Hamilton a kavicságyban landolt, a szerelők sorfallal védték a Red Bullt
2021. március 13. 07:34
Folytatódott az élpilóták kálváriája a Forma-1-es előszezoni tesztelés második napján is, Bahreinben. A Mercedes pénteki váltóhibája után a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton délelőtt megpördült és elásta magát a kavicságyban, ezért a konstruktőri világbajnokság címvédője újabb értékes órát vesztett a rendelkezésre álló 24-ből. Hamilton még ebédidő előtt visszatért és lefutott összesen egy versenytávnyi kört, de a tempója és a Mercedes mozgása sem tűnt ígéretesnek, csak a 8. helyen zárta a délelőttöt.
Ennél is rosszabb sora volt Sebastian Vettelnek, akit pénteken elektromos hiba hátráltatott, szombaton pedig mindössze 10 kört tudott megtenni, ezúttal a sebességváltó problémája miatt.
Vettel ezzel lényegében a mai nap Valtteri Bottasa lett,
a finn pilóta pénteken kénytelen volt lemondani szinte a teljes délelőttről, szintén a Mercedes által szállított sebességváltó okán. Nem meglepő, hogy Vettel ilyen körülmények között nem tudott értékelhető mért kört futni, és csak a köridőtáblázat végén szerepel.
A tegnap délelőttel ellentétben Bottas szombaton délután már érdemi munkát végezhetett a Mercedesszel, ez a nap végére már a köridőn is meglátszott. A csapatok a tesztelés során általában nem a lehető leggyorsabb körökre törekednek, hanem az autójuk kiismerésével, finomhangolásával foglalkoznak, amire a Mercedesnek ezúttal különösen nagy szüksége van, hiszen 2014 óta nem kezdték ilyen zaklatottan a felkészülést a szezonra.
Küszködött Carlos Sainz is, aki meg is pördült a Ferrarival, Nyikita Mazepin majdnem nekiment Antonio Giovinazzi autójának, és megjárta a bukóteret Nicholas Latifi is, aki első és egyetlen bahreini tesztnapját tölthette szombaton a Williams volánja mögött. A kisebb-nagyobb bakik ellenére délelőtt csak Hamilton kicsúszása miatt volt szükség piros zászlós megszakításra.
A délelőtt folyamán a kétéves kihagyás és egy biciklis baleset után az Alpine-nal visszatérő Fernando Alonso és a McLaren új igazolása, Daniel Ricciardo váltotta egymást az élen,
ebédidőben végül az ausztrál pilóta volt a leggyorsabb 1:32.215-tel, közepes keverékű gumikon. A Red Bullnál a mezőnyben is bemutatkozó Sergio Pérez 0,2 másodperces lemaradással a 3. helyen kezdett, Nicholas Latifi pedig a 4. helyen mehetett ebédelni, de ő lágy gumikkal futotta a leggyorsabb körét.
A délután szintén volt piros zászló, az elsőt a Red Bull okozta, amelynek motorburkolata levált Pérez autójáról a célegyenesben, és törmelékkel szórta tele az aszfaltot. A csapat számára kellemetlenebb, hogy a rivális csapatok fotósai így szemügyre vehették az új Honda-motor elrendezését, nem is csoda, hogy a szerelők a bokszutcában sorfalat álltak az autónak, miközben betolták azt a garázsba.
A tesztelés második napján egyre nagyobb kíváncsiság övezi a csapatok műszaki megoldásait, a Mercedesen elsősorban a padlólemez és a diffúzor keltett feltűnést, de többen felfigyeltek arra is, hogy a McLaren a saját fejlesztésű sebességváltóján is légterelőket helyezett el, ezzel próbálják csökkenteni a szabályváltozásokból adódó leszorítóerő-csökkenést. Szintén beszédtéma az Alpine látványosan vaskos légcsatornája a pilóta feje fölött, de a technikai igazgatójuk szerint nem véletlenül választották ezt a kialakítást.
A pénteki eseményekkel ellentétben szombaton nem romlott a pálya állapota homokvihar és más időjárási tényezők miatt sem, ráadásul napnyugtakor több pilóta is lágy abroncsokat kapott, így nem meglepő, hogy
a délutános műszak nagyrészt ma is gyorsabb volt a délelőttösöknél.
Ez azonban a McLarent nem billentette ki, a Ricciardót váltó Lando Norris az élmezőnyben maradt, C4-essel átmenetileg vezetett is, aztán Pierre Gasly állt az élre, szintén C4-esekkel, végül a McLaren-pilóta a 4. helyezett lett.
Sokáig úgy tűnt, Bottas a Mercedes a leggyorsabb körét jelöletlen C3-as gumikon futja, majd ő is kapott C4-est, de azzal nem fokozta a tempót. Az utolsó félórában aztán felkerültek C5-ös lágyak a Mercedesre, ami kiegyensúlyozottabbnak tűnt a korábbiaknál, és Bottas nem sokkal később átvette a vezetést is 1:30.289-cel. Gyorsabbnak bizonyult délelőttös csapattársánál Mick Schumacher is, Charles Leclerc pedig Sainz eredményél ért el jobbat, bár a C5-ös gumikkal sem tudott beférni az élmezőnybe.
Bottas mögé Gasly és az Aston Martint hajtó Lance Stroll ért oda, a kanadai pilóta az utolsó percekben jött fel a képzeletbeli dobogóra, így az új színekben versenyző silverstone-i istállónak is jutott részsiker a második tesztnap végén.
