Hamiltont az élre játszotta Imolában a rekordbajnok Mercedes
2020. november 01. 12:49
Nagy taktikai harcot hozott az Emilia Romagna Nagydíj, amit az olaszországi Imolában rendeztek meg ezen a néven első alkalommal, a pályán 2006 óta először. A verseny a Mercedes sikerét hozta, a német kézben lévő istálló ezzel zsinórban a hetedik világbajnoki címét érte el a Forma-1-ben, ami új rekord a sportág történetében.
A két Mercedes hasonló ütemben kapta el a rajt pillanatát, de Bottas jobban gyorsított ki a sebességváltások során, olyannyira, hogy Hamiltont megelőzte a 3. helyről kezdő Verstappen is, és Ricciardót, valamint Gasly-t is csak az tartotta mögötte, hogy a 2-es kanyarhoz közeledve nem maradt hely az előzéshez.
A szűkös aszfaltcsík ellenére csak kisebb koccanások történtek az 1. kör során.
Stroll összeakadt Oconnal, ezt az első szárnya bánta, Vettel pedig kiforgatta Magnussent, ezért a dán és a kanadai pilóta zárta a mezőnyt.
Az élen Bottas, Verstappen és Hamilton szorosan együtt maradt, a 4. körben a három pilóta 2 másodpercen belül maradt, mögöttük Ricciardo, Gasly, Leclerc, Albon, Kvjat, Norris és Sainz sorrendben következtek a pontszerzők, de a Renault pilótája már 6,5 másodperces hátrányba került. Úgy tűnt, Hamilton gyorsabb tudna lenni, de az előzetes várakozásának megfelelően nem igazán tudott támadási pozícióba kerülni.
A táv első tizede különösebb esemény nélkül telt el, a 8. kör végén az Alpha Tauri behívta a bokszba az időmérő hősét, az 5. helyen haladó Gasly-t, miután nem tudták végérvényesen elhárítani a rajt előtt felmerült motorhibát, ezért a francia pilóta kénytelen volt feladni a versenyt.
Ez jól jött Leclerc-nek, aki megközelítette Ricciardót, és verseny alakult ki köztük, mielőtt a Ferrari a 13. kör végén lecserélte Leclerc abroncsait kemény keverékű gumikra. A Renault egy körrel később kapcsolt, de Ricciardo így is a Ferrari előtt maradt, ráadásul a monacói pilóta csúnyán elfékezte magát a Tosánál.
A kerékcserék idejére már teljesen szétszakadt a mezőny, az első három helyezett a tempó és a gumitaktika terén is elkülönült a többiektől. Verstappent tájékoztatták, hogy a Mercedesek csak az egyenesekben gyorsabbak nála, Bottas ennek ellenére 2,3 másodpercre növelte az előnyét, viszont szóltak neki, hogy a tervezettnél 6 körrel korábban kell kereket cserélnie.
Ettől függetlenül Verstappent hívták ki hamarabb, a 18. kör végén kivették a két Mercedes közül, így Hamilton elszabadulhatott és szólt a mérnökeinek, hogy őt még ne rendeljék be kerékcserére. A megszokott protokoll szerint Bottasé volt az első csere, a 19. kör végén állították át őt kemény keverékű gumikra, és simán visszaért a Red Bull elé, de az abroncsait még melegítenie kellett, ezért Verstappen közelebb tudott kerülni hozzá.
Hamilton beváltotta, amit ígért, sorra futotta a leggyorsabb köröket, miután az élre került, ezzel dilemma elé állította a mérnökeit, mert elkezdte ledolgozni az időbeli hátrányát a sérült padlólemezzel hajtó Bottasszal szemben, de lekörözötteket is utolért, ezért nem volt egyértelmű, hogy érdemes-e kihívni őt kemény gumikért vagy megpróbáljanak jóval később lágyakra váltani.
Hamilton a 29. körben 26,5 másodperccel vezetett Bottas előtt, akit 1,3-ra követett Verstappen, így a brit pilóta esetében a győzelem vagy a 3. hely között kellett dönteni. Ez végül könnyen megoldódott, mert Esteban Ocon motorhibás autója miatt virtuális biztonsági autós (VSC) fázist léptettek életbe, ami pont elegendő volt a Mercedesnek ahhoz, hogy lecseréljék Hamilton abroncsait és kényelmesen visszaérjen az élre.
