Verstappen maradt az élen, Räikkönen autót tört Bahreinben
2021. március 26. 15:46
A nappal zajló első szabadedzés után a Bahreini Nagydíj második gyakorlását már éjszaka rendezték, így a csapatok számára sokkal inkább mérvadó volt a hétvége további részére nézve. Ennek megfelelően a hőmérséklet jelentősen csökkent, a levegő mindössze 28, a pálya pedig 33 fokos volt.
Az első felvonáshoz hasonlóan ezúttal is egy órájuk volt a csapatoknak, hogy felkészüljenek a hétvége tétre menő részére. Ennek tudatában nem meglepő, hogy mindenki azonnal kigurult a pályára, és feliratkozott az eredményjelzőre.
Azonban többen is kisebb-nagyobb hibával kezdték az edzést: a legnagyobbat Nyikita Mazepin követte el, aki megpördült, és kis híján hasonlóan járt Valtteri Bottas is.
Csapattársa, Lewis Hamilton egy ideig az élre ugrott, de körét elvették, mert a 4-es kanyarban szabálytalanul hagyta el a pályát. Lando Norris is lecsúszott az aszfaltcsíkról, de honfitársával ellentétben ő nem járt pórul. Esteban Ocon szintén elfékezte magát.
Az első próbálkozások után a Red Bullok vezettek, a Mercedesek pedig az utolsó két helyet foglalták el, de nem sokáig. Előbb Bottas, majd Hamilton állt az élre, így Max Verstappen és Sergio Pérez a 3., illetve a 4. pozícióba szorult.
Az első autótörést Kimi Räikkönen produkálta, miután a 2-es kanyar kijáratánál elvesztette az irányítást az Alfa Romeo felett, és a 3-as kanyar külső ívén található falnak csapódott. Abból a szempontból viszont szerencséje volt, hogy az autó orrát érte az ütés, így tovább tudott menni, igaz, már az első szárnya nélkül.
Az első körök után kisebb üresjárat következett, majd felkerültek az autókra a lágy gumik. A középcsapatok közül elsőként Sebastian Vettel javított jelentősen, aki feljött a 3. helyre. Pár másodperccel később viszont a két Alpha Tauri a Mercedeseket is szét tudta választani, Lance Stroll pedig ezt követően ékelődött be közéjük. Hamiltont viszont nem ők, hanem Carlos Sainz tudta letaszítani az élről, de csak ideiglenesen, ugyanis a brit pilóta is tudott gyorsulni.
Ráadásul mindezt úgy, hogy csak a középső szektorban javított eddigi legjobbján.
Ezzel viszont még nem volt vége, ugyanis Norris felülmúlta honfitársát, hogy aztán Verstappen mindenkinél gyorsabb legyen, és 1:30.847 másodperccel átvegye a vezetést. Ez azonban még mindig jelentősen elmaradt a teszten futott legjobb körétől, vagyis az 1:28.960-tól.
Innentől kezdve az élmezőny sorrendje nem változott, ugyanis a továbbiakban a pilóták a versenyszimulációt teljesítették
. A végeredmény alapján még mindig nem lehet tudni, hogy a Mercedes vagy a Red Bull a gyorsabb, ami pedig a középmezőnyt illeti, a McLaren továbbra is kiemelkedőnek tűnik, de az Alpha Tauri és a Ferrari sem panaszkodhat, Vetteléknek és Fernando Alonsóéknak viszont van némi lemaradásuk. A leglassabbnak továbbra is a Haas tűnik, de Mick Schumacher meg tudta előzni Nicholas Latifit.
A hosszú etapok során többségében a közepes abroncsok kerültek elő, néhányan a lágyakat is használták, a keményet viszont csak elvétve. Ennek során komolyabb hibát senki nem követett el, azonban Verstappen például egyszer elhagyta a pályát. A teljesítményt tekintve a holland pilóta és Hamilton hasonló tempóra volt képes.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Egyre érdekesebb a helyzet, a háromnapos tesztelés és a nappali első tréning után a második edzés már naplementében és este zajlik, ami megegyezik az időmérő és a futam napszakával is. Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk az első összefoglalónkat!
Háromnapnyi tesztelés után már a fotósok is nehezen találnak új pontokat a pálya körül, de megpróbálják, pénteki képeiket folyamatosan gyűjtjük a galériánkba.
---- separator ----gallery-content-type:dded7c6c-30f1-4e82-94df-bbe6edc9e438---- separator ----Az első szabadedzés előtt Mohammed bin Szulajm bejelentette, hogy indul az FIA elnöki posztjáért, az arab sportvezető Jean Todt utódja lehet. Részleteket az alábbi cikkünkben olvashat.
