Veszélyben volt a kettős győzelem
Miután elvesztette a vezetést, Bottas elsődleges feladata a 2. hely megtartása lett volna, Verstappen végül hibába hajszolta ellenfelét, és átvette tőle a verseny elején megszerzett 2. pozíciót. Hamilton előnye ekkor már 13 másodperc volt, Bottas pedig lemaradt a Red Bull mögött. Úgy tűnt, a finn pilóta esélyei elszálltak, de Verstappen a célegyenes végén defektet kapott, és a kavicságyba repült.
A Mercedes ekkor lágy gumikat szerelt Bottas és Hamilton autójára is, így a sorrendjük nem változott, a brit pilóta előnye azonban elolvadt. A két Mercedes mögött Ricciardo, Leclerc és Albon nem cserélt kereket, Pérez, Kvjat, Sainz, Norris és a 10. helyezett Räikkönen viszont igen, a finn pilóta pechjére pont 2 körrel azelőtt, hogy beküldték a biztonsági autót.
A Renault döntése végül dobogós helyet ért Ricciardónak.
A mezőny lelassítása, zavart okozott a mezőnyben, Russell látszólag önhibájából, a biztonsági autó mögött haladva a falnak ment, Stroll pedig a hideg fékek miatt elütötte az egyik szerelőjét, ezért elhúzódott a sárga zászlós fázis. Olyannyira, hogy csak egy rövid, hatkörös hajrára maradt idő.
Kemény csaták az utolsó körökben
Az újraindítás utáni első métereken Pérez megelőzte Albont, a thai pilóta a hideg gumikon megpördült, ezzel biztossá vált, hogy a Red Bull pont nélkül marad a versenyen. Kvjat az akkor még előtte haladó Leclerc-t utasította maga mögé az új gumiknak köszönhetően, majd a Ferrarit Pérez is támadni kezdett. Sainz óriási lélekjelenléttel elkerülte Albon megpördülő autóját, ezzel stabilizálta a 7. helyét Norris és a két Alfa Romeo előtt: Räikkönen és Giovinazzi idei első kettős pontszerzést érte el.