Verstappen dacolt a homokviharral, majd Hamiltont üldözte az éjszakában
2021. március 12. 07:28
A vártnál viszontagságosabban kezdődött a csapatok számára a rendkívül rövid, mindössze háromnapos előszezoni F1-es tesztelés az idénynyitó Bahreini Nagydíj helyszínén. A szahíri pálya reggel még ígéretes állapotban volt, hiszen az F2-es mezőny három napig koptatta a gumikat az aszfalton, ebédidőben viszont homokvihar érte el a pályát.
A körülmények egyértelműen a délelőtt vezető pilótáknak kedveztek, de ezt sokan nem tudták kihasználni, mert annak ellenére is sok meghibásodás fordult elő, hogy az autók lényeges elemeit, például az erőforrásokat vagy a sebességváltókat nem érintették kötelező szabálymódosítások, az autók jelentős részben megegyeznek a tavalyiakkal.
A Mercedesnél, a Ferrarinál, a Haasnál és az Aston Martinnál mégis időveszteséget okozó technikai problémák merültek fel,
ráadásul a világbajnoki címvédő szinte az egész délelőttöt eltékozolta, mert Valtteri Bottasnál már az első installációs kör után váltóhibát tapasztaltak. Ugyanígy járt Mick Schumacher is, ő kevesebb időt vesztett, de szintén sokáig távol maradt a pályától.
Charles Leclerc alatt közvetlenül az ebédszünet előtt robbant le az SF21-es, Sebastian Vettel pedig a bokszutca végén fulladt le, a szerelői tolták vissza a garázsba, majd a délutános műszak elején Lance Stroll sem tudott rögtön pályára lépni, mert elektromos hibát kellett kijavítani a brit versenyzöld autón.
Daniel Ricciardo és a McLaren viszont ígéretesen kezdett, az ausztrál pilóta bizonyult délelőtt a leggyorsabbnak, délután pedig még nála is tempósabb volt csapattársa, Lando Norris. A délutános legénység tagjai közül
Nyikita Mazepin is gyorsabb volt Schumachernél, Antonio Giovinazzi a veterán Kimi Räikkönennél, Lewis Hamilton a nagyon keveset futó Bottasnál, Carlos Sainz új csapattársánál, Charles Leclerc-nél, és azok közül is sokan javítottak, akik délelőtt és délután is pályára léptek.
Ez a homokvihar érkezése láttán hatalmas fegyverténynek tűnik, azonban inkább csak Max Verstappen esetében bizonyult annak. A Red Bull pilótája délelőtt ugyan megpördült, délután viszont a Csillagok háborújából ismert Tatooine-t idéző körülmények közepette átvette a vezetést, és az este leszálltával tovább javított az eredményén, C3-as gumikkal.
Szintén napnyugta után gyorsult fel igazán az Alpine-t hajtó Esteban Ocon, a francia pilóta C4-es, piros jelzésű lágy gumikkal igyekezett egykori F3-as riválisa mögött, de a tempója egyelőre nem volt veszélyes a keményebb abroncsokon haladó Red Bullra nézve. Ezt az is megmutatta, hogy alig fél órával a leintés előtt Norris feljött a 2. helyre, szintén C3-as abroncsokkal.
Ahogy ez ilyenkor lenni szokott, az időkből nehéz olvasni, ezt az is alátámasztja, hogy a Mercedes leggyorsabb köre csak a 9. helyre volt jó Hamilton révén, a láthatóan megtankolt autóval köröző Vettel sem fért be a legjobb 10. közé, csapattársa, Lance Stroll pedig sokáig csak az utolsó volt, az utolsó órában pedig a Pirelli tesztelés alatt álló C3-as keverékével közelítette meg az élen állókat.
Verstappen és Ocon a futásteljesítmény terén is kimagaslott a mezőnyből,
mindkét pilóta két versenytávnál is többet vezetett, de megbízhatóan üzemelt az Alpha Tauri és az Alfa Romeo is, mindkét csapat autója már az utolsó óra derekára átlépte a 100 körös álomhatárt.
A pilóták a nehéz körülmények ellenére sem tűntek rozsdásnak: Verstappen és Sainz ugyan megpördült, a hátszél miatt akadtak elfékezések elsősorban a célegyenes végén, de senki sem követett el akkora vezetői hibát, ami hátráltatta volna a munkát, piros zászlóra is csak Leclerc lerobbanása miatt volt szükség.
Bár a tesztelésnek elsősorban az autók kipróbálása a célja, akadtak olyan jelenetek, amikor a pilótákból előtört a versenyszellem: Schumacher egy ideig próbálta maga mögött tartani Leclerc-t a délelőtt folyamán, koraeste pedig Verstappen üldözte Hamiltont, mielőtt jobb belátásra tért, és lemaradt a hétszeres világbajnok mögött.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a 2021-es szezon hajnalán, a Bahreinben zajló előszezoni tesztelés első reggelén. A következő három nap során igyekszünk átfogó tudósítást nyújtani az eseményekről és összefoglalni a téli eseményeket is, hogy a két hét múlva esedékes idénynyitóra ismét felvegyük a ritmust.
Ma magyar idő szerint 8-tól 12-ig, majd 13 órától 17 óráig körözhetnek a pilóták, csapatonként szokás szerint egy autóval. A mai legénység névsorát a fenti eredménytáblázatban láthatja, ezt óránként fogjuk frissíteni. Vágjunk is bele!
