Verstappen maradt az élen, Räikkönen autót tört Bahreinben

Események

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Bahreini Nagydíj 2021, péntek
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen drives during the second practice session ahead of the Bahrain Formula One Grand Prix at the Bahrain International Circuit in the city of Sakhir on March 26, 2021. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Az első szabadedzés után a Bahreini Nagydíj második gyakorlását is Max Verstappen zárta az élen, Lewis Hamiltont pedig még Lando Norris is megelőzte. Nyikita Mazepin megforgott, Kimi Räikkönen pedig letörte Alfa Romeójának első szárnyát.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül36 bejegyzés

A nappal zajló első szabadedzés után a Bahreini Nagydíj második gyakorlását már éjszaka rendezték, így a csapatok számára sokkal inkább mérvadó volt a hétvége további részére nézve. Ennek megfelelően a hőmérséklet jelentősen csökkent, a levegő mindössze 28, a pálya pedig 33 fokos volt.

A második szabadedzés már éjszaka zajlott Forrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Az első felvonáshoz hasonlóan ezúttal is egy órájuk volt a csapatoknak, hogy felkészüljenek a hétvége tétre menő részére. Ennek tudatában nem meglepő, hogy mindenki azonnal kigurult a pályára, és feliratkozott az eredményjelzőre.

Azonban többen is kisebb-nagyobb hibával kezdték az edzést: a legnagyobbat Nyikita Mazepin követte el, aki megpördült, és kis híján hasonlóan járt Valtteri Bottas is.

Csapattársa, Lewis Hamilton egy ideig az élre ugrott, de körét elvették, mert a 4-es kanyarban szabálytalanul hagyta el a pályát. Lando Norris is lecsúszott az aszfaltcsíkról, de honfitársával ellentétben ő nem járt pórul. Esteban Ocon szintén elfékezte magát.

Az első próbálkozások után a Red Bullok vezettek, a Mercedesek pedig az utolsó két helyet foglalták el, de nem sokáig. Előbb Bottas, majd Hamilton állt az élre, így Max Verstappen és Sergio Pérez a 3., illetve a 4. pozícióba szorult.

Mazepin követte el az első komolyabb hibát Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

Az első autótörést Kimi Räikkönen produkálta, miután a 2-es kanyar kijáratánál elvesztette az irányítást az Alfa Romeo felett, és a 3-as kanyar külső ívén található falnak csapódott. Abból a szempontból viszont szerencséje volt, hogy az autó orrát érte az ütés, így tovább tudott menni, igaz, már az első szárnya nélkül.

Räikkönen autójáról letört az első szárny

Az első körök után kisebb üresjárat következett, majd felkerültek az autókra a lágy gumik. A középcsapatok közül elsőként Sebastian Vettel javított jelentősen, aki feljött a 3. helyre. Pár másodperccel később viszont a két Alpha Tauri a Mercedeseket is szét tudta választani, Lance Stroll pedig ezt követően ékelődött be közéjük. Hamiltont viszont nem ők, hanem Carlos Sainz tudta letaszítani az élről, de csak ideiglenesen, ugyanis a brit pilóta is tudott gyorsulni.

Ráadásul mindezt úgy, hogy csak a középső szektorban javított eddigi legjobbján.

Ezzel viszont még nem volt vége, ugyanis Norris felülmúlta honfitársát, hogy aztán Verstappen mindenkinél gyorsabb legyen, és 1:30.847 másodperccel átvegye a vezetést. Ez azonban még mindig jelentősen elmaradt a teszten futott legjobb körétől, vagyis az 1:28.960-tól.

Innentől kezdve az élmezőny sorrendje nem változott, ugyanis a továbbiakban a pilóták a versenyszimulációt teljesítették

. A végeredmény alapján még mindig nem lehet tudni, hogy a Mercedes vagy a Red Bull a gyorsabb, ami pedig a középmezőnyt illeti, a McLaren továbbra is kiemelkedőnek tűnik, de az Alpha Tauri és a Ferrari sem panaszkodhat, Vetteléknek és Fernando Alonsóéknak viszont van némi lemaradásuk. A leglassabbnak továbbra is a Haas tűnik, de Mick Schumacher meg tudta előzni Nicholas Latifit.

