Ez feszült taktikai csatát ígért, és a kiszámíthatatlanságot csak fokozta, hogy a rajt előtti esőzések és a felhős időjárás miatt a korábbiaknál jóval alacsonyabbak voltak a hőmérsékletek és gyengébb volt a tapadás is. Ez papíron Hamiltonnak kedvezett, az viszont sokat ígért, hogy Verstappen az egész hétvégén magabiztosabbnak tűnt a Mercedes pilótájánál.
Az első 10 helyezett a szabályok szerint az időmérőn használt közepes keverékű gumikon kezdte a versenyt,
mögöttük Esteban Ocon, Sebastian Vettel és Antonio Giovinazzi választotta a keményeket a 11-13. helyen, valamint Kimi Räikkönen, Nyikita Mazepin és Lance Stroll a 17-19. pozíciókban. Mick Schumacher a szombati időmérős balesete után megtarthatta a 15. rajtpozícióját, Cunoda Juki viszont a sebességváltó cseréje, valamint az autó konfigurációjának megváltoztatása miatt csak a bokszutcából rajtolhatott.
A rajtnál Verstappen megtartotta a vezetést, de megcsúszott az 1-es kanyar csúcspontján, így Hamilton számottevő előnnyel az élre állt, miközben Verstappen kénytelen volt védekezni Bottas ellen. Pérez, Sainz, Gasly, Leclerc, Alonso, Ricciardo és Norris volt a pontszerzők sorrendje az 1. kör végén.
Az első körök során több pilóta is panaszkodott a gyenge tapadásra,
ez Verstappen kicsúszása után egyértelmű is volt. Hamilton 1,5 másodperces előnnyel vezetett, Bottas hátránya körülbelül ugyanennyi volt a Red Bull mögött, a pontszerzők lényegében vonatozni kezdtek. A két McLaren csatázott az utolsó két pontszerző helyért, Norris panaszkodott, hogy Ricciardo nem hagyott neki helyet.