Több zűrzavaros hétvége után Bahreinben nagyrészt jól ismert körülmények között folytatódhat a Forma-1 idei szezonja, bár az első edzésnap reggelén a környéken esett az eső, és az első tréning során is figyelni kellett a radarképeket. Az itteni első szabadedzés egyébként is különös, mert az időmérő és a verseny este zajlik, ezért a nappali körülmények nem reprezentatívak.
Ezt több csapat is azzal kompenzálja, hogy lényegében tesztelésre használják a rendelkezésre álló 90 percet, ráadásul a Pirelli is arra kérte az istállókat, hogy próbálják ki a 2021-es szezonra szánt, C3-as keverékű abroncsot, amelyekkel legalább hat mért kört meg kell tenni a két pénteki szabadedzésen. Összesen két szettet kaptak a versenyzők, sokan rögtön ezekkel léptek pályára.
A kísérleti gumik mellett az autókon eleinte feltűntek a különböző helyekre felszerelt aerodinamikai mérőkeretek, a flow-vis festék és a Ferrarinál a hasmagasságot is vizsgálták.
A McLaren kisebb fejlesztéseket is hozott, a Racing Pointtól viszont Otmar Szafnauer a Sky Sportsnak elárulta, ők már most is a hétvégére készültek és a gumikopás vizsgálatával foglalkoztak.
Nem késlekedtek a Mercedesek sem: először kemény gumival, majd a kísérleti keverékkel teljesítettek a pilóták 9-10 körös etapokat, aztán a közepesekre váltottak, miközben mások ettől lényegesen eltérő megközelítéssel dolgoztak. A Racing Pointnál a tesztgumik mellett Sergio Pérez és Lance Stroll is a lágyakat használta, ugyanígy döntöttek Max Verstappen és a két Ferrari esetében is.
Ez azonban az eredményeket csak mérsékelten befolyásolta, bár fontos hangsúlyozni, hogy a körülmények nem reprezentatívak a hétvége lényeges szakaszaira nézve. Lewis Hamilton a tavalyi első szabadedzés leggyorsabb körénél bő 1 másodperccel jobb eredménnyel az élen folytatta a szezont, amit ismét világbajnokként zár,
legyőzte Valtteri Bottast is, aki gyakran megelőzi csapattársát a hétvégék korai szakaszában.
A többiek sorrendje az eltérő programok miatt nehezen értelmezhető, de a megszokott körülmények ellenére többen is küszködtek a gumikkal: Bottas többször is elfékezte magát, kicsúszásaik révén Romain Grosjean, Max Verstappen és Charles Leclerc is tönkretett egy-egy gumiszettet, ráadásul a monacói pilóta bírálta a jövő évre fejlesztett abroncsokat is.
Verstappent az edzés végén műszaki hiba is hátráltatta, a szerelői vizsgálni kezdték autója padlólemezét, ezért a tréning utolsó perceit ő már a bokszban töltötte.
A mezőnyben két beugró pilóta is lehetőséget kapott, a rutinos Robert Kubica a mezőny doyenje, Kimi Räikkönen helyére ült be az Alfa Romeóhoz, Roy Nissany pedig George Russelltől kapta kölcsön a Williams volánját, 0,3 másodperccel lassabbnak bizonyult az utolsó előtti helyezett csapattársánál, Nicholas Latifinél.
Ezúttal is gondot okozott a pályaelhagyás, Danyiil Kvjat morgott a rádióban, miután törölték egy körét, Kvjat később Leclerc-t is felbosszantotta, amikor a Ferrari versenyzője beragadt mögé és kicsúszott egy mért köre során. Részben ennek is köszönhető, hogy Leclerc sokáig csak az alsóházban szerénykedett, mindössze a két Williamst előzte meg, de az utolsó 10 percben befurakodott Sebastian Vettel elé a 11. helyre.
Látszólag szabálytalanságot követett el Antonio Giovinazzi is, aki rajtgyakorlat előtt már szándékosan kipörgette a kerekeit a bokszutcában, ez a Sportszabályzat 28.9-es pontja szerint tilos, de a sportfelügyelők nem indítottak vizsgálatot az ügyében. Az olasz versenyzőre az sem vet jó fényt, hogy körülmények ide vagy oda, de lassabb volt a beugró Kubicánál.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik a Bahreini Nagydíj első szabadedzése. Ami mindenképpen érdekessé teheti a gyakorlást, hogy a helyszínen lévők azon ritka alkalmaknak lehetnek szemtanúi, amikor Szahírban esik az eső.
A lengyel pilóta a szezon elején már beugrott néhány szabadedzésre, de később rendre Räikkönen és Giovinazzi vezetett. Ezúttal viszont ismét autóba ülhet, és a 2007-es világbajnok helyét foglalhatja el. A Williamsnél szintén csere volt, ugyanis George Russell helyett Roy Nissany vezetheti az autót.