Ezúttal is Verstappen végzett az élen Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A hosszú etapok során többségében a közepes abroncsok kerültek elő, néhányan a lágyakat is használták, a keményet viszont csak elvétve. Ennek során komolyabb hibát senki nem követett el, azonban Verstappen például egyszer elhagyta a pályát. A teljesítményt tekintve a holland pilóta és Hamilton hasonló tempóra volt képes.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

Aktuális futam

2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix
15:37
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Ismét leszáll az este Bahreinben

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Egyre érdekesebb a helyzet, a háromnapos tesztelés és a nappali első tréning után a második edzés már naplementében és este zajlik, ami megegyezik az időmérő és a futam napszakával is. Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk az első összefoglalónkat!

Verstappen kezdett az élen, a sztárok nem remekeltek Bahreinbenhttp://gphirek.origo.hu/f1/percrolpercre/20210326-f1-a-2021es-bahreini-nagydij-elso-szabadedzese.html
15:39
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Sokasodnak a képek a galériánkban

Háromnapnyi tesztelés után már a fotósok is nehezen találnak új pontokat a pálya körül, de megpróbálják, pénteki képeiket folyamatosan gyűjtjük a galériánkba.

---- separator ----gallery-content-type:dded7c6c-30f1-4e82-94df-bbe6edc9e438---- separator ----
15:41
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Máris volt egy fontos bejelentés

Az első szabadedzés előtt Mohammed bin Szulajm bejelentette, hogy indul az FIA elnöki posztjáért, az arab sportvezető Jean Todt utódja lehet. Részleteket az alábbi cikkünkben olvashat.

Arab ralis veterán lenne Jean Todt utódja az FIA élénhttp://gphirek.origo.hu/f1/20210326-f1-mohammed-bin-szulajm-fia-elnokjelolt.html
16:30
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Új padlólemezt tesztelt az Aston Martin

A Mercedes megoldására hajazó padlólemezt tesztelt az Aston Martin az első szabadedzésen. Ez érdekes fejlemény, mert egy ilyen alkatrész legyártása több hetet is igénybe vehet, ezért nem valószínű, hogy a teszt tapasztalatai alapján alakították át így az elemet.

16:32
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Még mára is maradtak pilóta-bejelentések

A Williams bejelentette, hogy továbbra is alkalmazzák az F2-ben szereplő Dan Ticktumot, aki szimulátorpilótaként folytatja a munkát. A Mercedesnél is számítanak a továbbiakban Esteban Gutiérrezre, a mexikói pilóta eddig szimulátorpilóta volt, idén már a csapat üzleti- és márkanagykövete is. Elsősorban Latin-Amerikában szeretnének új együttműködéseket építeni.

16:46
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Így nézhet ki az Alpine különleges hűtése

Már a teszten megrökönyödést keltett, hogy az Alpine robosztus légbeömlő nyílással jelent meg, Marcin Budkowski technikai igazgató elárulta, hogy ennek a hűtőradiátorok sajátos elrendezése az oka. Craig Scarborough rajzán látható, hogy mi lapulhat a lemezek alatt.

16:49
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Vajon folytatja a remeklést a McLaren?

A McLaren idén nagy lépést tett, lecserélték a Renault-motort Mercedesre és eddig elsősorban Lando Norris révén rendre az élmezőnyben szerepelnek. A brit fiatal az első tréningen a 3. helyezett lett, előbb-utóbb a fékekkel ismerkedő csapattársától, Daniel Ricciardótól is hasonló eredmény várható.

16:51
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Hátszél van a célegyenesben

Az első szabadedzésen nem okozott különösebb problémát a szél, a tréning elején nem is fújt, később hátszél alakult ki a célegyenesben, ez egyelőre továbbra is fennáll. A pálya jelenleg 33,6 fokos.

16:56
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Wolff: Javult a Mercedes

Toto Wolff csapatfőnök szerint a Mercedes W12 viselkedése javult a teszthez képest, de a Sky Sports szerint egyelőre nem akart jóslásokba bocsátkozni. 

"Jobban összeállt. Már nem annyira mérges a hátulja, mint amennyire a teszten volt, bár még mindig nem találtuk el [a beállítást]. Akad még teendőnk, meglátjuk, hogy mi lesz a hűvösebb körülmények között, de bizonyosan előreléptünk."

17:00
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Indul a második 60 perc!

Zöldre váltott a lámpa a célegyenes végén, folytathatják a pilóták a felkészülést. Ocon rajtgyakorlattal, a két Alfa Romeo és Mazepin rögtön a pályára hajtva kezdi a munkát.