A szombati eseményekkel az előszezoni tesztelés kétharmada már véget is ért, a csapatok vasárnap folytathatják a felkészülést a két hét múlva ugyanezen a pályán zajló Bahreini Nagydíjra. Az idő egyre jobban szorít, és meglepetésre tavaly jól szereplő csapatok is váratlan problémákkal szembesültek, ezért rajtuk még nagyobb a nyomás, hogy behozzák a lemaradásul legalább egy részét.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Bahreinben zajló előszezoni tesztelés második napján! Az idén mindössze három nap áll a csapatok rendelkezésére, hogy felkészüljenek az első versenyre, így a mai nap féltávjánál már le is tudták a tesztelés felét. Akárcsak tegnap, ma is minden megtett kilométer hatványozottan fontos lesz, így most sem lesz vidám napja annak, aki valamilyen oknál fogva pályaidőt veszít. Tegnap emiatt leginkább a Mercedesnek és a Haasnak főhetett a feje.
Az előszezoni tesztelés egyik kulcskérdése mindig az, hogy az időjárás mennyire lesz kegyes a csapatokhoz. Barcelonában általában a hideg, az eső, olykor pedig a hó nehezíti meg a dolgukat. Bahreinre az ilyesmi nem igazán jellemző, tegnap délutánra viszont a felerősödő szél miatt homokvihar kerekedett, amitől az autók úgy néztek ki, mintha szó szerint a sivatagban köröznének. Remélhetőleg ma megússzuk az ehhez hasonló körülményeket.
A Forma-1-be két év kihagyás után visszatérő kétszeres világbajnok ma vezetheti először idei munkaeszközét. Az idei szezont két titánlemezzel az állkapcsában teljesítő 39 esztendős versenyző tegnap elmondta, nem zavarta meg túlzottan a felkészülését a biciklis balesete, és 100%-os állapotban várja a tesztet és az első versenyt.
Egy kis segítség a Pirellitől arra vonatkozóan, hogy melyik keveréket hogyan ismerhetjük fel. A versenyhétvégéktől eltérően most nem csak három, hanem mind az öt keverék a csapatok rendelkezésére áll a C1-es legkeményebbtől a C5-ös leglágyabbik, plusz van egy prototípus gumi is. Az alábbi grafika pedig megmutatja, melyiket hogyan jelölték.
Nemcsak Alonso, hanem Pérez (Red Bull) és Latifi (Williams) is először lép ma pályára az idei teszten, ráadául mindhárman az egész napot az autóban tölthetik. Íme a mai beosztás:
délelőtt | délután | |
Mercedes | Lewis Hamilton | Valtteri Bottas |
Red Bull | Sergio Pérez | Sergio Pérez |
McLaren | Daniel Ricciardo | Lando Norris |
Aston Martin | Sebastian Vettel | Lance Stroll |
Alpine | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
Ferrari | Carlos Sainz | Charles Leclerc |
Alpha Tauri | Cunoda Juki | Pierre Gasly |
Alfa Romeo | Antonio Giovinazzi | Antonio Giovinazzi |
Haas | Nyikita Mazepin | Mick Schumacher |
Williams | Nicholas Latifi | Nicholas Latifi |
A tegnap délutánhoz képest jelentősen javultak a körülmények, derül ki a McLaren videójából. Persze ez a nap során változhat, de akik tegnap délután vezettek, és ma délelőtt kapnak lehetőséget (Hamilton, Mazepin, Sainz, Giovinazzi, Cunoda), azoknak ez kifejezetten jó hír.
3 m/s körül fúj jelenleg, ami az aerodinamikailag extra érzékeny F1-es autóknak nem tesz jót, hiszen kanyarról kanyarra változtathatja a viselkedésüket. Na és persze homokot is hordhat a pályára. A hőmérséklet pont ideális(10 van most Bahrienben), 22 fok a levegőé, 33,6 fok a pályáé.
Akárcsak tegnap, most is két 4 órás szakaszból áll a nap, délelőtt 8-tól 12-ig (helyi idő szerint 10-től 14-ig) körözhetnek a versenyzők, majd egyórás ebédszünet után folytatódik a munka.
Hat versenyző: Ricciardo, Sainz, Cunoda, Mazepin, Giovinazzi és Latifi gurult ki rögtön egy installációs körre, Pérez és Alonso pedig egyelőre a bokszban.
A hétszeres világbajnok is kijött, C2-es keverék van az autóján, az első gumik mögött pedig mindkét oldalt jókora mérőkeretet cipel.
Hamilton tavalyhoz képest más üléspozícióval kezdte meg az idei évet, de tegnap egyáltalán nem volt elégedett a változtatásokkal, így a mai napra visszatértek a tavalyi beállításokhoz.
A kétszeres világbajnok is mérőkereteket cipel, az Alpine hátsó kerekek elé szerelte fel az eszközt mindkét oldalon. A spanyol egy installációs kör után visszatért a garázsba.
Mindez azonban még semmit sem jelent, hiszen a hétszeres világbajnok a mérőkeretekkel ment és nem is nyomta nagyon neki, legjobb ideje 1:38.857, ami jó 8 másodperccel lassabb Verstappen tegnapi etalonjánál. Hamiltonon kívül Latifinek van még mért ideje (1:53.696).
Közben Sergio Pérez is megjelent és elkezdte az idei tesztelést, az ő autóján azonban nincsenek mérőkeretek. Ezzel mind a tíz pilóta kimerészkedett már a délelőtt szolgálatban levők közül.
Természetesen ma is jelentkezünk folyamatosan frissülő galériánkkal, amelybe már meg is érkeztek az első mai fotók. Íme:
---- separator ----gallery-content-type:53691d0e-bdbe-46e9-96ce-4085ad706b81---- separator ----1:36.113-mal áll jelenleg az élen a mexikói, aki mögé Cunoda iratkozott fel 1:37-067-tel, majd jön Hamilton és Latifi. Ezek a körök sem valami acélosak még.
Giovinazzi autójának hátulján is óriási mérőkeret figyel, úgyhogy az Alfa Romeo is szükségét érezte még egy kis adatgyűjtésnek. Közben az Alpine már be is fejezte ezt a tevékenységet és újra kiküldte Alonsót a C2-es keveréken.
A Ferrari spanyolja 1:34.557 alatt ért körbe C3-as keveréken és az élre állt, mögé Alonso sorolt be 1:34.996-tal C2-esen, őt pedig Mazepin követi 1:35.248-cal.
