Az eső tönkretette a spái versenyt, Verstappen nyerte minden idők legrövidebb futamát
2021. augusztus 29. 14:40
Már az időmérő edzés is esőben zajlott, de igazán a versenyre keményített be az időjárás Spa-Francorchamps-ban, a Belga Nagydíj helyszínén. A rajt előtti órákban szakadatlanul esett, az Ardenneket pedig egybefüggő felhőtakaró borította be, mindenfajta reményt csírájában elfojtva arra, hogy kitisztul az ég.
A versenyzők a körülményeknek megfelelő extrém esőgumin hajtottak ki a pályára a bokszutca megnyitásakor, de nem mind a 20 pilóta jutott el a rajtrácsig, Sergio Pérez ugyanis már az első szektor után, a Les Combes-kanyarban a falba állította az autóját, és mivel a Red Bull jobb első felfüggesztése komolyan sérült, már azelőtt véget ért a futam a mexikói pilótának, hogy elkezdődött volna. Legalábbis ekkor mindenki ezt hitte.
A többiek azonban felálltak a rajtrácsra, Max Verstappen indult az élről, mellőle George Russell, mögülük pedig Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo. Azaz csak indulhatott volna, a rajtot ugyanis a felvezető kör előtt néhány pillanattal elhalasztotta Michael Masi versenyigazgató, mondván erősödött az eső intenzitása. Először csak 15 óra 10 percre, végül pedig 15 óra 25-re irányozták elő az indulást, utóbbi időpontban pedig neki is vágtak a rajtprocedúrának a Safety Car mögött a pilóták.
Azonnal látszott, hogy borzasztóak a látási viszonyok és rengeteg a víz a pályán, így nem volt meglepő, hogy a versenyzők többsége versenyzésre alkalmatlannak minősítette a körülményeket,
egyedül Max Verstappen közölte, hogy felőle mehetnének. Masi azonban a többiekre hallgatott és két kör után a bokszutcába parancsolta a mezőnyt, így a rajtrács helyett ott folytatódhatott a várakozás.
A több órásra nyúló kényszerszünet alatt leginkább az szórakoztathatta a nézőket (már amennyire ezen lehet szórakozni), hogy teljes káosz uralkodott a csapatok között és szemmel láthatóan az FIA-n belül is arról, hogy hány kör telt el a versenyből, és meddig lehet újraindítani (vagy elindítani, nézőpont kérdése) azt.
A csapatok felváltva bombázták kérdéseikkel Michael Masit, akitől megtudhattuk, hogy a Safety Car mögött megtett két körrel nem két körrel csökkent a 44 körös versenytáv, hanem valójában öttel, mivel a 15 órától közölt többszöri halasztás halasztásonként egy kört levont, viszont mindez még nem számított a verseny részének. Martin Brundle, a Sky Sports kommentátora vitatta ezt (szerinte egy kör telt el), de a csapatok közül sem mindenki így számolt.
Masi mindezt megfejelte azzal, hogy először azt közölte, 15 órakor elindult a visszaszámlálás a verseny megtételére a szabályokban foglaltak szerint rendelkezésre álló három órából, valamivel 17 óra után (amikor már kevesebb mint egy órája volt elméletileg a versenyzőknek, hogy folytatás esetén körözzenek) a Ferrari csapatmenedzserének kérdésére azonban már azt mondta, hogy a visszaszámlálás megállt, így akár 18 óra után is lehet verseny.
Mint kiderült, a szabályokban foglaltak szerint ilyesmire van lehetőség, a felügyelők ugyanis felülírhatják ezt a szabályt, és itt éltek is ezzel a hatalmukkal, így 17 órakor megállították az órát. Mindez azt jelentette, hogy a legjobb esetben is legfeljebb 1 órás versenyre volt esély.
Sokáig úgy tűnt, hogy ebből semmi nem lesz, 18 óra után nem sokkal a versenyirányítás azonban közölte, hogy 18 óra 17 perckor újraindítják a versenyt. Az eső valóban enyhülni látszott, de mire a pilóták a Safety Car mögött kihajtottak a bokszból, ismét esett, és mindenki arra panaszkodott, hogy az autója felúszik az aszfalton álló vízre.
A képernyő bal felső sarkában a megszokott körszámláló helyett az egy órás visszaszámlálás jelent meg, valójában azonban a körök is számítottak, két kör megtétele esetén ugyanis már osztottak pontokat, igaz, csak az eredeti mennyiség felét. Ahhoz, hogy a pontszerzők a helyezésüknek meglévő egységeket kapják, a versenytáv 75%-ának teljesítéséhez lett volna szükség, ez azonban esős időben egy óra alatt alapból képtelenség.
