Pénteken délután a második szabadedzéssel folytatódott az Emilia Romagna Nagydíj hétvégéje. A gyakorlás előtti legfontosabb hír az volt, hogy Sergio Pérez és Esteban Ocon sem kapott büntetést a délelőtti incidensük után. Mind a mexikói, mind a francia pilóta részt tudott venni a délutáni tréningen, mint ahogyan közel fél óra elteltével Nyikita Mazepin is csatlakozott a mezőnyhöz, aki szintén összetörte az autóját a nyitóedzésen.
A kezdés pillanatában a pálya 25, a levegő 14 fokos volt, ami a körülményekhez képest nem volt olyan rossz a pilóták és a csapatok szempontjából. Az első mért körök után a két Ferrari állt az élre, Charles Leclerc 1:17.076-tal kezdett, ami mindössze fél másodperccel volt lassabb Valtteri Bottas délelőtti legjobb idejénél.
A monacói pilóta 718 ezreddel előzte meg csapattársát, Carlos Sainzot.
Nem sokkal később a finn pilóta elválasztotta a maranellóiak autóit, Lewis Hamilton és Max Verstappen pedig meg is előzte Leclerc-t. Ám a Ferrari versenyzője visszavette a vezetést, Sainzot pedig még többen megelőzték. Ebben a pillanatban az első 14 helyezett közepeseken autózott.
Leclerc-t aztán a két Mercedes, Sainz és Verstappen is megelőzte, ám utóbbi pár másodperc múlva lelassult az utolsó szektorban. A holland pilóta pont elhaladt a bokszutca bejárata mellett, így a célegyenes végén parkolt le a Red Bull-lal. Verstappen a rádióban úgy fogalmazott, hogy „valami eltört” az autóban. A kocsit ugyan visszatolták a garázsba, de Verstappen számára véget ért a gyakorlás.
Az edzés nem szakadt meg, és a virtuális biztonsági autós fázis után a mezőny megmaradt tagjai ismét teljes erőbedobással próbálkozhattak. Pérez szinte rögtön megelőzte csapattársát, de utána percekig nem változott a sorrend az élmezőnyben. Ezt követően viszont Ocon és Nicholas Latifi is befurakodott a kisebb hibát bemutató Sainz és a mexikói versenyző közé, majd még többen megtették ugyanezt.
Ekkorra már a mezőny tagjainak túlnyomó többsége a lágy gumikon próbálkozott, de a Mercedesekre csak közel 30 perc elteltével tették fel a piros oldalfalú abroncsokat.
Ennek mindkét versenyző esetében csak másodszorra lett meg az eredménye, hiszen az első próbálkozás során Bottas és Hamilton sem javított. Érdekes módon utána is csak a brit pilóta javított, de ez csak arra volt elég, hogy visszaelőzze Gaslyt és 1 századra megközelítse csapattársát.
Innentől kezdve a pilóták a hosszú etapokra koncentráltak, így a sorrend nem változott az élmezőnyben. Ennek során egészen a végéig senki nem követett el nagyobb hibát, a legkomolyabb rontás Fernando Alonso nevéhez fűződött, aki átment a kerékvetőkön. Utána Mazepin is keresztülhajtott a füvön, viszont ezúttal nem ő, hanem Leclerc járt a legrosszabbul, aki pár perccel a vége előtt összetörte a Ferrarit.
Bottas végül 1:15.551 másodperccel végzett az élen, mögötte Hamilton, Gasly, Sainz, Leclerc, Pérez, Cunoda, Norris, Giovinazzi és Stroll volt a sorrend. Verstappen végül a 14. helyen zárt, két világbajnok, Alonso és Sebastian Vettel között.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Emilia Romagna Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk az első tréning összefoglalóját.
Megvan a maga szépsége az előszezoni tesztelésnek és az idénynyitónak helyet biztosító Bahreinnek is, de háromnapnyi tesztelés és háromnapnyi versenyzés után jó látni már fákat és változatosabb környezetet az F1-es autók körül. Nézzen bele a pénteki galériánkba!