Megszokott látvány ez a vörösöktől, akik szabadedzéseken is előszeretettel vizsgálják a gumik viselkedését kamera segítségével, és hogy mindebből lássanak is valamit, megvilágítják menet közben az abroncsokat.
1:34.517-et ment az orosz, amivel bő két tizeddel már most gyorsabb, mint tegnap délutáni legjobbja. Ricciardo, Giovinazzi és Vettel azok, akiknek még nincs mért ideje.
Karun Chandhok azt jelenti a pálya mellől, hogy míg tegnap a célegyenesben hátszél fújt, ma szembeszél van, azaz 180 fokot változott a szélirány. Ennek nem örülnek a csapatok, mert ez megnehezíti az összehasonlítást a tegnapi adatokkal, emellett a pilótáknak is alkalmazkodni kell, mert az ilyen mértékű változás akár 20 méterrel is lerövidítheti a fékezési pontot (vagy meghosszabbíthatja, ha szembeszélből lesz hátszél).
Az ő autójáról is lekerült a mérőkeret, a C2-es gumikon pedig előrejött az ötödik helyre, 1:35.032-es idővel. Időközben Latifi is javított a Williamsszel, szintén C2-es gumin 1:34.608-at ért el, ami 91 ezreddel marad el Mazepin körétől, amivel az orosz továbbra is vezet.
C3-as gumin ment egy 1:33.072-es kört a spanyol, amivel jelenleg toronymagasan az első, 1,4 másodpercet adott Mazepinnek. Tegnapi legjobbja 1:31.9 volt, attól még jócskán elmarad.
Jóllehet, a kétszeres világbajnok a C2-es, a C3-asnál eggyel keményebb keveréken van kint, amin 1:24.253-ra tornázta le az idejét. Sainz ennél 1,2 másodperccel gyorsabb.
Idei sisakfestését úgy alkotta meg a spanyol pilóta, hogy az hasonlítson a 2005-ben és 2006-ban, két világbajnoki éve során viselt dizájnhoz. Íme egy remek összehasnlító kép a WTF1 jóvoltából, amin látszik, mennyire is hasonló a két festés.
A C3-as gumik vannak a Haason, amelyekkel az orosz pilóta tovább faragott az idején és 1:33.731-gyel ávette a második helyet. Ezzel 6 és fél tizedre megközelítette a legjobbját szintén C3-ason elérő Sainzot. Ricciardónak, Giovinazzinak és Vettelnek továbbra sincs mért köre.
Íme az állás a tesztelés második napjának első órája után. Sainz áll az élen a Ferrarival, a legtöbb kört Latifi tette meg, Vettel, Ricciardo és Giovinazzi pedig nem ment mért kört.
A C2-es gumin rójja most a köröket a hétszeres világbajnok, aki Fernando Alonsóval osztozik a bahreini aszfaltcsíkon. Szemre a Mercedes pilótája ma már nem küzd annyit a W12-essel, mint tegnap, aminek beállításváltoztatások mellett az is lehet az oka, hogy most nem homokviharban kell vezetnie. Eddigi legjobb köre 1:34.559, ami 1,5 másodperccel marad el a Ferraritól.
3 tizeddel megdöntötte Sainz körét, ráadásul eggyel keményebb, C2-es gumin. Alonso ideje 1:32.769.
Vettel, Giovinazzi és Ricciardo is megtett egy-egy mért kört a második óra végén, így már mindenkinek van köre. Az ausztrál egyenesen a harmadik helyre jött be 1:33.689-cel, míg az Alfa és az Aston az utolsó két helyen áll 1:38 fölötti körrel.
C4-est kapott az orosz, amivel 1:33.101-es időt ment és besorolt a harmadik helyre Alonso és Sainz mögé. Ő az egyedüli eddig, aki a piros oldalfalú Pirellin ment mért kört.
Na persze nem azért, mert átfestették az MCL35M-et, csupán bekenték a bal oldalát áramlásjelző festékkel.
Latifi viszonlyag erős kört (1:33.498) rakott össze a C2-es gumin és feljött negyediknek, mindössze 4 tizeddel elmaradva Mazepin kettővel lágyabb keveréken futott körétől.
Folyamatosan frissül mai galériánk a tesztelésről, az alábbi képre kattintva meg is nézhetik az új fotókat
---- separator ----gallery-content-type:53691d0e-bdbe-46e9-96ce-4085ad706b81---- separator ----Egyelőre nincs hír arról, hogy Vettel mi miatt tett meg csupán 6 kört másfél óra alatt, de minden bizonnyal nem megy minden simán a csapat háza táján. A szintén lassan kezdő McLaren és Alfa azóta belehúzott, Ricciardo 17, Giovinazzi 14 körnél jár.
25 körnél tart a hétszeres világbajnok, aki jelenleg a C2-es gumikat nyüstöli és 1:33.399-es idejével előrelépett a negyedik pozícióba, három tizeddel Mazepin mögé.
Új éllovasunk van a McLaren ausztrál pilótájának személyében. Ricciardo a C3-as gumin repesztett 1:32.598-at, amivel egy hajszállal, 171 ezreddel előzte meg az eddig vezető Alonsót.
Szemmel láthatóan meg van tankolva a Mercedes, amellyel a címvédő fáradhatatlanul rója a köröket, közben pedig néha belehibázgat. Ezzel együtt a W12-es viselkedése szemre sokkal jobb, mint tegnap.
Nem sokkal korábban Ricciardo taszította le az élről a spanyolt, a kétszeres világbajnok azonban most C2-es keveréken visszavágott és 1:32.339-cel ismét az élre állt. Ezzel a körrel 259 ezreddel javította meg az ausztrál pilóta idejét.
Tegnap délután Lance Stroll veszített időt elektromos probléma miatt, ma pedig Vettel alatt rostokol a garázsban az AMR21-es. Mint most a csapat közléséből kiderült, váltóhibával szembesültek. „Azon dolgozunk, hogy hamarosan újra pályára küldhessük” – írta a csapat Twitteren.