A hatszoros világbajnok 4,3 másodperces előnnyel megtartotta a vezetést, ez a következő körök során növekedni kezdett, mivel újabb abroncsai voltak, Bottas a 2. körtől sérült padlólemezzel haladt (a Mercedes szerint a 7-es kanyar környékén törmelék okozhatta), ráadásul vezetői hibákat is elkövetett, ezért inkább Verstappen miatt kellett aggódnia.
A kerékcserék után Hamilton számára rutinfeladat volt a verseny, nem volt kérdés, hogy megszerzi pályafutása 93. nagydíjgyőzelmét, és a többiek eredményétől függetlenül bebiztosítja a Mercedes zsinórban hetedik konstruktőri világbajnoki címét, ami új rekord a Forma-1 történetében.
Miután elvesztette a vezetést, Bottas elsődleges feladata a 2. hely megtartása lett volna, Verstappen végül hibába hajszolta ellenfelét, és átvette tőle a verseny elején megszerzett 2. pozíciót. Hamilton előnye ekkor már 13 másodperc volt, Bottas pedig lemaradt a Red Bull mögött. Úgy tűnt, a finn pilóta esélyei elszálltak, de Verstappen a célegyenes végén defektet kapott, és a kavicságyba repült.
A Mercedes ekkor lágy gumikat szerelt Bottas és Hamilton autójára is, így a sorrendjük nem változott, a brit pilóta előnye azonban elolvadt. A két Mercedes mögött Ricciardo, Leclerc és Albon nem cserélt kereket, Pérez, Kvjat, Sainz, Norris és a 10. helyezett Räikkönen viszont igen, a finn pilóta pechjére pont 2 körrel azelőtt, hogy beküldték a biztonsági autót.
A Renault döntése végül dobogós helyet ért Ricciardónak.
A mezőny lelassítása, zavart okozott a mezőnyben, Russell látszólag önhibájából, a biztonsági autó mögött haladva a falnak ment, Stroll pedig a hideg fékek miatt elütötte az egyik szerelőjét, ezért elhúzódott a sárga zászlós fázis. Olyannyira, hogy csak egy rövid, hatkörös hajrára maradt idő.
Az újraindítás utáni első métereken Pérez megelőzte Albont, a thai pilóta a hideg gumikon megpördült, ezzel biztossá vált, hogy a Red Bull pont nélkül marad a versenyen. Kvjat az akkor még előtte haladó Leclerc-t utasította maga mögé az új gumiknak köszönhetően, majd a Ferrarit Pérez is támadni kezdett. Sainz óriási lélekjelenléttel elkerülte Albon megpördülő autóját, ezzel stabilizálta a 7. helyét Norris és a két Alfa Romeo előtt: Räikkönen és Giovinazzi idei első kettős pontszerzést érte el.
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel ezúttal is pont nélkül maradt, az ígéretes szereplését egy elrontott kerékcsere pecsételte meg. Az általa az első körben kiforgatott Magnussen feladta a versenyt, a rádión erős fejfájást jelentett a mérnökének.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Emilia Romagna Nagydíj élő közvetítésében! Ezen a néven először rendeznek versenyt a legendás imolai versenypályán, ahová 2006 után tért vissza a mezőny egy rendhagyó kétnapos versenyhétvégére. A pilótákat egytől egyig elkápráztatta az Autodromo Internazionale Enzo de Dino Ferrari, amelyet most kell kiélvezniük, sajnos ugyanis nem valószínű, hogy az idei, koronavírussal nehezített szezon után visszatér ide a mezőny.
Hogy milyen a Variante Bassa levágásával a 2006-ban használt vonalvezetéshez képest három kanyarral és 50 méterrel lerövidített kör egy modern Forma-1-es autóval, azt Valtteri Bottas tegnapi pole pozíciós körének alább látható fedélzeti kamerás felvétele kitűnően megmutatja.
Lewis Hamilton tegnap kifejtette, hogy a szűk vonalvezetés szerinte nem fog kedvezni az eseménydús versenynek, az egyetlen előzési lehetőség pedig a célegyenesben van, de ott sem lesz egyszerű. Romain Grosjean szerint ugyanakkor nem kizárt, hogy így is lesznek izgalmak.
Négy versennyel a szezon vége előtt, akár már ma bebiztosíthatja konstruktőri világbajnoki címét a Mercedes-istálló. Ehhez nem kell mást tenniük, mint legalább az egyik autójukkal az első négyben végezni. Ezzel rekordot is felállítanának, soha egyetlen csapat sem nyert még ugyanis zsinórban hét konstruktőri címet.