Az eredeti tervektől eltérően Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo Racing csapatfőnöke nem utazott el Bahreinbe, mert pozitív koronavírus tesztet produkált, ezért a francia járványügyi előírások miatt azonnal önkéntes karanténba vonult. Vasseur két nappal későbbi PCR-tesztje már negatív lett, tünetei nincsenek és jó kedélyállapotnak örvend, de a következő hét napot még karanténban tölti.
Mick Schumacher és Nyikita Mazepin versenyezhet idén a Haas-csapat színeiben, az orosz pilóta csütörtökön bejáratta az autót, a legelső kört meg is örökítették a szahíri pályán. Ez persze nem versenytempó, de arra jó, hogy ismét megismerkedjünk a vonalvezetéssel.
Valamilyen formában már minden csapat megmutatta az idei autóját, a Haas eddig csak a festést, pénteken reggel viszont leleplezték a 2021-es modellt is, ami bevallottan alig változott a tavalyi autóhoz képest.
Megérkezett a mezőny a pályára, ezt örökítik meg első fotóink a helyszínről. A nap folyamán rendszeresen bővítjük majd a készletet!
---- separator ----gallery-content-type:1150ba4d-70a3-45a1-bde7-a6b3640bb018---- separator ----Már-már komikus szintre lépett a titkolózás az F1-es csapatok körében, a többség semmitmondó rendereket vagy a kényes részleteket elfedő fotókat közölt csak az idei autókról. E téren a Red Bull vitte a prímet, ők egyszerűen a kétéves RB15-öst használták a csapatfotók elkészítéséhez. Ma viszont már nincs menekvés, mindenkinek fel kell fednie a lapjait, legalábbis egy részüket.
A csapatokat reggel egy közös fotózásra is invitálták, itt láthatóvá vált a Mercedes eddig rejtegetett padlólemeze is.
Rendkívül kevés az idén a tesztlehetőség, egy pilóta a legjobb esetben is csak bruttó 12 órát tölthet az autóban az idénynyitó előtt, de lesznek, akiknek csak fejenként 8 jut. Az idei modellek várhatóan megbízhatók lesznek, így remélhetőleg a kötelező aerodinamikai mérések és rendszerellenőrzések után a csapatok gyorsan érdemi munkához látnak, és igyekeznek minél több kört menni a három nap során. Barcelonában előfordult, hogy az autók naponta 2-2,5 versenytávot is megtettek.
A csapatok rögtön jönnek is az installációs körökre, a Red Bull és az Alpha Tauri hatalmas aerodinamikai mérőkerettel kezd, ahogy ez ilyenkor megszokott. Délig tart az első etap.
Szépek a fotók, de egészen más érzés, amikor az új autók mozgásban is láthatók a pályán. Az Alpine-nak jól állnak a francia versenyszínek és a McLaren-Mercedes is hozza a már megszokott, rikító papaja árnyalatot.
A Ferrari pilótája 1:38.261-et teljesített, természetesen 3 körrel eddig ő a mai csúcstartó is. A Mercedes még egyáltalán nem lépett pályára.
Egy komótos mérőkörrel kezdett, a Mercedes egyelőre nem úgy indítja a napot, ahogy szokta, bár még mindig csak 12 perc telt el a 4 órából, bőven van még idő hosszú etapokat futni.
Lágy gumikat szereltek Vettel új Aston Martinjára, a német pilóta 1:36.367-tel átvette a vezetést egykori csapattársától, Leclerc-től. Vettel az 5. körénél tart.
A Ferrarinál jól ismertté vált Sebastian Vettel német zászlót mintázó minimalista sisakfestése, a csíkok idén már rózsaszínek a Racing Point korábbi főszponzorának köszönhetően. Közösen az egyszer használatos vizespalackok kivezetéséért kampányolnak.
Gasly az Alpha Taurival még mindig mérőkerettel az autóján köröz kemény gumikon, Vettel már futott mért kört is lágyakon, de az előbb látványosan lelassított a hátsó egyenesben és konstans sebességgel haladt, szintén aero-mérés céljából.
A finn pilóta C3-as közepest kapott az Alfa Romeóra, amíg körbeér, megmutatjuk Leclerc mérőkeretekkel teleaggatott Ferrariját.
Elfékezés, driftelés kigyorsítás közben, minden volt Räikkönen körében, ami elronthat egy kört, de látványos volt és egyelőre elég az 1. helyhez is: az Alfa Romeo Racing versenyzője 1:34.686-tal vezet.
Tájékoztatásként megjegyezzük, hogy a 2020-as Bahreini Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton volt a leggyorsabb 1:27.264-gyel a Mercedes volánja mögött, de az idei autók lassabbnak ígérkeznek és az akkori időmérő napnyugta után volt.
Az első félóra végéhez közeledve már az Alpine-nak is van mért köre, Esteban Ocon befért Räikkönen és Vettel közé a 2. helyre. Érdekesség, hogy Valtteri Bottas kiszállt a Mercedesből, mindössze 1 kört ment eddig.
Max Verstappen három kört ment eddig mérőkeretekkel az autóján, a Red Bull garázsát most paravánokkal takarják el, mivel a csapat pont a padlólemezen és a bargeboardokon dolgozik. Verstappen viszont már visszavette a maszkját, így hamarosan ismét pályára lép.
Valtteri Bottas példájával mutatta be a Mercedes a kötelező gyakorlatot, amit minden versenyzőnek tudnia kell, mielőtt pályára lép: 7 másodperc alatt ki kell szállni a pilótafülkéből, ez tavaly pont Bahreinben, Romain Grosjean esetében szó szerint élet-halál kérdése volt.