Gianluca D'Alessandro szúrta ki a fedélzeti kamerás felvételen, hogy egy kicsit változott a kormány alakja tavalyhoz képest. A Mercedes már használta ezt az alakú kormányt 2020-ban is, de versenyen nem mentek vele.
Tavaly óta a teszten is tilos takargatni a csapatoknak a garázsokat, ez alól azonban kivétel, ha nagy javítást végeznek, ilyenkor ugyanis olyan alkatrészek is láthatóvá válnának, amelyeket egyáltalán nem szeretnének megmutatni a kíváncsi szemeknek.
Miután már bemutatott egy megcsúszást a négyes kanyar kijáratán, a gyors hetes kanyarban végleg elveszítette az uralmat az SF21 felett a spanyol pilóta, aki négy keréken csúszva farolt ki az aszfaltozott bukótérbe. Meg nem pördült, de ezt a szett gumit valószínűleg leírta.
Féltávhoz érkezett a délelőtti négy órás etap, a második óra végén Fernando Alonso áll az élen, mögötte Ricciardo és Sainz következik. A legtöbb kör eddig Hamilton és Cunoda tette meg, mindketten 33-ször értek körbe a bahreini aszfaltcsíkon. A nap eddigi vesztese Sebastian Vettel, aki váltóhiba miatt még csak 6 kört tett meg.
Majdnem ugyanott, ahol Sainz, mindössze egy kanyarral korábban. Az ő autója is idegesen viselkedett a négyes kanyarból kidfelé, majd a hatosban úgy beszitált, hogy a kanadai inkább egyenesen kiengedte a bukótérbe. Valószínűleg az erős szél játszadozik a pilótákkal.
Egy körrel később ismét meggyűlt a baja a pálya ugyanazon szekciójával, és a hetes kanyar kijáratán nagy tempónál keresztbeállította a Williamst, amitől a jobb első gumiból egy jókora darab kiszakadt. Ennek a szettnek is annyi.
Másdszor is letaszította az első helyről Alonsót az ausztrál, aki C3-as gumin ment 1:32.215-ös kört.
Ennyire viselte meg az iménti kicsúszás Latifi gumijait.
Lewis Hamilton megpördült a 13-as kanyarban, majd nem tudott megállni a kavicságyig. Ahogy próbált kijönni onnan, a W12-es kerekei kipörögtek, az autó pedig a kavicságyban ragadt, a nap első piros zászlós megszakítását eredményezve.
Hamilton egy ideig üldögélt az autóban, majd kiszállt, és már azt figyeli, hogy a munkások felkészülnek az autó kimentésére a kavicságyból.
Nagyon hirtelen tört ki az autó hátulja rögtön a befordulás után, ami arra utal, hogy kapott egy jókora széllökést oldalról a W12-es.
Eltakarították a Mercedest, úgyhogy ismét autók lepték el a pályát, Ricciardo, Mazepin, Cunoda és Giovinazzi is kijött. A Haason pedig igen érdekes látványt nyújtott a keményen elfékezett bal első gumi, ilyen rossz állapotban levő abroncson ugyanis nem szoktak menni. Valószínűleg csak lassú körökkel egybekötött rajtgyakorlatokat fog végezni az orosz, így nem tettek fel neki egy új szettet, mivel azokból is limitált mennyiség áll rendelkezésre.
A korábbi kicsúszásokhoz képest ez csak egy kisebb kitérő volt, a 11-es kanyart egyenesítette ki a japán, majd az aszfaltozott bukótéren átszáguldva visszatért a pályára.
A német Sky jelentése szerint a négyszeres világbajnok elhagyta az Aston Martin garázsát és elment ebédelni a fizioterapeutájával, ami arra utal, hogy már nem fog autóba ülni délelőtt, és mivel délután Stroll vezet, mára ennyi volt neki a tesztelés.
Cunoda fedélzeti kamerás felvételein látszik, hogy az Alpha Tauri is eléggé ideges a szél miatt, a japán versenyző kis híján elveszítette az uralmat az autó felett ugyanabban a kanyarban, amelyikben Hamilton megforgott.
Az idei szezonra megváltozott padlólemez-szabályok következtében ezen a területen a csapatok a szokottnál is többet kísérleteznek, az igazi próbát pedig a pályán tudják elvégezni, hiszen a szélcsatornában nem lehet teljesen pontosan modellezni a körülményeket. A Red Bull szorgosan teszteli is a saját változatát, hiszen ahogy azt Craig Scarborough kiemelte, apróbb terelőlapokat helyeztek el tegnap óta a padlólemezen.
A hétszeres világbajnok visszatért a pályára kicsúszása után, de csak poroszkált a felvezető körén, ami váratlanul érte az oroszt. A hatos kanyarban érte utol a Haas a Mercedest, Mazepinnek pedig nagyot kellett fékeznie, hogy ne öklelje fel a címvédőt.
Utolsó órájába lépett a teszt második napjának délelőtti szakasza. Az élen továbbra is Daniel Ricciardo áll a McLarennel, mögötte Alonso jön az Alpine-nal. A harmadik helyet viszont már nem Sainz, hanem a C4-es gumin 1:32.541-es időt autózó Latifi foglalja el, aki Mazepin után ma másodikként tette fel a piros oldalfalú Pirelliket. A legtöbb kört Cunoda teljesítette eddig 46-tal.
A C2-es gumin futott éppen gyorskört a mexikói, amikor a 11-es kanyarban kifogott rajta a hátszél és ki kellett engednie az RB16B-t a bukótérbe.
8 tizedet faragott le koreábbi idejéből és még lila utolsó szektort is ment a mexikói pilóta C2-es gumin, 1:32.478-as körével így feljött a harmadik helyre Ricciardo és Alonso mögé.