Érdekesség, hogy a bahreini pályáról inkább azok ápolhatnak jó emlékeket, akik jelenleg rossz formában vannak. Többek között erről is szó esik előzetesünkben, amit az alábbi linken olvashat.
A brit pilótát a Franz Tost által felvetett fizetéscsökkentésről kérdezték, de mielőtt válaszolt volna, valamit tisztázni kellett. Hamiltonnak uganis fogalma sem volt, hogy kiről van szó, pedig az Alpha Tauri csapatfőnöke 2006 óta ott van a paddockban...
Az F1 TV közvetítése alapján úgy látszik, mégsem lesz esős első szabadedzésünk Bahreinben. Ugyanakkor az előrejelzések alapján lehetséges, hogy a hétvége további részében még lesz csapadék.
A német pilóta nagy valószínűséggel a Haas színeiben debütálhat jövőre. Romain Grosjean és Kevin Magnussen egyaránt úgy véli, hogy a 2021-esre nagyban hasonlító idei autó könnyen vezethető, ámde lassú.
A spanyol pilótának még három hétvégéje van hátra a McLarennel, hiszen jövőre a Ferrari versenyzője lesz. Sainz elárulta, a másfél napnyi tesztelés biztosan nem lesz elegendő, ezért valószínű, hogy privát teszteken fog gyakorolni a 2021-es szezonrajt előtt.
Ez persze nem meglepő, figyelembe véve, hogy melyik térségbe látogatott el az F1. Jelenleg a levegő hőmérséklete 26, a pályáé 27 fokos.
Elindult a Bahreini Nagydíj hivatalos része! A mezőny nagyobbik része ki is jött a pályára, de Hamilton egyelőre a bokszban maradt.
Többen csak egy installációs kört teljesítettek, de azért páran már rendelkeznek mért körrel. Közülük Valtteri Bottas vezet, aki kemény keverékeken köröz. A mezőnyből néhányan a Pirelli jövő évi gumijait tesztelik.
Igaz, a brit pilóta közel 2 perceet autózott, ami 26 és fél másodperccel rosszabb Bottas 1:31.736 másodperces idejénél.
Ahogyan az várható volt, a brit pilóta jócskán javított, és jelenleg ő áll az élen, 328 ezredmásodperccel megelőzve csapattársát. Sainz a 3., Ricciardo a 4., Albon az 5. helyet foglalja el.
A monacói versenyző mögött haladó Kvjat hívta fel a figyelmet, hogy a Ferrari diffúzorára egy világító eszközt szereltek. A Sky Sports műsorában úgy vélekednek, hogy a padlólemezt vizsgálják.
Miközben Hamilton és Bottas is javított, ketőjük közé bejött az Alpha Tauri pilótája. A lágyakon autózó Kvjat 517 ezreddel van lemaradva a hétszeres világbajnoktól. A finn versenyző eközben blokkolta a kerekeit.
A McLaren pilótája mostanában gyakran változtatja fejvédőjének festését. Ezúttal az év első éjszakai versenyére hivatkozva módosított.
A holland pilóta egelőre még nem teljesített mért kört. Rajta kívül Ocon, Gasly és Nissany mondhatja el ugyanezt magáról, de a két Ferrarinak és a két Racing Pointnak sincs még értékelhető ideje.
Jelenleg csupán öt pilóta van a pályán. Kubica és Ocon a kemény, Giovinazzi a közepes, Gasly a lágy gumikon, míg Pérez a jövő évre tervezett prototípusokon autózik. A mexikói pilóta már a 8. körét teljesíti.
Az Alpha Tauri versenyzője mindössze 82 ezreddel autózott gyengébb időt csapattársánál. Ocon a 9. helyre ugrott fel, Verstappen pedig ismét a pályán, és valószínű, hogy a lágyakon nemsokára a mezőny elején találja magát.
Verstappen rögtön feljött Hamilton mögé a 2. helyre, mindössze 49 ezredes lemaradással. Pár pillanattal később viszont Albon mindenkit megelőzött, jelenleg 77 ezreddel vezet Hamilton előtt.
A Haas versenyzője feljött a két Red Bull és Hamilton mögé. Persze ebből még nem szabad messzemenő következtetéseket levonni a csapat szempontjából.
Hamilton és Bottas is a Pirelli prototípusait használja, és mindkettőjüknek sikerült javítania, jelenleg a brit versenyző vezet.
A francia pilóta produkálta a hétvége első komolyabb hibáját, miután megpördült és kicsúszott. Nem sokkal később a Ferrari versenyzője mutatott be egy piruettet.
Ez már nem először fordul elő vele a mai napon. Eközben a két Mercedes mögött jelenleg a két Red Bull áll, majd Pérez, Grosjean és Stroll a sorrend.
Az immáron lágy gumikon autózó mexikói versenyző mindössze 68 ezredmásodperccel maradt el Hamilton 1:30.133-as idejétől. A két Mercedes már a 7. kört teljesíti a tesztgumikon.
