Hiába az átlagosnál nagyobb várakozás, az időjárási körülmények miatt egyetlen versenyautó sem gördülhetett pályára az Eifel Nagydíj első gyakorlásán. Az óra ugyan hivatalosan elindult, de a versenyirányítás egy óra után úgy döntött, hogy végleg lefújja az edzést, mert a köd miatt a mentőhelikopter nem jutott volna el a kórházig.
A nagy várakozás a visszatérő Nürburgring mellett Mick Schumacher bemutatkozásának szólt, hiszen a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia először kapott lehetőséget arra, hogy részt vegyen egy F1-es hétvégén. A német pilóta az Alfa Romeóval gurulhatott volna pályára, míg F2-es riválisa, Callum Ilott a Haas volánja mögött ülhetett volna.
Azonban, ahogyan az várható volt, az időjárás nem volt túl barátságos a mezőnnyel. Reggel, illetve délelőtt eleredt az eső, és ugyan a szabadedzés kezdete előtt már nem volt nagy az intenzizása, a gyakorlást mégsem lehetett megkezdeni.
Nem az eső mennyiségével volt a baj, hanem a leszálló köddel. A pilóták még viszonylag biztonságosan tudtak volna körözni, bár a körülmények számukra sem voltak ideálisak, azonban a mentőhelikopter szükség esetén nem tudott volna biztonságosan eljutni a kórházig. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere elmondta, hogy szükséges egy minimális látótávolság, ami ebben az esetben nem volt meg.
Ennek következtében a versenyirányítás kénytelen volt elrendelni, hogy egyetlen F1-es autó sem gurulhat a pályára.
Ugyanakkor az óra elindult, tehát a szabadedzés hivatalosan zajlott. A tájékoztatás értelmében a döntés az első fél órára vonatkozott, 11:30-ra pedig újabb tájékoztatást ígértek.
Az újabb frissítés annak rendje és módja szerint megérkezett, de csak újabb fél órát halasztottak, így a helyzet nem változott. Ezután azonban 12 órakor már nem volt hova halasztani a kezdést, az edzést lefújták, így Schumacher és Ilott bemutatkozására még várni kell. Legközelebb délután 3 órakor próbálkozhatnak a pilóták, de akkor már Antonio Giovinazzi, illetve Romain Grosjean fog ülni az Alfában, illetve a Haasban.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Eifel Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Korábban rendeztek már Német, Európa és Luxemburgi Nagydíjat is a Nürburgringen, Eifel Nagydíj azonban első ízben zajlik a legendás versenypályán, amely 2013 után beugróként tért vissza a Forma-1-es versenynaptárba. Alábbi előzetesünket átfutva még az első szabadedzés kezdete előtt képbe kerülhetnek az előttünk álló hétvégével kapcsolatban.
Az első szabadedzés kétségtelenül legnagyobb sztorija, hogy Mick Schumacher, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher Forma-2-ben versenyző fia lehetőséget kap az Alfa Romeónál, hogy az első gyakorláson Antonio Giovinazzi autóját vezesse. A pletykák szerint már eldöntött tény, hogy Mick jövőre ennél a csapatnál fog bemutatkozni a Forma-1-ben.
---- separator ----gallery-content-type:20948331-96b3-4bab-b1ac-09cc01107f01---- separator ----Jelenleg mindössze tíz fok van a Nürbugringen, amit a szél és az eső miatt még kevesebbnek éreznek a helyszínen tartózkodók, akiknek a köddel is meg kell küzdenie. Finoman szólva sem ideálisak a körülmények.
Ahogyan azt sejteni lehetett, a ködben a mentőhelikopter nem tud felszállni, a szabályok értelmében ilyen esetben pedig nem körözhetnek autók a pályán, úgyhogy az első szabadedzés nem fog 11 órakor elkezdődni. Az óra azonban ketyeg, úgyhogy minél később kapnak zöld jelzést a versenyzők, annél kevesebb idejük marad.
A versenyirányítás megerősítette, hogy 11:30 előtt semiképpen sem fog elindulni az első szabadedzés, azaz legjobb esetben is 60 perc áll majd a pilóták rendelkezésére, hogy ki megismerkedjen a pályával, ki pedig felfrissítse az emlékeit a Nürburgringről.