A japán C3-as gumin javult jelentőset és most már az övé a leggyorsabb harmadik szektor. 1:32.769-cel az ötödik helyre jött előre.
Konzisztensen az 1:38-as tartományban köröz a spanyol C2-es gumin, ami arra utal, hogy rendesen van üzemanyag a Ferrariban.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere azt jelentette, hogy a korai ebéd után a négyszeres világbajnok ismét az Aston Martin garázsában van, úgyhogy lehet, hogy a délelőtti etap hajrájában még pályára tud hajtani.
Valamivel több mint fél óra van már csak hátra a délelőttből, a csapatok pedig igyekeznek a lehető legtöbb kört megtenni a hátralevő időben. Jelenleg csak Vettel, Hamilton, Pérez és Ricciardo nincs a pályán.
Szemre a C5-ös, leglágyabb keveréken van kint a kanadai, egy egyéni legjobb első szektor után a 11-es kanyarban azonban elrontotta a körét, amitől szemmel láthatóan ideges lett a pilótafülkében.
Az amerikai istálló bevallottan nem igazán fogja fejleszteni az idei autóját, és két zsetonját sem használta fel, apróbb változtatások azonban náluk is vannak, például egy új orr. Ez a tegnap látotthoz képest kapott egy, több másik csapatnál látott palástelemet, valamint rövidebb lett az első szárny tartópillére.
C4-es keveréken jött ki a japán és ment két egyéni legjobb szektort, az utolsó viszont nem jött neki össze. Egy keveset így is javítitt, 1:32.684-es idejével maradt az ötödik helyen.
Hamilton új C3-as gumin jött ki a pályára, de nem javított az idején, sőt. Úgy néz ki, hogy a címvédő istálló többekhez hasonlóan még nem akarja elárulni a valós tempóját.
Már veszi fel a sisakot a négyszeres világbajnok, az utolsó bő tíz percre így visszatérhet, hogy néhány kört hozzátegyen az eddigi hathoz. Nem ilyen második napról álmodott, az biztos.
Giovinazzi előzte őt meg a célegyenes végén, az orosz azonban bennmaradt az Alfa szélárnyékában, a hármas kanyarból kifelé pedig megpróbált visszatámadni, a Haas azonban abban a pillanatban beszitált alatta. Mindez ott történt, ahol Romain Grosjean tavaly horrorisztikus balesetét szenvedte el a Bahreini Nagydíj rajtja után...
Kevesebb mint tíz perce van a német pilótának még egy kis körözésre. Nem túl sok, de ilyen kevés lehetőség mellett minden méter számít.
Senki nem csúszott ki, ez egy előre tervezett megszakítás, hogy a pilótáknak az edzés végén a rajtrácson is legyen lehetősége gyakorolni a rajtot. Vettel ment egy egyéni legjobb első szektort, majd a kör végén kénytelen volt a bokszba hajtani.
Megvan az oka, hogy a második szektora miért nem sikerült jól a négyszeres világbajnoknak: a 11-es kanyarban rajta is kifogott a szél, elfékezte magát és kiszaladt a bukótérbe.
Megvoltak a rajtgyakorlatok, szépen lassan pedig visszaszállingóznak a pilóták a bokszba. Az első négy óra után Daniel Ricciardo vezet Alonso és Pérez előtt a köridők tekintetében, a megtett kilométerek terén viszont nem ő, hanem Nyikita Mazepin volt a legjobb, aki 76 kört pakolt a Haasba. Az oroszt Giovinazzi követi 73, Alonso 60 körrel.
De leginkább utóbbi, hiszen gyakorlatilag a teljes délelőtti etapot a garázsban volt kénytelen tölteni, mivel váltóhiba hátráltatta. Lévén már csak fél napja lesz a számára továbbra is szinte teljesen ismeretlen autóban, ez egyáltalán nem ideális a négyszeres világbajnoknak, akinek holnap égető szüksége lesz egy zavartalan fél napra.
Hamilton sem örülhet ugyanakkor, mivel a kicsúszása miatt ő is elesett némi időtől, ugyanakkor a tegnapinál szemmel láthatóan jobban érezte magát a W12-esben, ami pozitívum.
Folyamatosan frissülő galériánkban szemezgethetnek a mai délelőtt legjobb képeiből, köztük az Alpine-t először vezető Alonsóról készültekből.
---- separator ----gallery-content-type:53691d0e-bdbe-46e9-96ce-4085ad706b81---- separator ----A négyszeres világbajnok a tesztelés eddigi egyik, ha nem a legnagyobb vesztese, hiszen tegnap is hátráltatták technikai gondok, míg ma hasonló okokból alig volt a pályán. Nemrég azt fejtegettük, hogy a középcsapathoz igazoló bajnokok és sokszoros futamgyőztesek hogyan teljesítettek a mezőny sűrűjében. Persze Vettel esetében még nagyon korai bármilyen következtetést is levonni, de az elmúlt két nap biztosan nem segített abban, hogy később azok közé tartozzon, akik egy fokkal alacsonyabb szinten újra magukra találtak.
Már mindketten pályára léptek az elmúlt másfél nap során, így mindenki láthatta az idei fejvédőjüket. Ám a Mercedes Twitter-csatornájának jóvoltából most közelről is meg lehet tekinteni a két sisakot.
Ricciardo a tegnapi naphoz hasonlóan ezúttal is az élen zárta a délelőtti etapot. Sőt, az ausztrál pilóta neve mellett látható 1:32.215 szinte pontosan megegyezik a pénteki eredményével. Akkor ugyanis mindössze 12 ezreddel gyorsabban ért körbe a pályán.
A mexikói pilóta a mai napon hivatalos F1-es eseményen is bemutatkozhatott a Red Bull volánja mögött. Az első órákban inkább a táblázat második felében kellett keresni a nevét, de a szünetre feljött a 3. helyre. Meglátjuk, hogy Verstappenhez hasonlóan ő is az élre kerül-e a délután folyamán.
