Feszült küzdelemben Hamilton legyőzte Verstappent az idénynyitón
2021. március 28. 16:39
Győzelemmel kezdte a 2021-es szezont a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton, miután az utolsó méterekig küzdve visszaverte a pole pozícióból kezdő, de a Mercedestől eltérő taktikát alkalmazó Red Bullt vezető Max Verstappen támadását.
A szombati időmérő alapján izgalmas versenyt ígért a rajtsorrend, hiszen az előszezoni remények ellenére Sergio Pérez nem tudott a pole pozíciót megszerző Max Verstappen közelében maradni, a Red Bull pilótáját a Mercedes párosa, a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton és Valtteri Bottas követte a Ferrarival meglepően jó eredményt elérő Charles Leclerc előtt.
Az élcsapatok kockáztattak az időmérőn, ez az első három helyezettnek be is vált: Verstappen, Hamilton, Bottas és az 5. helyezett Pierre Gasly közepes keverékű gumikon jutott be a legjobb tíz közé, ez taktikai előnyt ígért nekik a lágyakkal kezdő versenyzőkkel szemben. Rajtuk kívül a 11. helyezett Pérez felzárkózására lehetett számítani, de
a mexikói pilóta autója aggodalmat is okozott, a beindításkor tapasztalt rendellenességek miatt elővigyázatosságból új akkumulátort és vezérlőegységet kapott a rajt előtt. Hasonlóan jártak el Gasly esetében is.
A mezőnyben senki sem választotta a rajthoz a kemény keverékű gumit, a 11. helyezett Péreztől kezdve Antonio Giovinazzi, Cunoda Juki, Kimi Räikkönen, valamint a 18-20. helyről induló Mick Schumacher, Nyikita Mazepin és a rajtbüntetés miatt a mezőny végére sorolt Sebastian Vettel a közepeseket kapta az autójára.
A Pérez Red Bulljával kapcsolatos aggodalmak nem voltak alaptalanok, a felvezető kör végén a mexikói pilóta autója megállt, de a csapat segítségével újra tudta indítani azt, és a bokszutcából végül elrajtolhatott. A bukdácsoló Red Bull miatt extra felvezető kört kellett tartani, és a szabályok szerint egy körrel csökkentették a versenytávot is, 56 körre.
A rajt után a mezőny gondtalanul teljesítette az első három kanyart, a Haas újonca, Nyikita Mazepin viszont ekkor a falnak ütközött, ezért a pályára küldték a biztonsági autót, ami a 3. kör végén távozott. Verstappen és Hamilton már az 1-es kanyar felé is szoros küzdelmet vívott, de a sorrendjük változatlan maradt, Charles Leclerc megelőzte Valtteri Bottast, és átvette a 3. helyet.
Nagyot ugrott előre Esteban Ocon és Vettel is, az 1. kör végén a 13-14. helyen autóztak, javított Fernando Alonso is a 8. helyre, Lando Norris pedig megelőzte Daniel Ricciardót. A biztonsági autós fázis alatt a Red Bull közben kereket cserélt Pérez autóján, a mexikói versenyző az utolsó helyen folytatta a versenyt közepesekkel.
Verstappen taktikusan visszafogta a mezőnyt az újraindításnál, de Hamilton így is a nyomában maradt, őt viszont Leclerc támadta az 1-es kanyar felé haladva.
Mögöttük is szoros küzdelem alakult ki, több kisebb baleset is történt: Mick Schumacher is megpördült, de folytatni tudta a versenyt, Lando Norris és Gasly pedig összeakadt, a francia pilótának új orrkúpra volt szüksége, jelentős hátránnyal az utolsó helyen folytatta a versenyt. A pályára került törmelék miatt VSC-fázis volt érvényben, így a verseny ténylegesen csak az 5. körben indult el.