Ezt a két kört megtette a mezőny, majd a harmadikban ismét elkerültek a piros zászlók, és mindenki visszatért a bokszutcába. Akadtak, akik azonnal kiszálltak, mások maradtak az autóban, de az általános hangulat igencsak lemondó volt, mindenki érezte, hogy ebből ma nem lesz verseny.
Az egy órás visszaszámlálás közben pörgött, 32 perccel a lejárta előtt azonban jött az elkerülhetetlen döntés: a verseny nem folytatódik, ennyi volt!
Az 1991-es, szintén a heves esőzés miatt félbeszakított, mindössze 14 körön és 54 km-en át tartó Ausztrál Nagydíjat megelőzve ez lett minden idők legrövidebb F1-es futama, amelyet így a pole pozíciót megszerző Max Verstappen nyert meg az élete első F1-es dobogóját ünneplő George Russell és Lewis Hamilton előtt. A negyedik helyen Daniel Ricciardo, az ötödiken Sebastian Vettel zárt, majd következett Pierre Gasly, Esteban Ocon, Charles Leclerc, Nicholas Latifi és Carlos Sainz az első tízben.
Ocontól lefelé annak legalább örülhettek a pilóták, hogy Sergio Pérez hibájának köszönhetően előreléptek egy helyet, és még a Ferrari spanyolja is szerzett fél pontot. Érdekesség, hogy Lance Strollnak még úgy is sikerült 10 másodperces büntetést összeszednie, hogy nem volt valódi verseny. A kanadai pilóta ugyanakkor nem hibázott, csupán arról van szó, hogy csapata kicserélte a hátsó szárnyát, és feltett egy esőben kedvezőbb, nagy leszorítóerős változatot. Strollnak emiatt a bokszutcából kellett volna rajtolni, de mivel végül rajt sem volt, ez lett a büntetése.
Összességében azonban nem igazán volt minek örülni, hiszen egy izgalmasnak ígérkező futamtól fosztotta meg az időjárás a szurkolókat.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat,hamarosan indul a Belga Nagydíj. Tegnaphoz hasonlóan leszakadt az ég, és ennek már most megvan az első áldozata. Sergio Pérez ugyanis a Les Combes-nál elvesztette az irányítást, és a szűk bukótérben nekiment a falnak. Könnyen lehet, hogy az autóját nem tudják megjavítani a rajtig.
Az Alfa Romeo úgy döntött, Räikkönen hátsó szárnyát kicserélik. Ennek következtében a finn pilóta a bokszutcából rajtol, így Mazepin és Stroll eggyel előrébb kerül a rajtrácson.
A mexikói pilóta annyira összetörte az autót, hogy a Red Bull szerelőinek még a tavalyi Magyar Nagydíjhoz hasonló csodára sincsen esélyük. A 7. rajtkocka így üresen fog maradni.
A pályán akkora a vízmennyiség, hogy meglepő lenne, ha az Emilia Romagna és a Magyar Nagydíjhoz hasonlóan ezúttal is állórajt lenne. Lando Norris tegnapi balesete után pedig különösen nagy hangsúly van a biztonságon.
George RUssell hatalmas meglepetésre a 2. helyen végzett a tegnapi időmérőn, ezzel a 2017-es Olasz Nagydíj óta először indulhat egy Williams az első sorból. Ráadásul Stroll-lal ellentétben ezt önerőből sikerült elérnie, hiszen azon a hétvégén a 2. és 3. pozícióban végző Red Bullokat megbüntették.
Még mindig nem dőlt el, hogy állórajt lesz, vagy a safety car vezeti fel a mezőnyt. Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója a Sky Sportsnak nyilatkozva kijelentette, hogy a körülmények olyan gyorsan változnak, hogy a versenyirányításnak a végsőkig ki kell várnia.
Hivatalossá vált, hogy a safety car mögül fog elrajtolni a mezőny, vagyis a versenyirányítás túl veszélyesnek ítélte meg az állórajtot. Az persze más kérdés, hogy a safety car hány körig lesz a mezőny előtt, tegnap például a Forma-3-asokat sem engedték el azonnal.
Hamiltont az imént figyelmeztették, hogy ha a futam felét a biztonsági autó mögött teszik meg, akkor addig nem adhatnak neki utasításokat. Ugyanis ebből a szempontból minden ilyen kör felvezető körnek számít, amire ezek a szabályok vonatkoznak.