Miközben a csapatok nem túl aktívan, de azért róják a köröket, a Mercedesnél mással vannak elfoglalva: Hamiltont fotózzák a garázsban az autóval. A világbajnok istálló magabiztosnak tűnik a teszt elején.
Bővítjük a tesztelésről szóló galériánkat is, a besétáló pilóták után már az autókról is megérkeztek az első fotóink.
---- separator ----gallery-content-type:1150ba4d-70a3-45a1-bde7-a6b3640bb018---- separator ----A Sky Sports riportere, Ted Kravitz jelentette, hogy beindították volna Valtteri Bottas autóját, de problémát tapasztaltak, ezért azonnal leállították a folyamatot és paravánokkal takarták el a garázst, ami azt jelenti, hogy alaposan szétszedték az autót.
A csapat közlése szerint az erőátvitellel van gond, ezért sebességváltót cserélnek a Mercedesben. Ez meglepő baki a világbajnoki címvédőtől.
A McLaren az első az idei teszten, ami flow-vis festéket használ a légáramlatok vizualizálására, a hátsó szárny oldallapja és a diffúzor környékén kíváncsiak a levegő útjára.
Közben Verstappen megpördült, de összeszedte az autót és Schumacher is kicsúszott, de szintén folytatni tudta az útját.
Minden csapat 30 garnitúra abroncsot használhat fel a háromnapos tesztelés során. Időnként felbukkanhat egy-egy jelölés nélküli kerék, ami C3 keverékű (az ötfokozatú skála középső eleme) - ezek nem a központi termelést végző romániai, hanem a törökországi gyárban készültek, és minőségellenőrzési célt szolgálnak. Arra az esetre, ha a Pirellinek váratlanul máshonnan kellene megoldania a gumiellátást.
A Ferrarinál azzal büszkélkedtek, hogy az autó hátulja burgundi vörös lett a hőskort idézve, az átmenetet viszont nem igazán sikerült összehozni, a Rosso Corsa és a Rosso Burgundi közötti árnyalat igen durva lett. Az Aston Martinnál sem tökéletes az összkép, a korábbi főszponzor, a BWT miatt magenta árnyalatokat festettek az autóra, viszont a hátsó szárnyon még az eredetileg tervezett lime csík látható.
Vettel közben ismét mért kört futott lágy gumikkal, de nem javított, továbbra is a 7. helyezett.
Az idei év egyik nagy kérdése, hogy újra erőre kap-e a Ferrari tavaly lebutított motorja, ez a Scuderia mellett az Alfa Romeo és a Haas versenyképességét is meghatározza. A gyári istállónál azt is érdemes figyelni, hogy az autó hátsó részének átalakításával sikerült-e faragni a tavaly néha kínosan nagy hátrányukból.
Pont azután, hogy frissítettük az állást az első óra végén, Esteban Ocon átvette a vezetést 1:33.845-tel. A francia pilóta 15 kört tett meg eddig, Leclerc 22-nél jár a Ferrarival.
A Red Bull pilótája C2-es gumikkal 1:32.565-tel az élre ugrott, ez még mindig nem túl erős kör, de 1,2 másodpercet javított Ocon eddigi eredményén. A korábbi megpördülés és elfékezés után Verstappen autója most stabilabbnak tűnik.
Az erős szél nem könnyíti meg a mérnökök munkáját, az viszont kedvező a mezőny szempontjából, hogy az F2-es pilóták három napon keresztül hordták fel a gumit a pályára, így az ideális ív még a csúcspontokon túl is jól tapad.
Verstappen korábbi csapattársa, Gasly két kör alkalmával is faragott a hátrányából, feljött a 2. helyre 0,592 másodperces hátránnyal. A célegyenesben ráment valószínűleg egy hungarocell táblára, amit feltehetőleg a szél fújt a pályára.
Ilyet is régen írhattunk, jelenleg a McLaren-Mercedes a leggyorsabb. Daniel Ricciardo 0,28 másodpercet vert Verstappen eddigi legjobbjára.
A korai váltóhiba miatt Valtteri Bottas eddig csak egy kört tett meg, Gasly már 28-nál, vagyis egy fél versenytávnál tart. Ez azért hiányozni fog még a híresen megbízható Mercedesnél is.
Havazástól Bahreinben nem kell tartani, de a helyszíni kommentátorok szerint homokvihar közelít a pálya felé. Ez még fűszerezheti az egyébként is zsúfolt programot.
Még az eddigi leggyorsabb köre előtt Verstappen hibázott és megpördült, ezt néhány szemfüles néző meg is örökítette.
A német pilóta kénytelen a bokszban várakozni, mivel hidraulikus hiba miatt a Haas sebességváltóját is ki kell cserélni.
A francia pilóta elfékezte magát és kiszélesítette a pályát, de nagyobb gond nélkül megúszta, bár kérdéses, hogy a bal első gumit tudja-e használni a továbbiakban. Vettel közben javított és feljött az 5. helyre.
Bottas mellett Roy Nissany sem futott még mért kört az első két óra alatt, a Williamsen továbbra is nagy aerodinamikai mérőkeretek láthatók. Az izraeli pilóta így hiába kapott lágy gumikat, mért köröket nem teljesíthet.
Miközben a Mercedes a bokszban rostokol, Leclerc a Ferrarival már 34 kört tett meg, ebédidőig bőven összejöhet neki egy versenytáv, talán még több is.
