A sérült Romain Grosjean helyére beugró Pietro Fittipaldi autózta az eső időt, a brazil pilóta 56.949 másodperccel kezdett a közepes gumikon. Nem sokkal később viszont csapattársa, Kevin Magnussen mellett a Racing Pointok, a McLarenek és az Alfa Romeók is megelőzték,
és bő 10 perc elteltével Sergio Pérez vezetett, 11 másodperccel Lance Stroll előtt.
Nem sokkal később a két Renault vette át a vezetést, akik a mezőny nagy részéhez hasonlóan szintén sárga oldalfalú abroncsokat tettek fel. Érdekes módon viszont az Alpha Taurik nem kezdtek jól, az első gyakorláson látott remek teljesítmény után csak a 6. és a 7. pozícióban iratkoztak fel az eredményjelzőre.
Ami a Ferrarit illeti, Sebastian Vettel mindössze a 12. legjobb idővel kezdett, Charles Leclerc pedig a második körének a végén visszament a bokszba. Ekkor már csupán a két Red Bullra és a két Mercedesre kellett várni, hogy ők is kimerészkedjenek a pályára.
Ezt elsőként a délutáni szabadedzésen az élen végző George Russell tette meg, viszont a mezőny többségével ellentétben nem közepes, hanem kemény abroncsokon. A Lewis Hamilton helyén szereplő pilóta a 6. helyre ugrott fel, miután a két Alpha Tauri azóta javított. Csapattársa, Valtteri Bottas hozzá hasonlóan a fehér, míg Alexander Albon, majd Max Verstappen a sárga oldalfalú abroncsokon gördült ki.
Mindhárom pilóta legalább két kört ment, mielőtt megkezdte a gyorskörét, aztán viszont sikerült előreugraniuk.
Verstappen egyenesen átvette a vezetést, míg Bottas a 3. helyre, Ocon mögé jött be. Albon sokáig nem autózott értékelhető kört, aztán viszont csak 14 ezreddel volt lassabb a finn versenyzőnél, míg Russell javított, és szűk félóra elteltével a 8. pozícióban állt.
Féltávhoz közeledve előkerültek a lágy gumik is, így nem meglepő, hogy a köridők javultak. Pérez átvette a vezetést, míg Stroll közvetlenül Verstappen mögé jött fel. Pár perccel később Danyiil Kvjat vette át a pozíciót, a két Renault pedig a kanadai versenyző mögött állt. Esteban Ocon aztán tovább gyorsult, és a holland pilótát is megelőzte.