Valtteri Bottas nem sokáig várt, a 6. kör elején megelőzte Leclerc-t és visszavette a 3. helyet, a monacói pilóta nem adta könnyen a helyét, de lágy gumikkal sem tudta maga mögött tartani a Mercedest, és nem sokkal később már Norris ellen kellett védekeznie. Ez a 9. körig sikerült, ekkor a brit versenyző a Ferrari elé került, de Leclerc a sarkában maradt és Ricciardo is hajszolta őket.
Közben Pérez szárnyalt, a 10. körben már a 12. helyen haladt, Ocont és Vettelt is maga mögé utasította, a négyszeres világbajnok az ígéretes rajt ellenére csak George Russellt, Nicholas Latifit, Schumachert és a balesetbe keveredett Gaslyt tudta maga mögött tartani, már a 7. helyezett csapattársához, Lance Strollhoz képest is 10 másodpercre rúgott a hátránya.
A táv negyedéhez közeledve Verstappen 1,9 másodpercre növelte az előnyét Hamilton és 6,7 másodpercre Bottas előtt, a differenciálmű beállításaival küszködött a rajt és az újraindítás idején is, erről tájékoztatták a finn versenyzőt is, de az élen álló Red Bull tempóján nem látszott, hogy problémákkal küzdene.
A tervezett kerékcserék sorát Alonso kezdte meg, a 8. helyről állt ki közepes keverékű gumikért a 11. kör végén, a 17. helyen folytatta a küzdelmet,
miközben Leclerc egyre keményebben védekezett a szintén lágy gumikkal kezdő Ricciardo ellen. A következő körben Norris és Leclerc is reagált, mindketten közepeseket kaptak és éppen visszaértek Alonso elé, ellentétben Stroll-lal, akit a kétszeres világbajnok megelőzött a korábbi kerékcsere révén.
A 13. kör végén váratlan húzásra szánta el magát a Mercedes, kemény keverékű gumikat szereltek fel Hamilton autójára, a brit pilóta a 4. helyre ért vissza, közben Ricciardo is kapott közepeseket, de rosszul jött ki a bokszkiállások első fordulójából, épphogy Stroll elé, de Alonso mögé ért vissza a pályán.
Hamilton a kerékcsere után szárnyalni kezdett, még Sainz megelőzésével együtt is jelentősen csökkenteni tudta a hátrányát, a 16. körben mindössze 18,2 másodpercre volt az élen álló, de kereket még nem cserélő Red Bull mögött. A 16. kör végén Bottas is kemény keverékű gumikat kapott, Pérez mögé a 4. helyre jött vissza, majd a 17. kör végén Verstappen is kiállt, közepesekért.
A holland pilóta 7,1 másodperccel Hamilton mögé ért vissza, mögötte Bottas következett keményekkel, miután a hátsó egyenesben DRS segítségével megelőzte Pérezt. Verstappen a következő körök során csökkenteni kezdte a lemaradását, a 25. körben 3,6 másodperccel ment Hamilton mögött, Bottas újabb 3,7-re volt tőle.
Pérez bokszkiállása után Norris visszavette a 4. helyet Leclerc, Ricciardo, Stroll, Pérez, Sainz és Räikkönen előtt. Vettel látványos csatába bonyolódott Alonso és Sainz ellen,
elkopó közepes keverékű abroncsain igyekezett feltartani őket, de ez csak átmenetileg sikerült, először Sainz, majd Alonso is elment mellette. Vettel viszont kitartott a 25. körig, ekkor kemény keverékű gumikat kapott, és Otmar Szafnauer csapatfőnök úgy vélte, hogy egykiállásos taktikájával esélye lehet a pontszerzésre.
Hamilton a 28. kör végén jelezte mérnökének, hogy nem tud gyorsabban menni, ez a második kerékcseréjének előjelzése volt: a brit pilóta új közepes szett híján ismét keményeket kapott, 15 másodperces hátránnyal jött vissza a 3. helyre, közben Bottasnak jelezték, hogy megnyújtják az etapját, ezzel megpróbálták átverni a Red Bullt, de ez nem sikerült, a 30. kör végén kihívták Bottast újabb kerékcserére.