Frissítettük a köridő- és körszám táblázatot, ebből kiderül, hogy eddig a Ferrari-motoros autók tették meg a legtöbb kört 69-cel, a Mercedes 67-nél jár, hiszen úgyis megy három autójuk a pályán, hogy a gyári csapaté a bokszban vesztegel.
A McLaren-Mercedes még mindig a kemény, C2-es keverékű gumit használja, de Ricciardo ezzel is abszolút leggyorsabb volt az 1-es szektorban, egyéni legjobb eredményt ért el a 2-esben, így 1:32.203-mal visszavette a vezetést Gasly-tól. Vettel is javított, 1,539 másodperces hátránnyal az 5. helyezett.
Kisebb-nagyobb botlások előfordulnak a versenyzők részéről, de nagy hibát egyelőre egyikük sem vétett. Vettel megingása sem tartozik ezek közé.
Nincs új csapat a mezőnyben, új név azonban kettő is akad. A Renault idén már Alpine, a korábbi Racing Point pedig Aston Martin néven áll rajthoz. Az előszezon során bemutattuk mindkét márka versenytörténetét, kitértünk arra, hogy miért ilyen a színük és azt is összegeztük, hogy az istállók milyen formákban versenyeztek eddig.
Vettel néhány perccel ezelőtti kicsúszásához hasonlóan Verstappen is pórul járt, a Red Bull-lal átugratott a célegyenes végén lévő rázóköveken, lehetséges, hogy a hátszél tréfálta meg a holland versenyzőt.
Verstappen hajszolni kezdte a Red Bullt C2-es gumikon, de az RB16B hol alul-, hol túlkormányzottnak tűnt, több kanyart is kiszélesített és a kigyorsítások sem mentek simán. Nem tudott javítani, fél másodperccel lassabb volt Ricciardónál, az eddigi legjobbja 0,362 másodperccel lassabb.
Roy Nissanyt megszabadították a mérőkeretektől, közepes keverékű gumikkal 1:38.027-tel kezdett. A körét olykor ralis elemekkel gazdagította, a célegyenesből kifelé látványosan megcsúszott, ennek is köszönhető, hogy egyelőre osztálykülönbség van közte és a mezőny többi versenyzője között (bár a váltóhiba miatt várakozó Schumacher csak 0,9 másodperccel gyorsabb nála).
Elhúzódott a váltócsere a Mercedesnél, de a csapat szerint hamarosan már pályára léphet a W12. Ideje lenne, az ebédszünetig már alig másfél óra van hátra.
A német pilóta megállt a bokszutca végén és úgy tűnik, nem tud továbbmenni. Vettel kérte a sportbírókat, hogy ne nyúljanak az Aston Martinhoz, a szerelők már futnak hozzá.
Az Alpha Tauri pilótája az első két szektorban abszolút leggyorsabb volt, végül azonban csak 2. helyre ért oda, gyaníthatóan túlmelegedtek az abroncsai, mert az utolsó kanyarból kifelé már labilis volt az autója.
Paravánokkal egyelőre nem takarták el az autót, ezért a padlólemezt még nem tervezik leszerelni, de úgy tűnik, hosszabb javítás várható az Aston Martinnál. Vettel ki is száll az autóból.
Egyelőre Leclerc vezet a Ferrarinál, de délután Sainz is lehetőséget kap. A Scuderia új igazolása már a garázsban figyeli az eseményeket, egyelőre utcai ruházatban. Érdekes lesz látni, milyen gyorsan veszi fel a ritmust tehetséges csapattársa ellen.
Verstappen és Pérez közben a bokszban parolázik, csatlakozott hozzájuk Christian Horner csapatfőnök is.
A Williams tesztpilótája 1:36.096-ra gyorsult, ezzel átvette a 8. helyet Mick Schumachertől és a Haastól. Várhatóan ez a két csapat küzd majd az egész év során azért, hogy elkerüljék az utolsó rajtsort.
Az Alpine pilótája javított, jelenleg 0,827 másodperces hátránnyal a 4. helyezett. Az időket egyelőre nehéz olvasni, úgyhogy egyelőre csak rögzítsük a tényt, hogy 1:33.030-at ért el.
Ezt Leclerc a bokszban kezdi, az utolsó pillanatban szóltak neki, hogy térjen vissza a szerelőkhöz. Már mindenkinek van mért köre, kivéve a gyári Mercedest, ez egészen váratlan helyzetkép.
Úgy tűnik, nincs nagy gond az Aston Martinnál, az autó ismét egyben van, bár a kerekeket még nem szerelték fel. A szerelők Sebastian Vettelre várnak, de a német pilóta eltűnt a garázs hátterében.
Ricciardo közben C3-as közepesekkel próbál javítani az eddigi legjobbján, az első két szektorban ez nem sikerült, és a harmadikban csak nőtt a hátránya, de egy korábbi eredményével még mindig vezet.
Bottas még mindig a bokszban várja, hogy összerakják az autóját, ami eddig mindössze egy kört tudott menni a délelőtt folyamán, de a reggeli fotózáson már láthatóvá vált a W12 padlólemeze, amit a Mercedes eddig szándékosan elrejtett a közvélemény elől.
Ígéretes körbe kezdett Verstappen, a végére viszont 0,042 másodperces hátrányba került a C2-es gumikkal. Ebben több volt, ráadásul új gumikat kapott az etap elejére.