Elköszönt a McLarentől Neil Trundle, aki már a kezdetektől Ron Dennis mellett állt, összesen pedig 33 évet dolgozott a wokingi csapatnál. Az utóbbi években már a McLaren Special Operations tagja volt, így itt volt a 2012-es Belvárosi Nagydíjon, amelyen Jenson Button bemutatózott Budapest szívében. A tiszteletére a csapat az alábbi matricákat helyezte az autóira erre a hétvégére.
Különleges trófeákat fog ma kapni az első három helyezett, illetve a győztes konstruktőr, a díjon ugyanis az imolai versenypálya jelenlegi vonalvezetése látható, a Tamburello sikánban pedig egy gyémánt jelöli Ayrton Senna végzetes balesetének helyét. Egy kis emléklapon az olvasható: „Ayrtonnak szentelve”
A Pirelli szerint a három leggyorsabb stratégia az egy kiállás különböző variációi. Érdekes módon a gyártó lassabbnak tartja a közepeseken rajtolást, mint azt, ha valaki a lágyakon kezd. A Mercedes és a Red Bull ezt bizonyára másként gondolja, Bottas, Hamilton és Verstappen az egyetlenek ugyanis, akik az első tízből a sárga oldalfalú Pirelliket választották.
A versenyszimulációk alapján a 4. helyről rajtoló francia ott lehet a középmezőny elejében a futamon is, ehhez azonban az is kell, hogy működjön az autója. A Honda a rajtrácsra vezető körben vett észre valamilyen anomáliát, de a Sky Sports riporterének információi szerint megoldották a gondot.
Az utolsó pillanatokban valamit "hegeszteni" kellett a hatszoros világbajnokra öntött beülőn, amit ki is vettek az autóból, miközben Hamilton sisakban álldogálva várta, hogy megoldják a nem túl komolynak tűnő problémát. Azóta helyet foglalt a W11-esében.
Bottas indul tehát a pole-ból, karrierje során tizenötödször, mellőle Hamilton, mögüle a második sorból pedig Verstappen és Gasly várhatja a lámpák kialvását. Az első tízen kívül mindenki a közepes gumin kezd, kivéve az utolsó helyről induló Giovinazzit, akinek lágy gumikat tettek fel.
Füstölő jobb elsővel érkezett meg a Tamburellóba a finn, de látszólag nem rongálta meg nagyon a gumiját. Hamarosan jön a rajt!
Max Verstappen lerajtola a hatszoros világbajnokot, aki mellett majdnem Ricciardo is elment, neki ez azonban már nem jött össze. Bottas egy kicsit már el is lépett.
Magnussen megforgott a Tosa hajtűben, de vissza tudott állni a küzdelembe, míg Strollnak letört az első szárnya, így ő jöhet is ki a bokszba. Lehet, hogy ők értek össze?
Az élen Bottas, Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Gasly, Leclerc, Albon az első hét, miközben Giovinazzi az utolsó helyről feljött a 14. pozícióba a lágy gumikon. Közben kiderült, hogy az egy helyet veszítő, jelenleg 15. helyen álló Vettel ért össze Magnussennel, aki emiatt pördült meg, Stroll szárnya pedig Ocon jobb hátsó kerekének eltalálása közben tört le.
Verstappen másodpercen belül van Bottashoz, Hamilton pedig hozzá képest. Hamiltoné a leggyorsabb kör. Ricciardo mögöttük már nagyon leszakadt, közel 6 másodperc a hátránya Verstappenhez képest.
Hamilton 7 tizedre van a hollandtól, Bottas azonban ellépett egy kicsit, ami nem jó hír a Red Bull pilótájának. Stroll szárnydarabja a Tamburello után ott maradt a fűben, de emiatt nem valószínű, hogy akár csak virtuális biztonsági autós fázis is lesz.
Azt mondta a rádión a márnökének, hogy nagyon nehéz követnie Verstappent. Eddig az érvényesül, amit ő maga jósolt tegnap.
Szemre nem elengedés volt, hanem komoly csata a célegyenes végén, amely során a spanyol kívülről ment el csapattársa mellett. Azért lehet itt előzni.
A visszajátszásból kiderült, hogy a Tosa kanyarban megcsúszott és meglökte a külső íven haladó Magnussent a rajt után. Könnyen lehet, hogy ennek büntetés lesz a vége.
