Sokat kellett várni arra, hogy igazán munkához lássanak a csapatok a Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzésén, ennek oka, hogy a pénteki kezdéshez hasonlóan ezúttal is nappal kellett pályára lépni, az időmérő edzés és a futam viszont csak napnyugta után zajlik majd. Ennek köszönhetően a körülmények nem reprezentatívak, az élcsapatok majdnem a félidőig vártak, hogy a hőmérsékletek kissé közelíteni kezdjenek az esti állapotokhoz.
A pálya hőmérséklete így is csak 31 fokig esett vissza, ez magasabb a később várható értéknél, részben ennek és a magasabb üzemanyagszinteknek lehetett tulajdonítani azt, hogy a legjobb köridők sokáig elmaradtak a pénteki második szabadedzésen látottaknál. Ezt főleg a Mercedeseknél lehetett megfigyelni, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas csak az utolsók között lépett pályára, és
a finn pilóta csak bő negyedórával a leintés előtt vette át a vezetést Max Verstappentől, átmenetileg.
A gumiválasztás szempontjából egyoldalúan alakult a tréning, mindenki a lágy gumikkal gyakorolt elsősorban az időmérőre készülve, de akadtak 7-10 körös etapok is, szimulálva a versenyen szükségszerű, hosszabb etapokat is. Ez különösen a Mercedesnek volt hasznos, miután a csapat vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin pénteken elárulta, a 2021-es gumik tesztelése miatt kissé a háttérbe szorították a jelenlegi versenyhétvégével kapcsolatos teendőiket.
Ettől függetlenül Verstappen ismét jó formában autózott, a holland pilóta rögtön az élre állt, amikor megjelent a pályán, majd visszahívták a bokszba, mert probléma merült fel a hátsó szárnyával és a DRS működésével. Ezt gyorsan orvosolták, így a holland pilóta az utolsó bő 10 percre visszatért a pályára, és támadni kezdte a Mercedeseket.
A Red Bull versenyzője 1:28.355-tel átvette a vezetést az 1:28.618-at teljesítő Hamiltontól és az 1:28.721-et futó Bottastól, ez a három kör már jobb volt a péntek esti Hamilton-csúcsnál, és a végeredménytől függetlenül előrevetítette, hogy nagy csata várható az időmérő edzésen is az első három rajtpozícióért.
A tempó tekintetében kellemes meglepetés Alexander Albon szereplése, aki ugyan ismét sokkal lassabb volt Verstappennél, de a pénteki balesete után szombatra felépített új karosszériájával befért Bottas és az üldözőbojt képviselő Carlos Sainz közé a 4. helyre.
A „B” liga ezúttal eléggé lemaradt,
a McLaren pilótája már 1 másodperces hátrányba került, mögötte viszont rendkívül szoros volt a sorrend, a 15. helyezett Leclerc-rel bezárólag a pilóták további 0,8 másodpercen belül zártak.
Ebből már kiderül, hogy a Ferrarik ezúttal sem remekeltek, Sebastian Vettel csak a 13. helyen zárt, Leclerc pedig továbbra is csak küszködik, egyáltalán nem biztos, hogy az olaszok autói bejutnak a Q3-ba. A McLaren tempója ígéretes, Sainz 5. helye mellé Lando Norris 7. pozíciója társul, Pierre Gasly 6. helyezése és Danyiil Kvjat 8. leggyorsabb köre az Alpha Tauri gárdáját lelkesítheti.
A konstruktőri világbajnokság 3. helyére hajtó Racing Point és Renault ezúttal szerényebben szerepelt, a rózsaszín és a sárga-fekete csapat autói a Q3-as szereplés határán egyensúlyoznak, nagy szerep juthat a versenyzők egyéni teljesítményeinek az időmérőn.