17:01
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Látványos a főépület kivilágítása

LED-es fényjátékkal készültek a bahreini pályán, idén már a csapatok logói is láthatók a Sakhir Tower homlokzatán. Érdemes figyelni a közvetítésben!

A Ferrari emblémája Forrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason
17:04
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Most a közepes keverék a sláger

A mezőny elsősorban a lágy gumikat próbálgatta az első szabadedzésen, a másodikon szinte mindenki a közepessel kezdte meg a munkát, de akadnak páran, akik a keményeket is feltették. Tavaly egyértelműen a közepest preferálták hosszabb etapokra, de idén változtak az abroncsok keverékei és a szerkezetük is.

17:06
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Mazepin és Norris is elhagyta a pályát

Az orosz pilóta káromkodva panaszkodott az autó balanszára, miután kicsúszott a pályáról, hasonlóan járt Norris is, de ő nem kommentálta a történteket.

17:09
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Törölték Hamilton körét, Ocon is kicsúszott

Elvették Lewis Hamilton első mért körét pályaelhagyás miatt a 4-es kanyarnál, Bottas első mért köre sem sikerült, mert a 10-es kanyarnál akadályozták és megcsúszott, Ocon pedig a célegyenes végén fékezett óriásit, valószínűleg hátszelet kapott.

17:12
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Bottas vezet Verstappen előtt

A finn pilóta is teljesített mért kört, 1:31.503 alatt ért körbe, ezzel 0,339 másodperccel vezet Verstappen korábbi legjobbjánál. A 3. helyezett egyelőre Sainz a Ferrarival, de Hamilton is jó körön van. 

17:14
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Räikkönen összetörte az Alfa Romeót

A finn pilóta a 2-es kanyar kigyorsításánál pördült meg, majd nem túl nagy sebességgel, de a falnak csapódott. Az Alfa Romeo alaposan összetört, de Räikkönen vissza tudott térni a bokszba.

17:15
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Hamilton újabb 2 tizedet adott Verstappennek

Räikkönen balesete közben Hamilton már a 2-es szektorban járt, így gondtalanul befejezhette a körét 1:31.261 alatt, bő 0,2 másodperces előnnyel átvette a vezetést Bottas és Verstappen előtt.

17:16
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Még több kép Räikkönen balesetéről

17:18
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Rendkívül nagy forgalom után most csendesebb a pálya

Russell és Latifi már kivezető körön van, így nem maradunk sokáig akció nélkül. Eddig úgy tűnik, bevált az edzés lerövidítése, 3 percen belül az összes autó a pályán volt az edzés elején.

17:20
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Vettel már most időmérőt szimulál?

Russell az első harmad végén lágy gumikra váltott és feljött az ideiglenes 8. helyre, Vettel is kivezető körön van lágyakkal, ezek szerint a csapatok megtartanának maguknak bő fél órát versenyszimulációra.

17:23
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Vettel nem túl erős körrel a 3. helyre ugrott

Az Aston Martinra felkerültek a lágy gumik, de Vettel így is fél másodpercet kapott Hamiltontól, ennek részben az az oka, hogy az utolsó kanyarból kifelé túlfutott és időt vesztett a rázóköveken. Közben már Cunoda és Gasly is megelőzte, így csak az 5. helyezett.

17:26
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Hamilton már lágyakkal az élen, de csak egy hajszállal

A Mercedes pilótája 1:31.082-re gyorsult, de nem volt tökéletes a köre, csak a középső szektorban volt abszolút leggyorsabb. Egyelőre 0,045 másodperccel vezet Sainz előtt, Cunoda a 3. helyezett 0,212 másodperces hátránnyal. A nemrég még 3. helyezett Vettel már csak a 10. helyen áll, Stroll a 4. helyre jött fel.

17:29
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Verstappen és Norris is Hamilton elé ugrott

Néhány perces intermezzo után Verstappen ismét az élmezőnyben lágy gumikkal, 1:30.847-tel a Red Bull vezet, Norris a McLaren-Mercedesszel 0,095 másodperccel lassabb csupán, Hamilton egyelőre 2 tizedet kap, de újra kivezető körön van. A 16. helyezett Räikkönen és a 17. helyezett Ricciardo kivételével már mindenki lágyakkal volt a leggyorsabb.