Bottas előnye 1,5 másodperc a Red Bull előtt, miközben Hamilton valószínűleg az autó és a gumik óvása miatt nagyjából ugyanennyire lemaradt Verstappen mögött, lévén az előzéshez nem volt meg a tempókülönbség.
Mégsem oldotta meg a gondot a Honda Gasly autóján, hiába haladt zavartalanul az ötödik helyen a francia, a 8. kör végén mérnöke utasítására behajtott a bokszba, és feladta a versenyt.
Legalábbis mérnöke a GPS-adatoknak ezt mondta neki, tehát csak az egyenesekben veszít a Mercedesekkel szemben. Az első hármas teljesen külön versenyt vív, Ricciardo már több mint 13 másodpercet kapott a negyedik helyen.
Az Alfa Romeo olasz pilótája a lágy gumikat cseréltette le a 10. kör végén közepesre, miközben Bottas rossz hírt kapott, hat körrel hamarabb kell majd kiállnia a tervezettnél, ami fokozott gumikopásra utal.
A jobb elsőre panaszkodott a hatszoros világbajnok, úgyhogy nem csak a vezető Mercedesen kopnak a gumik. Ezzel együtt Hamilton tartja a 1,5 másodpercet Verstappen mögött, aki kettőre van Bottastól.
Leclerc, Norris és Ocon is kiállt kemény gumikért a kör végén, miközben az ötödik helyre előrelépő Albont Kvjat szorongatja.
A negyedik, az ötödik és a hatodik helyezett is gumit cserélt tehát, mindannyian az egykiállásos stratégiának megfelelően a kemény gumikat kapták. Most Sainz, Pérez, Vettel, Räikkönen a sorrend Hamilton mögött.
Nem a pályán, hanem a bokszban, sikerült tehát az elévágás. Most ott van Ricciardo mögött, el is fékezte magát a Tosában.
Hamarosan jöhetnek az élen állók is, Bottast ugyanis arra sarkallták, hogy adjon bele mindent. Ment is egy leggyorsabb kört, amivel 2,3 másodpercre leszakította magáról Verstappent.
A célegyenes végén bevetődött a Red Bull mellé az orosz, Albon azonban becsukta a kaput, a bal hátsója pedig hozzért az Alpha Tauri első szárnyához. Úgy tűnik, mindkét autó sértetlenül megúszta az esetet.
A Red Bull lépet először a top3-ban, Verstappen megkapta a kemény gumit és visszaállt a harmadik helyre a még kiállás előtt álló Pérez elé. Vajon sikerül átugrania Bottast?
Hamilton közölte, hogy elkezdi nyomni neki, ne állításk meg. Ezután Bottas bejött lecserélni a közepeseket keményre, majd simán visszajött Verstappen elé, a Red Bull terve tehát nem jött be.
Mérnöke szólt neki, hogy meghosszabbítják az első etapját. Itt lehet az esélye Hamiltonnak helyzetbe hozni magát a győzelemhez? 24 másodperccel vezet Bottas előtt, a kerékcseréhez 27-28 másodperc kell.
Próbál kiautózni egy kiállásnyi előnyt a brit, legutóbbi körében 4 tizeddel volt jobb Bottasnál, akit Verstappen hajszolt DRS-távolságon belülről.
2,4 másodperces fórja van virtuálisan jelenleg Hamiltonhoz képest, legalábbis volt az üzenet pillanatában, azóta ugyanis újabb 3 tiezdet veszített. Kérdés, hogy mennyi ebből a sérült padlólemez.
Mérnöke szerint egyértelmű, hogy gyorsabb tudna lenni a holland, ha Bottas nem lenne előtte. Hamilton eközben 9 tizedet adott Bottasnak. Ha ez így megy tovább, vissza fog jönni az élre.
Verstappen azt mondta, nagyon lassan tölt vissza az akkumulátora. Remélhetőleg nem műszaki problémáról van szó, mindenesetre így az egyenesekben tempót veszít a holland.
26,2 másodperc az előnye jelenleg, de a lekörözöttek visszalassíthatják. A szerelők már készenlétben állnak a garázs kijáratánál.
Megkérdezte tőle a mérnöke, hogy tudna-e még tíz kört menni, mire Hamilton azt felelte, még kint tud maradni. Menet közben átállhat a közepes-lágy taktikára Hamiltonnal a Mercedes.