Váltóhiba miatt a Mercedes szinte az egész délelőttöt elvesztette, a finn pilóta csak most kezdi a mai 2. körét. 35 perce maradt a délelőttből. Mérőkeretet kapott az autóra, lényegében ott kezdik, ahol reggel abbahagyták.
Bottas is futott mért kört, ennek egyelőre csak statisztikai jelentősége van, hiszen a mérőkeret miatt nem versenytempóban közlekedik.
Közben visszatért a pályára Vettel is, így már csak Schumacher vesztegel, a többiek autója használatra kész.
Az ideális ívet elhagyva az autók látványos porfelhőt húznak maguk után, gyaníthatóan az aszfalt általános tapadása is romlott. Továbbra is erős a szél, ami nem sok jót ígér a délutáni folytatás előtt.
Az Aston Martin nehézkesen mozog és sokkal lassabb az élmezőnynél, Vettel jelenleg 6,6 másodperccel lassabb Ricciardo eddigi legjobbjánál. Bár az Aston Martinnak kellene a felhajtás, egyelőre nem úgy tűnik, hogy mesterséges tempóval mindenáron az élre akarnának kerülni.
Megjavították a Haast is, 20 perccel a délelőtti etap leintése előtt a német fiatal folytathatja a gyakorlást. Érdekesség, hogy az eddigi SCH helyett az édesapját idéző MSC megnevezéssel szerepel az időtáblázaton.
Amíg lehetett, titkolták az idei Mercedes érdekes részleteit, majd aztán elhúzódó váltócsere miatt vesztegelt az autó a bokszban, de a közvetítés révén szemfüles internetezők elkapták az megfelelő pillanatokat a padlólemez megfigyeléséhez.
Az elmúlt percek során Nissany és Schumacher is elhagyta a pályát, a német pilóta előtte visszavette Bottastól a 9. helyet. Ezek a percek a gyakorlásról szólnak, az aszfalt igen poros lett és felborult a csapatok tesztprogramja is: a Williams nagyon sokáig méréseket végzett, a Haas pedig kénytelen volt váltót cserélni.
Leclerc alatt megállt a Ferrari a 4-es kanyarban, a monacói pilóta félreállt, de így is lefújták a délelőtti tréninget. 9 perc van hátra, valószínűleg nem indítják újra.
Mercedes és Aston Martin is akad az idei biztonsági autó-flottában, mégis egy Toyota Suprával mentek megvizsgálni, hogy minden rendben van-e Leclerc autója körül. Úgy tűnik, a pályát a japán gyártó látja el járművekkel.
Mini időmérő jön, de egyelőre nem teljes arzenállal. A pilóták közepes keverékű gumikkal léptek pályára, egyelőre a felvezető körök zajlanak, de még Virtuális Safety Car van érvényben.
Jól kezdett a McLaren, a Mercedes, a Ferrari, a Haas és az Aston Martin is műszaki hibákkal bajlódott, Bottas és Schumacher is sok időt töltött azzal, hogy a javításra várt. A pilóták egyelőre a vártnál kevesebb kört tettek meg, nehézséget okoz nekik az erős szél és a felhordott por miatt egyre romló állapotú aszfalt. Folytatás 13 órától, de addig is készülünk érdekességekkel!
Az elmúlt 25 évben először már nem csak Mercedes-AMG sportautók, hanem Aston Martinok is szolgálatba állnak az FIA flottájában, a Mercedes-AMG GT R mellett Aston Martin Vantage is szerepet kap biztonsági autóként, a Mercedes-AMG C 63 S kombit pedig több versenyen is Aston Martin DBX helyettesíti. Tegnap már ki is próbálták az új sportkocsikat Bahreinben.
Sergio Pérez és Carlos Sainz Jr. is elfogadta a bahreiniek által felajánlott koronavírus vakcinát, számolt be Luke Smith, az Autosport tudósítója. Pérez tavaly nyáron már elkapta a betegséget, Sainz eddig nem, és remélhetőleg az oltás révén már nem is kell ettől tartania.
Részben a késői és nagyon kevés tesztlehetőségből adódóan idén egyik csapat sem kísérletezik csak a tesztelésre használt, alkalmi fényezésekkel, pedig korábban ennek már szinte hagyománya volt. Visszatekintettünk néhány érdekes megoldásra.
...illetve, valószínűleg hangosabb, de a mikrofon ezúttal lemaradt, nem zavarja meg a zaj az ebédet!
Még nem hivatalos, de minden jel arra mutat, hogy a Brit Nagydíjon lesz szombati sprintfutam. A Sky Sports kommentátora, Martin Brundle és David Croft szerint a futam első három helyezettje kap majd pontokat, Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója viszont a Daily Mailnek elmondta, hogy dobogós díjátadás nem lesz.
Csupán a Red Bull, az Alpine és a Williams nem cserélt. Ez azt jelenti, hogy a Mercedesnél Lewis Hamilton, a McLarennél Lando Norris, az Aston Martinnál Lance Stroll, a Ferrarinál Carlos Sainz, az Alpha Taurinál Cunoda Juki, az Alfa Romeónál Antonio Giovinazzi, míg a Haasnál Nyikita Mazepin kezdi meg a tesztelést.
A szél rengeteg homokot vert fel, ami már-már ködre emlékeztető látási viszonyokat eredményezett Bahreinben. Ennek tudatában nem is meglepő, hogy a csapatok nem sietik el az indulást.
