Roberts, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Racing Point, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Versa log, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Racing Point, Lance Stroll, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Lance Stroll, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Simon Roberts, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Toszkán Nagydíj, Pirelli logo

Kimi Räikkönen meglepően jó helyen végzett, 9. lett az Alfa Romeóval, megelőzve a délelőtti produkcióját megismételni nem tudó Charles Leclerc-t, akinek egy megpördülése is volt az egyik visszafordítónál. A 12. Sebastian Vettel lemásolta utóbbi mutatványát egyszer.

A versenyszimuláció élethű volt abból a szempontból, hogy egy ütközés is történt:

a bokszból kihajtó Sergio Pérez nem vette észre, hogy Räikkönen elfordult mellette az első kanyarnál, és kiforgatta a finnt.

Emiatt másodszor is előkerültek a piros zászlók.

Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, Lirim Zendelli, Dennis Hauger
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, nézők
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, nézők
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Nicholas Latifi, Williams, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alex Albon, Red Bull, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen, Ferrari, Haas
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Toszkán Nagydíj,
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Esteban Ocon, Renault
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Williams Racing motorhome, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Racing Point, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Simon Roberts, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Racing Point, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Versa log, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Racing Point, Lance Stroll, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Lance Stroll, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Simon Roberts, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Toszkán Nagydíj, Pirelli logo

A leintés utánra is maradt még látnivaló, Vettel alatt az utolsó körében egyik pillanatról a másikra megállt a Ferrari, a négyszeres világbajnok nem is tudott visszamenni vele a bokszba, le kellett parkolnia az utolsó szektorban. „Megállt a motor" – jelentette a német pilóta a rádióban.

Sokkal rosszabbul járt viszont a haasos Romain Grosjean, aki az első percekben belefutott egy hibába az akkumulátorral, és nem tudott már visszajönni a pályára.

Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!

Aktuális futam

2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix
16:47
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Jöjjön a második szabadedzés!

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Toszkán Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első gyakorláson Valtteri Bottas zárt az élen Max Verstappen és Charles Leclerc előtt, míg Lewis Hamilton csak negyedik lett. Van még idő a második tréning kezdetéig, addig is alább az első 90 perc összefoglalóját olvashatják.

Bottas kezdett az élen Toszkánában, Leclerc meglepően jól ment a Ferrarivalhttp://www.gphirek.hu/f1/percrolpercre/20200911-f1-a-toszkan-nagydij-elso-szabadedzese-eloben.html
16:48
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

A versenyzők nyaka komoly próbatétel előtt áll

Elképzelhető, hogy lesznek, akik már a mai nap után meg fogják érezni a mugellói pálya gyors és középgyors kanyarjai jelentette terhelés utóhatásait, hiszen nem egy kanyarban kell 5G-s vagy még ennél is nagyobb oldalgyorsulást elviselni a versenyzőknek. Hogy pontosan milyen kemény igénybevételnek vannak kitéve, azt az alábbi videó szemlélteti, amelyen Lewis Hamilton első edzésen futott egyik körének részlete látható az erőhatásokat szemléltető grafikával.

16:49
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

A McLaren mercedeses orrkúpot tesztelt

Carlos Sainz autóján az első szabadedzésen a Mercedesére hasonlító orrkú volt fent. Andreas Seidl csapatfőnök elmondta, hogy az elem egyelőre nem áll készen az éles bevetésre, de a következő 2-3 verseny valamelyikén remélhetőleg már a futamon is használni tudják majd.

16:58
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Az F3 már az időmérőn is túl van

A második F1-es szabadedzés előtt a hétvége első időmérőjét is megrendezték, a szombat délutáni első F3-as futamra a német Lirim Zendeli szerezte meg a pole pozíciót, míg a bajnoki esélyesek közül Logan Sargeant végzett a legjobb helyen, az amerikai második lett.

17:00
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Elkezdődött az edzés!

Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, de senki nem ment ki, egyelőre az összes pilóta kivár.

17:02
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Az időre továbbra sem lehet panasz

29 fokos levegő és közel 45 fokos aszfalthőmérséklet várja a csapatokat ma délután, a nap pedig kitartóan süt. A hosszú etapokon mindez aligha fog ízleni az abroncsoknak.

17:07
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Megélénkült a forgalom

Közel a mezőny fele megkezdte már a körözést, az első mért kör Kevin Magnussené volt, de hamarosan követték őt a többiek is. Egyelőre mindenki vagy a közepes, vagy a kemény gumin van kint, Lando Norris áll az élen előbbin 1:18.658-as idővel.

17:09
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Pérez autója új festést kap

De csak ideiglenesen, a csapat ugyanis bőszen fújja zöld áremlásjelző folyadékkal a hátsó szárnyat a garázsban. A Racing Point kisebb fejlesztésekkel készült erre a hétvégére, ami idei egyetlen fejlesztési csomagjuk első része.