Az utolsó percekben a Red Bullnál úgy döntöttek, teljesen szétszedik Verstappen hátsó szárnyát, így a szerelőknek maradt megoldandó feladatuk az esti helyosztó előtt, és ugyanez a helyzet a Mercedesnél is, ahol
Hamilton autója körül alakult ki konzílium
az FIA technikai megbízottja, Jo Bauer jelenlétében. A brit pilótát az edzés legvégén ismét pályára küldték, de Hamilton előtt pirosra váltott a lámpa, így a hétszeres világbajnok autóját vissza kellett tolni a garázsba.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Szép napot kívánunk kedves Olvasóinknak! Bahreinben az elsőhöz hasonlóan a harmadikat is nappal rendezik, ez a szokásos problémát hozza a csapatoknak: a villanyfényes, esti időmérőn és a futamon mások lesznek a hőmérsékleti viszonyok, a nappal gyűjtött ismeretek felhasználhatósága korlátozott. Elsősorban a gumik viselkedése miatt, amik izgalmas futamot vetítenek előre.
Nem volt vicces, hogy beszaladt egy kutya a pályára az esti tréningen, de szerencsére senkinek sem esett baja. Nyilván ez a jelenetsor vitte a prímet tegnap, Vettel énekelt, az F1 Insta-oldalán pedig valakinél nagyon elgurult a gyógyszer, olyan poénokhoz kapott ihletet.
Kicsit komolyabb vizekre evezve: Albon autóját újra össze kellett rakni a nagy baleset után, vadonatúj túlélőcellát kellett beépítenie a Red Bullnak. „Nehéz pénzügyileg felbecsülni [a kárt], de jelentős összeg, mert nekicsapta az autót a korlátnak. Három, ha nem négy oldala is összetört, az első és a hátsó szárny, valamint az orrkúp is. Jelentős tétel" – mondta Christian Horner. Albon többszörösen ártott magának, mivel értékes időt is vesztett a felkészülésből., és persze nem tett jót a maradási esélyeinek.
Mindenki megnyugodhat, a tegnap celebbé vált jószágot megtalálták és ellátták, és most nevet keresnek neki. Ötletek?
A Forma-2 hétvégi első, magyar idő szerint ma délelőtt rendezett versenyén a 4. helyen végzett és három fordulóval a vége előtt őrzi a vezető pozíciót a bajnokságban. Legnagyobb ellenfele, Callum Ilott 2. lett, de a hátránya még 12 pont Schumachertől, aki jövőre valószínűleg a Haas pilótája lesz az F1-ben.
Nemsokára kezdetét veszi a harmadik szabadedzés Bahreinben, ahol a levegő 28, az aszfalt 32 fokos. A gumik közül a paletta három középső eleme érhető el (C2-C3-C4).
Erről a Sky kommentátorai számoltak be a szállásuk kapcsán, de a pályán már semmilyen nyoma sincs a csapadéknak.
A legtöbb kocsin még nincsenek rajta a kerekek a garázsban, még Albonén sem, akinek elvileg bőven lenne mit pótolnia. De mint említettük, az estére megváltozó körülmények miatt nem kell iparkodnia a csapatoknak. Magnussen azért megjelent a pályán a lágy gumin.
Magnussen és Grosjean nagyon alacsony sebességgel megtett egy-egy kört, egyelőre ennyi történt. Räikkönen készülődik kijönni.
Az első edzésnap alapján Verstappen kihívója lehet a Mercedesnek. „Az egyensúly soha nem lehet tökéletes, és van néhány dolog, amit még meg kell érteni, de összességében pozitív péntekünk volt" – mondta a holland. A Ferrari viszont idén itt sem muzsikál olyan erősen, mint korábban.
Szolid 1:31 az eredménye, más még nem ment körbe a pályán a mezőnyből. A finnen kívül most a williamses Latifi tartózkodik kint.
És közben csapattársa, Russell is felbukkant. Tényleg komótos ez a tréning.