Ekkor a tavalyi Szahíri Nagydíjon látott jelenetek játszódtak le, Bottas jobb első kereke nem akart lejönni, ezért csak 10,9 másodperc alatt végeztek a kiállással, a finn pilóta így csak az 5. helyen folytathatta a küzdelmet, Norris és Leclerc mögött, bár a Ferrari pont időben kiállt előle a második kerékcserére, és a McLarent sem kellett megelőznie.
Miután Verstappen visszavette a vezetést és a mezőny egy része letudta a második kerékcseréjét, nyugodtabb mederben zajlottak az események eltekintve Fernando Alonso kiesésétől, az Alpine pilótáját a hátsó fékek meghibásodása kényszerítette a bokszba, így nem a visszatérése alkalmával nem tudott célba érni.
A sorrend az élen a 39. kör végén változott ismét, ekkor Verstappen kemény gumikra váltott, 8 másodperces hátránnyal jött vissza Hamilton mögé 10 körrel újabb abroncsokkal, és rögtön a leggyorsabb kört futotta. Ekkor az volt a kérdés, hogy Hamiltonnak szüksége lesz-e újabb kerékcserére, és ha nem, akkor Verstappen abroncsai alkalmasak lesznek-e a támadásra.
A holland fiatal a 48. kör végére 2,4 másodpercre jött fel, de akadályozta, hogy a lekörözött Ocon és Vettel egymással csatázott azután is, hogy a német pilóta nekiment francia ellenfele autójának (ezért Vettel a leintés után 10 mp-es időbüntetést kapott). Az utolsó 7 körre viszont úgy fordultak, hogy nem volt köztük senki, Hamilton ekkor azt kérte mérnökétől, hogy ne zavarja őt.
Verstappen beérte Hamiltont, a 4-es kanyarban meg is előzte a Mercedest, de négy kerékkel elhagyta a pályát, ezért a versenyirányítás arra utasította a Red Bullt, hogy engedjék vissza Hamiltont az élre. Verstappen ezt megtette, de újabb támadási lehetősége már nem adódott, így kénytelen volt a célig kísérni Hamiltont, aki győzelemmel kezdte a 2021-es szezont.
A leggyorsabb kört Bottas érte el egy késői kerékcserének köszönhetően, Norris megőrizte a 4. helyet a mezőny végéről felzárkózó Pérez előtt, a pontszerzők további sorrendje Leclerc, Ricciardo, Sainz, Cunoda és Stroll lett, így összesen hat csapat pilótái zártak az első 10 helyen.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj élő közvetítésében! Vége a több mint három hónapja tartó böjtnek, a 2020-as szezont záró Abu-dzabi Nagydíj után ismét kialszanak a lámpák a célegyenesben és elrajtol a 2021-es szezon. A pole pozícióból Max Verstappen indulhat, mellőle a címvédő Lewis Hamiltonnal, míg a második rajtsort Valtteri Bottas és Charles Leclerc foglalja el. Izgalmas versenyre van kilátás, tartsanak velünk!
A versenynap eddigi legfontosabb híre, hogy az időmérőn már a Q1-ben kieső és csak a 18. helyen végző négyszeres világbajnok öt helyes rajtbüntetést kapott, amiért nem szakította félbe a gyorskörét Nyikita Mazepin megpördülő Haas-Ferrarija miatt, így az utolsó rajtkockába sorolták hátra.
Valamivel több mint 20 évvel ezelőtt mutatkozott be a Forma-1-ben Kimi Räikkönen (és nem mellesleg a mezőnybe az idén visszatérő Fernando Alonso is), aki erről a mérföldkőről a maga módján, egy feje fölé tartott kartondarabbal emlékezett meg, amin a következő felirat állt: „20 év. Még mindig itt vagyok."