17:12
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

A Ferrari most visszafogottan kezd

Vettel közepes gumin csak a negyedik időt autózta közel 1 másodperccel elmaradva Norris közepes gumis körétől, míg Leclerc keményeken a 9. pozícióba sorolt be. Továbbra is a McLaren pilótája áll az élen, őt Grosjean és Kvjat követi szintén közepes gumin.

17:14
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Grosjeannak megint gondjai vannak

Furcsa zajt észlelt és azt látta a kijelzőjén, hogy nem tölt az akkumulátora. A csapat arra kérte, hogy lassú tempóban térjen vissza a bokszba.

17:15
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Leclerc kicsúszott a Ferrarival

A monacói pilóta az utolsó szektor elején található balosban veszítette el az uralmat az autója felett, és négy keréken csúszva háttal kiment a bukótérbe. Szerencsére vissza tudott jönni a kavicságyból, majd egyből bement a bokszba az igencsak viseltes kemény abroncsokon.

17:18
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Verstappen átvette a vezetést

Közepes gumikon 377 ezreddel javította meg Norris idejét a holland, aki így 1:18.281-nél állította meg a stoppert a közepes gumin. A McLaren mögé a két Racing Point sorolt be közepeseken, őket Albon követi szintén a sárga Pirellin.

Vettel közben azt mondta a mérnökének, hogy a gyorskör után nem elég egy hűtőkör, mivel a gumik ennyi idő alatt nem hűlnek vissza, ezért két hűtőkört megy.

17:22
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Már Bottas az élen

A finn közepes gumikon 1:18.019-et ment, ami jócskán elmarad délelőtti, lágy gumis idejénél. Hamilton eközben kemény gumin kezdte meg a munkát, ennek megfelelően Bottas idejére nem volt veszélyes, de csapattársától 6 tizeddel elmaradva a 3. helyre azért odaért.

17:25
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Leér a McLaren alja

Norris arra panaszkodik a rádión, hogy az egyik leggyorsabb kanyarban, az első Arrabiatában folyamatosan leér a kocsi alja, ami amellett, hogy lassítja is azt, adott esetben akár hibázáshoz is vezethet. 

17:29
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Fél óra után Bottas vezet

Mindenki megtett a mezőnyben már néhány mért kört, az első 30 perc elteltével pedig Valtteri Bottas áll az élen immár 1:17.997-es körrel a közepes abroncsokon. Mögötte Verstappen, Hamilton, Norris, Pérez, Stroll, Ocon, Albon, Grosjean és Kvjat az első tíz sorrendje, a Ferrarik a 11. (Vettl) és a 18. helyen (Leclerc) tanyáznak. Egyelőre mindenki vagy közepes, vagy kemény gumin járt a pályán, a lágy gumis körök csak ezután jönnek.

17:31
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Mindenki a garázsban

Noha a 2. edzésen nem kell visszaadni egy szettet sem, most mégis mindenki szusszan egyet a lágy gumis időmérős körök előtt, amelyek nagy valószínűséggel eldöntik a második szabadedzés sorrendjét.

17:37
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

A Ferrarik Räikkönent sem tudják megelőzni

Elkezdődtek az időmérős körök a lágy gumin, folyamatosan javítanak a versenyzők, Bottas közepes gumis idejét azonban még senki nem döntötte meg. Vettel is javított a Ferrarival 1:18.498-ra, de ezzel a körrel Räikkönen 1:18.385-ös lágy gumis idejét sem múlta felül, ahogyan Leclerc sem az 1:18.400-as idővel.

Bottas mögé Ricciardo és Pérez zárkózott fel.

17:39
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Piros zászló: Norris eldobta a McLarent

Nagy sebességnél, a hármas kanyar kijáratánál csípte meg a kavicságyat, majd a McLaren kitörő hátulját megfogta, de az ellenkormányzás kilőtte az ellenkező irányba. A nagy sebességű kicsúszás ellenére nem törte össze nagyon az autót, amely a jobb elejével találta el a betonfalat.

17:46
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Eddig Ricciardoé a legjobb időmérős kör

Az ausztrál 42 ezreddel maradt el lágy gumin Bottas korábbi idejétől, amivel jelenleg a második. Őt másfél tizeddel Pérez követi a harmadik helyen, aki szintén körbeért már a piros Pirelliken, ahogyan Lance Stroll is, aki csapattársától 264 ezreddel elmaradva a 8. helyen áll. Többek között a két Mercedes és a két Red Bull is adós azoban még lágy gumis körrel.

17:47
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Folytatódik az edzés

Vége a megszakításnak, a versenyzők újra a pályán, többek között a két Mercedes is kijött friss lágyakon.

17:49
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Így forgott meg Norris

Alább a McLaren pilótájának kicsúszását nézhetik meg. Nagy szerencséje volt, hogy a palánkkal párhuzamosan repült le a pályáról, különben nagy autótörés lett volna a vége.