A célegyenes végi kemény féktávon nem tudott rendesen megállni, a bukótérben fordult el, és úgy tűnik, a jobb első abroncsa lényegében használhatatlanná vált a belepörkölt folt miatt.
Az első szektorban még felülmúlta Räikkönen idejét, de a kör végére 2 tized hátrányt szedett össze. Az utolsó kanyar kijáratánál kicsit lecsúszott az ívről.
Szitne egyszerre heten úgy döntöttek, kijönnek a pályára, köztük Vettel is. Többen végrehajtottak egy próbarajtot.
Hirtelen Räikkönen kivételével mindenki kihajtott, egyre javulnak az eredmények. A szintidőt perpillanat Gasly állította fel 1:30.2-vel Albont és Norrist megelőzve.
1:29.6 az ideje a lágy gumin. Ocon kicsit kiszélesítette az utolsó előtti jobbkanyart.
Az első gyors köre 3 tizeddel lassabb volt a hollandénál, a 2. helyet éri neki jelenleg.
Az utolsó két kanyarnál szélesen fordult, de őrzi a 4. helyet Pérez mögött. Mögé Albon jött fel az imént.
A DRS látszólag elkezdett nagy sebességgel ki-be kapcsolni az egyenesben, ez nem valami megnyugtató.
Bő 20 perce van megoldani a hibát a csapatnak, ha Verstappent vissza akarják még küldeni ezen az edzésen. Továbbra is ő áll az élen Hamilton és Pérez előtt.
Könnyen lehet, hogy a mexikói pilóta 2021-ben kiszorul a mezőnyből. Hétfőn sajtótájékoztatót tart a mexikói médiának, de a hivatalos közvetítésben azt mondják, valószínűleg nem a jövőjéről, hanem a közelmúlt eredményeiről fog beszélni. A Ferrari otthon maradó csapatfőnöke, Mattia Binotto méltatta őt; Pérez korábban a csapat akadémiájának is tagja volt.
A nap folyamán frissülő galériánkban megtekinthetik az első szombati képeinket a Bahreini Nagydíjról:
---- separator ----gallery-content-type:c3ee4374-f98a-4be9-889a-330d55f380c6---- separator ----1:28.7 az új etalon, Hamilton is érkezik a javítás szándékával. A sort Vettel és Grosjean zárja a rangsorban, de Vettelt feltartották.
A Sky riportere jelentette, hogy a jobb hátsó fékhűtőt vizsgálja a Renault. Ricciardo a 11. helyet foglalja el.
Egész pontosan 1 tizeddel, de így is övé az 1. hely. Verstappen visszatért a pályaá a hátsó szárny furcsa viselkedése után, és úgy tűnik, erős formában maradt...
Két lilarészidő után egy szimpla zöld is belefért, 263 ezreddel megelőzte Hamiltont. A 4-5. helyekre a McLarenek ugrottak előre, Vettel 6.
Az AWS adatai alapján a lassú kanyarokban Verstappen 7 tizedet vert Hamiltonra, aki csak 10. volt a mezőnyben ezeken a szakaszokon.
A Verstappentől mért közel 7 tized hátrány a 4. helyet érte neki, fogjuk rá, hogy ez elfogadható tőle. Az 5. Sainznál fél másodperccel gyorsabb volt.
Vettel 13., Leclerc 15., utóbbi kicsit hibázott a körében. Nem igazán reménykeltő a szereplésük, így elszáll az esélyük az előrelépésre a konstruktőri tabellán.
Verstappen és Hamilton már befejezte a gyakorlást, néhányan még kimentek egy próbarajtra.
A Mercedes ellenőrizte az elektromos rendszert, hogy minden rendben van-e. A címvédő még ki akart jönni egy körre, de másodpercekkel lekéste az utolsó lehetőséget.
Ezzel megköszönjük a figyelmüket, de ne menjenek messzire, 15 órától jön a Bahreini Nagydíj időmérője. Várjuk Önöket akkor is!