Nemcsak a 2007-es világbajnok számára van azonban mit ünnepelni, hanem a Forma-1-ben közel 30 évvel édesapja után bemutatkozó Mick Schumachernek is. Adam Cooper, az Autosport újságírója felderítette, hogy a teljes bahreini paddockban nagyjából 25 olyan ember van, aki valamilyen minőségében Michael Schumacher 1991-es spái bemutatkozásakor is ott volt, beleértve őt is.
Schumacheren kívül első versenyét futja ma Nyikita Mazepin és Cunoda Juki is.
Mind Pierre Gasly, mind Sergio Pérez új akkumulátort és vezérlőelektronikát kapott. Gasly esetében egy eddig nem látott probléma ütötte fel a fejét, míg Péreznél elővigyázatosságból cseréltek. Büntetést egyikük sem kapott.
A top 3-ból Verstappen, a két Mercedes és Gasly indul közepes keveréken, a Pirelli előrejelzése alapján pedig látszik, hogy miért lehetne ők előnyben. A gumigyártó szerint a közepes-kemény-közepes két kiállásos takikta lehet ma a leggyorsabb, utána jön a lágy-kemény-közepes, majd a lágy-közepes-közepes és a lágy-kemény-lágy. Verstappen kezért játszhat az is, hogy neki még van egy friss közepes szettje, míg a két Mercedesnek nincs, így az utolsó etapra ezen a téren előnyben lehet.
Homokvihar az előrejelzések szerint nem lesz, a szél viszont most a legerősebb az egész hétvégén, ami különösen nehézzé teheti majd a versenyzők dolgát, és Hamiltonnak és Bottasnak is gondot okozhat a továbbra is nehezebben kezelhető Mercedesben.
Emellett érdemes lesz figyelni a pálya belső oldaláról rajtolókat, a sivatagi környezet miatt itt ugyanis extrán csúszósak lehetnek az ott található rajtkockák. Ez az élmezőnyből Hamilton és Leclerc dolgát teheti nehézzé.
Michael Masi versenyigazgató előrebocsátotta, hogy a tavalyinál szigorúbban fogják kezelni a rajt után történt ürközéseket és koccanásokat, és adott esetben olyankor is büntethetnek majd, amikor tavaly ezt nem tették. Masi elmondása szerint ezt a döntést a versenyzők és csapatok visszajelzései alapján hozták meg, és azért továbbra is elnézőbbek lesznek, mint a futam más szakaszai közben felmerülő eseteknél.
A két Williams és Esteban Ocon döntött úgy az első tízbe nem kerülő pilóták közül, hogy a piros oldalfalú Pirellin kezdi meg a versenyt, míg a többi, gumit szabadon választható versenyző egyaránt közepes keveréken rajtol. A kemény gumit tehát senki nem tette fel az első etapra.
Cunoda és Pérez ezen a téren kisebb hátrányban van, az ő közepes gumijaikban ugyanis már van 3 kör, míg a top 10-en kívül mindenki más abroncsa vadonat új.
Mindenki gond nélkül eljött a rajtrácsról, néhány perc, és kezdődik a szezon első versenye, ami 57 körös lesz!
A célegyenes előtti egyenesben Sergio Pérez leparkolta autóját a pálya szélén. Nem fog elrajtolni a mezőny.
A pályabírók próbálják elmozdítani a lerobbant Red Bullt, miközben az állva maradt 19 autó elindult egy újabb felvezető körre. Nem indul jól a szezon Péreznek.
Lehet, hogy mégsincs vége a mexikói pilóta futamának, aki most behajtott a bokszutcába és onnan fog elrajtolni. A 11. helynél rosszabb, de a kiesésnél mindenképpen jobb. A táv így értelemszerűen egy körrel rövidebb lesz, mivel az extra felvezető kör is beleszámít az 57 körbe.
Rendben eljött a mezpny, Verstappen maradt az élen Hamilton előtt, Leclerc pedig megelőzte Bottast. A hármas kanyarban azonban jött a baj, Mazepin kicsúszott és összetörte az autót, de szerencsére jól van.