Már ha menni fog egyáltalán az első szabadedzésre beugró Forma-2-es éllovas, hiszen semmi sem garantálja, hogy az első fél óra után javulni fognak annyira a körülmények, hogy az orvosi helikopter szükség esetén felszállhasson. Mindenesetre íme az F1-es debütálására készített sisakfestése:
Nem csak Mick Schumacher, hanem a Forma-2 második helyén álló Callum Ilott is először vehet majd részt Forma-1-es versenyhétvégén, ha megtartják az első szabadedzést. A 21 esztendős brit a Haasszal körözne, Günther Steiner csapatfőnök pedig csak egy dolgot vár tőle: ne törje össze a kocsit. Ebben az esetben akár még egy 2021-es versenyzői ülésre is lehet esélye, részletek alább:
Noha a Nürburgringre még sosem látogatott az év ilyen késői szakaszában a mezőny, a korábbi években is volt példa arra, hogy elképesztően nehéz körülmények fogadták a mezőnyt. Ki ne emlékezne a 2007-es futamra, amelyen olyan hirtelen szakadt le az ég, hogy a mezőny jelentős része az első kanyar kavicságyába csúszott ki, mielőtt piros zászlóval félbeszakították a körözést.
Mindez aztán oda vezetett, hogy az élete első és egyetlen F1-es futamát teljesítő Markus Winkelhock az élre keveredett az újraindítás előtt, mivel egyedüliként esőgumikon rajtolt el. Alább az emlékezetes pillanatokat élhetik át újra az F1 hivatalos Twitter-oldalára feltöltött videóban.
Michael Masi versenyigazgató elmondta, hogy a versenyzők biztonsága mindenek előtt való, ezért addig nem fogják elindítani az edzést, amíg a mentőhelikopter útja nem biztosított a kijelölt kórházba. 11:30-kor újabb frissítést adnak ki arról, hogy várható-e a szabadedzés megkezdése a folytatásban.
Erre a hétvégére 20 ezer jegyet értékesítettek a szervezők, így a lelátók ugyan foghíjasak, de azért vannak szurkolók, többük ruházatáról pedig igen nyilvánvaló, hogy ki miatt érkeztek. Mick Schumachert egyelőre azonban vagy a kivetítőkön, vagy a bokszutcában sétálva pillanthatták meg.
A versenyirányítás közleménye szerint nincs változás az időjárásban, így a következő fél órában sem fogunk autókat látni a pályán. A következő frissítés 12 órakor érkezik, ha akkor sem lesz változás, minden bizonnyal teljes egészében elmarad az első szabadedzés.
Tegnap volt a húsz éves évfordulója Michael Schumacher első Ferrarival nyert világbajnoki címének, Sebastian Vettel ebből az alkalomból pedig a hétszeres világbajnok egykori festésére hajazó dizájnt készíttetett magának. Az alábbi videóban ő maga beszél a különleges sisakról.
Számos történelmi pillanatnak adott már otthont a Nürburgring, az egyik ilyen pedig 1985-ben az első élő fedélzeti kamera bevetése volt. Korábban is szereltek már kamerát F1-es autóra, élőben azonban ekkor lehetett először látni ilyen kameraképet a közvetítésben, méghozzá Francois Hesnault Renault-járól. Hangerőt fel!
A Nürburgringen rendezett 1999-es Európa Nagydíj több szempontból is az F1 klasszikusai közé sorolható. Egyrészt azért, mert kevés eseménydúsabb verseny volt a sportág történetében, másrészt pedig azért, mert itt szerezte első és egyetlen győzelmét a háromszoros világbajnok Jackie Stewart és fia által alapított, 1997 és 1999 között versenyző Stewart Grand Prix. Az ő és pilótájuk, Johnny Herbert sikerét élhetjük át újra.
Legutóbb 2013-ban rendeztek Forma-1-es futamot a Nürburgringen, azt a versenyt pedig a Red Bull-lal Sebastian Vettel nyerte meg, méghozzá így:
A versenyirányítás legújabb üzenete – ahogy az várható volt – arról szól, hogy továbbra sincs változás a körülményekben, így az első szabadedzést törlik. Szomorú hír ez Mick Schumachernek és Callum Ilottnak, akik így egyetlen kört sem tudtak megtenni életük első F1-es nagydíjhétvégéjén. Mi mostanra megköszönjük a figyelmüket, 14 óra 50 perckor jelentkezünk legközelebb a második szabadedzés élő közvetítésével. Remélhetőleg akkor már autókat is láthatunk a pályán. A viszontlátásra!