Nem indul el időben a felvezető kör, mivel a versenyirányítás tájékoztatása szerint 10 perccel elhalasztják. Addig a versenyzők továbbra is a rajtrácson tartózkodnak.
A mezőny tagjainak többsége az autójában maradt, ám a hétszeres világbajnok úgy döntött, máshol hatékonyabban tud készülni a rajtra. Ezt természetesen megteheti, hiszen még jó pár perc van a felvezető kör időpontjáig, már ha akkor valóban elindul a körözés.
15:10-kor sem indul el a futam, ugyanis a versenyirányítás újabb halasztásról tájékoztatta a mezőnyt. Ennek értelmében legkorábban 15:15-kor kezdődhet el a Belga Nagydíj.
Negyed 4-kor sem fog elkezdődni a felvezető kör, a következő időpont 15:20. Könnyen lehet azonban, hogy ez sem fog sokáig élni, és újabb halasztást fognak bejelenteni.
Azóta visszatért az autóba, ám később a rádión elkezdte ecsetelni az "élményeit". Elmondása szerint a mosdó előző használója, történetesen egy francia operatőr olyasmit hagyott ott, ami élete végéig kísérteni fogja...
A körülményeknek köszönhetően kissé elsikkadt, de mindenképpen meg kell említeni, hogy az ausztrál pilóta a 200. rajtjára készül. Ő a 20. versenyző az F1 történetében, aki eléri ezt a számot. Mindeközben bejelentették, hogy a felvezető kört 15:25-re halasztották...
A Red Bull szerelői elkezdték javítani a mexikói pilóta autóját. Ugyanakkor még a Sky Sportson sem biztosak abban, hogy visszatérhet-e a mezőnybe, amennyiben időben megjavítják.
Az ausztrál versenyzőnek elmondták, hogy a következő 15-20 percben az eső hasonló intenzitással fog esni, ezt követően pedig még inkább szakadni fog... Mindezek ellenére úgy néz ki, elindul a felvezető kör.
25 perces késéssel, de útjára engedték a pilótákat, de csak a safety car mögött. Mondanunk sem kell, hogy mindenki esőgumikon van.
A Red Bull pilótája kijelentette, hogy a szokásosnál nagyobb távolságban kell követnie a biztonsági autót, mivel nem lát. Norris szerint borzasztóak a körülmények, nem látja az előtte autózó Giovinazzit, ráadásul többször is felúszott az autója.
Ezzel hivatalosan elkezdődött a Belga Nagydíj első köre. Ezúttal Giovinazzi panaszkodott arra, hogy ezek között a körülmények között nem lehet vezetni.
Nem tartott sokáig a körözés, a lényegében még el sem kezdődött futamot máris félbeszakították. A pilóták ezúttal a bokszban sorakoznak fel, mivel a rajtprocedúrát is megszakították.
Mások viszont arra panaszkodtak, hogy vezethetetlen az autó. Ricciardo pedig a piros zászló után kijelentette, hogy ez volt a jó döntés.
Legalábbis Vettel mérnöke szerint ilyen körülmények között ez lehet a forgatókönyv. Marcin Budkowski, az lpine technikai igazgatója a Sky Sportsnak megerősítette, hogy ezeket az autókat nem ilyen vizes pályára tervezték. Hozzátette, szerinte Verstappent leszámítva senki nem gondolja úgy, hogy biztonságos lenne a versenyzés.
Egyelőre senki nem tud semmit, talán még a versenyirányításban sem. Az biztos, hogy a következő jó pár percben semmilyen formában nem fog elkezdődni a körözés.
A Red Bullnál felmerült, hogy megjavítják az összetört autót, amire újrakezdődik a körözés. Ennek kapcsán Jonathan Wheatley, az energiaitalosok sportigazgatója megkérdezte Michael Masi versenyigazgatót, hogy lehetséges-e, hogy a mexikói pilóta visszatérjen a mezőnybe. Az ausztrál szakember azonban kijelentette, hogy nem, mert ez csak szabálytalan segítséggel történhetne meg. Mire Wheatley úgy reagált, hogy a futam hivatalosan nem kezdődött el, és ez a felvezető körre nem érvényes, csak a versenyre. Az FIA jelenleg vizsgálja a lehetőségeket.