Össze kell takarítani Mazepin autójának romjait, így beküldték a biztonsági autót. Verstappen közben valami furcsát érez a gázpedállal. Lehet, hogy neki is gondjai vannak?:
Túl nagy gázt adott és elveszítette az uralmat az autó felett. Kezdő hiba az újonctól. Közben azt is megnézhettük, hogy Leclerc a négyes kanyar után előzte meg Bottast.
A jelenlegi sorrend: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Bottas, Gasly, Norris, Ricciardo, Alonso, Stroll, Sainz, Räikkönen, Giovinazzi, Ocon, Vettel, Cunoda, Russell, Latifi, Schumacher, Pérez.
Pérez kijött egy friss szett közepes gumiért, a kör végén folytatódhat a verseny.
Hamilton szorongatta a hollandot, őt pedig Leclerc, de egyikük sem tudott előzni. Hátrébb Gasly elveszítette az első szárnyát és Sainz is gondba került.
Gasly Ricciardo McLarenjét koccolta le, ezért tört le a szárnya, a köré végén bejött lecserélni, így most ő az utolsó. Közben Schumacher is megforgott a Haasszal, de folytatni tudta.
Időközben véget ért a VSC-fázis, Verstappen pedig odalépett a gázra és 1,2 másodpercre leszakította Hamiltont.
A célegyenesben viharzott el a Ferrari mellett, majd Leclerc visszatámadott, de nem tudta visszaszerzeni a harmadik helyet. Verstappené a leggyorsabb kör.
Ellenőrzése alatt tartja a problémát a Red Bull, de nem lehetnek nyugodtak. A holland tempóján ez egyelőre nem látszik, már 1,8 másodperccel vezet Hamilton előtt.
Nem jó a Ferrari tempója, a McLaren pilótája majdnem megelőzte a monacóit, de Leclerc nagyot védekezett és visszaverte a támadást. Norris arra panaszkodik, hogy a négyes kanyarban Leclerc leszorította őt a pályáról.
Norris simán kifékezte a Ferrarit a célegyenes végén, amely a négyes kanyar előtt visszatámadott, de már nem tudott mit tenni. Alonsót eközben a 7. helyért Stroll fékezte ki ugyanott.
A négyes kanyarban kívülről megelőzte Ocont és már a 12. helyen halad a bokszutcából rajtoló mexikói, bőven benne van még tehát, hogy jónéhány pontot szerez. Az élen közben megmerevedtek az erőviszonyok, Verstappen 1,8 másodperccel vezet Hamilton előtt, Bottas hátránya pedig 6,2 másodperc a harmadik helyen.
Norris szakad el tőle, Ricciardo pedig ott lohol a nyakán, és ha majd nem nyithatja a DRS-t, az ausztrál könnyedén átugorhatja. Alonso eközben elsőként jött ki a bokszba (Pérezt leszámítva), közepes gumin a 17. helyre tért vissza.
A célegyenesben támadta a monacóit, de előzni még nem tudott. A kör végén Norris is kijött kerékcserére és megkapta a sárga oldalfalú Pirellit, miként Leclerc, Stroll és Giovinazzi is így tett.
Működött az elévágás az Alpine-nak, a spanyol a bokszban visszaszerezte a pályán elveszített helyet. A többiek is Alonso kiállására reagáltak, hiszen ha még egy kört maradnak, a kétszeres világbajnok Leclerc-t és talán Norrist is megelőzi.
A 13. kör végén érkezett és keményet kapott a hétszeres világbajnok, aki Sainz mögé a 4. helyre tért vissza. Ricciardo is meglátogatta a szerelőit is rengeteget veszített, csak a 12. helyre állt vissza Alonso mögé.
Valószínűleg csak Hamilton mögé állhatott volna vissza, ha most kijön, Hamilton olyan sokat hozott rajta a kivezető körén. A címvédő időközben kikerülte a még kerékcsere előtt álló Sainzot és feljött a harmadik helyre.
Verstappennek most muszáj lesz mennie, amíg tud, különben jóval Hamilton mögé fog csak visszaállni. Előnye jelenleg 13 másodperc a kemény gumin leggyorsabb kört elérő Mercedes előtt.