---- separator ----gallery-content-type:d1d15c66-5cd2-42ea-8e23-b8dd9f6f6007---- separator ----Három autó is megsérült az első szabadedzés során, Esteban Ocon és Sergio Pérez egy elengedés során félreértette egymást és összeütköztek, majd Nyikita Mazepin a falhoz csapta az autóját. Ocont és Pérezt berendelték a sportfelügyelők, de büntetést nem osztottak ki, mert a kellemetlen helyzethez az is kellett, hogy az egész első szabadedzés során gondok akadjanak az F1 kommunikációs rendszereivel, nem működött rendesen az időmérés, a rádióforgalom és a belsőkamerák képe sem érkezett meg.
Mazepinnek nincs mentsége az újabb autótörésre, de a Haas megerősítette, hogy az orosz pilóta ott lehet a második tréningen.
Az Autoweek értesülése szerint vasárnap a pályára érkezik Chase Carey, az F1 korábbi elnöke és Greg Maffei, a Liberty Media vezérigazgatója, várhatóan bejelentik a hosszú idő óta ígért Miami Nagydíj 2022-es megrendezését.
Az Alpha Tauri újonca korábban tesztelt Imolában, mégis kicsúszással kezdte a hétvégéjét, de legalább nem járt úgy, mint Mazepin, aki kétszer is a kavicságyban kötött ki.
Csütörtökön veszélybe került a Kanadai Nagydíj megrendezése a járványhelyzet miatt. Döntés egyelőre nincs, de az RTL információja szerint a Nürburgring ugorhat be Montreal helyére a 2021. július 13-ai hétvégén.
Tegnap még sapkában és kabátban járkáltak a mezőny tagjai, ma sincs kánikula, de a levegő 13, a pálya 27 fokos, ez ideális a körözésre. Az viszont nem jó hír az izgalmak szerelmeseinek, hogy a vasárnapi futam idősávjában csökkent az eső valószínűsége, már csak 30 százalék körüli.
Tavaly az egyetlen szabadedzésen 1:14.726 volt a leggyorsabb kör Lewis Hamilton révén. Ennek délelőtt a közelébe sem jutottak.
Megkezdődött a 60 perces tréning, most szerencsére van közvetítés is. Hét pilóta rögtön ki is ment, köztük Esteban Ocon, akinek van mit behoznia az első szabadedzésen történt baleset után.
Az első tréningen leginkább a kemény keverékű gumikat használták a pilóták, most sokan közepesekkel kezdtek, de vannak, akik még maradnak a keményeken.
Közepesekkel a Ferrarik kezdtek az élen, a Mercedesek egyelőre forgalomba kerültek. Leclerc és Sainz szempontjából kedvező lenne egy ígéretes eredmény a hazai pályán.
A McLaren pilótája a célegyenes végén mérte el a féktávot és átugratott a kerékvetőn. Folytatni tudta az útját, csak rövid ideig volt érvényben sárga zászló.
A Mercedes pilótája 1:16:940-nel átvette a vezetést Verstappentől, aki 1:16.999-et ért el, majd jött Leclerc és 1:16.705-re gyorsult.
Az első szabadedzés végén összetört Haas egyelőre bakokon áll, a csapat korábban azt ígérte, hogy elkészülnek a második tréningre. Még bő 50 percük van.
A finn pilóta a tavalyi formájára emlékeztet, a tét nélküli edzéseken rendszerint villogott, aztán, amikor komolyra fordultak a dolgok, Hamilton általában legyőzte őt. Itt mondjuk az övé volt a pole, de a futamot Hamilton nyerte.
Rossz hír a Red Bull számára: Max Verstappen kénytelen volt félreállni az autójával, miután a célegyenes elején "valami eltört" a Red Bullban. Mérnöke azt kérte, hogy menjen vissza a bokszba, ha tud, de ez nem sikerült neki, a bokszutca kijáratánál parkolt le.
Van esély arra, hogy a Red Bull visszakerül a garázsba, de kevesebb mint 50 perc van hátra az edzésből, és úgy tűnik, a hajtásláncban adta meg magát valami. Ez nagy segítség a Mercedesnek.
Durván ugrat Norris a kerékvetőkön a McLarennel, ez egyelőre nem kifizetődő a számára, csak a 10. helyezett és lassabb a 8. helyezett Daniel Ricciardónál is.
Több pilóta már kapott lágy gumikat az autójára, így több idejük marad a versenyszimulációkra. Sainz, Leclerc, Cunoda, Ocon, Latifi, Alonso, Vettel, Russell már az időmérős etapját futja.