Egyelőre nem úgy néz ki, hogy a közeljövőben itt versenyzés lesz, Innentől kezdve pedig a fényviszonyokra is figyelni kell: a naplemente időpontja 20:27, ugyanakkor a látási viszonyok már jóval korábban sem ideálisak.
Több szempontból is kérdéses, hogy a mexikói versenyző mégis részt vehet-e a Belga Nagydíjon. Egyrészt a szerelőkön gyorsaságán is múlik, másrészt attól is függ, hogy milyen döntés születik az FIA-nál.
„Úgy hisszük, hogy nem kapott külső segítséget, Jonathan jelenleg ezt egyezteti az FIA-val – mondta Horner a Sky Sportsnak. – A szerelők teljes gőzzel dolgoznak, de sokkal nagyobb volt ez a becsapódás, mint Maxé tavaly Magyarországon. Mindent megteszünk, remélem, hogy ha elindul a futam, akkor részt vehet majd rajta." Hozzátette, normál, hogy normál esetben ez egy 3-4 órás munka lenne.
Zak Brown a Sky Sportsnak kijelentette, megítélése szerint a mezőny tagjai 30-45 percig még biztosan nem fognak visszatérni a pályára. A McLaren vezérigazgatója abban bízik, hogy odáig legalább eljutnak, hogy a pontok felét megkaphassák.
A Sky Sports készített interjút az Alpine csapattagjaival, amibe belehallatszottak a kétszeres F1-es világbajnok szavai. A spanyol pilóta mérnökének mondta, hogy nem térhetnek vissza a pályára.
A brit pilóta saját Twitter-csatornáján, valamint a Sky Sportsnak nyilatkozva kijelentette, hogy megérti, ha a kilátogató nézők bosszúsak, de a biztonság az első. A Williams versenyzője elmondta, adott esetben holnap is szívesen versenyezne, de nem biztos benne, hogy ez logosztikailag megoldható lenne, hiszen jövő héten már a Holland Nagydíjat rendezik.
A Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak kijelentette, hogy jelenleg rosszabb a helyzet, mint amilyen akkor volt, amikor a rajtrácson álltak. Marcin Budkowski, az Alpine technikai igazgatója elmondta, a radar szerint még jön eső.
Döntött az FIA, a mexikói versenyző elindulhat a futamon, amennyiben az autóját sikerül időben helyrehozniuk, igaz, csak a bokszutcából. Ebből a szempontból jó hír a szerelőknek, hogy a közeljövőben nem számíthatunk változásra, más kérdés, hogy lesz-e ma egyáltalán versenyzés.
A Mercedes csapatfőnöke szerint a körülmények nem fognak javulni a következő háromnegyed órában. Hozzátette, a látási viszonyok annyira rosszak voltak, hogy Hamilton nem látta a piros fényt a kormányán, amikor visszarendelték őket.
Összesen négy alkalommal történt meg, hogy az eső miatt nem teljesítették a futam 75 százalékát, ezért félpontokat osztottak a versenyzőknek. Az 1975-ös Osztrák, az 1984-es Monacói, az 1991-es Ausztrál, valamint a 2009-es 2009-es Malajziai Nagydíj után ez lehet az ötödik ilyen eset.
Michael Masi versenyigazgató megerősítette, hogy 6 óráig mindenképpen be kell fejezni a versenyt, ugyanis a rajt eredeti időpontja után legfeljebb 3 óra telhet el. Mindez azt jelenti, hogy lényegében most tartunk félidőnél.
Masi a McLaren kérdésére válaszolva elárulta, hogy a halasztások is egy körnek számítanak, így az eredeti 44 kör nem 1-gyel, hanem 5-tel csökken. Hozzátette, ha ma kimennének akár csak 1 körre is a biztonsági autó mögött, akkor a pilóták megkaphatnák a pontok felét.
Legalábbis abban az esetben, ha a körülmények nem változnak. A Mercedes csapatfőnöke kijelentette, bármennyire is szereti a versenyzést és az abban rejlő veszélyt, ez a lépés túlságosan veszélyes lenne, főleg a látási viszonyok miatt. Ami a hétfői pótlást illeti, egyrészt szeretné kiszolgálni a szurkolókat, másrészt viszont kételkedik abban, hogy egy munkanapon sokan ki tudnának látogatni, ráadásul ott van a zandvoorti futam is.
A mai nap első győzelmét a Red Bull, pontosabban annak szerelőgárdája aratta, ugyanis sikerült versenyzésre alkalmas állapotba hozniuk a mexikói versenyző autóját. Kérdés, hogy ez végül mennyit fog számítani.