Közben Sainz is kint járt, lágyra közepest kapott és a 11. helyre tért vissza. A sorrend jelenleg: Verstappen, Bottas, Hamilton, Pérez, Norris, Vettel, Leclerc, Ricciardo, Alonso, Stroll az első tízben.
A 16. kör végén látogatta meg a szerelőit a finn és kemény gumin a negyedik helyre tért vissza Pérez mögé. A használt gumikon levő Vettel közben sorozatban bukja a helyeket, előbb Norris, majd Leclerc is elment mellette.
A 17. kör végén mégis kijött a holland és a két Mercedesszel ellentétben nem keményet, hanem közepeset kapott, viszont nem volt zökkenőmentes a kiállása, amely 2,7 másodpercet vett igénybe. Verstappen a második helyre jött vissza, 6,7 másodperccel Hamilton mögé.
Bottas közben megelőzte Pérezt és feljött a 3. helyre.
Különösen az egyes kanyarban szenved – jelentette a rádión. Ennek bizonyára a differenciálművel kapcsolatos problémához van köze.
A német továbbra sem járt a bokszban, és most csapattársa is megelőzte őt, Stroll pedig húzta magával Alonsót, aki szintén elment a négyszeres világbajnok mellett, de Vettel nem hagyta annyiban a dolgot és a négyes kanyarban ellentmondást nem tűrően visszaelőzte a spanyolt. A 8. helyért zajlik a csata.
Eközben az élen Pérez másodszor is a bokszban járt, kemény gumin a 11. helyre jött vissza.
Óriási csata zajlik a 8., 9., 10. helyen. A célegyenes végén Alonso és Sainz is megelőzte Vettelt, majd a Ferrari az Alpine mellett is elment, a négyes kanyarban Vettel pedig visszatámadott és ő is lenyomta Alonsót.
A friss gumikon Alonsót és Vettelt is levadászta a mexikói, Vettel pedig a célegyenes végén elfékezte magát és Alonsóval, valamint Räikkönen szemben is veszített egy-egy pozíciót, így már csak a 12. helyen halad és továbbra sem járt a bokszban.
Már csak 3,9 másodperc a brit előnye, Verstappen tehát gyorsabb a lágyabb gumin, de hátrafelé is figyelnie kell, mert Bottas csak 3,7 másodperccel van mögötte.
Hátrébb folytatódik a világbajnokok harca, most Räikkönen előzte Alonsót az utolsó pontszerző helyért.
Most Juki Cunoda vitorlázott ell mellette a célegyenesben, így a német pilóta már csak a 13. helyen halad.
Ezzel feljött a 8. helyre a mexikói pilóta, aki ráadásul kemény gumikon van a Ferrarikon levő közepesekkel szemben.
Vettel a 13. helyről végre kijött a bokszba kemény gumikért, majd a 17. helyre állt vissza Schumacher elé. Az Aston Martin egy kiállást próbál meg világbajnokával.
Nagyon messziről fékezte ki az újonc a kétszere világbajnokot a célegyenes végén és feljött a 11. pozícióba. Szép manőver volt. Közben Pérez már Strollt szorongatja a 7. helyért.
A célegyenesben, a DRS-sel segítségével sima előzést mutatott be a Red Bull versenyzője, aki ezzel már a hetedik. Az élen közben Verstappen hátránya 2 másodpercre csökkent Hamilton mögött, az utóbbi körben 7 tizedet hozott rajta.
Nem várta meg a hétszeres világbajnok, hogy Verstappen levadássza, inkább a 28. kör végén kijött és kapott egy vadonat új kemény szettet, amivel a 3. helyre jött vissza, 20 másodperccel Verstappen mögé. Bottasnak egyből szóltak, hogy hosszabb etapot mennek, így próbálva sakkban tartani Verstappent.