A francia és az orosz pilóta gurul ki elsőként a pályára. A körülmények sokat romlottak délelőtthöz képest, az autók rengeteg homokot vernek fel.
Az Alpine versenyzője első mért körében sem lépett oda, így csupán 1:39.780-nal nyitott. Összehasonlításképpen délelőtt 1:32.959 volt a legjobbja.
A Haas pilótája 1:37.683-mal kezdett, ami az utolsó, 11. pozícióra elég. Mick Schumachertől 8 tizeddel marad el.
Szokatlanul rosszak a látási viszonyok, legalábbis kívülről nézve. A fedélzeti kamera alapján azért nem annyira rossz a helyzet, de nem véletlen, hogy még mindig csak ketten vannak a pályán. Mazepin közben 4 tizedet javított, de még mindig utolsó.
A Haas pilótája a 10-es kanyarban blokkolta a kerekeit. Rajta kívül továbbra is csak Ocon van a pályán, de egyikük sem tud javítani, a francia versenyző másodperccekel marad el eddigi legjobbjától.
A 24 esztendős pilóta eddig körözött, de mostb már csak Mezepin van kint. Utóbbi egyelőre kitartónak tűnik, összesen már 10 kört tett meg.
Továbbra is egyetlen autó van a pályán, de azt már nem Mazepin, hanem Cunoda vezeti. A japán pilóta nagyjából ugyanakkor gurult ki a garázsból, amikor a másik újonc befejezte a körözést.
A holland pilóta a negyedik, aki délután elhagyta a garázst. Cunoda a C2-es keverékeken nemsokára teljesíti első hivatalos mért körét.
A japán pilóta 1:37.508-cal kezdett, amivel senkit nem tudott maga mögé utasítani. A 11. Mazepintől 45 századdal kapott ki. Persze még bőven van ideje a javításra.
Vettelnek is kényszerszünetet kellett tartania délelőtt, most pedig Strollnak kell várakoznia, mivel az autóval elekrtomos gondok vannak. Eközben Giovinazzi is kijött a bokszból, Verstappen pedig alig maradt el eddigi legjobbjától a C2-es abroncsokon.
Az olasz versenyző csupán 1:38.206-tal kezdett a C3-as gumikon, amivel több mint 1 másodperccel marad el Cunodától a 13. helyen. Verstappen megint csak 7 tizedre van délelőtti legerősebb körétől.
Pár perc piihenő után a francia pilóta ismét kimerészkedett. Verstappen bement a bokszba, de néhány másodperc után már vissza is jött új C2-es abroncsokon.
A délutáni eseményekről készült képekkel egészítettük ki galériánat, amit a képre kattintva tekinthet meg.
---- separator ----gallery-content-type:1150ba4d-70a3-45a1-bde7-a6b3640bb018---- separator ----Sokáig legfeljebb két pilóta tartózkodott egyszerre az aszfaltcsíkon, most viszont már hatan köröznek. Visszajött Mazepin, valamint megjelent Nissany is. Az orosz pilóta ráadásul javított, és megelőzte Bottast, valamint csapattársát, Mick Schumachert. Jelenleg 1:35.478-cal áll a 9. helyen.
Martin Brundle, a Sky Sports szakértője jelenti, hogy a homok miatt sokkal kisebb a tapadása az autóknak. Az egykori pilóta a 8-as kanyart emelte ki. Eközben Cunoda javított, és 1:33.767-tel feljött a 8. pozícióba.
Újabb versenyzőt köszönthetünk az aszfaltcsíkon a C2-es abroncsokat használó Norris személyében. Ráadásul könnyen lehet, hogy nemsokára honfitársa, Hamilton is bemutatkozik az idei szezonban.
Norris után nem sokkal egykori csapattársa, Sainz is kiördült a bokszból. A spanyol versenyző ezzel debütál hivatalos F1-es eseményen a Ferrarival.
Egyelőre csupán Giovinazzit tudta megelőzni, persze nem is meglepő, hogy első mért körében közel sem ment a határokon. Norris sem volt sokkal gyorsabb, a brit pilóta a 12. helyen iratkozott fel az eredményjelzőre.
Ahogyan az várható volt, a héhtszeres világbajnok is megkezdte a körözést. A Mercedesen C2-es abroncsok vannak. A brackley-ieknek van mit bepótolni, hiszen Bottasnál órák estek ki váltóhiba miatt.
Valami még mindig nem tökéletes a Mercedesnél, ugyanis Hamilton a rádióban panaszkodott, hogy msik pedált szeretne. A brit pilóta egyelőre az utolsó, 1:38.227-tel, aamit pont azután autózott, hogy frissítettük az eredménytáblázatot. Sainz Bottast, míg Norris Schumachert előzte meg.
A brit pilóta vélhetően a problémák miatt kiment a bokszba, de nem sokat töltött ott, hiszen már ismét a pályán van. Giovinazzi eközben jelentősen javított, és 1:32.860-nal feljött a 4. pozícióba.
Az Autosport felhívta a figyelmet arra, hogy a 2019-es Bahreini Nagydíj után egy nappal homokvihar volt Szahírban. Mindez azért érdekes, mert kedden teszteltek még a pályán, addigra viszont már sikerült feltakarítani az aszfaltcsíkot. Ennek fényében úgy tűnik, hogy legfeljebb a mai napon okozhat gondot a nagy szél.
A McLaren versenyzője épphogy nem ment be 33 alá, ugyanis 1:33.004-et autózott a C2-es gumikon. Ezzel a 6. helyre jött fel, 45 ezreddel elmaradva Ocontól.