17:53
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

A két Mercedes az élen

Bottas és Hamilton is befejezte lágy gumis körét, a finn 1:16.989-cel új nem hivatalos körrekordot repesztett, amivel lila utolsó szektora ellenére Hamilton sem tudta tartani a lépést és 2 tizeddel elmaradva bejött a második helyre. A 3. pozícióba Verstappen sorolt be mindössze 246 ezredre Bottastól. A 4. helyre bejövő Albonnak ennél már jóval nagyobb, 982 ezred a hátránya. A két Red Bullt a két Renault követi Ricciardo-Ocon sorrendben.

17:56
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Grosjean már nem jön vissza

Ennek bizony hatása lehet a francia hétvégéjére, a Sky Sports riportere ugyanis jelentette, hogy a Haas versenyzőjét már nem láthatjuk ezen az edzésen elektronikai hiba miatt. Grosjeannak műszaki hiba miatt az első edzés egy részét is ki kellett hagynia, a másodikon pedig lényegében egyáltalán nem körözhetett.

18:00
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Egy kör van a lágy gumikban

Hamilton arról beszélgetett a mérnökével, hogy érdemes-e második gyors kört is megpróbálni a lágy abroncsokon, mire Peter Bonnington közölte vele, hogy a második próbálkozások elég gyengék. A holnapi időmérőn tehát nem árt már a Q1-ben elsőre összerakni egy jó kört a továbbjutáshoz.

18:02
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Elkezdődtek a hosszú etapok

A sorrend mostantól nem fog változni, mindenki a versenyre készül már. Azok közül, akik kint vannak jelenleg, csak Vettel és Latifi nyüstöli a közepes gumikat, a többiek mind lágyon vannak.

18:04
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Vettel is megforgatta a Ferrarit

Leclerc után Sebastian Vettel is bemutatott egy piruettet az SF1000-rel, ráadásul mindössze pár méterre onnan, ahonnan a monacói megpördült. A német a kanyar kijáratán veszítette el az uralmat az autó felett és csúszott ki a fűre, de folytatni tudta a körözést.

18:08
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Új képek a galériában

A képre kattintva megtekinthetik folyamatosan frissülő képgalériánkat a mai napról.

---- separator ----gallery-content-type:aa89e715-d981-426d-a84f-0d73b51f0fa7---- separator ----
18:14
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Piros zászló: Räikkönen összeütközött Pérezzel

Megvan a nap következp kicsúszása, egyben az első ütközése. Räikkönen a célegyenesben érkezett mért körön, Pérez pedig a bokszutcából hajtott ki, de nem lassított le eléggé, hogy az első kanyarban elengedje az Alfa Romeót, helyette az első szárnyával nekiment Räikkönen autójának jobb hátsó kerekének, amitől a finn kipördült a kavicságyba. Szerencséjére nem ragadt benne, a Racing Point letörő szárnya miatti törmelékek eltakarításához azonban ismét félbeszakították az edzést.

A felügyelők az edzés után ki fogják vizsgálni az esetet.

18:17
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Folytatódik az edzés

13 perccel a vége előtt ismét kihajthattak a pályára a pilóták, hogy megtegyenek még pár kört a versenyre készülve.

18:19
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Videón az ütközés

Így ment neki Pérez Räikkönennek:

18:22
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Ez maradt Pérez szárnyából

Nem darálta le a teljes első szárnyat az ütközésben a mexikói, de jelentős darabot elveszített belőle. Ő is kijött már az újraindulás után, de természetesen kapott egy új első szárnyat.

18:24
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

A pilóták a gumikat óvják

Ted Kravitz, a Sky Sports riportere azt mondja, hogy a csapatrádiók alapján a legtöbb versenyző az abroncsok túlmelegedésével küzd, illetve próbálja minél nagyobb tempó mellett minél alacsonyabban tartani a gumik hőmérsékletét.

18:26
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

A két Racing Point a Mercedes tempóját futja

Stroll 1:22.3-as, Pérez pedig 1:22.4-es átlagot megy jelenleg, miközben Bottasnál ez az érték 1:22.3. Ők hárman egyaránt a közepes abroncsokon vannak, miközben Hamilton keményeken 1:22.5-re képes.

18:32
szeptember 11, 2020
Vágólapra másolva!

Vége a második szabadedzésnek

Leintették a pénteki második gyakorlást, a pilóták pedig lassan visszaszállingóznak a bokszba. Az élen Valtteri Bottas zárt 1:16.989-es idővel csapattársa, Lewis Hamilton előtt, őket a két Red Bull követte Verstappen-Albon, majd a két Renault Ricciardo-Ocon sorrendben. Az első tizet Pérez, Gasly, Räikkönen és Leclerc tette teljessé, Sebastian Vettel a 12. helyen végzett. 

Mára köszönjük figyelmüket, élő közvetítéssel legközelebb holnap 11 óra 50 perctől jelentkezünk, hogy beszámoljunk a 3. szabadedzés történéseiről. Viszontlátásra!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!