Az elmúlt években megszokottakhoz hasonló helyzetkép rajzolódott ki az idénynyitó Bahreini Nagydíj első szabadedzésén. A sivatagi pályán nappal rendezett első, idén már csak 60 perces tréningen a helyezések terén elkezdett magára találni a hétszeres világbajnok Mercedes-csapat, de az autó vezethetősége még mindig hagyott kívánnivalót maga után.
Az élmezőny a poros pályán rögtön lágy abroncsokkal kezdett, szinte mindenki a C4-es keveréket preferálta, ennek köszönhetően a köridők gyorsan javulni kezdtek, azért is, mert a szokásukkal ellentétben a Mercedesek már a tréning elején fokozni kezdték a tempót. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton is gyorsan az élmezőnybe ugrott.
A világbajnoki címvédő autói versenyképesebbnek tűntek a teszten látottaknál,
de továbbra is makrancosak, nehezen vezethetők a W12-esek, Hamilton és Bottas is többször kiszélesítette a pályát, ami időveszteséget okozott. A gyenge tapadás miatt előfordultak elfékezések, egyebek mellett Sebastian Vettel is blokkolt, de nagyobb vezetői vagy műszaki hiba nem történt.
A várakozásoknak megfelelően a lerövidített időtartam nagyobb forgalmat eredményezett a pályán, a mezőny tagjai rögtön megkezdték a felkészülést, és később sem volt üresjárat. A mezőny egyik újonca, Cunoda Juki panaszkodott is a forgalomra, ennek is betudható, hogy az ígéretes teszteredményei ellenére a szabadedzésen csak a mezőny második felébe ért oda.
Az edzés derekán a Mercedesek vezettek, majd Lando Norris állt az élre a McLaren-Mercedesszel 1:31.897-tel, ez már jelezte, hogy a mezőny még mindig nem adott bele mindent, hiszen a teszten Max Verstappen 1:28.960-nal volt a leggyorsabb (igaz, este, jobb körülmények közepette), a tavalyi első szabadedzésen, még a korábbi szabályok szerint Hamilton 1:29.033-at tudott.
Az utolsó 10 percben ismét a Mercedes vette át a kezdeményezést, de Hamilton nem tudta átvenni a vezetést,
Bottas viszont igen, 1:31.692-re gyorsult egy vadonatúj lágy gumiszettel, brit csapattársa 0,229 másodperccel követte őt a 3. helyen. Nem kellett sokat várni a Red Bull válaszára sem, 3 perccel a leintés előtt Verstappen 1:31.394-et futott szintén új lágyakkal, Sergio Pérez 0,677 másodperces hátránnyal követte őt a 6. helyen.
Nem remekeltek a mezőny világbajnokai: Hamilton behozta ugyan a Mercedest a 4. helyre, de bő fél másodperces hátrányba került, Kimi Räikkönen az Alfa Romeóval a 11. helyre ért oda, de lassabbnak bizonyult Antonio Giovinazzinál, Sebastian Vettel legyőzte csapattársát, Lance Strollt, de csak a 11-12. helyezettek lettek, Fernando Alonso pedig csupán a 16. helyen kezdett Esteban Ocon mögött.
Az ellenfelektől kissé eltérő programot futottak a Haas versenyzői, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin lágy és közepes keverékű gumikat is kaptak, de új gumikkal sem tudták tartani a lépést még a Williamsekkel sem, a grove-i istálló autói mögött az utolsó két helyet érték el. Az ő hátrányuk már jelentős, de az ígéretes, hogy az első 10 helyezett 1,5 másodpercen belül kezdett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik az idei szezon első szabadedzése Bahreinből! Az időponthoz még hozzá kell szokni, de idén minden délelőtti gyakorlás félkor fog indulni. Ráadásul ebben a szezonban a harmadik szabadedzéshez hasonlóan az első és a második is csupán egy órán keresztül fog tartani.
Csütörtökön két koronavírus-fertőzöttet találtak az Aston Martin istállójánál. Ezzel együtt a csapat gond nélkül részt tud venni a hétvégén, ugyanis az érintetteket elkülönítették, és az alakulat szóvivőjének elmondása alapján megtették a szükséges óvintézkedéseket.