Tekintsék meg az első szabadedzésről készült legjobb képeket! A friss galériánk a képre kattintva nyílik meg.
---- separator ----gallery-content-type:9b7b3426-12fe-4570-b40e-9efef54b01d9---- separator ----A finn pilóta 9 kört tett meg a Pirelli tesztabroncsain, Hamilton azonban megkezdte a tizediket is. Rajta kívül csupán a két Mcaren és Kvjat van a pályán, akik nemrég kezdték meg mostani etapjukat.
A spanyol pilótát rádióban arra utasították, hogy ne menjen rá a 6-os kanyar csúcspontjánál található rázókőre. A McLaren versenyzője csapattársához hasonlóan a 2021-es prototípusokat teszteli.
A McLarenek mellett most már a Renault-k és az Alpha Taurik, valamint Bottas, Albon és Latifi is köröznek az aszfaltcsíkon. A konstruktőri 3. helyért küzdő csapatok közül egyelőre a Racing Point áll a legjobban, míg a Ferrarikat a két Haas is megelőzi.
A közepeseken autózó francia versenyző 1:20.049-et futott, 84 ezreddel megelőzve Hamiltont. A brit pilóta szintén a sárga oldalfalú abroncsokon próbálkozik, mint ahogyan az ismét hibázó Bottas is.
Hamilton és Bottas már másfél perc alatt, sőt, a hétszeres világbajnok 1:29.033-mal vezet. Csapattársa 449 ezreddel lemaradva a 2., míg Gasly már 1 másodpercen kívül van.
Ezúttal a Red Bull versenyzője rontott, miután a célegyenesre ráfordító kanyarból való kigyorsítás során túl korán lépett gázra. Eközben Bottasszal közlik, hogy az utolsó kanyarnál eshet, lehet, hogy ennek is köze volt Verstappen hibájához.
A monacói versenyző kijelentette, hogy ezeket a gumikat már egy kör is nagyon igénybe veszi. Ugan ez csak egy vélemény, de biztosan nem jelent jót a Pirellinek.
Bottas mellett ő az egyetlen, aki 1 másodpercen belül van Hamiltonhoz képest, igaz, az ő hátránya is 967 ezred. A Ferrarik még mindig nagyon hátul vannak, Leclerc a 16., Vettel a 18. pozíciót foglalja el.
A konstruktőri 3. helyért küzdő istállók közül eddig csak a Racing Point mutatott meggyőző teljesítményt, de most Sainz feljött a 4. pozícióba, mindössze 18 ezreddel lemaradva Pérez mögött. Persze ebből még nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, hiszen a hétvége érdemi része villanyfényben fog zajlani.
Hiába az előző bejegzés utolsó mondata, ez semmiképpen sem jó előjel a maranellóiak számára. Pedig nekik kellene a legjobb teljesítmény a konstruktőri dobogóhoz, hiszen 24 ponttal vannak lemaradva a Racing Pointtól.
A brit pilóta korábban már autózott a Pirelli jövő évi prototípusain, de most megint jelöletlen abroncsokon megy. Hozzá hasonlóan Bottas és Gasly is az olasz gumigyártó munkáját segíti.
A négyszeres világbajnok feljött a 10. helyre. Csapattársa szintén gyorskörön volt a lágy abroncsokon, de Gasly feltartotta.
A Red Bull pilótája legutóbb 8 kört teljesített a Pirelli tesztgumijain, de már relatíve hosszú ideje nincs a pályán. Egyelőre nem érkezett hír arról, hogy valamilyen problémával küszködne, de ez mindenképpen szembetűnő. Eközben Pérez is blokkolta a kerekeket a 10-es kanyarnál.
A monacói pilóta csapattársát is megelőzte, de ez az állás még mindig nem fest szépen a Ferrari szempontjából. Mindketten másfél másodpercen kívül vannak Hamiltonhoz képest, és fél másodpercen kívül a 3. Pérezzel szemben.
Egészen pontosan a padlólemezzel nincs minden rendben, könnyen lehet, hogy a megpördülés miatt. Nem meglepő, hiszen a holland versenyző hosszú ideje nem gurult pályára. Az első szabadedzésen már nem is fog, ugyanis 2 perccel a vége előtt kiszállt az autójából.
Hamilton végzett az élen a bahreini első gyakorláson, de ebből nem feltétlenül kell messzemenő következtetéseket levonni. Mögötte Bottas, Pérez, Sainz, Gasly, Verstappen, Albon, Ocon, Stroll, Ricciardo, Leclerc és Vettel az első tizenkettő sorrendje.
A mostani gyakorlás nem feltétlenül ad valós képet az erősorrendről, hiszen az időmérővel és a futammal ellentétben még nappal zajlott le. A magyar idő szerint 4 órakor kezdődő második szabadedzés viszont már sokkal mérvadóbb lehet. A mostani figyelmüket köszönjük, legközelebb a délutáni gyakorlás előtt jelentkezünk percről percre közvetítéssel!