A Mercedes megoldására hajazó padlólemezt tesztelt az Aston Martin az első szabadedzésen. Ez érdekes fejlemény, mert egy ilyen alkatrész legyártása több hetet is igénybe vehet, ezért nem valószínű, hogy a teszt tapasztalatai alapján alakították át így az elemet.
A Williams bejelentette, hogy továbbra is alkalmazzák az F2-ben szereplő Dan Ticktumot, aki szimulátorpilótaként folytatja a munkát. A Mercedesnél is számítanak a továbbiakban Esteban Gutiérrezre, a mexikói pilóta eddig szimulátorpilóta volt, idén már a csapat üzleti- és márkanagykövete is. Elsősorban Latin-Amerikában szeretnének új együttműködéseket építeni.
Már a teszten megrökönyödést keltett, hogy az Alpine robosztus légbeömlő nyílással jelent meg, Marcin Budkowski technikai igazgató elárulta, hogy ennek a hűtőradiátorok sajátos elrendezése az oka. Craig Scarborough rajzán látható, hogy mi lapulhat a lemezek alatt.
A McLaren idén nagy lépést tett, lecserélték a Renault-motort Mercedesre és eddig elsősorban Lando Norris révén rendre az élmezőnyben szerepelnek. A brit fiatal az első tréningen a 3. helyezett lett, előbb-utóbb a fékekkel ismerkedő csapattársától, Daniel Ricciardótól is hasonló eredmény várható.
Az első szabadedzésen nem okozott különösebb problémát a szél, a tréning elején nem is fújt, később hátszél alakult ki a célegyenesben, ez egyelőre továbbra is fennáll. A pálya jelenleg 33,6 fokos.
Toto Wolff csapatfőnök szerint a Mercedes W12 viselkedése javult a teszthez képest, de a Sky Sports szerint egyelőre nem akart jóslásokba bocsátkozni.
"Jobban összeállt. Már nem annyira mérges a hátulja, mint amennyire a teszten volt, bár még mindig nem találtuk el [a beállítást]. Akad még teendőnk, meglátjuk, hogy mi lesz a hűvösebb körülmények között, de bizonyosan előreléptünk."
Zöldre váltott a lámpa a célegyenes végén, folytathatják a pilóták a felkészülést. Ocon rajtgyakorlattal, a két Alfa Romeo és Mazepin rögtön a pályára hajtva kezdi a munkát.
LED-es fényjátékkal készültek a bahreini pályán, idén már a csapatok logói is láthatók a Sakhir Tower homlokzatán. Érdemes figyelni a közvetítésben!
A mezőny elsősorban a lágy gumikat próbálgatta az első szabadedzésen, a másodikon szinte mindenki a közepessel kezdte meg a munkát, de akadnak páran, akik a keményeket is feltették. Tavaly egyértelműen a közepest preferálták hosszabb etapokra, de idén változtak az abroncsok keverékei és a szerkezetük is.
Az orosz pilóta káromkodva panaszkodott az autó balanszára, miután kicsúszott a pályáról, hasonlóan járt Norris is, de ő nem kommentálta a történteket.
Elvették Lewis Hamilton első mért körét pályaelhagyás miatt a 4-es kanyarnál, Bottas első mért köre sem sikerült, mert a 10-es kanyarnál akadályozták és megcsúszott, Ocon pedig a célegyenes végén fékezett óriásit, valószínűleg hátszelet kapott.
A finn pilóta is teljesített mért kört, 1:31.503 alatt ért körbe, ezzel 0,339 másodperccel vezet Verstappen korábbi legjobbjánál. A 3. helyezett egyelőre Sainz a Ferrarival, de Hamilton is jó körön van.
A finn pilóta a 2-es kanyar kigyorsításánál pördült meg, majd nem túl nagy sebességgel, de a falnak csapódott. Az Alfa Romeo alaposan összetört, de Räikkönen vissza tudott térni a bokszba.
Räikkönen balesete közben Hamilton már a 2-es szektorban járt, így gondtalanul befejezhette a körét 1:31.261 alatt, bő 0,2 másodperces előnnyel átvette a vezetést Bottas és Verstappen előtt.
Russell és Latifi már kivezető körön van, így nem maradunk sokáig akció nélkül. Eddig úgy tűnik, bevált az edzés lerövidítése, 3 percen belül az összes autó a pályán volt az edzés elején.
Russell az első harmad végén lágy gumikra váltott és feljött az ideiglenes 8. helyre, Vettel is kivezető körön van lágyakkal, ezek szerint a csapatok megtartanának maguknak bő fél órát versenyszimulációra.
Az Aston Martinra felkerültek a lágy gumik, de Vettel így is fél másodpercet kapott Hamiltontól, ennek részben az az oka, hogy az utolsó kanyarból kifelé túlfutott és időt vesztett a rázóköveken. Közben már Cunoda és Gasly is megelőzte, így csak az 5. helyezett.