17:32
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Ricciardo majdnem 3 tizedet kapott Norristól

Az ausztrál pilóta is futott mért kört lágyakkal, nem jött ki neki a lépés, mert két autót is meg kellett előznie, de az egész kör során 0,383 másodperces hátrányba került Verstappenhez képest, így Norristól is kapott majdnem 3 tizedet. Egyelőre Sainz az egyetlen olyan pilóta, aki csapatot váltott és jobban áll új csapattársánál (plusz az újonc Cunoda gyorsabb Gaslynál).

17:33
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Két mért kör nem fér bele

Ricciardo érdeklődött, hogy egy újabb mért körrel gyorsabb lehetne-e, de mérnöke tájékoztatta, hogy ez most senkinek sem sikerült. Bottas is próbálkozik ezzel, de egyelőre ő sem tudja tartani a lépést korábbi önmagával.

17:36
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Ez most érdekes részeredmény

Räikkönen kivételével mindenki lágy gumikon érte el a legjobb eredményét, és mostantól várhatóan már a hosszabb etapok jönnek. Verstappen és Norris 1 tizedmásodpercen belül áll, Hamilton 0,235 másodperces hátrányban következik, de Sainz lemaradása a Ferrarival is csupán 0,28 másodperc. Ez egyelőre ígéretesnek tűnik a továbbiakra nézve.

17:38
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Gondban vannak a csapatot váltók

Lehetett sejteni, hogy másfél napnyi tesztelés meg némi filmforgatás nem elegendő ahhoz, hogy az átigazoló F1-es pilóták megszokják új autóikat, és úgy tűnik, nem is sikerült. Sainz és Leclerc, valamint Cunoda és Gasly párosát kivéve minden átigazoló pilóta hátrányban van a csapattársához képest, beleértve a 14. helyezett Vettelt és a 15. helyezett Alonsót is. 

17:41
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Az AWS szerint nem a valós helyzetet látjuk

A szektoridők és az autók adatainak elemzése alapján az AWS szerint Hamilton a leggyorsabb a pályán Verstappen (+0,12) és Bottas (+0,2) előtt egy ideális időmérő-szimuláció esetén.

17:47
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Még az első edzésnél is szorosabb a helyzet

Az első 16 helyezett versenyző 1,5 másodpercen belül van az időmérős tempó tekintetében és a 17. helyezett Räikkönen is pályára lépett lágy gumikon, így várhatóan ő is tud majd faragni az 1,9 másodperces hátrányából.

17:50
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Verstappen és Hamilton hasonló tempót diktál

A mezőny nagy része már közepes vagy kemény gumikra váltott, Verstappen és Hamilton sárga jelzésű közepeseken megy, az első 3 körük alapján 1:37.4-es tempót autóznak. A hosszabb etapok tanulságait holnap reggelre elemezzük a szokásos esélylatolgatásunkban.

17:54
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Verstappen is elhagyta a pályát

Kisebb elfékezés után inkább szélesen fordult, majd folytatta az útját.

17:57
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Sokkal több a hiba a délutáni edzésnél

Mazepin és Hamilton is elfékezte magát, a hőmérséklet csökkenésével nehezebb vezetni az autókat, ez holnap az időmérőn is befolyásolhatja a sorrendet.

18:00
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Bottas nagyon szenved a Mercedesszel

A finn pilóta vezethetetlennek nevezte a Mercedest a közepes keverékű gumikkal, ami nem jó ómen a számára a második szabadedzés végén.

18:01
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Verstappen zárta az élen a második szabadedzést

Akadnak még pilóták a pályán, de már mindenki csak hosszabb etapokat futott, így kijelenthető, hogy Max Verstappen volt a leggyorsabb a 2. szabadedzésen Lando Norris és Lewis Hamilton előtt. 

18:04
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

A mezőny háromnegyede 1 mp-en belül

Nagyon ígéretesen alakult a tréning az izgalmak szempontjából, az első 15 helyezett pilóta 1 másodpercen belül zárt, és Schumacher, Latifi, valamint Mazepin kivételével mindenki 1,5 másodpercen belülre került Verstappenhez képest. Ők hárman eléggé leszakadtak, a többiek között viszont nagy csata várható az időmérőn.

18:08
március 26, 2021
Vágólapra másolva!

Eddig Verstappen diktálja a tempót

A Red Bull pilótája eddig mindkét szabadedzést az élen zárta, 2014 óta először fordul elő, hogy nem a Mercedes kezdte az élen a szezont, remélhetőleg ez további izgalmakat vetít előre. Meglátjuk, viszont most egyelőre megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk további hírekkel és holnap reggel a szokásos esélylatolgatással.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!