A monacói pilóta a leggyorsabb kört futotta lágyakkal, Sainz lágyakkal sem tudott gyorsabb lenni a Mercedesekkel. Úgy tűnik, Leclerc ezúttal nem akar az időmérőig várni, hogy felülkerekedjen csapattársán, igaz, pályaelhagyás miatt törölték a körét.
A francia pilóta kihagyta ugyan az első szabadedzés egy részét, most mégis gyorsabb kétszeres F1-es világbajnok csapattársánál. Alonso mindössze a 10. helyezett.
Lágyakkal futott mért kört Lewis Hamilton, úgy tűnik, altat a Mercedes, mert a brit pilóta látványos hiba nélkül is 0,3 másodperccel lassabb volt Bottas közepes gumis körénél. A finn pilóta most próbálkozik az időmérő szimulációval.
A finn pilóta már a 2-es szektorban 0,4 másodpercet kapott korábbi önmagától, a kör végére bő fél másodpercet. Úgy tűnik, a Mercedes nem akarja kiteríteni a lapjait az időmérő előtt.
Nem kezdtek gyorsan sürgölődni körülötte, de még van 27 perc, hátha még rendbe tehetik a szerelők a Red Bullt.
Az Alpha Tauri pilótája tavaly a műszaki hiba miatti kiesése előtt igen versenyképes volt Imolában, most egyelőre a 3. helyezett lágy gumikkal, de nem győzzük hangsúlyozni, hogy csalókák az eredmények.
A címvédő már a bokszban van, de előtte még futott egy 1:15.561-et, ami mindössze 0,01 másodperccel lassabb Bottas közepes gumis körénél. A Mercedes láthatóan nem a leggyorsabb körre hajt ma délután.
A Haas szerelői összerakták az autóját, lágy gumikkal mért kört is futott már, de továbbra is csak az utolsó és a rádión azt jelentette, hogy furcsa zajokat hall.
Az 1. helyezett Bottas és a 19. helyezett Schumacher között mindössze 1,799 másodperc a különbség, ami igen csekély, bár a Mercedes biztosan tudna még gyorsabban is menni.
A McLaren pilótája jelenleg csak a két Haast tudja megelőzni, ennek az az oka, hogy törölték a leggyorsabb körét, ami a 10-11. helyre lett volna elegendő.
A pálya szélén figyeli az eseményeket Martin Brundle, a Sky Sports szakértője, azt mondta, a Mercedesek mozgása már emlékeztet a világbajnoki címeket nyerő autóikra, vagyis úgy tűnik, nagy előrelépést tettek a beállítások terén.
Zajlanak a hosszú etapok, ilyenkor az abszolút leggyorsabb kör nem dől meg a kopott gumik és az üzemanyagszint miatt, de a verseny szempontjából beszédesek a hosszú etapok. Jelenleg ez a helyzet:
Leclerc 1:19.1 (közepes)
Pérez 1:19.7 (közepes)
Russell 1:19.8 (kemény)
Gasly 1:19.9 (lágy)
Cunoda 1:19.9 (lágy)
Az AWS ismét jóslásba bocsátkozott a második szabadedzés szektoridői alapján, Bottast 0,12 másodperccel gyorsabbnak tartja a mesterséges intelligencia Hamiltonnál, a Ferrarik hátránya 0,29 mp (Leclerc) és 0,56 másodperc (Sainz).
Érdemes kiemelni, hogy a szoftver Vettelt csak a 19. helyre várja 2,05 másodperces hátránnyal, alig tartja gyorsabbnak Schumachernél.
Nagy kerülővel, városi közutak használatával tudták csak visszavinni Verstappen autóját a Red Bull garázsába, közben mindenki alaposan le is fotózta minden részletét, egy helyi rendőrt nagyon érdekelt a diffúzor is. Az Auto Motor und Sport tudósítója szerint azzal is viccelődtek, hogy az autót közvetlenül Maranellóba viszik.
Leclerc a falnak ütközött, a rádión azt mondta, hogy "eléggé nyomta", úgyhogy valószínűleg vezetői hiba történt.
Néhány perc maradt a pályaidőből, a versenyirányítás úgy döntött, nem indítják újra az edzést. Ez nem meglepő, Leclerc autóját sokáig tart majd elszállítani.
A rádión arra panaszkodott, olyan, mintha jégen autózna.
Az első után a második szabadedzésen is a finn pilóta bizonyult a leggyorsabbnak. Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jelentkezünk összefoglalóval és további hírekkel!