Russell vezet, ellenfelei hibát hibára halmoztak a szahíri edzésen
2020. december 04. 18:19
Az elsővel ellentétben a Szahíri Nagydíj második szabadedzése már teljes sötétségben zajlott. Ennek megfelelően a hőmérséklet is csökkent valamelyest, de még mindig bőven elviselhető volt. A gyakorlás kezdetén a levegő 24, az aszfalt 26 fokos volt.
A sérült Romain Grosjean helyére beugró Pietro Fittipaldi autózta az eső időt, a brazil pilóta 56.949 másodperccel kezdett a közepes gumikon. Nem sokkal később viszont csapattársa, Kevin Magnussen mellett a Racing Pointok, a McLarenek és az Alfa Romeók is megelőzték,
és bő 10 perc elteltével Sergio Pérez vezetett, 11 másodperccel Lance Stroll előtt.
Nem sokkal később a két Renault vette át a vezetést, akik a mezőny nagy részéhez hasonlóan szintén sárga oldalfalú abroncsokat tettek fel. Érdekes módon viszont az Alpha Taurik nem kezdtek jól, az első gyakorláson látott remek teljesítmény után csak a 6. és a 7. pozícióban iratkoztak fel az eredményjelzőre.
Ami a Ferrarit illeti, Sebastian Vettel mindössze a 12. legjobb idővel kezdett, Charles Leclerc pedig a második körének a végén visszament a bokszba. Ekkor már csupán a két Red Bullra és a két Mercedesre kellett várni, hogy ők is kimerészkedjenek a pályára.
Ezt elsőként a délutáni szabadedzésen az élen végző George Russell tette meg, viszont a mezőny többségével ellentétben nem közepes, hanem kemény abroncsokon. A Lewis Hamilton helyén szereplő pilóta a 6. helyre ugrott fel, miután a két Alpha Tauri azóta javított. Csapattársa, Valtteri Bottas hozzá hasonlóan a fehér, míg Alexander Albon, majd Max Verstappen a sárga oldalfalú abroncsokon gördült ki.
Mindhárom pilóta legalább két kört ment, mielőtt megkezdte a gyorskörét, aztán viszont sikerült előreugraniuk.
Verstappen egyenesen átvette a vezetést, míg Bottas a 3. helyre, Ocon mögé jött be. Albon sokáig nem autózott értékelhető kört, aztán viszont csak 14 ezreddel volt lassabb a finn versenyzőnél, míg Russell javított, és szűk félóra elteltével a 8. pozícióban állt.
Féltávhoz közeledve előkerültek a lágy gumik is, így nem meglepő, hogy a köridők javultak. Pérez átvette a vezetést, míg Stroll közvetlenül Verstappen mögé jött fel. Pár perccel később Danyiil Kvjat vette át a pozíciót, a két Renault pedig a kanadai versenyző mögött állt. Esteban Ocon aztán tovább gyorsult, és a holland pilótát is megelőzte.
Ezután viszont a Mercedes és a Red Bull is feltette a lágyakat, és Bottas rögtön az élre is ugrott volna, ha nem veszik el a körét. Helyette Russell tette meg ugyanezt valamivel lassabb, egy 54.713 másodperces körrel. Verstappen viszont csupán a 3. helyig jutott, miután 3 ezreddel elmaradt Pérez körétől. A Red Bull versenyzője aztán átugrotta a Racing Point pilótáját, de Russelltől még mindig elmaradt 128 ezreddel.
Bottas aztán már nem tudott javítani, és mivel ezután mindenki a versenyszimulációját teljesítette, maradt az eredmény.
Russell így az első után a második szabadedzésen is az élen végzett, mögötte Verstappen, Pérez, Ocon, Albon, Kvjat, Stroll, Ricciardo, Gasly, Sainz és Bottas lett az első 11 sorrendje. Leclerc az elején ugyan kiment a pályára, de utána váltóhiba miatt végig a bokszban maradt.
Ami a hibákat illeti, valamivel kevesebb volt belőlük, mint délután. A legnagyobb rontást Vettel mutatta be, aki megpördült, a mögötte érkező Kevin Magnussennek pedig le kellett lassítania, hogy elkerülje az ütközést.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes estét kívánunk Kedves Olvasóinknak! Nem tévedés a cím, George Russell zárta az élen a Szahíri Nagydíj első szabadedzését, de nem a Williamsszel, hanem Lewis Hamilton helyén a Mercedesszel. További részletekkel az összefoglalónkban szolgálunk!