3 tizedet adott a legutóbbi körben Bottasnak, és nagyon űgy tűnik, hogy egy ideig még nem is fogja meglátogatni a szerelőket a brit.
Ricciardo, majd Leclerc is megelőzte a pályán a közepes gumin poroszkáló dánt, aki a kör végén kijött kerékcserére, viszont Albon nyakára hozta Kvjatot és a két McLarent, akik nagy csatározásba kezdte az utolsó pontszerző helyeken.
Az Aqua Minerale kanyar után húzódott félre a fűre a francia füstölgő autóval. A rádión kuplungproblémát jelentett.
Hamilton azonnal behajtott a bokszba, amint megjelent a VSC felirat, majd amikor kijött onnan, már el is tűnt, mintha csak így tervezték volna. Simán visszajött az élre, ráadásul gumielőnyben is van a frissebb keményeken, innen aligha állítja meg bárki is.
A negyedik helyen autózó Vettel és a mögötte jövő Räikkönen és Latifi az egyetlenek, akik még nem jártak a bokszban, mindannyian a közepes gumin vannak.
Valamivel több mint 3 másodperccel jött vissza Bottas elé, de már 4,6 másodperccel vezet. Verstappen 1,2 másodperccel van Bottas mögött.
A Sky Sportsnak nyilatkozó csapatfőnök szerint kétségtelenül a szerencsének köszönheti Hamilton a vezető helyett, de szerinte ez a verseny része.
DRS-távolságon belül a holland, aki az Aqua Mineraléban ki is szélesítette a pályát nagy igyekezetében.
28 kör van még hátra a 63 körös versenyből, a kérdés pedig innentől az, hogy kinek mennyire bírják a gumijai. A legjobb helyzetben kétségtelenül a már 6 másodperccel vezető Hamilton van.
A csapat legalábbis ezt közölte vele a rádióban, Verstappen rá is eset a nyakára, már támadja is.
Az előbb Bottas a Rivazzát fékezte el és majdnem kiszaladt a bukótérbe, a célegyenes végén Verstappen így tudott majdnem bevetődni mellé, de nem volt elég közel.
Visszakérdezett, hogy hogyan szedte össze a csapat szerint a 2. kör óta észlelhető sérülést, mire azt a választ kapta, hogy a 7. körben valószínűleg eltalált valamilyen törmeléket.
Egy másodperc körüli távolságból követi Bottast, de magától nem tud támadási közelségbe kerülni. Bottas ha nem hibázik, meglehet neki sérült autóval is a második hely.
Sebastian Vettel a negyedik helyen haladt elnyújtott taktikájával, eddig remek munkát végezve, majd amikor megérkezett egyetlen kiállására, a szerelők 13 másodpercen át ügyködtek előbb a bal hátsó majd a jobb első kerék felhelyezésével. Vettel a 14. helyre jött vissza, minden esélyét elveszítve a pontszerzésre.
Kiderült, hogy egy törmelékdarab beragadt a légterelői közé, emellett az autója is sérült. A kerékcserénél látták az oda nem illő elemet, de nem tudták leszedni.
Megkérdezték tőle, hogy esetleg a nyolcas motorüzemmódban tudna-e előzni, mire azt mondta, hogy az a legrosszabb üzemmód, amit csak el tud képzelni. „Azt hiszem, ez világos volt, felelte a mérnöke.”
Megint elfékezte a Rivazzát a finn, azúttal azonban Verstappen kihasználta ezt, és a 43. kör elején a célegyenes végén kifékezte a Mercedest.
Minimálisan, de gyorsabb volt első tiszta körében, mint a vezető brit, hátránya ugyanakkor 13 másodperc, amit nem tűnik úgy, hogy képes lehet ledolgozni.
A 2007-es világbajnok a negyedik helyen van, miközben Pérez egy másodpercre követi. Előbb-utóbb ki kell álljanak, kérdés, hova térhetnek vissza. Közben Magnussennek fáj a feje a felváltásoktól. „OIyan, mintha minden alkalommal fejberúgnának” – jelentette a rádión.
Hamiltonhoz nem tud érdemben közeledni, de Bottas már 5,5 másodpercre leszakította. A Mercedesnél ki is hívhatnák Bottast egy lágy gumis leggyorsabb körért, de lehet, hogy a sérült autó miatt nem fognak kockáztatni.
A mérnöke megkérdezte, hogy mennyire érzi rosszul magát, fel akarja-e adni a futamot, mire a dán azt felelte, hogy nem az a munkája, hogy feladja, de fáj a feje. Jelenleg az utolsó, 18. helyen halad...