Ahogyan arról beszámoltunk, Masi szerint 39 kör van hátra, Budkowski viszont a Sky Sportsnak kijelentette, hogy nem kezdődött el a futam, és nem szabad pontokat osztani. A Live Timing pedig még mindig 43 kört mutat...
A sportszabályzat értelmében a rajt halasztása minden alkalommal azzal jár, hogy a teljesítendő körök száma eggyel csökken. A Sky Sports szakértőjeként dolgozó Martin Brundle szerint viszont ez azt jelenti, hogy több felvezető körre van szükség, ma viszont magát a felvezető kört halasztották többször. Lehet, hogy a Live Timingnak van igaza, és az F1 versenyigazgatója rosszul tudja a szabályokat?
A pályán továbbra sem történik semmi érdemleges, így megtekinthetik a később frissülő galériánkat. A képválogatás az alábbi fotóra kattintva nyitható meg.
---- separator ----gallery-content-type:d9694e20-e9bb-4021-8428-fb1c60bea9fd---- separator ----Masi közölte, hogy hivatalosan csak akkor kezdődik el a futam, ha a bokszutca végén a lámpa zöldre vált. Mindez azt jelenti, hogy ha legalább két kört megtesznek a safety car mögött, akkor a pontok felét megkaphatják a pilóták. Kérdés, hogy mi lesz a leggyorsabb körrel, bár valószínű, hogy ilyen helyzetben azt a mezőny hátsó felében fogja megfutni valaki.
Még mindig ott állnak a pálya szélén, bízva a folytatásban. Schumacher nemrég kiment a bokszutcát a pályától elválasztó falhoz, és integetett a kilátogatóknak, Ricciardo pedig most próbálja jobb kedvre deríteni őket.
Az FIA úgy döntött, hogy "ideiglenesen félbeszakítják a versenyt". Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy megállították az óra, így 6 órakor nem kell leinteni a futamot. Mindez meglepően hangzik, de a Nemzetközi Sportkódex 11.9.3.o pontja szerint a 3 órás szabály felülbírálható.
Az ausztrál pilóta az F1TV-nek nyilatkozva elmondta, próbál aktív maradni, mert elképzelhetőnek tartja, hogy egyszer csak közlik velük, hogy 10 perc múlva indulás, viszont túl sok energiát sem akar elégetni. Jelenleg ugyanakkor ő sem gondolja úgy, hogy az időjárás lehetővé tenné a folytatást. Hozzátette, mostanra eljutott oda, hogy nem tudja, mit tegyen, ezért a szurkolókat kezdte el szórakoztatni.
Ez azonban természetesen nem versenygép, hanem az orvosi autó. Az FIA ugyanakkor bízik benne, hogy normális fényviszonyokban el lehet indítani a futamot.
Legalábbis abban az értelemben, hogy el akarta hagyni a bokszfalat. Masi erre engedélyt adott, de hozzátette, hogy Ron Meadowsnak és a többieknek 10 percen belül vissza kell térniük.
Alan van der Merwe, az orvosi autó sofőrje kijelentette, hogy a pálya nem olyan rossz, legalábbis abban az esetben, ha az ember egyedül autózik. Onnantól kezdve ugyanis, hogy valakit követni kell, a látási viszonyok borzasztóvá válnak, így szerinte csak Verstappen versenyezne szívesen.
A versenyirányítás közölte, hogy legközelebb 17:45-kor adnak tájékoztatást az időjárást illetően. Az eső mindenesetre még indig esik...
A kilátogatók továbbra is kitartanak, amikor pedig őket mutatja a kamera, inéhányan ntegetnek és ugrálnak. Az biztos, hogy ők megérdemelnék, hogy érdemi versenyzést lássanak, persze csak akkor, ha a körülmények adottak hozzá.
Az aszfaltcsk még mindig nagyon vizes, ráadásul az eső is esik, de most kiküldtek néhány, a víz ektakarítására alkalmas munkagépet. A Sky Sports közvetítésében közben arról számolnak be, hogy enyhül az eső.
A probléma csupán az, hogy nem a pályán. 2 a 2 elleni Haas-Aston Martin futbalmeccs zajlik, Schumacher és Vettel részvételével.
Pontosabban csak annyit jelentettek be, hogy a következő tájékoztatásra 17:55-kor számíthatunk az időjárással kapcsolatban. A pálya még mindig nedves, de próbálják takarítai.