A Szahíri Nagydíj helyszíne az egyik legfurcsább, ha nem a legfurcsább az idei szezon során, rövid a kör és kevés a kanyar, így szoros a mezőny, de a legkisebb hiba is sokba kerülhet. Egy kör a pályán George Russellel és Valtteri Bottasszal.
Russell átmeneti előléptetése a legnagyobb újdonság a versenyhétvége során, de a sérült Romain Grosjean helyén Pietro Fittipaldi és a Russellt helyettesítő Jack Aitken is koraeste mutatkozott be F1-es versenyzőként.
A pálya általában nem használt, középső szektora nagyon hepehupás, ezért a padlólemezek gyakran súrolják az aszfaltot. Még a szokásosnál is gyakoribbak a szikrákat vető autók, ráadásul éjszaka különösen látványosak.
---- separator ----gallery-content-type:ac32fd9f-bf71-4716-bf0a-e563353a04be---- separator ----Az FIA legfrissebb tájékoztatása szerint Lewis Hamiltonnal együtt összesen hét koronavírusos beteget találtak a legutóbbi tesztelés alkalmával, amely során 6770 tesztet végeztek el.
A múlt hétvégi események után már szinte fel sem tűnik, de Pierre Gasly egy potenciálisan igen veszélyes helyzetet hárított el az első szabadedzésen azzal, hogy megfogta a leszakadni készülő jobb oldali visszapillantó tükrét. Amennyiben eltalál egy autót, a pilótát is veszélybe sodorhatta volna.
Balesettel zárult Mick Schumacher utolsó F2-es időmérője, a Prema versenyzője Roy Nissanyval ütközött össze az utolsó percekben. A német pilóta 2021-től a Haasnál folytatja a pályafutását, de már a jövő héten is tesztelhet a csapatnál.
Nincs tétje a második szabadedzésnek, de így is fontos az időmérőre és a futamra való felkészülés érdekében. Ha a versenyszimulációkat tönkreteszi a forgalom, zavaros helyzet alakulhat ki, ami a semleges nézőknek jöhet igazán jól.
A második szabadedzéstől törlik annak a pilótának a körét, aki túlmegy a 8-as kanyarnál a kerékvetőn. Ezt többen megtették az első tréning során.
Elindult a 90 perces edzés, Pietro Fittipaldi az első, aki pályára lép. Rajtgyakorlattal kezd, vadonatúj közepes keverékű gumikkal.
56.949-cel kezdett, van mit behoznia, miután egy gumiszettet tönkretett az első szabadedzés során.
Russell közben egyelőre nem ült be a Mercedesbe, Räikkönen és Giovinazzi már pályára lépett kemény, illetve közepes keverékű gumikkal.
Lewis Hamilton és Romain Grosjean távollétében a 41 éves Kimi Räikkönen még inkább kilóg a mezőnyből, 8 évvel korosabb a mezőny második legidősebb versenyzőjénél, viszont még mindig formában van, és jövőre is folytatja a versenyzést, ráadásul akkor már visszatér Hamilton és Fernando Alonso is.
A Mercedes szerint négyszer kell fékezni egy kör során, ebből hármat erősnek minősítettek. A pilótáik egyelőre kivárnak, Russell még mindig nem ül az autóban és Bottas sem lépett még pályára a második szabadedzésen.
A finn pilóta keményekkel megy, a többiek eddig a közepes keveréket választották, miután koraeste, az első tréningen a lágy volt a sláger.
Emlékeztetőként, George Russell az első szabadedzésen lágy gumikkal 54.546-ot futott, Ocon egyelőre 55.210-nél jár közepesekkel.
A Ferrari pilótája megpördült a 2-es kanyar csúcspontjánál, előtte nem sokkal Räikkönen kicsúszott a bukótérbe a célegyenes végén, úgy tűnt, a hátsó fékek blokkoltak az autóján.
Leclerc jelentette a rádión, hogy "valami elromlott", úgy tűnt, nem tud lefelé váltani 6-os sebességi fokozatból és hajtása sem volt, szerencséjére be tudott gurulni a bokszutcába, ahol kissé lejt a pálya, így végül eljutott a szerelőihez. Váltóhibának tűnik, ami valószínűleg büntetés nélkül cserélhető, a csapatok ilyenkor edzésváltót szoktak használni, de az időveszteség elkerülhetetlen.