Repesztett egy 1:17.279-es leggyorsabb kört az élen, az előnye 14 másodperc Verstappen előtt. Räikkönen eközben kijött egyetlen kerékcseréjére.
Lehet, hogy a csapat nem hagyott neki más választást, mindenesetre ennyi votl a küszködés a Haas versenyzőjének. Räikkönen a 12. helyre jött vissza, Vettel elé.
Defektet kapott a Red Bull versenyzője a Villeneuve-sikán előtt, a kavicságyban áll. Innen nem lesz folytatás.
Biztonsági autó a pályán, ez érdekes lesz. Hamilton továbbment, Bottas ellenben bejött lágy gumikért. Hamiltont is hívták, de már elment a bokszbejárat előtt.
Folyamatosan jönnek ki lágy gumiért a pilóták, ezt hamarosan Hamilton is meg fogja tenni.
Nem fázott rá a Safety Carra, volt elég ideje lecserélni a gumijait, így lágyakon visszajött az élre. Bottas a sérült autóval aligha fogja támadni az újraindításnál.
Hihetetlen, a Williams versenyzőjének a Safety Car mögött sikerült rommá törnie a Willamst az Aqua Minerale előtt. Ez meghosszabbítja a biztonsági autós fázist.
Visszajátszáson láthattuk, hogy nem tudott időben megállni és elütötte az első emelőt tartó embert a mexikói, aki később elnézést kért, mondván hidegek voltak a fékek.
A földön ült egy ideig egy kerítés tövében és a combját ütötte dühében. Ez alapján biztos, hogy vezetői hiba volt, egyszerűen túl nagy gázt adott, miközben a hátsó gumikat melegítette. Később odébb ment, amikor a kissé tapintatlan olasz pályabírók nem akarták békén hagyni.
Hamarosan kimehet a biztonsági autó, az élen Hamilton, Bottas, Ricciardo, Leclerc, Albon a sorrend. Utóbbi hármason kemény gumi van, míg a mögöttük jövőkön lágy.
Még pár kör és nem lesz sok értelme kihívni a pályáról a Safety Cart, mivel 63 körös a futam.
Az 57. kör végén a bokszba hajtott a biztonsági autó, Hamilton simán eljött az élen a nyoméban Bottasszal. Hátrébb Kvjat egyből megelőzte Albont, aki a Villeneuve-sikán után meg is pördült.
Szenvednek a közepes gumisok, amit Kvjat remekül kiahasznált és a Piratellában Leclerc-t is megelőzte.
A mexikói szintén lágy gumin van, Leclerc meg továbbra is szenved. Albon az utolsó helyre esett vissza a megforgással.
Bottas 2 másodpercre követi Hamiltont, Ricciardo pedig már 8 másodpercre szakadt le. Az ausztrál nyakán azonban ott van Kvjat, legközelebb pedig már a DRS-t is nyithatja.
Nyithatta Pérez is a DRS-t, de nem tudott elmenni az ötödik helyezett monacói mellett, ahogy előrébb Kvjat sem tudta megelőzni Ricciardót.
Ezúttal sem tudott előzni senki, már csak egy kör van hátra. Az élen hamilton előnye 4,6 másodpercre nőtt.
Kettős győzemet aratott a Mercedes és az összes pontot bezsebelte azzal, hogy Bottas lett a második, Hamilton pedig a leggyorsabb kört is megfutotta. Mögöttük Ricciardo második dobogóját szerezte a Renault-val.
Pérez nem tudta megelőzni Leclerc, ahogy Kvjat sem Ricciardót, így az ausztrál mögött Kvjat, Leclerc, Pérez, Sainz, Norris, Räikkönen, Giovinazzi az első tíz sorrendje.
Pályaszélesítés miatt kapott egy 5 másodperces időbüntetést a francia, de ez már nem osztott, nem szorzott, mivel amúgy sem pontszerző helyen ért be.
Ha így folytatja, jövőre meglehet neki a 100. győzelem is, addig azonban még sok víz lefolyik a Dunán, mindenek előtt meg kell ünnepelniük az idei konstruktőri győzelmet. Nekünk ennyi volt az Emilia Romagna Nagydíj élő közvetítése, de ne menjenek messzire, mert folyamatosan jövünk majd a futam utáni reakciókkal! Viszontlátásra!