A japán pilóta a Sky Sportnak elmondta, a halasztások kezdetén kissé elálmosodott, és hogy a problémát orvosolja, elfogyasztott egy eszpresszót, egy szendvicset és egy kis levest, így mostanra tele lett a hasa.
Az FIA mostanra ígérte a tájékoztatást, de ismét csak annyi jelent meg a képernyőn, hogy az időjárással kapcsolatban később, egészen pontosan 6-kor fognak szolgálni. Az orvosi autó mindenesetre ismét a pályára gurult.
Az előző bejegyzés első mondatát teljes egészében be lehetne másolni ide, csak a 6 órát kellene átírni 18:05-re Azonban most már vészesen közeledik az idő, amikor a fényviszonyokkal lesz probléma.
Az FIA az imént jelentette be, hogy a futam 18:17-kor indul újra. Az persze kérdés, hogy lesz-e valódi versenyzés, vagy a biztonsági autó mögött fognak körözni.
Ahogyan az várható volt, a folytatás bejelentésének pillanatában nyüzsögni kezdtek a pilóták és a szerelők. A versenyzők lassan visszaülnek az autójukba, hiszen nemsokára ismét kigurulnak a pályára.
Az borítékolható, hogy a táv 75 százalékáig nem fognak eljutni, mint ahogyan az is valószínűsíthető, hogy legalább két kört meg fognak tenni. A mezőny tagjai ugyanis ebben az esetben lesznek jogosultak a helyezésükért járó eredeti pontszám felére. A leggyorsabb körért járó extra egység helyzete még mindig kérdéses.
A kanadai pilóta autóján kicserélték a hátsó szárnyat a piros zászló alatt, minden bizonnyal a nagyobb leszorítóerő érdekében. A többiek a megszakítás pillanatában elfoglalt pozícióban maradtak.
Kinyitott a bokszutca, így a mezőny tagjai kigurulhattak a pályára, természetesen a biztonsági autó vezetésével. Ugyanakkor nagyon úgy néz ki, hogy a körülmények még mindig nem teszik lehetővé a valódi versenyzést.
Legalábbis a képernyőn keresztül úgy tűnik, hogy inkább romolhattak. A közvetítésbe egyelőre semmilyen rádiózást nem játszottak be, vagyis nem tudjuk, hogy a pilótáknak mi a véleménye.
A szabályok értelmében a versenyzők, illetve a csapatok innentől kezdve jogosultak arra, hogy félpontokat kapjanak. Pérez eközben kijelentette, hogy a mezőny hátulján úgy érzi, határozottan javult a helyzet.
Ismét megszakították a futamot, és ez valószínűleg azt jelenti, hogy végeredményt lehet hirdetni. Persze várjuk meg a versenyirányítás tájékoztatását, de meglepő lenne, ha mást jelentenének be.
Mindketten elmondták, hogy a körülmények romlottak. A versenyzőknek az is problémát jelentett, hogy a safety car nem tud elég gyorsan menni ahhoz, hogy a gumikat és a fékeket a megfelelő hőmérsékletre lehessen hozni.
A piros zászló óta nem érkezett tájékoztatás a versenyirányítás felől, mindenesetre az óra az újraindítás pillanatában szintén újraindult, vagyis legkésőbb 19:17-kor elkönyvelhetjük a végeredményt.
Minden bizonnyal igen, de hivatalos tájékoztatás még mindig nem jött. Az eddigi rekordot a korábbi bejegyzésben emlegetett 1991-es Ausztrál Nagydíj tartotta 53 km-rel, a mostani futam 14 km volt.
Amennyiben a mezőny nem megy már pályára, akkor Verstappen 12,5, Hamilton pedig 7,5 egységet kap, ami azt jelenti, hogy a hétszeres világbajnok 8 pontos előnye 5-tel csökken. A 3., 4., illetve 5. helyen álló Norris-Bottas-Pérez trió viszont zsinórban másodszor nem szerez pontot.
A versenyirányítás nem várt tovább, és bejelentette, hogy nem folytatják a futamot. Mindez azt jelenti, hogy Verstappen nyerte a futamot, Russell lett a 2., Hamilton pedig a dobogó legalsó fokára állhat fel. Mögöttük Ricciardo, Vettel, Gasly, Ocon, Leclerc, Latifi és Sainz lett az első tíz sorrendje. Mi ezzel meg is köszönjük a figyelmüket, azoknak pedig főleg, akik mind a 4 órán át velünk tartottak!