A Mercedes nemrég a Sky Sportsnak elárulta, Russell kényelmetlenül ült az autóban, a biztonsági öv nyomta a vállát, ezért próbáltak állítani az üléspozícióján. A brit pilóta most kemény keverékű gumikkal ment ki, feltehetőleg hosszú etapra.
Amennyiben váltót kell cserélni a Ferrarinál, Leclerc-nek nem lesz ideje visszajönni a pályára. Már le is vette a sisakját, úgy tűnik, számára befejeződött a péntek. Bakokon áll Lando Norris autója is, miután kárt tett a padlólemezben.
Russell egyelőre a 6. helyen tartózkodik kemény gumikkal, Bottas az első éles mért körét elrontotta azzal, hogy túlfutott a célegyenes elején lévő kerékvetőkön és időt veszített. A finn pilóta a 3. helyezett keményekkel.
A Red Bull pilótája közepes keverékű gumikon az első mért körében az élre állt, 55.043-mal diktálja a tempót, de ez még mindig nem olyan gyors, mint amit az első szabadedzésen tudtak, igaz, akkor lágyakkal mentek.
A köridőtáblázat alapján egyértelmű, hogy a 3. helyezett Bottas gyorsabb a 8. helyen álló Russellnél, de egyelőre az etapja is hosszabb és mindketten kemény keverékű gumikkal mennek, úgyhogy egyelőre minden mutatóban Bottas tűnik most jobbnak, de ez persze csak pillanatnyi állapot.
Tekintsünk el egy pillanatra attól, hogy Leclerc váltóhibával az utolsó helyen zárja majd a szabadedzést, Vettel egyelőre csak a 12. helyezett, a Ferrari motorjait használó Alfa Romeók és Haasok pedig a 13-15-16-19. helyet foglalják el. Ez a gyors pálya és az idei erőviszonyok ismeretében nem meglepő, de a maranellóiaknak nem is megnyugtató.
A Red Bull pilótája továbbra is vezet 55.043-mal, de a rádión jelentette, hogy ismét gondja van az 1-es kanyarból kifelé, ahogy a múlt héten is. Mérnöke udvariasan megkérte, hogy térjen vissza a bokszba, feltehetőleg a futóművel vagy a gázreakcióval van problémája.
Pérez átvette a vezetést 54.866-tal a Racing Point volánja mögött, lágy gumikkal. Aitken is ennek köszönheti, hogy feljött a 17. helyre.
A német pilóta mért körön volt, de besokallt, megcsípte a kavicságyat és miközben megpördült, az őt elengedni próbáló Magnussen elé csúszott. Szerencsére, Magnussen lassan haladt, így le tudott fékezni a keresztben előtte csúszó Ferrari előtt. Furcsa eset volt, nagy baleset lehetett volna ebből is.
Ezúttal Ocon előtt szélesítette ki a pályát, ez nem tett jót Ocon körének, aki az első szektorban még gyorsabb volt Péreznél, de a kör végére 0,074 másodperces hátrányba került lágy gumikkal.
A német pilóta rezignáltan szólt mérnökéhez a rádión, azt mondta, hogy az autója nagyon nehezen vezehtető, már körbeérni sem könnyű vele. Más is küszködik, de a négyszeres világbajnoknak ismét nem kezes a Ferrari.
Bottas 54.506-os körrel átvette a vezetést, de nem sokkal később törölték az eredményét pályaelhagyás miatt, így 54.713-mal Russell állt az élre.
Bottas nyers tempója ezúttal jobbnak tűnik Russellénél, de a finn pilóta folyamatosan elhagyja a pályát és még mindig eléggé küzdelmesen vezethetőnek tűnik az autója.
Albon az 5. helyre jött fel lágy gumikkal, az első szektorban még vezetett, utána kellett előznie egyet, kissé kiszélesítette a pályát, a hátránya 2 tizedre nőtt, a kör végére már 3 lett. Kiélezett időmérő lesz ebből.
A holland pilóta legutóbbi mért körében kiszélesítette a pályát, káromkodva az alulkormányzottságra panaszkodott. Ugyanezt tette Albon is, szitkozódás nélkül.
Russell és Pérez úgy-ahogy tiszta köröket futott, Verstappen egyelőre nem tudott javítani a 3. helyet érő, közepes keverékkel futott körén lágyakkal, Ocont és Albont a forgalom hátráltatta, a 11. helyezett Bottas körét pedig törölték.