Az F1-ből tavaly távozó, pont Bahreinben horrorisztikus balesetet szenvedő Romain Grosjean is követi a történéseket. Az idén az IndyCarban szereplő francia pilóta két dologra is felhívta a figyelmet: egyrészt Hamilton kicsúszása kapcsán rámutatott a hátsó stabilitás hiányára, másrészt megjegyezte, hogy Latifi révén a Williamsé a legjobb idő a technikás második szektorban.
Elindult a délutáni etap. A csapatok közül csak a Red Bull, az Alpine, az Alfa Romeo és a WIlliams nem cserélt pilótát. Ez azt jelenti, hogy a Mercedesnél Hamiltont Valtteri Bottas, a McLarennél Ricciardót Lando Norris, az Aston Martinnál Vettelt Lance Stroll, a Ferrarinál Sainzot Charles Leclerc, az Alpha Taurinál Cunodát Pierre Gasly, a Haasnál pedig Mazepint Mick Schumacher váltja.
A tegnapi nappal ellentétben most nincs homokvihar, a szél erőssége ugyanis sokkal kisebb. Ennek ellenére még mindenki a garázsban tartózkodik, és készülődnek menetre.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke lesújtó szavakat használt, miután a mai délelőtt sem sikerült jól csapata, illetve pilótája, Hamilton számára, hiszen a brit versenyző kicsúszott.
„Borzalmasan kezdtük az évet, gyorsak és megbízhatóak sem vagyunk – nyilatkozta az olasz Sky-nak. – Lewis nem ideges, ahogyn mi sem, de rengeteg kérdés van előttünk, melyek közül a legfontosabb az [autó] egyensúlya."
A csapatok számára is elndult a tesztelés második napjának délutáni szakasza. A monacói pilóta a jelöletlen, míg a német a sárga oldalfalú C3-asokon gurult pályára. Rajtuk kívül Stroll és Gasly is kigördült a garázsból, mindketten C2-eseken.
Tegnap megfigyelhető volt, hogy a délután kezdő pilóták első mért körük során még nem érik el a délelőtti eredményeket. Vettel azonban annyira keveset ment, hogy Stroll és Leclerc máris felülmúlta az idejét. Eközben Giovinazzi szintén elhagyta a bokszutcát.
Ennek még semmilyen jeentősége nincs, de tény, hogy a német pilóta nem csupán Vettelt, hanem Giovinazzit is felülmúlta, és 1:35.463-mal a 9. helyen iratkozott fel az eredményjelzőre. Giovinazzi javított, de maradt a 10. pozícióban.
A monacói pilóta Gaslyval és Stroll-lal együtt szinte rögtön visszahajtott a bokszba. Utóbbi viszont most már ismét az aszfaltcsíkon köröz, ezúttal is C2-eseken.
A tegnapi napot leszámítva ilyet is régen írhattunk F1-es eseményén. A német pilóta gumijainak nyilván nem tett jót a hiba, ennek ellenére úgy néz ki, folytatja a körözést. Ellentétben Giovinazzival, aki kiállt a bokszba, de pár pillanat múlva ismét a pályán volt. Alonso pedig szintén megkezdte a körözést.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia 1:35.076-nál tart, ám még sokat kell gyorsulnia ahhoz, hogy pozíciók tekintetében is előrelépjen. Az előtte álló Hamilton ugyanis közel 1,7 másodpercre van tőle. Gasly egy kicsit megcsípte a homokot az utolsó kanyar külső ívén.
A Red Bull és a McLaren is úgy döntött, ideje kiküldeni pilótáját a pályára. Mivel Latifi már korábban megkezdte a délutáni etapot, már csak a Mercedesre és Bottasra várunk. A mexikói pilóta egyébként C2-es, míg a brit C3-as abroncsokat használ.
A 31 esztendős versenyző egy kör után bement a bokszba, de csak azért, hogy próbarajtot végezzen. Ez azonban nem ment egyszerűen, ugyanis a Red Bull sokáig nem akart elindulni. Úgy látszik, a mexikói pilótának még szoknia kell az új autót.
Martin Brundle a Sky Sports műsorában az imént elemezte a 9-es kanyart, ahol a versenyzők rendre sok elfékezést produkálnak. Ez idén sincs másképp, ám az egykori versenyző felhívta arra a figyelmet, hogy jelenleg azon a részen szembe fúj a szél, ami segíthet a pilótáknak. A szakértő az utóbbi időszakban nem is látott olyan sok hibát.
Az olasz pilóta visszaelőzte Schumachert, valamint mindössze 2 századdal Hamiltont is átugrotta. A Haas versenyzője szintén javított, de közel 7 tizeddel még mindig elmarad a hétszeres világbajnoktól. Ezzel együtt továbbra is ő a leggyorsabb a délután kezdők közül.
A mexikói versenyző egyelőre nem akar javítani eddigi legjobb, 1:32.478-as idején, hanem inkább a versenyszimulációt teljesíti. A Red Bull pilótája már a 10. körénél jár a C2-es abroncsokon, eddig rendre 1:37-es vagy 1:38-as köröket autózott. Hasonlóan tesz egyébként Leclerc, Gasly és Latifi is.
A finn pilóta nem sokkal az első ór vége előtt hajtott ki a garázsból. Pár pillanattal korábban Stroll feljött a 10. helyre,, ezzel átvette a vezetést a csak délután autózók között. Igaz, Vettelt leszámítva még ő sem előzött meg senkit a délelőtt kezdők közül.
A finn pilóta a 12. heyre jött fel első mért köre során, miután 1:36.105-öt autózott. Pérez továbbra is a C2-eseket használja, már a 17. körénél tart.
Ezúttal nem tudni, miért de Bottasnak megint rengeteget kellett várnia, hogy pályára léphessen, vagyis könnyen lehet, hogy ismét problémák voltak a Mercedesszel. Mindenesetre a finn pilóta pont időben teljesítette első, azóta egyébként megjavított idejét, hogy a frissített tabellára felkerülhessen.