A Mercedes pilótája 1:31.082-re gyorsult, de nem volt tökéletes a köre, csak a középső szektorban volt abszolút leggyorsabb. Egyelőre 0,045 másodperccel vezet Sainz előtt, Cunoda a 3. helyezett 0,212 másodperces hátránnyal. A nemrég még 3. helyezett Vettel már csak a 10. helyen áll, Stroll a 4. helyre jött fel.
Néhány perces intermezzo után Verstappen ismét az élmezőnyben lágy gumikkal, 1:30.847-tel a Red Bull vezet, Norris a McLaren-Mercedesszel 0,095 másodperccel lassabb csupán, Hamilton egyelőre 2 tizedet kap, de újra kivezető körön van. A 16. helyezett Räikkönen és a 17. helyezett Ricciardo kivételével már mindenki lágyakkal volt a leggyorsabb.
Az ausztrál pilóta is futott mért kört lágyakkal, nem jött ki neki a lépés, mert két autót is meg kellett előznie, de az egész kör során 0,383 másodperces hátrányba került Verstappenhez képest, így Norristól is kapott majdnem 3 tizedet. Egyelőre Sainz az egyetlen olyan pilóta, aki csapatot váltott és jobban áll új csapattársánál (plusz az újonc Cunoda gyorsabb Gaslynál).
Ricciardo érdeklődött, hogy egy újabb mért körrel gyorsabb lehetne-e, de mérnöke tájékoztatta, hogy ez most senkinek sem sikerült. Bottas is próbálkozik ezzel, de egyelőre ő sem tudja tartani a lépést korábbi önmagával.
Räikkönen kivételével mindenki lágy gumikon érte el a legjobb eredményét, és mostantól várhatóan már a hosszabb etapok jönnek. Verstappen és Norris 1 tizedmásodpercen belül áll, Hamilton 0,235 másodperces hátrányban következik, de Sainz lemaradása a Ferrarival is csupán 0,28 másodperc. Ez egyelőre ígéretesnek tűnik a továbbiakra nézve.
Lehetett sejteni, hogy másfél napnyi tesztelés meg némi filmforgatás nem elegendő ahhoz, hogy az átigazoló F1-es pilóták megszokják új autóikat, és úgy tűnik, nem is sikerült. Sainz és Leclerc, valamint Cunoda és Gasly párosát kivéve minden átigazoló pilóta hátrányban van a csapattársához képest, beleértve a 14. helyezett Vettelt és a 15. helyezett Alonsót is.
A szektoridők és az autók adatainak elemzése alapján az AWS szerint Hamilton a leggyorsabb a pályán Verstappen (+0,12) és Bottas (+0,2) előtt egy ideális időmérő-szimuláció esetén.
Az első 16 helyezett versenyző 1,5 másodpercen belül van az időmérős tempó tekintetében és a 17. helyezett Räikkönen is pályára lépett lágy gumikon, így várhatóan ő is tud majd faragni az 1,9 másodperces hátrányából.
A mezőny nagy része már közepes vagy kemény gumikra váltott, Verstappen és Hamilton sárga jelzésű közepeseken megy, az első 3 körük alapján 1:37.4-es tempót autóznak. A hosszabb etapok tanulságait holnap reggelre elemezzük a szokásos esélylatolgatásunkban.
Kisebb elfékezés után inkább szélesen fordult, majd folytatta az útját.
Mazepin és Hamilton is elfékezte magát, a hőmérséklet csökkenésével nehezebb vezetni az autókat, ez holnap az időmérőn is befolyásolhatja a sorrendet.
A finn pilóta vezethetetlennek nevezte a Mercedest a közepes keverékű gumikkal, ami nem jó ómen a számára a második szabadedzés végén.
Akadnak még pilóták a pályán, de már mindenki csak hosszabb etapokat futott, így kijelenthető, hogy Max Verstappen volt a leggyorsabb a 2. szabadedzésen Lando Norris és Lewis Hamilton előtt.
Nagyon ígéretesen alakult a tréning az izgalmak szempontjából, az első 15 helyezett pilóta 1 másodpercen belül zárt, és Schumacher, Latifi, valamint Mazepin kivételével mindenki 1,5 másodpercen belülre került Verstappenhez képest. Ők hárman eléggé leszakadtak, a többiek között viszont nagy csata várható az időmérőn.
A Red Bull pilótája eddig mindkét szabadedzést az élen zárta, 2014 óta először fordul elő, hogy nem a Mercedes kezdte az élen a szezont, remélhetőleg ez további izgalmakat vetít előre. Meglátjuk, viszont most egyelőre megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk további hírekkel és holnap reggel a szokásos esélylatolgatással.