A célegyene végén megtámadta, majd a hármas kanyarban elment a Williams mellett és feljött a 16. helyre. Hamiltonnal egyszerre egyébként Stroll is a bokszban járt, a 13. helyre tért vissza.
Csak egy körrel ment hosszabban végül a finn, akinek katasztrofálisan alakult a kiállása, 10 másodpercet állt egy helyben, mert nem jött le a jobb elsője, majd az új nem ment fel. Leclerc mögé az ötödik helyre tért vissza.
Mérnöke szólt, hogy mindkét Mercedes a bukótérben gyorsít ki a négyes kanyarból, és ő is nyugodtan tegye ezt. Verstappen visszaszólt, hogy eddig ez tilos volt. Igen, csakhogy ez a szabály az időmérőre vonatkozott... Lehet, hogy pont ezért nem kellene naponta más regulákat alkalmazni.
Mindkettem megkapták a kemény gumikat, amelyekkel már elmennek a végéig. Egyelpre a 8. és 9. helyre jöttek vissza, a Ferrari van előrébb.
Nem alakult jól a kétszeres világbajnok visszatérésének első futama, most pedig rosszból még rosszabbra váltott, a hátsó fékek hibája miatt a csapat arra kérte, hogy jöjjön ki és parkolja le a garázs előtt az Alpine-t.
Közben Norris is letudta a kerékcserét és visszajött Leclerc elé a hatodik helyre.
1:34 elejéket kérnek a Verstappentől 17,7 másodpercre levő pilótától, aki szerint ilyen tempóval nem fogják bírni a gumik a végéig.
Némileg közeledik Verstappenhez Hamilton, akinek még van egy kerékcseréje, de ha tovább bírja, a végén sokkal frissebb gumikkal visszaelőzheti a Mercedest akkor is, ha mögé tér vissza.
„A tempóm jó, tartsatok kint” – közölte a rádióban, amit a mérnöke egy „vettem” – mel nyugtázott.
Hátrébb Räikkönen megelőzte Russellt és feljött az utolsó pontszerző helyre, majd pár kanyarral később Cunoda és Vettel is elment a Williams mellett.
Teljesen érthetetlen, amit a versenyirányítás művel. Michael Masi most kitalálta, hogy mégsem lehet kiszélesíteni a 4-es kanyart, Hamilton hiába mondta, hogy egész futamon így vezetett, ha folytatja, fekete-fehér zászlót fog kapni. Érdekes.
Már nincs pontszerző helyen a 2007-es világbajnok, akit a japán újonc megelőzött és átvette a 10. helyet. Sergio Pérez eközben letudta harmadik kiállását is, közepes gumin Stroll elé jött vissza a hetedik helyre.
Nagyon gyors, 1,9 másodperces kerékcserét mutatott be a Red Bull, Verstappen pedig új kemény gumikkal visszatért a második helyre, 8,4 másodperccel Hamilton mögé. Indulhat a hajsza!
1 másodpercet hozott Hamiltonon csak a középső és az utolsó szektorban a tíz körrel frissebb gumikon. Hamiltonnak azt mondták, hogy 10 kör múlva fogja őt urolérni a holland.
Ilyen tempóban nem lesz 10 kör, mire utoléri őt Verstappen, aki 1:33.228-cal megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és már csak 6,2 másodperc a hátránya a címvédő mögött.
Arra figyelmeztette a versenyzőjét, hogy ne hajtsa túl a gumikat, hogy maradjon elég tapadása az előzéshez, amikor utoléri Hamiltont. Már csak 5,7 másodpercre van.
Most már a Mercedes hétszeres világbajnoka minden idők legtöbb kört az élen töltött F1-es pilótája, az imént ugyanis átadta a másik hétszeres világbajnok, Michael Schumacher rekordját a múltnak. Az előnye azonban ezzel együtt is fogy, már csak 5 másodperc.
A francia előzte a németet, aki visszasorolt az Alpine mögé a féktávon és nemes egyszerűséggel nekiment. Szerinte Ocon irányt váltott, de kívülről nem így tűnt. Sérült az Aston első szárnya, ebből csere lesz.