A német pilóta 1:33.398-ra módosította legjobb idejét, amivel feljött a 9. helyre, közvetlenül Hamilton elé. Utóbbi minden szempontból igaz, ugyanis a különbség mindössze 1 ezred a két versenyző között.
A McLaren pilótája már többször is kint volt a pályán, ám legkésőbb második körének végén rendre visszament a bokszba. Most újból megjelent az aszfaltcsíkon, meglátjuk, hogy ezúttal feliratkozik-e az eredményjelzőre.
Tegnap több olyan időszak is volt, amikor az olasz versenyző az élmezőnyben tartózkodott, és legalább egyszer ez most is megtörtént. Az Alfa Romeo pilótája ugyanis 1:32.486-ot autózott a C3-as keverékeken, amivel 271 ezreddel marad el Ricciardo idejétől.
A délutáni szakasz egyharmadánál érdemes ránézni a megtett körök számára is. Ebben a tekintetben Giovinazzi nemhogy az élmezőnyben van, de konkrétan a legjobb, hiszen már 91 körnél tart, megelőzve a 77-tel rendelkező Alonsót. A délután kezdők közül Gasly vezet 30-cal.
A délutáni képekkel frissült a galériánk, amit az alábbi fotóra kattintva lehet megtekinteni.
---- separator ----gallery-content-type:53691d0e-bdbe-46e9-96ce-4085ad706b81---- separator ----A Red Bull pilótája a C2-esek után a C3-asokat nyüstöli, és már a 15. körében jár. Összességében pedig már 76-szor szelte át a célvonalat.
A finn pilóta 1:33.581-et autózott, amivel még mindig nem került be a legjobb tízbe. Ráadásul Hamiltontól is elmarad, igaz, most már kevesebb mint 2 tizedmásodperccel.
Azok után, hogy a tegnapi nap nagy részét mind Vettel, mind Stroll a mezőny hátsó részében töltötte, a kanadai pilóta azért a végén mutatott némi életjelet. Nemrég ismét a pályára gurult, de valószínű, hogy a köridő javítására nem most kerül sor, a legtöbben ugyanis hosszú etapon vannak.
A Haas pilótája 1:32.883-at autózott a C4-es abroncsokon, így megelőzte Mazepint és Sainzot, és feljött a 7. helyre. Vele ellentétben Norrisnak még mindig nincs mért köre, a McLarennél a kormánnyal lehet valami gond, amit többször is kicseréltek.
A brit versenyző utolsóként került fel az eredményjelzőre, de nem az utolsó helyen áll. A McLaren pilótája ugyanis 1:34.670-nel kezdett, ami a 13. pozícióra volt jó.
A mexikói pilóta lelassított a 9. körében, és behajtott a bokszba, így a harmadik versenyszimulációs etapja rövidebb lett az előző kettőnél.
Mármint nem a köridőket tekintve, hanem fizikailag, de a Williams egyelőre még mindig az Alpha Tauri mögött van. A köridőkből ítélve mindketten hosszú etapon vannak, így a kanadai pilótának talán érdemes egy kicsit lemaradnia. Rajtuk kívül egyébként csak Leclerc van a pályán.
Persze ez nem véletlen, hiszen nyilvánvalóan teljesen más programon vannak. Ugyanakkor érdekes, hogy még mindig Ricciardo áll az élen, aki több mint másfél másodperccel marad el Verstappen tegnapi legjobb körétől. Az állást frissítettük a táblázatban, azóta viszont Stroll feljött a 7. helyre, miután 1:32.851-et autózott.
Csak emlegetni kellett a lassú köröket, és előbb Giovinazzi, majd Norris vette át a vezetést, utóbbi 1:31.239-et autózott, ami közel 1 másodperccel jobb csapattársa délelőtti körénél, igaz, C4-es abroncsokat használt. Könnyen lehet, hogy hamarosan a többiek autójára is felkerülnek a piros oldalfalú keverékek.
Legalábbis ami a mai napon megtett körök számát illeti. Az olasz pilóta egészen pontosan 102-nél tart, 8-cal megelőzve Latifit és 9-cel Alonsót. A délután kezdők közül Gasly a legszorgalmasabb 53 körrel.
A spanyol pilóta a mai napon tért vissza a mezőnybe, legalábbis ami a hivatalos F1-es eseményeket illeti. A 40. életévében járó versenyző (Räikkönenhez hasonlóan) már 20 éve is ott volt a rajtrácson, amikor a Minardival debütált. Az biztos, hogy az idei autója versenyképesebb lesz az akkori (vagy talán mindenkori) Minardinál.
A finn pilóta behajtott a bokszba, és elhagyta az autót, amivel a szerelők kezdtek el foglakozni. Úgy néz ki, hogy a Mercedesnél megint közbejött valami.
A mexikói pilóta 687 ezreddel maradt e Norris legjobb körétől. Azonban fontos hozzátenni, hogy a Red Bull versenyzője a C2-es gumikat használta, vagyis kettővel keményebb keveréket, mint Norris és Giovinazzi.
A francia versenyző 1:31.999-es kört futott, amivel a 4. helyre ugrott fel. Norrishoz és Giovinazzihoz hasonlóan az ő autóján is a C4-es keverékek voltak fent.
Az Alpha Tauri versenyzője további 316 ezreddel gyorsult, aminek következtében már Pérezt is átugrotta. Összességében egyébként 58 körnél tart.
Pérez Latifi Williamse mögött haladt a célegyenesben, amikor a motorborításról jókora darabok törtek le, amelyek a pályán maradtak. Ennek következtében megszakították a tesztet, de vélhetően nem kell sokat várni az újraindításra.
Ahogyan az várható volt a pilótáknak nem kellett sokat várniuk, és máris újra pályára gurulhattak, amit Schumacher, Giovinazzi és Gasly meg is tett. A Red Bullnak nyilvánvalóan nem jött jól az incidens, hiszen valamennyi pályaidőt biztosan veszíteni fognak.