Lágy gumis etapja 8 körében jár, úgyhogy az abroncsok már nincsenek a legjobb állapotban, ezt is érdemes figyelembe venni, amikor nyugtázzuk 54.841-es körét, ami 0,128 másodperccel gyengébb Russell eredményénél.
A Sky Sports riportere többször is rákérdezett Toto Wolffnál arra, hogy mikor döntenek Lewis Hamilton esetleges visszatéréséről, az osztrák üzletember végül azt mondta, hogy jövő csütörtök a határidő, de fontosabb nekik az, hogy Hamilton jól érezze magát.
Nehéz kontextus nélkül értelmezni a második szabadedzés eredményeit, de Vettelnek nincs jó napja, az biztos: egyelőre csupán a 16. helyezett, mindössze Norris van mögötte, aki kárt tett a padlólemezében, két újonc Fittipaldi és Aitken személyében, valamint Leclerc, aki váltóhiba miatt a bokszban rostokol.
Sainz a célegyenes végén lelassult és utána mérsékelt tempóval teljesített egy kört, mielőtt visszatért a bokszba, a rádión azt jelentette, hogy váltóproblémája van.
A brit pilóta megkérdezte, milyen köröket kellene futnia, mérnökétől azt a választ kapta, hogy 57 végét, a felirat szerint ekkor 58.3-as tempót autózott, úgyhogy fél másodperc körüli gyorsulást vártak tőle.
Az AWS elemzése szerint Bottas egyelőre 0,28 másodperccel gyorsabb Russellnél, és ezzel most egyet lehet érteni, a kérdés csak az, hogy amikor számít, a finn pilóta képes lesz-e összerakni egy hibamentes kört.
Mérnöke tájékoztatta Bottast, hogy ismét törölték egy körét azért, mert a 8-as kanyarban elhagyta a pályát, és hozzátette, hogy a versenyirányítás szerint mindig a határon autózik a pályának azon a pontján. A visszajátszás alapján Russell is hibázott a célegyenes bejáratánál, de ment tovább.
A sivatag miatt nappal ingerszegény lenne a környezet a szahíri pálya körül, de az éjszaka ebből a helyszínből is látványosságot varázsol. Új képeink a galériában!
---- separator ----gallery-content-type:ac32fd9f-bf71-4716-bf0a-e563353a04be---- separator ----A Bahreini Nagydíjon megsérült Romain Grosjean állapota alapján legkésőbb kedden eldől, hogy a Haas pilótája visszatérhet-e a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjra. Amennyiben nem, a francia versenyző szeretne egy téli, privát teszten búcsúzni az F1-től.
Mérnöke 57 végi köridőket kért tőle, 9 kör után 58.2-nél tart kemény gumikon. A 9 kör soknak tűnik, de ez normális pályán 6-7-nek felel meg.
A finn pilótának több hibáját, kicsúszását is visszajátszották, továbbra sem tud tiszta köröket futni. A Mercedesnél van kapacitás arra, hogy holnapra megoldásokat találjanak, erre szükség is lesz.
"Nagyon gyorsak az egyenesben, lehetetlen előzni!" - fakadt ki Verstappen a rádión, nem egyértelmű, hogy kire gondolt, mert a felvétel korábban is készülhetett, de a bejátszás idején Ocon ment előtte a Renault-val, ami nem jó ómen abban az esetben, ha a futamon esetleg a franciák autói elé kerülnének.
Az Alpha Tauri pilótája a rádión fájdalmasan azt mondta, megsérült az egyik ujja, miután kicsúszott a kavicságyba, Spában Romain Grosjean is hasonló problémával küzdött.
Lengetik a kockás zászlót a második szabadedzésen, és ez azt jelenti, hogy George Russell másodszor is az 1. helyezett lett a Mercedesszel. Most viszont erősen árnyalja a helyzetet, hogy Valtteri Bottas leggyorsabb körét törölték és rengeteget hibáztak a versenyzők a második tréningen. Lesz mit kielemezni az éjszaka során, részletes eredményeket majd az esélylatolgató elemzésünkben olvashat!
Az, hogy Russell a nyers tempó terén körülbelül 0,2 másodperces lemaradásban van csupán Bottashoz képest, igazolja, hogy a Mercedesnél jól döntöttek, amikor nem Stoffel Vandoorne-t választották a hétvégére. Azt majd meglátjuk, hogyan alakulnak a továbbiak, addig viszont hírekkel jelentkezünk ma este és a holnapi nap folyamán. Köszönjük a figyelmet!