A tesztek alapján jó esély van arra, hogy a Mercedes küszködni fog az idénynyitó hétvégén, amit leginkább a Red Bull használhat ki. Erről és még sok más érdekességről is szó esett futamelőzetesünkben, amit az alábbi linken lehet elolvasni.
Mint ahogyan a többi csapatnál is, de a címvédő tett közzé egy videót az előkészületekről. A felvétel vélhetően még jóval korábban készült, hiszen Valtteri Bottas autója körül még nincs akkora sürgés-forgás.
A brit pilóta a tegnapi sajtótájékoztatón elárulta, nem úgy tekint a mostani eseményekre, mint utolsó F1-es szezonjának kezdetére. A kérdés azért merülhet fel, mert a hétszeres világbajnok csupán egy évvel újította meg szerződését a Mercedesszel, mint ahogyan egyébként csapattársának is 2021 végén jár le a csapattal kötött megállapodása.
Bernie Ecclestone, az F1 korábbi ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott, hogy ennek a névnek mindenképpen szerepelnie kell a mezőnyben, ugyanakkor viselőjétől sokat vár a jövőben. Kimi Räikkönen pedig úgy fogalmazott, hogy a legismertebb újonc nem a családneve miatt mutatkozhat be.
A pálya hőmérséklete jelenleg 34, a pályáé 47 fokos. Ugyanakkor az időmérőt és a futamot éjszaka rendezik, emellett vasárnap sokkal hűvösebb és szelesebb lesz az időjárás, így a most következő események nem lesznek túl mérvadóak.
A Bahreini Nagydíj első szabadedzésével elindult a 2021-es F1-es szezon. Sokan rögtön a pályára gurultak, többek között a két Alpine, a két Ferrari és Schumacher. A gumiválasztás változó, mindhárom keveréket használják.
A visszatérő kétszeres F1-es világbajnok 1:37.354 másodpercet autózott, amit csapattársa, Ocon 1,070 másodperccel javított meg. Mindketten kemény gumikon köröznek.
A Mercedestől ő, a Red Bulltól Pérez ment ki az aszfaltcsíkra. Eközben Ted Kravitz, a Sky Sports szakértője jelenti, hogy a címvédő alakulat autója semmit nem változott a teszteken látotthoz képest.
A mostani köridők egyelőre nem mérvadók, de rögzítsük, a brit pilóta 1:32.844-gyel a lista élén található, 336 ezreddel megelőzve Pérezt. A két csapattárs pedig az imént gördült ki a garázsból.
A teszteken sokan felvetették, hogy a kék autóval rendelkező csapatokat alig lehet megkülönböztetni az eredményjelzőn, főleg az Alpine és a Williams esetében jelentett problémát. Nos, ebben az ügyben nem történt előrelépés, így valószínű, hogy ehhez kell majd hozzászoknunk az idény során.
A holland pilóta átvette a vezetést 1:32.591-gyel, a finn versenyző pedig a 2. helyre ugrott fel, 118 ezreddel lemaradva. Pérez pedig megelőzte Hamiltont. Hozzá kell tenni, hogy a mostani idők még nemhogy a teszteken látott legjobbnál, de a tavalyi első szabadedzés legjobbjánál is több mint 3 másodperccel lassabbak.
Nicholas Latifi autójának glóriáján az alábbi szöveg olvasható: "Most pedig meg kell állnom, mert egy gombóc van a torkomban." Mindez a két hete elhunyt Murray Walker szájából hangzott el, amikor közvetítette, ahogyan Damon Hill megnyeri az 1996-os világbajnokságot a Williams színeiben.
A monacói pilóta az 5. helyre ugrott fel, 690 ezreddel elmaradva az időközben újra az élre álló Hamiltontól. Csapattársa, Sainz jelenleg a 8., közvetlenül mögötte pedig elődje, Vettel található.
Az alábbi képre kattintva megtekinthetik galériánkat az első szabadedzés előkészületeiről, illetve magáról a gyakorlásról.
---- separator ----gallery-content-type:dded7c6c-30f1-4e82-94df-bbe6edc9e438---- separator ----Gary Anderson, a Jordan, a Stewart és a Jaguar egykori technikai igazgatója a Twitteren jelenti, hogy a brit pilóta első abroncsainak külső része szemcsésedik. Hozzátette, az autó alulkormányzott a lassú kanyarokban.