Az utóbbi körben csak fél másodpercet hozott Hamiltonon és most 4 másodpercre van tőle. Kérdés, hogy nem tud ennél gyorsabban menni, vagy csak megfontolt és óvja a gumikat az előzéshez.
3,1 másodpercre csökkentette a különbséget a holland 10 körrel a vége előtt. Alighanem utolérni utol fogja a Mercedest.
Közben hátrébb is zajlanak az események, Sainz megelőzte Strollt a 8.. helyért, Vettel pedig kint maradt a sérült szárnnyal a 13. helyen.
Vettelen és Oconon is át kellett vertekednie magát az élen állóknak, Verstappent pedig mindez mintha kicsit megakasztotta volna. 2,7 másodperc most a különbség közte és Hamilton között.
2,3 most a különbség, miközben már csak hét kör van hátra. Hamilton mérnöke szólt a pilótájának, hogy már mögötte van a Red Bull, mire ő megkérte Peter Bonningtont, hogy mostantól ne beszéljen hozzá.
6 tizedet adott most a Mercedesnek és nemsokára támadási közelségbe kerülhet.
Mérnöke szólt, hogy mostantól hagyja, hogy Hamilton megelőzésére koncentráljon. A kör végén már csak 1,4 másodperc volt kettejük között.
Elfékezte magát a 10-es kanyarban és kiszaladt a bukótérbe, ami után Verstappen egy másodpercen belülre került. Most jöhet az első támadás.
Fél másodperccel volt mögötte a célegyenesben és DRS-sel be is nézett mellé, de még nem tudta megpróbálni az előzést. A Mercedes kezd küszködni a tapadással.
A célegyenesben már mellette volt, de Hamilton akkor visszaverte, majd a négyes kanyarban kívülről ment neki a Mercedesnek, és itt már sikerült az előzés, három körrel a vége előtt Verstappen átvette a vezetést!
Alighanem azért, mert a négyes kanyarban lement a pályáról az előzés közben, és így akarta elkerülni a büntetést. Miután elengedte Hamiltont, nagyon megcsúszott. Próbál Hamilton sarkában maradni.
Verstappen visszazárkózott 1 másodperc körülre, de pont DRS-távolságon kívül van. Hamilton megmenekült?
A harmadik helyen rámennek a leggyorsabb körért járó egy pontra a finnel, aki nem veszített pozíciót a kiállással. Verstappen közben a középső szektorban 1 másodpercen belülre került.
Sem a célegyenes végén, sem a négyes kanyar előtt nem tudott benézni a Mercedes mellé. Ez minden bizonnyal eldőlt.
Nagyon megizzasztotta őt Verstappen, de végül sikerült megtartania az első helyet, így Lewis Hamiltoné az idei év első versenye, a 2021-es Bahreini Nagydíj. Verstappen jött be a második helyen, Bottas pedig a leggyorsabb kört megfutva a harmadik.
A harmadik helytől lefelé a további sorrend: Norris, Pérez, Leclerc, Ricciardo, Sainz, Cunoda, Stroll, Räikkönen, Giovinazzi, Ocon, Russell, Vettel, Schumacher.
Hamilton nagyon boldog, azt mondta a rádión, hogy igazi csapatmunka volt nem a leggyorsabb autóval megnyerni a versenyt.
Nem érti, hogy miért nem hagyták, hogy faképnél hagyja Hamiltont, mivel szerinte könnyedén kiautózott volna 5 másodperc előnyt. Christian Horner azt mondta, a versenyirányítás utasította őket Hamilton elengedésére.
Hamilton nyerte tehát a szezon első futamát, ami 2015 óta nem sikerült neki, de nem dőlhet hátra, a Red Bull a hétvége összképét tekintve ugyanis nagy fenyegetést jelenthet rájuk az idén.
Mi most elköszönünk, de folyamatosan jövünk majd a futam utáni reakciókkal. A viszontlátásra!