Strollt továbbra sem láttuk a pályán, a csapat vélhetően még mindig az elektromos problémát ptóbálja orvosolni. A Mercedes és a Haas után a silverstone-i alakulat a harmadik istálló, amel komoly időveszteséget könyvelhet el technikai hiba miatt.
Ricciardo hosszú idő után szorult e a táblázat tetejéről, miután egykori csapattársa 791 ezreddel túlszárnyalta 1:32.203-as idejét. A Mercedesnél továbbra sincs minden rendben a pedálokkal, Hamilton jelenleg nincs is kint a pályán.
A spanyol pilóta februári kerékpáros balesete, illetve annak következményei még nem zárultak le teljesen, ugyanis újabb operációra lesz szükség. Ugyanakkor a szezont mindez nem befolyásolja, ugyanis a beavatkozásra az idényzáró után kerül sor.
Az orosz pilóta a 11-es kanyarban vesztette el az irányítást, de tovább tudott menni. Igaz, a gumiknak biztosan nem tett jót a piruett.
A Ferrari újdonsült versenyzője 1:32.869-et autózott, amivel az 5. pozícióig ugrott fel. Ezzel már közel 3 tizeddel meg is előzte csapattársát, Charles Leclerc-t.
Úgy néz ki, sikerült orvosolni az elektromos problémákat, és Stroll is pályára gurulhat. A kanadai pilóta több mint másfél óra elteltével kezdheti meg a körözést.
Igaz, a a kanadai versenyző az utolsó helyen áll, de ez a korábbiak fényében nem meglepő. Az már annál inkább, hogy Hamilton még mindig nem tudott javítani, és a 16. pozíciót foglalja el. Persze erre nem is vlt sok lehetősége, hiszen már jó pár perce a bokszban rostokol.
Szigorúan a helyezések alapján az Alpha Tauri eddig jól áll, hiszen Gasly a 3., míg Cunoda felugrott a 4. pozícióba. A japán versenyző 1:32.727-et autózott, amivel 496 ezreddel marad el csapattársától.
Stroll javított és feljött a 16. pozícióba, amivel az utolsó helyre taszította a címvédőt. Utóbbinak viszont lesz lehetősége gyorsulni, ugyanis az imént ismét visszatért a pályára.
Legalábbs a helyezést tekintve, hiszen csak a 13. pozícióig jött fel. A köridő szempontjából viszont jelentősen gyorsult, hiszen 3 másodpercet faragott idejéből a C2-eseken.
Az olasz pilóta egyszer már felugrott ebbe a pozícióba, de azóta többen is megelőzték. Most viszont javított, és 1:32.415-ös idejének köszönhetően ismét csak hárman vannak előtte.
A Mercedesnél eddig nem alakultak ideálisan a dolgok, hiszen délelőtt és délután is voltak gondok. Toto Wolff, a címvédő csapatfőnöke előbbiről beszélt még az ebédszünetben.
„Nem kezdtünk jól, mert felbukkant egy váltóhiba a semmiből – mondta. – Még nem tudtuk beazonosítani [az okát] és megérteni. Remélem, hogy innen már jobban mennek majd a dolgok, ha így lesz, akkor szerintem fel tudunk zárkózni. Ha még többször elakadunk, akkor nem sokat tehetünk, hiszen, csak három napunk van."
A hétszeres világbajnok megint kiállt a bokszba, autóját pedig betolták a garázsba. A szerelők a bal oldali tükrtöt nézegették, aminek a rögzítése meglazult, mint ahogyan az a lassításokból kiderült. Eközben Norris túlszárnyalta csapattársa idejét, és 1:31.809-cel feljött a 2. helyre.
A galériánkba új képek kerültek fel, amelyeket az alábbi fotóra kattintva lehet megnyitni. Emellett a délutáni etap felénél az eredménytáblázat is frissült.
---- separator ----gallery-content-type:1150ba4d-70a3-45a1-bde7-a6b3640bb018---- separator ----Egyre inkább elcsendesedik a pálya, a pilóták pedig vélhetően a versenyszimulációra készülnek. Ennek következtében valószínű, hogy innentől kevesebb javításra lehet számítani.
Egy éve mindegyik csapat 100 kör fölé jutott a legelső tesztnapon, összesen 6300 kilométert tettek meg. Ennek eléréséhez a barcelonainál hosszabb bahreini pályán 1168 körre lenne szükség, tehát nem valószínű, hogy összejön.
Norris javításának következtében az olasz pilóta ismét lecsúszott a 4. helyről, de újra tudott hyorsulni. Sőt. ezúttal a 3. pozícióig jött fel a C3-asokon. Eközben Verstappen és Hamilton is kijött az eggyel keményebb keverékeken.
Verstappen mindössze 101 ezrdel volt lassabb az abszolút legjobb időtől, ami szintén az ő nevéhez fűződik. Eközben Hamilton 1:32.912-t autózott, amivel feljött a 9. pozícióba.
A délután folyamán talán először fordul elő, hogy a lehetséges tíz pilótából kilencen az aszfaltcsíkon köröznek. Egyedül Mazepin hiányzik ahhoz, hogy teljes legyen a mezőny.
A francia pilóta 105 körnél tart, őt Verstappen 100-zal követi, miközben Nissany csak 64-gyel rrendelkezik. A délután kezdők közül ebből a szempontból Sainz áll a legjobban 39-cel.