Előbb Giovinazzi ugrott az élre, majd nem sokkal később Gasly túlszárnyalta az idejét. A francia versenyző 1:30.825-öt autózott a C2-eseken, ami már csak 151 ezredre van Verstappen tegnapi körétől.
A kanadai pilóta az 1-es kanyar előtti féktávon vesztette el az autót, aminek következtében megforgott és a pálya mellett találta magát. A WIlliams versenyzője tovább tudott menni, sőt, a bokszba sem hajtott be a kör végén.
A finn versenyző a 4. helyre ugrott fel a jelöletlen C3-asokon futott 1:31.392-es körével, ami egyben a Mercedes eddigi legjobb ideje a teszteken. Hozzá hasonlóan Stroll is gyorsult, ő a 9. legjobb időt autózta a sárga oldalfalú abroncsokon.
Ismét új képek kerültek fel a galériánkba, amit az alábbi fotóra kattintva lehet megtekinteni.
---- separator ----gallery-content-type:53691d0e-bdbe-46e9-96ce-4085ad706b81---- separator ----Frissítettük az eredménytáblázatot, ám azóta fontos változás történt, ugyanis a brit pilóta újra átvette a vezetést. A C4-eseken futott 1:30.586-os köre ráadásul a tesztidőszak eddigi legjobb ideje, de Verstappen eggyel keményebb keverékeken volt képes 1:30.674-re tegnap.
Hiába tettek fel neki új C4-es szettet, a finn versenyző nem tudott vagy nem akart faragni eddigi leggyorsabb köréből. Ellentétben Giovinazzival és Leclerc-rel, akik egyaránt javítottak. Az olasz pilóta így is maradt a 2. helyen,a monacói viszont 1:31.897-es idejének köszönhetően átugrotta Pérezt.
Hiába tettek fel neki új C4-es szettet, a finn versenyző nem tudott vagy nem akart faragni eddigi leggyorsabb köréből. Ellentétben Giovinazzival és Leclerc-rel, akik egyaránt javítottak. Az olasz pilóta így is maradt a 2. helyen,a monacói viszont 1:31.897-es idejének köszönhetően átugrotta Pérezt.
Norris ezúttal sem volt sokáig az élen, ugyanis az Alpha Tauri pilótája 1:30.413-ra volt képes a C4-es gumikon. A nagycsapatnál pedig annak örülhetnek, hogy bő háromnegyed órával a vége előtt Pérez visszatérhetett a pályára. A mexikói versenyző az 1-es kanyarban rögtön le is sodródott az aszfaltcsíkról..
A német versenyző a 10-es kanyarban fékezte el magát, de csak apró rontásról va szó. Nem sokkal később a Red Bull pillótája javított, és 1:31.682-es körének köszönhetően feljött az 5. pozícióba. Mindezt ráadásul C2-es gumikon, két fokozattal keményebb keverékeken, mint a körülötte lévők.
A finn pilóta némileg faragott eddigi legjobb idejéből, de 1:31.172-es köre még arra sem volt elég, hogy előrébb lépjen a tabellán. Ezzel együtt egyértelműen a mai délután tűnik a Mercedes eddigi legjobb etapjának az idei teszteken.
A kanadai pilóta 1:31.281-gyel ideiglenesen feljött az 5. helyre, majd érkezett a Ferrari versenyzője, aki a 4. pozícióba ugrott fel 1:31.135-ös körének köszönhetően. Előbbi a C3-as, utóbbi a C4-es keverékeket használta.
Azonban Bottas a C5-ös keverékeken is csak a 2. helyet foglalja el, 47 ezreddel lemaradva a listavezető Gaslytól. A finn pilóta az első két szektorban egyéni, a harmadikban abszolút legjobb időt futott.
Legalábbis pozíciót, ugyanis maradt 6., miután Stroll fellépett a 4. helyre. Az idejét tekintve viszont gyorsult, ráadásul övé a leggyorsabb első szektor.
A finn pilótát most is C5-ös abroncsokon küldték ki, és ezúttal már sikerült az élre ugrania. 1:30.289 másodperces köre 124 ezreddel gyorsabb az eddigi első Gaslyénál.
A lassításokból egyértelműen látszik, hogy az Alfa Romeo első szárnya mozog, és hol a jobb, hol a bal széle van lejjebb. Az olasz pilóta azóta ki is állt a bokszba, de már visszatért a pályára.
A kanadai pilóta egészen idáig nem javított a délután folyamán, viszont most 1:31.672-es körének köszönhetően feljött a 7. helyre. Így Alonso maradt az egyetlen, akinek a neve mellett még mindig délelőtt futott kör szerepel. Leclerc szintén gyorsult, de maradt a 6. pozícióban.
Pár másodpercig fennállt a ritka alkalmak egyike, amikor mind a 10 versenyző az aszfaltcsíkon körözött. Ennek Giovinazzi vetett véget, majd többen is meglátogatták a bokszutcát, még ha csak ideiglenesen is.
Ahogyan délelőtt, úgy most is tervezett módon szakították meg a tesztelést. Nem sokkal korábban Stroll javított, és feljött a 3. helyre. Ezzel lényegében véget is ért a mai tesztnap.
Azonban csak próbarajt céljából, a köridőn már nem javíthattak. Ennek következtében kialakult a végeredmény, és az is eldőlt, hogy az egész nap autózók közül csak Alonso nem javított délelőtti legjobbján.
A Mercedes a mai napon mutatott először valódi életjelet, ám hozzá kell tenni, hogy Bottas eggyel lágyabb keverékeken futotta legjobb idejét, mint a közvetlenül mögötte végzők. A frissített táblázatból kiderül, hogy a köridők tekintetében Latifi volt a legjobb, a délután kezdők közül pedig Schumacher. Mára búcsúzunk, köszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal, holnap reggel pedig ismét várjuk Önöket az élő tudósítással!