A Mercedes és a Red Bull pilótái egy ideje a garázsban álltak, de a hétszeres világbajnok most megtörte a csendet. Ezúttal is a lágy keverékű abroncsokon próbálkozik, amelyen egyébként az első tíz helyezett a legjobb körét autózta.
Nem komolyat, csupán blokkolta a kerekeit a 9-es és 10-es kanyarnál, aminek következtében lecsúszott az ideális ívről. A négyszeres világbajnok egyébként a 10. pozíciót foglalja el.
A McLaren pilótája 1:31.897-et autózott, ebből is látszik, hogy a mezőny még messze van a maximumtól. Nem sokkal korábban Hamilton nem tudott javítani, legjobb idején. A Mercedes ezúttal sem tűnik könnyen vezethetőnek.
A két Alpine állt az utolsó helyen, ugyanakkor Alonsónak feltették a lágy abroncsokat, a spanyol versenyző pedig rögtön fel is jött a 10. pozícióba, kiszorítva Vettelt a mezőny első feléből. A négyszeres világbajnok azonban válaszolt, és felugrott a 7. helyre.
Ha nem számítjuk Ocont, akkor Schumacher és Mazepin áll az utolsó két helyen. Azonban az amerikai istálló pilótái 9, illetve 8 kört teljesítettek a közepes gumikon, így nyilvánvalóan nem a lehető leggyorsabb körre törekdetek.
Az ausztrál pilóta 537 ezreddel maradt el csapattársától. Rajta kívül érdemes szót ejteni Räikkönenről, aki Leclerc mögött a 8. pozíciót foglalja el. A finn pilóta most jött ki új lágy keverékű abroncsokon.
Ahogyan megszületett az előző bejegyzés, a Ferrari pilótája javított idején, és feljött a 2. helyre Norris mögé. A monacói versenyző lemaradása indössze 96 ezred. Csapattársa szintén jelentősen javított, és a 4. pozícióba ugrott fel, és egészen addig volt ott, amíg Gasly meg nem szerezte a 3. helyet.
Azok után, hogy az Alpha Tauri 422 kört tett meg a teszteken, amivel holtversenyben az élen végzett, meint a faenzaiak bizonyulnak a legjobbak ezen a téren. Gasly ugyanis 17, Cunoda pedig 16 körnél tart. Utóbbi a rádióban idegesen mondta, hogy forgalomba került.
A finn pilóta 1:31.692-vel vette át a vezetést, Hamiton viszont csak a 3. helyen áll, Pérez pedg az 5. pozíciót foglalja el. Verstappen más ütemben teljesíti programját, ugyanis ő csak most jött vissza a pályára.
A holland pilóta az elsőkét szektorban abszolút, a harmadikban egyéni legjobb időt autózott, így 298 ezreddel gyorsabb volt, int az eddigi listavezető Bottas. Fontos hangsúlyozni, hogy még mindig közel 2 és fél másodperccel marad el a teszteken látott legjobbjától.
Viszonylag ritkán látható, hogy öt csapatnál is közvetlenül egymás mögött álljanak a pilóták. Most viszont ez a helyzet, ugyanis a két Haast a két Williams, illetve a két Alpine előzi meg. A 14. helyen Cunoda szakítja meg a sormintát, viszont előtte a két Aston Martin és a két Alfa Romeo található.
Vége az idény első szabadedzésének, így az előbb taglalt sorrend már nem is fog változni. A csapatoknak és a pilótáknak most 2 és fél órájuk lesz arra, hogy felkészüljenek a második gyakorlásra.
Ahogyan a teszteken, úgy most is Verstappen végzett az 1. helyen, ugyanakkor nem lettünk sokkal okosabbak, mint eddig. Egyrészt a körülmények sem voltak mérvadóak, másrészt a valós erőviszonyokra csak a holnapi időmérőn derül fény.
Köszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval! A második szabadedzés már a szokott módon egész órakor, vagyis délután 4-kor kezdődik, természetesen akkor is várjuk Önöket percről percre tudósításunkkal.