A hétszeres világbajnok 10 kört tett meg a C2-es abroncsokon. Sokat nem pihent, ugyanis pár másodperc után ismét pályára gördült, ugyancsak a második legkeményebb keverékeken.
A brit pilóta csupán egy kört tett meg, miután befejezte 10 körös etapját, és úgy tűnik, most hosszabb szünetet tart. Jelenleg Verstappen, Giovinazzi, Ocon, Nissany és Mazepin van a pályán.
A kanadai pilóta ismét kiment a pályára. Még mindig az utolsó, 17. pozíciót foglalja el, kérdés, hogy a C2-es gumikon tud-e javítani és esetleg előzni.
A francia pilóta feljött Verstappen mögé, miután 1:31.626-ot autózott. Hozzá kell tenni, hogy az Alpine versenyzője a C4-es abroncsokon futotta ezt az dőt.
Szinte biztos, hogy a Mercedes ennél jóval többet tud, ám a brit pilóta még mindig csak a 9. helyen áll. Jelenleg nincs a pályán, addig is, a közösségi médiában közzétett videón lehet látni.
Az orosz pilóta megint blokkolta a kerekeit, ezúttal az 1-es kanyarban. Az újonc egyébként a 9. körénél tart a C3-asokon, és továbbra is a 14. helyet foglalja el.
Ugyan a ökrülmények jelentősen javultak, de az Alpha Tauri által közzétett fényképen látszik, hogy a látási viszonyok még mindig nem ideálisak. Szerencsére úgy néz ki, hogy ez a versenyzőket nem érinti.
A holland pilóta pont az eredménytáblázat frissítését követően javított közel 7 és fél tizedet, miután 1:30.674-es kört autózott. Eközben Sainz a 11-es kanyarban megpördült, de folytatni tudta etapját.
A hétszeres világbajnok rövid időn belül kétszer is rontott. Egyik sem volt súlyos, először lesodródott a pályáról, majd blokkolta a kerekeit. A Mercedes versenyzője továbbra is a 9. pozícióban áll, 2,238 másodperccel lemaradva Verstappentől.
A francia pilóta ugyan túlszárnyalta Verstappen korábbi leggyorsabb körét, de mivel a Red Bull versenyzője pár perce szintén javított, az Alpine pilótája maradt a 2. pozícióban. Ahogyan korábban, úgy ezúttal is a C4-eseken ment.
A McLaren versenyzője is visszatért a pályára, de első próbálkozása nem bizonyult sikeresnek. A közepes gumikon ugyanis elmaradt saját egyéni legjobbjától, így továbbra is a 3. helyet foglalja el.
Pár perccel ezelőtt a mezőny nagyobb része még kint körözött az aszfaltcsíkon, azonban későőbb néhány pillanatig csak Norris volt munkában. Azóta Nissany és Stroll is kijött, utóbbi még mindig a 17. pozícióban van.
Ha összeadjuk a legjobb szektoridőket, akkor a leggyorsabb kör 1:30.674. Ez pontosan megegyezik Verstappen idejével, vagyis jelenleg mindhárom szakaszon a holland pilóta a leggyorsabb.
Legalábbis a köridőkből erre lehet következtetni. Rajta kívül csak Mazepin és az imént kigördülő Giovinazzi van a pályán, az orosz pilóta szintén a versenyszimulációt teljesíti.
A finn pilóta a Sky Sports músorában szintén beszámolt a váltóproblémáról, ami miatt csak 6 kört tudott megtenni délelőtt. Érthető módon nem tartja optimálisnak a történteket, de bízik benne, hogy képesek lesznek behozni az elvesztegetett időt és távot.
A McLaren pilótája új C3-asokat tett fel, és ezúttal már sikerült gyorsulnia. Ennek következtében feljött a 2. pozícióba, és mindössze 215 ezreddel marad el Verstappen idejétől.
A holland pilóta immáron nemcsak a legjobb időket, hanem a megtett körök számát tekintve is vezet, hiszen már a 129. körét teljesítette. Ezzel már egy ideje túlszárnyalta Ocont, aki 120-nál tart. A délután kezdők közül Mazepin a legszorgalmasabb 60 körrel.
Mármint a tabella végéről, ugyanis Stroll feljött a 4. helyre 1:31.782-vel. A kanadai versenyző a jelöletlen C3-asokon futotta a csapat eddigi messze legjobb idejét.
A címvédő C2-es abroncsokon próbálkozik. Kérdés, hogy Strollhoz hasonlóan akar-e javítani, vagy a hosszú etapot erőlteti. Ami tény, hogy a brit pilóta a 10. pozíciót foglalja el.
A Ferrari pilótája 1:31.919-cel került az 5. helyre a C4-es gumikon. Nem sokkal később Hamilton elfékezte a 10-es kanyarban, aminek következtében jelentősen kiszélesítette a pályát, de nagyobb probléma nélkül folytatta a körözést. Utána az 1-es kanyarban is megismételte a manővert, hasonló eredménnyel.
Nem történt semmi, ami kiváltotta volna, ez csupán előre eltervezett VSC, amolyan tesztüzemmód. Ettől függetlenül Hamiltonhoz hasonlóan Norris is elfékezte az 1-es kanyart.
Leintették az első tesztnap délutáni etapját. Az egész napot figyelembe véve Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak, a Mercedesek viszont gyengélkedtek. Meglátjuk, hogy mit hoz a következő két nap, ami biztos, hogy mi a hétvégén is tudősítunk az eseményekről. Mára viszont köszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatozatokkal!